wiem co to 120 stopni wektorowo Najprostszym wyjaśnieniem jest twój rysunek. Jeśli wygumkujemy z niego uzwojenia, te linie w środku będą określać środki cewek każdej z trzech faz. Wówczas układ geometryczny uzwojeń będzie odpowiadał przesunięciu fazowemu napięć poszczególnych faz. Można powiedzieć, że max napięcie na fazach będzie się pojawiać co 120...
Jak z ładowaniem w samochodzie? Wiertarką to musisz go rozkręcić do około 2500-3000 obrotów/min.
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Rozbite tulejki lub/i wieszające/kończące sie szczotki Jak by to był elektro magnes to nie robiło by zwarcia tylko i wyłącznie było bu słychać cykanie Rozrusznik do regeneracji Jest to dość głośne i szybkie pukanie. Tak jak by ktoś lekko i szybko młotkiem napieprzał. Już jest wyciągniety, jutro podepne na krótko. SiDo105 , coś czuję że jeszcze dużo...
Podpiąłem go tak jak na zdjęciu, niby żarówka gaśnie, gdy włączam alternator wiertarką, ale jak przykładam klucz do wirnika, to się magnesuje trochę. Czy to jakieś zwarcie czy coś? Czy coś źle podpiąłem? Wydaje mi się, że coś źle podpiąłeś, albo raczej za dużo podpiąłeś, chodzi mi te trzy piny - jest do nich wszystkich na stałe podłączony "+" akumulatora...
Dla silnika OHV 0.5 mm luzu to stanowczo za dużo. Ustaw 0.15 mm. dla obu zaworów.
to nie tak.16 zwojów to jest 1 cewka.Jak alternator jest 3 fazowy to policz ilość zębów na stojanie i podziel przez 3 np. 36 zębów na 3 daje 12 magnesów / 6 par /.Każdy magnes ma mieś szerokość 2 zębów i dwóch rowków.Jeśli magnesy są o mniejszej szerokości należy je kleić po skosie na 2 zęby i dwa rowki.Jak zrobisz inaczej to wołami tego nie ukracisz.
Darmowy prąd nie istnieje chociaż chciałbym mieć takie coś. Wszystko zależy od tego co masz i co chcesz osiągnąć. Np z silnika od kosiarki jest to dość proste i przetwornica 12/230 V tylko czy czysty sinus czy modyfikowany taką trzeba wybrać. Warto dać układ z akumulatorem to do jednej led nie trzeba odpalać agregatu.
Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. To grubo bo mało silników powszechnie stosowanych ma takie obroty (małe modelarskie, jakieś turbiny itp.). Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Bez tego ani rusz bo nie wiadomo jakiej mocy się spodziewać a bez tego ciężko projektować hamulec. Oblicz ten moment albo zbuduj silnik i...
Fakt, już ją masz i nie zwracasz Chińczykom. Traktujmy więc obliczenia jako przewidywane "zyski". Znajdź w necie statystyki wiatru w wawie z poprzednich kilku lat abyś wiedział ile jest dni w roku z wiatrem o prędkości 4 5 6 8 m/s. Tyle pkt wystarczy, ewentualnie jeśli okaże się że jest więcej niż tydzień silniejszych wiatrów, uwzglednij je też Dodano...
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
W motocyklach japońskich są szeroko stosowane alternatory na magnesach trwałych. Ich konstrukcja jest zazwyczaj "odwrócona" tzn. uzwojenia w postaci 12 cewek są ułożone promieniście a wokół niech wiruje pirścień z magnesu. Myślę, że zastąpienie uzwojenia wzbudzenia magnesami, najlepiej neodymowymi, dało by efekt. Można by nawet wstawić taki magnes o...
Do Vic384 Magnes można zamówić przynajmniej teoretycznie w firmie ENES na www.magnesy.pl Myślę, że kosztowałby jakieś 200zł Paweł
OK. Wszystko to prawda. Ale szczegóły ? Tych mi trzeba. Paweł.ko podał adres strony i tam jest oferta na takie prądnice, ale ceny (buuuu) Głównie brakuje mi powiązania prawa Faradaya i realiów :-) Np mam magnes znam jego parametry oraz trochę drutu. Co mogę z tego wycisnąć ? :-) Pozostanie zrobić stanowisko prób... A może ktoś miał "w szkole" coś konkretniejszego...
O boże przecztałem Wszystko zaraz spuchnie mi głowa :) To i ja z małym pytaniem Mam President Johnny II Z pierwszą antenką miałem całkiem niezły odbiór bo cb miałem na siedzeniu. (Antena magnes na dachu) Kiedy zamontowałem sobie Cb bliżej komory silnika w schowku to " zakłocenia na radyjku wzrosły" wskazujac z waszych postów na układ zapłonowy. Swiece...
dokładnie!!! ja mam alternator od poloneza, wpadlem na pomysł aby to uzwojenie od elektromagnesu zamienic na magnes ferrytowy, zobaczymy co z tego wyjdzie?
Czy wicie że z kapsztana (???) ze starego video po przeróbce obwodu magnetycznego można wyciągnąć ok.10-15 W. Jeden zrobiłem na bezp. napęd, ten tylko zasila Ledy, drugi natomiast zasilany jest przekładnią 1/10 i turbina r 0,5 m. Magnes oryginalny i uzw (???) . Mam jeszcze trzeci ,ten z założenia powinien mieć 500-700 W (tyle było podczas badania laboratoryjnego...
Witam, Mam ciut materiałów konstrukcyjnych z netu (jak działa elaktrownia wiatrowa/słoneczna, jak złożyć całość elektrowni etc...) ale potrzebne mi szczegóły. Chcę zrobić generator wolnoobrotowy z silnika od pralki (mam 2 więc może jakoś je złożę razem) tak więc mam kilka pytań. Każda odpowiedź przydatna. Generator/alternator - - Czy warto zrobić z...
boję się trochę, że będzie problem z wywarzaniem Jeżeli by zastąpić rotor magnesami trwałymi, oczywiście kierując się ilością biegunów, lepiej magnesy wklejać na ukos, czy równolegle ? A w przypadku wklejania magnesów problemu z wyważeniem nie będzie? Dobra prasa + dokładność i lepsze rozwiązanie z magnesem stałym na wirniku. Z drugiej strony, przy...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Postaram się jutro wrzucić rysunek. Szkic powinien wszystko wyjaśnić. Stator, czyli dysk z uzwojeniem roboczym będzie w zmiennym polu magnetycznym. Jak w każdym przyzwoitym alternatorze. Zmienne pole powstanie poprzez obracanie dysków z magnesami. Ponieważ chcę użyć słabych magnesów, zabraknie mi pola żeby wyciągnąć ze statora dość mocy. Z tego powodu...
Idea z magnesami stałymi jest niezła, i gdzieś na elektrodzie jest nawet wątek dotyczący wklejania magnesów w istniejący wirnik ze zwartą fazą (w przypadku Kolegi wirnik płaszczowy) tak, by poprawić wzbudzenie maszyny magnetyzmem szczątkowym. Co do złomu - to wykopałem kiedyś na zapomnianym wiejskim złomowisku alternator od rosyjskiego gąsienicowego...
Potrzebujesz silnik prądu stałego ala alternator lub inny. Z indukcyjnymi nic nie zrobisz. Na wirniku musi być magnes stały bądź właśnie wystąpić wzbudzenie uzwojenia. Jeśli dasz alternator to będziesz potrzebował falownika - inwertera żeby uzyskać 1 fazę 230V.
nie jeżdże CC od paru lat więc trochę zapomniałem ;) ale spróbuję: na szjbce która napędza alternator jest umocowany mały magnes. Widać go odróżnia się od reszty metalu. Ten magnes kręcąc się śmiga w odległości kilku milimetrów od czujnika. Teraz tylko dopiąć się di kabli które od niego wychodzą. Miałem CC rocznik 1993 ale pewnie młodsze mają podobne...
Odkreciłem spreżarkę klimatyzacji , rozrusznik , i alternator , wszystko zawiesiłem po bokach , na koniec rurke plastikową idącą zaraz od góry bloku , i pare srob od skrzyni , blok wyjąłem ze szwagrem chwytając za łapę i przez srodek przełożony stary pasek rozrzadu i filtr oleju , podkładkę było słychać po wyjeciu , w lewo i prawo latała bez problemu...
no widze pewne problemy 1 sam iskrownik daje wn i to w impulsie z czestotliwoscia imp/obr jak by to byl pradnicosikrownik (nie wiem jak sie to nazywa dokladnie) to daje jeszcze kilka wat 12v tak na zaroweczki. no i jest jeszcze jeden problem mainowicie kosntrukcji takie iskrowniki miewaja magnes staly na czopie walu korbowego jak to zdemontujesz z walu...
TOMSON zrób jak JESIOTR1 pisze, daj szersze magnesy, będzie dużo lepiej. Przerobiłem już kilka alternatorów. Najlepsze rezultaty dawał alternator 120A 14V (36żłobków, 12 biegunów) bez przezwajania, wystarczyło tylko odpowiednio połączyć uzwojenia. Wirnik przerobiłem w ten sposób że wywaliłem uzwojenia i dałem jeden durzy magnes i zalałem żywicą. Max...
Każdy alternator jest zbudowany z aluminium z wyjątkiem magnesów i napędu.
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę. Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.
Witam , po co stosuje się uzwojenie wzbudzania na wirniku ? Czy nie można by zostawić magnesów ( tych klinów) tak jak są . Czy może włożyć w nie magnes stały ? Przecież też powinno działać. Pozdrawiam Przemek
Sprawa wygląda następująco: alternator posiada 2 pierscienie ślizgowe do których dochodzą klocki węglowe. To jest obwód wzbudzenia. Podczas załącznia przycisku "ignitation"(zapłon) pojawia się napięcie rzędu 10,5V (instalacja w motocyklu jest 12V). Wyprowadzenie z alternatora to 3 przewody. Napięcie między fazowe to 80V, napięcie między przwodem a masą...
Są małe alternatory na magnesach trwałych. Takie cuda miały silniki Kuboty. Ale najlepiej pod względem masy wyjdzie prądnico-rozrusznik. Pogogluj z hasłem DYNASTARTER.
Silnik klatkowy nie da się przerobić na prądnice. Musiałbyś z wirnika zrobić wirójący magnes lub elektromagnes. Zobacz jak zbudowany jest alternator samochodowy.
Panowie, nie uważacie że tradycyjne teleskopy hydrauliczne to WIELKIE marnotrawstwo energii ? Jeśli by zamiast nich zastosować generatory prądu (jakiś stały magnes pracujący wewnątrz cewek) , można by odciążyć alternator (oszczędność paliwa) , zasilać ogrzewanie w elektrycznych autach itp. Może już ktoś to robi?
No te cewki z prawej chodza w magnesie z lewej i to jest ladowanie akumulatora chyba.z lewej widac ze magnes jest urypany troche tyle co na zdjeciu a z prawej cewki sa cale tylko blacha powyginana troche
Jak już wspomniałem w poście #24, wirnik podpięty pod 12 V, rzeczywiście działa jak magnes i przy odłączaniu od źródła zasilania, jest przeskok iskry, więc ci, którzy stosują ten sposób, wątpiliby w awarię wirnika. Nie wiem, czym strugał, bo nie było mnie przy tym, ale gość raczej wie, co robi; warsztat ma nieźle wyposażony; zawiozłem kiedyś do niego...
Rozumiem, że jest to taki alternator gdzie zamiast elektromagnesu (uzwojenie wzbudzenia) jest magnes stały. Duża moc jak na taką konstrukcję, w grę wchodzi jedynie zasilacz impulsowy.
czytając cały temat pojawiły sie chyba wszystkie możliwości , osobiście uważam że najprostszym pod względem montażowym jest typowy układ stosowany powszechnie w samochodach tzn na kole pasowym silnika magnes , na korpusie zamocowany halotron lub cewka autor powrócił do wykorzystania alternatora , oczywiście jest to możliwe tylko wymaga wprowadzenia...
....zostawic alternator a tylko wstawic zamiast wzbudnika kolo magnesiowe np od wski 175..... [/quote] Tylko, że .... rególując prąd przepływający w uzwojeniu wzbudzenia reguluje się napięcie na zaciskach alternatora i tym samym prąd ładowania. Jeśli wsadzisz tam magnes stały to brak jest regulacji prądu. Może to spowodowac uszkodzenie ukumulatora...
Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora są alternatory, które nie potrzebują w ogóle wzbudzenia Nie ma i nigdy nie będzie takich alternatorów! Znowu piszesz bzdury. Pole magnetyczne musi być w każdym urządzeniu generującym prąd dzięki zmianom pola magnetycznego wywołanym ruchem. Czy to będzie wzbudnica, przez którą płynie prąd stały...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
Możesz zrobić to na kilka sposobów: 1. Na wyjściu wału z silnika, na kole pasowym, montujesz co 90 stopni mały magnes i dajesz czujnik. Następnie robisz mały klucz elektroniczny, który będzie generował impuls za każdym przejściem magnesu przed czujnikiem. Można do tego wykorzystać nawet moduł Gl118 z poloneza. W ten sposób robisz coś jakby układ zapłonowy...
Wracamy do tematyki pralkowca na magnesach neodymowych?
Witaj jesli masz alternator 14 v to mozna uzyc 12v zasilania zreszta to jest bez wiekszego znaczenia gdyz dobierajac szerokosc impulsu mozna podac "kazde" napiecie moze to dobry pomysl te 24v i krotszy impuls - mniejsze prady z akumulatora , co do optycznych rozwiazan sa jak najbardziej ok tyle ze strasznie wrazliwe na zanieczyszczenia a ich w rowerze...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Do gazer11. Domyslam się ze chodzi właśnie o Junaka. Te nieszczęsne maszyny prądnice miały od d;Ciagle zalane olejem. Ludzie radzili rużnie. Widziałem duży 6 woltowy akumulator od trabanta. Zamiast kufra na klucze i filtra powietrza. Potem jak tu ktoś napisał doczepiano alternatory od fiata za cylindrem. I chyba niema nic lepszego. Polecam mały alternator...
witam wszystkich wczoraj odpisywałem ale nie wiem czemu znikneło to co pisałem albo moze nie wysłałem :) dziekuje za odpowiedz na moje pytanie. Czytałem sporo na tym forum ale jednak ma pytanie mam stary alternator 24v nie wiem ile amper. Był wyjety z kamaza starego wiec i lata ma swoje. Chce rozbic wirnik wyjac cewke i wstawic w niego magnes neodymowy....
Wirnik to magnes neodymowy - jest to opisane w http://www.nesail.com/detail.php?product... Z diodami Schottky, jak jeszcze wybierzesz typ o małym napięciu przewodzenia, uzyskasz ponad 1W. A przy szybkich obrotach - 6000obr/min - powinieneś dostać napięcie 24V (szczytowe), i wtedy już nie będzie miało wielkiego znaczenia, jakie diody - 50W powinieneś...
alternator magnes przeróbka alternator magnes regulator alternator magnes
mondeo radio resetować ustawić kanał schemat testera
automatyczne dzienne dobot czujnik
Autocom 2015 R3 Can't Find VW Passat 2008 BLS Engine Code Kod błędu B1811 w Toyocie RAV4 - przyczyny i rozwiązania