Należy stary odciąć, jego końcówki odbudować od głównego mostka.Nowy mostek ma taki uspokaja, który powinien być wsunięty międzień radiatory.Radiatory są skręcone, należy śruby lekko poluzować jak się da.Jeżeli nie jest to możliwe, nowy mostek możona osadzić na kleju.
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Pomiar robiłem na klemach akumulatora i na alternatorze. Różnica pomiędzy nimi +- 0.1V. Bieg jałowy bez obciążenia - około 13.5V Bieg jałowy z obciążeniem - około 12.4V Obroty powyżej 1500 bez obciążenia - około 13.5V Obroty powyżej 1500 z obciążeniem - około 13.5V Pasek klinowy nie śliga się na pewno. Dla pewności dziś założyłem zupełnie nowy.
Cos skopane , to zawsze działa
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
witam... problem polega na tym ze moje renault clio 1.2 95r mam problem z ładowaniem były wymienione szczotki ale to nic nie dało... został oddany znów i wymienili regulator napiecia ale znow to samo... opisze jak to wygladało: jechalismy dzis autem po drodze wszystko łądnie chodzi kontrolka od ładowania mrygała odczasu do czasu az w koncu zaczeła sie...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
mogą być wyrobione pieirścienie w alternatorze
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
Temat zamykam.Gościu nawet nie napisał czy diesel,czy benzyna. Nawet nie podał co za nissan,nie mówiąc o typie alternatora.
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A Skoro cię namówił do grzechu to teraz nich coś z tym zrobi. Ma w ogóle coś do ogarnięcia forda? W ogóle jaki ten alternator kupiłeś?
Witam!!! alternator uno słabe ładowanie problem dotyczy alternatora od uno napięcie podczas pracy silnika wacha się około 13,4 v akumulator nie wydala kontrolka od ładowania ok(brak świecenia) proszę o pomoc pozdrawiam !!!
Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
Jeśli spada na minus to oznacza to słabe lub brak ładowania przez alternator w momencie włączenia kierunkowskazu najprawdopodobniej dochodzi do zwarcia i ładowanie spada co sygnalizowane jest w taki właśnie sposób, ale gdzie są bezpieczniki? ? Powinno je spalić najpierw.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Witam. Chciałem prosić o pomoc w diagnozie alternatora. Problem dotyczy Massey Ferguson 255, a dokładnie alternatora montowanego za kompresorem. Prąd ładowania to ok 34A. Objawy: - Uzwojenie stojana bardzo się grzeje. Po około 2 minutach pracy na średnich obrotach stojana praktycznie nie można dotknąć - Przy średnich obrotach ok 1300obr/min prąd mierzony...
Witam mam problem z Ducato 2.8Jtd 127KM 2004r. Mam problem z moim fiatem gdy wyjeżdżam z domu jak przejadę jakieś 300m delikatnie pod górkę powyżej 2.5tys obrotów zarza mi się kierunkowskazy i gdy włączę w lewo albo w prawo szarpanie samochodem i wyskakuje check i odcina moc a jak go zgasze silnik to już go nie odpalę kręci ale nie odpali ale jak usunę...
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Wymienilem dwa tygodnie temu szczotki alternatora, a wczoraj lampka ładowania zaczęła się palić w przedziale obrotów 0-1200, przy większych gaśnie, ale prąd ładowania jest słaby, bo przejechałem na światłach około 60 kilometrow i samochod nie odpalił (jest nowy akumulator), Laguna 2,2D, poprzednio były te same objawy, ale po wymianie szczotek, bylo...
Regulator napiecia na99%
Tak samo na zapalonym jak wcisnę przycisk rozrusznika to nie słychać żeby się kręcił Brawo! Jeszcze cały ten rozrusznik ? :cry: Prawdopodobnie przebite diody w regulatorze napięcia i oberwana masa akumulatora. W takim przypadku bez pracy silnika obwód zamyka się przez zwarte diody i uzwojenie alternatora (magneta).
Bezpiecznika nie ma tam żadnego, przeglądnę jeszcze wszystko na spokojnie. Jak nie, to zapodam chyba alternator od Tico i będzie ok.
kolego tomaszek77 w którym konkretnie miejscu znajduje się ten czujnik , u siebie clipem sprawdzałem napięcie to w aplikacji jest 14,2 a sprawdzając miernikiem jest 13,5 ta sama sytuacja na 2 różnych alternatorach
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze i zmierz napiecie bezposrednio na oczku alternatora
To coś nie tak skoro ładowanie masz zaledwie 12,5V - powinno być 14V i nawet więcej. Ilu amperowy masz ten alternator i jakieś znaczne odbiorniki że takie słabe napięcie na akumualtorze na odpalony aucie? Czy tylko pod pełnym obciążeniem tak spada napięcie? Przy tak niskim napięciu to nia ma prawa za długo działać akumulator. Po odpaleniu to alternator...
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
W moim aucie wyłączona jest funkcja załączania automatycznie przy odpaleniu grzania szyb. Pomiarów prądu dokonywał elektryk i stwierdził że wszystko z poborem prądu jest ok. Dzisiaj rano po odpaleniu miernik pokazywał 13.2V a po ok 5 minutach 14.2V. Po włączeniu świateł i radia ładowanie takie same 14.2 V. Natomiast po włączeniu dodatkowo ogrzewania...
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Witam wszystkich miłosników majstrowania motoryzacyjnego! koledzy mam taki problem ! Vw Polo 1.4 8v silnik aex ! Silnik chodzi na wolnych obrotach około 850 wszystkie odbiorniki powyłączane wszystko pięknie chodzi i teraz........włączamy światła obroty lekko spadają włączamy dmuchawę jeszcze mniejsze obroty idt. Dochodzi do tego że gdy jedziemy w deszczu...
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Dzięki za porady. Poczyściłem styki szczotki wporządku.Niewiem jak spradzić regulator. Włożyłem i nic nie pomogło. ALE odpaliłem odłaczam kleme od akumulatora a autko chodzi. Wiem że to niezdrowo odłaczać akumulator ale tak na sekunde musiałem sprawdzić . I myśle że alternator ma ładowanie ale słabe i niedoładowóje akumulatora. Co robić. ???
Tak dokładnie nawet prosta rzecz jak samochód odpala czy wymaga kręcenia przez 3-4sek czy łapie po max dwóch obrotach. Do tego wszelkie straty na zaśniedziałych połączaniach wiązki głównej czy słaby alternator czy rozrusznik. Co ciekawe ładowanie mierzone na akumulatorze w tej octavii jest na poziome 13,9 -14V . Niestety jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
No ale alternator tez może być za słaby żeby ładować akumulator jeśli ktoś ma mocne CA i do tego potrzeba mocniejszy alternator.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
Moduł komfortu modułowi nie równy - jest ich parę wersji. Jeśli kupiłeś używany to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że może nie działać. Ja wymieniłem 3 (na stacji demontażu pojazdów). Nomen omen okazało się że padł siłownik klapki wlewu paliwa. Generalnie nie ma co strzelać, miernik lub probówka i leć punkt po punkcie. Albo gdzieś nie dochodzi...
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
W yarisce mam bardzo słabe ładowanie alternatora. Tzn wacha się od 13 do 14 V. Na wolnych obrotach wynosi nawet poniżej 13 v. Czy w 100 % winny jest regulator napięcia, czy może powodować taką sytuacje alternator, lub jeszcze coś innego. Dla przykładu nastąpiło całkowite rozładowanie akumulatora, po czym po odpaleniu przez kable znowu go podładowało....
Sprawdź szczotki w alternatorze bo to może też być przyczyna słabego ładowania (mogą być zbyt krótkie).
Sprawdz połączenie masowe nadwozia z silnikiem i silnika z obudową alternatora. To może być przyczyna słabego ładowania.
Aku jest dobry, ładowanie jest ,alternator również sprawny, instrukcja jest po niemiecku a niemiecki słaby u mnie dlatego pytałem o opis kontrolek
Witam , ładowanie do kitu powinno być minimum 13v, na pusto ponad 14 nie zapala się kontrolka bo diody pomocnicze w alternatorze działają a tak słabe ładowanie,regulator,lub jedna dioda z mostka prądowego alternatora padła,dokładnie rozwarła się i masz ładowanie na 5/6 Zwracaj uwagę na daty postów. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych....
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Kolego, powinieneś wiedzieć, że awaria regulatora w tym modelu to świecenie się kontrolki ładowania i zupełny brak ładowania, w sceniku dodatkowo wyświetlał się napis. W tych alternatorach nagminnie padają mostki, słabe ładowanie to zazwyczaj odstrzelona jedna dioda. Jeżeli tam jest ok; w co wątpię, to sprawdził bym sterowanie regulatora.
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
słabe ładowanie akumulatora, alternator do wymiany lub regeneracji
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Sprawdź na alternatorze.
Można go "władować ' do samochodu i jeżdzić. Tamten wyrzuciłeś ze względu na wiek czy na słabe ładowania z alternatora.?
Akumulator jak widzę jest niezły. Spróbuj podładować go na prostowniku, może alternator słabo ładuje.
Jeszcze dodam że kabel który idzie od alternatora do rozdzielacza jest problem bo przy alternatorze jest 13.9 a tuż przy Akumulatorze jest 13.2 Od tego zacznij . Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Z alternatora idzie do rozrusznika, z rozrusznika do bezpiecznika (na akumulatorze), a dalej już do klemy. Masz bardzo prostą i typową usterkę - w skutek słabego styku powstał opornik który ogranicza prąd ładowania. Może być też źle zaciśnięty przewód na kabel-oczku.
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
witam nie wiem jak tam wyglada u Ciebie sytuacja z altermatorem ale mam jedną radę jesli masz alternator to nie wolno odłączć klemy od akumlatora podczas pracy silnika.. grozi to uszkodzeniem mostka prostowniczego w alternatorze ...Pozdrowionka
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Warto także sprawdzić ładowanie alternatora - może jest zbyt słabe i masz niedoładowany akumulator.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Jak słaby aku to takie napięcie może być.Poczekaj z godzinę i zobacz.
Napraw alternator ,jego wiązkę lub napęd.
A co padło w starym? być może ma przebicie - tłumaczyło by słabe ładowanie i nagrzewanie alternatora. Trzyma napięcie na wyjściu?
Witam. Były już takie tematy poruszane.. Na pewno jest za słabe ładowanie przy pełnym obciążeniu. Ile wynosi ładowanie wprost z alternatora?? Na początek zmień sobie kolego regulator, być może szczotki się kończą Pozdrawiam.
Jak dla mnie alternator za słabo ładuje według tego miernika, podjedź do jakiegokolwiek sklepu z akumulatorami i poproś o sprawdzenie ładowania itd. Powinni zrobić to za darmo lepszym sprzętem...
Witam, tak jak w temacie, chciałbym zamienić prądnice na alternator ponieważ nie mam ładowania, lub ładowanie jest bardzo słabe... Zakupiłem już orginalny alternator do władimirca tylko teraz pytanie jak podłączyć te kabelki, byłbym wdzięczny gdyby ktoś przedstawił mi to na obrazku. Mam jeszcze kilka pytań dot. tego ciągnika, od niedawna jestem jego...
Jutro będę sprawdzał bo właśnie akumulator ładuje bo słaby był. Dam znać :)
Alternator do sprawdzenia. Prawdopodobnie mostek zaniemógł.
Witam Samochód to nissan primera 2,0 benzyna z gazem. Problemem jest za słabe ładowanie alternatora . Na wolnych ładuje ok 14,2 V , po włączeniu świateł spada do 13,8 V po włączeniu jeszcze kilku odbiorników spada do 13,5,V a po włączeniu klimatyzacji spada poniżej 13 V. Dodam że zwiększenie obrotów silnika nic nie daje. A i ostatnio zauważyłem , że...
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
W felicji nigdy nie padały diody prostownika pomocniczego. Skąd ty bierzesz taką wiedzę? Zawsze padała dioda prostownika głównego.
alternator ładować słaby słaby ładować alternator słaby ładować alternator aster
numer administratora telewizor samsung standby uszkodzenia przedwzmacniacza
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Brak posuwu w frezarce TOS FGS25/32 - diagnostyka i naprawa Mitsubishi Canter 2000 - brak prądu po zwarciu akumulatora