Co za auto w jakich warunkach mierzyłeś czy mierzyłeś na akumulatorze czy zrobiłeś też pomiar na alternatorze bo to jest ważne.
Witam Gdzie zrobiłeś ten pomiar ,alternator czy akumulator ,czy jest różnica w napięciach . Jeżeli tak ,to sprawdź masę przewód zasilający,zobacz czy pasek nie ślizga.
Zasadniczo słaby akumulator daje inne błędy. Zgadza się, mi chodziło raczej o jego techniczną sprawność i w tym modelu jeśli się nie mylę jest dwa akumulatory rozruchowy i pomocniczy. Volvo xc potrafią być dość kapryśne jeśli chodzi o elektrykę i chociażby same zabiegi przy obsłudze akumulatorów wymagają zachowania pewnych procedur wskazanych przez...
Jeżeli jest przejście do masy to stator uszkodzony.
Jaszto proszę nie zaśmiecaj tematu bo wykazujesz się ignorancją i utrudniasz odpowiedz osoba ktore robia takie pomiary.
P i Y to wzbudzanie alternatora Zmierz omomierze przejście uzwojenia pozostałe dwa też tylko tym razem od masy. Do pomiaru odłącz wtyczkę od alternatora i mierz na nim samym.
Porady w związku z czym? Nie potrafisz zinterpretować pomiaru?
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Zrób pomiar ładowania na alternatorze i akumulatorze.Zobacz przy akumulatorze jest skrzynka z bezpiecznikami płytkowymi ,z niej jest (+)do alternatora i często lubi się tam przysmażyć.
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Pomiar należy dokonać również na alternatorze, by stwierdzić czy wina jest alternatora. Może to być związane ze spadkiem napięcia na instalacji. Dodano po 4 Przed wszelkimi pomiarami, akumulator powinien być w pełni naładowany.
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
. Dążę jednak do uzyskania informacji jak wygląda "kabelkologia właściwa" Pzdr. Gerri Tak jak podłączyłeś S- stałe zasilanie /musi być podłączone bo to pomiar bez tego alternator będzie przeładowywał/ L-kontrolka IGN- zasilanie po zapłonie Alternator nie posiada diod wzbudzenia .P
Masz do tego zaciska podać (+), a nie robić pomiar napięcia. Wtedy zrób pomiar napięcia B+ i B-
Przecież podałem na początku przepis na pomiar.
Rzekłbym-niewybaczalnym błędem sprawdzania diod w alternatorze jest pomiar miernikiem.Jak przedmówca słusznie zauwazył-jedyny miarodajny test to pod obciążeniem.
A skąd ci wpadło do głowy to 16 mm. kw?
Człowieku, weź zmierz napięcie na wyjściu alternatora i będzie wszystko wiadomo, czy podpięty przewód z akumulatora czy nie. Minęło pół dnia a Ty zaglądasz pod spód, bawisz się a wystarczy dosłownie jeden pomiar i wszystko będzie wiadomo.
Ważne jest by pasek był dobrze napięty. Druga sprawa to pomiar napięcia na akumulatorze i alternatorze, czy są różnice w wskazaniach. Napięcie ładowania zależy od kondycji akumulatora. Pomiar powinien być wykonany po naładowaniu akumulatora.
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
S- stan naładowania akumulatora, pomiar N- wyjście obrotomierza
To jest amperomierz, bez połączenia z masą i jego połączenie nawet bez stacyjki NIE SPOWODUJE negatywnych konsekwecji, nie wyładuje akumulatora ani nic z tych rzeczy; przeciwnie: od razu będzie widział Kolega pobór prądu, np przez zapomniane światlo czy coś w tym stylu. Tylko dałbym go w inne miejsce (dorysowałem, bo i lampka jest źle) bo jeśli ma Kolega...
najprościej to rozmontować układ i dioda po diodzie sprawdzać spadek napięcia na diodzie będziesz miał ok 500-700mv oczywiście sprawdzasz ustawiając multimetr na pomiar diod
Ja nie muszę używać oscyloskopu bo mam BM338 i mam pomiar alternatora / mierzy składową zmienną / a wynik to zły lub dobry.
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Ja bym zmierzył cęgami czy prąd z alternatora czasem nie jest graniczny. Czy nie ma spadków na przewodach czyli pomiar napięcia bezpośrednio na alternatorze. Dwa który to rok?
Zmierz, na pracującym silniku jakie pokaże miernik napięcia podłączając raz plus z alternatora a druga końcówka do plusowego słupka akumulatora (własnie tak, to nie błąd, plus do plusa i podaj wynik), drugi pomiar podobnie masa z alternatora i drugi przewód miernika do ujemnego słupka akumulatora. Specjalnie mówię by mierzyć właśnie na słupkach akumulatora,...
Jeszcze raz sprawdzic dokladnie alternator rowniez z pomiarem poboru pradu wirnika ew. podmianka sprawnego
mozliwe ze nie ma kabelka tak jak napisał kolega powyzej ,ale ja bym sie czepił innego jeszcze kabelka który ma za zadanie pomiar napięcia między alternatorem a akumulatorem. Jezeli z altrnatorem jest cos nie tak to pojawia sie spadek napięcia na zarówce .jest to szeregowe połączenie z regulatora napięcia przez zarówke do plusa akumulatora .
Włącz razem z światłami jeszcze dmuchawę lub ogrzewaną szybę i wtedy pomiar.
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Zazwyczaj nie oznacza, że zawsze. Pomiar napięcia alternatora był zrobiony?
Miernik trzeba ustawić na pomiar napięcia przemiennego a nie stałego.
Pierwszy pomiar masa alternatora - B+ (wyj. na aku) drugi pomiar masa alternatora - D+ (wyj. na kontrolkę)
Gdzie konkretnie jest przykręcona ta masa, bo ja nie widzę? Zakładam że nie do wyjścia alternatora, więc gdzie i jaka masa? Był pomiar napięcia na akumulatorach w spoczynku i podczas pracy alternatora? Jakie były wyniki pomiaru? Ten alternator to zwykły chińczyk, ale przynajmniej jako nowy powinien działać.
No to każda z tych 4 przyczyn trzeba sprawdzić może radio robi zwarcie Również tak duży pobór może powodować alternator lub rozrusznik Trzeba by było wypiąć alternator i powtórzyć pomiar No ale zaczął bym od sprawdzenia tego do czego już doszedłeś radio itd
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
Aleksander_01 pomiar alternatora na stole przy podaniu czerwonego pinu na + alternatora czarny na masę = nic, odwrotne połączenie daje 380mV Strumien swiadomosc.. pomiar diod jutro bo na dworze już ciemno i nic nie zrobię
Z filmów wynik że jest ok. Teraz pomiar na alternatorze.
Przy wymianie sprzęgiełka lub całego alternatora wykonuje się pomiar odległości sprzęgiełka od konstrukcji mocowania, ma być idealnie to samo. stosowanie zamienników nie jest wskazane. Paski, filtry, klocki, tarcze zawsze kupuję w serwisie. Wiem że drożej ale mam 100 % pewności że to oryginały. Dwa - dziś na rynku jest cała masa podróbek pasków. Ostatnio...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
To ten pomiar Ci nic nie dał. Odpal autobus , włącz nawiewy i światła i sprawdź po kilku minutach czy oba alternatory są ciepłe. Jeżeli jeden z nich będzie wyraźnie zimniejszy to prawdopodobnie nie ładuje.
Podmień na początek akumulator. Wymień/napraw alternator. NAJPIERW jednak SPRAWDŹ spadki napięć na połączeniach alternator- akumulator. Chociaż zapewne skończy się na wymianie alternatora. alternator sprawdzony w profesjonalnym zakładzie,sprawny,na testach wyszło sprawny,wyczyszczony,założony ponownie, pomiar na alternatorze,14,82, pomiar na akumulatorze,14,78,,...
Zrób pomiar na alternatorze, jaka jest różnica względem pomiaru na akumulatorze.Na akumulatorze powinien być bezpiecznik od alternatora. Sprawdź to miejsce,może być przypalone.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
Witam mam problem w pracy posiadam urządzonko wpinane przed miernik które umożliwia mi sprawdzenie szczytowego napięcia jakie daje np alternator. ale kosztuje ono bardzo dużo i tu pytanie jak mogę sprawdzić napięcie szczytowe ? wiem że np na oscyloskopie pewnie dało by radę. Pomiar dotyczył by alternatora motocyklowego
Tak jak właśnie kolega napisał. Alternator odłączony od akumulatora potrafi wygenerować duże natężenie, które po prostu spali diody w nim. Efekt taki, że mogą paść tylko diody jak również uzwojenie. W każdej instrukcji jest napisane, że nie można odłączać akumulatora od alternatora kiedy pracuje. Chciałbym mieć taki alternator co wytwarza duże natężenie...
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
Na jakich obrotach silnika był pomiar napięcia?
Ja patrzę na RW. Do tego prąd rozruchu. Mam też spadek napięcia podczas rozruchu silnika i czas. Do tego pomiar tętnienia alternatora. Mnie pomaga dokonać weryfikacji.
światła i dmuchawa na 2. Na postoju z tym samym obciążenie. 13.7 Czyli brak ładowania, bo 13,7V to żadne ładowanie. Tak jak pisano - do sprawdzenia (miernikiem) spadek napięcia między alternatorem i akumulatorem (albo pomiar na alternatorze i na akumulatorze), oczywiście pomiar pod obciążeniem. Do tego warto by cęgami zmierzyć prąd na wyjściu alternatora.
kolegów podpowie jak to zrobić by pomiar był wiarygodny i pewny To już jest przesada.
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Pomiar napiecia przemiennego. Tam masz bezpośrednio fazę z uzwojenia. Obrotomierz musi być dopasowany do sygnału. Na schemacie alternator G1 , przewód obrotów W. D+ kontrolka. Plus B+ do rozrusznika M1 sruba 30
Powtórz pomiar na + alternatora i będziesz wszystko wiedział!
Witam . Fakt że kontrolka gaśnie ,to nie oznacza że jest ładowanie. Należy zrobić pomiar na alternatorze i akumulatorze,by wykluczyć złe połączenie wyjścia alternatora zacisk(B+) z akumulatorem .Należy również sprawdzić naciąg paska klinowego lub wielorowkowego.Gdy nadal nie będzie ładowania należy sprawdzić alternator ,gdyż może być uszkodzony.Sama...
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
Pomiar z B+, i co to ma do znaczenia. Jakie masz to napięcie na wyjściu z alternatora ?
Pomiar na alternatorze był pomiędzy B+ alternatora i masa w którym punkcie?? Na altku czy na akumulatorze?
Prosty pomiar wszystko ci powie.
Nowy pasek i prawidłowo napiąć, potem pomiar ładowania i pogadamy
Ewentualnie w instalacji,ale najpierw dokładny pomiar części alternatora.
No to ponowny pomiar/ wymiana alternatora - regulatora napięcia.
Witam Gdzie robiłeś pomiar napięcia,zrób pomiar na alternatorze i akumulatorze(może być spadek napięcia na instalacji),pasek nie ślizga?.
Arku zmierz napięcie na wsówce alternatora i na śrubie prądowej alternatora . Czyli na grubym i cienkim przewodzie. Ten pomiar WSZYSTKO wyjaśni.
Sprawdzałem wszystkie diody, wzbudzenia też i na nich po odpaleniu silnika pojawia się napięcie. Pomiar oczywiście na alternatorze. Nie wiem co jeszcze można zrobić.
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze? Pomiar na akumulatorze
Pomiar napięcia na alternatorze.
http://obrazki.elektroda.net/72_12653068... L-kontrolka IG- zasilanie po zapłonie S- pomiar /stałe zasilanie/.P
Diody głównego mostka prostowniczego sprawdza się pod obciążeniem, miernikiem można jedynie diody wzbudzenia. Diody miały jedna nóżkę odlutowana podczas pomiaru?
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Wykonaj pomiar na alternatorze,jeżeli jest ok. to szukaj na połączeniach, jeżeli nie to trzeba kopać w alternatorze Pzdr. a może pasek napiąć ?
Witam, jakim miernikiem Kolega dokonał pomiaru napięcia?
Regulator już kupiłem i nie sprawdził się, ładowanie jest niewystarczające. A ile to jest to niewystarczające? Dla akumulatora 24V powinno być 28,6 - 28,8V . Zrób pomiar - nic na oko!
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Cześć. Oprócz wymienionych przez Ciebie narzędzi, konieczny będzie jeszcze akumulator. Bez niego alternator się nie wzbudzi. Podłączenie: Oczywiście minus akumulatora do obudowy alternatora, a plus do śruby prądowej na alternatorze. W kostce IG do plusa akumulatora L do żarówki, a drugi koniec żarówki do plusa akumulatora. Wiertarka na maksa i wtedy...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Musisz zrobić pomiar na alternatorze - plus i minus, może to da więcej wiedzy. Przypuszczam - za luźny pasek, bądź łożyska. Pozdrawiam.
A odpiąłęś uzwojenie od mostaka, jeśli nie to pomiar g... wart.
Oświetlenie tył: Żarówka(10W), dwie malutkie żarówki po bokach, Rozwiń to, skąd się wzięła żarówka 10W do światła pozycyjnego? Wolne obroty ze światłami: 11.4V (tył + dwie żarówki 18W przód) Średnie obroty ze światłami: 12.2V (tył + dwie żarówki 18W przód) Taki duży spadek napięcia może wskazywać na akumulator o niezbyt dobrej kondycji. Poza tym wskazuje...
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
Na wyłączonych jest 12.3 a jak włączę 12.1-12.0 To jest pomiar na pracującym silniku ? Jeżeli tak to masz brak ładowania, nawet gdy alternator jest sprawny.
Zmierzę to napięcie na samym alternatorze i dam znać. Mam nadzieję,że mialeś na myśli,że zmierzysz przy samym alternatorze? Pomiar na samym alternatorze (po odłączeniu akumulatora) może skończyć się jego uszkodzeniem.
Można tak: czujnik temperatury płynu i pomiar napięcia w instalacji + ograniczenie czasowe działania podgrzewacza. Włącza się gdy temp. jest odpowiednio niska i napięcie osiągnie zadany poziom (jest ładowanie i akku nie jest zbyt rozładowany) Wyłącza się gdy napięcie w instalacji spadnie poniżej pewnego poziomu, temperatura przekroczy próg lub grzeje...
jeżeli pojawi się znacząca różnica w napięciach na zaciskach alternatora i akumulatora to będzie oznaczało jakąś inną usterkę ? Dokładnie tak. Dla pewności - pomiar przy alternatorze - masa z obudowy alternatora, plus z zacisku śrubowego na alternatorze (B+). Przy akumulatorze - plus i masa ze "słupków" akumulatora.
Regulator koryguje napięcie, a ECU dostaje dane z niego. Słaba masa, lub styki. Ja trzy regulatory wymieniłem zanim było jak należy, ale u mnie pomiar 16,2 v. Chińszczyzna w oryginale.
Robilem pomiar na akumulatorze
Panowie, jeżeli alternator był dwukrotnie sprawdzany na stole, oraz w innym ciągniku, to można na razie założyć, że jest sprawny i usterki szukać w instalacji ciągnika. Proponuję podłączyć go nowymi przewodami (tak dla próby) żeby wykluczyć uszkodzenie instalacji. (at)marekangela sprawdź napięcie na wyjściu wzbudzania oraz na wyjściu prądowym alternatora...
Ja od kilku lat używam BM338.Ma m.innymi pomiar sondy,pomiar diód w alternatorze bez demontażu .
Zrób jeszcze jeden pomiar napięcia po pięcio minutowej pracy silnika, ponieważ posiadają one tak zwane dogrzewanie silnika świecami żarowymi.
Od początku. Gwarancja na akumulator jest ważna jeżeli został zamontowany w warsztacie elektromechaniki lub mechaniki pojazdowej i został wykonany pomiar ładowania alternatora. Wynik pomiaru musi być wpisany do karty gwarancyjnej.
alternator pomiar pomiar prąd alternator pomiar ładować alternator
łożysko korbowód uln2803 podłączyć zwiększyć głośność samsung
mikrokomputer cobra1 najlepsza strona sstream
Szumy i trzaski w lewym kanale Sony TA-E2000ESD Kompatybilność nawigacji Hyundai Santa Fe 2006 z modelem 2010