Witam . Jeżeli kontrolka ładowania się nie pali,mogą być trudności ze wzbudzeniem alternatora.Sprawdź przewody przy alternatorze(czy przykładowo przewody nie urwane ),sądzę że może jest to tradycyjny alternator z regulatorem bez COM.Musisz podać ilu pinową ma kostkę zasilającą alternator(oznaczenie pinów),lub podać typ alternatora to dużo wyjaśni.
Kolego! Kolega Jan Nojszewski podał postępowanie, podstawowe w takim wypadku. W kolejnym swym poście był już Kolega blisko. Co prawda, trochę lektury o pracy i zasadach działania alternatora by nie zaszkodziło, lecz ponowię tu rady, po raz ...dziesiąty na tym forum udzielane: Kabelek niebieski odłączamy od alternatora i dołączamy na próbę do obudowy...
Zadziała w ten sposób. Jedno wyprowadzenie połączyć z masą, drugie na przewody żółty i biały oryginalnej instalacji. Problem w tym, że ładowanie akumulatora będzie dużo słabsze niż na oryginalnym alternatorze. Prąd ładowania pojawi się dopiero po osiągnięciu napięcia stabilizacji obwodu świateł.
Na schemacie masz jak wół zrównolegloną led. Prawdopodobnie masz zimny lut lub opornik kaput. Przewody masz dobre między licznikiem a alternatorem. Po wymuszeniu ładowania obrotami - z alternatora wychodzi 14.6V, dociera ok. 14,4V. W obu przypadkach strata na kablu to ok. 0,2V - dużo to czy w normie? Wszystko w idealnym porządku. W 11 poście napisałem...
Ładowanie tylko dodatkowego akumulatora a brak ładowania po podpięciu całej instalacji... samochodu Z tekstu autora nie wynika to jednoznacznie, mógł być podpięty drugi akumulator po odłączeniu plusa alternatora od instalacji samochodowej a mógł być wpięty równolegle bez odłączania altka od instalacji. Dodano po 3 Akumulator w bagażniku, zatem obciążenie...
Zmierz napięcie na małej śrubie D+, to dużo wyjaśni. I zobaczysz czy jest różnica pomiędzy B+.
Wystarczyło poszukać na forum. Jest tego dużo a tu masz prosty rysunek jak najprościej podłączyć alternator z wbudowanym regulatorem : http://obrazki.elektroda.net/79_12794001...
Robek, pierścienie są, a że jeden czorny to normalka jak szczotka się po nim smyrla bez przekazywania prądu. Drugi ( górny) trochę podebrany, ale może chodzić. Po przeoraniu pierścieni nie widać aby to miało dużo przejechane.
Odpaliłem z odpiętą wtyczką i nic się nie za świcilo , żadna kontrolka. Dużo roboty z obejściem ecu ?
sprawdż czy alternator nie ładuje za dużo
jestem zdania, że jeśli jest opcja to trzeba śmiało zakładać większy alternator. Pisałem o tym powyżej: sporo "sprawnych" alternatorów z uwagi na słabą charakterystykę regulatora napięcia pracuje z niepełną mocą - pomimo właściwego napięcia "odcięcia" regulatora. Taki wykresik zrobiłem - proporcje nie są zachowane, chodzi o samą obserwację: https://obrazki.elektroda.pl/4252290200_...
wymieniłem już dwa alternatory używane z pewnego źródła że są dobre oraz kupiłem nowy zamiennik i dalej nie mam ładowania. Podobno dopiero po wymianie siedmiu alternatorów wraca ładowanie. Podałeś tak dużo informacji i wykonałeś tak dużo pomiarów że aż się pogubiłem. Pomyśl o oddaniu do warsztatu - wyjdzie taniej.
Problem rozwiązany, okazało się, że alternator za dużo ładował - 18.5V, przez co auto traciło na obrotach. Domyśliłem się tego, bo dziwne było mi, że przy niskich obrotach nawet wycieraczki szwankowały, choć teoretycznie nie powinno to mieć związku. Auto naprawione, dzięki wielkie za pomoc. Dokładnie tak. motor 3,5 V6 :)
Za dużo ci ładuje alternator.
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
Nk dzisiaj już duża poprawa obroty ok 1500 na kontrolce niecałe 12V a podczas ładowania 14,2V czyli dużo lepiej niż wczoraj
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Dziękuję za podpowiedź, kupiłem używany alternator Ford mondeo mk5 2.0 tdci 210KM po wypadku ładowanie alternatora jest teraz stabilne cały czas 15,20V, nie wiem czy to za dużo? Ale kontrolka ładowania nadal się pokazuje i znika. Czy należy teraz skasować interfejsem ten błąd? Bo resetuje BMS manualnie bez kompa ale nie pomaga.
Nie myśl za dużo , bo zostaniesz myśliwym. Mierz ładowanie alternatora. , to się wiele dowiesz.
Wsadzenie takiej zabawki do auta z 12V instalacją jest możliwe jedynie z zastosowaniem dodatkowo dwóch akumulatorów 12V niezależnych, połączonych w szereg na czas działania urządzenia i równolegle w czasie ładowania ich przez alternator ale i wyłączonym urządzeniu. Zatem wydaje mi się to bezsensowne. Robiłem takie urządzenie do przyczepy kempingowej,...
Alternator ładuje czasem dużo większym prądem i nikt się tym nie przejmuje. Prostownik jest dobry, nic nie trzeba wymieniać. Jeśli na zaciskach akumulatora podczas ładowania napięcie osiągnie wartość 14,5 V to można przyjąć że akumulator już jest naładowany. Jeśli napięcie będzie wyższe to można już mówić o przeładowaniu.
skorp napisał: skoro instalacja ma być niezależna to niby dlaczego nie można się podłączyć do jednego akumulatora. W czym problem? Nie było komputerów, przetwornic i kierowcy sobie radzili. "Elektrycznie" pobór 12V z jednego akumulatora jest " logicznie prawidłowy". Problemem jest ładowanie tych akumulatorów. Jeden akumulator- "dolny" - od strony MASY,...
Kolego jak koledzy pisali może słabe reulatory, ale ja też bym sprawdził czy coś nie pobiera za dużo prądu i alternator ciągle ładuje max miałem kiedyś tak ze grzałka od gaźnika w moto strzeliła duzo A pobierała i cyrki były z ładowaniem 2 regulatory poszły potem altek po wywaleniu grzałki było OK
Poza regulatorem dużo opcji nie zostało.
Nowe przy 14.4V żyją 3-4lata. Taka jest cena bezobsługowości. O czym Ty piszesz ? Co ma bezobsługowość do życia akumulatora. Najpierw zobacz co to znaczy "akumulator bezobsługowy". Bardzo często spotykam się z akumulatorami eksploatowanymi przez 10 lat i więcej, ale niestety dużo więcej jest przypadków że wytrzymują 4 do 5 lat, ale to nie wina samych...
jeśli pasek się ślizga to normalne że się zedrze po obu stronach jeśli koła są przesunięte to też tak będzie ale widziałem konstrukcje z przesunięciem do nawet (na oko) 2-3mm i chodziły (właściciele nie narzekali na nadmierne zużycie) co się dzieje jeśli koło nie jest równoległe do reszty - na pewno boki paska się będą szybko zużywały ale w jakim tempie...
Oddaj alternator do firmy na specjalny stół, niech naprawią i sprawdzą Założenie nie pewnego alternatora w tym aucie to "śmierć" psychiczna jak się nie uda Skoro sam wyjąłeś i założysz to i tak dużo zaoszczędziłeś
Ok, to jest bateria rozruchowa w samochodzie? W takim razie alternator ładuje ją prawie do pełna. Przy napięciu 14,4V prąd ładowania jest bardzo mały i bateria musi się tak ładować około tygodnia, żeby się naładować do pełna. To jest sytuacja gdy bateria jest całkiem rozładowana i ładuje się alternatorem czy ładowarką o stałym napięciu 14,4V. Jeśli...
A skąd. Włącz światła i zobacz jak zleci.
Kolego lepiej kup jakiś używany alternator bo jeżeli diody masz uszkodzone szczotki na wykończeniu i stojan jak słusznie zauważył kolega elektrit przytarty łożyska też na pewno zużyte to naprawa będzie dużo droższa niż alternator Boscha, ale wybór należy do ciebie.P
Tyle, że przy krótkich odcinkach te 13,8 to mało. Nie zdąży „wepchać odpowiednio dużo prądu”. Najpierw sprawdziłbym ładowanie na śrubie alternatora a potem sprawdził w skrzynce, czy nie przegrzało się oczko przewodu na bezpieczniku akumulatora. W Golfie V to bedą te bezpieczniki z przodu skrzynki, montowane pionowo na szynie.
- zakładasz konto na Aliexpress - wyszukijesz 'ładowarka lifepo4 samochodowa' - czytasz opinie czy są pozytywne - kupujesz i za kilka tygodni przychodzi Cena dużo niższa jak to co napisałeś. Tylko trzeba poczekac
Bo skoro sprawdził prąd upływu, to sprawdził też ładowanie - raczej nie możliwe aby było inaczej. Nie chodziło mi o ładowanie alternatorem. Bo raczej autorka nie jeździ tak dużo (nie wiemy ile) aby można było naładować akumulator podczas jazdy. Bardziej chodziło mi o zwykłe ładowanie z prostownika. Ale poczekajmy na odpowiedź na pytania jakie zadał...
Wymień alternator jest prosta sprawa w 1,6 B. Tylko że regenerowany/tudzież nowy alternator trochę kosztuje, a nie chcę dużo kasy ładować. Chyba wyjmę alternator i wyjmę ten regulator. Bo tam też kilka rodzajów alternatorów była i nie można w ciemno kupić... Dodano po 3 Na coś konkretnego muszę uważać, przy rozbieraniu alternatora? Żeby coś nie wypadło?
U mnie nie w Skodzie są podobne, szczególnie te pod obciążeniem. Ale są dopuszczalne. Dopuszczalne, ale tak w dolnej granicy. U mnie w prawie pełnym obciążeniu, prawie w pełnym. Jest własnie około 13,8V Ale te 13,8V wystarczy aby ładowało akumulator. Zmieniałem szczotki w alternatorze, ale dużo to nie pomogło. Prawdopodobnie, aby było lepiej musiałbym...
Chłopie, jesteś z Krakowa. Piaseckiego 7 ( ciśniesz zakopianką,od matecznego trzecia przecznica w prawo skręca się w Zbrojarzy, piaseckiego to odnoga, przed petlą tramwajową, dużo wcześniej niz się zakopianka schodzi w jednopamówkę), f-ma Bendiks-Service.
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Dużo mniejsze prawdopodobieństwo zasiarczenia płyt. Stale niedoładowany akumulator jest na to podatny Zaraz zaczniemy dywagować co oznacza stale niedoładowany. Czy eksploatowany poprawnie czyli nie odpalany wielokrotnie na krótkich odcinkach jazdy i ładowany z alternatora napięciem 14,2-14,5V uznamy za naładowany czy niedoładowany? Zgadzam się z tym...
Oddaj komuś kto ma sprzęt i wiedzę. O alternatorach i problemach z ładowaniem, w tym aucie, jest naprawdę dużo na forum. Poczytaj. I tak oddasz do warsztatu. Sam alternator może być sprawny!
Witam. Vectra C 1.9 cdti 150 km 2004 rok. Zapaliła sie kontrolka ładowania. Po zatrzymaniu auta odpalił normalnie. Po przejechaniu ok 3 km znowu sie zapalila, jechalem dalej, wyłączylo abs, wspomaganie ale dojechalem do mechanika. Ten zregenerował alternator i po przejechaniu 20 km ten sam problem. Pytanie czy moze być przyczyną padnięty aku. Ze np...
Bo taki już zakupiłem, druga sprawa że jest małych gabarytów a miejsca przy silniku dużo nie ma by wstawić taki od samochodu,
Na ile problemem dla ogniw LiFePO4 jest "niedoładowanie do końca"? Z lektury na forum wiem, że dla aku żelowych jest to duży problem, ale wydaje mi się że dla ogniw które chce wykorzystać nie ma to aż tak dużego znaczenia Zgadza się, jakby nie patrzeć to odmiana ogniw Li-Ion i dla nich najgroźniejsze jest zbyt głębokie rozładowanie lub przeładowanie....
Czy obciążenie było dużo ponad 70A?
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Przyczyn może być dużo,trzeba sprawdzić jak zachowuje się lampka kontrolna ładowania
To bardzo dużo. Sprawdź ładowanie na śrubie plusowej na alternatorze i obudowie alternatora. Jak będzie powyżej 14 to do czyszczenia wszystkie masy i plusy ewentualnie do wymiany klemy. Po tych dwóch minutach sprawdź czy nie grzeją się klemy, czasem w Oplach się to zdarzało.
Trzeba by zamontować ładowarkę załączaną po stacyjce a najlepiej z automatycznego włącznika świateł plus jakiś mocny przekaźnik. Widzę dwa problemy. Duży prąd z alternatora gdy akumulator będzie rozładowany. Dwa przerwanie ładowania gdy sie naładuje na 100%. Pytanie czy BMS już nie ma którejś z tej funkcji. Jak nie to przetwornica o prądzie minimum...
Prozę o pomoc w rozwiązaniu problemu. Mam problem z ładowaniem polegający na tym, że czasami po odpaleniu samochód ładuje, a po kilku minutach przestaje ładować. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym rozruchu znowu ładuje, żeby za moment znowu przestać ładować. Innym razem zimny w ogóle nie ładuje, a po kilku minutach wyłączam zapłon, odpalam ponownie i...
- bateria laduje przy obciazeniu swiatlami na 14.5v (sprawdzilem tylko podczas 5 minut pracy silnika), - Na 3 zoltych fazach alternatora mam obecnie: 6.7-7v przy 1.400 obrotow bez obciazenia, Takie wyniki będziesz miał mierząc zwykłym miernikiem, przy całkowicie sprawnym ładowaniu. Sprawdź sobie na oscyloskopie jaki kształt sieczki ma napięcie fazowe...
To jest racja ale napięcie ładowania akumulatora to ok 14V. :cry::cry: Czekam na podpowiedz , jest proste pytanie dużo odpowiedzi a ja dalej nic nie wiem . A co Ci odpowiedzieć? Moc podajesz w Amperach, oczekujesz napięcia 70V lub nawet 110V z alternatora, który ładuje akumulator 12V... brakło mi słów.
Z tyłu wózka jest dużo miejsca można doczepić silnik z alternatorem.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
Założyć rozrusznik można bez problemów ale nie taką metodą. Wymiana koła zamachowego na maluchowskie spowoduje duże zmniejszenie jego masy i nierówną pracę. Lepszym rozwiązaniem jest dołożenie koła zamachowego od Żuka bo jest na tyle dużej średnicy żeby rozrusznik się zmieścił obok bloku silnika. Rozrusznik od malucha też nie będzie bo jak "przystawi...
Owszem nie mam kontrolki ładowania, ale czy ona jest potrzebna to tylko kontrolka. Alternator zacznie ładować wtedy gdy go zapala i dodam dużo gazu, wtedy normalnie już ładuje niezależnie od obrotów. Gdy go zgaszę\ę i zapale ponownie to tak samo musze zrobić jak już wcześniej pisałem. Patrzyłem dziś na te diody, wszystkie są przylutowanie, niema tam...
Przednia szyba nadmuch, czy ogrzewanie? Ogrzewanie bierze bardzo dużo prądu i alternator się nie wyrabia.
Witam! Ja nie byłbym takim detalistom (nie szukałbym 68 mA, "bilans nie koniecznie musi wyjść na zero"). Osobiście z listy wyeliminował bym wszystko co ma tylko żarówkę (w żarówce nie ma się za bardzo co zepsuć, chyba że przewody doprowadzające do niej prąd a znalezienie takiej usterki to jak "szukanie igły w stogu siana"). W moim autku alarm pobiera...
Jeżeli piszesz że jeden przeładowuje a drugi nie ładuje tzn.że masz uszkodzony spinacz baterii w którym jest opornica taśmowa odpowiedzialna za ładowanie drugiego akumulatora i oczywiście sprawa regulatora ponieważ ładuje za dużo pomimo uszkodzenia.P
http://www.dobreakumulatory.com.pl/akumu... Mam dokładnie takie akumulatory. Max prąd ładowania to 28A. Alternator daje ok 70, więc zdecydowanie za dużo. Co z tym fantem zrobić? Rozumiem, że jak aku będą spięte równolegle to max prad ładowania będzie 56A?
Zacząłbym od pytania, czy zamontowany w aucie alternator da sobie radę z akumulatorem o dużo większej pojemności, od przewidzianej przez producenta samochodu. Masz jakiś pomysł na ładowanie tego "potwora" w sposób zapewniający jego pełne naładowanie i normalną eksploatację? (bo fabryczny alternator raczej sobie nie poradzi).
Grunt by dizałało :) Zamontuj do dynama śmigło... i ładuj sobie smartfon ;) Musisz jeszcze dużo, Dużo, DUżo, DUŻo, DUŻO, czytać.
Witam. Mam pytanie odnośnie Renault Clio III 1.2 16v 75km 2007r. Zauważyłem że kiedy poruszam się na parkingu i spadną obroty poniżej 650rpm (a to się często zdarzy jak trzeba na samym sprzęgle podjechać) to przygasają mi światła. Czy to w tym modelu jest normalne, czy mam coś uszkodzone? Jeżeli to normalne to dużo zachodu żeby to poprawić? Akumulator...
Bardzo cieszę się z twojego sukcesu. :D A jeszcze bardziej z twojej dociekliwości. Jednak w tym zachwycie zapomniałeś podziękować kolegom którzy starali się ci pomóc. To taki miły zwyczaj i jedyna "zapłata" za bezinteresowną pomoc. Trzeba go pielęgnować. Na koniec dodam, że po mimo upierdliwości należy wlutować te trzy diody i zrobić kontrolkę ładowania....
U mnie używka wyszła dużo taniej.
Nie pamiętam (bardzo dawno naprawiałem ich dużo),czym sterowane jest wzbudzenie(masą czy plusem).Wówczas łatwo dostosować odpowiedni regulator o którym wspominasz.
Pięć tysięcy obrotów to na traktor dużo i wyżej bym tego silnika nie kręcił bo korbowody bokami powychodzą i problemy z alternatorem zejdą na drugi plan. A tak poważnie to pewnie chodziło o pięćset obrotów, przyczyn tego może być kilka na początku sprawdziłbym napięcie paska napędu alternatora .Te 500 obrotów jest dlatego że alternator wzbudza się ale...
Panowie, dziwna sprawa. Wczoraj na szrocie kupiłem alternator Magneti Marelli z tego względu, że pasuje bez żadnych przeróbek do 30, no i po zamontowaniu ta sama sytuacja, czyli takie same parametry 14,6 bez obciążenia i około 14,4 z obciążeniem. To raczej nie możliwe aby ten alternator był uszkodzony. Myślę ,że "Bizon" ma rację, ciągnik ładuje tylko...
Jak to zbyt duży? 2,5A*0,2Om to za dużo?
Potem, jak rozmontowałem alternator i pogrzebałem w regulatorze napięcia Więc , kup inny alternator i załóż , już za dużo zgrzebałeś bez sensu .
Jak szczotki są sprawne to leć na szrot i dokonaj zakupu alternatora. Oszczędzi to dużo czasu Twojego , Naszego i pieniążki.
Liczy się nieprzekraczanie 14,5V i tyle. 40A to nie jest dużo alternator o wiele bardziej agresywnie łąduje i nie niszczy to akumulatora.
Producent pisze o ładowaniu w samochodzie a nie prostownikiem. Prąd po uruchomieniu auta mnie nie interesuje, ważne jest napięcie. Alternator może dać w zależności od stanu akumulatora dużo więcej niż 20A. Są alternatory powyżej 120A. Pozdrawiam.
15 to plus po zapłonie, L to sygnał ładowania dla EMS. Daj może alternator komuś to sprawdzenia na maszynę lub wymień regulator. Dużo nie kosztuje.
A zapewne nie padło ładowanie po bitexie tylko dużo później.Nie ma co się łudzić,trzeba robić alternator.
Witam! Odświeżę trochę temat,ponieważ znowu mam problemy z moją hondą,przed wczoraj znowu problem z odpaleniem ,nie równa praca ,szarpanie na wolnych obrotach,spadek obrotów przy włączonych światłach. Pomierzyłem napięcie ładowania wyszło 15,3v po włączeniu świateł 15v,spadek obrotów około 300 i szarpanie silnikiem i nierówna praca. Zdjąłem pasek klinowy...
Ja zaproponowałbym takie rozwiązania dwa: (ale niech specjaliści to zweryfikują) Modernizacje tylko przy energobloku. Pinout na podstawie EVS 15/12 1. ręczne. Przewód od lodówki (X3 pin 1) przełącznikiem do wejścia akumulatora II (X3 pin 11 lub 12) to teoretycznie powinno zapewnić prace lodówki podczas postoju z akumulatora II ( w moim przypadku ten...
I co da odpięcie wtyczki? To że alternator nie będzie ładował, jeżeli kontrola się pali to oznacza problemy z ładowaniem. Ila auto ma przejechane? Jak dużo to wypada wyjąć już alternator i zrobić łożyska. I wymienić np. pierścienie jeżeli są zużyte, szczotki, albo inne uszkodzenie pozostałych elementów. Jeżeli jest uszkodzonego coś innego jak szczotki...
Witam od dłuższego czasu mam problem ze swoim focusem. Kiedyś (2mce temu) zapaliła mi się poraz pierwszy kontrolka od ladowania, zgasiłem pod domem auto i pozniej juz bylo ok. w ostatnim tygodniu sprawa nasiliła się do tego stopnia ze co 15km sie zaświecala. Wyciaglem alternator : Wymieniłem Komutator bo go szczotki wytarły Wymieniłem szczotki Po wymianie...
Tam nie ma za dużo miejsca bo alternator Marelli 65A z tyłu silnika. I Specyficzne koło pasowe. Ładuję pięknie na wolnych obrotach, bo duże koło pasowe na wale. Ale to nie alternator jest problemem.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
strikexp Tak nieśmiało spytam, jakie napięcie dawał ten prostownik? Żeby nie było nieporozumień, czy pod obciążeniem, czy bez, czy chodzi o wartość średnią, skuteczną czy maksymalną, to podaj mi wartość bez obciążenia maksymalną, czyli z podłączonym kondensatorem. Dalej podtrzymuję, że jak prostownik daje bez obciążenia maksymalnie 14,4 V (Umax) to...
panowie niema co bić piany zgadzam się z kolegą jurekk55 za dużo tu jest kombinacji prawdopodonie ktoś inny wyjmuje alternator ktoś inny sprawdza na stole , Zreszta włąściciel dostał odpowiedż z zakładu gdzie był regenerowany alternator ale naprawa będzie droszsza o 100zł , ma tu zastosowanie słynne powiedzenie ,stać na konie stać na bat,
za dużo kombinujesz naładuj pożądnie swój akumulator i sprawdz to porządnie na swoim aucie
Dlaczego po ladowaniu ladowarka na 2 dzien akumulator ma tylko 12.4v A gdy normalnie cały dziej jeżdżę autem to na drugi dzień ma 12.7 To wychodzi ze alternator jest skuteczniejszy Po prostu alternator ładuje przy stałym napięciu i kończy ładowania, można powiedzieć, że to akumulator, gdy jego SEM zbliży się do napięcia utrzymywanego przez alternator,...
To tylko przewód masowy, co nie ma za dużo wspólnego z rozładowaniem się akumulatora... Szukaj dalej. Sprawdź czy przy samym alternatorze jest ładowanie
Alternator dąży by dać z siebie stabilne 14,4 V. Akumulator lifepo4 jest wstanie spokojnie przyjąć prąd 1C. Czyli 100A dla aku 100Ah. Te 14,4V to dużo za dużo dla 12V aku lifepo4 rozładowanego do 0. Efektem takiego ładowania był pewnie prąd w okolicach 100-200A (ograniczony rezystancją podłączeń i w czasem alternator ogranicza moc w zależności od temperatury)....
Byłem w zakładzie. Dali mi inny alternator 90A o trochę lepszych parametrach, które zweryfikowali na stole probierczym i jest już dobrze. Zasugerowali, żebym sprawdził ile pobiera pompa paliwa, bo może za dużo.
Pamiętaj, że napięcia przy ładowaniu aku 24V kwasowych mogą sięgać do około 29V, więc panele o Umpp ~34V byłyby tu OK, a do tego regulator mppt o odpowiednim prądzie ładowania / zasilania obciążenia. Panele łączone równolegle (z diodami i zabezpieczeniami), o sumarycznym prądzie Impp odpowiednim do jakichś 0.8 * max prądu ładowania, wynikającego ze...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Kolego pomiar napięcia na wsówce regulatora i na kablu prądowym dużo ci powie.
Hucul? Przewód między alternatorem a akumulatorem jest obliczony na prąd rozrusznika - dużo większy niż prąd ładowania ? Jeżeli alternator jest w stanie oddac 140A to myślisz, że seryjny przewód wystarczy? Podpowiadasz koledze, w dodatku źle:D
Polecam stronę[url=http://www.abakus-europe.com.... Jest tam dużo ciekawych informacji.
Też podejrzewałem masę , ale między akumulatorem a blokiem silnika jest oporność poniżej 1ohma . Alternator jest mocowany do łapy wychodzącej z silnika , więc to powinno być to samo . Ten alternator nie miał jakiegoś specjalnego połączenia do masy , tylko taką złączke na 4 piny , kondensator no i (+). Czy nie są dzisz , że te 15,3V na wyjściu z alternatora...
Musisz usunąć pobór prądu O,5A to stanowczo za dużo. Tylko tu masz usterkę. Pozdrawiam.
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Odepnij alternator (sterowanie)... jak spadnie, to masz winowajcę, ale 90 mA to nie jest jakoś tragicznie dużo. Jak ładowanie jest dobre (>14,2 V) i auto w miarę regularnie używane, to nie powinno to stanowić problemu.
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
Zmieniałem jakiś miesiąc temu To 14,7 to nie zbyt dużo
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
Widzę że poruszyłem ciekawy temat :) niby tylko kosiarka a tu tyle pytań dylematów i sposobów rozwiązania problemów. Projekt zapowiada się ciekawie, czasochłonnie i dużo prototypowania i testowania.
alternator ładuje obciążeniem alternator słabo ładuje alternator mało ładuje
klimatyzacja grzeje spalić bezpiecznik kondensator spawarka normy
momenty dokręcania volvo momenty dokręcania volvo
Czy Softonic jest bezpieczny? Analiza ryzyka EFI Shell - Co to jest i jak działa?