Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
Nie jest tak źle z tym ładowaniem, ale trochę za niskie - regulator nie pozwala na więcej - sprawdź połączenia/masę lub wymień. Ja stawiam na słabe połączenia przewodów lub sam alternator - szczotki, diody. Alternator ma spory zapas mocy, napięcie nie powinno spadać aż tyle.
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Regulator napiecia na99%
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Należy stary odciąć, jego końcówki odbudować od głównego mostka.Nowy mostek ma taki uspokaja, który powinien być wsunięty międzień radiatory.Radiatory są skręcone, należy śruby lekko poluzować jak się da.Jeżeli nie jest to możliwe, nowy mostek możona osadzić na kleju.
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
W yarisce mam bardzo słabe ładowanie alternatora. Tzn wacha się od 13 do 14 V. Na wolnych obrotach wynosi nawet poniżej 13 v. Czy w 100 % winny jest regulator napięcia, czy może powodować taką sytuacje alternator, lub jeszcze coś innego. Dla przykładu nastąpiło całkowite rozładowanie akumulatora, po czym po odpaleniu przez kable znowu go podładowało....
Wymienilem dwa tygodnie temu szczotki alternatora, a wczoraj lampka ładowania zaczęła się palić w przedziale obrotów 0-1200, przy większych gaśnie, ale prąd ładowania jest słaby, bo przejechałem na światłach około 60 kilometrow i samochod nie odpalił (jest nowy akumulator), Laguna 2,2D, poprzednio były te same objawy, ale po wymianie szczotek, bylo...
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Jeśli spada na minus to oznacza to słabe lub brak ładowania przez alternator w momencie włączenia kierunkowskazu najprawdopodobniej dochodzi do zwarcia i ładowanie spada co sygnalizowane jest w taki właśnie sposób, ale gdzie są bezpieczniki? ? Powinno je spalić najpierw.
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Może być koło pasowe alternatota za dużej średnicy i alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej a co za tym idzie jest obniżone ładowanie.
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
słabe ładowanie akumulatora, alternator do wymiany lub regeneracji
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
witam... problem polega na tym ze moje renault clio 1.2 95r mam problem z ładowaniem były wymienione szczotki ale to nic nie dało... został oddany znów i wymienili regulator napiecia ale znow to samo... opisze jak to wygladało: jechalismy dzis autem po drodze wszystko łądnie chodzi kontrolka od ładowania mrygała odczasu do czasu az w koncu zaczeła sie...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
a sprawdzileś ładowanie (napięcie) może mostek prostowniczy na alternatorze
Witam!!! alternator uno słabe ładowanie problem dotyczy alternatora od uno napięcie podczas pracy silnika wacha się około 13,4 v akumulator nie wydala kontrolka od ładowania ok(brak świecenia) proszę o pomoc pozdrawiam !!!
Sprawdził go i "powinien ładować", czy jest tego pewny?
Cos skopane , to zawsze działa
Witam Samochód to nissan primera 2,0 benzyna z gazem. Problemem jest za słabe ładowanie alternatora . Na wolnych ładuje ok 14,2 V , po włączeniu świateł spada do 13,8 V po włączeniu jeszcze kilku odbiorników spada do 13,5,V a po włączeniu klimatyzacji spada poniżej 13 V. Dodam że zwiększenie obrotów silnika nic nie daje. A i ostatnio zauważyłem , że...
Można go "władować ' do samochodu i jeżdzić. Tamten wyrzuciłeś ze względu na wiek czy na słabe ładowania z alternatora.?
Temat ogarniety. Zalozony alternator od matiza. Pasuje bez wiekszych przerobek. Temat do zamkniecia
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Mechanik sprawdzał i zasilanie do sterownika dochodzi. Kiedyś wyczytałem , że jeżeli jest słabe ładowanie z alternatora to komputer też wyłącza system abs, żeby odciążyć układ zasilania i również zapala się kontrolka ale u mnie jest 18V, jak mierzyłem miernikiem to raczej ok.
A co padło w starym? być może ma przebicie - tłumaczyło by słabe ładowanie i nagrzewanie alternatora. Trzyma napięcie na wyjściu?
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
21525 Zasilanie przełącznika blokady mechanizmu różnicowego;Słabe akumulatory , ładowanie alternatora lub w ostateczności padnięty sterownik. 62261 Prędkość koła 4 jest różna od pozostałych kół; inna opona (rozmiar, wyższy bieżnik) mogłeś złapać kapcia na tym kole i zapisze sie błąd. Czujnik prędkości koła może być za daleko od polaryzatora lub jest...
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
Temat zamykam.Gościu nawet nie napisał czy diesel,czy benzyna. Nawet nie podał co za nissan,nie mówiąc o typie alternatora.
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Sprawdz połączenie masowe nadwozia z silnikiem i silnika z obudową alternatora. To może być przyczyna słabego ładowania.
Witam mam problem z Ducato 2.8Jtd 127KM 2004r. Mam problem z moim fiatem gdy wyjeżdżam z domu jak przejadę jakieś 300m delikatnie pod górkę powyżej 2.5tys obrotów zarza mi się kierunkowskazy i gdy włączę w lewo albo w prawo szarpanie samochodem i wyskakuje check i odcina moc a jak go zgasze silnik to już go nie odpalę kręci ale nie odpali ale jak usunę...
Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
Tak dokładnie nawet prosta rzecz jak samochód odpala czy wymaga kręcenia przez 3-4sek czy łapie po max dwóch obrotach. Do tego wszelkie straty na zaśniedziałych połączaniach wiązki głównej czy słaby alternator czy rozrusznik. Co ciekawe ładowanie mierzone na akumulatorze w tej octavii jest na poziome 13,9 -14V . Niestety jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
Sprawdź szczotki w alternatorze bo to może też być przyczyna słabego ładowania (mogą być zbyt krótkie).
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Aku jest dobry, ładowanie jest ,alternator również sprawny, instrukcja jest po niemiecku a niemiecki słaby u mnie dlatego pytałem o opis kontrolek
Dzięki za porady. Poczyściłem styki szczotki wporządku.Niewiem jak spradzić regulator. Włożyłem i nic nie pomogło. ALE odpaliłem odłaczam kleme od akumulatora a autko chodzi. Wiem że to niezdrowo odłaczać akumulator ale tak na sekunde musiałem sprawdzić . I myśle że alternator ma ładowanie ale słabe i niedoładowóje akumulatora. Co robić. ???
No ale alternator tez może być za słaby żeby ładować akumulator jeśli ktoś ma mocne CA i do tego potrzeba mocniejszy alternator.
Sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze i zmierz napiecie bezposrednio na oczku alternatora
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
Witam , ładowanie do kitu powinno być minimum 13v, na pusto ponad 14 nie zapala się kontrolka bo diody pomocnicze w alternatorze działają a tak słabe ładowanie,regulator,lub jedna dioda z mostka prądowego alternatora padła,dokładnie rozwarła się i masz ładowanie na 5/6 Zwracaj uwagę na daty postów. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych....
Witam Zbyt słabe ładowanie to zazwyczaj wina zużytych szczotek alternatora lub zabrudzonego szczotkotrzymacza. Naprawa jest prosta. pozdrawiam ED11
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
Jak słaby aku to takie napięcie może być.Poczekaj z godzinę i zobacz.
Jutro będę sprawdzał bo właśnie akumulator ładuje bo słaby był. Dam znać :)
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Witam. Były już takie tematy poruszane.. Na pewno jest za słabe ładowanie przy pełnym obciążeniu. Ile wynosi ładowanie wprost z alternatora?? Na początek zmień sobie kolego regulator, być może szczotki się kończą Pozdrawiam.
Panowie zrobiłem krótki test.Odpalam samochód i zdejmuje 2 klemy z akumulatora samochód na chodzie.Po włączeniu świateł natychmiast gaśnie.....Wniosek? Zbyt słabe ładowanie,kupiłem na aukcji alternator za 40 zł.Czekam aż przyjdzie i wydaje się że to była/jest przyczyna.
Warto także sprawdzić ładowanie alternatora - może jest zbyt słabe i masz niedoładowany akumulator.
Witam Problem rozwiązany, okazało się że akumulator był rozładowany miał 10.4V. Po doładowaniu tak aby odpalił okazało się że było słabe ładowanie 13,3 do 13,5. Alternator ok a przyczyna leżała w skrzynce z bezpiecznikami głównymi tymi dużymi 40A i 70A. Bezpiecznik który jest połączony z alternatorem był zaśniedziały. Po wyciągnięciu i przeczyszczeniu...
Witam, tak jak w temacie, chciałbym zamienić prądnice na alternator ponieważ nie mam ładowania, lub ładowanie jest bardzo słabe... Zakupiłem już orginalny alternator do władimirca tylko teraz pytanie jak podłączyć te kabelki, byłbym wdzięczny gdyby ktoś przedstawił mi to na obrazku. Mam jeszcze kilka pytań dot. tego ciągnika, od niedawna jestem jego...
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Tak, przed wymianą akumulatora padł całkowicie. Wymieniono akumulator i sprzedawca akumulatora stwierdził słabe ładowanie. Ze względów finansowych nowy alternator kupiłem dopiero w Listopadzie. Aktualnie napięcie spoczynkowe 12,6V Prąd spoczynkowy 30mA
Witam! Pytanie do fachowców. Auto Citroen Jumper rok 2007. silnik 2.2 HDI A mianowicie miałem słabe ładowanie akumulatora (musiałem wzbudzać alternator poprzez dodanie obrotów) kiepski rozrusznik i słabą baterię. więc auto poszło na serwis. I tak został: sprawdzony alternator, wymieniony regulator napięcia, wymieniona nowa bateria i rozrusznik. Na stole...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Sprawdz ładowanie bezpośrednio na altku.Może być przyczyn wiele,słabe masy,spadek napięcia oraz same klemy.
częsta przyczyna to brak masy między silnikiem a nadwoziem lub słaby prąd ładowania uszkodzony alternator
Z alternatora idzie do rozrusznika, z rozrusznika do bezpiecznika (na akumulatorze), a dalej już do klemy. Masz bardzo prostą i typową usterkę - w skutek słabego styku powstał opornik który ogranicza prąd ładowania. Może być też źle zaciśnięty przewód na kabel-oczku.
Proszę o pomoc, jestem od maja 2024 właścicielem C4 Grand Picasso 2009 r. 1.6 VTi. Już zrobiłem kompletny remont silnika, a nadal mam problemy takie jak: Wypadanie zapłonu, Brak ładowania akumulatora, a ładowanie jest, Słabe ciśnienie oleju. Wymienione zostały szczotki alternatora, czujniki faz rozrządu, uszczelki pod wtryskami, sprawdzona pompa olejowa...
Jeżeli mogę coś poradzić, to sprawdź proszę jakie masz napięcie na akumulatorze, oczywiście bez obciążenia i odpalenia silnika a potem powtórz to samo przy odpalonym silniku i zobacz czy masz dobre ładowanie. Wiem, że w audi a4 gdy jest słaby akumulator lub alternator nie ładuje to można to rozpoznać po zegarach od prędkości i obrotów silnika. Gwarancji...
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
Kolego, powinieneś wiedzieć, że awaria regulatora w tym modelu to świecenie się kontrolki ładowania i zupełny brak ładowania, w sceniku dodatkowo wyświetlał się napis. W tych alternatorach nagminnie padają mostki, słabe ładowanie to zazwyczaj odstrzelona jedna dioda. Jeżeli tam jest ok; w co wątpię, to sprawdził bym sterowanie regulatora.
będzie piszczał przy uszkodzonym mostku ale wtedy miałbyś bardzo słabe ładowanie albo wogóle nie byłoby ładowania
A jak się silnik rozgrzeje do ponad 60 stopni to ładowanie też jest takie słabe?
To coś nie tak skoro ładowanie masz zaledwie 12,5V - powinno być 14V i nawet więcej. Ilu amperowy masz ten alternator i jakieś znaczne odbiorniki że takie słabe napięcie na akumualtorze na odpalony aucie? Czy tylko pod pełnym obciążeniem tak spada napięcie? Przy tak niskim napięciu to nia ma prawa za długo działać akumulator. Po odpaleniu to alternator...
Sprawdź na alternatorze.
alternator ładować słaby alternator słaby ładować słaby ładować alternator aster
impedancja przesunięcie fazowe zacisk hamulcowy ręczny philips ustawić godzina
tomasz łysek schemat bezpieczników atego
Regulacja napędu bramy garażowej Siebau - instrukcja krok po kroku Wycieraczki nie wyłączają się w Iveco Daily - przyczyny i rozwiązania