Napisałem, że regenerowałem. Akurat w megane iii 1.5 jest bardzo dobry dostęp do alternatora. A łożysko jest za pierścieniami.
Alternatywne, równorzędne rozwiązanie. Chęć zwiększenia trwałości, przez wyeliminowanie węzła szczotki/pierścienie?
Mam ten sam problem w Mondeo: od kilku dni nie ma ładowania akumulatora i nie działa obrotomierz. Przebieg auta to ponad 220 tysięcy km więc teoria o zużytych pierścieniach alternatora może być właściwa- czy naprawa jest kosztowna?
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Pamiętam tylko grafitowe a części nie było tak łatwo dostać jak dziś więc historia którą opisujesz była nagminna praktycznie pierścienie się rozsypywały i niestety wtedy naprawa to było prawdziwe rzemiosło.P
W czasie kiedy kończą się szczotki powstaję ogromna ilości impulsów w układzie wzbudzenia. Te impulsy mogą doprowadzić to poważnych uszkodzeń przynajmiej regulatora. Przypuszczam, że pierścienie wirnika też wyglądają marnie. A więc niestety komplety przegląd i naprawa alternatora.
Alternator raczej do naprawy, pierścienie ślizgowe na wirniku i szczotki.
Witam . Naprawa alternatora przez Twego mechanika okazuje się lipą i fuszerką ,tak można to nazwać.Przyczyn może być wiele; -krótkie szczotki -kończące się pierścienie(mała przerwa na ich obwodzie,spowoduje tudność wzbudzenia) -uszkodzone sprzęgiełko jednokierunkowe(raz łapie ,raz nie),i wiele innych .
ok dzieki Ile tak w przybliżeniu moze kosztować wymiana: pierścieni(wymieniac razem z tłokami? wszystkie 4?) + wymiana uszczelniaczy na zaworach + może przy okazji UPG + wymiana rozrządu + naprawa alternatora?
wirnik jest drogi i kosztuje coś koło 2 stówy, zaś naprawa to koszt pierścieni( 10-15 zł) i trochę koszulki izolacyjnej. A, i jeszcze tubka kleju, np superglue.
Od razu powinna zgarnąć. Pomyślałeś że może jednak ten stary regulator był dobry a problem jest głębiej? Pierścienie możesz wymienic sam jak i mostek prostowniczy i inne elementy ale jeżeli to będzie Twój pierwszy raz a widać że wiedza mała i brak doświadczenia to może wyjść drożej niż włożenie innego alternatora czy naprawa tego. Do tego nie wystarczy...
Generalnie robota o kant d... obić. 1.- Pomiar napięcia zrobiłeś na altku i akumulatorze >14V ??? 2.- Jak masz słabo naładowany akumulator plus dogrzewanie świecami w tdi podczas pracy zimnego silnika to alternator się grzeje normalka. 3.- Sprawdziłeś stan pierścieni ślizgowych i szczotek?? 4.-Masz 7V napięcia na styku W alternatora (kabelek z nasuwką...
Pierścienie ślizgowe. Bo znając alternatory Valeo szczotki tam są trwalsze niż pierścienie.
już chyba znalazłem przyczynę rozebrałem go a tu wypalony jeden pierścień na wirniku szczotki też nie rewelacja już w ogóle się nie wzbudza jutro nowy trzeba włożyć i zobaczymy co będzie pozdrawiam ! Co nowy włożyć? Alternator? Daj to do naprawy, te pierścienie wymienia się - typowa usterka w tych alternatorach.
Przy okazji wymień simmering umieszczony na samym końcu alternatora, lubi puszczać i olej z wakupompy dostaje się na pierścienie ślizgowe
A co do alternatora. Kwalifikuje się do naprawy wirnik. Zużyte są pierścienie (bieżnie). Do wymiany będą też szczotki i wypada też od razu wymienić łożyska.
W alternatorach Denso np. 63321734 jest montowana kostka L911L5 P firmy ST. Jest to nic innego jak L9911P lecz w innej obudowie niedostępnej w detalu. Z terminala alternatora wychodzą dwa przewody L i DFM. L biegnie do BSI i w cale nie do pinu ze schematu jaki jest powszechnie dostępny w internecie (przewód koloru jasno siwego). Pracą alternatora steruje...
Wiesz, pacjent przynosi ci coś do naprawy, ty musisz ocenić to natychmiast . Mówisz co i jak i cenę on się zgadza / nie zgadza. Tak to działa. Nie wiem po co brniesz w przezwajanie wirników. Odpowiedz sobie ile czasu zajmuje ci przezwojenie wirnika 7, 8 godz . Wymiana na nowy jak da się kupić ok, naprawa zajmuje 30 min. Na wirnikach można zaliczyć najwięcej...
Wzbudzenie leci przez kontrolkę, dotknij niebieskim kablem odłączonym od alternatora do masy, powinna się zapalić. Jeśli tak to jest przerwa w obwodzie regulator napięcia- wirnik, najprawdopodobniej skończyły się szczotki/ pierścienie ślizgowe wirnika
Witam szanownych kolegów i koleżanki rzecz jasna ;) Wpadł w moje ręce pojazd marki: [b]Opel Astra H 2004 1.6 16v 105KM (77KW) Z16XEP przebieg 160 tyś (na zegarze)[/b] [u]...niestety w kawałkach, tzn. silnik znajdował się w bagażniku.[/u] Poprzedni mechanicy składali go kilku krotnie: naprawa głowicy (dotarte zawory, uszczelniacze i planowanie) tyle...
Skoro to diody wzbudzenia to sprawdź wirnik czy nie ma zwarcia pomiędzy pierścieniami a obudową. A w ogóle to w jakim stanie są te pierścienie?
Jęzeli elektrit ma racje co do zwarcia i ponownego uszkodzenia regulatora to zmuszony będe oddac alternator do naprawy . Prosze o wyjaśnienie co oznacza określenie "pręt uzwojenia wirnika".Czy jest to jeden z przewodów uzwojenia czy chodzi o połączenie uzwojenia z pierścieniami?
Witajcie fachowcy. Czy ktoś mógłby mi pomóc w naprawie sterownika rowerka treningowego Stair Master Stratus 3900RC? Mam problem polegający na tym, że rower zaczyna trening z tzw. "grubej rury", czyli opór max. Może napiszę od czego się zaczęło: Problem pojawił się od rozładowanego (zużytego) akumulatora 6V - wymieniłem na nowy i było o.k. przez jakieś...
Witam Otóż po kilku naprawach alternatora dalej pali lub żarzy różnie to bywa kontrolka akumulatora. Wymienione było na początku sprzęgło bo na nie został zawieziony grat i przy okazji szczotki oraz pierścienie. Było ok przez kilka dni. Po tym czasie TYLKO przy porannym uruchomieniu widzę palącą się kontrolkę. Zgaśnie jak przejadę jakieś 2km lub po...
Często się zdarza, jak ładowanie pojawia się i znika że to przerwa w obwodzie wirnika -"odgrzany" przewód uzwojenia magneśnicy od pierścienia ślizgowego. Przecież cudów nie ma.
Padł bo kupiłem najtańszy shit i ze 3 razy się rozładował do zera. Alternator w dieslu jest raczej mocny (120) i był w naprawie rok temu (nowe szczoty i pierścienie)
Parę dni temu (w mojej Lagunie 98 113km benzyna 2.0 )doszło do awarii alternatora (prosta wymiana szczotek oraz pierścienia ślizgowego) znajomy mechanik zaoferował swoją pomoc. Niestety podczas naprawy doszło do pęknięcia wału korbowego. Jak to się stało, że podczas naprawy pękł wam wał korbowy? Typ skrzyni biegów nie ma znaczenia. Silnik o identycznym...
Koniec szczotek lub pierścieni ślizgowych. Alternator do naprawy.
W praktycznie każdych alternatorach obudowa okrywa stojan, tylko, że w przypadku MM wymieniam koło 17 rocznie, w przypadku innych modeli 5,6, a to o czymś świadczy (wystarcza wymiana diod, pierścieni ślizgowych, czy regulatora). Przy produktach magnetti Marelli, są to zwykle zwłoki nie warte naprawy, bo pękła obudowa i wirnik uszkodził stojan
Podsumuję problem. Jakiś czas temu miałem problemy z akumulatorem, zauważyłem, że masa idąca do silnika jest lekko ukruszona. Odciąłem ją i dorobiłem na końcu nową blaszkę. Nie wpadłem jednak na to, że masa w cc idzie jednym kablem. Klema-karoseria-silnik. Odcinek karoseria - silnik jest przykręcony po obu stronach. Po skróceniu kabla był on lekko napięty...
Odpowiadam na temat ładowania, ponieważ znalazłem włąściwą usterkę. Następna próba pomiarów napięcia akumulatora potwierdziła lekkie przekroczenie naięcia na wysokich obrotach, natomiast w trakcie nagłego przyśpieszania występował chwilowy spadeknapięcia, a następnie znaczne chwiloweprzekroczenie napięcia. Po demontażu okazało się że pierścienie wymagają...
Leszek masz do wymiany lub naprawy wirnik. Po prostu obeszły z izolacji pręty wirnika pod piercieniami i siła odśrodkowa jest odrzuca i robią zwarcie. Musisz zdjąc pierścienie, na pręty nałożyć nową izolację i nałożyć pierścienie. Izolację nakładaj na całą długość prętów i w miescu jak idą na jarzmie doklej ( kropelką) je do niego. Możesz też przyjechać,...
Ostatnia regeneracja była 80tys temu. Jakieś 3 lata temu. Niemożliwe żeby po trzech latach tak pierścień wyglądał. Może tylko był papierem potraktowany. Chyba że trzy lata pracy non-stop. :-). Ostatnio jak wymieniałem, to było auto z 2007 roku z przebiegiem grubo ponad 1200000km(ciężarowe Volvo z oryginalnym alternatorem i trzecim kompletem szczotek...
Kolego elekeryk. Moim skromnym zdaniem nic tu nie zmienią diody. Problem wynika z charakterystyki urządzenia (aktualny stan). Przecież przy obniżonym napięciu na instalacji, wzbudzenie występuje cały czas. Mamy do czynienia z regulatorem zewnętrznym. Oczywiście przy założeniu sprawności instalacji i elementów ładowania. A przyczyną zmian może być marny...
(at)andrzej20001 Sprawa jest bardziej skomplikowana troszkę. Auto to Fiat Freemont 2.0 Multijet. Zginęło ładowanie, więc wyjąłem alternator, okazało się, że poprzedni właściciel samochodu założył chińczyka. Nie widziałem sensu tego regeneracji, kupiłem więc używany oryginał, sprzedający mówił, że u siebie założył zamiennik, a ten oryginał oddał do firmy...
Alternatory zostały tylko sprawdzone na stole w firmie regenerującej i stwierdzono że padnięte,brak ładowania. Zostały do weryfikacji i ewentualnej naprawy. W pojeździe zaświecała się kontrolka akumulatora i po sprawdzeniu multimetrem na wyjściu alternatora i przy akumulatorach-brak ładowania,napięcie równe akumulatorom. Czy pech trudno to ocenić,dwa...
Po wydłubaniu alternatora (lub nawet gdy jeszcze jest w samochodzie), sprawdź w jakim stanie są pierścienie ślizgowe na wirniku. Jeśli wyczujesz rowki, to oddaj alternator do przetoczenia pierścieni. Kontrolka nie musi Ci się zapalić żeby rozładować akumulator. Mnie tak padł akumulator (też Felicia) jadąc nocą z Kołobrzegu w okolice Gniezna. Dojechałem...
Zwykle jak skończyły się szczotki, to czas na gruntowną naprawę alternatora - wymiana łożysk i pierścieni ślizgowych. Wymienić szczotki bez wyjmowania - altka - przy zwinnych palcach i spokojnych nerwach - owszem, możliwe.
Witam! Proszę o poradę. W samochodzie Megane II 1.5 dci 2006r komputer wyrzuca komunikat (po ok 8, 10 minutach od rozruchu) o niewłaściwym prądzie ładowania akumulatora. Alternator- to BOSCH 0124525082, który został w profesjonalnym warsztacie oddany do naprawy. Wymienili w nim tuleje z pierścieniami, łożyska, i szczotki wraz z całym mostkiem prostowniczym...
Ja zamieniłem tanią antenę na markę PRESIDENT i problemów masa znikła, te tanie tak wszystko ściągają. Nie wspomnę jak skaczę SWR po zdjęciu i postawieniu w to samo miejsce. (at)arturbajerski nie rób tak więcej z odpinaniem przewodu "+" od alternatorka, bo go uszkodzisz, na wolnych obrotach jak był uruchomiony bardzo w palnik nie dostał, ale dotknął...
Sprawdziłem też zgodnie z Waszymi sugestiami naciąg paska na alternatorze, jest naprawdę mocno naciągnięty. Co z tego? skoro nie zaniosłeś alternatora do profesjonalnej firmy do naprawy.. Pierścieni sam nie wymienisz.
Dlaczego myślicie że diody , nie masz szczotek i pierścieni to cały problem. Alternator trudny do naprawy dla amatora.P
Witam nie dawno po uruchomieniu auta z włączonym ogrzewaniem tzn odmrażanie szyb.. po 3,4 minutach z alternatora leciał dymek.. po odłączeniu podgrzewacza wody elektrycznego dymku brak..ale kupiłem drugi podgrzewacz ponoć 100% sprawny i efekt ten sam 3,4 minuty dymek z alternatora... i gorący jak cholera dodam jakieś 4mc temu przy wymianie pompy wspomagania...
No to kolego jeszcze małe masz doświadczenie. Sam pisałeś, że alternatory są zalane olejem. Do tego dochodzi kurz co powoduje zawieszanie się szczotek i zatykanie otworów wentylacyjnych, a w konsekwencji przegrzanie alternatora. Mieszanina oleju z kurzem tworzy pastę ścierną powodującą szybkie zużywanie się pierścieni ślizgowych i łożysk. Ale prostym...
w fabii 1.4 68km 2000r padł alternator- upaiła się szczotka i wypalił pierścień z którym współpracuje na ok 0,7mm-moim zdaniem alternator nie do naprawy-chyba że się mylę? alternator BOSCH 14V 70A oznaczenia: 047 903 015 Q i 0 124 315 014 085. w jakich autach grupy vw wystepuje taki alternator? chyba muszę zacząc szukać używanego. z góry dzięki za odp.
Witam znajomy dał mi do sprawdzenia co rozładowuje mu akumulator. Wiec sprawdziłem "ucieka" 3 ampery i praktycznie po nocy nie zapali. Okazało się, że bierze przez alternator (po odłączeniu prądowego przewodu spada do 0.02 A) Wiec przyczyna leży w alternatorze (było wymieniane w nim: regulator napięcia, łożyska, sprzegło) i właśnie po tej naprawie zaczęło...
Witam, element nazwany przez Ciebie komutatorem w rzeczywistości jest pierścieniami ślizgowymi. Oczywiście da się go wymienić, a przy zdolnościach manualnych i narzędziach może nawet zrobisz to sam. Szczotki wraz ze szczotkotrzymaczem wymień w całości lub rozwiercając i lutująć same szczotki. Sprawdź oczywiście łożyska .Pozdrawiam
Jeżeli był wyciągany alternator to może popuściła nakrętka na wentylatorze. E tam. Ja kiedyś zapomniałem przykręcić wentylatora, wiesz jaki jest łomot ? :D Choć jeśli się lekko poluzował to może obcierać ale nakrętka sie dociąga podczas pracy wentylatora. A do tematu. Łożyska kosztują kilkanaście PLN komplet, sama robocizna nie jest zby skomplikowana...
No tak, ale jak ją zostawisz to osad nie ma gdzie się podziać. Gromadzi sie w tej przestrzeni i przyspiesza zużycie. Tylko jak po twojej naprawie a nie usunięciu wycieku alternator ulegnie ponownemu uszkodzeniu i klient zmieni naprawiacza który będzie chciał błysnąć to od razu powie że uszkodzenie jest spowodowane brakiem osłony której nie założyłeś...
Nie opłaca się kupować całego mostka, przynajmniej nowego, przerabiałem temat. Najlepiej kup używany alternator (100-200zł), no chyba że znajdziesz kogoś kto zregeneruje ci stary w sensownych pieniądzach (do 100zł). Ewentualnie kup nowy za 400zł. Sensowne pieniądze za naprawę to 100zl?! Zestaw regulator/prostownik, który tutaj się wymienia kosztuje...
http://obrazki.elektroda.pl/1843099600_1... W miejscu oznaczonym strzałką jest zdarta izolacja z przewodu, czy to może być przyczyną? nie chce mi sie wierzyć żeby tam sie coś zepsuło w środku, nic nie widać. jest jakaś szansa na naprawe? Edit: Jak nadusiłem na to obdarte z izolacji miejsce palcem to pojawia sie przejście miedzy pierścieniami...
Dziś mimo niedzieli jeszcze raz wyjąłem i rozkręciłem alternator. Podmieniłem regulator na ten z naprawy parę lat temu (wtedy było zwarcie na diodzie ale kupiłem nowy mostek z regulatorem). Po odpaleniu auta jak i przejechaniu około 20 km wszystko działa jak należy. Reasumując wygląda na to, iż USZKODZONY BYŁ REGULATOR NAPIĘCIA, który powodował chwilowe...
Witam Też twierdzę ,że to rozrusznik ,ale nie tylko . Prawdopodobnie do całego "grona" dołączy również alternator (jeśli po naprawie rozrusznika nadal będzie źle ) bo ładowanie jest zbyt niskie i świadczy o zużyciu prawdopodobnie pierścieni ślizgowych . Co do powietrza w paliwie to nie pamiętam czy escort ma pompkę paliwa nad filtrem ( ale chyba tak...
Olej chciałbym dolewać do pojemnika który znajduje się przy chłodnicy . Silnik 1.6 16V , 107KM... Już w tym momencie jestem bez wspomagania. Również nie wiem jaka była tego przyczyna ponieważ rano widziałem tylko kałużę pod samochodem... Domyśliłem się teraz że jest to płyn od wspomagania..... Dzięki za wypowiedź, ale nie dowiedziałem się niczego co...
Witam ponownie, mieliście rację, - po otworzeniu alternatora szczotki i pierścienie szrot. Jedynym najrozsądniejszym wyjściem za namowoą mechanika była regeneracja alternatora. Alternator oddałem do fachowca który zajmuje się tym od 20 lat. I tu pojawia się kolejna HECA - a mianowicie po 30 minutach kontrolka znowu zaczęła się świecić, po zmierzeniu...
No tak ale ciśnienie sprawdzałem w auto dacie i ma być 18 czyli na tych dwóch mam wzorowe Dziś podszedłem do tematu na świeżo auto mi odpaliło ale chodzi na dwa cylindry i problem jest dalej z 3 i 4 lecz jak go przegazujesz do 3 tyś obrotów to wszystko mija i chodzi normalnie na wszystkie cztery ale odpalił dopiero jak zdjąłem pasek napędu alternatora...
Chciałbym wiedzieć czy któryś z regulatorów mogę bez obaw przełożyć do tego alternatora i podłączyć do instalacji . Auto mam rozebrane a szczotki nowej nie mam pod ręką. Pierścienie ślizgowe też się proszą o wymianę (choć łożyska i sprzęgło jednokierunkowe wydają się być jeszcze w porządku) a dokopanie się do wyprowadzeń szczotek podłączonych do regulatora....
Ja tylko powrócę do tego kołą pasowego na alternatorze. Wymiana jego na mniejsze ma sens jak najbardziej ponieważ na jałowych obrotach przy włączonych światłach mijania ładowania kompletnie nie ma. Mało tego swiatła ciągną prąd z aku, pomimo że lampka alternatora pokazuję że jest ładowanie. Przyczyną jest to że po prostu pomimo że altek jest wzbudzony,...
Zgadza się, działa z opornikiem jak i bez. Opornik przełożyłem, ale dlatego że pojawił mi się inny problem i zgłupiałem. Generalnie cały problem z alternatorem pojawił się, przez niechlujną naprawę. Fachowiec wymienił pierścień i źle zlutował uzwojenia, coś w rodzaju zimnego lutu. Z reguły zaczynał ładować po zagrzaniu, aż do całkowitej martwicy. Podsumowując...
Bylem dziś w sklepie z cb i sprawdzili mi antenę. SWR wyszło na poziomie 1.6-1,7. Gość powiedział mi żebym spróbował pod gniazdo zapalniczki. Czasami to pomaga. Ale kabel i podstawa jest nowa nie ma już żadnych łączeń itp. I powiedział też że to że słyszę się w radiu, to prawie pewne że wina gruszki. Nie mieli akurat takiej pod yosana bo musieli by...
Co do pierscienia ze stali ( jest nabity ? ) czy to po prostu wał w całości ? To bym się tak tym nie przejmował a wręcz to zaleta ( naprawiałem alternatory z pompami podcisnienia z tyłu ) i nie widziałem by uszczelniacz wyżłobił doły w wale ( średnia z obrotów to jakies 2K rpm i to przez ile lat ) tylko że medium jest olej i on smaruje 1 wargę. A pierścienie...
Witam. Dzisiejszego dnia moja sprężarka uległa awarii otóż jeden z uszczelniaczy nie wytrzymał i olej zaczął wyciekać jak woda z kranu. Po zdemontowaniu sprężarki i i rozebraniu jej wymieniłem oba uszczelniacze( ten drugi też był do wymiany, bo też lekko przeciekał, lecz było to mało zauważalne). Po skręceniu okazało się, że nie mogę poruszyć wałem....
BŁĄD! W momencie redukcji biegu napęd idzie od strony wału sprzęgłowego a nie od strony wału korbowego. To dzięki oporom jakie stawia silnik wraz z całym osprzętem (alternator, pompy, klima) możliwe jest w ogóle hamowanie silnikiem. Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora Bzdurą jest też pisanie o sprzęgle jako synchronizatorze...
Witam wszystkich serdecznie. Jestem szczęśliwym posiadaczem Opla Corsy B z silnikiem 1.6 GSI. Na czym polega mój problem: Samochód odebrałem od mechanika 2 dni temu. Auto trafiło do naprawy ponieważ spalało kolosalne ilości oleju, oraz strasznie dymiło. Wymienione zostały: Pierścienie, Komplet uszczelek, Planowana Głowica, Uszczelniacze, Siemeringi,...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Witam, Przeszukałem całe fora internetowe i brak jakichkolwiek wzmianek o ZIPP'ie QUANTUM z rocznika 2005, a dokładniej o instrukcji - poradniku obsługi i naprawy dla tego modelu, a najwłaściwiej rzecz biorąc dla tej firmy, co jest??? Na Allegro znalazłem kilka egzemplarzy i oto opis: Skutery chińskie, tajwańskie i koreańskie. Silniki 50, 100, 125,...
Witam. Dziekuje za odpowiedzi.Pojechałem do kolegi mechanika,pierwsze co zrobiliśmy to podjechaliśmy do drugiego kolegi :-) na komputer.Sprawdzał na różne sposoby.Usterek elektronicznych brak.Wróciliśmy do garażu.Druga rzecz oglądamy wałki.Zdejemujemy lewą pokrywę,a tem sobie leżą spokojnie dwie dzwigienki zaworowe które wyskoczyły.Naturalnie wałki...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
gluchy, a czy jest sens kupowania złomu za 9000zł i wkładania dodatkowych 2000-3000 i życia w stresie bo tych 3000zł już nie ma? :-) Sądzisz że auto za 9000zł będzie lepsze od auta za 7000zł? ha,ha Dlatego napisałem: Punto II za 7000zł + 2000-3000zł na części! Mechanik do Punto? Raczej nie potrzebny! Takie rzeczy jak: - olej w silniku i skrzyni - świece...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
naprawa alternator alternator naprawa żeliwne pierścienie
termistor oznaczenie przelotka naprawa pilot zmiennym kodem
telewizor samsung restartuje telewizor samsung restartuje
Lokalizacja zbiornika oleju wspomagania w koparce Ostrówek Jak wybrać i kupić odpowiednią rozlutownicę?