A skąd ci wpadło do głowy to 16 mm. kw?
Autor zmienia położenie telefonu i słychać tylko alternator. Przydało by się jeszcze pomiar napięcia i prądu.
Nic nowego w myśl ekologii "pozorne" ladowanie w nowych autach tylko po to by obniżyć emisję spalin a że akumulator szybciej pojedzie do huty to przecież dla ochrony środowiska. W najnowszych autach zaczną dodawać korbę do odpalania. :) Cegami nie mierzymy małych prądów jedynie pomiar szeregowy.
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Alternator masz do zrobienia, brak ładowania. Do tego wystarczył zwykły pomiar napięcia. Dzięki temu, że alternator uszkodzony, jeszcze nie "posadziłeś" elektroniki auta. Pomiar prądu wykonuje się miernikiem cęgowym, lub porządnym amperomierzem, w żadnym wypadku nie zwykłym miernikiem. Kwestia rurek została Ci wyjaśniona. Możesz je sobie odpinać. Tu...
... z dokładnością do tarcia na łożyskach (np. wału, zamocowania alternatora) - waga wskaże siłę zmniejszoną o to tarcie. Określanie mocy poprzez pomiar prądu alternatora pominie opory w alternatorze (tarcie, prądy wirowe), więc chyba będzie dużo gorsze od pomiaru siły. Chyba nie znajdzie się nic lepszego, niż zastosować tu jakąś wagę elektroniczną.
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Oj źle myślisz.Dioda w alternatorze ma klawe zycie-mała częstotliwość,małe przepięcia.Ale z drugiej strony ma przewalone-prąd który przez nią płynie to 20-40A.Tak że nie ma sensu mierzyć ich aby dobrać identyczną bo -diod się tam nie wymienia,nieczęsto są dostarczane pojedyncze jako część zamienna -jeżeli się uprzemy i bedziemy kombinowac to wsadzimy...
Do bocznika trzeba sie podpiąć z miliwoltomierzem jak już. Napisałem wyraźnie że chcę mieć pomiar prądu alternatora, w tym celu zamontowałem bocznik, ale układ który mam w komputerku pomiarowym mierzy względem masy, więc potrzeba jakiegoś dzielnika lub separatora bo bocznik zamontowany jest na przewodzie plusowym.
Mnie jeszcze ciekawi jedno: w jaki sposób mierzone jest obciążenie alternatora? Jest gdzieś pomiar prądu dawanego przez alternator, pomiar napięcia w instalacji, czy może pomiar napięcia wzbudzenia ?
Dziękuję bardzo za obliczenia. Drut grzejny miałby być wtedy włączony szeregowo wraz z opornikiem wodnym, dobrze rozumiem? Opornik wodny to prosty sposób na wykonanie regulowanego opornika dużej mocy, drut oporowy to inny sposób na wykonanie opornika, w tym przypadku trudno wykonać płynną regulację przy mocach rzędu kW, ale jeśli miał byś alternator...
W dieslu pomiar obrotów jest dokonywany przez pomiar częstotliwosci prądu z alternatora
W drugiej brak błędów, tzn były trzy, ale po skasowaniu nie wróciły( df098, df226, df056) Gaśnie W pierwszej tylko bezpieczniki sprawdziłem. Jutro komp i pomiar prądu z alternatora. W mégane df619 i df053
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
jak odpialem kable +- od akumulatora oczywiscie na zalaczonym silniku Rób tak dalej a zaraz będziesz miał kolejny alternator do wymiany. Zawsze wszystko sprawdzaj na podłączonym akumulatorze. Punkty masowe posprawdzaj, chociaż to nijak ma się do Twoich pomiarów bo gdyby gdzieś była masa uwalona to nie odpalił byś auta, a sądzę że alternator i rozrusznik...
Powiem tak-zwykły mutimetr do tego pomiaru się nie nadaje. Dioda alternatora musi być sprawdzona podczas przepływu przez nią jakiegoś większego prądu, wystarczy już 0,5A
Więc sprawdź czy na postoju coś Ci nie pobiera prądu z akumulatora. Bo i skąd prąd miał by płynąć, jak nie z akumulatora? Jak masz multimetr w domu, to bierz go w dłoń i sprawdź czy nie masz w aucie "złodzieja prądu" Zmierz też multimetrem kostkę od alternatora, czy na wyłączonym zapłonie coś nie podaje na nią prądu przypadkiem. Jak nie masz multimetru,...
Pytanie zasadnicze jakimi przyrządami dysponujesz do pomiaru mocy wydawanej przez prądnicę. Można np. użyć alternator 12V, 50A czyli 0,6kW. no ale trzeba zmierzyć to parędziesiąt amperów i oczywiście napięcie. Alternator bez prostownika i uzwojenie wzbudzenia włączone w obwód regulacji prądu. 12V i 50A to w zasadzie zwarcie wykonane amperomierzem i...
Multimetr był w sumie tylko dla dokładniejszego pomiaru. Wskaźnik ładowania stosuje się tylko do monitorowania tego czy akumulator jest ładowany czy rozładowywany w danym momencie, przepuszcza się przez niego praktycznie cały prąd między akumulatorem a pozostałym osprzętem elektrycznym (oczywiście wyłączając z tego rozrusznik). https://obrazki.elektroda.pl/6433044900_...
Samo ładowanie alternatora, to nie koniec pomiaru. Przy uszkodzonym prostowniku w alternatorze, ten może rozładować akumulator.
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji…
Procedura zajmuje pół godz. Chyba że źre np. alternator
A co tam można uszkodzić w Seiko przy pomiarze poboru prądu ???
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
witam dwa źródła ubytku z akumulatora urządzenia typu alarm lub zwarta dioda na prostowniku alternatora, podłącz przy wyłączonym kluczyku (żarówki oświetlenia też nie powinny świecić) miernik z zakresem do 10A DC prąd płynie od plusa akumulatora i dokonaj pomiaru podczas pomiaru np. odłącz B+ od alternatora i zobacz reakcję czyli wielkość prądu jak...
A czy do pomiaru prądu alternatora powiem wystarczyć miernik do 20A? Nie, trzeba się spodziewać poboru 20A, 50A 114A. Zależy .
Jeśli alternator nie osiąga pełnego napięcia i się grzeje to powinno się zrobić pomiar prądu jaki jest z niego pobierany.
Może puszcza sprzęgło na alternatorze. Jeśli normtalnie ładuje po odpaleniu. Pierwszy raz czytam, że w alternatorze jest sprzegło. Wg mnie jest to typowy przykład reakcji regulatora napięcia na jego wysoką temperaturę. Pytanie o źródło tej wysokiej temperatury regulatora, w domyśle alternatora. Przyczyny wg mnie mogą być trzy: - przeciążony alternator,...
Skoro brak poprawy to trzeba będzie dokonać pomiarów w różnych miejscach instalacji. A więc na akumulatorze co jak sądzę robisz, na zacisku alternatora i na głównych bezpiecznikach. I wreszcie pomiar wielkości prądu płynącego między alternatorem i instalacją.
To nie pomiar prądu a informacja, że alternator ładuje. Dzięki temu włączony jest prąd na wirnik, przed stwierdzeniem że na danej fazie nie ma napięcia jest włączony tylko prąd pomagnesowujący wirnik. Nie zrobią pomiaru prądu na diodzie, dlatego że dioda ma tzw. dryft temperaturowy, około 2mV/C
Mam pytanie gdzie oryginalnie był wpięty wskaźnik prądu. Generalnie nowy nabytek instalacja w szczątkach nic nie działa nawet odpalanie na kabel alternator ładuje po przegarowaniu (ogólnie dramat) . Buduję instalację od nowa i wg mnie miejsc do wpięcia jest 3. Pierwsze i chyba tak było w oryginale czyli na przewodzie z alternatora - czyli mierzy ile...
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Witam. Napięcie ładowania z Twojego opisu jest prawidłowe. To że spada podczas włączenia ogrzewania to jest normalne ponieważ ogrzewanie szyby i lusterek pobiera dużo prądu. Nie przejmował bym się tym na Twoim miejscu. Można by jeszcze pokusić się o pomiar prądu jaki alternator jest w stanie oddać, jeśli masz taką możliwość, oczywiście.
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Wyjscie jest proste nawet banalne nie wart pisania, ale cóż napisze. Pomierz prąd pobierany przez podgrzewacz i prąd produkowany przez alternator. Jeśli będą w normie to po prostu za dużo włączasz odbiorników na postoju albo masz niewłąściwy alternator. Pomiar amperomierzem cęgowym DC.
Alternator ma za zadanie utrzymać napięcie w instalacji do 14,6V. Jeżeli przy dużych obrotach jest to napięcie ok. 14,6V to nie ma czego szukać. Jeżeli spada napięci i prąd ładowania akumulatora to szukać zwarcia do masy lub odbiornika o bardzo ziemnym poborze prądu.
Miarodajny byłby pomiar prądu na przewodzie alternatora. O ile pomiar napięcia 9V jest poprawny to musi się pojawiać spore obciążenie które powoduje że napięcie na aku aż tak spada. Miałem kiedys przypadek że diody w alternatorze się przegrzewały i robiły zwarcie. Szukałem usterki dopuki nie wygotował sie kabel prądowy do alternatora.
Moim zdaniem do przewidywanego poboru prądu,a nie liczby odbiorników. Sam będziesz dobierać alternator w każdym mierzonym samochodzie :?:
I tu właśnie przydałby się pomiar prądu w obwodzie alternator - akumulator. Bo jak ten drugi jest pusty jak bęben, to będzie chechłał tego prądu i chechłał. Podładuj najpierw do pełna akumulator i wtedy próbuj jak wygląda to z temperaturą alternatora.
Zadanie masz trudne, bo układ ładowania tam jest sztywny, regulator stara się utrzymać napięcie około 14V i tyle, a jaki prąd popłynie w układzie B+ to już go to nie za bardzo interesuje. Zatem wypadało by zrobić jakiś układ kontroli prądu, ale tu też jest kłopot bo jak? Mierzyć spadek napięcia na przewodzie łączącym alternator z akumulatorem? Układ...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Golf 4 i pochodne miały Boscha 120 A z regulatorem wbudowanym, można je nabyć nawet za 50 PLN, tylko koło pasowe do zmiany bo tam były na pasek 6pk. Z doświadczenia z montażem alternatora w C360 jest problem z obrotami niestety te silniki pracują normalnie na obrotach około 1600 RPM a to są za małe obroty aby uzyskać nominalne prądy z alternatora. Czasem...
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
U mnie spadek napięcia wynosi nie cały 1V po przeczysczeniu wszystkiego co możliwe. Z taka różnica iż pomiar prądu na samym alternatorze przy obrotach przy których powinien być dobry wynosi 13 V z haczykiem. Regulator alternatora do wymiany! Ma być 14,4V. I potem poszukaj na którym kablu ten 1V spada...
Zazwyczaj nie oznacza, że zawsze. Pomiar napięcia alternatora był zrobiony?
Pomiar spadków napięć na kablach trzeba zrobić oraz prąd jaki daje alternator cęgami.
Pozostaje pomiar prądu dostarczanego przez alternator do instalacji. Napięcia zreszto też. Ale chyba tobie tego nie zalecam bo potrzebna wiedza fachowa i przyrząd.. Można by kombinować, że coś sie dzieje z mostkiem prostowniczym lub nawet uzwojeniem, ale skoro zbadano alternator to trzeba szukać innych powodów. A jak tam z klimatyzacją? Może sterownik...
To niech wymieniacze nauczą się wymieniać podzespoły na dokładnie ten sam typ, a nie wg „fiesta 2012r”. Brak informacji nt. silnika i osprzętu — tutaj nic Ci nie poradzi. Może to być alternator Bosch z komunikacją LIN, albo jakieś japońskie lub amerykańskie rozwiązanie gdzie regulator napięcia tkwi w ECU. Trzeba też spojrzeć w diagnostykę...
Zainwestuj kilkanaście zyla w taki miernik i będziesz wiedział co się dzieje w instalacji pojazdu podczas jazdy https://obrazki.elektroda.pl/6570464500_... Poza tym w pełni naładowany akumulator nigdy nie przekroczy 13.2V Biorąc pod uwagę fakt, że w momencie pomiaru z akumulatora jest czerpany prąd (lampka, radio, systemy alarmowe)...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
mam pytanie, jak zmierzyc naterzenie prądu ładowania alternatora nie posiadając cegów pomiarowych do pomiaru natęrzenia prądu stałego .moze ktos mi podpowie . Dzieki
Znajomy nie jest wróżką raczej , więc nie ma co gdybać że dioda rozłądowuje. Trzeba zrobić pomiar prądu akumulatora, i napięcia łądowania i tyle.
Najprostszym sposobem sprawdzenia alternatora motocyklowego jest pomiar napięcia międzyfazowego (prąd zmienny)na wyjściu (odłączony od regulatora).Napięcie to powinno wynosić ok.20 V na wolnych obrotach i ok.55V przy 3000 obr/min.i być jednakowe.Natomiast napięcie pomiędzy poszczególnymi fazami a masą 0 V.
Najlepiej miernik cęgowy i pomiar prądu ładowania , najprościej czy oba są "ciepłe". , można odpinać i sprawdzać pojedynczo.
a bardziej zaawansowana metoda którą stosuje to miernik cęgowy i pomiar prądu(AMPER) jaki alt. podaje do aku
Pomiar przed chwilą napięcie 13,25V pobór prądu 0,02/0,03A. Pomiar o 8 rano napięcie 13,10V pobór prądu 0,02A.
Odłącz regler i zmierz napięcie na wyjściu 3 faz z alternatora - trzy żółte przewody. Pomiar napięcia robisz miernikiem ustawionym na zakres 200V AC czyli prąd przemienny. Pomiędzy przewodami 1-2, 2-3, 3-1 powinno byc takie samo napiecie ok. 75V przy 5000 obr/min. Jeśli jest niższe lub nie symetryczne to uszkodzone jest uzwojenie alternatora. Tak samo...
Witam,najlepiej je wymontować i mierzyć spadki napięć przy obciążeniu prądem ok.10 A .Pomiar omomierzem na sucho często nic nie daje.
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Coś zacznie się grzać i to bardzo Jeśli nie elektryka to koło pasowe. Może być też zwarcie albo prawie zwarcie na podgrzewaczu w sensie świeca żre prad i tu mnie dziwi jakim cudem się nic nie spaliło. Pomiar prądu na plusie alternatora na zimno by sporo wyjaśnił bo nadal nie wiadomo czy alternator w aucie nie ładuje czy jest bardzo mocno obciążony....
Witam! Nawet nie próbuj dalej eksperymentować ponieważ uszkodzeniu mogą ulec niektóre elementy elektroniczne!!! Alternator to nic innego jak prądnica prądu przemiennego z którego po wyprostowaniu przez diody prostownicze otrzymuje się prąd stały (no prawie stały:-) Za parametry graniczne odpowiedzialny jest regulator napięcia i w czasie mierzenia na...
Ten alternator służy do ładowania akumulatora w Mitsubishi lub innym samochodzie, Współpracuje z akumulatorem i jest napędzany silnikiem dużej mocy w szerokim zakresie obrotów. Alternator ma regulator, który przerywa podawanie napięcia na cewkę wirnika by nie przeładować akumulatora. Po naklejeniu magnesów masz komfort - napięcie pojawia się praktycznie...
To dzwoń po egzorcystę.Wirnik sprawny bo ładnie wygląda? Jedyną wiarygodną metodą weryfikacji jest pomiar prądu jaki pobiera.
Przed uruchomieniem samochodu na kable akumulator był rozładowany do zera napięcie na nim wynosiło 3v po odpaleniu na kable wzroslo ono do 12.5 v wiec musi byc jakies ładowanie tylko dlaczego takie slabe I dlaczego z takim spadkiem? Nie robiłem takich eksperymentów z pomiarem napięcia w takiej sytuacji, bo jak mi się to raz zdarzyło, to nie miałem...
Może na koniec dygresja. Czy nie można było tego silnika zamontować na kawałku grubej blachy, zamontować alternator ROWNOLEGLE DO SILNIKA także na górze, wyciąć w tej blasze eliptyczne otwory do napinania paska, sam pasek pracował by od dołu w siatkowej (np.) osłonie, a na samym dole ramy, na ,,półce'' akumulator i UPS. Po prostu zintegrować tą machinę....
Ładowanie jeszcze na poziomie do zaakceptowania, przy dobry akumulatorze powinno być nie odczuwalne braki w dostawie prądu. Jak kable nie są zaśniedziałe to pewnie szczotki kończą żywota musisz pomyśleć o regeneracji alternatora. Jak po wymianie akumulatory na nowy ucieknie prąd musisz zrobić pomiar poboru w stanie spoczynku, auto zamknięte i odczekać...
Kidu22 Ci dobrze podpowiedział , tu żeby dalej coś konkretnie się dowiedzieć potrzebny pomiar prądu .
Według starego połączenia (alternator 6-cio diodowy),regulator napięcia zasilany jest po kluczyku .Napięcie z regulatora podawane jest na wirnik. Różnica jest wiadomo jaka(brak spadku napięcia na zasilaniu regulatora i alternatora). Pozostawienie włączonego kluczyka w piewrszej kolejności odbije się objawem rozładowania akumulatora. Drugim jest fakt...
Problem stały, że nie mamy przed sobą materii (dyskutujący) tylko teorię. A każdy nieco inaczej podszedłby do sprawy w zależności od spostrzeżeń. Teoria z FIATA ładna ale chyba mało jest przypadków aby alternator osiągał temperaturę 80 st C (bo przecież nie jest to temperatura płynu chłodzącego silnik). Uzasadnienie dla teorii to charakterystyka przewodów...
Zacznij od początku a nie od końca to zrozumiesz sam. Na początku brak pomiaru napięcia dopiero po rozkręceniu podłączono miernik i jak widzisz mimo że jest cyfrowy z dużym oporem wewnętrznym po napięcie bardzo szybko leci w dół i pomiar jest przerywany. Diody nie wiesz jak się świecą no to się przypatrz dobrze.
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Mój silnik ma prędkość obrotową 2950 obr/min i tu pojawia się kolejny problem, jakieś napięcie muszę do niego doprowadzić by ta prędkość spadła do o 1000 obr/min? tak orientacyjnie tylko pytam czy to będzie w przybliżeniu np 100 V czy 180 V, np jeśli silnik jest obciążony w połowie. Co oznaczają także parametry Ki na tabliczce znamionowej oraz ta prędkość...
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Akurat w B5 łatwo jest sprawdzić czy chodzi o prąd płynący z alternatora/ rozrusznika do akumulatora (czarny, gruby kabel przy klemie +), czy prąd pobierają świece żarowe i grzałki nurnikowe po uruchomieniu silnika, ten pomiar wykonujemy na czerwonym kablu przy klemie + akumulatora Ps. 4 świece żarowe i 3 grzałki nurnikowe (również świece żarowe), każda...
Możesz napisać co było powodem wymiany części, które były uszkodzone? Czy wymieniony stator ma tyle samo cewek do oryginał? Bo jeśli inne, to sprawa jest oczywista. Zaproponowałbym wykonanie testu obciążeniowego samego alternatora. Dwie metody. Pierwsza to zwarcie wyjścia i pomiar prądu (najlepiej miernikiem cęgowym). Druga to podłączenie ok. 100W w...
W każdym pracującym alternatorze część energii jest tracona w postaci ciepła. Prąd ładowania jest w normie. Dobrze by było zrobić pomiar napięcia.
Zakładając, że pomiar jest dobry, to odłącz alternator i zmierz jeszcze raz. Następnie bezpieczniki...
Witam . Podłącz stary ,zrób pomiar ,czy też jest pobór prądu .Jeżeli nie to pewnie wina regulatora , gdy pobór jest nadal ,sprawdź gdzie jest (do czego) jest podłączony czerwony przewód.
Pomiar robiłeś po odczekaniu 15min ? Masz jakieś dokładane urządzenia? Jeśli nie to odłącz alternator i zobacz czy nie on, tylko uważaj raczej ten przewód nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem.
Co to jest wytrącanie się kwasu na akumulatorze? Ale generalnie to masz słaby lub bardzo słaby akumulator. Albo niedoładowany z racji wadliwego działania instalacji, albo na wykończeniu eksploatacyjnym. Czyli pomiary napięć na wybranych fragmentach instalacji elektrycznej, ewentualnie pomiar prądu pobieranego z alternatora oraz w miarę możliwości ocena...
Dokładnie pomiar napięcia na akumulatorze i na alternatorze plus pomiar różnicowy A jak wychodzisz tylko z tego bo mi przygasają to nic z tego.
Zasil regulator prądem z zacisku + alternatora i pomiar będzie prawidłowy, przejdzie test u Speca ( wiadomo, że nie może tak auto stać dłużej nieuruchomione) Pozdrawiam.
Jak podejdzie to możesz dać i 150 albo 180 Co do rozwiązania, masz dwa ostatnie posty kolegi kkknc - wyciągnij wnioski W takich przypadkach trzeba bazować na pomiarze prądu a nie napięcia j/w
Niepotrzebnie robiłeś pomiar prądu zasilającego CDI. Lepiej gdybyś zrobił oscylogram napięcia zasilającego CDI, przy podłączonym module i cewce WN. Powinno być widać do jakiego napięcia ładuje się kondensator w zapłonie. Oscylogram napięcia na wyjściu modułu też jest bardzo mylący, podchodzi pod błąd pomiarowy. Dziwi mnie bardzo konstrukcja koła magnesowego....
Witam Odłącz regulator napięcia,podłącz gruby przewód zasilający alternator,zrób pomiar czy nie pobiera prądu.Jeżeli nie ma poboru ,to diody dobre,a winny będzie regulator napięcia.
Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora). Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak: 1....
Panowie nie wiem czy dobrze zrozumiałem. Jeżeli mierzycie prąd cęgami to pomiar jest bardzo niedokładny bo ten miernik jest zbudowany do pomiaru prądu przemiennego. Prąd z alternatora jest bardzo zbliżony do prądu stałego (nie duże wachania prądu) i miernik cęgowy pokazuje bzdety. Proponuje zmierzyć amperomierzem na prąd stały z odpowiednim bocznikiem....
Witam fachowców Pomiar prądu ładowania akumulat. Chodzi mi o pomiar spadku napięcia na kablu pomiędzy alternatorem a akumulat. -kabel miedziany 4 mm sred. jego R zmienia sie z temp. ale może nie aż tak aby odczyty były do kitu , można dać czujnik lema ale na zakres 20 A to szok cenowy , można dac bocznik prądowy ale i tak reszta kabla zmienia spadek...
Natomiast zgadzam się ze stanowiskiem kolegi: georgesgr napisał: Pytanie generuje inne pytanie: po co? Ja bym zbudował prosty układ wskazujący czy akumulator jest ładowany czy rozładowany, bez pomiaru prądu. Z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile prądu aktualnie jest "wpompowywane" w akumulator, ile pobierają aktualnie odbiorniki, ot właśnie po...
(at)keseszel Napięcie najlepiej mierzyć na zaciskach akumulatora. Pomiar w innym miejscu bedzie obarczony dodatkowymi błędami, wynikającymi z np. z rezystancji przewodów i prądu pobieranego przez odbiorniki nimi zasilane. Jeśli chcesz mieć zrobione dobrze, to musisz doprowadzić przewody do pomiaru napiecia do zacisków akumulatora. Inaczej przyjmij...
Kolego a na jakim zakresie Ty zmierzyłeś prąd z tego " alternatora " ? Bo te wyniki wskazują na pomiar prądu stałego, a to błąd, druga sprawa 14.4 owszem powinno byś idealnie jednak tego pomiaru dokonuje się na sprawnym i naładowanym akumulatorze. Napięcie na każdej z faz powinno być na poziomie 20 - 100 V AC ( w zależności od obrotów - tak jest w większości...
Można przerobić instalację wyrzucając wiązkę od prądnicy, na następnie dołożyć przewód alternator-rozrusznik i przewód do kontrolki, o ile to jest alternator z wbudowanym regulatorem. Można i też wykorzystać istniejącą wiązkę od prądnicy do podłączenia alternatora, tylko że wówczas prąd ma dłuższą drogę przez przewód od stacyjki (tak jak w ciągnikach...
Mam pytanko bo sąsiad mi powiedział że jak podłącze miernik i ustawie na ampery to robię zwarcie. Że to nie jest pomiar. To tak na poważnie? Generalnie sąsiad ma rację. Mój Tato opowiadał, że jak zaczynał zabawy z prądem (miał jakieś 14 lat) to gdzieś dostał amperomierz i pojawiła się idea aby zmierzyć ile to amperów jest w gniazdku. Skończyło się...
Przy pomiarze prądu miernikiem cęgowym bardzo ważne jest dokładne zamknięcie cęg.
Bo punktem odniesienia może być KL 15, B+ jak i D+.... Tak tak.Do tego ZHP i CIA. Zależy który. No chyba właśnie ten, którego wątek dotyczy. Pomiar na B+ jest najbardziej wiarygodny - jeszcze bardziej wiarygodny byłby pomiar na samej baterii. Dodano po 48 Alternator daje prąd w zależności od obciążenia. Napięcie rośnie wraz z obrotami. Prąd to prąd...
alternator prąd pomiar alternator pomiar pomiar alternator
deska rozdzielczy passat włącznik lampa stać wtyczka angielska
schemat elektryki skutera schemat elektryki skutera
Brak świateł mijania i sygnału w Case MXM 190 Pro 2005 - przyczyny i diagnostyka Parametry P03 i P09 w piecu Termet Silver Pro