dopiero teraz doczytałem - w mercedesie niema kontrolki cisnienia oleju, viper: reczny nie jest sterowany z alternatora
Pali się ESP nie pali ABS czy to może być wina czujnika ABS NIE, uszkodzony czujnik spowodował by również zapalenie kontrolki abs W tym samochodzie regulator napięcia w alternatorze jest sterowany przez moduł GEM, może chwilowo podnieść lub obniżyć sobie napięcie ładowania.
Sam wystartuje nawet bez tej kontrolki.
Być może kontrolka jest sterowana przekażnikiem/ często w japońskich/,jeżeli alternator był spalony to i pali się przekażnik, dlatego kontrolka świeci. Pozdr.
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
W tych typach jak sterowanie tylko kontrolką zwykłe koło jak DFM -wolnobieg.P
Wg tych danych alternator w pełni sprawny. Pozostaje jeden kabelek sterujący i sterowanie alternatorem. Jeszcze jedno - gdy zaświeci kontrolka akumulatora lub komunikat to wtedy sprawdź napięcie na klemach. Na początek możesz zrobić tymczasowy by-pass kabelka sterującego i "jeździć i obserwować".
Poszukaj w sklepie z częsciami do ciezarówek elektronicznego regulatora do autobusu Autosan.Ma on zaciski D+...DF ....D-. Podłącz D+ do zacisku stacyjki zasilanego po włączeniu DF do szczotki alternatora D- do masy pojadu. Sterowanie kontrolką: Zacisk (oznaczony czerwona strzałką) podłącz do przekaznika 12V zacisk 85. Zacisk 86 do masy Zacisk 30 masa....
Jak można na pałę wymienić alternator dlatego, że nie ładuje? Przecież on jest sterowany elektronicznie, to nie Polonez.
Bardzo ładnie wykonałeś pomiary, jest tylko jedno ALE , a mianowicie wykonałeś je wtedy gdy wszystko jest OK. Teraz zrób identyczne pomiary ale wtedy gdy będzie źle. Co do pomp TRW - wczoraj wymieniałem taką która przerywała (rzucało nią jak .... po pustym sklepie). Dostała się do niej woda i zwierała szyna can, wspomaganie raz było a raz nie plus opadające...
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Co to za clio z 04roku co ma pod maską UPC, żadna dwójka nie ma pod maską nic poza ECM i ABS? Jeśli to II z 2004 to nie ma żadnego UPC a alternator nie jest sterowany żadną elektroniką poza regulatorem
Witam, Wymieniłem stary alternator w MF255 ma alternator po lewej stronie hitachi 180A 059903018R, niestety alternator ten nie ma możliwości podłączenia kontrolki ładowania. Czy są sposoby na to żeby ta kontrolka jednak działała przy tym alternatorze ? Może jakiś komparator tylko jak sterować stykiem albo tranzystor unipolarny? Pozdrawiam
Zacisk SZ reg. z zaciskiem sz alternatora ,przewód + rozcinasz i doprowadzasz do amperomierza z amperomierza do akumulatora (+). Na drugi zacisk reg. + po stacyjce kłania się bezpiecznik 8 A. Pozostaje 3 pin w alternatorze jest to sterowanie kontrolki ładowania , jeśli alternator 6-diodowy to poprzez przekażnik jeśli 9-diodowy to do kontrolki a dalej...
Niestety schematy do wykupienia na stronie servicebox 8 ojro godzinny dostęp. schemat mam wszystko wtyczki połączenia oki Dodano po 18 po wypięciu wtyczki alternator ładuje 14.10V I świecie się kontrolka? nie świeci. Alternator sterowany szyna lin/can
Bosch to masz sterowanie z PCM i zapewne brakuje +12V na czerownym przewodzie.
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Schemat dotyczy modelu 2007, tam jest inna instalacja elektryczna, m.in. alternator ze złączem 4-pinowym i liczniki z kontrolką ładowania. Strategia sterowania dogrzewaniem świec żarowych po uruchomieniu silnika powinna wyglądać tak, że po przekroczeniu obrotów ok. 1500–2000 RPM dogrzewanie powinno zostać wyłączone. Tutaj ładowanie pojawiło się...
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
+ który idzie jako kontrolka ładowania (ze wzbudzenia alternatora).
Na alternatorze jest styk L czyli kontrolka i S czyli prąd stały 30. Mamy tutaj niezgodność. Nie wiem jak jest w tym samochodzie,ale jeśli jest sterowany z ECU to L i S nie wystarczy w takiej formie. Sterowanie jest albo sygnałem logicznym,albo współczynnikiem wypełnienia impulsu,albo napięciem. W przypadku jedynie kontrolki i napięcia stałego na zaciskach...
Ok, rozumiem, że plus wzbudzeniu powinien być rozlaczany po wzbudzeniu alternatora? Np, połączyć przez przekaźnik plus z stacyjki i sterowany zaciskiem L czyli kontrolka?
Tak czy siak sterowanie j.w. kontrolka gaszona przekaznikiem sterowanym ze złacza plastikowego na alternatora
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
To normalne napięcie przy słabym akumulatorze. Alternator sterowany LIN przez ECU dopóki nie zapali kontrolka ładowania nie ruszać. Jedynie na próbę podmień akumulator.
Jedno pinowy jest sterowany cyfrowo. Dwupinowy tradycyjnie. Ładowac beda oba. Gorzej z kontrolką. Mercedes??
Alternator jest sprawny, brak jest zasilania na przekaźniku, który załącza kontrolkę. Dokładnie zasilania brakuje na sterowaniu przekaźnika.
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Kontrolka sterowana jest przez ecu. Ale zasada jest podobna, zobacz bo do alternatora dochodzi też (kl15).
Producent alternatora nie ma tu znaczenia, znaczenia ma sposób sterowania danego alternatora. Ile masz przewodów dochodzących do alternatora ? Sam robiłem takie "zamianki" ale nigdy nie było żadnych problemów.
Popatrz w schemat, jak jest wzbudzany alternator i czym sterowana jest kontrolka. Nie przeczytałeś dokładnie.
Jeden z pinów na alternatorze (ten z kablem) jest wykorzystany do informowania komputera silnika o obciążeniu przez alternator np aby ten podniósł wolne obroty. Drugi jest typowym sterowaniem kontrolki, tzn. podaje masę w trakcie w stanie spoczynku a "plus" w czasie ładowania. Przez ten pin tak jak w klasycznym alternatorze samowzbudnym można wzbudzić...
Nie mam 100% pewności co do tego konkretnie przypadku, ale bywały uszkodzone przewody na zgięciu zaraz przed wtyczką wtykaną do alternatora. Z pamięci nie wyrecytuję, ale doczytaj w innych wątkach a ze szczególnym wskazaniem na problemy z przewodem i wtyczką. Były tam historie, gdzie przez brak sterowania alternator pracował w trybie bezpiecznym i ładował...
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Auto jak w temacie. Problem polega na tym, że podczas pracy ciągle świeci kontrolka ładowania - choć ładowanie jest na poziomie 14,2V (poza 2 razami kiedy zgasła na chwilę). Alternator DENSO sprawdzany - diody, szczotki, regulator (dla pewności podłożony nowy), pierścienie - OK, brak zwarć na uzwojeniach. Nie bardzo wiem jak alternator steruje kontrolką...
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka jest sterowana z regulatora),lecz nie koniecznie.Dla...
Alternator jeszcze raz pojechał na sprawdzenie. Wszystko z nim ok. Na teście, przez komputer zadano mu wymagane napięcie to dobijał bez problemu, nawet przy obciążeniu 80A Dodano po 23 Jeszcze raz wszystko sprawdzone. Napięcie na alternatorze 13,7V, niezależnie od obciążenia. Nie chcę dać więcej. Kwestia sterowania. Tylko co?
To podpowiem że jest przekaźnik w słupku kierowcy sterowany z alternatora i to on gasi kontrolkę.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
Witam. Ten alternator może miec tylo 6 diód a kontrolka jest włączana przez regulator . Sam regulator pobiera sygnał z jednej z faz i na tej podstawie steruje kontrolką . Pozdrawiam.
Zmajstruj przekaźnik z rezystorem który będzie oszukiwał czujnik tylko przy kręceniu rozrusznikiem ] To nic nie daje, przed kręceniem silnik musi widzieć -40. Więc przekaźnik sterowany kontrolką alternatora.
12.46 przed odpaleniem Akumulator nie naładowany w 100%. 11.90 przy grzaniu świec 10.30 w trakcie odpalania najmniejszą wartość 14.08 na biegu jałowym 13.98-14.01 ze światłami na biegu jałowym 13,91 z dmuchawą na maksa, radiem, światłami, grzaniem siedzeń, 13.8 dodatkowo z grzaniem szyby tylnej i długimi światłami Jak dla mnie wartości są w porządku...
Ale to migotanie jeśli jest delikatne powinno ustąpić po wymianie regulatora alternatora. Pytanie jaki zamontowany jest tam alternator? Ja miałem Magneti Marelli. Montowali jeszcze alternatory Bosch oraz Lukas. Alternator nie jest sterowany PCM. Ford wykorzystywał alternator do wskaźnika obrotomierza. Kontrolka ładowanie nie żarzy się?
To zrobiłbym na przekaźniku czasowym. Można wykorzystać sygnał z alternatora lub z czujnika ciśnienia oleju i zastosował prosty układ, który po określonym czasie od podania sygnału sterującego odetnie sterowanie przekaźnikiem, o czym informować może właśnie gasnące podświetlenie. Układ czasowy jest potrzebny po to, by w przypadku przygasania kontrolek...
Ale bzdury! Wyjściem na kontrolkę ładowania steruje z regulatora alternatora jakis mikry tranzystor, a wy chcecie tam podłączyć obciążenia na poziomie kilku amperów lub więcej. Do takich celów służą przekaźniki/komparatory które np. zwierają styki po wykryciu wzrostu napięcia w instalacji po uruchomieniu silnika. Wystarczy popatrzeć w Allegro. To który...
Nie wiem czy zauważyłeś, że sterowanie przekaźnika idzie przez czujnik zabezpieczający na skrzyni biegów. Cewka przekaźnika z jednej strony jest podłączona do zacisku D+ alternatora (i kontrolki ładowania), z drugiej przychodzi sterowanie ze stacyjki poprzez czujnik zabezpieczenia. Przekaźnik miał w tych ciągnikach służyć jako zabezpieczenie przed uruchomieniem...
może być alternator podepnij się pod przewód od kontrolki ładowania
Niestety wiesiekj to nie wypali bo będzie za duża zwłoka czasowa (3sek.) i kontrolka ma sterowanie masą a alternator 12V.
Po odpięciu wtyczki od alternatora powinien ładować ok 14v awaryjnie tj kontrolka ładowania się świeci a napięcie jest prawidłowe. Jeśli tak nie jest szukaj problemu np. z napinaczem paska, kołem pasowym wału lub sprzęgłem alternatora. Warto sprawdzić masę na silnik, czy główny prąd po bezpieczniku na akumulatorze. Alternator sterowany LIN więc regulator...
Kable sprawdziłeś łącznie ze sterowaniem? Tak ECM kontroluje alternator PWM.
W starszych samochodach wzbudzenie przechodziło przez kontrolkę ładowania. W nowszych zarówno kontrolką jak i wzbudzeniem alternatora steruje elektronika (te cienkie przewody). Czasem okazuje się, że chociaż na stole alternator ładuje, to w samochodzie już niestety nie. Zwłaszcza dotyczy to chińskich zamienników. Żeby dobrze sprawdzić alternator na...
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
Kontrolką ładowania W KAŻDYM SAMOCHODZIE steruje regulator napięcia zamontowany najczęściej bezpośrednio na alternatorze. Zgaśnięcie owej kontrolki W KAŻDYM SAMOCHODZIE oznacza prawidłowe napięcie alternatora, a tym samym zasilanie odbiorników w samochodzie no i oczywiście ładowanie akumulatora. Prosty wniosek: Skoro kontrola nie gaśnie - nie ma ładowania.
Wystarczy chwilowe podanie napięcia na zacisk D+ przez przekaźnik. Wstępnie chwilowo tak dla próby sprawdź czy się wzbudzi za pomocą kontrolki ładowania. Jeżeli zadziała, cewkę przekaźnika podłączył bym, pod zacisk 50 sterowania rozrusznikiem. Być może to zadziała, należy sprawdzić.
Nie jest sterowany. Jest kontrolka i plus po zapłonie
Warto by napisać jaki typ alternatora posiadasz, bo fabrycznie były w nich stosowane chyba 3 rodzaje, do tego jest obecnie kilka zamienników. Jeśli nie ma napięcia na zacisku „B+” alternatora, to znaczy że masz uszkodzenie w instalacji elektrycznej. Przewód ładowania od alternatora biegnie do zacisku amperomierza (+) i na tym samym zacisku jest także...
Nie chcę się kłócic,ale alternator w tym modelu jest sterowany przez PCM
Potrzebuje informacji na temat alternatora. Dokładniej mówiąc chce znaleźć + po uruchomieniu silnika (nie chodzi mi o zapłon). Alternator daje + na kontrolkę ładowania akumulatora wiec może właśnie tego szukam. Tylko teraz mam takie pytanko. Czy ta kontrolka jest sterowana przez jakiś przekaźnik? Alternator BOSH
Nie jest prawdą co pisze kolega kanalia.1986,ponieważ występuje dużo alternatorów bez układu wzbudzenia( w postaci dodatkowych diod),kontrolka jest sterowana z regulatora napięcia(przykład alternatorów stosowanych w fiatach Punto ,.i.t.p).
Może jestem starej daty jak twierdzisz,ze nadaję się do naprawy starych samochodów,to może Ty Kolego E8600 mnie oświecisz dlaczego na wyjściu alternatora (B+)jest 13,8V ,a na akumulatorze 12,2V .Co ma do tego kontrolka(myślę że nic),pasek też nie ,bo byłoby słabe napięcie na alternatorze,pomijając sterowanie z komputera ładowaniem,to też raczej odpada.
Akumulator sprawny. Alternator sprawdzony na stole probierczym. Wygląda, że problem tkwi w instalacji elektrycznej samochodu, ponieważ po odłączeniu przewodu wzbudzenia D+ kontrolka ładowania nadal świeci na włączonym zapłonie przed odpaleniem silnika. Jak jest sterowane wygaszanie kontrolki? Jest jakiś przekaźnik? Przy odłączonym D+ kontrolka nie powinna...
Witam. Musi być gdzieś zamontowany moduł sterowania światłami mijania. Sterowany z kontrolki ładowania lub z samego alternatora? Sprawdź za skrzynką bezpieczników?
Mistrzu, ty zamiast pomóc wprowadzasz go w maliny. Nie zapytasz o rocznik a to ważne, gdyż rozwiązania były dwa-kontrolka ładowania idzie do DF alternatora, w drugim kontrolkę gasi BSI ( i ono tez za pośrednictwem BMT steruje altkiem).
Nie wiem jak w tym silniku ale w 2.0 tdci jak alternator jest sterowany elektronicznie to trzeba zrobic jego adaptację.Pzdr
Witam ,jak w temacie ,jak oszukać instalację w przypadku zamiany alternatora z takiego kontrolowanego przez pcm na zwykły wzbudzany kontrolką ? Wszystko się da tylko PO CO? A no po to że wleciał inny silnik ,z mocniejszym alternatorem w miejsce tego sterowanego pcm ...,rozumiem że prostego rozwiązania nie ma ,pozostaje pociągnięcie dodatkowego kabla...
Czy ktoś z szanownych forumowiczów wie co powinno sie pojawiać na 4-pinowej wtyczce od alternatora? Jeden napewno to B+ drugi to pewnie obrotomierz ale pozostale 2? Jak w tym przypadku jest zorganizowane wzbudzenie i sterowanie kontrolkami ładowania i ((!)) ? Jak rozwiązac wzbudzenie i sterowanie grzaniem świec przy zastosowaniu innego alternatora?...
Rozwiązań jest kilka kilka firm to robi .Jest tam silnik 3fazowy z kontrolą obrotów (rozbudowany układ elektroniki z procesorem)bierze sporo prądu .Dwa grube przewody wiadomo + czerwony brąz - ,dwa cienkie to sterowanie i diagnoza .Sterowanie jest podłączone do zestyku alternatora(kontrolka) .Kiedy pojawia sie ładowanie startuje wspomaganie(bo pobiera...
pytam dla tego że do regulatora przyhodzą dwa przewody . jeden to kontrolka a drugi ?
Ja bym to zrobił wykorzystując kontrolkę ładowania. Czyli lampy wysterowane przez stycznik sterowany impulsem z alternatora. Prościzna.
układ kontrolki ciśnienia oleju sterowany jest obrotami silnika,a te w tym modelu są z alternatora,dlatego jego uszkodzenie powoduje ci zapalanie się kontrolki cisnienia oleju.
Regulator napięcia ładowania jest odpowiedzialny za to właśnie żeby akumulator miał odpowiednie napięcie. Alternator to prądnica którą steruje ten regulator. Wymień regulator ładowania bo w nim jest problem.
Dużo zależy od samego regulatora napięcia bo to on steruje kontrolką braku ładowania. W alternatorach wzbudzenie oraz regulacja napięcia jest realizowane na wirniku poprzez ślizgacze i szczotki z regulatora napięcia. Alternator ma 3 fazowe uzwojenie twornika oraz 3 fazowy mostek prostowniczy.
W tych samochodach kontrolką ładowania steruje bsi, a jak, to tylko ono wie :D Wyjąłem kiedyś alternator z xary, musiałem wyjechać samochodem z hali żeby zrobić miejsce, kontrolka normalnie się zapalał i gasła a alternator leżał na stole i czekał na naprawę
To wcale nie musi być wina alternatora -steruje nim sterownik i w tym kierunku szukać usterki.P
(at)kris8888 dajesz linki do zasady działania altetnatora a nic z nich nie rozumiesz. Po prostu ręce i cycki opadają. Pokaż na tych schematach drogę prądu i jak przy niedostatecznym ładowaniu ma się palić kontrolka ładowania? Jak widać Ty chyba nic nie rozumiesz, skoro nie potrafisz sobie rozszyfrować nawet tak prostych schematów, które podałem. Ale...
Witam mam problem z ciągle świecącą kontrolką ładowania, problem pojawił się po wymianie alternatora na regenerowany. Ładowanie jest ok a kontrolka swieci czy kostka jest podpięta czy też nie. Przewody do alternatora sprawdzone. Doszedłem do przekaźniki na górze nr5 po wyjęciu wszystko wraca do normy. Bez tego przekaźnika wszystko raczej działa. Od...
bo w tym gnieździe trzeba zewrzec piny ,alternator nie ma nic wspólnego z kontrolką ,ani sterowaniem silka.
hehe a może i tak ja założyłem u swojego ruska od golfa 2 alternator stary był 400 z tym całym osprzętem w kabinie smiga jak trzeba za 65zł 65Amper ma Dodano po 49 Sterowanie masą
https://obrazki.elektroda.pl/6729536700_... Alternator wpinasz poprzez przekaznik uruchamiany po rozruchu silnika np. sygnał kontrolki lub sterowany uniwersalnym automatem świateł dziennych reagującym na wzrost napięcia instalacji i oczywiście bezpiecznik bezpośrednio do akumulatora zasilającego wnętrze kampera.
Jak mozna sprawdzic alternator z BSD na stole??chodzi mi dokladnie o wtyczke z regulatora wiem ze kontrolka sterowana jest z dme przez can.Prosze o pomoc:D
Witam! Clio IV 0.9tce 2016 Po odpaleniu auta po około 2 min kontrolka stop + akumulator. Informacja na liczniku usterka elektryczne zagrożenie! Ładowanie aku 14.4V. Akumulator podmieniony alternator sprawdzony można sterować linia lin alternator zmienia napięcie ładowania. Na przewodzie lin z pcm na mierniku 12.4V ciągle bez względu na obciążenie i...
witam. w zwiazku z czestymi problemami z ladowaniem alternatora firmy magneton 70A z felicji postanowilem wymienic go na alternator boscha 70 a z fabii. wszystko fizycznie pasuje, gorzej z elektryka. oczekuje na przesylke i zastanawiam sie, czy uda mi sie w jakis sposob uruchomic nowy alternator bez wymiany regulatora. najwieksze watpliwosci mam o zachowanie...
Nie jest to przypadkiem alternator sterowany PWM z ECU silnika? Pokaż fotkę alternatora, i regulatora.
Witam! Mam pytanie gdzie znajdę przekaznik sterowania kontrolki ładowania oraz wzbudzenia alternatora? W oplu combo na nadwoziu corsy c rok 2007 pozdrawiam.
Możliwości jest od groma. Łącznie z tym, że niektóre samochody, że sterowaniem alternatora z ECU, pełne ładowanie wrzucają po kilku sekundach. Miałem tak w e46, kontrolka ładowania hasła, ale napięcie tylko ok 12,8V, dopiero po kilku sekundach 14V i więcej, zależnie od temperatury.
W tym układzie kontrolka powinna być zasilana plusem ponieważ gaśnięcie polega na podaniu plusa z alternatora po wzbudzeniu.P
To jest rezystor sztucznie zwiększający moc kontrolki do ok. 4–5 W, który służy do tego aby alternator samowzbudny, z diodami wzbudzenia (9-diodowy), wzbudził się szybciej tzn. natychmiast po uruchomieniu silnika. Prąd przepływający przez żarówkę z rezystorem, następnie przez regulator napięcia, powoduje wstępne namagnesowanie wirnika alternatora. W...
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Witam mam problem z Chevroletem mianowicie miga kontrolka ładowania, ładowanie jest 14,2V żaden sterownik w samochodzie nie widzi żadnego błędu, sterowniki widzą poprawne napięcie, w testerze mam funkcje testu alternatora bez żadnego problemu mogę nim sterować nie wiem gdzie dalej szukać przyczyny. Z góry dzięki za jakiekolwiek sugestie.
Działanie kontrolki nie będzie potrzebne, będzie zamontowany wskaźnik napięcia w kabinie. Głównie chodzi o to aby zgasić kontrolke którą się pali że względu odpietego oryginalnego sterowania regulator. Czy np. instalacja w ten obwód żarówki np. W5w zgasić kontrolke ładowania?
Twój alternator jest 6 diodowy ,więc jeżeli nie chcesz inwestować w oryginał to zastosuj regulator 6d ze starego dużego fiata i będzie pracować ,tylko jest kłopot z kontrolką ładowania .W fiacie jest przekaźnik sterowany wspólnym połączeniem gwiazdy ,a Ty masz alternator (szkic narysowany przez Ciebie )połączony w trójkąt
Kontrolka w samochodzie jest elementem układu wzbudzania alternatora i jest sterowana przez regulator napięcia. W kosiarce raczej nie masz alternatora, tylko coś w stylu "magneto" (dynamo), a regulator działa na innej zasadzie, więc nie ma prostej metody na zrobienie kontrolki ładowania. Możesz natomiast założyć woltomierz panelowy, np.: https://allegro.pl/oferta/led-cyfrowy-wo...
Witam. Po podłączeniu komputera błędy są takie: C0256 - styk przekaźnika zaworów, układ w obwodzie na ABS P1511- sterowanie przepustnicy Od czego by tu zacząć?
Gruby do akumulatora, IG zasilanie przy włączonym zapłonie, L kontrolka funkcjonowania. Masz tam akumulator? Jakiś panel sterowania?
Ładowanie w tym aucie jest dynamiczne i steruje tym komputer. Może być chwilami 13,6V, a czasami nawet 15,2V przy sprawnym systemie BMS i nowym aku. Po wypięciu czujnika przy akumulatorze ładowanie powinno być raczej stałe i na poziomie 14,6V - 14,8V. Po wyłączeniu w systemie BMS-a może być w granicach 14,3V. Sprawdzałeś też wtyki przy alternatorze...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Spróbuj rozpiąć akumulator na kilka chwil i zobacz potem. Może złapał jakąś zawieszkę. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas pracy czy alternator daje 14,4 V. W JD miałem taki przypadek że ehr nie reagował, była ikonka od awarii a on się po prostu zawiesił i odcięło mu prąd. Potem się okazało że to szczotki się kończyły. Ponoć ehr jest...
sterować alternator alternator sterować alternator sterować renault
elektryczna tylna klapa sterownik lm339 sygnał sterujący pompy wspomagania
ferrytowy filtr przeciwzakłóceniowy wzmacniacz samochodowy
Kodak EasyShare C763 - Czarny ekran i zdjęcia Światło miga i gaśnie po włączeniu przekaźnikiem - przyczyny i rozwiązania