Witam. Zobacz w jakim stanie masz szczotki na alternatorze, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i połączenia elektryczne na samym alternatorze. Oraz masy na silniku. Była wymieniana skrzynia więc i grzebane przy rozruszniku. Przewody "+" na nim sprawdzić - to wszystko w ciągu obwodu jest połączone. No i podstawa - czy same klemy na akumulatorze...
Będzie. Ale to średnio-dobre alternatory. Pierścienie grube jak ołówek, stojan jak poczuje wodę to puchnie.
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
To wygląda na uszkodzony wirnik alternatora. Pierścienie wirnika są wybite (nie centryczne) i szczotki podskakują. Może uda się przetoczyć pierścienie u tokarza. Ewentualnie może być luźny przewód lub słabe połączenie do pierścienia wirnika, ale to mniej prawdopodobne. Wszelkie luźne przewody muszą być doklejone najlepiej specjalnym lakierem albo klejem.
Hahaha taaaak. 5-ty garnek nie wyrabia i psuje alternator. Nie no, pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora. Poprzez nie i szczotki regulator daje prąd do wytworzenia magnesu za pomocą uzwojenia wirnika jego rdzenia.
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
O ile ja się znam na alternatorach to są pierścienie ślizgowe uzwojenia wzbudzenia . Możesz wytłumaczyć tak prosto, jakim cudem zdemontowany i rozkręcony alternator może dawać jakiekolwiek napięcie? I ja Ci wyszło te 3 V kiedy miernik masz ustawiony na omy?
Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Pierścień nie jest jeszcze taki zły ale po przetoczeniu niewiele go zostanie bo i tak trzeba będzie go stoczyć do najmniejszego wymiaru. Co do pierścieni ślizgowych to są dostępne na popularnym serwisie aukcyjnym jako pierścień ślizgowy do Bosch/Iskra. Mają tam dwa wymiary, większe (32 mm) do alternatorów starego typu z zewnętrznym regulatorem napięcia...
Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
W tych alternatorach kończą się pierścienie z szczotkami lub pęka uzwojenie wirnika.P
Kierunek przepływu prądu przez wirnik nie ma żadnego znaczenia. Będzie pracował tak jak należy.
Napisz nr alternatora
Dokładnie też lutuje transformatorówką i też nie było z tym problemów. Zawsze za to wkładam wirnik po takiej regeneracji w tokarkę i wyrównuję pierścienie ślizgowe. Tak by nie miały żadnego bicia. Zdarza się że końcówka na którą nabija się pierścienie jest po prostu krzywa i pierścienie mają bicie.
Po wyjęciu regulatora sprawdź jak wyglądają pierścienie wirnika bo może się okazać że nie ma sensu wymieniać samych szczotek. Dość często trafia się że pierścienie są już blisko końca swojego żywotu. Gdyby co to tutaj będzie pasowało z firmy AS: - szczotki PX60 - pierścienie alternatora ASL9015 - regulator ARE3010 - łożyska 6303 oraz 6202 oczywiście...
Pierścienie są podłączane -koniec uzwojenia dolny pierścień, początek górny pierścień.P
Zmierzyć rezystancję uzwojenia wirnika ( około 3-4 omy mierzone na pierścieniach ślizgowych)
W sumie możliwości są dwie, albo stojan nie jest współosiowo zamontowany w stosunku do wirnika, albo coś nie tak z łożyskiem tylnym alternatora (za małe lub brak plastikowego pierścienia)
No jasne jak się ma prądnicę a nie alternator. Pierścienie ślizgowe do wymiany i szczotki nowe wlutować.
Witam. A może szczotki się kończą. Można je wymienić bez wyjmowania alternatora i przy okazji przeczyścić pierścienie ślizgowe na wirniku.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
W starych polskich alternatorach pierścienie to się chyba ostatnie zużywały stąd nie widzisz śladu zużycia i podejrzewasz że były toczone. Zakładaj ten który ci najlepiej pasuje i tak pozostałego czasu użyteczności nie określisz jeśli nie masz nowego.
Witam. 13,1 do 13,4V ale bywa, ze jest nawet 15 i to, co ciekawe wyższe jest przy niskich obrotach Sprawdź jeszcze kondycję alternatora. A konkretnie szczotek i pierścieni ślizgowych. Kiedyś grzebałem w starym fordzie i podobny efekt. Pierścienie miały rowki i przetarcia w miedzi do samego izolatora. Wyłapał i pokazał to dopiero fachowiec od regeneracji...
Nie zapomnij o przejrzeniu alternatora. Pierścienie na wirniku, łożyska i takie tam...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Jeżeli chodzi o alternator to zdarza się pękanie uzwojenia wirnika szczególnie przy połączeniu z pierścieniami ślizgowymi.P
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Wypalone w środku pierścienie ślizgowe zwiera przewód pierścienie.P
Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Panowie, dokąd wędruje od alternatora przewód wzbudzania Wzbudzeniem alternatora jest wirujaca magneśnica której końcówki wyprowadzone są na pierścienie ślizgowe. Jedna ze szczotek jest zwykle umasiona, druga ma bezpośrednie połączenie z regulatorem.
Chodzi mi o te pierścienie po których ślizgają się szczotki gdy się przetrą na wylot tzn.do izolatora to altek raz ładuje a raz nie gdy się przetrą na całym obwodzie to ładowanie kaput.Wyjmij szczotki i sprawdź dokładnie owe pierścienie obracając wirnikiem.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
Sprawdzić: Ciągłość i obecność napięcia na przewodach dochodzących do alternatora Długość szczotek w alternatorze - wytarte tzn. wyrobione szczotki nie naciskają mocno na pierścienie w alternatorze stąd brak styku i ładowania To są podstawowe czynności do wykonania na miejscu: Pozdro lepciak
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Trzeba wyciągnąć alternator, ocenić jak bardzo zużyte są szczotki i pierścienie. Jeśli nie wiesz w jakim stopniu są zużyte - to pokazać je jakiemuś elektrykowi samochodowemu, i to on najlepiej niech zdecyduje czy naprawiać, czy wymienić na inny alternator.
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
Pomiędzy jednym pierścieniem a drugim ma być około 3-4 omy.Jeżeli bedzie jakaś mała rezystancja pomiedzy pierścieniem a masą to wirnik faktycznie w kosz :)
Żarówka może być sprawna i też nie będzie świecić gdy szczotki są zużyte i nie dotykają do pierścieni w alternatorze.
Przede wszystkim sprawdź stan techniczny alternatora - pierścienie ślizgowe, czy nie ma uszkodzeń uzwojeń, mostka. Popraw okablowanie. Najlepiej poprowadź nowe akumulator - alternator i porządną masę. Potem zastosuj regulator elektroniczny dla konkretnego typu alternatora. I lepiej załóż dziwięciodiodowy lub przerób ten, by wyeliminować przekaźnik lampki...
Witam, Wielce prawdopodobne jest to że skończą się szczotki i pierścienie stykowe wirnika. Przy wymianie regulatora (wraz ze szczotkami warto wymienić łożyska i przetoczyć pierścienie stykowe.
Kiedyś na tym forum zadałem pytanie od czego jest ten zacisk ,uzyskana odpowiedź :z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... Pozostawiłem temat w spokoju ale czyżby to była jakaś nowa technologia do c 330 (sprawdzanie stanu akumulatora) co tam podłączyć .Kiepski...
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
Zmierz oporność między pierścieniami, powinno być kilka omów.
Ja walnołem już 200tys i nie miałem żadnego problemu z alternatorem ale teraz to mogą być wytarte pierścienie.
Wyrażnie przedstawiłem przebieg prądu stacyjka - regulator napięcia aż po pierścienie wirnika i wystarczy miernikiem lub zwykłą żarówką nawet 2 Watową prześledzić obwód zasilający regulator napięcia.Jedną z przyczyn braku ładowania może być również przerwa na uzwojeniu wirnika alternatora w postaci zimnego lutu na jednym z pierścieni doprowadzających...
Jak skończyły się szczotki w regulatorze to często kończy się i regulator. Brak wzbudzenia nie powinien być problem gdy przegazujesz do 4000 RPM. Jak wtedy nie pojawi się ładowanie to alternator padł (szczotki pierścienie ślizgowe i/lub regulator). Alternator sprawny na szrocie to 50-100 pln.
Spróbuj szczotki od alternatora i pierścienie. Dodano po 52 Jaki pobór prądu ?
Nie mam obecnie dostępu do samochodu. Czyli należy wyjąć alternator czy nie? Pierścienie sprawdzę, dzięki
Cargo 134687 regulator kpl. Następnie 140093,140087 łożyska,przeważnie jeszcze pierścienie ślizgowe 135172.Koszt do 100zł
Miałem taki przypadek w golfie 5 uszkodzone sprzęgło alternatora i pierścienie powodowało sporadyczne podnoszenie obrotów oraz wskakiwały różne błędy
Zacznij od naładowania akumulatora, prawdopodobnie skończyły się szczotki i pierścienie ślizgowe w alternatorze, brak ładowania i stąd błedy ABS i SRS
To prawda, w dieslu powodem może być to, że altermator jest zalewany ropą cieknącą z pompy. Ale druga prawda jest taka, że pierścienie w tych mowych alternatorach lecą szybciutko.
Na osi wirnika alternatora masz pierścienie ślizgowe połączone z jego uzwojeniem, sprawdź ciągłość obwodu wirnika żarówką podłączoną do akumulatora
Oberwało mi pierścienie ślizgowe na wirniku alternatora i został zniszczony. Dorobiłem nowe pierścienie ale teraz nie wiem jak je dolutować do wyprowadzeń wirnika. Czy ma jakieś znaczenie kierunek prądu w wirniku (wg mnie ma) - jak poprawnie teraz go podłączyć.
Chciałem jeszcze zaznaczyć że właśnie w alternatorach Valeo po wymianie pierścieni i ponownym zalutowaniu zdarza się pęknięcie przewodu koło miejsca lutowania.P
Łożysko przednie 6203 łożysko tylne 6201.Łożysko przednie znajduje się w przedniej pokrywie alternatora z obu stron pokrywy zabezpieczone blachami i zanitowane w obudowie.Łożysko tylne znajduje się na tylnej osi wirnika alternatora.Użyteczne uwagi.Kupuję łożyska do alternatora wyłącznie zamykane plastykowymi zabezpieczeniami bocznymi.Po zakupie jedno...
Witam również FR 4345 - sygnał prędkości ma przerwę, lub zwarcie z masą lub zwarcie z biegunem dodatnim BS 0263 - sygnał CAN przyczepy ma przerwę MR 5427 - pompa jednosekcyjna dla cylindra 5: usterka zasterowania. MR 5327 - j/w ale dla cylindra 4 Jeżeli chodzi o skoki napięcia to prawie na pewno rozsypało się małe łożysko w alternatorze. Pierścień kontaktowy...
Ładowanie powinno wynosić około 14.5V.To nie musi być problem regulatora napięcia tylko usterka w samym alternatorze lub za krótkie szczotki węglowe współpracujące z pierścieniami wirnika
Chyba załapałem tzn to taki wynalazek jak dwumasa - co jakiś czas musisz wymienić a tu musisz kupić narzędzie i dać komuś zarobić, chociaż stare tradycyjne wynalazki pracowały tak samo i bez awarii przez długi czas. Brawo dla konstruktorów-ekonomistów. Chyba zaczęli od zepsucia alternatorów (pierścienie małej średnicy co się przecinają i stojany zamknięte...
USTERKA: uszkodzony regulator napięcia, dodatkowo zostały wymienione dwie szczotki grafitowe, doprowadzające prąd do pierścieni ślizgowych uzwojenia wzbudzenia alternatora oraz pierścienie ślizgowe były tak samo wyeksploatowane. PODZIENKOWAŁ :)
Problem rozwiązany winne były szczotki i pierścienie w alternatorze po wymianie kontrolki zgasły. Uważam temat za zamknięty.
koła przełoży jak co ,bo średnica osi jest taka sama (17 mm) Jeżeli chodzi o zastosowanie regulatora to jest tak-regulator do współpracy z piescieniami 32mm założy do altka który ma piercienie 28 mm,odwrotnie nie. U ciebie ma być regulator do pierścienie 28mm. W załączniku masz wsio.
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Nie wiem ile pobiera prądu, ale na pewno 5A to nie problem dla alternatora. wymieniłeś pierścienie (nie komutator), ale czy jesteś prwny że to one były przyczyną problemu ? sprawdziłeś diody regulator itd. ? miałeś to na wierzchu.
Witam Jestem po remoncie alternatora elmot a125-55e 55A. Wymieniłem łożyska, szczotki, diody wzbudzenia, pierścienie ślizgowe wirnika. Problem żarzącej się kontrolki zniknął. Niestety nie przetoczyłem po założeniu pierścieni i jest na nich wyczuwalne bicie (koło 0,5 mm). Prześledziłem prace alternatora i przy zwiększaniu obciążenia widać chwilowy spadek...
6303 od strony koła pasowego, 6203 od strony pierścieni ślizgowych
W tych alternatorach wycierają się pierścienie ślizgowe, więc wymiana regulatora ze szczotkami zapewne nie pomoże
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Znajdź przyczynę czemu jest brak kontrolki. Może pierścień się kończy na alternatorze.
Kwok, widziałeś kiedy w Favorit/Felicja zryte do cna pierścienie?
A ja tam polecam ruskie alternatory bezszczotkowe, zero problemów z szczotkami czy pierścieniami
Pierścienie ślizgowe.
Raz urwała się łapa od silnika, 2x alternator (szczotki,potem komutator) i raz rozrusznik W alternatorze jest pierścień ślizgowy a nie komutator
Alternator raczej do naprawy, pierścienie ślizgowe na wirniku i szczotki.
A jak regulator byłby walnięty to kontrolka ładowania nie będzie świecić? Kontrolka nie będzie świecić gdy (między innymi): - nie ma zasilania ze stacyjki - jest przepalona - nie ma ciągłości kabli - jest uwalony regulator (tu uwaga, przy uszkodzonym regulatorze kontrolka może świecić, zależne jest to od rodzaju uszkodzenia) - są uszkodzone (zuzyte)...
Nagminny taki problem miałem w Uazach przyczyną był wirnik alternatora w dwóch przypadkach był to zły lut wyprowadzeń uzwojenia na pierścienie ślizgowe a w trzech ;;coś'' z samym wirnikiem choć oględziny nie wykazywały żadnych uszkodzeń ,podejrzewam że to coś z magnetyzmem wirnika lub z samym uzwojeniem po wymianie na nowy usterka ustała
jak wykonać to ogarniam. Tylko pomyślałem że sugerujesz połączyć jakiś silnik z alternatorem mechanicznie ale tu potrzebne są 3 pierścienie i komutator
Wirnik,zwarcie pod pierścieniami.
Miernik i sprawdź poziom napięcia w instalacji kiedy lampka się pali mimo uruchomienia silnika i kiedy się nie pali. Podejrzewam zużyty alternator - szczotki, pierścienie ślizgowe...
A gdzie ty masz komutator w alternatorze? Podpowiedź: komutacja to znacyz przełaczanie. Komutator występuje w maszynach prądu stałego. W maszynie prądu przemiennego jaką niewątpliwie jest alternator są pierścienie ślizgowe. A w tym przypadku posprawdzałbym styki regulatora z "resztą świata". Noi szczotki pytanie czy dobre, niezuzyte
W tych alternatorach z tyłu zamontowana jest pompa podciśnienia, jest ona smarowana olejem z silnika, w przypadku nieszczelności na wałku wirnika olej wycieka na pierścienie ślizgowe i na szczotki, może to powodować takie objawy.Zobacz czy tył alternatora nie jest tłusty od oleju, jeśli tak, to wymiana uszczelnień wirnika.
Trzeba to i tak naprawić. Jednak zachowanie kontrolki może być spowodowane słabą masą na silnik, słabym połączeniem alternatora z plusem akumulatora, kończącymi się szczotkami lub pierścieniami alternatora.
Jaki alternator ,jak bosch albo pierścienie albo mostek prostowniczy/ przeważnie przebija jedną główną diodę/.P
Po przekręceniu zapłonu powinna świecić kontrolka od aku., po odpaleniu powinna zgasnąć. Przyczyn może być wiele: -rozładowany aku., -uszkodzony regulator, skorodowane lub luźne przewodu przy alternatorze, -przepalone uzwojenie na alternatorze, -szczotki nie przylegają do pierścienia, -przerwa między alternatorem a lampką kontrolną. Ogólnie alternator...
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
Przewróć gaźnik do góry pływakiem, i zmierz odległość od krawędzi gaźnika do górnej płaszczyzny pływaka, powinna wynosić 17mm. Alternator podłączamy do dwóch skrajnych styków. Pierścienie, od góry, zakładamy wypukły, niżej płaski. Ten płaski ma po wewnętrznej stronie ścięcie i dajemy je do góry. Sprawdź szczelinę "zamka" pierścieni, na obu cylindrach....
Jeżeli alternator BOSCH to kup cały regulator ze szczotkami ,chyba że skończyły się pierścienie w alternatorze.
W alternatorze mogą "gwizdać" łożyska, sprawdź stan pierścieni - tych do których dochodzą szczotki które wymieniłeś. Odnośnie problemu migotania - może być padnięta dioda prostownicza lub - jak już pisałem - uszkodzone pierścienie.
Były dwa typy alternatorów -z miedzianymi pierścieniami, ten miał rez. wirnika około 3 omy -z pierścieniami grafitowymi, tem niał wirnik 1-no omowy
Pewnie ładowanie siada - szczotki lub pierścienie alternatora. Woltomierz w rękę i mierzyć!
Czytając Twój temat czuję się tak samo jakbym widział moje Mondeo MK3. Ta sama sytuacja ładowanie prawie identyczne, czyli na granicy poprawnego ładowania akumulatora. Ja w moim alternatorze wymieniłem tylko szczotki, bo aby wymienić pierścienie w alternatorze to nie jest taka prosta sprawa. Wymiana szczotek nie wiele pomogła, napięcie ładowania podskoczyło...
Jaki jest opór elektryczny wirnika pomiędzy pierścieniami ślizgowymi?
Z długimi ,nowymi szczotkami "od biedy" ten szczotkotrzymacz będzie jeszcze działał a i tak trzeba nowe bo widoczna na zdjęciu szczotka to juz kończy żywot. Ciekawe że wtedy nieznane było zjawisko rowów na pierścieniach :)
Spadki napięcia to rzecz normalna. Jeżeli masz już duży przebieg samochodu to przydałby się zajrzeć do alternatora - szczotki i pierścienie.
Problem w alternatorze, sprawdź koło pasowe i przedewszystkim pierścienie ślizgowe, prawdopodobnie są owalne.
sprawdź pierścienie w alternatorze mogą być wytarte lub uwalona dioda
Sama kontrolka sprawdzona? Jak działa to jednak alternator do zrobienia, wytarte/zerwane pierścienie ślizgowe.
Skoro ktoś pisze "regenerowany alternator" to oznacza nowe pierścienie i nowe szczotki, nowe łożyska i bardzo często uzwojenie. Jedno jest pewne , jest brak ładowania.
Jest w alternatorze. Zobacz też pierścienie ślizgowe jak już zaglądasz, czy nie są nadmiernie zużyte.
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
alternator pierścienie naprawa alternator valeo pierścienie ślizgowe żeliwne pierścienie
telewizor samsung mrugać samsung wymiana płyta główny junkers instrukcja serwisowy
ogranicznik prądu ogranicznik prądu
Procesor w multimetrach Protek 506 - MAX134 Wyświetlanie tekstów MIDI na Casio CTK-7000