Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Napisz nr alternatora
Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
Pierścienie są podłączane -koniec uzwojenia dolny pierścień, początek górny pierścień.P
Dzięki , no niestety taka rzeczywistość tylko nie ma kto płacić.P
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
To prawda, w dieslu powodem może być to, że altermator jest zalewany ropą cieknącą z pompy. Ale druga prawda jest taka, że pierścienie w tych mowych alternatorach lecą szybciutko.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Wymiana szybka i łatwa, małymi szczypcami zginam blaszkę wzdłuż drutu uzwojenia następnie ostrym i wąskim nożem odchylam drucik od blaszki. pierścień przecinam wzdłuż osi wirnika dłutem stolarskim może być duży nóż ,,napędzany,, młotkiem. Wciskam nowy pierścień, uzwojenia lutuję do blaszek . Nie ucinaj drutów bo nic nie wyciągniesz, powodzenia
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
Przyczyną okazał się alternator. Jeden z pierścieni ślizgowych był praktycznie całkowicie wytarty.
Oddaj wirnik do zakładu, zwykła cyna nie wytrzymuje siły odśrodkowej, do tego dochodzi podwyższona temperatura.
W sumie możliwości są dwie, albo stojan nie jest współosiowo zamontowany w stosunku do wirnika, albo coś nie tak z łożyskiem tylnym alternatora (za małe lub brak plastikowego pierścienia)
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Witam! Pierścień od alternatora +szczotki ale ten pierścień ma małą średnice wewnętrzną więc nie wiem czy będzie pasował ale pomysłów nigdy mało Pozdrawiam Dominik
No własnie. Nie przeraża cie to dziadowstwo które tam się osadza? Złaszcza w starym dieslu, gdzie kapie z pompy wprost na alternator.
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
Sprawdzałeś mostek prostowniczy może któraś dioda padła. Miałem podobny problem, ładowanie 13,5 - 13,8V ale nie miałem problemów z niedoładowaniem akumulatora, niestety padło sprzęgiełko i ze względu na stan łożysk i pierścieni ślizgowych zmieniłem alternator na 8 lat młodszy ładowanie 14,2 - 14,4V, niestety nie zagłębiałem się co było przyczyną niskiego...
Witam. Nie ma nic prostszego od pierścieni ślizgowych i szczotek. Należy zastosować szczotki od alternatora i przy takich obrotach mamy żywotność około 20 lat. Pzdr.
No jasne jak się ma prądnicę a nie alternator. Pierścienie ślizgowe do wymiany i szczotki nowe wlutować.
W starych polskich alternatorach pierścienie to się chyba ostatnie zużywały stąd nie widzisz śladu zużycia i podejrzewasz że były toczone. Zakładaj ten który ci najlepiej pasuje i tak pozostałego czasu użyteczności nie określisz jeśli nie masz nowego.
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Przy wymianie sprzegielka warto przy okazji sprawdzic stan łożysk,szczotek i pierścieni.
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Kilka razy się mi zdarzyło, że rozleciało się małe łożysko alternatora (to od strony pierścieni). Pierścień wirnika dostaje zwarcie do masy i prąd wzbudzenia rośnie na max. Napięcie ładowania rośnie na ok. 30V
Nie zapomnij o przejrzeniu alternatora. Pierścienie na wirniku, łożyska i takie tam...
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
1. wymontować 2. wymienić 3. zamontować narzędzia, klucz 8,10,13,17,19, ściągacz do łożysk, lutownica, materiały lakier nitro, cyna ,sznurek np. dratwa wymień a masz spokój na 200,000 km , brak problemów z pulsowaniem świateł albo kontrolki ładowania wiem co piszę męczę się z tym prawie na codziń
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
Robek, pierścienie są, a że jeden czorny to normalka jak szczotka się po nim smyrla bez przekazywania prądu. Drugi ( górny) trochę podebrany, ale może chodzić. Po przeoraniu pierścieni nie widać aby to miało dużo przejechane.
Przerabiałem podobny silnik na alternator(cena ze szrotu mniejsza niż regulator) Alternator ze szrotu to często szroty... Wyjące łożyska, kończące się szczotki czy wycięty pierścień ślizgowy a do tego często koło pasowe na pasek wielorowkowy. Nie twierdzę że to złe rozwiązanie ale na pewno nie tańsze jak nowy regulator do tej prądnicy.
Szukam numerów części do alternatora Valeo 2542966D Wytarty pierścień ślizgowy i szczotki Gdzie można znaleźć katalog z częściami do alternatorów, W hurtowniach motoryzacyjnych często wystarczy tylko podanie numeru alternatora i mają wykaz wszystkich części
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
Dobrze podszedłeś do opisu sytuacji. Wygląda na to, że twój alternator ma zbyt małą wydajność. Z tym, że dla samochodu z początku lat 90 może być to charakterystyczne (nie znam Fiesty). Obecnie, kiedy jeździmy z włączonymi światłami w dzień cecha ujawnia się bardziej. Dla pewności trzeba dokonać przeglądu tegoż alternatora. Być może stan szczotek, pierścieni,...
Tak jak piszesz to można robić wtedy gdy nie masz możliwości kupienia i wymiany pierścieni na nowe. Cena to 30-40zl i pozostanie ci tylko zdjąć łożysko rozlutować końcówki uzwojenia wirnika lub obciąć jak były zgrzewane zaprasować nowy pierścień polutować bo pewnie zgrzewarki nie posiadasz i przetoczyć aby pierścienie nie miały ,, bicia,, .Możesz też...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Kolego zmierz miernikiem na klemach napiecie i wtedy napisz jakie jest i zobacz czy klemy dobrze łączą. W tego typu alternatorach przeważnie siada pierścień ślizgowy, zobacz czy nie jest wydarty.
1. W 12 letnim samochodzie jak wyjmiesz wtryski to na maszynie prawie zawsze wyjdą, że są do zrobienia. To jak czasami ludzie dają „z ręki” do regeneracji alternator z 20letniego auta, szczotek prawie nie ma, pierścień na ukończeniu. Naprawisz, a potem telefon po co był robiony jak dalej źle:p 2. EGR po 12 latach będzie zabity nagarem, ale...
W zwijaczach odkurzaczy są pierścienie ślizgowe bardzo podobne do tych z alternatorów.
Dawno temu miałem do czynienia z takimi rozwiązaniami przy wyrzutniach rakietowych. Porządne, wielosegmentowe łącza w tym także 400 Hz dla układów nadążnych. A tak poważnie to oczywiście wirnik alternatora.
Słuchaj-napisz jaki to alternator (producent).Czasami niewarto kombinować. Co za herezje,że regulator też musi być z alt.70?Dziwne teorie. Z tego co tam piszesz wyglada że alternator Boscha,to "fi " oznacza do jakich pierścieni jest on przystosowany,w starych alternatorach Boscha były stosowane pierścienie o srednicy 28 i 32 mm
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Jedna śrubka mocująca regulator ma zapewnić kontakt z korpusem alternatora- sprawdź, czy nie włożyłeś jakiejś podkładki izolacyjnej, czy szczotki dolegają do pierścieni ślizgowych.
Pozostaje pytanie o owal - jeśli jest to alternator może się różnie zachowywać. Toczenie ma tą zaletę że mamy pewnośc co do kształtu pierścieni.
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
To zobacz czy dasz radę zdjąć tylną obudowę plastikową alternatora bez wyjmowania go z samochodu, jak się uda to pod nią na dwie śrubki na krzyżak będzie przykręcony regulator. Przy wymianie uważaj byś nie połamał szczotek. I skontroluj stan pierścieni ślizgowych, mogą być już mocno wydarte.
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
usterka usunięta przyczyną był wypalony pierścień na wirniku alternatora!!! Pozdrawiam i dziękuje za dobre rady!!
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Nikt nie poddał koledze myśli o możliwości wymiany pierścieni ślizgowych na nowe. W alternatorach nie tylko Boscha jest to standardowa czynność ( a nie przetaczanie na grubość bibułki papierosowej). Koszt nowych pierścieni 10-20 zł . Oczywiście to nie pomoże jeśli usterka nie wynika tylko z tego. Na obudowie alternatora Boscha jest jego 10-cio cyfrowy...
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
Jak wspomniałem parę postów wcześniej, szczotki są nowe. Co do rowów jak okopy :) to owszem, rowy są - mają ze 2mm - nie wiem czy to już okopy, trochę chyba jeszcze zostało z tych pierścieni. Alternator faktycznie A13Ncośtam 70A
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
Nikt wróżką nie jest. alternator rozebrać ,obejrzeć wewnątrz,sprawdzic stan pierścieni i szczotek.Sprawdzić uzwojenie, oraz diody pod obciążeniem.
Szansa na podwieszeni szczotek, czy jakieś ich niekontaktowanie po polaniu wodą jest raczej niewielka. Woda nie rozpuszcza węgla, a pierścień ślizgowy też od razu cały nie zzielenieje. Woda zrobiła gdzieś zwarcie i poleciała jakaś elektronika. Proponuję obrać kierunek na jakiś warsztat.
I po co piszecie bzdury? Ma zwarcie pod pierścieniami, musi po prostu zaizolować pręty idące do pierścieni, siła odśrodkowa jest odpycha i dlatego tak się dzieje na obrotach.
Kiedyś na tym forum zadałem pytanie od czego jest ten zacisk ,uzyskana odpowiedź :z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Pozostawiłem temat w spokoju ale czyżby to była jakaś nowa technologia do c 330 (sprawdzanie stanu akumulatora) co tam podłączyć .Kiepski...
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Kolego oprócz ww. wskazówek - sprawdź wirnik alternatora, jak również stan pierścieni ślizgowych oraz długości szczotek. Przy okazji, że alternator jest rozebrany można go przedmuchać sprężonym powietrzem, aby pozbyć się kurzu i pyłu po zużytych szczotkach, który może być powodem usterki np. zwarcia.
Najtrwalsze rozwiązanie doprowadzenia prądu do lampek to wykorzystanie pierścieni ślizgowych z alternatora - przy takich obrotach byłyby nie do zdarcia.
Ja walnołem już 200tys i nie miałem żadnego problemu z alternatorem ale teraz to mogą być wytarte pierścienie.
Spróbuj szczotki od alternatora i pierścienie. Dodano po 52 Jaki pobór prądu ?
Problem rozwiązany winne były szczotki i pierścienie w alternatorze po wymianie kontrolki zgasły. Uważam temat za zamknięty.
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Przewróć gaźnik do góry pływakiem, i zmierz odległość od krawędzi gaźnika do górnej płaszczyzny pływaka, powinna wynosić 17mm. Alternator podłączamy do dwóch skrajnych styków. Pierścienie, od góry, zakładamy wypukły, niżej płaski. Ten płaski ma po wewnętrznej stronie ścięcie i dajemy je do góry. Sprawdź szczelinę "zamka" pierścieni, na obu cylindrach....
Około 13000 rpm robocze, chwilowe dopuszczalne do 15000 rpm, to z jakiejś noty katalogowej zapamiętałem. Pierścieni raczej nie rozerwie, prędzej zacznie rozchylać wirnik. Widzieć nie widziałem, uszkodzonego w ten sposób.
A ja tam polecam ruskie alternatory bezszczotkowe, zero problemów z szczotkami czy pierścieniami
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
pierścień alternator wymiana pierścień alternator zużyć pierścień alternator
renault scenic pedał blokada klawiatury panasonic kolektor toyota corolla
głowica telewizyjna lampowa głowica telewizyjna
Błąd E16 w piecu ACV - jak go naprawić? Jak zatrzymać i wznowić obraz w telewizorze Manta