Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Jeżeli masz alternator trójfazowy z magnesem stałym, to podejdzie regulator od motocykla. Sprawdź to, wtedy ci powiej jak przerobić. Ceny z allegro zaczynają się od 100zł
To ty potrzebujesz tzw. regulator stratny stosowany w alternatorach motocykli japońskich i motorowerach z alternatorem z wirnikiem z magnesem stałym. Tam są bloki, dla każdej fazy oddzielny, z tyrystorem jako elementem regulacyjnym. Niestety SZUKAJ jeszcze się aktualizuje, a schematy są na forum.
Więc jeśli jest tam nagrzebane, to może być wszystko. Spotyka sie kłady bez regulatora, alternatory z regulatorem typu samochodowego, alternatory z magnesem stałym i regulatorem "stratnym", prądnice, dynama. Potrzeba więcej szczegółów. A poza tym jeśli to ktm, i do tego wyczynówka,to moto to trzęsie jak jasna chole*a. A w takich warunkach, to żadna...
Zacznijmy od drugiego problemu. Moim zdaniem, Nie wolno robić takiego układu jaki proponujesz. Pomijam już to jaka dioda wytrzyma długotrwałe prądy w twoim układzie. Pomimo jednopołówkowego prostowania popłyną olbrzymie prądy. Przecież zasilasz instalację napięciem międzyfazowym. Póki akumulator się nie wygotuje będzie trzymał napięcie poniżej 16-18...
Zacząłbym najpierw od włączania dmuchawy i zobaczenia w którą stronę się kręci wirnik. Zdaje się trzeba rozkręcić silniczek i zerknąć co jest w środku. Jeśli jest magnes stały to albo stojan albo górną obudowę należy obrócić o 180 stopni. W pierwszym wypadku zmienimy bieguny magnetyczne a w drugim kierunek przepływu prądu. Ale jeśli zamiast magnesu...
Teraz coraz wiecej alternatorów jest i bedzie budowanych z magnesami trwałymi ze wzgledu na nowe technoclogie produkcji magnesów(neodymowe). Typowy stabilizator napięcia nie nadaje się. Może być układ zewnetrzny, ale by wykonywał funkcje regulatora , które sa szersze niz stabilizatora. Wiem że są produkowane gotowe regulatory, tylko nie wiem przez kogo...
Ten czarny z zielonym to regulacja prądu magnesów wirnika, jak tak podłączysz to nic nie uzyskasz, ECU silnika w którym jest regulator zapewne wywali błąd ładowania a i może pójść z dymem
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Tam jest alternator czy magneto?Bo to istotna różnica.Czy to chodzi o suzuki,taka crossówke,regulator pod zbiornikiem paliwa?
Ja bym radził na początek sprawdzić stan silnika. Na impulsatorze widać sporo opiłków żelaza, co świadczy o zużyciu któregoś z części silnika, a nie zostały one wyłapane przez korek z magnesem i filtr oleju. Na pokrywie alternatora od temperatury spaliła się farba. Koło magnesowe aż załapało brązowego koloru, ale to już ciężko będzie dyskutować czy...
Witam Ture11 Albo jesteś bardzo szybki albo pospieszyłeś się z podziękowaniami. zaba7954 Nie zdołowałem Twojej diody świecącej. Po prostu starałem się wytyczyć najkrótszą ścieżkę do rozwiązania problemu. A tak na marginesie. Ciekawy jestem jak przy dokładniejszych badaniach technicznych wyszłaby nawet super-jasna dioda świecąca. Czy widoczność lampy...
Musisz mieć zgodność połączeń początków i końców uzwojeń, podłączone odwrotnie będą generowały zerowe napięcie. Bez sensu trochę ta przeróbka. W platyniarzu zakładasz dwie cewki świetlne 12V, łączysz końce ze sobą i masz alternator który podobno uciągnie nawet H4. Stosując żarówkę przedniego reflektora o mniejszej mocy, regulator napięcia ze skutera,...
A jaki to alternator ? Z magnesami trwałymi czy ze wzbudzeniem wyprowadzonym ? Ilu fazowy ? (ile kabli z niego wychodzi?) Jeżeli ze wbudzeniem to można regulator samochodowy zastosować. No plus prostownik oczywiście stosowny. Jak z magnesami trwałymi to tu się sprawa komplikuje. Najlepiej zastosować taki regulator jaki był orginalnie z tym alternatorem...
Alternator ma przez regulator zasilany wirnik,więc to normalne że robi pole. Ładowanie jest bo żarówka gaśnie po uruchomieniu alternatora, To nie oznacza że ładowanie jest.
Każdy alternator ma regulator napięcia i on dba o to żeby było ono w widełkach. Nieważne czy alternator na magnesach czy na uzwojeniu wzbudzenia. Nie każdy ma regulator (małe i/lub stare silniki), ale prawie każdy. Są też widełki (+- 0.1V) i widły (+- 0.6V). Te drugie tyczą właśnie alternatorów z magnesami trwałymi i typowymi regulatorami na tyrystorach....
Polecam przeróbkę np. tego alternatora: http://allegro.pl/item247952040_alternat... Wystarczy tylko inaczej podpiąć uzwojenia (nie trzeba przezwajać!!!) i mamy alternator wolnoobrotowy z regulatorem, lub wstawić magnes w wirnik i jest super. Dla porównania: -- alternator przed przeróbką prąd max. 120A, początek ładowania...
Jeśli dobrze pamiętam, to polskie alternatory 24V nie były wcale większe. Ale jak chcesz coś małego, to zastosuj jakieś dynamko z magnesem stałym i zrób mu regulator na 24V.
Wiec moje pytanie jest następujące czy ktoś wykonał regulator działający jak stabilizator napięcia. Jak to rozumiesz? Przecież regulator jest właśnie stabilizatorem napięcia prądnicy. Czyżby ci chodziło o regulator szeregowy? Coś w stylu L78XX ? Jeżeli o tym myślałeś, to wybij to sobie z głowy. Tak se ne da Nie jest prawdą ze regulatory przeciążają...
Niestety nie można stosować regulatorów samochodowych. taki regulator nie miałby jak regulowac napięcia, bo wzbudzenie jest magnesem stałym. Te alternatory konstrukcją bardziej przypominają dynamio rowerowe. Regulatory do motocykli to dość ciężka sprawa. Najlepiej kupić sprawną używkę. Są ludzie, którzy dorabiają takie regulatory na zamówienie. Ponoć...
Maksymalną moc wytwarza 34A a napiecie 64V - to jakaś paranoja. Tyle to może wytworzyć bez regulatora napięcia, a jeśli w tym motorze jest instalacja 12V to regulator ogranicza do 14,2V. Wydaje mi się , że można w tym motorze zastosować któryś z regulatorów z instalacji samochodowych, jedyne co to sprawdzić czy dany alternator jest typu samowzbudnego...
Prądnica jest ze stałym magnesem, więc w grę wchodzi jedynie układ który ograniczy napięcie. Poszukuję taniego i trwałego rozwiązania.
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
W układzie z postu nr 3 wirnik nie jest MAGNESOWANY przez żarówkę a tylko podmagnesowany - czyli jest wzmacniany szczątkowy magnetyzm już istniejący w materiale wirnika. W poście nr 6 kolega zwraca zresztą uwagę że prąd płynący przez żaróweczkę jest zbyt mały do prawidłowej pracy alternatora ale pozwala na łatwiejsze i szybsze wzbudzenie alternatora....
Ja już zacząłem podejrzewać że używasz miernika z rozładowaną baterią. Niemożliwe, aby na kilku regulatorach napięcia (bez wejścia sense) nie działało ograniczanie napięcia. Oczywiście takie uszkodzenia występują, ale częściej dochodzi do upalenia zestawu alternator-regulator.
Link jest dostepny , usuń przecinek na koncu tego linka ale to nie jest do alternatora tylko do prądnicy 3- fazy z magnesami stałymi Kilka regulatorów jest tutaj mnapewno bo kiedyś scigałem http://archiwa.elektroda.net/ szukajcie a znajdziecie
Skoro zamierzasz dociekać w zagadnieniu to proponuję zgłębić alternatory w motocyklach. Generalnie są to regulatory stratne.
Włożyć diody i zmienić szczotkotrzymacz. Teraz masz jedną szczotkę do masy a drugą do regulatora, jeśli dołożysz diody to musisz dać jedną szczotkę do D+, drugą do regulatora.
Tak dokladnie Dodano po 1 Artysta nie jestem więc proszę o wyrozumiałość. https://obrazki.elektroda.pl/2028026300_... To wzbudzenie pod magnesami to 1 faze podłączyć do regulatora żeby wzmocnić magnesy ? Tak jak na rysunku?
]CYRUS2 napisał: Tak alternatora nie wzbudzisz. Alternator wzbudza prąd stały z akumulatora płynący przez lampkę ładowania. Alternator samochodowy nie jest prądnicą samowzbudną, a o takiej tu mowa. Jest zawsze prądnicą obcowzbudną, wzbudzaną napięciem z akumulatora. Prąd płynący przez lampkę ładowania, nie zawsze jest prądem wzbudzenia. Nie rozbierałem...
Dostępne handlowo alternatory w zakresie użytecznych obciążeń mają sprawności od 50% wzwyż. Największy udział w stratach mają: 1 - oporność ohmowa uzwojeń, 2 - prostownik, 3 - prąd wzbudzenia, 4 - straty w obwodzie magnetycznym. (1) Ta pozycja jest związana z przyjętą (dopuszczalną) gęstością prądu, w przybliżeniu jest to (w %) ok. 2..3 x gęstość prądu...
Witam! Przyznam się że nie spotkałem prądnicy asynchronicznej w agregacie i nie przychodzi mi nic do głowy jak ona by miała tam działać. Zacznę od prądnic synchronicznych. Stosowane są wszędzie od dużych elektrowni, średnich i małych elektrowni, agregatów, alternatorów w autach na dynamie rowerowym kończąc. Trójfazowe mają trójfazowe uzwojenie najczęściej...
Ręce opadają. Łączysz MOSFETem dwa źródła napięciowe bez jakiegokolwiek pośrednictwa. Czy zdajesz sobie sprawę z tego, jakie prądy mogą popłynąć w tym układzie? Wstawianie do alternatora magnesów w momencie, gdy planowało się ładowanie akumulatorów jest błędem. Odpinanie ładowania akumulatora tylko pogarsza sytuację, bo bez obciążenia akumulatorem napięcie...
Jestem raczej sceptykiem, ale patrzę na sprawy optymistycznie. Wiem, że energia jest zawsze w równowadze i fizyka nie jest całkowicie mi obca. Ciekawe czy jakbym był tym, który by opisał po raz pierwszy płyn łatwopalny i zapałki, i mówił, że z tego będzie ciepło tez by było wielu sceptyków, bo przecież suma temperatur płynu i zapałek nie jest wysoka....
Kurcze, ale możesz miec problem z precyzyjną wagą. Jest inny sposób, ale mało dokładny-przesuwac magnes koło tych kratek na obudowie, tak aby w cewce w regulatorze indukował sie strumień, i zasili wewn. generator dźwiękowy-bedzie piszczeć.
alternator nie działa sam z siebie, musi mieć akumulator żeby robił wzbudzenie, bez wzbudzenia nie daje prądu, więc nie będzie świecić z niego żarówka sama z siebie podczas kręcenia nim, choć są alternatory samowzbudne, w ruskich traktorach występowały, chyba we władymircach, w sumie to można by przerobić alternator żeby był samowzbudny, trzeba by jakiś...
Wygląda jak regulator od trójfazowego regulatora stratnego jak w motocyklach. Alternator jest ze wzbudzeniem stałym wtedy (magnesy). Co to za silnik konkretnie, możesz pokazać jakieś zdjęcia tego alternatora i w wtyczki ?
Regulatory napięcia Bosch z serii F00 załączają wzbudzenie z zacisku B+ alternatora, to jest częsty przypadek, że regulator albo nie odłącza wzbudzenia po zgaszeniu silnika, albo załącza magnesowanie wirnika samoczynnie.
A po co komplikować system? Po co dorabiać układ ładowania i zasilania oraz dokładać baterię? Przecież bez problemów można kupić nowoczesny zapłon CDI i spokojnie go zastosować. I na pewno będzie to prostsze niż rozbudowa o elektrykę. mczapski - stabilizator lm nie sprawdzi się w tej aplikacji. Tutaj potrzebny byłby regulator napięcia jak w każdym dynamie...
alternator 3 fazowy,wytwarza napięcie min 17V max 60V. Czyli typowo. Zastosowałem regulator od Motocykla Honda VFR napięcie niby 14.6V Też typowo, ale czy w całym zakresie obrotów ? I pytanie ? Z alternatora wychodzi 3 czy 5 przewodów, innymi słowy czy to alternator z magnesami trwałymi czy też ze wzbudzeniem zewnętrznym?
Regulator równoległy (stratny) stosuje się tylko gdy nie ma innych możliwości wpływania na napięcie wyjściowe. Czyli przy wzbudzeniu od magnesów trwałych. Po wielu podejściach i zakrętach już wiemy, że na 100% jest to typowy alternator sterowany prądem wzbudzenia. Więc o regulatorach stratnych lepiej zapomnieć. Radioamator Staszek Widać że dalej nie...
Od jakiego to motocykla? Jak od japoni z magnesem stałym, to trzy przewody (mogą być w jednym kolorze) do alternatora, czwarty to wyjście, a masa na obudowie.
Nie znam się na regulatorach samochodowych, ale ze schematu jaki kiedyś widziałem, wynika, że nadmiar energii z akumulatora jest zwierany do masy. Taki "shunt regulator" po angielsku. Nie z akumulatora a z alternatora jest zwierany do masy. Takie regulatory są popularne w motocyklach, gdzie są magnesy stałe.
Prawdopodobnie mamy do czynienia ze zwykłym alternatorem bez regulatora wewnętrznego. Skoro jest regulator na wzbudzeniu to nie może mieć magnesów trwałych. Do tego zacisk SZ. Na schemacie regulator nie jest przyłączony do masy więc zupełnie nie wie jakie jest napięcie na instalacji. Co do cen to zależy na jakim rynku poruszasz się. Jeśli chcesz wiedzieć...
nie jest to dobre rozwiązanie. Ten układ ma stabilizować napięcie, a stabilizacja to odbywa się poprzez wytracanie tego napięcia na elemencie stabilizacyjnym. Czyli wydzieli sie dużo ciepła, a spowodowane ono będzie przez traconą w ten sposób energię. W rozwiązaniach motocyklowych alternatorów z magnesem stałym jako wirnikiem, stosuje się regulatory...
"kolego" - siedzę w tych motorkach A bzdury piszesz. Wirnik samowzbudny... co za dziwo? Alternator to już tak , ma rotor zbudowany z magnesów stałych. Ale to nie ta liga sprzętu.
To w Polonezie występował jakiś inny, który nie miał problemu z migającą kontrolką? Zastanawia mnie w jaki sposób regulator powoduje miganie kontrolki przy pełnym naładowaniu. Skoro jest to normalne, to jaki jest ciąg przyczynowo-skutkowy, że kontrolka miga. W pełnym naładowaniu tranzystor w regulatorze zwiera D+ do masy czy jak to działa? I dlaczego...
Jaki rocznik motocykla? Pięćsetka i znamionowe napięcie cewek 6V ??? Skąd ta informacja? Znajdź i zmieść schemat elektryczny. Będzie łatwiej dyskutować. Wg. mnie powinien być tam alternator trójfazowy z wzbudzeniem od magnesów trwałych i instalacja 12 V znamionowe. Zrobienie regulatora to nie jest jakiś wielki problem. Jednak trzeba obciążyć alternator!...
1. Stabilizator liniowy to bzdura w tego typu zastosowaniu. 2. Całość dyskusji nadaje się do kosza, bo do tej pory wiemy, że autor ma jakiś "nietypowy" alternator, jakiś regulator i jakoś to ma podłączone. Ilość konkretów podanych - ZERO. 3. Z mętnych tłumaczeń wywnioskowałem, że pracuje tam coś na kształt alternatora motocyklowego, czyli trójfazowego...
nie sprawował by się bo jego zasada działania kłóci się z zasadą działania prostownika, jeśli już to regulator stratny od motocykla z magnesami ztałymi w alternatorze...
Można zawsze jeszcze kupić na motobazarze (cykliczne giełdy tylko z gratami do motocykli) altek od jakiegoś japończyka (motocykla) i z nim próbować. Tylko regulatory napięcia bywają okrutnie drogie. Wydaje mi się też, że dobrze byłoby nadać temu alternatorowi jak największy promień. Bo wzrośnie prędkość liniowa magnesu względem cewek (czy takie zwiększenie...
Nie wiem nie znam temat tyczy alternatora 3F samochodowego. Odpowiednikiem jest alternator motocyklowy 3F z magnesami stałymi. Jako że są magnesy, system regulacji samochodowej się nie sprawdzi. Dlatego regulatory te przywierają uzwojenia. Są tam tak samo 3F jak w samochodzie. Nie rozumiem do czego dążysz ....
Jak najbardziej jest to alternator nie prądnica. Z magnesami trwałymi. Na wyjściu masz prąd zmienny więc przestaw miernik na zmienne i zobacz czy generuje prawidłowo napięcie. Potem sprawdź regulator. Jest typowy dla tego układu czyli stratny. Nie ruszy bez kl15 i kl31. A jak spojrzysz od spodu na regulator to zobaczysz schemat podłączenia. Jest nad...
Na "Alle..." jest sporo ofert gotowych zestawów "elektrowni wiatrowych", które są tańsze, niż komplet magnesów do amerykanki - ludzie się pozbywają, bo ich to rozczarowało (nie przyznają się do swojej łatwowierności, że będą mieli już stale prąd za darmo). W cenie poniżej 100,- złotych kupisz gotowy sprawny alternator. Ale rozumiem, że gotowe Cię nie...
Widzisz ten prostokąt po lewej stronie na twoim obrazku? To jest regulator. Po jego prawej masz wirnik a dalej stojan i diody. Widzisz że przewód od góry regulatora idzie właśnie do D+? Stąd właśnie ma zasilanie plusem przez żarówkę połączoną w szeregu. Pozniej z diod wzbudzenia (tych po prawej w poziomie) idzie zasilanie na niego. Czyli w tym przypadku...
Witam. Mó problem polega na tym, że po wymianie koła magnesowego(wcześniej poodklejały się magnesy) nadal nie ma ładowania akumulatora. Na zapalonym silniku jest max 7,5V. Regulator był już zmieniany - dalej to samo. Na wyściu z alternatora na 3-ch fazach w stanie spoczynku jest 1,4ohma. Po zapaleniu silnika zmienne napięcie mierzone między fazami jest...
Kilka amperów w porywach, zależnie od konstrukcji. Można potraktować wirnik jako magnes o regulowanej sile, wartość prądu dostarczana poprzez szczotki i pierścienie do jego uzwojenia reguluje siłę. Ten prąd reguluje regulator napięcia w zależności od obciążenia.
A co to jest za motor? Ja jednak stawiałbym na jakieś uszkodzenie. W japoniach ze względu na konstrukcje alternatora (najczęściej z magnesem stałym) i jego umiejscowienie (często zbiornik oleju - gorącego - np. Suzuki DR650) dochodzi do przegrzania i zwarć uzwojeń i uszkodzeń regulatorów.
Jeśli masz na wirniku magnes stały to nie wykorzystasz żadnego z nich, bo one regulują wzbudzebnie sterując prądem magneśnicy. A to u ciebie jest niemożliwe. Dlatego musisz mieć regulator, który wszystko co ponad to 14 V wywali w kosmos (nie przepuści). tak działają regulatory w motocyklach, w któych ze względu na brak miejsca i uproszczenie konstrukcji,a...
Nie wiem czy ktos w ogole czytal ten temat, dodam jednak tyle ze zdemontowalem wentylator, i jak podejrzewalem jest to alternator z magnesem trwalym, z tym ze jednofazowy a nie dwufazowy. Jest uszkodzony ale bedzie przezwojony, jednak problem z podlaczeniem regulatora pozostaje, moze ktos ma jakies przemyslenia co do tych przewodow czarnego i bialego?
Gratulacje za ładnie opisane problemy. Miło czytać takie wprowadzenie do tematu. :D Jednak mam prośbę. Spróbuj jeszcze raz go sam przeczytać i zastanowić się czy jednak nie brakuje w nim jakiś ważnych informacji. Za dużo przyjmujesz domyślnie. Pisz dokładnie gdzie, jak i w jakich warunkach dokonywałeś pomiarów. Czasem można się domyślić, ale czasem...
Nie wiem tylko gdzie trzeba podpiąć kable do regulatora, aby to działało. Nie da się w prosty sposób zrobić kontrolki ładowania gdy alternator wzbudzany jest od magnesów trwałych. Były tematy o kontrolkach ładowania. Użyj szukaj.
Samymi magnesami ? Nie, Kolego, tam nie ma magnesów. No proszę- nawet w starszym wieku cos się można nauczyć. Dla mnie słowo prądnica zawsze się kojarzyło ze stałymi magnesami, ew. z magnesami i uzwojeniem zwiększającym strumień magnetyczny w określonych stanach pracy. Wiem, że Syrena 105 miała magnesy stałe i uzwojenie. We własnej wymieniłem sobie...
Chyba szybciej i prosciej bedzie zamontowac czujnik halla przy kole pasowym alternatora, na ktore przykleisz magnes, jeśli sie okaże że prędkość jest za mała- dokleisz kolejny magnes. Pomysł tak na szybko, trzeba go przemyśleć.
Witam. Witam! od dawna sie juz nad tym zastanawialem . posiadam Rometa Ogara 200 z czeskim silnikiem Jawki 50 i odwieczny problem tychmotorkow to palące się żarówki. skoki napięć są rzędu kulkuset volt. To chyba z lekka przesada, bo w tym obwodzie to nie jest możliwe, niestety. Powodem przepalania się żarówek, jest zwyczajnie źle dobrany magnes trwały...
Witam! Zamiast prądnicy założyć alternator najlepiej z wewnętrznym regulatorem napięcia. Co się tyczy rozrusznika to moim zdaniem elektryk nie ma racji, bo to jest silnik prądu stałego, w którym chcąc zmienić kierunek obrotów zamieniamy bieguny zasilania. W twoim wypadku trzeba by może dobrać z jakiegoś innego ( z "-" na masie) samochodu. Chodzi oto...
Jest jeszcze silnik reluktancyjny. Różni się on od klatkowego (indukcyjnego) brakiem zwojów zwartych w wirniku. Działa na zasadzie przyciągania elektromagnesu do materiału ferromagnetycznego. W BLDC cenę robią magnesy stałe. Gdzieś nawet widziałem modyfikację alternatora na silnik. Wtedy zamiast magnesów stałych jak w klasycznym BLDC wykorzystuje się...
Właśnie z powodu "rozbiedania" się napięcia jest stosowany regulator równoległy. Taką charakterystykę ma alternator z magnesami stałymi. Napiecie rośnie do 1500-2000Oobr/min a dalej ograniczenie wprowadza regulator. To znowu nie oznacza, że nie da się zbudować regulatora inaczej stratnego i zasilić nim instalację z LED. W motocyklach BMW alternator...
Nie napisałeś jaki motocykl posiadasz. Lecz jeśli mamy do czynienia z alternatorem z magnesem trwałym to regulacja polega na impulsowym zwieraniu wejścia z masą. Stąd umieszczanie regulatora w oleju. A co do podłączenia to przecież powinno być złącze z którym nie warto dyskutować. Trochę mało opisu sytuacji. A to chyba trochę jesteś leniwy. Na stronie...
W "dziapańskich" motocyklach pracują alternatory samowzbudne, z wirnikiem na magnesach stałych, z bodaj regulatorami szeregowymi.
Moim zdaniem ma bo w obu przypadkach kluczowe jest ułożenie magnesów. http://obrazki.elektroda.pl/9341204800_1... Wracając do patentów to widać, że każdy z magnesów ułożony jest pod innym kontem i stanowi on swego rodzaju parę z elemetami umieszczonymi po stronie przeciwnej wirnika. Moim zdaniem mogą to być elementy z jakiegoś metalu/stopu...
Skoro przy prędkości poniżej 3 tys. obr./min daje 180 V prądu zmiennego - to ile będzie przy 10000 obr./min - 540 V? ;-) Chciałbym uzyskać z niego 12 V. Kiedy kręciłem go wiertarką i podpiąłem do drugiego takiego samego silnika - to tamten się wzbudzał i także się kręcił - wolno - ale pracował. Po podpięciu żarówki 12 V nie mogłem przekroczyć - myślę...
Witam mam taki problem posiadam w traktorku alternator/dynamo(cewki i magnes).Jest to alternator, który nie wiem jak podpiąć. Ponieważ ktoś poszedł na łatwiznę i całą instalacje podpiął bezpośrednio do akumulatora, a z alternatora wychodzą tylko 3 kabelki(biały żółty i brązowy) i nic po za tym. Potrzebuje jakiś regulator dobrać do tego i jakiś schemacik...
Jeśli przezwoi alternator na 120zw na cewkę drutem 0.8( org jest 60 drutem 1.3 ) alternator 45A Bosch , to będzie miał ładowanie już od około 400 obrotów. Ale wirnik musi mieć magnesy neodymowe i trzeba zrobić zewnętrzny regulator.
Obawiam się, że bez douczenia się sobie nie poradzisz. Poczytaj trochę w internecie na temat alternatorów z wzbudzeniem od magnesów stałych (pewnie to już Cię przestraszyło?). Nikt nie ma czasu pisać esejów, prowadzić Cię za rączkę i odpowiadać na pytania z podstawowej wiedzy. Musisz przekroczyć barierę dźwięku. :D Kolega karolx napisał wszystko co...
Owo cudo miało właśnie - wirnik w formie kilkubiegunowego magnesu stałego A skąd , on ma cewke wzvbuddzenia sprzężoną magnetycznie z wirnikiem. napięcie bardzo zależało od obrotów Na elektrodzie zamieściłem badanie charakterystyk alternatora, tak napięcie i wydajność prądowa silnie zależą od obrotówkażdego alternatora . ciekawe też jak rozwiązano regulator...
kkknc Złapałem cię! Ha,Ha. Tam nie ma żadnej cewki wzbudzenia. To alternator ze wzbudzeniem od magnesów trwałych! Instalacja w swojej koncepcji bardzo przypomina najbardziej rozwinięte układy NRDowskiego Simsona. Tzn. światła zasilane są prądem przemiennym z tyrystorowym regulatorem równoległym. Akumulator jest ładowany z osobnej cewki tzw. "bezmasowej"...
No i na to wygląda ży ty tak samo nie widzisz różnicy pomiędzy alternatorem a prądnicą. Według ciebie to tak samo alternator będą miały wsk 125 jaki 175, komary i inne bzyki, ba jeszcze rower ma alternator hahaha. A tak apropos co ma rozrusznik do alternatora?, w pierwszych wsk 175 (silnik wiatra) też była prądnica 12V i to ta sama co w gazeli zresztą...
Mam problem ze sterowaniem stratnym regulatorem napięcia alternatora trójfazowego z magnesami stałymi. Stopień wykonawczy regulatora na tranzystorach polowych działa bez zastrzeżeń, więc nie będę go szczegółowo omawiał (mostek 3F z diodami Schottkiego w górnej i n-mosfetami w dolnej gałęzi, których diody pasożytnicze działają jako prostownicze), natomiast...
Witam serdecznie Potrzebuje pomocy przy doborze regulatora napięcia do ciągniczka ogrodniczego TV521 .Jak udało mi się ustalić to jest tu alternator Ducati 90W z magnesami stałymi, wychodzą z niego 3 przewody (2 żółte, 1-biały). Parametry oryginalnego regulatora: http://www.technidiscount.com/regulateur...
Cewki mają grubość przeważnie taką jak stojan. W alternatorze z poloneza jest około 3-4cm czyli taki gruby musiałby być magnes lub kilka złożonych sztuk. Można też zastosować dwa magnesy ale muszą one dolegać właściwymi biegunami do ścianek kłów wirnika, a szczelinę między nimi trzeba czymś wypełnić. Kolega lamer1 ma z alternatorami chyba większe doświadczenie...
Nie mogłem znaleźć schematu instalacji. Jest to chyba jednofazowy alternator z magnesem stałym. Czy mógłbym zastosować taki regulator [url=http://www.google.com/imgres?um=1&h...
Panowie! Wszystko pięknie, tylko czy w starych magnesach koła zamachowego będzie na tyle pola magnetycznego aby przy realnych obrotach alternator miał na tyle mocy aby nie korzystać ciągle z akumulatora? Przepraszam, że studzę zapędy, ale alternatory ze wzbudzeniem od magnesów trwałych to bardzo trudny temat. Regulatory z reguły są równoległe a nie...
Z alternatora wychodzą tylko dwa przewody Na pewno jest to alternator? Wierzyć mi się nie chce. Pokaż jakąś fotkę "alternatora". Jak rozpatrujesz nazwę "alternator" jako trójfazowa prądnica synchroniczna prądu przemiennego, ze zintegrowanym prostownikiem półprzewodnikowym to to faktycznie nie to. To prosta prądnica, w budowie jak dynamo - stojący stator...
Rozumiem, że jest to taki alternator gdzie zamiast elektromagnesu (uzwojenie wzbudzenia) jest magnes stały. Duża moc jak na taką konstrukcję, w grę wchodzi jedynie zasilacz impulsowy.
Owszem, nie jest to optymalne rozwiązanie. Dlatego japoński Shindengen opracował nowe rozwiązania, w tym specjalny regulator napięcia dla pojazdów z oświetleniem LEDowym. Szeregowe regulatory napięcia w motocyklach bywały bardzo rzadko stosowane. Mam tu na myśli układy alternatorów „dwufazowych”, gdyż w jednofazowych to standard —...
W takim razie jak jest rozwiązana regulacja napięcia alternatorów z magnesami trwałymi ? Witam, W swoim czasie istnialy alternatory z magnesami trwalymi i mechaniczna regulacja napiecia (regulator odsrodkowy, ktory przesuwal katowo ekran magnetyczny by oslabic pole magnetyczne przy wzroscie predkosci). Made in USSR, of course... Pozdrawiam, Georges
Tego konkretnie nie wiem w jakich pojazdach może występować, ale powinien występować we wszystkich tych gdzie są akumulatory, a ich ładowanie odbywa się z generatora działającego podobnie do jak dynamo w rowerze (cewka i ruchomy magnes stały). Regulacja napięcia w takim regulatorze polega na tym ze jest on obciążeniem regulowanym dla w/w generatora,...
a jak wyglądają magnesy od spodu koła zamachowego... jeśli coś z nich w ogóle zostało?
Witam Opisany przez Konrad324 schemat mało, że jest z błędami to nie nadaje się do tzw. magneta, czyli alternatora ze wzbudzeniem od magnesów stałych! Idę o zakład, że napięcia na wysokich obrotach i bez obciążenia (np. żarówkami) mocno przekraczają opisywane 30V. A nawet 30V napięcia zmiennego po wyprostowaniu da w szczycie ok 30*1.41=~43V co jest...
Alternator do wiatraka nie nadaje się - dlatego że jego praca jest regulowana we współpracy z silnikiem samochodowym o mocy kilkudziesięciu KM. Porównajmy sobie pracę takiego alternatora z silnikiem - turbina wiatrowa o mocy od 0 - paru kW. Najpierw na zefirkach (pomimo przełożenia) alternator ma małe obroty włączamy wzbudzenie (ręcznie) - na takich...
A wokół niego wiruje sobie koło magnesowe. Wszystko jasne. Ten regulator z jawy to już możesz sobie w buty wsadzić lub przerobić pokrywkę na popielniczkę. Ten alternator to właściwie duże dynamo rowerowe, do tego trzyfazowe. Regulacja tam polega nie na regulowaniu prądu wzbudzenia wirnika/magneśnicy jak to robi regulator, który właśnie niepotrzebnie...
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
W przypadku prądnicy DC magnetyzm szczątkowy określa biegunowość - bez niego też by się wzbudziła przy prawidłowym kierunku obrotów i odpowiedniej szybkości, ale biegunowość byłaby przypadkowa - nie dałoby się przewidzieć, gdzie będzie '+', gdzie '-'. Uzwojenie wzbudzenia jest tam zasilane poprzez styki, które przy małym napięciu są zwarte (o ile regulator...
O! Od czego ten zestaw? Masz jakieś jego parametry techniczne? Choćby moc tego alternatora? Jeśli masz to w ręku, to podaj średnicę koła magnesowego.
Znalazłam książkę w której jest schemat wytworzenia prądu z roweru przy zastosowaniu zwykłego akumulatora samochodowego. Pisze, że naładuje komórkę w ciągu półtorej / dwóch godzin z tego co pamiętam. Pedałując rowerem przecież nie osiągnie się takiej ilości obrotów, a w schemacie nie było nawet żadnej przekładni. Kwestia obrotów to nie jest problem...
Rozepnij uzwojenia i mierz je pojedynczo. niestety miernikiem nie zmierzysz tak małej oporności. Wartość mierzona jest mniejsza niż wielkość błędu miernika. Tu mógłby pomóc tylko dokładny mostek pomiarowy. Uzwojenia mogą nie mieć przebić do masy ale mogą mieć zwarcia między zwojowe (dość częste w starszych maszynach). I wtedy też nieciekawie. Zastanawiające...
Witajcie! W/g schematu cewek pokazanych na zdjęciu wyraźnie widać wyprowadzenie trzech faz.Żeby uzyskać napięcie stałe to muszą być połączone diody dodatnie i ujemne. Śuma diód dodatnich daje + ,który ładuje akumulator / PROSZĘ ZOBACZYĆ Alternator Fiata 125 jak jest połączone. Wirnik alternatora fiata 125 połączony do regulatora napięcia przez zacisk...
Skuter posiada typowe rozwiązanie alternatora trójfazowego z magnesami trwałymi. Regulator w cenie 390 zł to norma. Regulator bez wątpienia uszkodzony, skoro daje takie napięcie, a nie ma wejścia "sense". Posiada ślady przypalenia? Uzwojenie alternatora w takim przypadku również należy gruntownie sprawdzić. Na początek sprawdź czy nie ma zwarcia uzwojenia...
W pierwszej kolejności chcę zbudować na silniku Ac bez magnesów gdzie średnie obroty to ok. 1200-1500+ /rpm, jeśli będzie to na silniku S15, lub silnik Kubota , Lombardinni , warunek chłodzenie wodne silnika. Budowa wymiennika odbioru ciepła ze spalin i odbiór z układu chłodzenia. Odzysk ciepła w okolicy 5-10 kwh ciepła wysokotemperaturowego (80-90*C)...
alternator magnes magnes alternator przeróbka alternator magnes
antena ogrzewanie tylnej szyby rezystor objętościowy cewka pompa
47lb670v podświetlenie klima dachowa
Akumulatory do podkaszarki Titan TTI821GGT 41N/4 – kompatybilność, modele, pojemności Selektor wejścia Yamaha AX-470 – gdzie kupić oryginalny przełącznik ALPS VT148300/WN157900