Więcej niż taki schemat chyba nie potrzeba żeby wiedzieć jak się zabrać za sprawdzenie tego alternatora. http://obrazki.elektroda.pl/5024045000_1...
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
- mierzyłem napięcie bezpośrednio na AKumulatorze, Alternatorze, spadek napięcia pomiędzy tymi urządzeniami. Wynik jest nieznacznie różny. (setne części V) Oznacza to, że nie masz nadmiernego spadku napięcia na przewodach. - Jeśli miałbym napięcie na akumulatorze ok 12 a z alternatora wychodziłoby 14,2V to uznałbym, że coś to napięcie zużywa, lub jest...
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Chodziło mi o to, że pomiar powinien być na akumulatorze tudzież alternatorze żeby spadki napięcia na przewodach nie wprowadzały niepotrzebnego zamieszania.
Pasek może dawać tylko chwilowe inne wartości obrotowe. Tu się Pan Grubo myli. Proszę rzetelnie sprawdzić stan paska, kól pasowych i sily naciągu.
na alternatorze zmierzyłem na wyjściu z oznaczeniem B + i D+ jest 14,1v z tego wychodzi że alternator jest dobry ładuje czyli w instalacji coś szwankuje
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
jak masz altka na simerblokach to go połącz kablem z głowica.
Nieładowanie jednego akumulatora to problem masy między przełącznikiem 12/24 a alternatorem. Sprawdź spadki napięcia na przewodach. U mnie w ciągniku tak się fajnie zrobiło, że ładowało lewy akumulator a światła świeciły z prawego. Zabrakło przejścia pomiędzy ramą a silnikiem bo silnik na poduszkach.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Kolego torksan .Jeżeli pytasz " czy pomiar prądu to natężenie ' to znaczy że twoja przygoda z elektroniką naprawdę dopiero się zaczyna . w związku z tym mam dwie propozycje . Kup sobie ' woltomierz samochodowy do gniazda zapalniczki . Da ci to możliwość pomiaru napięcia akumulatora , napięcia alternatora , spadku napięcia po kilkudniowej przerwie itp...
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Przeprawszam, że wogóle ośmielam się zabierać głos. Ale przerabiałem coś podobnego i... Wyszło, że owe za takie spadki odpowiadało uszkodzone koło pasowe. Poprostu pod większym obciążeniem od alternatora pasek stawał , ale nie sam tylko ze wszystkim. Koło pasowe było rozwulanizowane, czyli poprostu zwiniła guma. Jakbym się mylił, to proszę mnie nie...
Sprawdź ładowanie na samym alternatorze,typową usterką jest mostek łączący alternator z rozrusznikiem./za duży spadek napięcia/P
Piszesz ,że jak odkręcisz na max to alternator ma około 14V, a akumulator 12V . Nie wiem co to za auto ale zwykle + akumulatora łączony jest grubym przewodem z + alternatora, a - akumulatora łączy się z karoserią , a potem karoseria z silnikiem czyli -alternatora. Taki spadek napięcia ( około 2V ) świadczy o złym połączeniu albo: 1. +alternatora z +akumulatora...
Może pytanie głupie ale czy pasek napędu alternatora jest prawidłowo napięty? Może łapie poślizg i stąd spadek napięcia pod odciążeniem. I może kilka wiadomości na temat akumulatora - wiek, pojemność, stan wizualny
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
Sprawdź regulator napięcia. Sprawdź połączenia masy akumalatory-rama-silnik-kabina. Sprawdź przewody prądowe akumulatory-rozrusznik-alternator-kabina...
To masz dalej mukę w alternatorze.
pasek jest ok i dobrze napięty. jak będzie cieplej altek poleci na testy
Zmierz spadki napięcia a będziesz wiedział gdzie szukać. Daj jeden przewód miernika do masy alternatora, drugi do bieguna ujemnego na alternatorze - w ten sposób zmierzysz spadek napięcia na minusie. Drugi pomiar po stronie plusa - przewód miernika do śruby plusowej na alternatorze i drugi przewód miernika do bieguna dodatniego akumulatora. Czym wynik...
13,8 - 14,3 V to przedział napięcia, jakie powinno być na zacisku alternatora. Jeśli napięcie zmierzone zawiera się w tym przedziale, to jest dobrze. Teraz trzeba tylko sprawdzić, w którym miejscu między alternatorem a akumulatorem jest spadek napięcia. Jeśli różnica napięcia między alternatorem a akumulatorem wynosi 0,1 - 0,2 V to jest dobrze. Jeśli...
Witam. Mam problemik ze starym Bosch'em. Na wyjściu alternatora 13,2 V, na wejściu wzbudzenia około 15 V, żaróweczka żarzy. Po załączeniu kolejnych odbiorników napięcie na akumulatorze spada Po zwarciu wzbudzenia i wyjścia wszystko OK (napięcie na akumulatorze ponad 14 v). Wszystkie diody sprawdzone (miernikiem i żarówką) i są OK. Wirnik ma oporność...
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Masz za słaby transformator lub ma miękką charakterystykę pod obciążeniem . Radia pracują nie wiem czy wszystkie w zakresie 11-15.9 V. Poza tym zakresem się wyłączy. Bliżej górnej granicy nastąpi szybsze zużycie się elektroniki o czym napisane jest wyżej. Porównaj spadki napięcia na samym transformatorze i przy samym radiu. Kiedyś miałem podobną konstrukcję...
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Warto jeszcze sprawdzić napięcie między zaciskiem prądowym,a korpusem alternatora, oraz spadek napięcia między zaciskiem minusowym akumulatora a masą
Ja natomiast sprawdziłbym pasek i ewentualnie wymienił.Czy napięcie mierzone na alternatorze czy akumulatorze?
sprawdź napięcie na alternatorze mogą występować spadki napięcia na instalacji
Wolne obroty silnika to nie są obroty umożliwiające osiągnięcie znamionowych parametrów przez alternator.
Witam, wczoraj wymieniłem w swoim alternatorze 045903023A sam regulator napięcia na Bosch F00M144136. Po uruchomieniu silnika napięcie w granicy 14V ale gdy włączę obciążenie np ogrzewanie itd to napięcie dojść mocno spada 12,50V po czym słychać jakiś przekaźnik i napięcie ładowania powraca na 13,90V. Czy takie zachowanie jest normalne? Dzięki Pozdrawiam.
Z tą diodą to może oznaczać spaloną jedną maleńką diodę wzbudzenia w mostku prostowniczym w alternatorze. Spadek napięcia do 9,5V to jeszcze dobry wynik! graniczne przyjmuje się na 8,5V.
Kolega pisze że ma wszystko powyłączane, więc pod obciążeniem spadek będzie dużo większy. W Boshach typowy objaw słabych diod głównych.P wrescie jakis konkret :D orientujesz sie moze kolego jak to najprosciej naprawic?? mozna same diody wymienic w tym alternatorze??
Jest dobrze, wszystko napięte.. rolki ok, pasek ok Może faktycznie to ten moduł w bagażniku.. Przejechałem nim ostatnio ponad 300 km i nic się nie działo, ale napięcie nadal waha się jak wcześniej wspominałem
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Może diody przebite? Sprawdź spadki napięcia miernikiem.
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
sprawdź szczotki w alternatorze
alternator sprawdź napięcie
Jedyne możliwości moim zdaniem to: - wadliwe połączenie wyjścia alternatora z akumulatorem (spadek napięcia). Nie znam na pamięć schematu tego motorka ale przy tych objawach to możliwe tylko gdyby ten woltomierz mierzył napięcie bliżej alternatora, przed miejscem spadku. Mierzyłes napięcie bezpośrednio na aku w czasie jazdy ? - wadliwy akumulator
Może warto zobaczyć czy niema jakiś szpilek z alternatora skoro zauważyłeś spadki napięcia? Chyba że wynika to obniżenia obrotów.
1.Regulator napięcia + szczotki 2.Masa silnika do wymiany 3. połączenie akumulator rozrusznik i rozrusznik akumulator. Zawsze w B3 wymieniam w/w przewody!
Zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze.
Zmierz napięcie na zacisku alternatora i porównawczo na słupku akumulatora. Wartość 70mA na wyłączonym zapłonie jest akceptowalna, pewnie masz niefabryczne radio albo alarm.
Wpierw mocniejszy alternator.
Ten schemat masz "typical" więc może nie być zgodny z twoim modelem. Różnice w napięciu są ze względu na spadki na kolejnych przewodach i połączeniach. Mierzyłeś napięcie między alternatorem a aku jak pisałem?
Typowy akumulator lifePO4 ma dopuszczalny zakres napięć od 2.8 V do 4 V. Czyli całkowicie rozładowany pakiet 4S będzie miał 4x 2,8 V czyli 11,2 V . By naładować go do 100% potrzeba 4x4v czyli 16V i tu alternator ma za małe napięcie bo 14,4 V a realnie nieco ponad 14 V. Całkowicie rozładowany pakiet ma 11,2 V realnie pewnie 11,5 V czyli różnica do 14...
Masz sprawdzić, nie opisywać jak wyglądają. Połączenie akumulatora z alternatorem pewne, bez spadków napięcia? Alternator masę ma?
jak zmienisz alternator to daj znac:) hehe
to niby czy jest napięty?? Pasek powinien ugiąć się na grubość kciuka lub obrócić o 90 stopni (nie więcej). Do alternatora woda tak łatwo nie wpadnie chyba ze kolega uprawia offroad ;p A czy alternator jest wodoszczelny?
Gorąca klema świadczy o słabym styku między kablem a klemą , co się często w Oplach zdarza , najlepiej obciąć kabel i zarobić nową klemę .
Raczej diody, jak to w Hitachi.
Sądzę że masz uszkodzony alternator,stąd spadki napięcia ,i znaczny opór czyli hamowanie silnika po wzbudzeniu alternatora.sprawdź diody prostownicze i stojan .
Napięcia w porządku.Jest OK.
Wydajność alternatora nie zależy od obrotów. Od tego jest regulator napięcia w alternatorze. Powiedz, czy przy dodaniu gazu napięcie ładowania się zmienia
Sprawdz napięcie mierząc na tylnym deklu alternatora i śrubie + .
Jeśli Kolega Autor , dołoży przewody po byku zarówno (+) , jak ,i solidną glebę między alternatorem i akumulatorem, to zapomni o spadku napięcia i doładowywaniu akumulatora . Pozdrawiam
Zamykam temat, głównie były dwa powody: 1. Zbyt niskie obroty alternatora (zastosowano nieoryginalny alternator), 2. Spadek napięcia na zaciskach amperomierza. Po rozebraniu i oczyszczeniu zacisków sytuacja się poprawiła.
Zmierz prąd jakim łąduje alternator mierząc spadek napięcia na przewodzie do akumulatora. Gdyby było zwarcie to autko by sie jarało przy takim prądzie.
Pomiar należy dokonać również na alternatorze, by stwierdzić czy wina jest alternatora. Może to być związane ze spadkiem napięcia na instalacji. Dodano po 4 Przed wszelkimi pomiarami, akumulator powinien być w pełni naładowany.
Prądnica poszła na półkę. Jest alternator.
a co myslisz o tym,ze aku zachowuje sie jak pradnica czyli na wolnych obrotach pod obciazeniem prad spada,a po dodaniu lekko gazu alternator laduje?:?:
Posiada w postaci regulatora napięcia na alternatorze.
Witam posiadam auto dostawcze a w nim ogrzewanie postojowe . Chcę zamontować dodatkowy akumulator aby zasilał vebasto . Przez około 40tyś kilometrów podpięte były dwa po 100ah poprzez przekaźnik, po tym czasie w alternatorze skończyły się szczotki. Auto jest nowe, serwis wymienił alternator ale stwierdził że to wina tego dodatkowego aku. Pierwszy raz...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Testowałem boschem i chyba magnetimarelli oba pokazują ten sam błąd a silnik jest mułowaty nierówno pracuje,jeszcze jest błąd alternatora że spadek napięcia ale ładuje.
Sprawdź obroty silnika na biegu jałowym, czyszczenie przepustnicy. Alternator jest sprawny ale przy zbyt małych obrotach tak się dzieje
Dobrze byłoby zmierzyć to napięcie przy alternatorze i wtedy wyciągnąć wnioski alternator czy instalacja.
Alternator umarł
Posiadam alternator 24V 80A plus 2 akumulatory po 180 AH. Całość zasilona jest silniczkiem elektrycznym. Bez obciążenia uzyskuje 28V. Do tego jak podłączę przetwornicę napięcia i do przetwornicy napięcia podłączę piecyk o mocy 1000W to spadek napięcia ładowania alternatora z 28V na 22V. Jak zwiększę moc piecyka 2000W to spadek napięcia wynosi 19V i...
Włącz silnik i pomierz sobie napięcia. Jakie jest napięcie na uruchomionym silniku bez włączonych odbiorników, z odbiornikami. Jakie jest napięcie bezpośrednio wytwarzane na alternatorze. Jaki jest spadek napięcia na kablu idącym do akumulatora. Zrób też pomiary przy ciepłym silniku. Wtedy spadki mogą być większe.
Boś xxxxxxx, nie mierzysz na alternatorze tylko gdzies w instalacji , gdzie są bo muszą byc spadki napuęcia od odbiorników.
Zrób jeszcze takie pomiary. Po wł. świateł i dmuchawy zmierz napięcie na alternatorze. Jeżeli jest ok to zmierz spadek napięcia na przewodzie plus czyli zacisk B+ alternatora i + akumulatora. Następnie spadek na masie czyli masa alternatora i minus akumulatora. Wtedy będziesz wiedział co poprawić. Do pomiaru spadku napięcia będziesz musiał użyć dodatkowego...
Model jest wyposażony w instalację elektryczną z światłami zasilanymi z akumulatora czy z alternatora?
Ale co dokładnie robił w alternatorze?
Witam. Nie chciałem zaśmiecać forum setnym pewnie pytaniem na ten temat ale nie znalazlem odpowiedzi na nurtujacy mnie problem. Otoz posiadam VW Jette z 86 roku (benzyna + gaz) i od pewnego czasu zaczął słabnąć mi akumulator. Pomyślałem - starość. Wymieniłem go na nowy i od razu profilaktycznie sprawdziłem ładowanie. A tu zonk. Wartość napięcia nie...
Pobór prądu w normie, czyli przyczyny należy szukać w innym miejscu. Ze względu na wiek auta zacząłbym od sprawdzenia stanu alternatora, czy jest prawidłowe ładowanie akumulatora ponieważ nowy akumulator nie był doładowany i stąd jego szybkie rozładowanie. Mierzymy napięcie na klemach, na alternatorze oraz miedzy plusem akumulatora i plusem alternatora...
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Przecież te napięcia są dobre, tam nie ma czego szukać. Co najwyżej sprawdź spadek napięcia między + alternatora a + akumulatora. Przyjmuje się max spadek 0,2 V.
Sprawdź ładowanie na alternatorze. I porównaj z napięciem na akumulatorze, czy nie ma spadków.
Wykorzystaj fakt, że na przewodzie łączącym alternator z instalają wystepuje spadek napięcia.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Pojawił mi się w astrolocie dość dziwny problem z napięciem ładowania. Równo 2 lata temu wymieniałem alternator, stary padł mechanicznie - ktoś go niechlujnie regenerował i rozleciały się pierścienie. Kupiłem fabrycznie nowy, AS-PL model A2022. Przez dłuższy czas był spokój, napięcie ładowania wahało się między 14,2 a 14,4V. Ostatnio jednak profilaktycznie...
sprawdź również masę i dokręcenie śrub - w polonezie miałem kilka razy z tym problem - pomagało np. naciśnięcie ręką alternatora...
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Witam Gdzie robiłeś pomiar napięcia,zrób pomiar na alternatorze i akumulatorze(może być spadek napięcia na instalacji),pasek nie ślizga?.
Po odłączeniu zasilania z dawcy całe obciążenie przejmuje alternator. Nagły wzrost obciążenia alternatora spowoduje dodatkowe obciążenie silnika i spadek obrotów. Spowoduje też chwilowy spadek napięcia na wzburzeniu alternatora. Zanim sterownik zdąży podbić obroty silnika, obroty alternatora spadną tak, że nie starczy prądu na samo jego wzbudzenie....
Dlaczego prąd wzbudzenia zmienia polaryzację wraz ze zmianą prędkości obrotowej? Nie zmienia polaryzacji, ale wartość. Jest tak po to, żeby na wyjściu alternatora utrzymać stałe napięcie. Jeśli wzbudzenie miało by stałą wartość, to obniżenie prędkości obrotowej spowodowałoby spadek napięcia, a podwyższenie spowodowałoby jego wzrost.
Do większości diagnozy przy alternatorze nie bardzo jest konieczny pobór maksymalnego prądu alternatora. Akumulator sam w sobie pobiera max 3-6A w czasie ładowania. Końska część mocy idzie na urządzenia pracujące w czasie jazdy -> światła, podgrzewania elementów, wentylatory, a także na cała elektronikę pojazdu (włączając w to czasami prądożerne układy...
Witam ,czy alternator jest do wymiany jak na włączonym silniku jest napięcie 14V a gdy coś włączam to napięcie maleje np napięcie jest 13,9 V lub 13,7 V w zależności co jest włączone . Wszystko podane jest na wolnych obrotach.
Witam ponownie Pisalem abys sprawdzil prad a nie napiecie czyli ile amper daje alternator na akumulator. Pozdrawiam
Podpowiadam, żebyś na darmo alternatora nie wyciągał, sprawdź masę na alternatorze i napięcie ładowania na samym złączu alternatora.
Jakie masz spadki napięcia na przewodzie od alternatora i na masie?
Myślę, że jest to celowe działanie, a nie skutek zintegrowana regulatora w alternatorze, w którym to najbardziej grzeją się diody. To jest skutek zintegrowania regulatora z alternatorem, ale celowo się temu nie przeciw działa, tak jak zauważyeś, żeby nie sfajczyć alternatora. Grzeje się alternator, bo gdyby grzały się diody, to ten spadek napięcia...
Witam mam pytanie otóż po uruchomieniu silnika ładowanie akumulatora wynosi 14.6V i stopniowo spada aż do napięcia około 14.1V ( przy cały czas włączonym nawiewie- 3/4 prędkości, klima wyłączona) alternator Valeo 90A nowy po regeneracji ( po zdjęciu osłony plastikowej widoczny regulator jaki i reszta elementów oryginał Valeo) akumulator nowy dołożony...
2/10 spadku napięcia między akumulatorem alternatora to już jest zbyt dużo. A dalej pewnie jest jeszcze gorzej.
spadek napiąć alternator spadek napiąć spadek napiec alternator spadek napiecia
honda civic termostat pasek rozrząd citroen sygnał dźwiękowy świateł bezpiecznik
płyta główna viessmann mikser niewiadów
Objawy uszkodzonego czujnika MAP w Peugeot 1.4 8v Odwrócony obraz w kamerze 360° - jak naprawić?