Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Przecież podałem na początku przepis na pomiar.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Od początku. Gwarancja na akumulator jest ważna jeżeli został zamontowany w warsztacie elektromechaniki lub mechaniki pojazdowej i został wykonany pomiar ładowania alternatora. Wynik pomiaru musi być wpisany do karty gwarancyjnej.
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Ogólnie to chce mieć pomiar napięcia żeby wiedzieć czy alternator ładuje oraz jaka pojemność ma w danej chwili akumulator . Czyli jak silnik pracuje widzę napięcie ładowania a jak silnik zgaszę i przekręcenie kluczyk na pierwszą pozycję to widzę jaka ma pojemność akumulator . Tak to widzę
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Jaki ciągnik? Ciągłość przewodu z alternatora do obrotomierza jak i jego sprawność? Gdyby uzwojenie się przepaliło to nie uzyskał byś takich napięć podczas pomiaru. Napięcie ładowania jest , na wyjściu W napięcie także jest, można przyjąć, że alternator sprawny nie masz co tam szukać. Przewód lub sam obrotomierz, albo brak zasilania po stacyjce.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Pacjent: Dodge Nitro 2,8 CRD Rok: 2008 Pierwszy pomiar ładowania alternatora na klemach - 15,0 Kolejne po wyłączeniu i włączeniu - 13,8-14,2 Zastanawia mnie napięcie postojowe akumulatora. Sięga nawet 14.2 Prawdopodobnie sygnał wysterowujący ładowanie alternatora wychodzi ze sterownika silnika ale niestety nie mam schematów. Klient zgłasza, że odkąd...
Witaj. Sprawdz jakie masz ładowanie, może coś się dzieje z alternatorem. Jak sprawdziłeś ten pobór? w sumie upływ 100mA nie jest za mały ale nie powinien rozładować akumulatora. Pozatym jak będziesz sprawdzał ładowanie akumulator nie może być rozładowany. Wykonaj próbę pomiaru ładowania alternatora pod i bez obciążenia (światła dmuchawa itp).
(at)keseszel Napięcie najlepiej mierzyć na zaciskach akumulatora. Pomiar w innym miejscu bedzie obarczony dodatkowymi błędami, wynikającymi z np. z rezystancji przewodów i prądu pobieranego przez odbiorniki nimi zasilane. Jeśli chcesz mieć zrobione dobrze, to musisz doprowadzić przewody do pomiaru napiecia do zacisków akumulatora. Inaczej przyjmij...
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
Zgadzam się z tym że można a nawet trzeba sprawdzić ładowanie na alternatorze ale tylko wtedy kiedy pomiar na Aku wykaże że ładowanie jest zbyt niskie. W innym przypadku nie ma potrzeby mierzyć przy alternatorze. Jeżeli chodzi o pobór prądu dalej uważam że 80 mA to dużo za dużo. Po kilkunastu dniach nie ma szans na odpalenie auta. Gdyby to była wartość...
Wygląda że zasilanie (+) jest na lewej śrubie M6. Prawa powinna być M5, czy kontrolka świeci na postoju i gaśnie po uruchomieniu silnika. Oczywiście (minus akumulatora na masę. Słabe ładowanie(w zasadzie brak), może być spowodowany luźnym paskiem klinowym, zbyt dużą średnicą koła pasowego. Koniecznie należy dobrze naładować akumulator(akumulatory),...
Pewnie masz zaśniedziałą obudowę aluminium alternatora w miejscu przykręcenia do silnika stąd taki pomiar jak wyczyścisz będzie ok.
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
A co by zmieniło jakbym dał alternator 140a? Szybciej by ładował aku? Pomiar 13,5v jest obojętnie kiedy, czy po nocy jak zapale czy jade już np 3h ciągle. Ciągle jest taki sam.
Panowie ciągle pomijacie uwagi R-MIK. Jeśli pomiar pokazywał PODKREŚLAM 13 - 14 V to jest żaden pomiar. Dowodzi to że zastosowane przez mechaników przyrządy nie nadawały się do tego celu. Niestety sam miałem taką usterkę - bardzo "miękki " alternator. Po uruchomieniu silnika nawet ładował akumulator - ale po właczeniu świateł, dmuchawy już amperów nie...
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Witaj Najpierw wykonaj pomiar napięcia ładowania alternatora. Pod obciążeniem elektrycznym i bez obciążenia. Pozdrawiam
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
OK. To tak dla wyjaśnienia: pomiar ładowania alternatora wykonuje się gdy alternator pracuje - czyli gdy silnik pracuje. Wtedy napięcie powinno zawierać się w przedziale 14,0 - 14,7 V. Sam akumulator zaś po zgaszeniu silnika i odłączeniu od instalacji powinien mieć ok 13V, które szybko spadną do 12,7 - 12,5 V. Jeśli będzie mniej niż 12,5 to akumulator...
Z filmów wynik że jest ok. Teraz pomiar na alternatorze.
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Przepraszam że dokładam zapytanie w ten sposób. Golf 3 1.9 tdi alternator Bosch 120 A do alternatora przychodzą 2 przewody czerwony i niebieski. Chciałem z kolegą zmierzyć napięcie na nich, odpięliśmy niebieska kostkę która jest przymocowana do rozrusznika, pomiary wykonywaliśmy ok. 15 min. W czasie pomiaru nagle alternator przestał ładować, założyliśmy...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
Alternator dobrze ładuje. Tzn ? konkretny pomiar w voltach podaj.
jeżeli to z winy pająka to ciekawy przypadek musze przyznać. a co do diód to odłączyłeś uzwojenia do pomiaru czy nie? szczotki to już się widać skończyły
Problem braku ładowania przy wysokim poborze prądu rozwiązany. Okazało się, że alternator miał założony nie taki mostek i zamiast ponad 100A miał raptem 75. Im wyższy pobór tym ładowanie słabsze. Natomiast dalej zastanawia mnie z kad różnica pomiędzy test mode a miernikiem przy pomiarze napięcia ładowania Miernik 14.30 test mode 13.5 jakieś pomysły...
To nie pomiar prądu a informacja, że alternator ładuje. Dzięki temu włączony jest prąd na wirnik, przed stwierdzeniem że na danej fazie nie ma napięcia jest włączony tylko prąd pomagnesowujący wirnik. Nie zrobią pomiaru prądu na diodzie, dlatego że dioda ma tzw. dryft temperaturowy, około 2mV/C
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
a bardziej zaawansowana metoda którą stosuje to miernik cęgowy i pomiar prądu(AMPER) jaki alt. podaje do aku
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
No to trzeba sprawdzić czy to faktycznie alternator. Patrz pomiar napięcia ładowania. Wymiana na jaki Nowy/regenerowany/Używany? Może warto zrobić sekcję zwłok poprzedniemu albo obecnemu alternatorowi (jak jest uszkodzony) co w nim padło (wirnik, diody, regulator, szczotki regulatora).
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
Witam wszystkich którzy starali sie udzielic koledze informacji ale jesli mogę cos zasugerować to poprawny pomiar natężenia ładowania alternatora wykonuje się amperomierzem cegowym i nie mierząc na przewodach z alternatora tylko na przewodzie masowym akumulatora to znaczy na minusie zachowując kierunek zgodny z oznaczeniem na cęgach. pozdrawiam
Dlatego też każą robić pomiar min 1 h po ładowaniu czy to prostownikiem (ładowarką) czy alternatorem.
Nie robie w ciężarówkach za bardzo, ale jeśli regulator jest orgniał Boscha to proponuje spróbować resetować przez kasowanie błędów w sterowniku. Gościu, to co piszesz to jest jakaś farsa... zmieniłem alternator -zasilanie stałe jest -zasilanie po stacyjce jest a ten wyświetla błąd na żółto -sprawdzone testerem ładowania właściwe, nie wiem co jest...
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze? Pomiar na akumulatorze
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Sprawdź dokładnie ten gruby przewód łączący akumulator z alternatorem, słabe styki, rdza no i oczywiście pomiar napięcia ładowania na wolnych obrotach, pomiar na samym alternatorze i na akumulatorze.
Pomiar należy dokonać również na alternatorze, by stwierdzić czy wina jest alternatora. Może to być związane ze spadkiem napięcia na instalacji. Dodano po 4 Przed wszelkimi pomiarami, akumulator powinien być w pełni naładowany.
Trzeba posprawdzać,wyczyścić wszystkie "grube"kable od aku.Wszystkie plusy i minusy.Potem pomiar ładowania i koniecznie pomiar poboru prądu.Być może alternator być może rozrusznik kto to wie.A być może co innego z elektryką.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
A odpiąłęś uzwojenie od mostaka, jeśli nie to pomiar g... wart.
mianowicie po uruchomieniu silnika obroty są na poziomie 700 RPM, po dodaniu gazu i puszczeniu nie jest w stanie utrzymać obrotów i gaśnie. Co ciekawe po odłączeniu kabli od alternatora i uruchomieniu silnika na samym akumulatorze problem znika, silnik pracuje elegancko tak jak powinien. czyli alternator stawia silnikowi bardzo duży opór Oczyściliśmy...
Kidu22 Ci dobrze podpowiedział , tu żeby dalej coś konkretnie się dowiedzieć potrzebny pomiar prądu .
Jeżeli akumulator był rozładowany to jest jak najbardziej prawidłowo że się rozgrzał alternator. Podstawowa sprawa to pomiar napięcia ładowania.
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
gdzie przytykać końcówki multimetra Alternator to prądnica trójfazowa, wyjścia ze stojana to właśnie fazy. końcówki multimetra, które są dwie, a nie jedna I przy pomiarze oporu elektrycznego, jak również elementów półprzewodnikowych mają biegunowość. Czyli najpierw mierzysz w jedną stronę, a później zamieniasz miejscami przewody pomiarowe i powtarzasz...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
A pomiar napięcia akumulatora, napięcia ładowania,bez i z obciążeniem?
Najprawdopodobniej (jak kolega sam zauważył) ,ślizga się pasek na alternatorze ,zwłaszcza pod obciążeniem. Trzeba zlokalizować i usunąć przyczynę piszczenia i ponownie dokonać pomiaru ładowania.
Witam, Chciałbym przedstawić problem jaki występuje w Oplu Corsie C z silnikiem 1.2 Twinport. Po odpaleniu auta (zimny silnik) dziwnie zaczyna wyglądać praca silnika tj. trzęsie nim delikatnie oraz przygasają światła drogowe jak i te w środku auta. Objawy te występują czy to na ciepłym czy zimnym silniku. Po dodaniu gazu efekt przygasania znika. Postarałem...
Jeżeli pomiar na odpalonym silniku to za wysokie ładowanie. Norma to 13,8V do 14,4V.
Do sprawdzenia na stole musisz jeszcze podpiąć sygnał wzbudzenia. Alternator sprawdzaj pod obciążeniem. Jaki to alternator tam siedzi? Regulator oryginał czy zamiennik? Schemat regulatora znajdziesz w necie. Potem jest pomiar.
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
Jako takim obciążeniem jest akumulator i światła.Ile daje na światłach?.Gdy rozładujesz stojak od mostka z diodami , może szok sprawdziś sam diody.Moim zdaniem diody są OK.Akumulator oczywiście masz podłączony do zacisku B+.Ten pomiar ładowania robiłeś na alternatorze czy akumulatorze.
Włącz razem z światłami jeszcze dmuchawę lub ogrzewaną szybę i wtedy pomiar.
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
Jakim miernikiem dokonałeś pomiaru. !3,8V - Jeśli bez włączonych świateł to jednak trochę za mało (możliwość uszkodzonego alternatora). Ja w pracy puszczam jako sprawny alternator gdy mam ładowanie 14,2-14,4V a z włączonymi światłami 14,0-14,3V . Idealnie by było jakby napięcie podczas pracy silnika było 14,4V dość często tak jest jednak ostatnio alternatory...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
To nie tłumaczy pomiaru na alternatorze
po dokonaniu pomiaru rezystancji kabla Omomierzem? Taki pomiar to psu na budę.
Panowie w tym przypadku nie ma najmniejszego problemu z pomiarem diod głównego mostka bo są przykręcane za pomocą nakrętki. Odkręci 3 nakrętki widoczne w środku alternatora, rozłączy od śrubek diody i mierzy miernikiem ustawionym na pomiar diody. W jednym kierunku ma 0.5V spadku napięcia bo tak wskaże miernik w drugim nic nie wskaże, to cały pomiar....
Pomiar zbyt niskiego napięcia jest wystający do stwierdzenia braku ładowania. Naprawami nie zajmuję się już od dobrych 20lat. Wyjmuję i do wyspecjalizowanej firmy.
Dodatkowy przewód z plusa alternatora do wspólnego plusa?? Tylko na nim będziesz mierzył prąd ładowania?
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
Miałem taką usterkę. Normalnie pobór idealny, około 0,01 A. Aż podczas któregoś pomiaru wartość około 4 A. Oczywiście winowajcą okazał się alternator. Ładował idealnie a przywierał "kiedy mu się chciało. Moja rada na tę usterkę - odepnij tylko energetyczny od alternatora i zobacz wówczas co się stanie.
Witam Na początek sprawdź jakie jest ładowanie.Taki objaw( gdy alternator jest O.K )może powodować spadek napięcia na instalacji ,zwłaszcza zasilania licznika (kontrolki ładowania).Należy zrobić jeszcze pomiar napięcia na wyjściu alternatora do którego jest podłączona kontrolka ładowania.
Czyli słusznym schematem jest ten poprawiony, ten czarny X to wył. w stacyjce. Jeżeli jest ładowanie, to zostaw to podłączenie alternatora. Zrób pomiar - tak ja Ci pisałem, z odpiętym alternatorem. Jak nie on "traci" prawie 9 W, to należy kolejno odłączać radio, alarm (jak jest) itd.
znający zasady oscyloskopowego diagnozowania obwodu ładowania na pewno wyjaśni wątpliwości. A od kiedy do pomiaru napięcia ładowania potrzebny jest oscyloskop?
Sugestie ci napisałem ,pomiar cęgami. Jak wzbudzeniówki poszły może przywierac D+ do masy , zamontuj diodę separacyjną 1A na przewód kontrolki paskiem w kier. alternatora. Chyba że wirnik przywiera i spalił diody.
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
W jaki sposób sprawdzić alternator...Pomiar napiecia ładowania : 14,4 V
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Zacznij szukanie od naprawy alternatora. Poprzedzoną pomiarem napięcia ładowania.
Panowie, jeżeli alternator był dwukrotnie sprawdzany na stole, oraz w innym ciągniku, to można na razie założyć, że jest sprawny i usterki szukać w instalacji ciągnika. Proponuję podłączyć go nowymi przewodami (tak dla próby) żeby wykluczyć uszkodzenie instalacji. (at)marekangela sprawdź napięcie na wyjściu wzbudzania oraz na wyjściu prądowym alternatora...
Na razie jeszcze do przeglądu pojeżdżę na starym ale potem zrobię mu pomiar pojemności podczas rozładowywania a następnie pomiar ładunku jaki przyjmie podczas ładowania. Jak napisałem do przeglądu jeździłem na starym bez problemów. Na przeglądzie dokonałem pomiaru starego a po wymianie na nowy tego drugiego. W serwisie twierdzą, ze należy przyjrzeć...
alternator pomiar ładować alternator pomiar pomiar alternator
miracast laptop corsa zaplon transformator samsung
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Komputer nie widzi głośników zewnętrznych - kod 10 Lokalizacja DPF w Renault Espace 5 1.6 dCi