Jaszto proszę nie zaśmiecaj tematu bo wykazujesz się ignorancją i utrudniasz odpowiedz osoba ktore robia takie pomiary.
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Pomiar z B+, i co to ma do znaczenia. Jakie masz to napięcie na wyjściu z alternatora ?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Pomiar robiłeś po odczekaniu 15min ? Masz jakieś dokładane urządzenia? Jeśli nie to odłącz alternator i zobacz czy nie on, tylko uważaj raczej ten przewód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
http://obrazki.elektroda.net/72_12653068... L-kontrolka IG- zasilanie po zapłonie S- pomiar /stałe zasilanie/.P
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Podmień na początek akumulator. Wymień/napraw alternator. NAJPIERW jednak SPRAWDŹ spadki napięć na połączeniach alternator- akumulator. Chociaż zapewne skończy się na wymianie alternatora. alternator sprawdzony w profesjonalnym zakładzie,sprawny,na testach wyszło sprawny,wyczyszczony,założony ponownie, pomiar na alternatorze,14,82, pomiar na akumulatorze,14,78,,...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Piszesz jakby pomiar napięcie ładowania potrzebował dokładności rzędu pojedynczych mV To nie ja napisałem o spadku napięcia na przewodach miernika przecież. Co do spadku na przewodach prądowych to już nie są mV,tylko czasem totalna klapa. Oczywiście, że spadek napięcia ładowania pomiędzi alternatorem a zaciskami akumulatora może być 0,5V, ale uwzględnij...
Witam , pozdrawiam . Czytam , czytam i malo rozumiem . Proponuje co nastepuje : - Naladuj akumulator prostownikiem , jedz autkiem przez np: ile dni wytrzyma mierzac co jakis czas napiecie przy wylaczonym silniku . - Naladuj akumulator i zostaw w miare mozliwosci auto stac - mierzac napiecie na akumulatorze po np: 2 dniach . Jesli po tym wszystkim zaobserwujesz...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
no tak ale zmieniać alternator na mocniejszy grozi tym ze nie wytrzyma instalacja w aucie jak juz to zakładać drugi altek tylko pod CA Nie rozumiem wytlumacz mi dokladnie co moze nie wytrzymac. mlody1921 ma racje . Padają mostki prostownicze w alternatorach . Wiem z autopsji i potwierdzi to każdy dobry elektryk regenerujący alternatory. Dobra ale co...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Jakieś mikro-serwo 5 V (np. SG90) sterowane prostym mikrokontrolerempo wykryciu 5 V serwo wykonuje zaprogramowany ruch: naciska przycisk i wraca ? Tak, to też jest droga. Musiałbyś tylko rozwiązać jakoś mechaniczny montaż, żeby to cudo nie odpadło. Program dość prosty - pomiar na ADC, jeśli napięcie powyżej 14 V to cyk serwo tam i z powrotem. Warto...
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Tak ale ile takie stare autko brało prądu po przekręceniu kluczyka ?bo dzisiaj bierze ponad 10A. Druga sprawa to nikt w starym aucie nie kontrolował ekologii i nie było takich jaj że auto ma alternator 200A ale komputer nie pozwala dać ani jednego na ładowanie bo wtedy większa emisja i inne sruty ekologiczne. No i jak coś uśrednisz przy prądzie 10A...
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki
Witam, chciałbym mieć w samochodzie pomiar prądu alternatora. Zamontowałem bocznik 100A/60mv. Problem w tym że komputerek pomiarowy który mam zamontowany w samochodzie mierzy względem masy, a bocznik wiadomo zamontowałem na przewodzie plusowym. Proszę o poradę jak to zrobić żeby mierzyć to napięcie względem masy??
Z racja zgłębiania wiedzy na temat diagnostyki alternatorów przekopuje internet i pozwolę sobie na forum elektrody wypisać parę znalezionych opinii o diagnostyce alternatora i poprosić o komentarz do nich Miernik uniwersalny ustaw > pomiar napięcia przebicia złącza ( rysunek diody często z buzerem ) Poprawne wyniki : 1. Z masy alternatora na wy prądowe...
Jak podłączyć ten woltmierz http://sklep.avt.com.pl/photo/_pdf/AVT22... żeby mierzył pobierany prąd? Mam zamiar zasotosować go w moim zasilaczu. Proszę o dokładną odpowiedź, co trzeba zastosować? Pozdrawiam
Witam, Wiem ze napiecie zmienne w aucie nie powinno byc wyzsze niz ok 1Vac. Co jest powodem ze mam u siebie w instlacji 49 V? Dodam ze zalozylem alternator wraz z regulatorem z auta w ktorym napiecie bylo duzo ponizej 1V Tomek
Witam Mam problem z sygnałem DFM w alternatorze. Znalazłem taką stronkę http://www.kfztech.de/kfztechnik/elo/gen... i z tego co widać podczas przełączenia stacyjki powinien pojawić się sygnał wysoki od 8-14V. U mnie jest raczej stały 2V na kablu L w czasie pracy alternatora. Po czasie pojawia się czasami 8-11V. Poza tym chodzi mi...
Witam Chciałbym sobie zamontować amperomierz w swoim ursusie żeby mieć podgląd jak alternator ładuje. Jak prawidłowo wpiąć się w instalację ?
TAK JA KW TEMACIE , JAK TO SIEROBI ZEBY SPRADZIC ŁADOWANIE AKU PRZEZ ALTERNATOR????
Witam, dokonuje pomiarow mostka prostownoczego w alternatorze ktory przy pelnym obciazeniu nie laduje. Czy pomiar spadku calego mostka prostowniczego da mi pewnosc ze jest ok? Spadek napiecia pomiedzy b+ a masa alternatora to 0.5v. Czy mierzyc mam kazda poszczegolna diode czy caly mostek.
Chcę dorobić pomiar prądu alternatora. Zmierzyłem miernikiem cęgowym, że zaraz po uruchomieniu i włączeniu czego się dało, daje ponad 100A, a domyślam się że może spaść i poniżej 10A. Ta rozpiętość jest problemem, nie zależy mi na dużej dokładności, błąd pomiaru rzędu kilku procent jest akceptowalny. Moje pytanie: Jak to zmierzyć? Bocznikiem raczej...
Witam Jak sprawdzić czy alternator ładuje.... ? Prosze o dokładną instrukcje
https://obrazki.elektroda.pl/5507889500_...
Cześć, Podpowie ktoś, jak prawidłowo zmierzyć pobór prądu w aucie z dwoma akumulatorami? Plusy są połączone pomiędzy nimi.
Witam, chcialbym zamontowac w aucie taki stary retro analogowy wskaznik ze wskazowka na srodku skali jak byly w starych autach do zgrubnego pomiaru jakim pradem sie laduje aku samochodowy. Kupilem nowy taki maly mikroamperomierz, 6uA - 0 - 6uA, wskazowka jest na srodku, rezystancja wew. to 2.2kOhm. Bocznik bylby wpiety na przewodzie akumulatora. Prad...
Witam Mam Felicie 1,3MPi i w niej jest altek 70A. W jaki sposob moge srawdzic sprawnosc ladowania tego alternatora? Przy jakich obrotach jest uzyskiwane te 70A w tym aucie moze ktos wie?
Chcialbym sprawdzic polski alternator (ponoc od malucha),wykorzystujac np:wiertarke.Jak nalezy to podlaczyc.(czy potrzeuje dodatkowego nap.-do wzbudzenia)Sory,ale robie to po raz pierwszy.
pomiar alternator pomiar prąd alternator pomiar ładować alternator
zakłócenia pilotów rozpuści grzałkę skrzynka rozdzielnia budowlana
Posadowienie stopy fundamentowej na odpowiednim gruncie Plazma LG - dioda miga 3 razy na czerwono