Zastosuj te wciskane pastylki, w zależności jaki alternator 35- 60A. Tylko te ampery są rzeczywiste i tak można stale obciążyć po wciśnięciu w radiator. Większy (radiator) jak w alternatorze bo tam jest chłodzenie wentylatorem. W alternatorze jest 3+ i 3- / czerwone i czarne. Pozwala to na zbudowanie mostka na 2 radiatorach.(2+2 szt)
ja ztobiłem cos takiego ,i działa nawinołem dodatkiwe uzwojenie drut 3 mm. na orginalnym uzwojeniu spawarki tak zeby dawało około 11,5 v .jako prostownik wykozystałem orginalny mostek z alternatora
Dokładnie tak, ale nie mostki, lecz tylko diody, na zasadzie podobnej jak w prostowniku w alternatorze.
A w alternatorze nie było całego mostka? Diody muszą mieć chłodzenie alternator pewnie dawał 55A
Czemu twierdzisz, że 1 połówkowy? Widać na dwóch radiatorach po dwie diody, prawdopodobnie wydłubane z alternatora, tworzą mostek dwupołówkowy.
Kolego gazer czy ja dobrze rozumie podłączyłeś do prostownika (ładowarki) akumulatora z którego wychodzi wyprostowane napięcie mostek prostowniczy . Czyli chcesz wyprostować napięcie wyprostowane Czy w twoim poście są zawarte dwa pytania o prostownik i o mostek prostowniczy?
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. To raczej wielkie kwoty w złotych dołożyłeś. Jeżeli brać pod uwagę objętość postu, to można tak powiedzieć, ale jeszcze dołożę. Zużyty akumulator o szczątkowej pojemności też będzie miał wysokie napięcie spoczynkowe. I co uznasz, że jest dobry? Nie wiem co Kolega rozumie pod pojęciem napięcie spoczynkowe....
Tak prymitywną i prostą regulację ładowania mają najtańsze prostowniki zawierające transformator, mostek prostowniczy i... tyle. Dokładną regulację prądu umożliwiają prostowniki mikroprocesorowe. Jednakże najprawdopodobniej nie potrzebujesz takiego zaawansowanego prostownika. Akumulatory kwasowo-ołowiowe, oraz żelowe (a jeden z nich masz w motocyklu)...
Na diodach smiga jak nowy ze sklepu.Zastosowałem diody z alternatora (Polonez ,Fiat).
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Kolega ma podobny problem jak ja- szukałem mostka prostowniczego do 100 A alternatora Denso. 2 Hurtownie i parę sklepów pomimo typu alternatora i numeracji prostownika nie odnalazły. Stary na pokaz. Mostki różnią się średnicą w zależności od prądu- wszystkie tego typu AS-PL. Wystarczyła suwmiarka i cierpliwy sprzedawca.
Witam. Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Możliwe że alternator jest uszkodzony skoro napięcie spada do tak niskiego poziomu. Jeśli potrafisz to sprawdź diody w prostowniku, pamiętaj że alternator ma mostek główny oraz pomocniczy.
Z tymi Schottkiego akurat odwrotnie niż kilka postów wcześniej. Fakt że wytrzymują większe prądy, przeciążenia natomiast już przy krótkotrwałym zwarciu lecą. Wykonałem w ta zimę z kilkanaście prostowników i niestety te z schottkiego wracały. Używałem duodiod z zasilaczy. wg .mnie 1. mostek z pojedynczych diod (nawet te BYP680 więcej wytrzymują niż gotowe...
Witam, od lat zajmuję się regeneracją alternatorów i rozruszników, przeważnie przyczyną palenia się mostków prostowniczych w alternatorach jest wadliwy akumulator i od niego zaczął bym. Trzeba pamiętać że po naprawie alternatora akumulator musi być naładowany prostownikiem, gdyż alternator służy do doładowania akumulatora a nie naładowania od zera.
Szybcej kupisz cały mostek: http://allegro.pl/prostownik-mostek-delc...
W związku z tym, że użyłeś prostownika jako bestera pierwsze dostały mostki jako najbliższe odbiornika (w tym przypadku źródła prądu z prądnicy/alternatora).
Więc zrobię tak jak radzisz "wiertacz", kupię mostek i zobaczę czy będzie wszystko działało tak jak powinno. Dodano po 3 A zapytam czysto teoretycznie - czy diody do mostka prostownika można by wykonać z diód które są w alternatorze samochodowym
Napisz czy kontrolka jakos dziwnie sie nie zachowuje jeśli tak to prostownik (mostek)
Bo to sa dwa rózne miejsca. Wsuwka to katody diod mostka pomocniczego, śruba to katody diod prostownika głównego. Jeżeli na wsuwce masz oczekiwane napiecie, to znaczy, że stojan "wyrabia" (mówiąc prostym językiem), zaś anomalia jest po stronie prostownika głównego.
Też miałem kiedyś prostownik na mostku z alternatora ale spatki były dużo mniejsze... Może daj mostek na jednej diodzie i do niej radiator. Nie ma co się cofać lepiej iść do przodu:-) CMS
Mostek to ja bym dał 50A- te 20A to jest zwykle w impulsie, a poza tym te chińskie ampery to są przewymiarowane. No i porządny radiator a nie blaszka od puszki po piwie. Dobre też są diody od alternatora jako mostek. Pozdrawiam, A.
Diody 6A10 Trochę słabe te diody dawniej w podobnych prostownikach były 2 diody 30-35 A takie z alternatora samochodowego z solidnym chłodzeniem.
Po prostu po spaleniu jednej z diod fazowych diody '/ punktu gwiazdowego'' tworzą prostownik 1 fazowy 4 diodowy z każdym z pozostałych uzwojeń. Tylko nie przewidzieli że diody padają na zwarcie :( i lipa z tego pomysłu.
A czemu nie alternatorowe? Niedostępne? Jak w elektronicznych nie ma, to szukaj w zaopatrzeniu rolnictwa. Albo z rozwalonego alternatora. Możesz szukać moduł prostowniczy do migomatu. Na alledrogo wpisz" mostek prostowniczy" i z w filtrze wybierz "przemysł" , mi sie pojawiły 80A po 70zet a za stówę 160A. Od migomatów właśnie. I czytaj parametr : prąd...
Układ pierwszy poprawny, diody połączone równolegle, układ drugi poprawny a mostek spalił się z uwagi na zwarcie. Zastosuj diody stosowane w alternatorach wciskane w/g pierwszego rysunku.
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi Mostek prostowniczy. Układ diod dzięki którym mamy prąd stały, a nie zmienny jaki generuje alternator.
Rozwarta jedna dioda plusowa prostownika głównego. Mostek do wyrzucenia.
Te diody sa zamiennikami polskich diod z alternatora 126p , mostek 50A nie dorówna termicznie diodzie.
elel to ładowanie alternatorem akumulatora też jest niezdrowe według Ciebie?
Ta drabina z tych diodek to chyba jakiś żart producenta? :D Nie masz przypadkiem jakiegoś mostka z alternatora, może być nawet z demontażu, aby diody w dwóch fazach były sprawne. Co do przełącznika to możesz wstawić jednotorowy, wystarczy mała przeróbka. Ten przełącznik łączy uzwojenia szeregowo na 24 V, a równolegle na 12 V. Połącz je w szereg, następnie...
krzychu001, bez przesady że alternator, tylko prostownik i RN w razie czego ;-) Hannesor regulator napięcia nie będzie Ci robił takiego bałaganu, bo on zasilany jest z dwóch źródeł: 1. plus wyłącznie PO KLUCZYKU poprzez kontrolkę ładowania akumulatora 2. wyjście prostownika wzbudzenia z prostownika wewnątrz samego alternatora (aby prąd z akumulatora...
Zgodnie z tym co podał kol. sewo.k w pdf str 140 na dole widać co jest na tych zaciskach. Wyprowadzone są poszczególne uzwojenia , ALE do nich podłaczony jest zespół prostowniczy i "normalne " wyjście z niego masz na zacisku B. Widocznie ten alternator miał kilka wersji np bez wewnętrznego prostownika i wtedy tak jak na rysunku podłączało się zewnętrzny...
Janek1815 mój błąd masz rację. Czyli dwie normalne do jednego radiatora i dwie odwrócone do drugiego radiatora. Wtedy na radiatorach miałbym plus i minus. Tylko nie jestem pewien czy lącze też te diody czy nie Tak na radiatorach masz + i -. Końce diod łączysz w pary i podłączasz do transformatora. Po prostu tworzysz mostek greatza.
Jak zrazy kontrolka to nie mostek, skup się na układzie wzbudzenia
Na "zwykłej" diodzie krzemowej w kierunku przewodzenia wystąpi spadek napięcia około 0,7V. Jakie napięcie ładowania wychodzi z prądnicy? Jeżeli 7,5÷8,5V lub trochę więcej, to można podłączyć diodę bez obaw, że akumulator nie będzie nie doładowany. Jeżeli napięcie zbyt małe, to podregulować regulator napięcia tak, aby napięcie za diodą było właściwe....
Ja bym nie ryzykowal i wymienil bym obie rzeczy czyli regulator i mostek. pozdr.
tzn testowałem tylko 2 fazy bez mostka prostowniczego. To dwie fazy odpowiednio połączone powinny dać napięcie√3 * napięcie jednej fazy. √3 = 1,73... Tylko po co do ładowania akumulatora 24V napięcie zbliżone do 3*24V ? Może wystarczy gwiazda i prostownik trójfazowy taki podobny do tego co był w alternatorze. Odczuwam to jakieś nieuzasadnione parcie...
Czy późniejsze podłączenie równoległe mostków prostowniczyc z różną wysokością napięć wyjściowch nie spowoduje uszkodzenia mostków prostowniczych lub/i transformatora podczas ładowania akumulatora. Nie łączy się mostków prostowniczych tylko równolegle uzwojenia ale pod warunkiem ze napięcia - jak pisał kolega w poście nr 2 - są równe. Jeśli masz różne...
Wybacz ale nie mam ochoty tłumaczyć w jaki sposób płyną elektrony. Przeciętny uczeń elektroniki mający za sobą praktykę powinien zrozumieć w czym jest błąd, co dokładniej przedstawiłem na schematach zastępczych. Schemat przedstawiony przez sprzedawcę także zawiera błędy. Dokładniej to związane z "-" i "masą". Ta "żarówka led" to jest chiński śmieć,...
Padł Alternator i pewnie ładował prostownikiem albo na Kable walił. Tak czy siak mostek to podstawa
dokładnie napięcie skuteczne nie pamiętam ilu amper owe te diody ale coś pewnie ok. 60Amperów, wyjęte były z jakiegoś alternatora od ruskiego samochodu ciężarowego.
Po prostu mostek 10A, najbardziej typowy za kilka złotych.Do większych prostowników polecam diody do alternatora, do kupienia w sklepach motoryzacyjnych.Przy dużym trafie nawet samochód da się odpalić z takiego prostownika.
Regulację napięcia w maszynach synchronicznych przeprowadza się przez zmianę prądu wzbudzenia, takie samo zadanie ma regulator napięcia w alternatorze samochodowym. Alternator to także prądnica synchroniczna, trójfazowa, która po prostu ma wbudowany mostek na wyjściu. Częstotliwość napięcia w tworniku (stojanie) maszyny synchronicznej zależy od prędkość...
Kurczaki, a ja nie mogłem znaleźć nic podobnego do mojego mostka. Miałeś do czynienia z takim alternatorem/ mostkiem? Nie wiem czy nie warto byłoby wymienić tego mostka na inny -standardowy (oprócz ceny nowego mostka) ten alternator pracuje w kombajnie zbożowym (pobór prądu jak w ciągniku rolniczym) i jest tam dużo pyłu, kurzu - mostek zabija się tym...
podpiolem sie z tym postem pod inny temat ale Moderator usunol ze wzgledu na zbyt starą date wiec dam tutaj : na zalaczonym obrazku przedstawiam prosty uklad zabezpieczajacy przed zwarciem przewodow i przed odwrotnym podlaczeniem akumulatora . dodadkowo Moj prostownik rozbudowalem o mozliwosc regulacji pradu ladowania na bazie starego sciemniacza oswietlenia...
Jak najbardziej nadają się do budowy mostka greca z czterech takich samych diod. Pozdrawiam
Ten bezpiecznik to ma się rozumieć po stronie wtórnej, a bezpiecznik to bym wstawił 10 A. Mostek i tyrystor to zawsze będzie się grzał. Jeśli po tym czasie (5 min) dalej się nagrzewają do wyższej temperatury to chyba za małe radiatory. Ja man do tyrystora radiator z blachy aluminiowej 2mm i pow. okołó 50 cm2, mostek z diód od alternatora przymocowanych...
Dlaczego w ogóle rozbierasz ten alternator? A jakie to ma znaczenie? Bez rozłączenia uzwojenia z prostownikiem nie da się rozpołowić tego alternatora. Nawet do wymiany łożysk.
Żarzenie kontrolki ładowania może świadczyć o uszkodzeniu jednej z diód wzbudzenia Lub złe jej połączenie z resztą mostka. Miałem kilka razy taki przypadek w PF 126p. Czy sprawdzałeś wszystkie diody? Wiekszość sprawdza tylko diody głównego prostownika , o pomocniczych (wzbudzenia ) zapominając.
mój problem polega na tym iz mialem prostownik na 24v a potrzebowałem na 12v wiec odwinąłem kilka uzwojeń i teraz jest na 12v , w starym prostowniku bylo cos w rodzaju diody ale tylko jedna wygląda jak dioda z alternatora ale ma nie jeden odczep a dwa jeden długi i krotki i nie wiem jak teraz to podłączyć tak by działało . mam tez diody z alternatora...
Dlaczego nie możecie połączyć uzwojeń w trójkąt. Alternatory w nowych fiatach mają uzwojenia połaczone właśnie w trójkat. Może nalezy kturąś z faz zamienić końcami. Myślę że zakradł się wam jakiś błąd. Mostki 3 fazowe są zajrzyjcie na http://www.prolech.com.pl/ Lub wymontujcie cały prostownik ze starego alternatora. Francuzi robią w swoich alternatorach...
Rozebrałem alternator i na moje niefachowe oko to wymienili mostek prostowniczy na INR437AL - cyna i pozostałości topnika to raczej nie wyszło z fabryki Denso Japan. https://obrazki.elektroda.pl/6456711100_... https://obrazki.elektroda.pl/1985861700_... https://obrazki.elektroda.pl/5461893000_... Regulator...
Witam co do alternatora to doładuje napewno tylko potrzebuje pewnej drogi. -Sprawdz wogóle czy cele w akumulatorze są w porządku. -Podczas jazdy ogranicz np. radio, wentylatory itp. -Prostownik którego używam jest to najzwyklejszy ( trafo, mostek prost no i kondensator zmieniony na 10 000 mikroF ) 6A podłączam go jeżeli samochód długo stał. Masz jeszcze...
Witam mam problem z przeróbką oryginalnego prostownika samochodowego, był on na płytach selenowych ale można powiedziec ze sie spaliły i nie działaja i myśle sobie że trzeba zastosowac diody prostownicze w układzie greatza tylko nie wiem jak parametry musza miec te diody aby to dobrze funkcjonowało. Prostownik ma zakres 6,12,18,24v i prąd ładowania...
Obawiam się że ten mostek z alternatora nie wytrzyma. Owszem, alternator ma wiekszy prąd wyjściowy, ale tam jest układ trójfazowy i takie też prostowanie.
Najlepiej połącz cztery w mostek i podłącz pod 12V. Szybkie gotowanie akumulatora świadczy albo o jego małej pojemności, albo o zbyt dużym napięciu ładowania.
Czy z alternatorem jest tak samo? Przeciez tez na wyjsciu jest mostek prostowniczy a bez obciazenia(podlaczonego akumulatora) potrafi podejsc do 19v :)
Witam panowie. Dziękuję za zainteresowanie moim problemem. Do głównej treści dodam, że został wymieniony regulator napiecia ze szczotkotrzymaczem z uwagi na zużycie sie szczotek, wymieniony mostek prostowniczy czy jak kto woli prostownik alternatora, bo kontrolka ladowania zarzyla sie jakby to opisac "pulsacyjnie" raz mocniej raz slabiej swiecila. Po...
mam takowe do prostownika boscha po 8 zł szt. napisz cile potrzeba i ewentualnie które (+) czy (-). diody 50A. ewentualnie cały mostek prostowniczy, podaj tylko numer z alternatora. kontakt 602486095
Nigdy ,przenigdy w polonezie nie bylo alternatora 6d.Widziałeś kiedy w polonezie przekaźnik lampki ładowania? W polonezie początkow był stosowany alternator A124M ,mostek diod prostownika głównego zabudowany na podkowie aluminowej,diod prostownika pomocniczego na plastiku.Alternator tem miał prad wyjąsciowy 42A,później ewoluował do 55A-została zmieniona...
Bezpieczny prostownik Dioda z alternatora połączona w układzie greca najtaniej to szrot Jedyna trudność to mechaniczne mocowanie do radiatora no i zajmuje nieco miejsca. Dodano po 7 Mostek Graetza - prostownik.jpg https://obrazki.elektroda.pl/3207637000_... Dodano po 1 Dioda-prostownicza-alternatora-60a-400v.... https://obrazki.elektroda.pl/3323466300_...
Uwazasz ze 45V starczy ? typowe do alternatorów wciskane są na 100V Wydaje mi się , że powinno wystarczyć , w prostownikach do ładowania akumulatorów nic im się nie dzieje . :?: Zawsze możesz kupić droższe na wyższe napięcie : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DE000/DED...
Stary plonez, albo duży fiat, ważne, żeby regulator był do 6, a nie 9 diodowego mostka
odłącz ten fragment alternatora i w to miejsce wstaw mostek prostowniczy na kawałku aluminiowego radiatora. Ta rzeźba z alternatorem powstała w czasach wczesnego PRL-u. Wtedy o mostkach jeszcze nie słyszano, a diody też łatwo dostępne nie były (królowały seleny). Konstruktor zatem musiał "kombinować". :D Jeżeli trafo jest sprawne, to mocny prostownik...
No fakt. Oczywiście chodzi o stronę wtórna transformatora. Idea wypowiedzi jednak została zrozumiana. Przepraszam. No i oczywiście szeregowo.... tak. Gdzie fakt faktem, te diody to dość niespotykany model. Nie wiem kto wpadł na pomysł, aby budować mostek z diod samochodowych, stosowanych w alternatorach. Są to diody 35A 400V, ale to jakiś chiński wynalazek....
W alt 6 d trzeba uciąć i wyjąć z konektorka kabel od uzwojeniu stojana, i wmontować do środka prostownika mostek diod wzbudzania, ma on już gotowy kabel do zamontowania w miejsce tego uciętego.
Może te diody są za "mocne"? Diody z bardzo wysokim napięciem wstecznym częściej lubią się uszkadzać. Ja stosuję "ruskie" diody takie jak do alternatora mimo, że mają niskie napięcie i prąd . Jeszcze nie wróciły do powtórnej wymiany. Powodzenia
To alternator nie jest prądnicą? Jest jak najbardziej, ale w potocznym tego słowa znaczeniu przez prądnicę rozumiemy generator prądu stałego (niech będzie pulsacyjnego). Nie ma co drążyć tematu. a - diody wzbudzenia b - diody "dodatnie" mostka prostowniczego c - diody "ujemne" .................................. U,V,W - trzy uzwojenia stojana d - wirnik...
Witam Naprawiam alternator Denso, który oryginalnie ma prostownik ośmiodiodowy oraz wyprowadzony środkowy punkt połączenia uzwojeń stojana. Czy mogę zamiennie wstawić mostek sześciodiodowy i nie podłączyć nigdzie środkowego punku uzwojeń? Jaki będzie tego skutek? W jakim celu stosuje się te dwie dodatkowe diody do których jest podłączony środek uzwojeń?...
Z wymianą diod to myślałem o wymianie wszystkich z tym, że cena pojedynczej to pewnie 5-8zł. Wyciśnięcie jak kolega bearq napisał pewnie nie jest łatwe (zastanawiałem się nad rozwierceniem) a dodatkowo zaintrygowały mnie ich różne oznaczenia. Znalazłem mostek poniżej 40zł - http://alternator-rozrusznik-czesci.pl/p...
Ja używam takiego mostka w prostowniku z funkcją rozruchu od kilkunastu lat i nie mam z nim żadnych kłopotów,polecam również diody z alternatora można wykorzystać po dwie diody z każdej płytki do zrobienia mostka gretza. Dodano po 4 Mała obudowa diody i łączenie na pająka w powietrzu skutkuje wręcz gotowaniem się tych diod w środku. Podejrzewam że miałeś...
Oczywiście zawsze ta sama historia wymienia się mostek i regulator i wstawia zamiennik a jakoś nie spotkałem innej usterki poza prostownikiem więc wystarczy założyć z powrotem stary regulator.P
Napisz co się stało? Czyżby oryginalny prostownik był uszkodzony? To bardzo trwały zespół instalacji. Może uda się go naprawić? Twoje propozycje nie są "ciekawe". Przy okazji wpuszczasz się w niepotrzebne koszty. Na razie zapomnij o swoim pomyśle i sprawdź oryginalny prostownik. Poczytaj posty na temat prostowników do alternatorów. Np. [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Jeśli nie będziesz wykorzystywał prostownika do awaryjnego wspomagania rozruchu to poprzeglądaj zestawy AVT (zazwyczaj automatyczne) , zrób porządny mostek prostowniczy na diodach z alternatora (choć tutaj wystarczy jakaś większa scalona kostka KBPC 25xx-50xx ) i niedużych radiatorach oraz zamknij to w jakąś ładną estetyczną i obudowę i masz prostownik...
Jeśli nie dostaniesz oryginalnych wciśnij diody od alternatorów. Robiłem z nich całe mostki i ani jedna nie padła:idea::!:
Te diody wyglądają podobnie jak te które były stosowane w alternatorach FSO1500 i Polonez . Niestety, tam były diody wprasowywane w otwór. Dodano po 7 Możesz zastosować coś takiego[url=https://allegro.pl/oferta/mo...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Kup sobie gotowy mostek - sam kiedyś wymieniałem taki 50A (kupiłem go chyba na TME). Pomysł z alternatorem jest średni z uwagi, że nie każdy ma pod ręką taki na części a i nie we wszystkich diody są dobre (skoro alternator się poniewiera a nie jeździ w aucie). Polecam więc kupno gotowego mostka -ewentualnie 4 porządnych diod.
Zastanów się, co chcesz kupić. Ładowarka transformatorowa - głupia, zasili żarówkę, spali się po podłączeniu do baterii, która ma zwarcie wewnętrzne lub jest rozładowana poniżej 10,5V (bateria szeregowoa z 6 akumulatorami połączonymi szeregowo). Piękna, inteligentna przetwornica z układem sprawdzającym, czy ktoś nie chce z niej zrobić spawarki lub spalarki...
Hamowanie to (nawet gdy się nie obraca) spowodowane jest charakterystyczną pracą regulatora napięcia . Ów, po dołączeniu zasilania na zacisk B+ na krótką chwilę załącza prąd na podmagnesowanie wirnika. Tak samo, jednak na nieco dłużej załącza z chwilą pojawienia się napięcia na zacisku D+. Tak ma być i proszę się tym nie przejmować. Elektromagnetyczny...
Witam! Mam takie małe pytania co myślicie na temat chińskich ammperomierzy elektronicznych w raz z ich boczniakiami, na chińskich stronach aukcyjnych jest dużo ofert amperomierzy wraz z voltomierzami, zastanawiam się tylko nas jednym czy się nie uszkadza za szybko? Do tego mam pytanie na temat prostownika, prostownik jest wykonany z ruskiego trafa,...
Panowie jaki mostek przecież wyraźnie widać konfigurację - dwupołówkowy z dzielonym uzwojeniem transformatora,najlepiej odwiedzić jakieś zakład regeneracji alternatorów i pozyskać stosowane kiedyś w alternatorach 2 diody, były wersje zarówo z anodami jak i katodami na obudowie więc można je umieścić na wspólnym radiatorze a prostownik będzie wieczny....
Regulator znajduję się pod deską rozdzielczą.A tak właściwie w starych wersjach są dwa regulatory jeden od ładowania drugi po części też od ładowania pełni on także rolę blokady uruchomienia rozrusznika po zgaśnięciu czerwonej lampki od ładowania i jest w nim prostownik i w alternatorze.Podsumowując jeśli masz alternator z pięcioma wyprowadzeniami musisz...
Dziękuję bardzo za podpowiedzi. Jutro jeszcze będę jeździł samochodem z tą świecącą kontrolką. W poniedzialek postaram sie ponownie wymontować alternator, odlutuję mostek od stojana i posprawdzam ponownie diody przy pomocy żarowki podłączonej do prostownika. Później napisze, co wymodzilem :-)
Prostownik, typ DER2000. Ale sam go poprawnie nie wymienisz. O awariach alternatorów delphi (podobnie jak i delco-remy) było na tym forum 1000 razy.
Jeżeli prądnica jest 3-fazowa (ma 3 lub 4 wyprowadzenia) to prostownik powinien być diodowy taki jak w alternatorze. Jeżeli jest jednofazowa (ma 2 wyprowadzenia) to można zamontować scalony mostek prostowniczy. Nie znam się na motocyklach, słyszałem że w WFM-ce była taka prądnica bez prostownika i akumulatora, a w póżniej w WSK był dołożony prostownik...
http://obrazki.elektroda.pl/1461591800_1... Witam! Jako, że zbliża się zima postanowiłem pokazać prostownik, który niedawno ukończyłem. A nóż, być może będzie on inspiracją do powstania kolejnej konstrukcji? W sumie prostownik bazuje na schematach które krążą na elektrodzie. Bazowałem na schemacie z tego linku: avocado , Marko121 i...
To niech ten elektryk weźmie ten uszkodzony alternator i rozkręca śrubkę po śrubce. Jak już będzie miał rozebrany w drobny mak, to bierze w rękę miernik, żarówkę z kabelkiem i wio. Sprawdza uzwojenia (na zwarcie do masy, na przerwę i zwarcie między wojnę). Potem żarówkę z kabelkiem i sprawdza mostek. Dioda po diodzie w jedną stronę przewodzą, w drugą...
Koledzy ja też się podłączam, aby poinformować w jaki sposób radziłem sobie z takimi prostownikami po awarii, a mianowicie: stosowałem 4 diody prostownicze (np. w alternatorów samochodowych) lub gotowe mostki prostownicze np. 25 lub 50 A (zakupione w elektroniku, w cenie około 10 zł ). Po stronie pierwotnej stosowałem stare domowe ściemniacze światła...
najpierw sprawdź alternator (musisz go niestety rozebrać i odłączyć uzwojenie żeby sprawdzić mostek prostowniczy) jeśli chodzi o uzwojenie to jedyne co możesz sprawdzić to czy jest jakiś opór pomiędzy nim a masą (rdzeniem w którym uzojenie siedzi) nie powinno być żadnego przejścia ale jak sądzę możesz sobie skrócić męki i wziąć ten altek który dawał...
Wymiana pojedynczej diody prostownika głównego w tym typie alternatora nigdy nie przynosi porządanego efektu,trzeba wymieniać wszystkie sześć,co jest ekonomicznie nieuzasadnine.Cena nowego mostka zawiera sie w granicach od 60 do 140 zł.Oznaczenie mostka-RL 01.(od Rectifier Lucas)
Kupowanie czterech diód po np 65 zł (100A od spawarek) sztuka trochę mija się z celem. Jestem na etapie poszukiwania tańszych diód powiedzmy na 50A. pozdrawiam wszystkich z forum a z mostka od alternatora za słabe będą ? wiecznie kręcić chyba nie masz zamiaru?
Akumulatorowi dobrze słyży ładowanie prądem pulsujacym (trafo + mostek). Ma to związek z zesiarczeniem płyt. Ale to nie znaczy że zasilacz AT(X) go zabije. Sam popełniłem kilka ładowarek z AT i sprawują się nieźle. W sklepach coraz częściej pojawiają się ładowarki impulsowe. Sugeruje zauważenie faktu że normalny akumulator samochodowy podładowujemy...
Nie powiem układzik UC3906 całkiem przyjemny, tylko dodać dwa tyrystory do prostownika z początku tematu i przebudować układ multiwibratora zamiast tranzystorów szeregowych na schemacie powyżej , swoją drogą widziałem gdzieś taki gotowy prostownik był chyba z pomocą rozruchu czego ja nie uznaje bo dobry prostownik naładuje akumulator w 10 min, co jest...
przy tak archaicznej konstrukcji jaką jest akumulator kwasowy to chcąc wydłużyć jego żywot należy doładowywać do napięcia 16,2-16,5 V aby odsiarczyć płyty i zrobić gęstość elektrolitu. Ja miałem taki przypadek z akumulatorem z zielonym oczkiem w corolli. Po pół roku oczko się straciło. Akumulator jak w moim zwyczaju doładowywałem prostownikiem z automatyka...
Ale chociaż Ci pasek nie piszczy :) A tak serio, jesli i tak prostownika nie mozesz oddac, to spróbuj wyrzucić diody wzbudzenia i na ich miejsce przylutuj zwykłe zworki. Kondensator zostaw
Potrzebuję pomocy w odnalezieniu jakiegoś namiaru na części do alternatora KIA 0K30C18300, jakieś numerki które pomogą znaleźć trop czy coś, mianowicie poszukuję całego zestawu mostka prostowniczego, regulatora napięcia, nie mogę znaleźć nic co pasuje, alternator jest tego typu że trzeba go całego rozpoławiać żeby dostać się do regulatora i mostka,...
mam trafo 12V 500 VA i chcę to jakoś wyprostować. Wiem że na pewno mostek, kupię np taki 35A Witam . Do tego transformatora ten mostek jest trochę za mały lepiej dać taki : http://www.nikomp.com.pl/opisy/DX000/DX5... A jeszcze lepiej oddzielne diody np. odzysk z alternatora . Do tych chińskich mostków nie mam zaufania , mocno się grzeją i są...
Może najprościej z sklepie motoryzacyjnym zapytać o diode do prostownika do tego motoru - musisz jedynie wiedzieć czy to dioda "dodatnia" , czy " ujenma" - mają inaczej umieszczoną katode i anode.
gimak napisał: Wg mnie najzdrowsze dla akumulatora jest takie ładowanie gdy on sam określa na jaki prąd ma ochotę, a tym samym sam określa jak długo ma trwać ładowanie. Ale nadal to ty decydujesz o tym jakie będzie końcowe napięcie, czyli sterujesz tą "ochotą" świadomie albo i nie. Na początku muszę zaznaczyć, że nigdy nie wiemy w jakim stopniu jest...
alternator mostek mostek alternator prostownik alternator
ładować akumulatorek energizer płytka stykowy atmega simlock kalkulator alcatel
samsung wf70f5e0w2w elektroniczny termostat samochodowy
Opis kabli w kostce klapy bagażnika Opel Vectra C kombi Frytkownica Philips, Tefal – wybija bezpiecznik po włączeniu, zwarcie grzałki, prąd upływu