Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Chyba tego nie muszę ponieważ zrobiłem jeszcze pomiar( wszystkie pomiary robię na rozgrzanym silniku ) przy samym alternatorze ale też z uwzględnieniem masy na samej obudowie alternatora. Wcześniej robiąc pomiar (światła długie + mijania) z (+) przy alternatorze a masą (-) na klemie akumulatora wyszło...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po...
Dobrze byłoby gdybyś swoje spostrzeżenia popierał pomiarami. Teraz piszesz o gęstości, której i tak nie znamy. Następnie o ładowaniu ale na jakich warunkach nie wiemy. Ty chyba też nie wiesz czy ten akumulator utrzymuje stan naładowania czy też nie (pomiary). Dalej nie wiemy czy podczas występownia zjawiska...
Witajcie . Ostatnio spalił mi się bezpiecznik alternatora (alternator bosch 90A) w mojej Octavi. Umieszczony jest on w skrzynce na akumulatorze.Przykładowe zdjęcie z wypalonym bezpiecznikiem .[url=]Link Zdjęcie zapożyczone z forum octavi. U mnie stan skrzynki jest w o wiele lepszym stanie ale samo...
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia...
Alternator w vfr to była bolączka. Uszkadzał się stojan - dostawał zwarć wewnętrznych i powodowało to regularne uszkadzanie regulatorów napięcia. Znajomy podstawił tak trzy lub cztery regulatory, zanim zdecydował się na wymianę stojana. Nie, ten model nie ładuje tylko na niskich obrotach, bo byłoby...
Temat jak widzę jest stary, ale może kiedyś ktoś się tego doszuka ??? Opowiem jak było u Mnie: Mam partnera 2.0 HDI i pewnego dnia zaświeciła się kontrolka ładowania, przy czym zapalała się zawsze jakieś 2 minutki po odpaleniu silnika. Postanowiłem zmierzyć najprostszym sposobem czy jest ładowanie...
Witam. Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem akumulatora w Suzuki Lianie z 2004r 1.6 benzyna. Wymieniłem akumulator na nowy, wymieniłem alternator na również nowy i w dalszym ciągu są problemy. Gdy rozpocząłem pomiary po wymianie alternatora wskaźnik pokazywał 12,4V przy zgaszonym silniku. Po odpaleniu...
Witam, Chciałem zapytać czy może ktoś miał z was podobny przypadek. Mianowicie mam problem z rozładowującym się akumulatorem. Auto Passat B5 99r. 1.9tdi 90km AHH. Jakieś 3 miesiące temu miałem wymieniany alternator valeo na bosch (valeo skończył swój żywot). Przy obecnych temperaturach auto po około...
Nie dołączaj wzbudzenia bezpośrednio do akumulatora, puki nie uruchomisz go to będzie wszystko dobrze, ale jak go uruchomisz to na pewno uszkodzisz diody wzbudzenia, ponieważ poprzez te diody popłynie zbyt duży prąd. Zmierz napięcia: - pomiędzy D+ a masą alternatora, - pomiędzy B+ a masą alternatora,...
Witam, kilka dni temu pojawił się problem z polówką. Zgubiła gdzieś zasilanie z alternatora. Wyskoczył check, weszła w tryb awaryjny i pojechała na 3 cylindry. Restart samochodu z postoju, problem zniknął, check został. Kontynuuję drogę, już normalnie jedzie, nagle znowu tryb awaryjny, zjechałem na parking,...
Nie. Ma być regulator do alternatora. Żeby sprawdzić czy alternator jest 6 czy 9 diodowy potrzebny jest miernik ustawiony na test diod. Pomiaru dokonujemy pomiędzy B+ a D+ czyli R. Pomiary dokonujemy w obydwie strony. Brak przejścia w obydwie strony 9 diodowy. Przejście w jedna stronę 6 diodowy.
Przeglądając artykuły na ten temat odniosłem wrażenie że jest wiele domysłów i teorii. Natomiast za mało standardowych pomiarów za pomocą zwykłego miernika. Większość artykułów poświęcona jest problemom podczas braku właściwego ładowania akumulatora. Więc postanowiłem przewrotnie dokonać pomiarów...
Witam wszystkich, Zakladalem juz ten watek dwa razy ale ciagle jest zamykany, otwieram wiec po raz trzeci. Ostatni post z poprzedniego watku: Problem przypomne byl taki, iz uciekal mi prad z alternatora. Ustalilismy w koncu, ze to nie wina alternatora, ale gdzies na przewodach najpewniej zwarcie...
M.in. w książce Elektrotechnika samochodów Fiat i Polonez (Demidowicz, Łasiewicki), na str. 68 jest wyraźnie napisane: (...) Obwód zasilania samochodu Polski Fiat 126 BIS. Obwód jest taki sam jak na rysunku 1-43" a rysunek tamten przedstawia właśnie Fiat 126p FL - nawet dla BISa nie ma schematu, tak...
Witam mam dość spory problem z moim autem a jest to BMW E38 z silnikiem 2.8L z 1998roku i alternatorem firmy Bosch. Problem objawia się iż po uruchomieniu silnika i rozpoczęciu ładowania akumulatora radio zaczyna słabo odbierać stacje oraz pojawia się pisk w głośnikach który zmienia częstotliwość...
Cześć Mam powracający problem z niedoładowanym akumulatorem i psującymi się regulatorami. Wg pomiarów jest ok a po krótkim czasie regulator pada.(ostatnio miesiąc wytrzymał) i akumulator robi sie niedoładowany około 12V a ladowanie z 14 robi się 12,5V przy właczonych światłach mijania. Cewka alternatora...
Tak, dokonalem pomiaru zarówno prądu wychodzacego z alternatora na regulator jak i wychodzacego na akumulatorze Wynik przed regulatorem wynosil nie wiecej niz 0.5 v A na akumulatorze nie było zmiany Masa jest na obudowie alternatora To nie prąd, tylko napięcie. Do 0.5V jest dopuszczalne ...
Mechanicznie wszystko jest w jak najlepszym porządku. Wirnik chodzi lekko, łożyska nie "grzechoczą" pasek się nie ślizga, jest prawidłowo naciągnięty. Diody w prostowniku sprawdziłem miernikiem uniwersalnym i to chyba ze trzy razy, ponieważ alternator co chwilę loduje na stole i za każdym razem mam...
Rozmiar szczotek do alternatora to 5mmx7mm przerobione z BX204 ( Bosch) 5mmx8mm. A Pomiar napięcia bez włączania urządzeń B Pomiar z włączonymi urządzeniami światła długie,ogrzewanie dwóch szyb,dwa nawiewy,oświetlenie wewnętrzne,światło przeciwmgielne radio. rpm A ...
Skoro brak poprawy to trzeba będzie dokonać pomiarów w różnych miejscach instalacji. A więc na akumulatorze co jak sądzę robisz, na zacisku alternatora i na głównych bezpiecznikach. I wreszcie pomiar wielkości prądu płynącego między alternatorem i instalacją.
Co to jest wytrącanie się kwasu na akumulatorze? Ale generalnie to masz słaby lub bardzo słaby akumulator. Albo niedoładowany z racji wadliwego działania instalacji, albo na wykończeniu eksploatacyjnym. Czyli pomiary napięć na wybranych fragmentach instalacji elektrycznej, ewentualnie pomiar prądu pobieranego...
Jak nie jesteś pewien diody zenera to ją sprawdź - tą wylutowaną. A jak będziesz robił zakupy to weź po dwie od 5.6V do 8.2V. To grosze. Więcej kosztuje dojazd do sklepu. Aby być pewien naprawy lub choć sprawdzić działanie regulatora, musisz mieć źródło napięcia o regulowanej wartości od ok 10 do 16V....
Chciałbym się tylko upewnić, czy bawić się w poszukiwanie problemów, czy po prostu wymienić podzespół. Silniki BMW M47R, pomiar napięcia na akumulatorze 14,7 - 14,9 oznacza, że alternator do wymiany ? Akumulator nie jest najnowszy, a wręcz też już do wymiany. Tylko czy czasem to on nie jest powodem,...
Witam, Najprostszym sposobem na sprawdzenie czy akumulator jest ładowany a co za tym idzie czy działa alternator jest podpięcie woltomierza do akumulatora na wyłączonym silniku, odczytanie wartości, następnie uruchomienie silnika i powtórzenie pomiaru napięcia na akumulatorze. Jeżeli alternator jest...
No właśnie wiem że jest neutralny napięciowo i w wielu alternatorach nawet nie jest wyprowadzony na zewnątrz. Z drugiej strony czy producent zadawałby sobie tyle trudu i wyprowadzał środek oraz dodawał dwie diody w mostku niepotrzebnie? Dodam, że te dwie diody są tak samo duże jak sześć pozostałych,...
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone...
mam jedno zastrzeżenie tzn na tych stronach podanych wyzej nie zilustrowanych wszystkich typów alternatorów a co do naprawy to najlepiej jest sprawdzac metoda techniczna czyli poprzez jednoczesny pomiar napięcia i pradu oraz przy pomocy oscyloskopu bowiem niektóre usterki tylko tak mozna zlokalizowac...
Pomiary przez ciebie wykonane wskazują , że jakieś ładowanie jest. Spróbuj naładować dobrze akumulator i wtedy wykonaj pomiary. Nowy akumulator (częściowo rozładowany) daje duże obciążenie na alternator.
hm I koniec zagadki :) Dwie sprawy . Wymontowałem altka po raz drugi na stoli i jazda po 30 minutach wszystko wróciło do normy szczotki sie poukładały i jest ok . Wsadziłem do auta odpaliłem pomiary altek silnik 0,6V Aha i pomiar silnik buda 0,1V Aha . Piękna nowa plecioneczka pod kielich i alternator...
No dokładnie macie rację , uzwojenie stojana poszło w niepamięć , przynajmniej tak powiedział mechanik , pokazywał je no część przewodów była po prostu przebarwiona na ciemnoszary kolor . :( Ciekawe ile za takie uzwojenie teraz i czy w ogóle idzie to dostać osobno ? Niech mi teraz ktoś powie czy takie...
Teraz przynajmniej opisałeś problem dokładniej.. I tak trzeba robić ;) Przedtem pisałeś coś i w następnym zdaniu sam przeczyłeś temu co napisałeś wiec sam rozumiesz :) Dziwnym jest to że wymiana regulatora jak i alternatora nic nie pomogła.. problemu zatem trzeba szukać w innym miejscu.. Moja rada.....
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
Chodzi Ci o prąd przy włączonym aucie? Jeżeli tak to podpinasz do + akumulatora tylko kabelek który idzie z alternatora a miernik wpinasz między właśnie + akumulatora a pozostałe kabelki które szły do + razem z tym z alternatora. Oczywiście te pozostałe kabelki mają być ze sobą połączone. Jeżeli...
Dodam jeszcze że napięcie na klemach akumulatora jest takie samo jak na wyjściu alternatora. Jednak ciekawą rzeczą jest że pomiar ten był sprawdzany na gorącym silniku jeżeli pomiar wykonywany jest zaraz po uruchomieniu zimnego silnika to wartość napięcia wynosi 14,35V.
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia,...
Witam! Temat stary jak swiat chodz nadal aktualny!!!! Mam pytanie dotyczace podlaczenia drugiego alternatora w moim zlomie. Auto to Jeep cherokee XJ. Chodzi o prace rownolegla obu przy wiekszym obciazeniu pradowym auta! Standartowo sa to alternatory obcowzbudne. Nie jestem pewien tylko czy...
Po roku użytkowania padł mi nowy akumulator 12v 14ah więc zacząłem dokonywać pomiaru napięcia jakie wychodzi z alternatora 3-fazowego oraz na wyjściu regulatora napięcia w obawie że motocykl sam go dobił poprzez niedoładowywanie... Pomiar przedstawia się następująco (napięcie alternatora mierzone każdy...
Panowie, jeżeli samochód posiada instalację z jednym przewodem do wtyczki alternatora — może sugerować że alternator powinien posiadać regulator napięcia ze złączem COM (tylko jeden pin), czyli z interfejsem szeregowym (LIN). Na przewodzie utrzymuje się napięcie 6–8 V ze względu na sygnał...
Witam. Dawno tu nie zaglądałem. Ale do rzeczy. Miłem kiedyś taki przypadek w Ibizie, raz jest a raz nie ma ładowania, a alternator po naprawie ( u innego elektryka). I tu kolega andrzej0769 ma świętą racje. W przypadku Ibizy był to brak masy. Nawet dokręcenie śrub nic nie dawało. Po połączeniu przewodem...
Z gory przepraszam za przydlugi post, ale do rzeczy. Otoz podczas jazdy moim Seicento 900 (rocznik 2000) zauwazylem ze podswietlenie wskaznikow stopniowo robi sie coraz slabsze, podobnie jak jasnosc swiatel. Do tego zazyla sie delikatnie kontrolka ladowania akumulatora. Gdy dojechalem na miejsce,...
No i finał jest taki, że rozebrałem alternator. Zgodnie z przewidywaniami upalone były dwie diody z jednego mostka. Nawet się oddzieliły fizycznie od radiatora. Żeby się tam dostać, musiałem rozkręcić całe pieruństwo na części pierwsze, w dodatku regulator napięcia jest zlutowany z mostkiem, również...
Witam. Zdiagnozowałeś źródło problemu :) gratuluję , jeżeli natomiast chodzi o sprawdzenie alternatora, mostka, wysoce prawdopodobne będziesz mieć w samochodzie alternator produkcji mitsubishi co oznacza tyle że aby dostać się do mostka prostowniczego musisz rozebrać cały alternator :) , rozbiórka...
Witam Samochód Yaris 2000 wersja japońska Panowie sprawa ma się tak jakiś czas temu niespodziewanie zapaliła mi się kontrolka ładowania alternatora (alternator Denso), po czym oczywiście pomiar napięcia i brak ładowania do tego ni stąd ni z owąd pojawił się problem z obrotami zaczęły dziwnie spadać,...
Rzeczywiście to alternator z Renault (dokładnie Twingo), ale pytań nie rozumiem. Jak mam rozumieć: "jaka jest ta prędkość "cut in" dla tego altka HELLA CA889IR? niektóre atki mają 1000-2000 RPM. " Też nie za bardzo wiedziałem co oznacza "cut in" w tych danych katalogowych, ale w FAQ BOSH'a coś...
Witam. Po internecie krąży mnóstwo projektów, gdzie alternator napędzany silnikiem elektrycznym/spalinowym służy jako spawarka MMA/tig/mig. Wpadłem na pomysł, żeby napędzać alternator silnikiem 3 faz 3KW. Silnik będzie miał podwójną ciężką szajbę (prawie 6kg) na dwa paski. Alternator mam od Mercedesa...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy...
Witam Miesiąc temu regenerowałem alternator w VW polo 6n2 (2000 r) 1.9 SDI. Wymieniony został regulator napięcia, łożyska i pierścienie ślizgowe. Diody prostownicze fachowiec powiedział, że są ok. Regeneracja była robiona w zakładzie zajmującycm sie tylko alternatorami i rozrusznikami, niejeden alternatr...
>chyba tylko przy uszkodzonym regulatorze, normalnie po odłączeniu alternatora napiecie powinno być troszkę wyższe 13.8-14.3V Trochę się mylisz, układ ładowania dosyć wolno reaguje na szybkie zmiany obciążenia, zanim regulator dopasuje się do nowych warunków powstaje "pik" napięcia, nie zarejestruje...
oki kabla niebęde rozłaczał do tego pomiaru coś innego wykombunuje a co do kabla alternator-akumulator to raczej jest wpożądku bo jak juz pisałem mieżyłem miernikiem prąd zarówno na akumulatorze jak i na alternatorze i była różnica tylko o 0.1V także kabel raczej dobrze przewodzi prąd a co do diody...
Jak w temacie mam problem z alternatorem. Niedawno był robiony, ostatnio zaświeciła mi się kontrolka alternatora. Rozebrałem go, diody są dobre, poprawiłem luty na regulatorze oraz wyczyściłem go. Zamontowałem do auta po odpaleniu kontrolka mruży od alternatora (przy odpalonym i zgaszonym silniku), zmierzyłem...
Witam. Posiadam Opel Corsa B 1.5TD silnik ISUZU moim problemem jest rozładowywanie akumulatora. Po pomiarach okazało się że upływność prądu na postoju to 4A! Szukając źródła obciążenia aku okazało się że to alternator na postoju rozładowuje go takim prądem. Wynika to na uszkodzenie alternatora ale...
kolego gimak mozesz napisac troche jasniej tak dla laikow Spróbuję to rozwinąć. Od razu zaznaczam, że metody tej nie sprawdzałem w praktyce, bo nie miałem takiej potrzeby, a na pewno byłaby modyfikowana w zależności od rozwoju sytuacji. Na samym początku trzeba by określić w jakich warunkach występuje...
witam speców:) pytania: 1 jeśli zmienić alternator na większy to jaki? konieczne będą dodatkowe przeróbki? (regulator itp) 2 jeśli dołożyć drugi akku to czy koniecznie taki sam jak pierwszy? (oba podłączone do większego alternatora- ILE Ah ?? jest miejsce na dodatkowe akku pod maską ale max. ok80Ah) 3...
Na początku autor twierdzi że pierwszy alternator uległ spaleniu. Co było uszkodzone w tamtym alternatorze? Możliwe że ten alternator też jest wadliwy lub uszkodzony. Czy kolega ma podpięty regulator tak jak fabrycznie (tzn przez żaróweczkę)? Czy kontrolka ładowania świeci? Czy akumulator po czasie...
Alternator Bosch 140A. Spaliło diodę w mostku (zwarta), przynieśli alternator do naprawy, prostownik wymieniłem, założyli i telefon, że ładowanie słabe i alternator się grzeje. Kazałem przyjechać. W końcu ona się tak nie uszkodziła, bo miała taki kaprys. Podczas pomiarów okazało się, że prąd czerpany...
Witam kolegów! Pragnę podłączyć się do tematu. Znajomy zakupił c 330 z ruskim alternatorem od czegoś tam. Podłączony był on tak jak na odręcznym schemacie kontrolka ładowania zapala się po odpaleniu traktorka i świeci tym jaśniej im więcej obrotów, napięcie ładowania 12,5-13,2. Regulator jest mechaniczny...
Witam, posiadam Renault Megane I 1,9D. Mam problem z alternatorem. Jak było za duże obciążenie to zapalała się kontrolka od ładowania akumulatora. Kupiłem alternator na szrocie który okazał się jeszcze gorszy od mojego. Rozebrałem te alternatory i teraz pytanie. W jaki sposób mogę sprawdzić diody w tych...
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem...
A więc tak, wykręciłem swój alternator, który okazał sie w rozsypce... nie wiem co w nim poszło, ale jak sie zakręci wałkiem to ma dużo mniejszy opór, jakby coś sie rozleciało w środku... pojechałem zatem na złom według zapowiedzi i po 3-4 godzinnych męczarniach udało mi się znaleźć i wykręcić alternator...
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt neutralny uzwojenia...
170amper jeden wzmacniacz drugi 80amper Witaj, nie widzę ile planujesz zużyć kW/h w ciągu dnia jakoś tak? Dodano po 16 Teoretycznie możemy zejść z wydajności alternatora na 200A bo wyciągamy prąd z pomiędzy uderzeń. Jednak z nieczego czegoś się nie zrobi. Trudno wyciągać prąd z alternatora...
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty...
(at)keseszel Napięcie najlepiej mierzyć na zaciskach akumulatora. Pomiar w innym miejscu bedzie obarczony dodatkowymi błędami, wynikającymi z np. z rezystancji przewodów i prądu pobieranego przez odbiorniki nimi zasilane. Jeśli chcesz mieć zrobione dobrze, to musisz doprowadzić przewody do pomiaru...
Ile cienkich przewodów przychodzi do tego alternatora ? Możliwe, że z tymi przewodami w wiązce coś się dzieje. Potrzebny by był schemat z czym ten alternator jest podłączony. Przychodzą 3 przewody D plus, DFM, i Lampka Jeżeli alternator ładuje po odpięciu wtyczki to sprawdził bym czy wtedy...
Plus pod srube i kontrolka na pin L Tak podłączałem i lipa 😓 Dodano po 2 Chcę alternator uruchomić na stole. tak aby działało Ale alternator musi mieć obroty podobne jak w samochodzie. Jeżeli to 900 obr/min to są obroty silnika to mierząc średnice koła pasowego silnika i alternatora...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę...
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora...
Witam. Od razu zaznaczam że nie jestem elektrykiem i proszę o wyrozumiałość jeśli zadam jakieś banalne pytanie. A więc wymieniłem alternator Bosch z wbudowanym regulatorem napięcia w BMW E34 bo nie było ładowania ( napięcia ładowania zmierzone na klemach akumulatora to ok 12.5V) ale problem po wymianie...
Szukam porady co do producenta. W zasadzie zależy mi na tym by aku wytrzymało ok 5 lat, audio pobiera w skoku ok 60 może 80A, napięcie na odpalonym siada gdzieś do 13.5V więc nie jest źle jednak auto przestaje już kręcić. 5 lat żaden Ci nie wytrzyma, ja mam 1kW mocy w bagażniku i co 2,5 roku zmieniam...
Jeżeli jest tak jak mówisz to alternator wzbudzony poprawnie zgasi kontrolkę i utrzymuje stałe napięcie sam w sobie tzn. że dla poprawnego funkcjonowania jego samego bez znaczenia jest słaby styk jak w opisie. Mówię o alternatorze z wbudowanym regulatorem bo jak jest osobno już nie. Kontrolka dostaje...
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze...
Nie chcę zakładać nowego tematu - może ktoś z Was pomoże mi z innym(standardowym) alternatorem, który postanowiłem naprawić podczas oczekiwaniu na części do bohatera tematu. A więc: alternator standardowy (pracujący w ciągniku rolniczym): Iskra letrika 14V 65A AAK1333 11.201.470 alternator wzbudzał...
U mnie wlasnie nie ma srubki z oznaczeniem W, jest tylko otwór w plastykowej obudowie. Po zdjęciu tej obudowy nie ma jednak miejsca do wpjecia przewodu wiec przylutowalem przewod w miejsce najblizsze temu otworowi. Pomiary czestotliwosci na tym przewodzie sa dobre, ale napiecie chyba zbyt male, moze...
Witam ! Mam pewien problem może ktoś coś podpowie - w pracy mamy wózek widłowy MITSUBISHI dzisiaj wymieniałem alternator bo sie rozpadł i to dokładnie i oczywiście akumulator (centra 35 Ah) i mimo to nadal pali sie kontrolka ładowania .Alternator ładuje bo pomiary zostały wykonane a mimo to ładowanie...
Widzę panie Błażeju szanowny moderatorze jak sie zwiesz jesteś pewnie mechanikiem w warsztacie i jedyne rady jakie potraficie dawać to iść do warsztatu - tam naprawią. Moje pytanie było konkretne - czy ktoś zna zamiennik - jeśli i takie coś chce pan wrzucać do kosza - proszę bardzo. Do kosza z takim...
Witam.Po wymiamie szczotek w w/w alternatorze nadal nie ładuje akumulatora .Wszystkie diody sprawne. Lampka kontrolna ładowania nie świeci się po przekręceniu stacyjki.Podanie przewodu wzbudz. do masy powoduje jej zaświecenie .Układ regulatora jak na zdjęciu.Czy istnieje możliwość sprawdzenia regulatora...
Jak w temacie , kompletnie straciło mi się ładowanie , wcześniej zdarzało się że podczas jazdy świeciła się chwilami kontrolka od ładowania , a teraz padło całkiem . Sprawdziłem i to nie wina regulatora zamontowanego z szczotkotrzymaczem , wymieniłem go na nowy i nadal nic . Po zapaleniu silnika napięcie...
Witam. Można odświeżyć trochę ten temat?? Chciałbym sprawdzić alternator z mojego mundka 1.8TD 96 mk1, bo nie ładuje. Alternator dokladnie taki jak na zdjęciu (tzn. bez tego oleju- jest suchy, pierścienie w dobrym stanie, szczotki też). Alternator jest wyjęty ciągłość uzwojeń sprawdzona, regulator...
Ładowania brak pomiary wykonałem , przekaźnik sprawny , napięcie 24 V jest podawane do alternatora, i potwierdzacie się moje obawy że to diody. Regulator mógł być niesprawny , jedna nóżka ruszała się. Jakie napięcia powinny być na alternatorze ? +24 i -24 z akumulatora (główne złącza) oraz dwa złącza...
Witam, mam następujący problem z alternatorem od Fiata Tempry / Tipo (te same ale Tipo jest wam bardziej znany pewnie). Alternator w aucie nie ładował. Teraz mam go w warsztacie i ustaliłem już kilka rzeczy. Jest sprawny regulator napięcia (test z żarówką), jest sprawny mostek prostowniczy (tester diod),...
Ten regulator nie jest do tego alternatora. Takie alternatory były w "dużym fiacie" i "żuku". W żuku było kółko do szerszego paska. W starszych fiatach nie było diod wzbudzenia. Jeżeli masz miernik to ustaw go na test diod i zrób pomiar w obuch kierunkach pomiędzy wyjściem 15 i 30 alternatora. wtedy...
Witam Wczoraj umyłem cześć silnika kola alternatora, później odpaliłem i po 15 min z alternatora poleciał dym. Okazało sie ze szczotka sie ułamała (nie widzę związku z tym myciem ale moze ...) Pytanie - jak sprawdzić regulator napięcia. Cewki i diody sa ok, ale nie wiem jak sprawdzić regulator. Wymontowanie...
Oprócz stołu probierczego robiłem próby też w samochodzie. Próby pomiaru na alternatorze bezpośrednio, masa miernika na obudowie alternatora więc straty na przewodach itp. można wykluczyć. Bez obciążenia: B+ 13,9V D+ 14,1 Z obciążeniem częściowym: D+12,7 na biegu jałowym. Po zwiększeniu...
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się...
A tam jak się okazało na wolnych obrotach mam napięcie 16-17 V. Regulator napięcia. No niestety nie, wymieniłem regulator napięcia nawet nie wyjmując alternatora z samochodu łudząc się że problem ustąpi, ale nie. Wyjąłem więc alternator, rozebrałem go na części pierwsze, wyczyściłem wszystko...
Witam serdecznie. Mam pewien problem gdy ostatni raz jechałem moją fiestą nagle zgasła i nie chciała odpalić. okazało się, że akumulator jest wyładowany do zera. Podłączyłem na chwilkę akumulator od mojego drugiego samochodu. Okazało się, że samochód nie ładuje akumulatora. Wykonałem pierwszy pomiar...
Nie wiem jak Ty mierzysz to napięcie na alternatorze ale nawet jakby alternatora tam nie była to powinno być na tych przewodach napięcie równe napięciu na akumulatorze. Jeżeli na alternatorze masz prawie 0V to masz przerwę na masie lub plusie który idzie z akumulatora lub źle dokonujesz pomiaru - chyba...
Witam W poniedziałek w nocy po krótkiej jeździe coś zadymiło pod maską od strony pasażera (jak auto stało na biegu jałowym). Pierwsze co to wyłączyłem zapłon, po otwarciu maski i odpaleniu silnika nic już nie dymiło. Następnego dnia rano w aucie zastałem rozładowany akumulator (być może zwarcie na diodzie...
Mam samochód z alternatorem sześciodiodowym bez lampki ładowania i chętnie mogę pomóc w zdiagnozowaniu problemu. Będę się posiłkował schematem zamieszczonym tutaj Przede wszystkim, to należy zobaczeć czy jest napięcie na zacisku 15 regulatora - najlepiej próbnikiem z żarówki. Regulator jest zasilany...
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
Ludzie czy Wy w ogóle wiecie że opór zmienia się zależnie od temperatury?? Jak nie to po co się wypowiadacie???? Nie rozumiem tego że wszyscy piszą Prawo Oma i koniec! Napisałeś jakąś wartość i koniec podstaw pod wzór! No nie tak proszę czytać ze zrozumieniem!!!! 22 omy które napisałem jest...
Witam. Zakupiłem używany alternator z demontażu. Jest to Mitsubishi 210A stosowany w lagunach III itp.Po zakupie postanowiłem zrobić mały przegląd łącznie z wymianą łożysk i szczotek. Po rozbiórce okazało się że prostownik jest 16-diodowy i nie posiada diod wzbudzenia. Jest to zupełnie coś innego niż...
Alternator 90A Załóż o większej mocy, czyli zamiast tych 90A to na przykład 120A (nie jestem pewien, czy takie w Fordzie bywały). Po prostu masz za mało prądu. Kolejna kwestia - wszystkie bezpieczniki mają odpowiednią wartość? Nie są założone zbyt większe niż być powinny? Mierzyłeś pobór prądu...
Zobacz czy napięcie zanika również na alternatorze. Ale to chyba trzeba odpiąć regulator ? Bo skoro są połączone a on by zwierał to odczyt byłby taki sam . Czy odpalić silnik bez regulatora i czekać czy raczej odpalić normalnie a jak pojawią się problemy i zniknie ładowanie wyłączyć silnik rozpiąć...
Witam. Auto jak w tytule. Problem polega na napięciu ładowania w zakresie 14,4 do 14,6V CEM wywala błąd "over voltage". Problem wystąpił jakieś 2 miesiące temu. Po wyskoczeniu tego komunikatu zmierzyłem napięcie i łądował ok 14,6-14,8 . Zregenerowałem alternator , nowy regulator , łożyska , diody...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem...
Zacisk 15-w zależnosci czy poł z +24 czy też do zac wzb 3d alter. spełnia tę samą funkcję tzn. ten sam reg będzie pracował w ukł obco i samo wzbudnym.Wróć do pocz. spróbuj wzbudzić podając nap na zac. nr. 67 jesli chodzi to pomiar nap aby stwierdzić czy nie padła dioda i daj znać pozdr.
opisze swój problem bo jestem trochę załamany tą usterka. Nie jestem elektrykiem i nie znam się za bardzo na instalacji elektrycznej w aucie. A więc: Kilka dni temu były problemy z radiem w aucie - troche się z niego zadymiło, zaśmierdziało spalonym plastikiem. Po ponownym podłączeniu okazało się,...
Nieco mało fachowo pytasz. Wygląda na pierwszy rzut, że masz słabiutki akumulator. W rezultacie po uruchomieniu silnika alternator bez przerwy podaje np 20 A a to już jest obciązenie spore. Dodanie kolejnego odbiornika to dodatkowe ampery i silnik to czuje. Nie napisałeś szczegułów o samochodzie i silniku....
odnośnie pomiaru na zaciskach akumulatora pomierz jeszcze na wyjściu samego alternatora między + a obudową często korodują śruby mocujące i urywa się masa śilnika jeżeli nadal nie będzie 14.0 14.4V to podmień diody typu 1N400x w alternatorze
Witam uszkodził sie alternator Vectra 1.8 16V 98r. Alternator firmy Delco-Remy 17V na wolnych elektronika szalala kontrolka akumulatora swiecila bardzo ostro z jednego uzwojenia dioda do minusa przerwa a do plusa zwarcie diody do regulatora ok. moze mi ktos doradzic jakie sa szanse na to czy ten regulator...
Naprawiałem instalacje elektryczne w kombajnach różnej marki,więc te 80 A to coś nie tego tam!Instalacja to coś pośredniego między ciągnikiem a samochodem(marnym!)Każdy alternator zda egzamin,tylko trzeba z kablami zrobić porządek lub dołożyć gruby kabel(6 mm²)miedzy alternatorem i akumulatorem(często...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy...
Powracajac do mojego tematu,nadal stoje w miejscu. Nie mam oznaczen na alternatorze ktory pin do czego jest, ani zadnego schematu z ktorego mozna by bylo wywnioskowac co sie na nich powinno pojawiac.Z pomiarow wynika tylko( pomiar z wyjeta wtyczka,mierzone wartosci instalacji a nie alternatora wzgledem...
aku ma pol roku i nie wydaje mi sie by byl padniety bo to jest autko na gazie i musze czasem dlugo krecic by zapalil a kreci bardzo zwawo poprzednia bateria byla licha to wiem jak kreci na lichej Dodano po 4 acha lozyska sa nowki:D Wysłany: 18 Lut 2007 11:22 Temat postu: Re: audi 100 alternator...
Witam. Pierwsza i zasadnicza sprawa , to nie wolno dokonywać takich pomiarów jak odłączenie akumulatora i sprawdzanie czy ładuje alternator, czy nie.Nie ma pewności, cz ten nowo zakupiony alternator nie jest już uszkodzony.Poza tym proponuję sprawdzić naciąg paska, stan zużycia kół pasowych, bo z praktyki...
Jeżeli diody w mostu były by uszkodzone np zwarte to nie zależnie od zapłonu aku rozładowałby sie do zera przez diodę i uzwojenie do masy .Kontrolka po zapaleniu gaśnie . Jest tak aku ma napięcie 12v przy wyłączonym zapłonie pomiar prądu pobieranego wynosi 0 .Po przekręceniu kluczyka prąd wzrasta na...
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam problem z alternatorem DELCO REMY – a mianowicie przestał mi ładować i co więcej nie świeci się nawet kontrolka na desce przed i po włączeniu zapłonu. Żarówka kontrolna jest dobra bo zaświeciła się jak podłączyłem cienki przewód D(+) do masy. Wymieniłem jak...
Witam wszystkich. Czy ma ktos jakis pomysł na zbudowanie stanowiska do pomiarów prądu i obrotów alternatora? Mam alternator, który daje prąd 85A przy 6000 obr/min. Jaki sprzęt bym potrzebował?. Zakładam że przy tym prądzie musi być silnik 3-fazowy na około 3 kW. A co do typu falownika i samego schematu...
Nie do końca szukanie daje odpowiedź, fakt zajęło to trochę czasu i jeśli chodzi o samo gniazdo to się zgadza, ale w moim samochodzie zastosowano przejściowy kabel do podłączenia alternatora, gdzie z głównej wiązki jest zakończony wtykiem, który by pasował do nowego alternatora, ale jest za krótki a...
Przeważnie każdy alternator ma wyjście do obrotomierza, jest ono oznaczone literką W, a jeśli niema to musisz się wpiąć w mostek diodowy w alternatorze. Jeśli podepniesz przez opornik i za opornikiem dioda zenera 5.1V to wszystko powinno być ok!
Sprawdź Kolego, jaki jest łączny prąd pobierany z alternatora na przewodzie B+ i wtedy będzie można dalej szukać usterki. Tylko czasem nie przerywaj obwodu B+ podczas pracy silnika, może to zniszczyć alternator. Jeżeli nie dysponujesz właściwym przyrządem, to udaj się na pomiar do elektromechanika.
Wczoraj przedstawiłem problem z ładowaniem w CC 900, jeden z kolegów z Forum pomógł mi określić w czym tkwi problem. Mianowicie przy pomiarach na końcówkach akumulatora podczas pracy silnika bez obciążenia Miernik wskazuje tylko 12, 82 V pod obciążeniem /zapalone światła drogowe/ 12,12 V , przy dodawaniu...
Prostownik podłączony jest do drugiego akumulatora. A tak szczegółowo to w Renault CLIO II można odłączyć instalację pojazdu od alternatora przy 60A /potwierdza to również i ASO/ - układ wspomagany elektrycznie. Alternator 12V 110A Mitsubushi sprawdzali na hamowni i orzekli, że jest dobry. Jutro mam...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Jest to ten sam alternator napięcie 12V to tzw napięcie znamionowe a napięcie w czasie pracy wynosi 14V i waha się w granicach 0,2V to znaczy, że w czasie pomiaru napięcia na zaciskach akumulatora wynosić może 13,8............ do 14,2V i te wartości są prawidłowe. A co do kupna alternatora to może...
To tylko pozostało sprawdzić wirnik. Pierwsze pomiar oporności , i czy ma połączenie z pierścieniami ślizgowymi i drugi pomiar czy nie ma przebicia na masę. Natomiast mądra książka podaje:zwarcie diody uzwojenia twornika lub zwarcie do masy tegoż uzwojenia.
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania......
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Na razie ładuję akumulator bo się trochę rozładował. Jak sprawdzić sprzęgiełko na aletrnatorze, czy da się to zrobić bez jego demontowania? Gdzie są owe czujniki temperatury? Ja znalazłem dwa które ewentualnie mogą być czujnikami temperatury zewnętrznej, jeden przed chłodnicami, a drugi przy wlocie...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa...
Witam. Kondensator nie używany MUSI być przed montażem UFORMOWANY, nie mylić z naładowaniem. Formowanie wykonujemy na zewnętrznym zasilaczu stabilizowanym z regulacją i pomiarem prądu. Cykl może trwać do paru dni w zależności od stanu wewnętrznej warstwy węglowej kondensatora. Po ukończeniu formowania...
Witam. Różnica napięcia między pomiarem na wyjściu alternatora a zaciskami akumulatora wynosi aż tylko 0,2 V. Więc wydaję mi się ,że jest to dopuszczalne. Masa alternatora jest jak najbardziej w porządku.
W moim aucie jest alternator Bosch 65a który przestał ładować. Na początek wymieniłem regulator napięcia i dalej nic-więc go rozebrałem. Rezystancje uzwojeń wirnika i stojana po pomiarze okazały się takie jak w instrukcji, więc zabrałem się za diody i okazało się, że jedna z6 diod prostowniczych o...
Dlaczego pomiar żałosny? Dlaczego alternator miał dostać? W jaki sposób mogliśmy go uszkodzić? Proszę mi pomóc, wytłumaczy. Jeśli mam się czegoś nauczyć to proszę o porady. W tej chwili sytuacja wygląda tak, że w Inter Carsie nie przyjęli z powrotem alternatora i jestem 500 zł w plecy. Alternator...
Witam mam taki dziwny objaw w samochodzie jak z tematu. Po odpaleniu silnika po ok. 1min. pracy, zacisk bezpośredni z alternatora B+, ten który łączy się bezpośrednio z aku i rozrusznikiem, (dokładnie miejsce zacisku) robi sie gorące, dotykając palcami można się poparzyć, po pewnym czasie ciepło odczuwalne...
Witam Jeśli chodzi o regulator do ruskiego alternatora to ja kiedyś zastosowałem w ciągniku regulator elektroniczny od dużego fiata.Oczywiście nie obyło się bez przeróbki.Zamontowałem go na zewnątrz.Po dokonanych pomiarach wszystko było okej.Alternator ładuje do dzisiaj,a akumulatory mają ósmy rok. ...
Czy aby nie uda się doczytać typu alternatora? Ze zdjęcia wynika, że coś nie pasuje. Raczej w tym ciągniku na masie mamy minus. W alternatorze jakby brakuje regulatora wewnętrznego i być może z tego powodu zastosowano zewnętrzny. Ale złącze do którego podłączasz lampkę kontrolną to mnie wygląda dla obrotomierza....
Zico63 Przy maksymalnym obciążeniu spadek napięcia może wynosić maks. 0,3V Tak się zastanawiam w jakim serwisie samochodowym pracujesz? Maksymalny prąd, to prąd rozruchu i nie spotkałem żadnego auta na świecie które by miało spadek 0,3V przy rozruchu. Podaj namiar, to może kupię takie cacko :D ...
Jeśli pomiary są dobre (a widzę, że całkiem nieźle Ci to idzie), t To mi wygląda na uszkodzenie, a w zasadzie początek końca alternatora. Myślę tak, bo napięcie nie dobija do 14,4V i jest zależne od obciążenia. 30 mili amper to jest prawie tyle, co nic więc to nie problem (chyba, że coś się załącza gdzieś...
Witam serdecznie! Dzisiaj rano w drodze na miasto zgasł mi samochód. Przy próbie odpalenia silnika zauważyłem, że akumulator jest kompletnie rozładowany (nic nie działało).Przy próbie rozruchu nawet rozrusznik nie kręcił. Wówczas sprawdziłem czy klemy nie przyspawały się do bolców akumulatora,...
Adiabeł nie dyskutuj za bardzo, bo ręczę że nie widziałeś tego alternatora na oczy. Padające alternatory w Goldwingach to żadna nowość, tym bardziej przykra, że ten "motocykiel" nie ma kontrolki ładowania, "altek" jest mały, a ma sporo odbiorników do zasilenia. Sprawdzić cokolwiek można przy użyciu oscyloskopu,...
Sprawdzę więc pobór prądu. Pomiar dokonam na napięciu z akumulatora, mam nadzieję będzie to miarodajne. Diody sprawdziłem miernikiem i są OK, choć wiem że bez próby prądowej taki pomiar prawie nic nie daje, a jedynie wykluczy diody które są zwarta lub rozwarte.
Czym się sugerujesz że ma - na obudowie Twoimi pomiarami .
Napięcie bezpośrednio na śrubie i obudowie alternatora 13,9V. Nadal nie wiem czy alternator jest sterowany z komputera auta taka jak w focusie lub bmw e46 3,0d po lifcie czy standardowo. Łatwo to sprawdzisz. Jeżeli altek ma tylko wzbudzenie (jeden cienki przewód do altka), to po uruchomieniu...
Arku zmierz napięcie na wsówce alternatora i na śrubie prądowej alternatora . Czyli na grubym i cienkim przewodzie. Ten pomiar WSZYSTKO wyjaśni.
Posiadam Fiata Albea 1.2 16v z 2002 roku. Wczoraj zapaliła mi się kontrolka z akumulatora i po pomiarze napięcia stwierdziłem że nie mam ładowania aku z alternatora. Ile kilometrów ujadę jeszcze na samym aku żeby dojechać bezpiecznie do mechanika. Wydaje mi się że padł alternator (szczotki lub regulator)....
jak masz miernik cyfrowy na zakres pomiar diod i robisz sobie pomiary pomiędzy wszystkimi przyłączami tranzystora (wszystkie możliwe kombinacje, tzw. każdy z każdym). A z wyników coś się może wydedukuje :)
Witam Może od początku. Znajomy ostatnio wymienił mi alternator bo stary miał zużyte łożyska. Kupiłem po okazyjnej cenie na portalu internetowym i okazało się, że uszkodzony w nim jest regulator napięcia (słabe ładowanie na wolnych obrotach). Jeździłem tak niecały tydzień po czym pojechałem do fachowca...
Jeden ze sposobów to pomiar miernikiem ustawionym na "Test diod", pomiędzy B+ a D+ w obydwie strony. Jeśli brak jest przejścia 9 diodowy, jak przejcie tylko w jedna stronę to 6 diodowy. Jeśli alternator nie sprawny (zwarta dioda wzbudzenia) test jest niemiarodajny. Trzeba zastosować drugi sposób, lub...
Stojana miedzyzwojowo nie sprawdzisz miernikiem ,należy jeszcze dokonać pomiaru czy nie ma przebicia na masę.Jak sprawdziłeś diody multimetrem możesz jeszcze sprawdzić puszczając przez daną diodę napięcie z akumulatora z wpiętą w szereg do zasilania żarówką 21Wat lub nawet reflektorową.Jednakowe świecenie...
Może coś w instalacji pobiera prąd.Zrób pomiary to będzie coś wiadomo.
Nie chce rozbierać alternatora (siedzi w samochodzie), jedyne co mogę to mogę pomierzyć PINy miernikiem. Czy po pomiarze można określić co jest nie tak? Jakie powinny być wartości na PIN1 i PIN2? Czy alternator z odpiętą wtyczką powinien wzbudzać się sam?
Witam. Wymieniłem dzisiaj cały kabel alternator <-> akumulator. Powodem było napięcie ładowania w okolicach 13,26 V. Po wymianie kabla na 16^mm2 ładowanie 13,98 V na wyłączonych odbiornikach, a na włączonych mijania/drogowe/nawiew 13,60 V. Chwilę później podłączyłem przewód wzbudzania...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu...
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Czy ktoś ma to urządzenie do pomiaru alternatora? cytat . VPetrV. najpierw . witam . przeca tak to by wyglądało . z regulatorem czy bez lecz lepiej z regulatorem. i teraz sztuczne obciążenie i od zera na ful i teraz moc .napięcie i obciążenie i a i prąd i .czas. czy on to wytrzyma. resztę szczegółów...
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam