Poradziłeś sobie z tym alternatorem? Jeśli nie to odezwij się to wytłumaczę ci co i jak podłączyć.
W kamazach były montowane dwa rodzaje obrotomierzy. Jedne napędzane były z prądniczki a drugi typ z alternatora. Zależnie od roku produkcji samochodu. Ten co podałeś w linku na początku jest chyba na prądniczkę. Chyba bo nie widać tyłu. Kamazowskie obrotomierze dobrze współpracują z zachodnimi alternatorami.
Uzwojenie stojana alternatora Kamaza niespotykane w innych pojazdach a regulator z funkcją ładowania lato/zima.
Witam Z kamazami miałem doczynienia (stare roczniki),nie wiem jaki jest Twój.Jeżeli możesz dodać zdjęcie,to byłoby dobrze.Regulator jest z alternatorem czy osobno.Ile zacisków ma alternator.
Założyć diody byle nie mostek prostowniczy. Najlepiej z alternatora od Kamaza :D Czym różni sie w/g Kolegi mostek Greatza hybrydowy od czterech diod osobno ?
Najsłabszym ogniwem jest silnik spalinowy. Zanim dostanie odpowiednią dawkę paliwa to zgaśnie. Dokładniej nie sam silnik, co układ sterujący "otwarciem przepustnicy", który nie zdąży zwiekszyć dawki paliwa przy gwałtownym dociążeniu. Faktem jest, że jeśli agregat ma dostępną dźwignię gazu, to znam ludzi którzy dzięki niej omijali problem rozruchu poprzez...
Witam . Powracając do tematu przeróbki regulatora, zastosowałem owego czasu regulator RE-28 elektroniczny stosowany w Autosanach, po niewielkiej modyfikacji i dołożeniu potencjometru, mogłem w okresie zimowym zmienić napięcie ładowania.Pierwsze zastosowanie tego regulatora było w Maluchu, następnie Golf 2 diesel.Ciekawe rozwiązanie miały alternatory...
W Kamazach była śrubeczka na alternatorze oznaczona zima/lato. W w gorącym klimacie elektrolit w akumulatorach ma mniejsze stężenie.
Jeśli ta paczka ma 2kW mocy RMS, to raz - nie wiem czym to napędzasz (2kW to jest ponad 165A na 12V, a jako ze wzmacniacz 100% skutenosci miec nie bedzie mozna założyć ze pociagnie z 175A(!) - jaki masz alternator? od Kamaza? ;) ), dwa - jak to działa, to chyba szyby wypadają... Albo sie kolega w dBdrag bawi ;).
Jest to obrotomierz radziecki pochodzący z kamaza (ciężarówki)
Patrz Błażej jakie te ruskie głupie! A Kamaz, mimo, że miał alternator to miał osobną tachoprądniczkę (trójfazową!) do obrotomierza.
Witam Dostałem stary agregat prądotwórczy trójfazowy napędzany silnikiem od Stara czy Kamaza, po regeneracji rozrusznika i alternatora odpaliłem i o dziwo zadziałał dając prawidłowe napięcia. I teraz pytania: kiedy podać napięcie na wzbudzenie równocześnie z rozrusznikiem, czy dopiero po odpaleniu silnika, działa i tak i tak. Pozdrawiam, Irek.
Do tych alternatorów lepiej jest stosować oryginalne regulatory,jak również mała jego przeróbka na samowzbudny(dodatkowe diody wzbudzenia),powinno rozwiązać problem przy odpalaniu. Pozdrawiam. Ps.Naprawiało się Kamazy i Krazy,nie wspomnę o Łazach ,w dawnych czasach ,gdy tego dużo jeździło.
Masz do czynienia z radzieckim alternatorem i do tego chyba nie używanym (lub niewiele). Ta czarna płytka to jak najbardziej regulator napięcia. Urządzenia poprawnie obsługiwane były dość odporne. W praktyce często ulegały uszkodzeniom, ponieważ przedsiębiorczy kierowcy/operatorzy szukali sposobów na wyprowadzenie części z firmy. Praktycznie dawno zajmowałem...
Dodaj sobie jeszcze masę sprzęgła chłodnicy wody i oleju. Sprzęgło jest razem z silnikiem, od razu. Chłodnica jest na ramie. Oleju do silnika właziło dokladnie 26 litrów, skrzynia wywrotki byla zalewana 11 litrami, skrzynia z multiplikatorem 13 litrów. Silnik nieuzbrojony nie miał naczynia wyrównawczego, lewarka zmiany biegów, alternatora, wentylatora...
EMS 26370 Alternator 1 Sygnał alternatora wskazuje, że ładowanie nie następuje, mimo że alternator pracuje, tzn. silnik pracuje z prędkością obrotową biegu jałowego lub jest ona wyższa. Przyczyna: Przerwa lub zwarcie w obwodzie alternatora. Jeśli pojazd jest wyposażony w główny wyłącznik zasilania, w tym wyłączniku lub w powiązanym z nim przekaźniku...
witam wszystkich wczoraj odpisywałem ale nie wiem czemu znikneło to co pisałem albo moze nie wysłałem :) dziekuje za odpowiedz na moje pytanie. Czytałem sporo na tym forum ale jednak ma pytanie mam stary alternator 24v nie wiem ile amper. Był wyjety z kamaza starego wiec i lata ma swoje. Chce rozbic wirnik wyjac cewke i wstawic w niego magnes neodymowy....
Kiedyś w Kamazie w podobnej sytuacji szukaliśmy usterki kilka godzin. Okazało się, że szofer naprawiał wiązkę przyłącza instalacji i zamienił miejscami przewody. W efekcie regulator otrzymywał informację o napięciu na instalacji przez cewkę przekaźnika. biedaczek nigdy nie otrzymywał 28 V i podbijał ponad 30 V. Po prostu sprawdź instalację.
Współcześnie elektronika samochodowa projektowana jest na napięcie pracy wyższe, niż 14,4 V Rewelacja tylko ty podałeś 16,2V. Są samochody, w których oprogramowanie uwzględnia mrozy i przy temperaturze ujemnej alternator podnosi napięcie ładowania do 14,8 V. Jakie to samochody? - wyguglaj sobie, kolego (at)kkknc. Wiesz samochody rosyjskie Kraz, Kamaz,...
Witam wszystkich na forum, wiem ze odgrzewam temat ale trafił mi się Kamaz kolegi, z ładowaniem jest lipa. Pokazuje cały czas 24V, co mogę zrobić jak podpiąć wzbudzenie i gdzie? Wcześniej już ktoś tam był i pogrzebane jest trochę załączam zdjęcie, alternator jest podobny do tego z forum http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Jak go podpiąć...
alternator suzuki alternator komunikacja alternator alternator autobus
discman uszkodzony wymiana śmigła blaze sterowniki
barracuda 2000i wisniowski satel
Linia ucieka w górę na oscyloskopie - analiza i rozwiązania Schemat połączenia elektrycznego stacyjki i rozrusznika w Mercedesie Sprinterze 311