Mam wrzuconą dodatkową masę między (-) Aku a blokiem silnika i z bloku na karoserię. Różnica w pomiarach ładowania na alternatorze i akumulatorze to 0,16 V. Spadek napięcia między obudową altka a (-) Aku to 0,08 V. Natomiast złącze B a plusowy słupek akumulatora to niecałe 100 mV. Wiesz może, z jakiego punktu wczytywane jest napięcie, które pokazuje...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Do sprawdzenia pozostały jeszcze stojan i wirnik czy nie są zwarte zwoje ale do tego potrzebny miernik. Niektóre regulatory można sprawdzić bez testera. Potrzebny zasilacz regulowany 10-16V żarówka 12V 3W i miernik.
Prawdopodobnie masz system ładowania Dual w swojej Hondzie V. Procesem ładowania (w tym również wygaszaniem lampki wzbudzenia) steruje ECU (podaj jakie masz oznaczenia wyprowadzeń alternatora). Steruje tym moduł obciążenia ELD w skrzynce bezpieczników.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
Dzisiaj ponownie zgubił ładowanie alternator. Pod pełnym obciążeniem, i przestał ładować - potem znowu wróciło do normy. Muszę jeszcze przeczyścić wszystko raz jeszcze na połączeniach. I dam odrazu obciążenie 30A i zobaczę, czy nie ucieknie ładowanie. Ale to pewnie w sobotę dopiero.
Wyczytałem na brytyjskim forum, że świecąca kontrolka ładowania świadczy o ewidentnym uszkodzeniu alternatora nawet jeśli "jeszcze" ładuje. Podczas obciążenia - światła, dmuchawa napięcie może drastycznie spadać. Polecają podmienić alternator lub co najmniej wyczyścić go, wymienić szczotki. Może jakiś dobry elektryk mógłby Ci go przemierzyć. Jak kolega...
Ciągłość przewodu wzbudzenia pewnie miernikiem sprawdzana? Sprawdź przewód ECU-Alternator tylko pod obciążeniem żarówką, najlepiej 21 W.
Teoretycznie jest to wykonalne, ale istnieje jedno ale, w alternatorze masz regulator napięcia, jego zadaniem jest utrzymanie napięcia ładowania na zadanym poziomie bez wzgl. na obciążenie. Każdy odbiornik, (w tym rozładowany akumulator) jest dodatkowym poborem prądu, a więc wzrasta obciążenie od strony alternatora, co powoduje większe obciążenie silnika=większe...
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Witaj zamontuj orginalny alternator ten co był lub o tych samych numerach bo ładowaniem w tym aucie steruje sterownik sinika większe obciążenie większe ładowanie i sam sprawdz jakim napięciem ładuje
Witam. Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.
Zadałem pytanie i sam na nie odpowiem. Po 2 dniach działania na wzbudzeniu po stacyjce alternator przestał całkiem ładować. Wymiana regulatora na nowy oryginalny postawiło alternator na nogi. Ładuje 14,60V z małymi wahaniami jak załączam dodatkowe obciążenia. Idealnie.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Normalnie zachowania. Psa od 2011r ma takie sterowania alternatora. Bez obciążenia na wolnych obrotach i podczas przyspieszania/obciążenia odcina oporny alternator.
Zmierzyłem napięcia na tym przewodzie od regulatora napięcia i na obudowie alternatora - ładowanie po włączeniu obciążeń idealne 14,40 V. Napięcie ładowania mierzone na samym akumulatorze 13,75 V.
Po zamontowaniu jest ładowanie zmierzone na alternatorze 13.9V bez obciążenia, świateł itp. - a na pinach akumulatora jakieś 13.7V.
Sprawdź jakie masz ładowanie alternatora przy obciążeniu światłami, stpopem i kierunkiem, może masz pasek alternatora za luźny:?:
Sterownik widzi obciążenie alternatora?
Widzę że chyba już nikt na nic nowego nie wpadnie. Alternator dalej nie ładuje pod obciążeniem. Po wyłączeniu obciążenia ładowanie momentalnie wraca. Alternator niby ok (sprawdzony). Instalacja aku -> alternator też. Może ktoś jeszcze by się wypowiedział. Po wyciągnięciu przekaźnika świec ładowanie jest OK. Ale świece sprawdziłem i są OK. Alternator...
Witam klient zgłasza sporadyczny problem z kontrolką ładowania. Zielony przebieg jest to sterowanie alternatora z ecm. Zdjęcie nr.2 przedstawia pełne obciążenie alternatora. Moje pytanie czy sygnał z ecm jest prawidłowy? Brak prawie modulacji pwm przy pełnym obciążeniu jak i bez obciążenia generalnie alternator ładuje na chwilę obecną. https://obrazki.elektroda.pl/1476290500_...
Diody w mostku sprawdź pod obciążeniem.
Obecnie coraz mniej alternatorów które ładują "na sztywno" przykładowo 14,4 V. W większości stosuje się regulatory sterowane komputerowo które tylko na początku po rozruchu ustawiają ładowanie na ponad 14 V. W dłuższej trasie gdy akumulator jest w pełni naładowany to napięcie ładowania spada poniżej 14 V. Sterowanie komputerowe pozwala też wyłączyć...
O wzbudzenie martwi się regulator zabudowany przy szczotkotrzymaczu. Gdzie mierzyłeś to ,,wzbudzenie ? Na szczotkach ? Alternator bez obciążenia pokazywał 14,4 V. Pod obciążeniem 13,8 V. To jest poprawnie.
Witam, wczoraj straciłem ładowanie w Oplu Astra 1.6 benzyna 2001r. Doszedłem do tego, że był lutowany kabel plusowy idący do alternatora i w tym miejscu dostał przerwy. Efekt jest taki, iż na jednym końcu kabla - od alternatora mam 18V ładowania. Czy alternator bez obciążenia (akumulatora) może ładować takim napięciem?
W tej wtyczce 2 pin masz D+ do lampki ładowania i DF, informacja do sterownika o obciążeniu alternatora. Zewrzyj niebieski kabel z tej wtyczki do masy i włącz zapłon, kontrolka ładowania powinna się zaświecić. Jak się zapala, to uszkodzony jest *regulator, szczotki, pierścienie ślizgowe lub wirnik (*niepotrzebne skreślić).
Załóż mniejsze kolo pasowe alternatora
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
Czyli, że zły sygnał obciążenia z alternatora powodowałby taki stan rzeczy ? Ładowanie na obciążeniu wynosi ok 13,4 V bez obciążenia ok 14 V
Witam szanownych kolegów. Mam dość poważny problem z alternatorem w moim maluszku. PO krótcre problem wygląda tak: Całkowiecie przestał działać alternator w moim małym fiaciku (nie dawał wogółe napięcia i cały czas świeciłą msie kontrolka ładowania, zakupiłem więć nowy alternator (używany, ale ponoć 100% sprawny), i wymieniłąem w całości, znaczy sie...
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Zmierz napięcie jak niby ładuje pod obciążeniem. Tam nie ma gumy jest metal do metalu, albo tu się ślizga albo pasek.
Jeśli alternator ładuje go napięciem podczas obciążenia powyżej 14V to jest coś pięknego. Napięcie na słupkach akumulatora może się różnić według "wytycznych specjalistów z FB". Masz 12.4V, silnik odpala, napięcie ładowania wynosi powyżej 14V, więc w czym problem polega?
w tym momencie alternator jest praktycznie zablokowany, Alternator nie jest zablokowany, tylko obciążony by ładował, jeśli podłączyłeś wzbudzenie. Nie będzie ci się lekko obracał i ładował. Chłopie, pomyśl.
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Nie no, bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 13,8-14,5V. 13,45 to stanowczo za mało, przecież przy obciążeniu to tam jest 13V max.
Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
padła jedna faza w alternatorze lub dioda na prostowniku typowa usterka dla spadającego napięcia przy zwiększaniu obciążenia
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Witam mam problem z ładowaniem akumulatora w uno . Na alternatorze ładowanie wychodzi 14,4V bez obciążenia a no akumulatorze jest 13,70-13,85 V bez obciążenia. Jaka może być przyczyna mniejszego ładowania akumulatora ?
zmierzyłem ładowanie na śrubie alternatora bez obciążenia i wynik 13,7 do 13,76v. Jeżeli po odpięciu wtyczki ładowanie jest na poziomie 13,7 to oznacza że regulator "wystawia" takie napięcie awaryjnie, oraz to że jest sprawny. Zrób jak pisze (at)decybel91 , masz zwyczajną przerwę na tym niebieskim kabelku. Podejrzewam że nie dalej niż 0,5 metra od...
Witam mam problem z ładowaniem w VW Golf 4 1.6 16v 2003r. Mam sprawny alternator i regulator napięcia a ładowanie bez obciążenia mam na poziomie 13.8-13.9,lecz po włączeniu obciążenia świateł mijania oraz klimatyzacji radio itp. Ładowanie jest na poziomie 13.2 do 13.3 a nawet mniej i nie rośnie. Co może być przyczyną pomóżcie? Jeszcze dodam że kabel...
Jeżeli jest zanik ładowania, to maleje obciążenie silnika przez alternator i obroty rosną. Jeżeli chodzi o wyszukanie usterki, to zacznij od sprawdzenia i przeczyszczenia przewodów alternator-akumulator (również klemy), następnie sprawdź ewentualnie wymień szczotki (nie znam tego modelu-nie wiem jak łatwy jest dostęp), jeżeli to nie pomoże, to polecam...
A cytatem nie ma się co przejmować. Prawdopodobnie napisał go tak zwany "zielony" zapewne "kom..ch" A że w wymienionym cytacie pada słowo "ekspert" Taki on ekspert z koziej du.y trąba. Po prostu zwykły pismak bez wiedzy technicznej chciał "zabłysnąć" Myslalem ze współczesny samochód nawet na jalowych ma odpowiednie ladowanie przecież ma te 14.4v to...
Witam. Były już takie tematy poruszane.. Na pewno jest za słabe ładowanie przy pełnym obciążeniu. Ile wynosi ładowanie wprost z alternatora?? Na początek zmień sobie kolego regulator, być może szczotki się kończą Pozdrawiam.
A ile wat ma wzmacniacz? Ładowanie 14,2 jest poprawne o ile mierzyłeś przy obciążeniu światlami oraz wzmacniaczem. Zakładając, że alternator masz 70A to przy niektórych wzmacniaczach wcale by mnie nie dziwiły mrygające światła ;]
Alternator dobrze ładuje.
Pin 1 impulsy wzbudzenia generowane przez BSI, 2 -informacja o obciążeniu dla sterownika silnika (w Dieslu tego przewodu nie ma).
Inteligentnego ładowania to tam nie ma, a często siadają mostki albo wirniki w tych alternatorach, efekt taki że ma zaniżone napięcie niby jest normalne tak około 14 v ale jak włączysz większe obciążenie to siada.
Nikt wróżką nie jest. alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzic stan pierścieni i szczotek.Sprawdzić uzwojenie, oraz diody pod obciążeniem.
Chciałem pomocy a dostaje mądrości życiowe. Nie każdy wszystko potrafi sam więc szuka pomocy. P.S. Liczba mnoga ?musimy? jako grupa na forum.
Jeśli aku trup to ładowanie też z początku niskie będzie. Do autora tematu - sprawdź aku pod obciążeniem.
No tak, badam plus na aku i plus na alternatorze i wychodzi taki wynik a powinno być 0,2V max straty na przewodzie ale...To przy pełnym obciążeniu, światła, nawiewy, klima itd. Tak czy inaczej ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
Witajcie. Pacjent Honda Jazz 2004r. 1.3i-dsi jakiś czas temu brak prawidłowego ładowania pod obciążeniem odbiornikami. Po wymianie alternatora na używany, regenerowany identyczny model, ładowanie, na biegu jałowym przy włączonych wszystkich odbiornikach 14,4-14,6V. Natomiast na desce rozdzielczej po odpaleniu silnika caly czas świeci się kontrolka ładowania....
Posiadam alternator od poloneza zamontowany w ciągniku c 330 problem polega na tym, że alternator dobrze ładuje bez obciążenia 14,7 V a z włączonymi światłami 14,3 V a kontrolka ładowania nie gaśnie całkowicie tylko przygasa i cały czas lekko się żarzy .Co może być przyczyną że kontrolka nie gaśnie całkowicie ? Regulator napięcia jest nowy. Proszę o...
Podsumowując , ładuje akumulator dodatkowy nie ładuje akumulatora w samochodzie. Czyli alternator sprawny. Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji samochodu co powoduje większe obciążenie alternatora sugeruje problem z napięciem paska alternatora lub ze sprzęgiełkiem jeśli występuje. Akumulator w bagażniku,...
Sprawdzałeś ładowanie?. Tak no i jest Gdzie sprawdzałeś ładowanie? Bezpośrednio na alternatorze, czy na klemach? Ile wynosi bez obciążenia a ile z pełnym obciążeniem?
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
Wspominałem nie raz ze płytka jest zalana żywicą wiec nie wszytko widać gdzie idzie i jak jest połączone narysowałem jak widziałem. Żywica jest na tyle twarda i matowa ze skutecznie utrudnia , a przy próbie wyjęcia czegokolwiek urywają sie wyprowadzenia. Tu nie chodzi o przerobienie tego układu bo sensu w tym nie ma tylko zastąpienie go czymś innym...
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
witam w vagu wyświetla mi się bład 01117 "sygnał obciążenia zacisku alternatora DF" co on oznacza? Alternator po odpaleniu nie ładuje dopiero po dodaniu gazu zaczyna ładowac
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Mierzone na plusie aku i masie rozrusznika. Dobre miejsce, czy to ma być przy alternatorze?
G107R z informacji jakie podałeś i ja jeśli dobrze odczytałem rysunek to muszę wyjąć plus z kostki która wychodzi z alternatora. Nie, nie wyjmujesz, a podpinasz się do tego przewodu, jak alternator będzie ładował, na przewodzie pojawi się plus. Bez ładowania alternator "wystawia" masę, a że żarówka dostaje z licznika plus - więc świeci. Gdy alternator...
Dzięki za informacje ile Ah zabiera odpalenie, wszędzie tego szukałem . Dyskusja się zrobiła z tego dość długa ,nawet się nie spodziewałem. Zobaczę dzisiaj jak się ładuje ,jak będzie za słabo to zmierzę ile alternator daje na pełnym obciążeniu. Akumulator ma niecały rok ,mój prostownik ładuje chyba do 13V . Dzięki za pomoc
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Może inaczej ... Obawiam się przełączyć ten kabel aby nie czegoś nie spalić, bo potem taki alternator aby wyjąć to cały silnik trzeba wyciągać... Z drugiej strony w zeszłym sezonie jeden akumulator już ugotowałem... Dlatego pytanie .. Czy ktoś może wie czym takie podłączenie ( na krótko z pominięciem bezpiecznika) grozi ? Będe wdzięczny za rady i sugestie.
Jak masz skończone szczotki to nie ładuje i tyle Jak szczotki się kończą to dają mniejszy prąd a przez to napięcie ładowania siada poniżej 14 V, sam to niedawno przerabiałem alternator używka napięcie ładowania 13.8 V bez obciążenia a z obciążeniem około 13 V. Po wymianie samych szczotek napięcie ładowania 14.4 V.
Na razie nic nie ruszaj. Za wysokie napięcie lądowania jest właśnie spowodowane zimnem. Zimny regulator napięcia ma większą tolerancje błędu. Gdy temperatura wzrośnie od silnika bądź samego alternatora napięcie masz właściwe. Miej rękę na pulsie i kontroluj sytuacje. Ale zapewne gdy temperatura otoczenia wzrośnie to i ładowanie po uruchomieniu wróci...
Nowa masa kółko nowe i dopiero sprawdzaj ładowanie pod obciążeniem.
Moim zdaniem powinna ona pokazywać ładowanie już przy rozruchu silnika, żeby wspomóc start silnika, ponieważ słabo kręci (rozrusznik jest nowy) Jeżeli by tak miało być (ładowanie przy rozruchu) to jeszcze bardziej byś obciążył rozrusznik. Prądnica (alternator) aby wytworzyła energie elektryczną potrzebuje dostarczenia energii mechanicznej, którą "czerpie"...
Regulator wymieniony na valeo. Nic się nie zmieniło w temacie. Nadal 12 v pod obciążeniem i brak wzbudzenia. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
Witam! Ja mam taki sam problem alternator się wzbudza dopiero po przekroczeniu 3000 obr., po podłączeniu żarówki do L(D+) normalnie gaśnie i alternator normalnie ładuję. Natomiast kontrolka na desce w ogóle nie działa, nie wiem czy możliwe jest, żeby przepaliła się dioda??? przerwy na niebieskim przewodzie nie znalazłem ani brązowym do wzbudzenia....
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
Regulatory napięcia w samochodach od ~2000 roku mają zaprogramowane parametry takie jak: napięcie ładowania, czas opóźnienia po uruchomieniu silnika, czas reakcji na obciążenie, soft-start, obroty startu pracy alternatora. Jeśli ktoś ma informacje takie, że Toyota w swoich alternatorach zaprogramowała czas opóźnienia startu ładowania na 2 minuty, to...
Często urywa się przewód od alternatora na złączy pod rozrusznikiem. Są to dwa przewody jeden to wzbudzenie alternatora (+12 V po stacyjce) a drugi sygnał obciążenia alternatora. Ładowanie (14 V) pojawia się się dopiero jak przekroczymy obroty samowzbudzenia alternatora. Przeważnie jest to jednokrotne przekroczenie obrotów silnika powyżej 3000 RPM i...
Spokojnie panowie :) kolego wyżej sprawdź jak to jest u ciebie, ja zrobię tą próbę z obciążeniem alternatora.
Witam, Posiadam Chevroleta g20 z przełożonym silnikiem (2.5D z w124). Ostatnimi czasy pojawił się problem z ładowaniem na wolnych obrotach przy obciążeniu. Sprawa wygląda tak: 1. Ładowanie na alternatorze na wolnych obrotach bez obciążenia: 14.2V 2. Włączam światła i dmuchawę. 3. Ładowanie na wolnych obrotach na alternatorze spada do 12.2V. 4. Zwiększę...
Spróbuj max obciążenia na średnich obrotach, jeśli napięcie siada na alternatorze więcej niż 0.1V, możesz podejrzewać jakieś uszkodzenie, na wolnych obrotach to żaden test, nikt nie jeździ na wolnych.
a mam tylko podstawowe pojecie o elektronice Ja też mam podstawowe, ale z tego co przypuszczam, to tej baterii nie możesz ładować alternatorem, do tego wymagana jest ładowarka impulsowa. No i druga sprawa, czy ta bateria wytrzyma obciążenie podczas rozruchu pojazdu?
Powłączaj wszystko co się da - światła, nawiewy, ogrzewanie szby, wycieraczki... i wtedy sprawdź ładowanie, spotkałem się raz takim przypadkiem że mocno obciązony alternator przestawał całkowicie ładować a bez dużego obciążenia było wszystko ok.
To co cyka to pierwszy lub drugi stopień grzania płynu świecami w kolektorze ssacym. Sprawdź te złącza. Obciążenie alternatora odczytać można za pomocą VCDS.
Ładowanie na obciążeniu wynosi 13.8v
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
W to wyjście bezpośrednio z uzwojenia wykorzystywane do np. obrotomierza (prąd przemienny, a raczej pulsujący z częstotliwością zależną od obrotów). Podłącz akumulator + do B+ - do obudowy. Między B+ a D+ daj żarówkę 12V/4W (kontrolka ładowania) i rozkręć alternator np. wiertarką. W pewnym momencie powinien wystartować co odczujesz po obciążeniu wiertarki....
Owszem - budową i charakterystyką ładowania i rozładowania. Samochodowy akumulator przez kilka sekund dostarcza kilkuset amperów przy rozruchu silnika, a później jest już cały czas ładowany przez alternator. Akumulatory do fotowoltaiki to akumulatory tzw ,,głębokiego rozładowania" i powoli są ładowane z paneli PV i powoli rozładowywane przez np. falownik...
Powolutku panowie, ciągłość kabli sprawdzona? Chodzi o sygnał wzbudzenia , obciążenia alternatora? Sprawdzone parametry akumulatora ?
Problem jest takiego typu, przy małym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa) ładowanie jest poprawne ok 14V (mierzone na klemach akumulatora), natomiast przy duzym obciążeniu (światła drogowe, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, radio) alternator przstaje ładować prąd jest wielkosci 12V. Gdzie może tkwić usterka? Alternator firmy Bosch 70A
Więc może posiada ktoś listę kodów błyskowych i sposób ich odczytu do seata ibizy z 94 z silnikiem 1.3? Ładowanie pod obciążeniem 14V na alternatorze, na akumulatorze 13,7V
W każdym samochodzie z instalacją na 12V Alternator bez obciążenia daje 14.4V jeśli ładuje ci powyżej niż te 14.4v regulator do wymiany ..
Nie wolno zdejmować klemy na chodzącym silniku,tym bardziej przkładać akumulator.Przy otwartym układzie ładowania napięcie na alternatorze może wynosić kilkadziesiąt Volt cała elektronika idzie się p....... wszystko. absolutna racja!! napięcie na nie obciążonym pojemnościowo (akumulator)alternatorze może w impulsach wzrosnąć kilkakrotnie od napięcia...
Witam, właśnie sprawdziłem ładowanie przy alternatorze na obciążeniu wynosiło 13,20 V, a przy akumulatorze 12,20 V, oraz podczas zwiększania prędkości obrotowej silnika napięcie spadało o ok. 0,4 V. Nie wiem czy to ma znaczenie ale dodatnia klema była dosyć ciepła, ale może być to winą rozruchu silnika.
witam. mam problem z bmw. natomiast chodzi o to ze miałem brak ładowania. wymieniłem szczotki i regulator napięcia a problem nie ustaje. po włączeniu silnika ładowanie wynosi 12.20 i spada nawet po zwiększeniu obrotów!... dodam że z alternatorem byłem u kolesia który się zajmuje regeneracją i ładuje książkowo 14.5 a pod obciążeniem 14.3 więc alternator...
Witaj! Szanowny kolego. Nie znam błędu pomiaru twego miernika.W/g mnie wszystko jest w porządku.Akumulator nowy musi się uformować to wymaga trochę czasu. Napięcie jakie podajesz sprawdź innym przyrządem. Na akumulatorze napięcie powinno wynosić 14,2-4v.w zależności od błędu miernika,ale jak ma 14v powyżej to dobrze bo przy obciążeniu spadnie a akumulator...
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
alternator dużo ładuje alternator słabo ładuje alternator mało ładuje
zabezpieczyć brama fiata croma urwany wirnik pompy
sprzedam elektronikę archiwalne ogłoszenie
Kod NCK do Sony Ericsson T280i - jak uzyskać? SunSpec w falowniku Deye SUN-5K-SG03LP1-EU - opis