Należy stary odciąć, jego końcówki odbudować od głównego mostka.Nowy mostek ma taki uspokaja, który powinien być wsunięty międzień radiatory.Radiatory są skręcone, należy śruby lekko poluzować jak się da.Jeżeli nie jest to możliwe, nowy mostek możona osadzić na kleju.
Skoro był zatarty to jest prawdopodobne że przeciąłeś uzwojenie lub uzwojenie ma zwarcie międzyfazowe. Najlepsze będzie kupno nowego alternatora.
Ile razy można tłumaczyć że masz wyczyścić śrubę i "podkówkę" bo to na ich skorodowanym styku ginie te napięcie?
Końcówka przy akumulatorze na kablu od alternatora ma słaby styk ,normalne . Założyć nową końcówkę i po problemie.P
Gdzie podłączyłeś kontrolkę? Zrób zdjęcie tylnej pokrywy, jakie ma oznaczenia.
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
POkaż jaki masz regulator , steruje masą czy plusem?
Czy napięcie było mierzone bezpośrednio przy alternatorze? Czy miernik dobrze pokazuje, może użyć innego dla porównania. Można odłączyć akumulator bez obaw. Adaptacje robi się tylko dla nowego akumulatora, ale raczej w tym modelu nie potrzeba.
Witam, ale może kolega mieć zużyte koło pasowe od alternatora i mimo braku piszczenia i dobrego naciągu wirnik alternatora będzie miał poślizg. Do alternatorów można dostać regulatory o wyższym napięciu, chodzi mi o napięcie wyjściowe z alternatora.
witam... problem polega na tym ze moje renault clio 1.2 95r mam problem z ładowaniem były wymienione szczotki ale to nic nie dało... został oddany znów i wymienili regulator napiecia ale znow to samo... opisze jak to wygladało: jechalismy dzis autem po drodze wszystko łądnie chodzi kontrolka od ładowania mrygała odczasu do czasu az w koncu zaczeła sie...
Pomiar robiłem na klemach akumulatora i na alternatorze. Różnica pomiędzy nimi +- 0.1V. Bieg jałowy bez obciążenia - około 13.5V Bieg jałowy z obciążeniem - około 12.4V Obroty powyżej 1500 bez obciążenia - około 13.5V Obroty powyżej 1500 z obciążeniem - około 13.5V Pasek klinowy nie śliga się na pewno. Dla pewności dziś założyłem zupełnie nowy.
Cos skopane , to zawsze działa
Możesz mieć spalony bezpiecznik który zasila kontrolkę ładowania.Po uruchomieniu silnika alternator daje napiecie na kontrolke a ta swieci.Jeśli chodzi o słabe ładowanie to zapewne kiepski stan połączeń alternator -akumulator i masy,szczególnie tej na pasie przednim koło akumulatora.
Ok, a jak sie okaże że i przy alternatorze wartości są zbliżone czyli słabe ładowanie? Tzn że alternator do roboty tak?
Sprawdź na samym alternatorze, może gdzieś spadki tylko masz na połączeniach. Brakuje tych 0,5 do 1 V i to jest bardzo prawdopodobne, że przewód masy jest skorodowany, albo gdzieś na zacisku alternatora jest słaby styk.
Na początek sprawdź wszystkie połączenie kabli alternatora masy wsuwki od regulatora i ważny naciąg paska klinowego.
Masz za słabe ładowanie, sprawdź alternator, regulator napięcia. Skutkiem słabego ładowania są problemy z akumulatorem, jest nie doładowany i dlatego słabo kręci.
Osoba, która zregenerowała alternator, założyła zły regulator napięcia.
Wiele razy pisane było o niedomaganiach alternatora w skodzie felicja. Jest opisane wszystko.
witam przeczyscilem styki w alternatorze i wszystko dziala .
a sprawdzileś ładowanie (napięcie) może mostek prostowniczy na alternatorze
Trzeba wymontować alternator z samochodu i przetestować go na stanowisku do badania alternatorów.Test ten okaże nam sprawność alternatora w 100%.
to jest silnik 4 cylindrowy, oryginalnie powinny być 2 aku po 6v minimum 160ah i minimum 700A. W ususie c-360 założyłem tez zamiast 2x6v jeden 12v 135ah 620A i jest idealny, zima nie zima pali na dotyk i kręci jak wściekły (oczywiście wstawiony alternator nowy). A tutaj w c-385 taka podmianka widze że była głupotą, no ale mniejsza o to, bo problem tkwi...
Autor tematu napisał brak ładowania. Kontrolka nie świeci na desce. Posprawdzane niemalże wszystko: masa, przewód ładowania i nici, bezpieczniki ok. Sprawdzony alternator na stole. Nie napisał czy sprawdził ciągłość przewodu wzbudzenia i jego prawidłowe podłączenie do alternatora. Przy braku ciągłości przewodu, kontrolka nie zaświeci a alternator się...
Alternator może dawać takie napiecie (7V) przy odłączonym akumulatorze. Według mnie za małe ma obroty alternator przy wolnych obrotach silnika. Można je zwiększyć przez zmianę (zmiejszenie) średnicy koła pasowego na alternatorze.
z tego co wiem tego typu alternatory wychodziły z plusem i minusem na masę, ale jak je rozróżnić? załączam zdjęcie alternatora może ktoś mi rozjaśni co to za alternator i jak go podłączyć
Jeśli spada na minus to oznacza to słabe lub brak ładowania przez alternator w momencie włączenia kierunkowskazu najprawdopodobniej dochodzi do zwarcia i ładowanie spada co sygnalizowane jest w taki właśnie sposób, ale gdzie są bezpieczniki? ? Powinno je spalić najpierw.
3 szpeców i nie wiesz ile go pobiera? Akumulator sprawny? Z doświadczenia wiem że musi byc dobrej marki bo jest mały i słabej jakośći nie żyje długo. Ładowanie przez alternator oczywiście sprawdzone?
Brak ładowania..... alternator , słaby gdzieś styk , przysniedziale klemy . Sprawdź ładowanie bezpośrednio na zaciskach alternatora.
jeśli miał już tyle części wymienione to wymieniłbym jeszcze te diody a alternator może pasować od uno tylko czy wysadzenie koła pasowego jest to samo? http://bendiks.lublin.pl/PL/index.php5?o...
witam problem jest tego typu; chodzi o motocykl marki Honda cx 500 custom mam bardzo słabe ładowanie z alternatora /w który nie ma szczotek/ wychodzą trzy przewody od kilunast małych cewek wzudzanych kołem magnesowym, przewody łączą sie z regulatorem i jak sądzę prostownikiem w jednym urządzeniu;; za regulatorem wychodzi prąd ok24vnapięcia zmiennego...
Przecież to prosty alternator jeżeli regulator zmieniłeś /chociaż stary na pewno dobry/ i nie ma zwarcia międzyzwojowego stojana to są słabe główne diody tam nic więcej nie ma.P
Ze słupka akumulatora, przewód się rozchodzi na skrzynkę bezpieczników pod maskę i na rozrusznik/alternator. Z rozrusznika przewód dalej idzie na alternator. Sprawdź jak wygląda połączenie na rozruszniku. Często przewody gniją i się łamią. Też ostatnio miałem przypadek że słabe lądowanie, a przy demontażu starego alternatora przewód nie łączył całkowicie.
Obecnie zakupiłem za namową znajomego elektryka regenerowany Denso 150A Skoro cię namówił do grzechu to teraz nich coś z tym zrobi. Ma w ogóle coś do ogarnięcia forda? W ogóle jaki ten alternator kupiłeś?
Witam!!! alternator uno słabe ładowanie problem dotyczy alternatora od uno napięcie podczas pracy silnika wacha się około 13,4 v akumulator nie wydala kontrolka od ładowania ok(brak świecenia) proszę o pomoc pozdrawiam !!!
Mierzone bylo na klemach akumulatora jak I przy alternatora podobne pomiary
Temat zamykam.Gościu nawet nie napisał czy diesel,czy benzyna. Nawet nie podał co za nissan,nie mówiąc o typie alternatora.
Masy sprawdzone kabel alternator też zmian brak
Wymienilem dwa tygodnie temu szczotki alternatora, a wczoraj lampka ładowania zaczęła się palić w przedziale obrotów 0-1200, przy większych gaśnie, ale prąd ładowania jest słaby, bo przejechałem na światłach około 60 kilometrow i samochod nie odpalił (jest nowy akumulator), Laguna 2,2D, poprzednio były te same objawy, ale po wymianie szczotek, bylo...
Dzięki za porady. Poczyściłem styki szczotki wporządku.Niewiem jak spradzić regulator. Włożyłem i nic nie pomogło. ALE odpaliłem odłaczam kleme od akumulatora a autko chodzi. Wiem że to niezdrowo odłaczać akumulator ale tak na sekunde musiałem sprawdzić . I myśle że alternator ma ładowanie ale słabe i niedoładowóje akumulatora. Co robić. ???
Regulator napięcia, sprzęgiełko alternatora, słabe połączenia. Możliwości jest wiele. Czy zostało zmierzone napięcie ładowania na alternatorze oraz na akumulatorze? Czy były różnice? Czy ma prawidłowe napięcie ładowania? W jakim wieku jest akumulator?
Bezpiecznika nie ma tam żadnego, przeglądnę jeszcze wszystko na spokojnie. Jak nie, to zapodam chyba alternator od Tico i będzie ok.
Witam mam problem z Ducato 2.8Jtd 127KM 2004r. Mam problem z moim fiatem gdy wyjeżdżam z domu jak przejadę jakieś 300m delikatnie pod górkę powyżej 2.5tys obrotów zarza mi się kierunkowskazy i gdy włączę w lewo albo w prawo szarpanie samochodem i wyskakuje check i odcina moc a jak go zgasze silnik to już go nie odpalę kręci ale nie odpali ale jak usunę...
Regulator napiecia na99%
POmierz napięcie tylko na alternatorze na obrotach ok 2000obr/min . Jeśli nadal napięcie będzie niskie alternator do wymiany.
Z tą śrubą jest tak, jak mówisz. Na obudowie jest napisane: w lewo "L" czyli lato, a w prawo, czyli wkręcając "Z" czyli zima (literki oczywiście cyrylica, tłumaczenie własne). Jednak zmiany konkretnej nie zauważyłem, ale to kwestia czasu, bo jak ciągnik popracuje kilka godzin non stop, to wtedy coś będe wiedział. Na razie po odpaleniu alternator ładuje...
Cze! przewody "+" o których pisali moi poprzednicy to jedno sprawdz przewody "-" masa dolaczona do silnika lub skrzyni biegów i masa podłączenia akumulatora do komory silnika. sprawdz i poryszaj za klemy i kable w nie wkrecone-zadnych luzow napiecie ma dyc jak podali poprzednicy z max róznicą 0,1V miedzy zaciskiem B+ wyjscie ładowania z alternatora...
Objaw taki występuje przy zwartej diodzie ,przejechałeś 300km bo alternator ładuje ale słabo jednocześnie nie pali się kontrolka bo dostaje zasilanie z stałego plusa na alternatorze./mostek do wymiany.P
To I przez to słabe ładowanie ma na klemach? Z alternatora wychodzi 14V, a na bolcach akumulatora mniej. Czy przez przewód od rozrusznik - akumulator?
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Uszkodzony wirnik lub regulator.P
Sprawdz stan skrzynki bezpiecznikowej na akumulatorze i zmierz napiecie bezposrednio na oczku alternatora
Aku jest dobry, ładowanie jest ,alternator również sprawny, instrukcja jest po niemiecku a niemiecki słaby u mnie dlatego pytałem o opis kontrolek
Napięcie w instalacji masz stałe (nominalnie 12V), świeca żarowa o podwyższonej oporności pobierałaby mniej prądu, więc napięcie w instalacji byłoby wyższe. Sprawne świece mają oporność rzędu 1 oma, większej- rzędu 10 lub więcej nie mogą mieć. Mogą mieć co najwyżej nieskończoną, a wtedy są niesprawne. Andrzej 20001 zasugerował zmierzenie napięcia bezpośrednio...
Kolego ciągnik ten powinien posiadać amperomierz i zasilanie właśnie idzie przez niego do alternatora.Sprawdź zasilania przy amperomierzu i alternatorze,naciąg paska.Jak zachowuje się amperomierz?
Rozmawiali my na maila, uszkodzone uzwojenie alternatora
Tyle napisałeś i nic z tego nie wynika. Po pierwsze co to za alternator Bosch czy Delco , po drugie ile wynosi napięcie na samym alternatorze, po trzecie ewidentnie niedoładowywany akumulator, po czwarte albo strata na instalacji albo słabe diody główne i wszystko.P
(at)domin192 A gdzie go masz ? Masz zintegrowany blok T20 w którym jest prostownik alternatora i regulator napięcia.
Na schemacie masz błąd żarówka do +12V i do alternatora na zacisk wzbudzenia. Ale jak wyżej silnik trochę za słaby by uciągnąć ładowanie i pobór mocy na zasilenie sinika kosiska. Nie lepiej dać duży panel PV (lub dwa) na górę z dobrym regulatorem i przetwornica do ładowania akumulatorów. W słoneczny dzień byłoby to dodatkowe 300-450 W. Bo silnikiem...
Zanim kupisz nowy alternator pamiętaj że uszkodzony akumulator i słabe wzbudzenie też powoduje brak ładowania. Zanim zaczniesz winić alternator podmień akumulator na inny nie pęknięty.
Warto także sprawdzić ładowanie alternatora - może jest zbyt słabe i masz niedoładowany akumulator.
Jeżeli alternator ładuje to albo słabo naciągnięty pasek lub słabej jakości natomiast zwarcie międzyzwojowe stojana także ma podobny objaw ale ładowanie będzie dużo mniejsze od nominalnego.P
Kluczem jest odpowiedź na pytanie co się uszkadza. Jeśli pali się stojan czy mostek to powodem jest pobór prądu, jeśli regulator to już albo pech albo zamienniki słabej jakości, jeśli urywają się szczotki to biją pierścienie. Może być że po nocy aku są mocno rozładowane (webasto) a rano długo parkocze na wolnych to się altek przegrzewa bo na wolnych...
No ale alternator tez może być za słaby żeby ładować akumulator jeśli ktoś ma mocne CA i do tego potrzeba mocniejszy alternator.
Zapoznaj się z tym: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Z twojego opisu wnioskuje że oprócz stojana alternatora masz uszkodzony regulator napięcia. Działanie jego polega (najprościej) na chwilowym łączeniu uzwojeń alternatora do masy. Złe odprowadzenie ciepła i połączenia elektryczne są zabójcze dla regulatora i następnie...
To coś nie tak skoro ładowanie masz zaledwie 12,5V - powinno być 14V i nawet więcej. Ilu amperowy masz ten alternator i jakieś znaczne odbiorniki że takie słabe napięcie na akumualtorze na odpalony aucie? Czy tylko pod pełnym obciążeniem tak spada napięcie? Przy tak niskim napięciu to nia ma prawa za długo działać akumulator. Po odpaleniu to alternator...
Sprawdz połączenie masowe nadwozia z silnikiem i silnika z obudową alternatora. To może być przyczyna słabego ładowania.
Witam Miałem taki sam problem . Wspomaganie działało na wyłączonym silniku. Problemem były szczotki i regulator napięcia w alternatorze ładowanie było ale słabe i dla tego działało wspomaganie na wyłączonym silniku. Nie wiem jak to jest możliwe ale jak jest słaby akumulator tak właśnie się dzieje Wymiana to koszt 70 zł i jest OK ;) Pozdrawiam
Akumulator w jakim stanie? Jakiej mocy jest alternator? Nie założony jest czasem zbyt słaby jak do tej wersji wyposażenia?
Stary truposzek, wywaliłbym i założył świeższy ze złomowiska. Jeśli napięcie leci na ryjek w trakcie jazdy, to szukałbym słabego styku po drodze altek - > rozrusznik -> bateria. Dzisiaj Vectra B mi się bez ładowania trafiła. Skorodowane oczko B+ na alternatorze, sam alternator sprawny.
Sprawdź szczotki w alternatorze bo to może też być przyczyna słabego ładowania (mogą być zbyt krótkie).
Masz słabe ładowanie z alternatora .Przyczyn może być kilka walnięty alternator ,regulator napięcia ,słabo naciągnięty pasek alternatora ,uszkodzony przewód alternator -akumulator .Czy świeci ci się kontrolka ładowania?
Tak dokładnie nawet prosta rzecz jak samochód odpala czy wymaga kręcenia przez 3-4sek czy łapie po max dwóch obrotach. Do tego wszelkie straty na zaśniedziałych połączaniach wiązki głównej czy słaby alternator czy rozrusznik. Co ciekawe ładowanie mierzone na akumulatorze w tej octavii jest na poziome 13,9 -14V . Niestety jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach.
Witam , ładowanie do kitu powinno być minimum 13v, na pusto ponad 14 nie zapala się kontrolka bo diody pomocnicze w alternatorze działają a tak słabe ładowanie,regulator,lub jedna dioda z mostka prądowego alternatora padła,dokładnie rozwarła się i masz ładowanie na 5/6 Zwracaj uwagę na daty postów. Reg. 3.1.19. Nie wysyłaj wiadomości w tematach archiwalnych....
Kolego, powinieneś wiedzieć, że awaria regulatora w tym modelu to świecenie się kontrolki ładowania i zupełny brak ładowania, w sceniku dodatkowo wyświetlał się napis. W tych alternatorach nagminnie padają mostki, słabe ładowanie to zazwyczaj odstrzelona jedna dioda. Jeżeli tam jest ok; w co wątpię, to sprawdził bym sterowanie regulatora.
W yarisce mam bardzo słabe ładowanie alternatora. Tzn wacha się od 13 do 14 V. Na wolnych obrotach wynosi nawet poniżej 13 v. Czy w 100 % winny jest regulator napięcia, czy może powodować taką sytuacje alternator, lub jeszcze coś innego. Dla przykładu nastąpiło całkowite rozładowanie akumulatora, po czym po odpaleniu przez kable znowu go podładowało....
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
Do takiego zużytego silnika olej 5W30 jest zbyt rzadki. U mnie VW Golf 2 1,3 klekotał do momentu przytrzymania na najwyższych obrotach z powodu braku ładowania alternatora i słabego akumulatora. Połamała się zębatka pompy oleju bapędzana łańcuchem. Wtedy zrobiło się gķośno. Później przejecał 10 km i trzeba było przycìągnąć do domu. Na najgęstszym oleju...
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora. Padały mostki prostownicze, potem leciały stojany. Alternator do weryfikacji, w między czasie sprawdzić przewody prądowe, w oplach często utleniała się miedź w zakuciach przy klemach akumulatora (można wybadać...
słabe ładowanie akumulatora, alternator do wymiany lub regeneracji
Z alternatora idzie do rozrusznika, z rozrusznika do bezpiecznika (na akumulatorze), a dalej już do klemy. Masz bardzo prostą i typową usterkę - w skutek słabego styku powstał opornik który ogranicza prąd ładowania. Może być też źle zaciśnięty przewód na kabel-oczku.
Moduł komfortu modułowi nie równy - jest ich parę wersji. Jeśli kupiłeś używany to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że może nie działać. Ja wymieniłem 3 (na stacji demontażu pojazdów). Nomen omen okazało się że padł siłownik klapki wlewu paliwa. Generalnie nie ma co strzelać, miernik lub probówka i leć punkt po punkcie. Albo gdzieś nie dochodzi...
Sprawdź na alternatorze.
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Witam, tak jak w temacie, chciałbym zamienić prądnice na alternator ponieważ nie mam ładowania, lub ładowanie jest bardzo słabe... Zakupiłem już orginalny alternator do władimirca tylko teraz pytanie jak podłączyć te kabelki, byłbym wdzięczny gdyby ktoś przedstawił mi to na obrazku. Mam jeszcze kilka pytań dot. tego ciągnika, od niedawna jestem jego...
Jeszcze dodam że kabel który idzie od alternatora do rozdzielacza jest problem bo przy alternatorze jest 13.9 a tuż przy Akumulatorze jest 13.2 Od tego zacznij . Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy.
Można go "władować ' do samochodu i jeżdzić. Tamten wyrzuciłeś ze względu na wiek czy na słabe ładowania z alternatora.?
Zmierzyć ładowanie na alternatorze .jak dobre to szukac słabego połączenia
Zmierz napięcie ładowania na zaciskach regulatora (przewody czerwony do czarnego). Jeśli tutaj napięcie jest prawidłowe to na pewno masz gdzieś słabe połączenie masowe między regulatorem a akumulatorem lub między instalacją a akumulatorem, natomiast akumulator ma dobre połączenie masowe ze silnikiem (i alternatorem).
Żaden komunikat się nie wyświetla, po wciśnięciu start zapalają się i gasną kontrolki jak przy normalnym rozruchu ale rozrusznik nie kręci w ogóle i nie słyszę żadnego dźwięku, dodam że kilka dni temu miałem naprawiany alternator bo ładowanie było słabe (13.3) a po naprawie jest 14.2. Od jakiegoś czasu auto nie odpalało normalnie tylko rozrusznik kręcił...
Jutro będę sprawdzał bo właśnie akumulator ładuje bo słaby był. Dam znać :)
Jak słaby aku to takie napięcie może być.Poczekaj z godzinę i zobacz.
Witam. Były już takie tematy poruszane.. Na pewno jest za słabe ładowanie przy pełnym obciążeniu. Ile wynosi ładowanie wprost z alternatora?? Na początek zmień sobie kolego regulator, być może szczotki się kończą Pozdrawiam.
Napraw alternator ,jego wiązkę lub napęd.
Coś tu nie gra. Napisz jeżeli się mylę. Napięcie 14.2 masz na akumulatorze naładowanym, natomiast 13.5V masz na akumulatorze rozładowanym i to jest w porządku bo na rozładowanym akumulatorze nie będziesz miał ponad 14 V bo to regulator napięciowy i dopóki akumulator nie zostanie podładowany napięcie nie wzrośnie, a problem rozładowywania może być inny.Natomiast...
Alternator do sprawdzenia. Prawdopodobnie mostek zaniemógł.
Alternator zrobiony. Wszystko było ok, przejścia, kable itp. Okazało się że pan po mojej namowie rozebrał alternator, a tam byl słaby styk na masie od regulatora napięcia, przez co raz ładował, a raz nie... Na maszynie pokazywał że jest 13 ,8V , po wymianie regulatora 14,6V, i już niezanika nic...
witam nie wiem jak tam wyglada u Ciebie sytuacja z altermatorem ale mam jedną radę jesli masz alternator to nie wolno odłączć klemy od akumlatora podczas pracy silnika.. grozi to uszkodzeniem mostka prostowniczego w alternatorze ...Pozdrowionka
W isuzu były montowane 100 A alternatory Hitachi Bardzo awaryjne. Najczęściej padały mostki diodowe ale zamienniki były bardzo słabe jakości lub regulatory napięcia (elektronika).
Sprawdz ładowanie bezpośrednio na altku.Może być przyczyn wiele,słabe masy,spadek napięcia oraz same klemy.
słaby ładować alternator alternator słaby ładować słaby ładować alternator aster
mikrofon czyszczenie telefonie renault megane instrukcja obsługi przepływomierz paliwo
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Jak zresetować ekspres Saeco Minuto HD 8763 - krok po kroku Kombinacja klawiszy do resetowania głośnika Manta