Każdy azjatycki samochód w obwodzie ładowania ma bezpiecznik,norma. Przeważnie ma wartość od 70A wzwyż,albo to jest standardowy bzpiecznik Maxifuse,albo tzw fusible link. Oznaczany bywa jako ALT lub Charge.
Musimy poczekać niech autor wyjaśni te kwestie bo pisał trochę mało precyzyjnie co robił.
Masz specjalność "Elektronika samochodowa". Pomijając fakt, że piszesz jak głąb, to jaki z Ciebie elektronik samochodowy, skoro ładowanie w Matizie Cię przerasta?
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
No to podepnij minus akku wprost pod masę dwigatiela.A po drugie tak jak napisał kol. madera albo zamiana na jakiś cywilizowany starter co najmniej R11 albo rozbierz tego ruskiego kateka i sprawdzaj pod kątem przebić na masę,zużytych tulejek,wypalonych komutatorów etc.Hmm jeśli chodzi o pojemność akku to 44 stanowczo za mało ten starter lubi prąd jak...
Alternator ładuje, ale jest krzywa ośka i widać jak bije, To mało ważne ważniejsze czy sprżęgło na nim działą. Po drugie daj numery jednego i drugiego alternatora to ci sprawdzę. Dodano po 19 Czy powiedzmy jak będzie taki sam Jak będzie taki sam to będzie. Ale mierz dokładnie średnice.
Czy to normalne i dlaczego takie wielkie prądy ładowania? To co podajesz to i tak mało. Ostatnio jak sprawdzałem to do akumulatora 72Ah rozładowanego około w 50% szło ponad 70A. Alternator niby że teoretycznie powinien dać radę 120A po kilku minutach był tak gorący że się dotknąć nie dało.
W tym z Volvo musisz podać aż 4 kabelki na regulator, mało tego istnieje ryzyko że sterowany jest komputerowo. Natomiast regulator "ze śrubką" aby pracował (ładował) wystarczy podać przez żaróweczkę 12 V.
Zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy pracującym silniku i ładowania brak- 12V. To stanowczo za mało. Minimalne napięcie ładowanego akumulatora to około 13.7V Ewidentnie uszkodzony alternator, ewentualnie jego regulator. I jeszcze dlaczego prąd ładowania jest aż tak duży? To oczywiste, że w pierwszym momencie jest tak duży. Po prostu prostownik...
rozrusznik po regeneracji w dniu wczorajszym, alternator też, w momencie rozruchu na wyświetlaczu zauważyłem ok 22 V, alternator ładuje na 27,5 V. Wydaje mi się,że alternator ładuje trochę mało, ale poprawcie mnie jeśli się mylę.Gość który regenerował alternator sprawdzał go na stole i mówił,że jest ok.W tej chwili wymienił mu jeszcze przewód masowy...
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Spadek napięcia masz w normie, ładowanie jest dobre, ja bym nic nie grzebał w tym alternatorze, też co jakiś czas doładowuję akumulator, gdyż robię mało kilometrów i po prostu w czasie jazdy się nie doładuje, a i przy jego zakupie spoglądałem raczej na dolne półki.
Ładowanie za duże wymień regulator napięcia w alternatorze i powinno być ok
Ale ja alternator mam prawidłowo podłączony winą okazała się kontrolka temu alternator się nie wzbudzał mnie teraz tylko zastanawia skat takie napięcie 13,5v gdyż wydaje mi się to troszkę mało
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Należało by zmierzyć napięcie ładowania , rano i po całkowitym zgaśnięciu kontrolki. Tylko nie wymieniaj jeszcze alternatora.
całkiem możliwe że jest to wina układu prostowniczego w alternatorze, ieśli kontrolka pali się słabo to być może siadła jedna dioda, albo jeśli powiadasz że głośniej chodzi to może siadły Ci łożyska w ów alternatorze i jego praca jest zbyt mało efektywna. Pozdro
No to wychodzi na to że czas sie zająć alternatorem bo na ciepłym troszke mało ładuje. Ciekawe jeszcze jak wygląda pulsacja napięcia? Ale na pewno jest do roboty.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Źle, za mało.
No ale mamy spadek 0,4V na drodze akumulator - alternator, to nie jest mało
Tym że kontrolka od ładownia nie świeci się nie sugeruj, bo jak wcześniej pisałeś alternator ładuje 13.6V. Ale to trochę za mało. To napięcie mierzyłeś przy włączonych światłach czy nie?
Wydaje mi się że tego wzbudzenia to trochę mało
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Jak sprawdzić czy amperomierz jest sprawny?? Najprościej miernikiem uniwersalnym na przejście. Zapomniałem o tym wspomnieć, alternator nie jest orginalny jest założony jakiś od osobówki, Od pasata b5 jeśli dobrze widzę. Z tyłu alternatora masz regulator napięcia, wykręć go i sprawdź stan szczotek, nowy regulator kosztuje jakieś 40zł więc jeśli mało...
Tam nic nie ma poza alternatorem czyli kontrolka ładowania do alternatora i elektrozawór pompy paliwa jeszcze możesz dorzucić czujnik temperatury i oleju Polecam traktor SAM z tym silnikiem mało pali a siły do domowego użytku ma wystarczająco lepszy 1.6 klekot niż silnik malucha który pije ile mu wlejesz w traktorku własnej roboty
Ciężko będzie przez forum ,musisz podjechać do papraków i niech poprawią.Trzeba by odczytać błędy i podać opis lub numer ,skoro świeci check to powinno cos zarejestrować a nie wiemy co.Sprawdzić napięcie zasilania na sterowniku i jego masy jak i ładowanie.
Zdj z podłączeniem dodałem dla pewności. Uważam, ze jest dobrze. Czasem dobrze jak ktoś zerknie. A fachowych oczu to nie mało 🙂
Nie no, bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 13,8-14,5V. 13,45 to stanowczo za mało, przecież przy obciążeniu to tam jest 13V max.
Za mało aku nie jest ładowane - alternator regulator do sprawdzenia,naprawy.
Szczotki się skończyły. Ogólnie u Japończyków z tego okresu ładowanie na jałowym nie za bogate. Ale też opłacalność naprawy tych alternatorów przy kosztach używek jest mało opłacalna.
Tam nic takiego nie ma i nie zmierzysz , jeśli za mało ładuje stawiam na mostek
Dzięki Strumień ....... :), rzeczywiście przy włączonym silniku napięcie na drugim akumulatorze wzrosło do 14,2 V. Akumulator jest ładowany podczas jazdy, i prawdopodobnie jak ktoś mało jeździ, można go w tym wypadku podładować prostownikiem. Pozdr.
Słabe to znaczy, że podatne na uszkodzenia (mało wytrzymałe na eksploatację).
Zwykła ułomności tranzystora sterującego. Jak się nagrzewa to mniej prądu przepuszcza by się nie uszkodzić. Wiec korekta zależy tylko od temperatury regulatora. Pomiar na samym alternatorze zrób nie w instalacji. 13,3V to trochę mało.
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Kolego owik. Masz rację nie spotkałem się dotad ale może mam za mało praktyki. Pozdrawiam krajana.
Mało szczegółów, gdzie badasz ładowanie sprawdz na alternatorze jeżeli tam niema alternator do naprawy.
Regulator ze szczotkami są nowe, więc to chyba nie to. Alternator był sprawdzany na stole?
Witam Nie zaszkodzi sprawdzić instalacji od Alternatora (13 coś tam) to za mało jak na ładowanie bez obciążenia.. sprawdzałeś to przy 2500 3000 obr silnika ?
sa elektroniczne woltomierze dedykowane pod gniazdko zapalniczki. Zobacz jakie ladowanie jest na klemach i jakie na alternatorze
Tak wiem jednej szczotki mało ale łączyła. Gdyby dało się uratować to wymienię.
Witam mam taki problem mam stary alternator Delco wymiena w nim szczotki i po założeniu nadal nie ładuje ale przed wymianą szczotek ładował tylko że za mało nawet nie świeci mi kontrolka od akumulatora po przekręceniu kluczyka i juz nawet kupiłem inny alternator firmy Bosch i nadal też nie ładuje i też nie świeci się kontrolka i też nie ładuje po odpaleniu...
Przewód zdjęty ze styku L i przyłożony do masy powinien zaświecić lampkę. Czyli na wyjściu L ma być masa, kontrolka powinna wtedy świecić. Jeśli alternator ładuje, mniejsza się różnica potencjałów i kontrolka gaśnie.
Zmień przekażnik. Zanim zacząłeś grzebać w alternatorze, trzeba było sprawdzić napięcie, czy czasem nie przeładowuje, lub daje za mało.
Witam. B+ do plusa akumulatora B- na masę ,wsuwka od regulatora przez żarówkę kontrolki ładowania do plusa po zapłonie i po bólu jeśli alternator jest ok. Poza tym 50A to za mało do twojej baterii i pewnie go ugotowałeś czego Ci nie życzę.
Problemem może byc za wysokie napięcie ładowania. Zmierz to miernikiem, sprawdź też poziom elektrolitu w akumulatorze. Jeżeli tak jest to alternator wymaga regeneracji, bo sama wymiana regulatora napięcia to może byc mało.
Mierzyliśmy właśnie ile akumulator dostaje mocy od alternatora j wyszło ze 11-11,5. To nie za mało? Bo tu kolega nam podsunął ze ten kupiony używany alternator pewnie trZeba będzie zregenerować.
Pisałeś, że zrobileś pare kilometrów. To jest za mało na to aby alternator dobrze podladował akumulator.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Cóż, przyszła wiosna, czas cieżkiej pracy dla ciągnika. Jednak nic po ciągniku, jak słabe aku bo alternator nie ładuje tak, jak powienien. Te 13,6 V to zdecydowanie za mało. Postanowiłem wyjąć alternator i oddać do doświadczonego elektryka (doświadczinego w sprzęcie rolniczym a nie samochowdowym, bo to duża różnica). Elektryk zdiwił się, żę alternator...
Akumulator ładuje się prawidłowo 1/10 prądu znamionowego,czyli jeśli ma on 65 Ah to prąd ładowania 6,5A.Poznać można że jest naładowany po wydzielaniu się gazu z cel.20 minut na ładowanie alternatorem to stanowczo za mało.
Na wolnych obrotach jest ponad 14V ale na wysokich ładowanie jest rzędu 13,6, 13,7V wydaje mi się że ciut za mało. ?????????? Ładowanie jest dobre.
Co do kontrolki ładowania-gaśnie po rozruchu silnika i nie zaświeca się w chwili tego nagłego spadku zasilania. Czyli zachowuje się jakby alternator ładował. Akumulator oczywiście jest ładowany, ale faktycznie zdarza się, że bez ładowania po jakimś czasie odpala bez problemu. Bywa, że przez cały dzień jazdy nie ma problemów. Ale w ostatnich kilku dniach...
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Nie. Z alternatora wychodzi 14V Za mało. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator? Nie. Jaki przewód od alternatora do rozrusznika.
Kolega mi zasugerował, że ewentualną przyczyną może być to, że kontrolka nie pali a ona daje plus na alternator, czyli jakby wyzwala ładowania, aczkolwiek sądzę, że to mało prawdopodobne. Czy tak może jednak być?
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
Z padającym losowo alternatorem wszystko możliwe - tym bardziej że wskoczyło ci światełko braku ładowania. Wcześniej mógł coś ładować ale zapewne coś ci ciągnęło prąd na postoju stąd mimo odpalania zaraz po jeździe po dłuższym czasie nie dało się odpalić bo coś zżerało ci prąd. Alternator ci może pokazać przecież mechanik jak do niego dojdzie ale skoro...
Napięcie 13,4 V Mało. prąd 1,27 A Gdzie ten prąd? Skąd? Jak mierzysz?
Przy holowaniu elektryka przedłużacz niepotrzebny, następuje ładowanie akumulatora podobnie jak przy hamowaniu silnikiem. A jakie to robi opory toczenia? Wolałbym jak już, holować pojazd na luzie, bo ani stan mojego sprzęgła po, ani zużycie paliwa, raczej nie pomogłoby w decyzji takiego holowania, a ładowanie z mojego alternatora czyichś baterii, już...
panowie odpaliłem samochód silnik rozgrzałem i zdjąłem kleme z akumulatora samochód zgasł dlaczego ??? Miernikiem sprawdzałem alternator niby ładuje napięcie 12.3 to raczej mało co nie ??? co może być tego przyczyna regulator napięcia ???
Jeżeli zatarta sprężarka (nie łożysko) to tylko na złom. Mało tego, po zatarciu sprężarki obowiązkowo trzeba przepłukać układ klimy, jeżeli tego nie zrobią to po jakimś czasie ta nowa też się zatrze.
Mój miał sterowanie tego przekaźnika (obudowa typowy przekaźnik samochodowy) poprzez termistor NTC - wiem że mi posłał kilka różnych wariantów z opisem który na jakie progi temperatur działały I szły 3 przewody na LED 2 kolory pokazujące stan pracy -czeka/grzanie/zagrzany oraz mruganie błąd napięcia - za mało jeszcze dawał alternator. Jak mi się uda...
Jak koło ślizga to ma ponad 150'C szybko rdzewieje. Tylko pomiar na śrubie prądowej alternatora +miernika i obudowie alternatora -miernika, da jakiekolwiek rozpoznanie . Obroty silnika ok 2000obr/min. nie mniej. Na wolnych jest mało wydajny ten alternator.
No u mnie właśnie od 4 miesięcy samochód jezdził tylko weekendami, na tygodniu stał 5 dni, a jak jeżdził to krótkie trasy po mieście non stop rozruch od sklepu do sklepu i często przebywam w aucie na wyłączonym silniku, włączony nawiew radio po kilka godzin więc to ładowanie z alternatora to dla niego chyba zbyt mało
Coś mało tego ładowania.
Reasumując, przy wymainie paska, jeżeli będziesz to robił u mechanika - koniecznie poporś o sprawdzenie alternatora. Objawy o których piszesz jasno sugerują, że alternator się kończy lub już się skończył. Prawdopodobnie alternator stoi "zatarty" lub się zaciera, a pasek ślizga się i dymi... Kontolka ładowania akumulatora po odpaleniu świeci się czy...
Cześć. Faktycznie za mało danych z twej strony. Ja napisałem jak to ma wyglądać przy prawidłowym podłączeniu. Nie ruszając przewodów od prądnicy i regulatora. Robiąc nową instalację. Co się tyczy regulatora to jak nie masz od tego alternatora oryginalnego to dostaniesz w punktach kasacji pojazdów od Fiata 125. Przykręcając w dostępnym miejscu będziesz...
Nie rozumiecie, że alternator Mitsubischi cały czas wzbudza BSI? Bez tego "poganiania" ładuje słabo. Mało tego-BSI go gasi w ten sposób, że (umowny) zacisk D+ po zgaszeniu samochodu przez chwilę zwiera z masą, jak tego nie zrobi to alternator pobiera prąd około 2A. Sam się na to nabrałem. A my dalej nie wiemy co on tam ma. Kolego, zobacz jeszcze jedną...
mówią że duży akumulator nie będzie doładowany do pełna Bo tak było w czasach kiedy w samochodach były mało wydajne prądnice. Obecne alternatory mają taki nadmiar mocy że spokojnie naładują większy akumulator. Na marginesie - alternatorem nigdy nie naładujesz do pełna tak jak prostownikiem. Ileś lat temu miałem Fiestę w której akumulatora przez cztery...
Nie masz ładowania, 10.8 to sporo za mało. Prawdopodobnie alternator do wymiany.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Na tym kabelku powinno być około 7 V (o ile dobrze pamiętam). Tu tylko tester pomoże, pamiętaj mało który warsztat ma taki sprzęt.
Sprawdzone miernikiem ładowanie na odpalonym silniku 11.40 Z deka mało. Raczej brak ładowania. Można stanąć podczas jazdy w Zad..u Dolnym Oczywiście klemy przeczyszczone itd ?
Jaki problem zrobić np. z 15km i sprawdzić napięcie a jak nie to może diody alternatora. Raz w roku to za mało.
alternator, jak się dobrze gaz przyciśnie), to za układem zostanie z tego 11V - za mało, żeby ładować akumulator 12V. Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Aku żelowy należy wpiąć przez diodę schotky. Żeby z aku żelowego nie zasilać samochodu. Do aku żelowego podłączć przetwornicę (20zł). Tablet trochę kosztuje. Dałbym za przetwornicą...
Po pierwsze na wolnych obrotach to normalka. Po drugie zmierz napięcia na wzmacniaczu podczas głośnego umcy umcy. W tej drezynie nie ma wielkiego alternatora przeważnie. Dodano po 1 Alternator ładowanie na światłach Jeśli mierzyłeś na alternatorze to za mało ci alternator daje, masz Boscha czy valeo?
Witam, mam problem z alternatorem w samochodzie Nissan Patrol GR, posiadam oryginalny alternator mitshubishi w wbudowanym regulatorem. Objawy są takie: nie swieci kontrolka ładowania (przed i po zapłonie) oraz alternator cały czas pobiera prąd około 2,3A (przez noc rozładowało mi aku). Przy zapalonym samochodzie napiecie na zaciskach alternatora około...
Mierzysz na alternatorze czy na zaciskach akumulatora ? Bo jak na alternatorze to ciut mało, jak na akumulatorze to przeczyść jeszcze masę i połączenie na rozruszniku.
Zmierzone napięcie przy alternatorze, też mało 12,6V . Na stole po wyjęciu było 14,5V. O co chodzi ? Nie mam pomysłu. Kontrolka ładowanie się nie świeci. Po włączeniu świateł spadek minimalny do 12,54V.
Normalne to raczej nie jest. Tylko dlaczego wstydzisz się przyznać do samochodu? Jeśli wynik pomiarów prawdziwy zachodzi obawa utraty kontaktu. A może to następować przy podłączeniu masy do silnika lub alternatora lub wewnątrz alternatora. I teraz pytanie jaki jest bilans akumulatora tj czy aby niedługo nie rozładuje się. Naprawdę fachowe zachowanie...
witam mam problem z alternatorem a ze to v6 to alternator jest mało dostepny.mierze napiecie ładowania bez właczonych odbiorników jest 14.5v a jak włacze odborniki (swiatła , dmuchawe, grzanie szyby itp )to ładowanie spada do 13.5v . i do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone?? moze ktos...
Napięcie ładowania alteranatora bez obciążenia powinno być ok 14,5V a przy obciążeniu zależnie od stanu aku. a te 11,5V na biegu jałowym to za mało. Jeżeli układ prostowniczy i uzwojenia są dobre to padł Ci regulator napięcia. Odłączanie klemy w czasie pracy jest niebezpieczne nie tyle co dla alternatora ale innych układów elektronicznych np sterownika...
A może mi kolega wypunktować w jaki sposób należy stwierdzić czy w samochodzie jest ładowanie czy nie? Bez demontażu alternatora. Jeśli pomierzenie napięć w instalacji to zbyt mało żeby się upewnić to ja nie wiem jaka jest procedura i chętnie się dowiem. Na "cienkim, niebieskim" przewodzie do alternatora mam około 10,8V po zapłonie. Spadek napięcia...
Parę Ah nie zrobi różnciy, ważny jest prąd rozruchowy. Jak stanowczo za mało Ah to szybko się zużyje (prądy rozruchowe bardziej mu szkodzą). Po odpaleniu alternator ma wyrobić, ale nawet jak wyrobi aku w zimie, zanim przyjmie ten prąd to oddał na rozruch to mija 15 min i więcej - niezależnie od nadwyżki. Wszelkie podgrzewacze i ogrzewane fotele dadzą...
Na początek sprawdź stan połączeń elektrycznych, muszą być "pewne" i styki czyste, bez śladów korozji itp. zanieczyszczeń. Wg mnie w traktorku masz prostownik tzw. jednopołówkowy, a więc przy napięciu 24 V (zmiennym) da na akumulator zaledwie ok. 12 V napięcia stałego, co jest zbyt mało do naładowania akumulatora. O ile dobrze pamiętam, to sprawny alternator...
Witam! ja mam taki problem z akumulatorem: Mianowicie mam akumulator który ma 1 rok, jednak niestety ma on czarny elektrolit (akumulator jest na gwarancji tylko nie jestem pewien czy gwarancja uznaje czarny elektrolit). Akumulator stracił moc, mimo że gęstość elektrolitu jest w normie. Czy da sie cos z tym zrobić? jest szansa ze można cos zrobić żeby...
Jeżeli faktycznie jest 0.08A, to wszystko jest w normie. Raczej nieco powyżej. Normą jest do 50 mA ale nawet prąd 100mA nie rozładuje sprawnego akumulatora w ciągu jednego tygodnia. Ładowanie było na poziomie 13.8-13.9v Za mało. Jeżeli alternator daje zmienny prąd ładowania, to tyle dopuszczalne jest latem. Zimą powinno być przynajmniej 14,2V. Ile...
Witm najprostrza ale czesta przyczyna to za mało naciagniety pasek zacznij od tego jesli nic nie da to po kolei czszotki regulator Pozdrawiam
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Przecież to niemożliwe bo po pierwsze -mało prawdopodobne aby dwa alternatory miały identyczną usterkę -dwa rzekomo sprawne -przewód od wzbudzenia OK Sprawdź ładowanie gdy świeci kontrolka ale bezpośrednio na alternatorze w stosunku do masy alternatora, sprawdź również bezpiecznik na akumulatorze.
BMW 530D 2002 r lift pełne możliwe wyposażenie. Ładowanie 13,9v na alternatorze 13,8v na akumulatorze niezależnie od obciążenia. Trochę mało. Alternator wymieniony 120 A ( używka 100 % ok - na innym aucie ładowanie 14,2v - 14,4v ). Co dziwne licznik w trybie serwisowym pokazuje 13,5V - 13,6V - przebieg oryginał - nic w liczniku nie było grzebane - vin...
Może być uszkodzona (ne) dioda, lub inny problem, więc nie wiadomo, czy nie mają racji- napięcie powinno być 14,4V. Lampka ładowania zaświeca się wtedy, gdy nie ma odpowiedniego napięcia z prostownika pomocniczego alternatora. Jęśli to napięcie jest odpowiednie, to mamy taką sytuację, że pojawia się plus od strony deski(zapłonu) na lampce i drugi plus...
Koniecznie sprawdź masę na silnik.Napięcie ładowania w autach osobowych to zwykle między 14 a 15V czyli masz sporo za mało
byłem dzisiaj u elektryka ktory stwierdził ze alternator jest dobry. podłaczył go do akumulatora i w dość prymitywny sposób napedził go wiertarką, alternator dał 13,4V- wydaje mi sie ze to troche mało, co o tym sądzicie??
Poprawne ładowanie zawiera się w granicach 13.9 - 14.4V, tak że 13.5 to stanowczo za mało. Proszę sprawdzić naciąg paska klinowego. Ponadto proszę poprawić temat stosownie do pkt. 11 regulaminu forum.
Witam. Zacznę od początku, autko jak w temacie, tydzień temu przestał ładować ale nie że się kontrolka załączyła i nie ładuje tylko puki akumulator miał wystarczająco siły było OK a jak już był na wyczerpaniu (podczas jazdy) zapalały się kontrolki, zegary przestały działać i gasł, po odpaleniu na kablach znowu jechał jakiś czas (czasami się kontrolki...
Twoja instalacja przypomina te stosowane w kamperach. Tylko wiatrak mi nie za bardzo pasuje. W kamperze akumulatory są podłączone jednocześnie do trzech "ładowarek": alternator, 230V przez elektroblok i regulator solarny. I jakoś się to nie kłóci. Ten ostatni kiedy napięcie na akumulatorze wzrośnie do wcześniej ustalonego po prostu przestaje ładować....
alternator dużo ładuje alternator ładuje obciążeniem alternator słabo ładuje
warto uruchamia makro pasek przewijania firefox tauron bilansowanie
uszkodzony rezystor dmuchawy alekz lampa
Nawigacja włącza się i od razu wyłącza - co robić? Obsługa czytnika kart SD w TV Panasonic bez pilota