Alternator prądu nie pierze, masz zwartą jedną z diod plusowych, poprzez wzbudzenia prąd zamyka się na wirnik.
Też tak może być.
I jeszcze takie troche głupie pytanie, Jeśli an mierniku ustawiam pozycję A 20m, i wyświetla mi się pobór 0,09 to oznacza że pobiera mi 90mA ? Na zakresie 20 mA wynik pomiaru widniejący na wyświetlaczu 0,09 oznacza, że wartość płynącego prądu wynosi 90 µA. Raczej to nie możliwe by taka była wartość płynącego prądu przy wyłączonym zapłonie, więc...
Dziś spotkałem znajomego, który ma szrot. Za 50 zł sprzedał mi taki alternator, założyłem i działa jak należy. Z czystej ciekawości siądę w weekend, sprawdzę stary i dam wam znać do czego doszedłem. Także proszę przez jakiś tydzień, może dwa nie zamykać tematu. Dziękuję bardzo za pomoc. Nie zawiedliście.
Twierdzę, że jest uszkodzony alternator(regulator). Nie ma prawa pobierać prądu kiedy się nie kręci! Pozdrawiam.
Masz w tym pojeździe alternator? Jeśli tak, to przy pracującym silniku prąd nie jest pobierany z akumulatora tylko z alternatora. I tak i nie. Jeśli w pojeździe jest akumulator 12V/14Ah, to podejrzewam, że jest tam silnik z jakiegoś motocykla. Alternator będzie dysponował dość ograniczoną mocą. Tak około 200W maksymalnie. Więc podłączenie obciążenia...
A może alternator sprawdz.
Mnie coś świta, że wzbudzenie alternatora też pracuje. Do tego kilka sterowników po 0,5A. Ostatnio sprawdzałem Accorda z 2000r i na pracującym silniku pobierał ponad 20A. Ładowanie z tego brało może 10A, dmuchawa wyłączona. Czy Accord z 2000r czy Punto 1 mają jeszcze obcowzbudny alternator?
Witam. Zgadza się alternator nie pobiera prądu. Alternator jest to generator prądu (tak samo jak prądnica) czyli przy napędzie od silnika wytwarza się prąd elektryczny. Z twoich pomiarów przerażają mnie małe wartości, napięcie ładowania (na akumulatorze) przy włączonym silniku na biegu jałowym powinno wynosić 14-14,5 V, natomiast przy zgaszonym silniku...
Wpierw sprawdź ( amperomierzem) prąd pobierany z alternatora. A wogóle pracuje on cicho czy w charakterystyczny sposób wyje?
Jak sprawdzałem działanie przekaźnika świec żarowych w innym samochodzie, przekaźnik starego typu bez kontroli poszczególnych świec, to przy włączeniu zimnych wszystkich czterech był pobór 50 A. Po rozgrzaniu świec prąd powinien spaść, myślę że do 20–30 A. Tyle powinien wyciągnąć alternator 70 A przy średnich obrotach silnika. Po wskazaniach miernika...
Podjedz do mnie to sprawdzimy to autko, możliwe ze alternator pobiera prąd. Pozdrawiam
na wyłaczonym kluczyku moga pobierać prąd: alternator, rozrusznik, światła awaryjne, postojowe, radio, alarm, światła oświetlenia wnetrza. sposób sprawdzania rozrusznika i alternatora - odkręcić głowne przewody zasilające. pozostałe jak ci kolega powyżej poradził
Sprawdź dokładnie piny i styki od bcm czy nie ma korozji Miałem że alternator pobierał prąd , ale u Ciebie występuje to losowo
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
A prąd jaki jest pobierany z alternatora?
Jeżeli alternator pobiera Ci prąd to masz mostek prostowniczy zepsuty. Któraś dioda złapała zwarcie.
Najczęstszym problemem w G4 jest modół komfortu który „nie zasypia”pół godziny po zamknięciu auta-spowodowane jest to uszkodzonym mikrostykiem lub jeszcze częściej zimnym lutem w zamku...Spotkałem się również z uszkodzonym alternatorem pobierającym prąd
Odłącz przewody od alternatora i wtedy sprawdz na akumulatorze czy tez pobiera taki duży prąd jak nie to jak wyżej fachowiec juz napisał alternator do naprawy:|
Witam! W wyżej wymienionym aucie rozładowuje sie akumulator na postoju, akumulator kupiłem nowy i naladowałem porządnie. przy wyłączonym silniku, z odłączonym radiem auto pobiera 0,6A z akumulatora. Gdzieś wyczytałem, że może to być wina alternatora więc odłączyłem kostke od niego [z dwoma przewodami] i pobór prądu spadł do 0A [pewnie cos tam ciągnie...
Witam, po sprawdzeniu miernikiem cegowym pobiera prąd ponad 4A na przewodzie zasilającym idącym od alternatora przez rozrusznik do akumulatora, i jest jak przedtem że po kilku godzinach nagle pobiera prąd. Po odpięciu kabla alternatora na 3 dni prądu nie pobierała, wymieniłem alternator na inny i dalej to samo. OBD pokazał błąd czujnika poziomu paliwa...
Z własnego doświadczenia wiem, że sportowy wydech w seryjnym silniku nic nie daje. No może w głowie mi przybyło z 20 koni. Stożek też nic nie daje. Zmieniłem z powrotem na serię. Jednak producent ma więcej racji niż użytkownik golfa z przyciemnionymi szybami. Nawet o dziwo diody nie dały więcej mocy, a przecież pobierają mniej prądu i nie obciążają...
Witam. Prądnice wolno obrotowe mają swoje wady i zalety, zaletą jest na pewno ze nie potrzebują prądu na wzbudzenie ale i tak dają mało prądu miałem styczność z takimi i 35 Amperowy mostek wystarczał przy napięciu 24-48V. ale mam pytanie co do przekładni i alternatora. Jak myślicie dużo alternator pobiera prądu na wzbudzenie? I ta przekładnia ile razy...
Panowie czyli alternator do regeneracji ? Czyli uważacie że jak stoi samochód w garażu to alternator pobiera prąd i rozładowuje akumulator ? Jaki może być koszt naprawy ? I co jest w nim nie tak ? Sam dam radę naprawić ?
Co do kontrolki to nie świeci po przekręceniu kluczyka Generalnie kontrolka raczej trafia na L w alternatorze chyba, że Seat ma jakieś inne oznaczenia. To, że jest to LED nie musi oznaczać, że nie bierze udziału w zasilaniu wzbudzenia - widziałem schematy na których LED był dodatkowo zbocznikowany opornikiem aby podać większy prąd dla wzbudzenia alternatora....
Zlokalizuj bezpiecznik na którym jest urządzenie pobierające prąd na postoju. Podepnij szeregowo amperomierz w obwód akumulatora (zdjęta klema). Pobór prądu powinien być do 6mA. Jeśli jest dużo większy wyjmuj kolejno bezpieczniki aż namierzysz winowajcę. Może jest to żarówka w bagażniku lub kabinie , która nie gaśnie, alarm albo regulator alternatora....
Ale tam zapłon nie pobiera żadnego prądu. Sprawdzałeś sam alternator, 30V na maksymalnych obrotach to nie jest aż ta wiele. W zał. serwisówka silnika. Jest tam pokazany sposób sprawdzenia regulatora.
Gdy zamykam obwód jak na rysunku prąd może swobodnie popłynąć do uzwojenia wirnika, więc gdzie tu zabezpieczenie?Prostownik w alternatorze - Zasada działania prostownika 9 diodowego Tu jest mała niejednoznaczność w opisie na Wiki. W sytuacji z posta #3 prąd magnesowania wirnika jest pobierany z akumulatora. Płynie on przez żarówkę kontrolki ładowania,...
Witam. Mam dwa pytania dotyczące pracy alternatora, ponieważ nie jestem pewien czy dobrze zrozumiałem literaturę, a myślę też, że wielu osobom może przydać się taki wpis :) 1) Charakterystyka prądowo-prędkościowa (inaczej obciążeniowa) alternatora. Jaki prędkość obrotowa ma wpływ na prąd wyjściowy? Moim zdaniem żaden. Istotne jest aby prędkość alternatora...
Jak obciążysz alternator większym prądem, niż może wyprodukować, to akumulator będzie niedoładowany. Prąd przez takie urządzenia pobierany jest najpierw z alternatora, a jeśli to nie wystarcza to z akumulatora? Tak.
Witam, mam w tej chwili identyczny problem - alternator pobiera na postoju około 3A i prąd ten wzrasta w miarę rozładowania akumulatora, co sugeruje, że regulator puszcza w cewkę wzbudzenia większy prąd... również podejrzewam diodę z mostka. Z tego co pamiętam, mostek jest monolityczny - diody raczej niewymienialne. Schemat w pdf. Szukam mostka - bezskutecznie....
Witam Pacjent to Mondeo mk3 03r 2.0 tdci. W samochodzie podczas pracy migało oświetlenie diagnoza padła na regulator napięcia ok. Po rozebraniu altka założone zostały nowe łożyska regulator komutator szczotki. Po złożeniu i zamontowaniu oświetlenie już nie miga, alternator ładował 14,6v trochę za dużo ale zostało to zignorowane. Po pierwszej nocce samochód...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Mimo wszystko alternator podobnie jak każdy generator prądu wytwarza prąd. To, że natężenie prądu pobieranego z alternatora zależy w pewnym stopniu od liczby włączonych odbiorników to zrozumiałe.
co z pobieranym prądem wzbudzenia w przypadku braku wiatru? W znaczeniu, że alternator będzie pobierał prąd z akumulatora ale nie będzie go oddawał? Nie pomyślałem o tym ale odpowiedni układ może załączać wzbudzenie dopiero wtedy gdy śmigła kręcą się z odpowiednią prędkością.
Miałem podobny problem. Okazało się, ze jest strzelona dioda na alternatorze i co najdziwniejsze raz pobierało wiecej prądu z aku na postoju, raz mniej..... Odłącz przewód "30" od alternatora, zabezpiecz przed zwarciem, podłącz w szereg amperomoerz (moze być i ten z taniego multimetru), wyciagnij kluczyk ze stacyjki pozamykaj wszystko- drzwi, maskę-...
Kolego odłączenie akumulatora na pracującym silniku, jest niedopuszczalne. Mogłeś uszkodzić diody albo regulator. Stary alternator mogłeś sprawdzić odłączając od niego przewód "+" na noc, czy tam na ile mogłeś.
Nie chce zasilać tylko podaje przykład że tyle można wyciągnąć z alternatora max+ obecnie pobierający prąd samochód. Lepiej popatrzeć na moc alternatora i ile pradu pobiera samochód. Ale wykonałem skrót myślowy że pewnie tyle można pobrać z samochodu dodatkowo bez konsekwencji. Ale tak bym nie ładował. Po prostu założyłem że tyle bezpiecznie dodatkowo...
Może być dioda walnięta w alternatorze i pobiera prąd
Podtrzymać? A co pobiera z niego prąd i ile pobiera? Alternator samochodowy zaprojektowano do dużo większych mocy i wysokich obrotów, ma przy tym kiepską sprawność, dlatego nie jest to dobry wybór do roweru.
Słyszałeś coś o czymś takim jak moment elektromagnetyczny ( hamujący)? A wyobraź sobie, że alternator ma oddać moc powiedzmy 300W, zaś jego globalna sprawność wynosi 70%, to jaką moc musi pobrać z napędu? A akumulator może sobie zazyczyć i 100A, jak wyładowany... Słyszałem o tym, że obciążony alternator ma moment hamujący. Jednak jak byś uważnie czytał,...
Witam. Według mnie nie. Po rozruchu silnika wszystkie odbiorniki w aucie zasilane są właśnie z alternatora a jest ich mnóstwo alternatory rzędu 100A - 200A są standartem, a w "mesiu" wszystko jest elektryczne np. podgrzewanie siedzeń, lusterek i wiele pierdoł które pobierają prąd. A akumulator pośrednio ma znaczenie.
Po wyjęciu regulatora alternator już nie pobiera prądu? , jeśli tak to regulator do kosza jeśli inaczej to mostek diodowy.
kolego zaciekawiłeś mnie poszukam schematu bo to oznacza ze alternator pobiera prąd w czasie postoju inaczej muwiąc miałeś zwarcie na mostku prostowniczym Dodano po 2 chyba ze po odpaleniu podnosiłeś maske i konektorek zwierałeś do plusa
Zdaje sobie sprawę z oporów tarcia i strat energii z tym związanych. Znajomy mówił że koło czynne alternatora porusza się dość lekko i nie trzeba wielkiej siły żeby nim ruszac to prawda? Zdaje się, że nie rozumiesz skąd bierze się prąd w alternatorze i że opory tarcia można pominąć bo nie one są najważniejsze. nie chce tym generatorem zasilać całego...
Nie rozumiecie, że alternator Mitsubischi cały czas wzbudza BSI? Bez tego "poganiania" ładuje słabo. Mało tego-BSI go gasi w ten sposób, że (umowny) zacisk D+ po zgaszeniu samochodu przez chwilę zwiera z masą, jak tego nie zrobi to alternator pobiera prąd około 2A. Sam się na to nabrałem. A my dalej nie wiemy co on tam ma. Kolego, zobacz jeszcze jedną...
Witam Samochód: Rover 420 (2.0 benzyna) Si Lux – GSI – 1998r Szukam sposobu na odłączanie w momencie gaszenia samochodu i ponowne podłączanie po jego odpaleniu - obwodu: alternator – akumulator. O co konkretnie chodzi: Od paru miesięcy walczyłem z rozładowującym się akumulatorem. Dopiero teraz udało mi się namierzyć przyczynę –...
Sprawdź czy na D+ ten zacisk od kontrolki po odłączeniu przewodu ma napięcie jak tak to dioda + alternatora ma przebicie zaporowe i zobacz czy akumulatora nie rozłądowuje się przez noc (sprawdź czy na postoju alternator pobiera jakiś prąd)
Mostek w alternatorze może mieś zwarcie i pobiera prąd z aku na postoju. Odłączałeś przewód od alternatora przy pomiarach?
Przy wyłączonych odbiornikach na pracującym silniku z alternatora pobierany jest prąd 27A. Silnik jest nagrzany. Akumulator pobiera ok. 3A. Czy ten pobór prądu jest normalny do tego typu silnika?
Potwierdzam jak napisał kolega wyżej ,bez wyjęcia nie da się jednoznacznie odpowiedzieć.Jeszcze odepnij kostkę od alternatora i sprawdź pobór prądu jeszcze raz,czy są zmiany.To jedynie może Cię upewnić że alternator pobiera niewielki prąd na postoju.
Nie ośmieszaj się już kolego vodiczka i najlepiej w ogóle nie zabieraj głosu w tym dziale forum. Co mają wspólnego motocyklowe prądnice z samochodowymi alternatorami? alternatory samoograniczają maksymalny prąd pobierany z alernatora Taa, do nawet 180A w zależności od modelu alternatora. Pokaż mi akumulator który to wytrzyma. Alternatory z resztą też...
Wydajność alternatora a to ile odbiornik pobiera prądu to dwie różne sprawy.
Silnik od kosy to ten większy 52 cm3 i ok 3 KM. Alternator 24 V, 80 A, a silnik taki jak ze zdjęcia. Spodziewałem się że układ mógłby zadziałać, ponieważ silnik prawdopodobnie pobiera tyle, ile wynika z tabliczki znamionowej przy zasilaniu napięciem znamionowym i kiedy jest obciążony dopuszczalnym ładunkiem na widłach. Niższe napięcie zasilania to teoretycznie...
Według mnie alternator i rozrusznik odpada alternator ezeli by pobierał prąd to 10 razy więcej
Witam. Jeżeli jako napędu alternatora chcesz użyć silniczka elektrycznego<12V> i akumulatora, a z alternatora,chcesz pobierać prąd na żarówkę i chłodziarkę i jeszcze tym podładować akumulator, to będzie to <peripetium mobile>.Radzę zastosować jakiś mały silnik spalinowy. Pozdrawiam.
Jest większa pojemność i akumulatora jak i alternatora. Włączona klimatyzacja pobiera dużo prądu dla tego jest większa pojemność alternatora jak i akumulatora to jest oczywiście moje zdanie :)
Alternator 55A, więc bezpiecznik powinien być na większy prąd. Akumulatory - pobór prądu przez oba silniki plus niewielki zapas. Trzeba uwzględnić to, że silniki mogą być przeciążane i w momencie rozruchu pobierają prąd większy niż znamionowy. W samochodach nie ma bezpiecznika pomiędzy alternatorem a akumulatorami. Nie ma też bezpieczników pomiędzy...
Zasilanie jest realizowane z zewnętrznego źródła napięcia tj. akumulatora samochodowego, który jednocześnie jest ładowany z badanego alternatora. W testerze działa funkcja obciążenia alternatora. Wskazywane jest napięcie i pobierany prąd przez alternator. Podkreślam, brak jest na wyjściu sygnału do sterowania alternatorów nowej generacji. A więc napięcie...
zanim kupisz nowy akumulator sprawdz gestosc elektrolitu w celach i napiecie ladowania alternatora.
Czym skuteczniej ładuje się akumulator w samochodzie - alternatorem (podczas jazdy) czy prostownikiem? Zakładając, że w czasie jazdy nie jest pobierany prąd.
Bez dodatkowego rezystora nie będzie to hulać ? Nie bo to on odpowiada za przepływ prądu i wzbudzenie alternatora. Dioda led pobiera zbyt mały prąd aby była wstanie wzbudzić alternator. Prąd wzbudzenia tez nie może być zbyt duży.
"Włączyć wszystkie odbiorniki i zwjększyć obroby silnika do 4000. Przy sprawnym alternatorze można pobierać prąd 30A" cyt. z książki napraw dotyczy alternatora AA108 i A115. czyli pewnie tyle jest dopuszczalne . wjęcej pewnie też się da jak wyżej opisano te 34A tylko przy wjększych obrotach + komplet uszczelek pod głowice :wink:
Ok. 300 W pobiera ogrzewanie tylnej szyby, więc będzie działać bez problemu. Pamiętaj tylko o odpowiednim przekroju przewodów, wyłączniku na wymagamy prąd (najlepiej przekaźnik) i bezpieczniku!
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Wyrzuć alternator, zastosuj zwykłą prądnicę rowerową. Alternator - aby dawać napięcie dla ładowania akumulatora - musi mieć ponad 1200 obrotów na minutę . Ponadto aby wystartować - alternator musi mieć wstępny prąd magnesujący wirnik, pobierany z akumulatora (pobór kilka - kilkanaście W). Człowiek ciężko pracując daje moc ok. 100W - wyczynowi sportowcy...
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Robi się fajnie, tradycja na tym forum. Wszystkie prawa fizyki, prawa Kirchhoffa i Ohma są nieważne, zaczyna obowiązywać "prawo elektrody". Wg tego prawa w szeregu mogą płynąć prądy o różnych wartościach i znajduje się wielu "odkrywców", którzy nie znając obowiązujących praw fizyki, narzucają swoje. "Sprawdź android", "odłącz radio", itd . Wg "elektrodowych...
Wolne obroty silnika to nie są obroty umożliwiające osiągnięcie znamionowych parametrów przez alternator. Zgoda ale alternator to nie prądnica, spadek napięcie na wolnych obrotach jest niewielki. Napięcie nie spada poniżej 13V przy fabrycznie dobranym alternatorze pod kątem prądu pobieranego przez odbiorniki. Jeżeli ktoś dołoży więcej odbiorników niż...
Mostek niekoniecznie musi być uwalony, ale należy to obowiązkowo sprawdzić! Trzeba sprawdzić, czy na wyłączonym silniku alternator nie pobiera prądu. Pewnie masz coś tam skorodowane/obluzowane/inne i jak pogrzebiesz, to kontakt się poprawia. Bezwzględny przegląd stanu okablowania, złącz i alternatora.
Powinien wystarczyć, takie amperomierze wpina się między akumulator a alternator i resztę instalacji więc będzie mierzyć tylko prąd pobierany z akumulatora podczas gdy alternator nie pracuje bądź jest niewydolny prądowo, co raczej nie powinno mieć miejsca, oraz prąd ładowania akumulatora gdzie też trzeba wziąć pod uwagę że wtedy alternator zasila pozostałe...
To prawidłowy prąd pobierany przez alternator.P
Dołożenie drugiego akumulatora nie zmieni obciążenia alternatora, w przypadku, kiedy ten akumulator będzie naładowany. Podczas pracy silnika prąd pobierany jest z alternatora, nie z akumulatora (akumulator w tym czasie również pobiera mały prąd - ładowania). Twoja instalacja dalej będzie obciążać alternator.
Ogniwo kwasowo-ołowiowe ma SEM o wartości 2.1V. W samochodowych akumulatorach jest 6 takich ogniw łączonych w szereg, więc normalnie w naładowanym akumulatorze napięcie wynosi około 12.6V. Gdy ogniwo obciążymy odbiornikiem o sporym poborze prądu to napięcie będzie maleć. W samochodzie mamy także alternator - służy do zasilania odbiorników w samochodzie...
Po podłączeniu napięcia na alternator i regulator to regulator pobiera prawie 5A prądu, czy to normalne?
Witam, mam problem od 3 tygodni z odpalaniem auta po wymianie akumulatora o tych samych parametrach więc nie muszę go kodować, aku jest nowe 100ah 800a. Jaki przewód odpowiada za ładowanie aku z alternatora? Albo coś pobiera prąd? A czy są jakieś bezpieczniki odpowiedzialne za akumulator? I czy przy wymianie aku mógłby się spalić jakiś bezpiecznik?
gregor jeżeli chcesz w miare tanie i bardzo mocne mosfety to polecam IRF3205 w tme kosztują 3zł , albo całkiem wypaśne IRF1405 - 169A 55V Rdson=0,0053R, max prąd w impulsie 680A. quote="-RoMan-"] Dlaczego stosować PWM? Przede wszystkim jako zabezpieczenie przed niekontrolowanym wzrostem napięcia w razie awarii regulatora napięcia alternatora. Drugi...
Co do ładowania tym prostownikiem i przy efektach jakie uzyskałeś (15.8 V i 2A), jeżeli nie ma możliwości zmiany parametrów ładowania (nie znam prostownika), to nie ładowałbym nim akumulatora bez dostępu do cel akumulatora, w celu uzupełnienia ubytków wody z elektrolitu w wyniku jej elektrolizy - bulgotanie świadczyło, że coś takiego zachodziło i to...
Witam a ten prąd te 15mA to jest prąd ładowania akumulatora przez alternator czy to jest prąd pobierany przez instalacje samochodu ? Jeżeli jest to pobór przez samochód to żaden prąd nie powinno rozładować akumulatora . Pozdrawiam
Po pierwsze wypadałoby zmierzyć obciążenie alternatora, ile faktycznie prądu pobiera instalacja, w różnych przypadkach. Na postoju, podczas normalnej jazdy, jazdy z ogrzewaniem, klimatyzacją itd. Znając pobór prądu z alternatora vs jego wydajność prądową można będzie coś określić.
Dominik, Ty masz coś nie tak z autem, może akumulatorem, jak poczytałem starsze posty, mam wrażenie, jakby alternator cały czas musiał mocno doładowywać aku. Weź i obadaj prąd pobierany z alternatora a potem zmierz prąd na akumulatorze.
Sprawdź też alternator,bo uszkodzony też pobiera prąd.
Może podczas rozruchu silnika alternator pobiera dużo prądu i brakuje na radio! Lub zobacz styki za radiem! Dodano po 1 Rozrusznik a nie alternator :( Ale gapa!
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Johnny833, już tłumaczę Ci, jak to ustaliłem. Pod aku podłączyłem miernik z funkcją zapamiętywania najniższego napięcia i jechałem aż do zaniku prądu. W momencie spadku auto nie jedzie, a silnik gaśnie. Wyłączasz zapłon i za chwilę wyłączasz i auto normalnie odpala i jedzie dalej, jakby nigdy nic. A może jest jakiś główny przekaźnik, który mógłby odcinać...
co innego może mi pobierać prąd Może by tak zacząć mierzyć a nie zgadywać ! ... np. uszkodzona jedna dioda w alternatorze
Sprawdź jaki masz pobór prądu z akumulatora przy wyłączonym zapłonie i wszystkich odbiornikach. Może być taka sytuacja że coś pobiera cały czas prąd i rozładowuje akumulator np. Radio.
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Alternator nie wygasza lampki ładowania Jaka jest oporność uzwojenia wzbudzenia i jaki pobiera prąd
Jak coś jest proste jak budowa cepa to nie może być do końca całkowicie idiotoodporne. Jeżeli na tym toroidzie na wyjściu jest 12V~ to nie trzeba żadnego wyłącznika, po naładowaniu akumulator praktycznie przestaje pobierać (przyjmować) prąd. W samochodzie też nie ma żadnych układów odłączającch naładowany akumulator, po prostu jak napięcie akumulatora...
Alchemik2600 To źle zmierzyłeś natężenie. Między klemą a akumulatorem to zmierzyłeś natężenie jakim jest ładowany akumulator, a nie natężenie prądu jakie podaje alternator. Pomyśl, że np światła wtedy pobierają prąd bezpośrednio z alternatora a nie z akumulatora.
Panowie, prosta sprawa - montaż dodatkowej nagrzewnicy elektrycznej, która pobiera masę prądu i przy załączeniu alternator nie daje rady z ładowaniem na wolnych obrotach. Katalogowo wychodził w Corsie w tym silniku alternator 100 i 140, więc zakładam, że ten drugi spisze się dobrze.
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
nie,odkrącasz kabel(kable) z zacisku alternatora i pomiędzy nie a zacisk wpinasz amperomierz ,ale nie zmierzysz w ten sposób natęzienie prądu ładowania akumulatora,a prąd pobierany z alternmatora.
Witam także i tu :-) Nie nie mylisz się - w momencie kiedy sinusoida opada do zera cały prąd jest czerpany z kondensatorów, a w momentach kiedy sinusoida osiąga max prąd pobierany jest wyłącznie z transformatora, to tak jak w samochodzie - kiedy nie pracuje silnik i tym samym alternator to wszystkie urządzenia pobierają prąd z akumulatora, po uruchmieniu...
Trzeba zacząć od sprawdzenia alternatora na upływność.
Ja w takiej sytuacji w pierwszej kolejności pomierzyłbym napięcie na zaciskach alternatora (napięcie ładowania, było sprawdzane i jest w normie) i sprawdziłbym czy jest w nim składowa zmienna (nie powinno jej być). Następnie zmierzyłbym prąd pobierany z alternatora i porównałbym z jego prądem znamionowym. Jeżeli byłby mały w stosunku do znamionowego,...
Witam Mam problem z akumulatorem rozładowuje sie Jeżeli wypnę klemy jest wszystko ok i rano odpali ale jezeli zapomne to rano nie idzie odpalić auta Akumulator wymieniony na nowy Pobór prądu 0.1 Ampera Wszystko zaczęło sie po wymianie szczotek na alternatorze Wtedy pobierał prąd 2 A ale wyczytałem ze trzeba rozkręcić i wyczyścić szczotki i od tej pory...
alternator pobiera alternator pobiera ampery alternator pobiera amper
pointer siemens reset płyty głównej laptop samsung chrysler voyager alarm zamykaniu
pralko suszarka samsung pralko suszarka samsung
Jak połączyć szeregowo tranzystory MOSFET? Dźwięk "pip" w telefonie stacjonarnym Orange - problem z połączeniami