Z litrą F jest Bosch, z literą T Valeo. Osobiście sam bym się zastanawiał który wybrać. W Bosch regulatory napięcia lecą jak zęby, Valeo zaś pierścienie ślizgowe ma chyba z marchwi.
Złożyłem alternator w całość. Już dwa takie naprawiałem sam, ale nigdy nie wymieniałem mostka prostowniczego. Za pierwszym razem wymieniałem pierścienie ślizgowe na wirniku, ale po niedługim czasie wirnik padł. Wymieniłem wirnik na nowy i do dzisiaj alternator działa bezproblemowo. Został mi drugi z zapasu i to właśnie ten przyspożył mi problemu, przez...
Witam. Czy alternator nie ma przypadkiem koła pasowego ze sprzęgłem jednokierunkowym? Jeśli tak, to w jakim ono jest stanie? Kiedyś miałem przypadek, że właśnie to koło zaczynało szwankować i przepuszczać. Objawy były podobne. Poza tym, z tego co zaobserwowałem, w tych alternatorach właśnie przez uszkodzone koło pasowe następuje szarpanie wirnikiem...
Trudno pomagać jak sprzętu nie ma się w ręce. Żarzenie kontrolki nie nasila się w czasie zwiększonego obciążenia elektrycznego? Silnik pracuje bez świateł- żarzy się lekko, włączysz światła żarzy się mocniej, włączysz dodatkowo ogrzewanie szyby bądź nadmuch na max- żarzy się całkiem wyraźnie? Jeżeli alternator Bosch i pojazd ma przejechane więcej niż...
To iż tak mówili to wynika z ich niewiedzy, komutator może zamieniać prąd zmienny na stały i odwrotnie zaś pierścienie ślizgowe nie i dlatego jest potrzebny układ diod prostowniczych. Pierścienie mają stały kontakt ze szczotkami zaś styki komutatora mają styczność ze szczotkami naprzemiennie. W linku artykuł wyjaśniający różnicę miedzy komutatorem i...
Koledzy poległem...... Wymieniam w alternatorze valeo regulator i pierścienie. Niestety były już tak zniszczone że humanitarne sposoby nie pomagały. Dlatego wydłubałem go na siłę ale cholera nie zaznaczyłem który pierścień był połączony z którym końcem kabla wirnika. Oczywiście nowe pierścienie można założyć na dwa sposoby więc zgłupiałem... Teraz pytanie...
Chodzi o to co na foto. Krótko-czy podczas naprawy (wymiana pierścieni, szczotek) zakładacie je czy wywalacie w kosz? http://obrazki.elektroda.pl/5439028200_1...
Nie musi być i żarówki. Ważne aby na zacisk L podać napięcie po kluczyku zapłonu. Jak tam nic nie będzie to i tak alternator powinien się wzbudzić z pozostałości magnetycznej, ale na stosunkowo sporych obrotach. Nim to Valeo gdziekolwiek zamontujesz to sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe i szczotki. Pewnie na pierścieniach rowy jak okopy.
Alternator który daje mniej niż 13.9V jest uszkodzony, należy go wykręcić . Sprawdzić diody ( na to stawiam) ,uzwojenia , jeśli pierścienie ślizgowe mają rowki to wymienić, jeśli łożyska szumią wymienić , i nowe szczotki. Gdybanie co jest w nim uszkodzone jest bez celowe to będzie można łatwo stwierdzić jak będzie rozkręcony. Dodam że producenci akumulatorów...
Witam. Alternator Valeo 125A. Na wolnych obrotach ładuje normalnie ok. 14,3V, po zwiększeniu obrotów do ok. 3000 świeci kontrolka ładowania i wyświetla się komunikat BATTERY LOW. Szczotki i pierścienie ślizgowe wymienione. Dziękuję za wszelkie sugestie.
W alternatorze nie ma komutatora, to są pierścienie ślizgowe. A co to za alternator? Bo jak Valeo 120A (Audi, Passat, Megane/Scenic) to masz popuszczony koszyczek i pręty utrzepie. Druga sprawa- gdzie to niby się upala? Bo jak alternator Visteon (Mondeo) to tam trzeba pręty do pierścieni lutować wysokotemperaturowym spoiwem. Grzeje się tam jak diabli,...
Doradzacze, kupcie sobie okulary. Jednego pierścienia ślizgowego już nie ma - tak samo szczotki. Cała przyczyna. Alternator do regeneracji/wymiany.
Typowy Valeo żaden cud. are3054. I nie psują się. SzSzkoda pieniedzy Dokładnie, wyjmij go i tylko wymień szczotki. Zobacz w jakim stanie są pierścienie ślizgowe.
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
Z tego co pamiętam to 6303 i 6202 RS to jedno a C3 to drugie :D Chociaż i zwykłe bez powiększonego luzu też by się nadały myśle Skoro łożyska już piszczą to na bank i pierścienie ślizgowe są wyjechane. Skoro pierścienie to i szczotki już zużyte. Z dostępnością pierścieni slizgowych jest bardzo trudno. Tylko Cargo lub Bendiks takie posiada, prowadzą...
Aaaa,stare valeo.Nie ma dobrej masy z jednej z śrub,ewentualnie podczas ściągania łożyska oberwaleś kable przy pierścieniu ślizgowym,albo przemieściłes pierścienie.
Jak sądzę silnik 2,0 diesel. Mycie alternatora tam w 100% przypadków kończy się tym, że znika ładowanie. W oka mgnieniu lecą pierścienie ślizgowe i szczotki, to jeżeli masz alternator Valeo. Bosch jeszcze jakoś to wytrzymuje.
szczotki sprawdzić, jak i pierścienie ślizgowe, w Valeo jest to słaby węzeł
Trzeba zgrzewy odcinać. Dodano po 5 to chyba wystarczający powód by spytać? Nie wystarczy. Może mu szumią łożyska, może ma zdarte pierścienie ślizgowe, może ma uszkodzony stojan, może ma padnięty mostek; to przyczyny dla których musi odcinać zgrzewy. I tyle.
to wymień regulator, A nie sądzisz, ża fajnie by było się zapytać jaki ma alternator? Widziałeś kiedy uwalony regulator w Valeo? Poza tym jak sądzisz, co da wymiana regulatora jak po pierścieniach ślizgowym może być tylko wspomnienie?
Kolego urwałeś połączenie między płytką prostownika, a płytą ze zdjęć. Szczotek brak w tym regulatorze. Pierścienia ślizgowego pewnie też. Wyjąć alternator, rozebrać. Wymienić co trzeba. Założyć z powrotem i przejedzie drugie tyle.
Jeżeli to Bosch to uwalony na 99,9 % regulator (zakładam że sprzęgiełko masz sprawne). Taki regulator w oryginale kosztuje od 60 do 100 zł. Dobrze radzi sigwa18, sprawdź pierścienie ślizgowe, tak nawiasem mówiąc to w Boschu bardzo rzadko kończą się szczotki a regulator dalej pozostaje sprawny, w Valeo zgoda, najczęściej wymienia się szczotki. Nie kupuj...
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Tyle pdpowiedzi i 0 konkretów.Trzeba zprawdzić następujące rzeczy-czy nakrętki trzymające mostek prostowniczy(te na zaciskach wyjsciowych + i-)są mocno dokręcone.Typowe w Valeo i Paris Rhone jest luzowanie się tych nakrętek.Następnie stan kabeloczka na zacisku +.Czy nie ma "wykopanych"głębokich rowków na pierścieniach ślizgowych?.Dokonaj pomiaru bezpośrednio...
Witam, jak rozebrać ten alternator w celu wymiany pierścieni ślizgowych komutatora? Wykręciłem cztery śruby zaznaczone na zdjęciu, ale dalej coś jakby trzymało. Czy w tym modelu trzeba rozpinać mostek prostowniczy żeby go rozpołowić? Pamiętam żę kiedyś wymieniałem pierścienie w alternatorze poloneza i wystarczyło odkręcić te 4 śruby. Alternator to VALEO...
Witam Potrzebuję szybkiej podpowiedzi. Jestem w trakcie regeneracji alternatora. Szczotki już wymieniłem (obie się skończyły, praktycznie nie stykały się już z pierścieniami ślizgowymi), a teraz walczę z komutatorem. Wybebeszyłem stary, kabelki do podłączenie delikatnie zachowałem ale teraz przed lutowaniem zastanawiam się nad polaryzacją? Czy sposób...
Jak łozyska już do wymiany to też i pierścienie slizgowe.
szczotki i owszem,ale jak znam to nieszczęsne Valeo,jest już po pierścieniach slizgowych.
Raz- w żadnym alternatorze nie ma komutatora, a są pierścienie slizgowe. Cena pierścieni do Valeo to około 13 zł. Cena łozysk to około 50zł. Za przewiniecie stojana ja biorę 8 dych i jest perfekt, nie wiem ile biorą inni, ale pewnie tez coś koło tego. Po regeneracji alternator ma jak nowy, a nie wiadomo co za strucla ze złomu przyniesie.
pierścienie ślizgowe valeo alternator alternator valeo
awaria ekspresu philips poła gamma zmierzyć pojemność akumulatorek
zmywarka whirpool mruga start ogrzewanie podłogowe elektryczne
Problemy z otwieraniem drzwi samochodu: przyczyny i rozwiązania John Deere 5720 – czujnik prędkości obrotowej silnika, BCU i kontrolka ładowania akumulatora