Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Jaszto proszę nie zaśmiecaj tematu bo wykazujesz się ignorancją i utrudniasz odpowiedz osoba ktore robia takie pomiary.
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Pomiar z B+, i co to ma do znaczenia. Jakie masz to napięcie na wyjściu z alternatora ?
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
Pomiar robiłeś po odczekaniu 15min ? Masz jakieś dokładane urządzenia? Jeśli nie to odłącz alternator i zobacz czy nie on, tylko uważaj raczej ten przewód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Sprawdź jeszcze raz czy dobrze zlokalizowałeś zacisk IG. W japońskich alternatorach nie ma opcji aby ładowanie działało bez zasilania po stacyjce. http://datsun1200.com/modules/mediawiki/... Tu masz schemat podobnego rozwiązania. Jak widać z zacisku IG idzie zasilanie na uzwojenie wzbudzenia (zacisk F). Zacisk N to punkt...
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
http://obrazki.elektroda.net/72_12653068... L-kontrolka IG- zasilanie po zapłonie S- pomiar /stałe zasilanie/.P
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Pomiar napięcia będzie niezbyt wiarygodny- uzwojeń jest więcej a wystarczy że jedno ma zwarcie. Prostownik też jak będzie padnięta jedna strona a druga nie to nie zrobi zwarcia na akumulator (to normalny 3 fazowy prostownik ). Sprawdź miernikiem a uzwojenia oglądnij. Warto wziąć na hamownię- szlifierka kątowa z założonym kołem pasowym wielorowkowym,...
https://obrazki.elektroda.pl/2515780300_... IG - zapłon (ignitron). L - lampka ładowania (charging lamp). S - stan naładowania akumulatora, pomiar N - wyjście obrotomierza (point central). ****************************************... gruby - wiadomo gdzie IG - plus po stacyjce L - chyba jasne S - zostawiasz N - zostawiasz...
Pin S to sensor odpowiedzialny za pomiar napięcia dzięki któremu ładowanie jest albo włączane albo nie. Sprawdź połączenie przewodu "S" do plusa akumulatora, możliwe że jest uszkodzony, przetarty albo zaśniedziałe połączenie.
Podmień na początek akumulator. Wymień/napraw alternator. NAJPIERW jednak SPRAWDŹ spadki napięć na połączeniach alternator- akumulator. Chociaż zapewne skończy się na wymianie alternatora. alternator sprawdzony w profesjonalnym zakładzie,sprawny,na testach wyszło sprawny,wyczyszczony,założony ponownie, pomiar na alternatorze,14,82, pomiar na akumulatorze,14,78,,...
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
witam faktycznie niezły serial tylko chyba troche czeski film bo nie wiadomo o co chodzi i pewnie czeski bład to znaczy gdzies na poczatku popełniono bład w mysleniu alternator przez zestyk w regulatorze podaje informacje dfm tj obciazenie majac vcds mozemy zaznaczyc to obciazenie i obserwowac je na wykresie podobnie jak napiecie zasilajace sterownik...
Uzwojeń nie należy przerabiać. Na zdjęciu nie widać aby były przegrzane lub uszkodzone. Najlepiej byłoby sprawdzić alternator na sztucznym obciążeniu, ale w tym celu jest potrzebna wiedza jak pomiar wykonać. Dlatego należałoby zacząć od sprawdzenia regulatora napięcia. BTW. Czy na pewno w tym modelu są światła zasilane z akumulatora? Schemat producenta...
Musisz oszacować. Masz miernik. Spróbuj go wpiąć na pomiar prądu ale też mądrze! Na czas rozruchu miernik należy ominąć (zrobić zworę na jego sondach), bo raczej nie zniesie takiego poboru. Możesz też wstawić w szereg z akumulatorem większej mocy opornik małej wartości i mierzyć spadek napięcia na nim. A reszt to już podstawowe wzory prawa oma...
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Jeżeli masz alternator rozłożony to sprawdź: Wirnik: czy nie ma przerwy - mirnik między pierścienie(powinien pokazac jakąś opornośc) i czy nie ma do masy - miernik między pierścień i oś(tu miernik nie powinien nic pokazac).Do sprawdzenia przebicia międzyzwojowego potrzebny jest specjalny przyrząd. Stojan: czy nie ma przerwy - miernik wpinasz między...
Witam , pozdrawiam . Czytam , czytam i malo rozumiem . Proponuje co nastepuje : - Naladuj akumulator prostownikiem , jedz autkiem przez np: ile dni wytrzyma mierzac co jakis czas napiecie przy wylaczonym silniku . - Naladuj akumulator i zostaw w miare mozliwosci auto stac - mierzac napiecie na akumulatorze po np: 2 dniach . Jesli po tym wszystkim zaobserwujesz...
no tak ale zmieniać alternator na mocniejszy grozi tym ze nie wytrzyma instalacja w aucie jak juz to zakładać drugi altek tylko pod CA Nie rozumiem wytlumacz mi dokladnie co moze nie wytrzymac. mlody1921 ma racje . Padają mostki prostownicze w alternatorach . Wiem z autopsji i potwierdzi to każdy dobry elektryk regenerujący alternatory. Dobra ale co...
Najpierw radzę naładować akumulator i zostawić w aucie na noc lub dłużej ze ściągniętą klemą. Jeśli autko odpali bez problemu, to pozostaje tylko kwestia poboru prądu przez urządzenia. Sam pomiar oporności nic nie da, bo niektóre odbiorniki mogą się "aktywować" dopiero po podaniu napięcia. Trzeba więc wpiąć amperomierz między klemę a biegun akumulatora...
Dwie lampy H3? Daj 15A. Tutaj okej, musi być zapas po prostu mocy. 15 będzie idealne, bo przy 12V będą mogły pobrać coś około 10A. Przewody powinny mieć 1,5mm2. Tu się nie zgodzę. Przyjmujemy że ma napięcie w instalacji 12V, więc prąd popłynie około 10A. Ja już bym założył 2.5mm2 do włącznika, a dalej na lampy po 1.5mm2. Zakładanie przekaźnika pod...
Nie no tak nisko ulokowana to nie będzie - sugeruję w takim układzie zakup brakującego wspornika owiewki tylnej. I chyba widzimy antenę z lewej, bo kto robi z prawej. Dla ułatwienia takie malowidło i opcja najlepsza ze wszystkich. https://obrazki.elektroda.pl/8884082800_... I krótko wypunktowane co najważniejsze. 1. Masa - oczywiste....
Dane z ServiceBox'a Peugeota Model 3008 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 12394 89 2 0592 Data Początku Gwarancji 22.11.2010 NRE(homologacja) e2*2001/116*0377*04 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU PEUGEOT LINIA PRODUKTU 3008 TYP NADWOZIA CROSS OVER 5-DRZWIOWY WYKOŃCZENIE ŚREDNI ŚREDNI SILNIK DIESEL...
Cześć, poniżej rozkodowany VIN : Model308 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12497 89 1 0217 Data Początku Gwarancji01.03.2011 NRE(homologacja)e2*2001/116*0362*29 P4A9665526199 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU308 TYP NADWOZIAHATCHBACK 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKDIESEL...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Uszkodzony był alternator dawał napięcie bez odpowiedniego prądu. Możesz rozwinąć tę myśl, bo pierwszy raz czytam o takim rzadkim prądzie, a Ohm w grobie się przewraca.
No to i ja wtrącę swoje trzy grosze na ten temat, bo też mam Toyotę tyle że corollę. U mnie na zimnym alternatorze, uzyskuję napięcie ładowania 14,4 V, ale w miarę jak się alternator nagrzewa, to napięcie ładowania stopniowo spada do wartości 13,8-13,9 V (mierzone na biegunach akumulatora). Pomiar był robiony na wolnych obrotach, przy otwartej pokrywie...
Ależ kolego jack63 za nic mnie nie złapałeś mam wolne ręce i nogi nie czuje żeby mnie ktoś za cos trzymał. Motorku nie znam pisałem o tym , ale co widzę ze schematu to B/R idzie do modułu zapłonowego , W/Y idzie do diody prostowniczej ( A C Regulator) nie widać na nim żeby był podłączony do masy, więc żadna regulacja tam nie następuje tylko prostowanie...
Tak ale ile takie stare autko brało prądu po przekręceniu kluczyka ?bo dzisiaj bierze ponad 10A. Druga sprawa to nikt w starym aucie nie kontrolował ekologii i nie było takich jaj że auto ma alternator 200A ale komputer nie pozwala dać ani jednego na ładowanie bo wtedy większa emisja i inne sruty ekologiczne. No i jak coś uśrednisz przy prądzie 10A...
Co za auto w jakich warunkach mierzyłeś czy mierzyłeś na akumulatorze czy zrobiłeś też pomiar na alternatorze bo to jest ważne.
Ciecz to jeszcze nie kolego ale wynikało by że masz przeładowany układ mierzył kolega temperaturę /ciśnienie/ na stronie LP bo ten objaw wskazuje na podwyższona temperaturę odparowania. Hmm, zakładając, że nie przekroczyłem ilości 30% R134a byłoby to dosyć interesujące ale jest to możliwe, gdyż jak wspomniałem uzupełniałem gotową mieszanką od GAZOZO...
Powiedzmy jasno jakość wykonania tego to jest dramat. Gdzie są tulejki, konektory, złącza jakieś sensowne prowadzenie przewodów, jakieś sensowne wiązki i ich średnice i kolorystyka. Nie wspominając już o bezpieczeństwie. Metalowa obudowa i brak styku PE, a przewód w pojedynczej izolacji leży na blasze (chyba, że lakier liczyć za podwójną izolację...)....
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Ogólnie to chce mieć pomiar napięcia żeby wiedzieć czy alternator ładuje oraz jaka pojemność ma w danej chwili akumulator . Czyli jak silnik pracuje widzę napięcie ładowania a jak silnik zgaszę i przekręcenie kluczyk na pierwszą pozycję to widzę jaka ma pojemność akumulator . Tak to widzę
Najmniejsze miały 100-105A mogę sprawdzić po nr. Vin jaki powinien być. Różnica to zaśniedziałe kable , pisałem. pierwszy pomiar na Altku a drugi na akumulatorze i zobaczysz jaka różnica . Dołóż dodatkowy kabel silnik-karoseria .
Nie ma co kombinować, po Nowym Roku oddaje alternator do sprawdzenia to specjalnej firmy która się zajmuje rozrusznikami / alternatorami, żeby mieć 100% pewności by tą część wyeliminować z wady w 100%. Poinformuję jak będę miał info. Na razie dzięki mam za wszelkie jakiekolwiek podpowiedzi. Alternator, alternatorem. W aucie jakość połączenia między...
Wskazanie jest stabilne . Pokazuje np 0,7 volt zamiast 2,60 volta. Zasilanie to alternator ciezarowki. Suwak to czujnik polozenia dzwigni hydraulicznej w pozycjach gora, luz ,dół. zakres napiec od 1,5 do 4 volt Dodano po 1 Zastanawiam sie czy nie zamontowac ukladu z zasilaniem 24 volty, tylko czy napiecie 28 volt go nie ugotuje Dodano po 2 Ciekawe czy...
Procedura zajmuje pół godz. Chyba że źre np. alternator
No i co z tego skoro nie wiesz co do czego i jeszcze wprowadzaszw błąd innych. A to ciekawe,może rozwiniesz. EDIT: Podbijam-gdzie wprowadziłem w błąd tych "innych"? Jesteś w stanie zlokalizować moduł DRL? Masz od niego pomiar w obu kierunkach ,będzie łatwiej zawęzić obszar poszukiwań. Rezystor wpięty równolegle z kontrolką też ma znaczenie,ale wszystkiego...
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Kalibracja jednopunktowa. Proszę...
Kobieta jeździ niestety na krótkich dystansach. Tyle co do sklepu 5km max w to i spowrotem i raz na tydzień z 60 km w to i spowrotem. Ten miernik chiński to też nie wiadomo czy do końca miarodajny. To dzisiaj nowy kupiony akumulator. Czy dobrze ładuje to pewnie na dłuższej trasie się okaże. Dodano po 11 Wedle internetu to alternator działa na minimum...
Witam szanowne grono, zarejestrowałem się gdyż mam nadzieję że tu wśród specjalistów otrzymam pomoc. Posiadam VW Phaeton V8 4.2. Samochód posiada dwa akumulatory w bagażniku, po prawej akumulator przeznaczony wyłącznie do rozruchu silnika, po lewej akumulator AGM przeznaczony do zasilania odbiorników i elektryki pojazdu. Z ustaleń jakie poczyniłem na...
Prosty pomiar wszystko ci powie.
(at)ElektrodaBot . Poproszę cię o pomoc Agregat chłodniczy Relec Froid TR22 nie mogę znależć schematu instalacji elektrycznej lub dokumentacji serwisowej . Po prostu nie dostępna , dasz radę ? . Bezpośrednia odpowiedź 1. Relec-Froid nigdy nie publikował kompletnych schematów TR-22 w otwartych źródłach; dokumentacja krąży wyłącznie w serwisach partnerskich...
Jeszcze raz powtarzam, jeśli jest sprawne ładowanie i nie ma poboru prądu jałowego ponad stan , akumulator sam się zawsze naładuje. Wynika to z fizyki. Nie wiem z jakiej fizyki niby to wynika? Alternator jest w stanie osiągnąć co najwyżej 2,4 V / celę, a do całkowitego naładowania jest potrzebne napięcie 2,65 - 2,7 V / celę utrzymywane przez kilka...
Wykorzystaj fakt, że na przewodzie łączącym alternator z instalają wystepuje spadek napięcia. To jest jakiś pomysł, ale przy założeniu, że długość tego przewodu to 1m (nie mam teraz możliwości podejrzeć, ale stawiam, że przekrój to 16mm2) to spadek napięcia przy maksymalnym obciążeniu nie przekroczy 200mV, przy mniejszym obciążeniu zakładam, że 10x...
Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar...
Witam. Czy wszystko zadziałało bezproblemowo. Bo osobiście też jestem na etapie montażu takiego sprzętu w swoim poldeczku. Alternator 100 A już siedzi. Jeszcze tylko wymiana żarówek na ledy, żeby zmniejszyć pobór prądu, bo na długich to 10 A pobierają, jeszcze tylko pomiar zapotrzebowania na prąd silnika dmuchawy. I chyba wtedy te 100 A by starczyło...
Ja nie muszę używać oscyloskopu bo mam BM338 i mam pomiar alternatora / mierzy składową zmienną / a wynik to zły lub dobry.
Pomiar zbyt niskiego napięcia jest wystający do stwierdzenia braku ładowania. Naprawami nie zajmuję się już od dobrych 20lat. Wyjmuję i do wyspecjalizowanej firmy.
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Wznawiam [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/v... temat. Coś mi dalej rozwala akumulator. Jak pisałem w zamkniętym temacie, ostatnio alternator był zamontowany po regeneracji i już wtedy miałem dziwne zachowania, że kontrolka akumulatora w czasie jazdy czasami kilka razy na sekundę się zapalała i gasła. W marcu...
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Ciesze się, że na kolegę trafiłem. Nie będę ukrywał, że liczę na pomoc. Do tej pory nikt nie potrafił mi udzielić fachowej porady. Jeśli można, to chciałbym przejść od tematu ogólnego alternatorów do konkretnego przykładu (jeśli to konieczne proszę o wydzielenie do osobnego wątku). Gdzie są diody wzbudzenia w tym alternatorze? (foto) http://obrazki.elektroda.pl/1028989000_1...
Pomiar względem masy, przy pracy silnika. Zacisk B+ alternatora 12,45V połączenie D+ 12,39V masa alternatora względem korpusu silnika 0,3V. Aktualnie zamontowałem nowy alternator, który przy pomiarach wykazuje takie same parametry jak stary alternator i chyba będę musiał podjechać do elektryka, wirtualnie gdybanie i podawanie pomiarów mija się z celem....
Kolega podpowiadał, że musiał wyciąć alarm. W tym kierunku proponował poszukiwania. Maxymalny prąd jaki powinien pobierać to 0,03A czyli 30 mA.. Teoretycznie powinienem zmierzyć po minimum 30 minutach. Tu nie mogłem czekać, więc pomiar mało wiarygodny, ale możliwe, że powtórzę. Auto było zamknięte, krańcówki pozamykane. Pomiar akumulatora na początku...
To i ja dołożę trzy grosze do tej uczonej dyskusji. Sprawa ładowania stałonapięciowego, jakie jest realizowane przy ładowaniu prądnicą, alternatorem lub zasilaczem impulsowym. Przeprowadziłem swego czasu takie eksperymenty przy ładowaniu napięciem 13.8, 14.4, 14.8 oraz 15.2 V. Przy ładowaniu napięciem 13.8V końcowy prąd ładowania wynosił 400 mA, przy...
Możesz zrobić zdjęcie alternatora. Należy sprawdzić mostek prostowniczy alternatora oraz stojan, stan szczotek wirnika, jeżeli alternator ten posiada. Zrób pomiar jakie napięcie jest na zacisku B+ i zacisku D+, do którego podłączona jest kontrolka. Obroty silnika średnie. Ważny jest również naciąg paska klinowego.
Zakładając, że pomiar jest dobry, to odłącz alternator i zmierz jeszcze raz. Następnie bezpieczniki...
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Zwykła żarówka ma za mały prąd żeby stwierdzić czy są diody są dobre po drugie pomiar diod podłączonych razem nie ma sensu. Przy małym prądzie albo przy pomiarze multimetrem są "dobre", pod obciążeniem już nie. W miejscu zaklejonym klejem w alternatorze 9d jest miejsce na wsuwkę wzbudzenia, w alternatorze 6d jest wyjście z gwiazdy pod przekaźnik ładowania....
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
https://obrazki.elektroda.pl/9994021700_... https://obrazki.elektroda.pl/9572231900_... (at)ElektrodaBot Wstępna ocena dostępnych informacji Z dotychczasowych danych i zamieszczonych zrzutów ekranu wynika, że mimo wymiany przepływomierza na oryginalny Bosch i przeprowadzenia resetów/adaptacji w sterowniku, nadal pojawiają się...
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
Witam wszystkich, witajcie. Prowadząc ożywioną dyskusję ze "zdunvw" i za jego namową, chciałem dorzucić coś od siebie do tego tematu, bo sądzę, że może to pomóc, tym którzy już opadają z sił😉. Ja ze swoim problemem walczyłem od wakacji, aż do teraz. To jakieś 7 miesięcy i bynajmniej po tym okresie stwierdzam, że dobrych fachowców od MB, to szukać...
Teraz sie zastanawiam czy ten proces "oczyszcza" system czy brac sie za rozkrecanie wtryskow. Rozkręć. Albo od razu wywal na złom. Roboty sobie oszczędzisz. Pomyśl... Stanowisko do testowania i naprawy wtryskiwaczy CR kosztuje kilkadziesiąt tysięcy złotówek. Dlaczego? Po wyjeciu wtrysku chcialbym zobaczyc ze wtryski dzialaja. Jak wyżej. Przypuszczam...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Trochę rewelacji (moim zdaniem herezji) tutaj przeczytałem. Autor wyraźnie napisał, że poziom elektrolitu w celach ma ok. 1 cm wyższy od maksymalnego i jego gęstość 1,20 przy ładowaniu przy napięciu ok. 13 V. Pytanie, czy pomiar poziomu elektrolitu jest wiarygodny, ale możliwe, że celowo został zalany do takiego poziomu z powodu oznaczenia jako "bezobsługowy"....
Pomiar spadków napięć na kablach trzeba zrobić oraz prąd jaki daje alternator cęgami.
Zgodnie z obietnicą informuję na bieżąco... 😉 Przelotka drzwi prawych (to wersja 3D) ma tylko lekkie pęknięcie na przewodzie masowym(grubszy brązowy) https://obrazki.elektroda.pl/5611523500_... https://obrazki.elektroda.pl/6028753700_... Przelotka lewa (drzwi kierowcy) znacznie gorsza... https://obrazki.elektroda.pl/1713357100_...
Witam Gdzie robiłeś pomiar napięcia,zrób pomiar na alternatorze i akumulatorze(może być spadek napięcia na instalacji),pasek nie ślizga?.
Ten temat jak i inne związane z HHO i tak zaraz powędruje do kosza albo zostanie zamknięty z "obiektywną" opinią moderatora na koniec. Nie wiem czemu przy okazji takich tematów wszyscy ciągle zasłaniają się prawami fizyki.. Tak jakby działanie HHO w jakikolwiek sposób miało im przeczyć. - Albo ktoś zaczyna wyliczenia ile litrów powietrza pobiera silnik...
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normtalnie ładuje po odpaleniu. Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Wg mnie jest to typowy przykład reakcji regulatora napięcia na jego wysoką temperaturę. Pytanie o źródło tej wysokiej temperatury regulatora, w domyśle alternatora. Przyczyny wg mnie mogą być trzy: - przeciążony alternator,...
A odpiąłęś uzwojenie od mostaka, jeśli nie to pomiar g... wart.
Tyle że ten prąd nie jest sztywno 50 A i zależy od pojemności akumulatora, stopnia naładowania i napięcia na jego zaciskach (jest spora różnica między 13.9 V a 14.5 V). I tak aku 45 Ah po starcie będzie brał 30 A a 100 Ah w tych samych warunkach 50 A ale to jest i tak w pierwszych sekundach i zacznie łagodnie spadać . Ostatnio badałem w astrze f 1.6...
Witam. Auto jak w tytule. Problem polega na napięciu ładowania w zakresie 14,4 do 14,6V CEM wywala błąd "over voltage". Problem wystąpił jakieś 2 miesiące temu. Po wyskoczeniu tego komunikatu zmierzyłem napięcie i łądował ok 14,6-14,8 . Zregenerowałem alternator , nowy regulator , łożyska , diody sprawdziłem pod obciążeniem. Założyłem do auta i było...
Podczas startu samochodu (na zimnym silniku) zmierzyłem natężenie prądu na przewodzie (+), który wchodzi na świece żarowe.(ustawiłem miernik na 40A DC, ale było O.L (czyli był raczej większy prąd na starcie niż ustawiony zakres). Uruchomiłem samochód w 0:45 sekundzie nagrania i do 0:55 było OL na mierniku. Po 10 sekundach wartość natężenia na przewodzie...
Jeżeli jest przejście do masy to stator uszkodzony.
alternator pomiar pomiar prąd alternator pomiar ładować alternator
zmywarka bosch model błędnie wyświetla kolory zawieszone konto allegro
pochłaniacz oparów lutowniczych modus fault steering
Wymiana płyty głównej w centrali Satel CA-10 Jak otworzyć boczną obudowę pralki PTL 800?