Napisz co to znaczy coś jest nie tak? Jest i jaki błąd ZBR ? Laduje nie ładuje - ile wskazuje komputer, jakie jest napięcie na aku!!?
Łatwo nie było i trochę to trwało ale piny wyjęte i wiązka naprawiona/przerobiona/zamontowana. W końcu pali się kontrolka braku ładowania. Może się komuś przyda: Zastosowałem 4 kolorowe przewody 1mm2 i dodatkowo nałożone termokurcze. Wszystko wciągnięte w oryginalną osłonę razem z przewodem + alternator/akumulator. Dodatkowo nałożona czerwona siateczka...
Daj model alternatora, zapewne 4pinowa wtyczka czyli dwa prądy muszą być. Pod maską szukaj bezpiecznika opisanego jako alternator. Dodano po 1 Choć ten elektryk dobry jest, jak do mnie ktoś przyjeżdża z alternatorem i on jest sprawny to zawsze daję wskazówki co ma sprawdzić i jak nie ogarnie to zapraszam do siebie
Alternator jest stary bo prawie 14-letni, wiec naklejek już nie ma. Zastanawiam się nad podłączeniem takim: a-N b-S c-L? Styk c jest doprowadzany białym przewodem i jest on minimalnie grubszy od przewodu białego z czerwonym paskiem (styku c), a także czarnego z białym paskiem (styk a). Sugerując się grubością przewodów dlaczego na kontrolkę wychodzi...
temat nieaktualny, znalazłem alternator z taką samą wytczką
A czy ktoś mnie nakieruje gdzie idzie przewód od wzbudzenia alternatora ?? Wtyczka do alternatora od wzbudzenia ma kolor brązowy z zielonym paskiem, Natomiast w skrzynce BSM pod maską lewym reflektorem, nie mam tam takiego przewodu by sprawdzić ciągłość ?? Więc proszę o instrukcję czy gdzieś on jest łączony ??
To wiem , ale jak sprawdzałeś na jednym to w drugim wtyczka była wpięta ?
Zmień pasek wraz z napinaczem. Zobacz z tyłu alternatora czy wtyczka nie luźna i połączenie plusa ok. Kapturek na śrubce. Jeżeli nie pomoże wymiana alternatora.
109800 Modul sterujacy N3/30 ( jest to modul CDI) nie otrzymal informacji LIN z elementu alternatora Mechanik wymienial jeszcze sprzegielko na alternatorze ktore mialo juz luzy Sprawdził bym na początek czy jest podłączona wtyczka do alternatora.
Czujnik ciśnienia oleju tak jak wyżej kolega napisał znajduje się obok alternatora a kabelek do niego jest zawarty w instalacji która biegnie do alternatora oraz ewentualnie do kompresora klimatyzacji. Wtyczka z jednym przewodem.
Jaka jest wtyczka od alternatora tzn. ile miejsc we wtyczce?
Zdemontuj osłonę nad pedałami - tę bezpośrednio nad pedałami, będziesz miał dostęp do trzech wtyczek wspomagania, które odłącz i pryśnij KONTAKT-em po złączach i wtyczkach. Jak alternator i akumulator jest dobry, to wyeliminujesz częsty problem na złączach.
Na alternatorze masz przykręcony jeden gruby przewód i powinna być wtyczka dwupinowa z jednym cienkim przewodem. Sprawdź czy na tym cienkim przewodzie jest napięcie jak kręcisz rozrusznikiem. Na 90% problem w instalacji auta a nie w alternatorze.
Na powrocie z wtryskiwaczy i pompy. Szara wtyczka (okolice pokrywy, nad alternatorem, pompą wspomagania).
Witam wszystkich pacjent to honda cr-v 2.0i 2000r problem z ładowaniem alternator klient wstawił inny po sprawdzeniu 100% sprawny, do alternatora wchodzi wtyczka 3 piny, z tego co pamiętam w Japończykach powinno iść +12v po zapłonie ,na kontrolkę licznika i chyba ecu. W skrzynce bezpiecznik od alternatora jest ok lecz brak tego zasilania na alternatorze....
Jak bezpiecznik dobry, to nic z nim nie rób. Często na tym czujniku jest zwarcie i pali bezpiecznik, który jest też od alternatora. Sprawdź zasilanie na alternator, powinna być dwupinowa wtyczka. Na zielonym ma być zasilanie po kluczyku, na niebieskim komunikacja ze sterownikiem silnika.
Nie łatwo będzie znaleźć ten obrotomierz bo występuje to bardzo rzadko a zanim przejdę do komputera sprawdze szczelność dolotu testerem gazu lub innym płynem niepalnym. Za małe podcisnienienie powoduje oszukanie sterownika ktory wzbogaca mieszankę powodując wzrost obrotów na biegu jałowym powodując falowanie tych obrotów i zalewanie silnika ewidentnie...
Nie ma czujnika tylko na wierzchu pochłaniacza elektrozawór. Idzie do niego tylko wtyczka 2pinowa
Do alternatora dochodzi jeszcze jedna wtyczka i tam sprawdz napięcie.wyczyść klemy dobrze.Ja miałem kiedyś lużna i nie ladowało
co to tak wlasciwie jest to napiecie na B+ ?? Napięcie na wyjściu alternatora ( zacisk, do którego przyłączony jest przewód idący do akumulatora). Jeżeli jest wtyczka to te grube kable.
Napędza go pasek,tak jak alternator,wchodzą dwie rurki. Jest tam wtyczka,trzeba ją wypiąć. Można też poszukać bezpiecznika pod maską od kompresora.
Paweł, ale zalezy który alternator. Wtyczka na 4 bolce-przekaźnik jest. Wtyczka na dwa bolce-nie ma.
Wtyczki były zamienione miejscami. Wtyczka, która powinna być wpięta do TPS siedziała w alternatorze a ta z alternatora była wpięta do TPS
Nie wiem jak micra ale kangoo podnosi obroty po włączeniu nawiewu Wtyczka alternatora jest dwu pinowa ?
B+ ma tylko jedno podłączenie więc tam podłączasz /śruba jest dłuższa to tak jest mostek/ natomiast wtyczka musi być taka jaka ty masz ,alternator przykładowy jest do mistsubishi.P
Koło rozrusznika jest wtyczka z dwoma kablami od alternatora (niebieski oraz czerwono-czarny). Niebieski będzie uszkodzony. Dostęp od dołu.
Czytałem ten temat ale to nie jest to próbowałem tak zrobić i nic nie pomaga. Ewidentnie brakuje wzbudzenia na pin 3(wtyczka alternatora)
Witam, w moim samochodzie a dokładniej alternatorze ów wtyczka scaliła się (wtopiło w jedno w drugie) wtyczkę z regulatorem napięcia (został wymieniony na nowy ogólne alternator przeszedł kompletną regeneracje), czy któryś z użytkowników mógłby mnie nakierować gdzie dostanę taką wtyczkę. Bardzo dziękuje za pomoc.
Czy to jest alternator taki jak w Fordzie? Wtyczka do alternatora 3-pinowa?
Właśnie zmierzyłem napięcie na alternatorze , ale nic nie ma , wtyczkę wyjołem z alternatora i na zadnym zacisku gniazda alternatora nie ma napięć . Co do diód to chyba zmerzyłem tylko 6 lub 7 bo tyle znalezłem ale mogłem coś przegapić . Ne mogę teraz ich sprawdzić bo mam założony alternator. Czemu wtyczka nie ma bezpośredniego polączenia z akumulatorem...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
http://obrazki.elektroda.pl/6359958100_1... Gruby czerwony -główne zasilanie alternatora Wtyczka L-kontrolka IG-zasilanie po zapłonie S-sense-napięcie akumulatora
Witajcie ! Od pewnego czasu zaczęła mi migać kontrolka od ładowania (czasami się zapali na krótka ,a czasami wcale jej nie ma ) . Został zregenerowany alternator i dalej to samo . Została również wymieniona wtyczka od alternatora . W warsztacie powiedzieli ,że to właśnie pomoże i główną winę ma luźna wtyczka i alternator ale niestety to w niczym nie...
Alternator Hitachi? Wtyczka na dwa piny?
Jeżeli nie znalazłeś odpowiedzi chociaż temat poruszany to dla przypomnienia z regulatora wtyczka posiada dwa styki patrząc na alternator od tyłu z lewej styk szerszy do podłączenia kontrolki ładowania oraz z prawej styk węższy do podłączenia zasilania 12 V po zapłonie.P
Wtyczka na pompie z dwoma przewodami.
Miejsce oznaczone - do masy pojazdu,oraz masy akumulatora,oznaczone + do plusa na akumulatorze. Tylko sprawdzić czy śruba plusowa nie ma połączenia ztobudową. Mała czarna wtyczka to sygnał na kontrolkę.
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Na alternatorze wtyczka jest ok, bo ostatnio go wyciągałem żeby wymienić kółko pasowe (zatarte) i odrazu wymieniałem szczotkotrzymacz bo był koniec szczotek ;) i nic tam strasznego nie widziałem. Złącze przy rozruszniku muszę sprawdzić bo nie sprawdzałem. Czytając już różne przeboje wyczytałem że może to być też masa co jest gdzieś przy głowicy przykręcana...
Właśnie niewiem jaki typ regulatora mam teraz,wtyczka 2pinowa,alternator na stole działa 13.8V wiertarką . Na aucie nie ładuje, napięcie mierzone bezpośrednio na alternatorze,kable sprawdzone,przejście jest. Komputer widzi kiedy wypinam wtyczkę alternatora i wywala błąd terminala 61 ,lampka aku gasnie na desce po wypięciu wtyczki. Brak błędów na szynie...
Pin w ECU a32 szara wtyczka, kolor kabla niebieski-brąz. Dodano po 5 Miałem dziś taki sam problem w sterownik silnika u0120 błąd komunikacji z alternatorem. Przyczyną jest wilgoć we wtyczce od modułu żaluzji przed chłodnica. Oba moduły są sterowane jednym lin.
wg serwisowki tak wlasnie powinno sie dokonywac pomiaru miedzy fazami. odstepstwem jest to, że przy 5rpm jest 90v, a powinno być wszędsie około 70v
Witam. Mam problem z Chevroletem Captiva 2011 rok 2.0 vcdi 150km. Mianowicie auto straciło ładowanie. Kontrolka się zapaliła sprawdziłem multimetrem 10.5v na odpalonym silniku. Stwierdziłem że nie będę naprawiał tylko kupię używany. Złożyłem wszystko do kupy naładowałem akumulator odpalam i wciąż nie ma ładowania. Kontrolka od ładowania świeci się tylko...
Urwała mi się wtyczka od alternatora, więc kupiłem nową i taraz muszę podłączyć. Są dwa piny na alternatorze oznaczone W i D+ oraz dwa przewody jeden niebieski, drugi brązowy. Jak sprawdzić który do którego pinu ma być wpięty?
Do alternatora idzie jedna wtyczka. Rok auta 1999 luty (rejestracja)
Witam ja mam taki problem:D Niedawno po przejechaniu po kilku kaluzach i po pozostawieniu autka na ok 1godzine padlo ladowanie.Tzn po zapaleniu auta kontrolka od ladowania nie zgasla.Ladowanie bylo ale nie takie jak trzeba(prowizoryczny diodowy miernik) opukalem altek mlotkiem i ladowanie wrocilo i kontrolka zgasla.Problem powrocil po 2 miesiacach jak...
Na alternatorze jest jeszcze wtyczka lub konektor idący do kontrolki. Trzeba sprawdzić czy na nim jest plus w momencie pracy alternatora.
Przecież napisałem gdzie szukać wtyczki : na plastiku na rozrusznika , po lewej stronie ,na końcu , na pierwszym zdjęciu , szukaj a znajdziesz! Podpowiem ,że jest to przewód idący do alternatora.
Wtyczka alternatora L kontrolka , IG zasilanie po zapłonie. Sprawdz żarówką , i zasilanie na śrubie alternatora równiez żarówką.
no to nie wychodzi sygnal z ecu silnika - tam często gniją piny we wtyczce na sterowniku silnika. Do startu wspomagania potrzebne jest oprocz zasilania - sygnal pracy alternatora (ta sama wtyczka na ecu) i sygnal predkosci. Jak nie wychodzi sygnal z ecu to sterownik wspomagania po prostu nie aktywuje go. Nie ma błędów bo dla niego po prostu silnik jest...
co to za wtyk do alternatora (nazwa koski) Ta koska nazywa się "wtyczka dwupinowa" Można dopowiedzieć "wtyczka dwupinowa na wzbudzeniu alternatora" tylko nie wiem, co ci ta nazwa pomoże - bo rodzajów tych wtyczek są dziesiątki tysięcy i żaden sprzedawca wg nazwy nie poda ci właściwej.
Wtyczka przy alternatorze, chodzi o przewód pobudzający Dodano po 33 bezpieczniki ok
W to obrotomierz, daj zdjęcie alternatora bo pewnie z VW, czarna prostokątna wtyczka czyli W oraz D+ - kontolka.
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
1/ 59101 - sygnał obrotomierza 2/ 59000 - sygnał L 3/ 15006 - zasilanie po zapłonie w typie TGA występuje 15021 ostatni to 30077 Zasilanie permanentne (stałe) w typie TGA występuje 30074 ale to jest przewód B+ na oczko a nie do wtyczki W kostce mam tylko na 1 pinie po zapłonie 24v,2 pin 5v,3i4 nic nie pokazuje. a jaki masz numer tego 4 ? Jak dla mnie...
To trzeba znaleźć przyczynę braku świateł „ze silnika”. Jeżeli alternator jest uszkodzony (co rzadko się zdarza) to w ogóle nie będziesz miał ładowania. Zwykle uszkodzeniu ulega regulator napięcia, jest zwarcie na przewodzie zasilania świateł AC, albo przerwa w instalacji (rozłączona wtyczka alternatora). Nawet jeśli obecnie masz ładowanie, to będzie...
No to masz regulator do wymiany. I raczej na oryginał-Magneti Marelli. No chyba, że wtyczka była uszkodzona i ktoś przewody wpiął jak chciał. Gdzie to Cumnock jest?
Witam wszystkich na forum. Mam takie pytanie, czy jest możliwość sprawdzenia w warunkach garażowych na tzw. stole, alternatora sterowanego z ECU za pomocą żarówki, miernika, aku i wiertarki? Chodzi o jego wzbudzenie i prawidłowość ładowania. Jest to alternator Bosch 7550469 180A wtyczka na 2 piny.
Witam wszystkich. Auto jak w temacie. Problem: silnik pracuje na biegu jałowym z prędkością ca 800obr/min. Oczywiście rozgrzany do 80 st.C. Włączam nawiew i obroty wzrastają po 2-3 sekundach do 1000 (skokowo). Włączam następne odbiorniki - wzrost obrotów do 1100. Wyłączam odbiorniki (wszystkie) - obroty silnika wracają do 800. Rozumię, że włączając...
Witam posiadam Peugeota 206CC.Alternator firmy denso. Alternator nie ładuje lecz jest sprawny bo był dany do elektryka który go podłączał i sprawdzał natomiast wkładając go do swego auta i sprawdzając go nie ładuje przewód ładujący idący do akumulatora i rozrusznika jest ok.Dodatkowo do alternatora idzie wtyczka 2 pinowa z kablami w kolorze szarym i...
Tam jest 4 pinowa wtyczka. Czy ten alternator jest sterowalny jakoś ze sterownika (jak np w fordach) czy co jest na tej wtyczce ?
Patrzyłem u kolegi w seacie, jest tylko ten kabelek i wtyczka wpięta do alternatora. Kondesatora ani nic innego nie widać.
Trzy fakty które widzę. - Czujnik temperatury jest na 4 piny, - Kolo pasowe do napędu pompy wody i alternatora jest na pasek wielorowkowy, - duża okrągla wtyczka elektryczna na wysokości glowicy. Silnik mozy być AAM, ABS, ADZ. Może też być to 1F dlatego że ten silnik też wychodzil w Passacie. 1F ma dokladnie taką samą konstyukcje jak AAM, ABS,ADZ.
gdzie znajdę D+ złącze X4 czy to jest któraś z wtyczek do FR? Tak jest to złącze X4 sterownika FR wtyczka 18 polowa pin 13.Podłączony jest tam sygnał D+ z alternatora.
Sprawdziłem dolny kabel we wtyczce alternatora. Na nim jest 12V od odpalenia, na górnym nie ma nic. Mierzona była wtyczka, a nie alternator. Co jeszcze zauważyłem że przestały działać zegary, tj. licznik prędkości zaczął wariować i nie świecą sie kontrolki poza kierunkowskazami i kontrolką akumulatora, a działały na 100%.
Z podłączonym chyba bo rozumiem że mowa o regulatorze napięcia który jest wbudowany w alternator. Jak ta mała wtyczka jest włożona w alternator to się żarzy kontrolka ładowania na desce rozdzielczej. Nie napisałem tylko że: Jak tę wtyczkę małą wyjmę z alternatora to się nie żarzy nic. Za bardzo tego nie chcę tak zostawiać bo mnie to drażni. I jeszcze...
Alternator bosch 3 pinowa wtyczka ma może ktoś rozpiskę 2 czerwone 2 niebieski przewód.
Może być nadgnity przewód sterowania do UPC , Może prześwietl go na ciągłość żarówką 55W. Na odłączonych wtyczkach i akumulatorze oczywiście. Lub zła konfiguracja UPC.
Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz. W Isuzu nie ma lipy. Pozdrawiam Janplus
Seat Leon mk1 benzyna 1,6. Jak zdiagnozować alternator i obwód wzbudzenia najlepiej bez demontażu alternatora? a. Na klemie + łączącej akumulator z alternatorem zmierzyłem napięcie akumulatora 12,5 V. Napięcie nie wzrasta wraz z obrotami. b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. c. Pasek alternatora i napinacz sprawne, wirnik się kręci. d....
AKL ma jedną sondę. Były one montowane zaraz na początku katalizatora lub tak jak masz na zdjęciu. Skasowanie błędu nie ma nic wspólnego z nie odpalaniem silnika. Jeżeli jest uszkodzony G40 to odpali po odpięciu jego wtyczki i będzie ledwo co chodził. Wtyczka od niego powinna być między alternatorem a głowicą. Czujnik jest pod kołem wałka rozrządu....
Dwa rodzaje regulatorów napięcia l i com. Nie odróżnia się niczym. Odłącz wtyczka od alternatora i sprawdzaj napięcia.
Ok dzięki jutro będę działał Dodano po 11 Wyłączyłem i włączyłem adr nic nie pomaga Dodano po 4 Okazało się że na środkowym pinie co wchodzi wtyczka do alternatora niema napięcia. Co może być przyczyną??
Witam. Panowie, czy ktoś może mi wytłumaczyć takie zjawisko. Kontrolka po przekreceniu kluczyka świeci, po uruchomieniu silnika nadal świeci a ładowanie jest. Podmieniłem alternator na sprawny, nadal to samo. Szukałem sniedzi , masa silnika skrzynka z bezpiecznikami ok. Gdzie szukac, a własciwie jakie moga byc przyczyny takiego zachowania. Odłaczenie...
Ewidentny brak ładowania na co wskazuje brak pracy obrotomierza. Jeżeli kontrolka od ładowania po przekręceniu słabo świeci uszkodzony obwód wzbudzenia -regulator, wirnik. Przyczyną może być blokowanie regulatora,brak szczotek , pierścieni. Na początek zdjąć z alternatora wtyczkę i zmasować niebieski cienki przewód kontrolka powinna zaświećić normalnie...
Witam ! Okazało się ,że do alternatora wpięta jest jakaś duża czarna wtyczka ( około 2x3 cm) , po wpięciu jej w alternator kontrolka działa poprawnie.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi :)
witam ponwnie gdzie mozna kupic przystawki czy tez tak zwane emulatorydoalternator bmw chcial bym taki zakupic.pozdrawiam
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Dziękuje za odpowiedź sprawdziłem jak wygląda alternator : jest wtyczka z 3 przewodami : 2 przewody grube 14,2 V na pracy i trzeci przewód cieńszy 14,2 V bez zmiany w obrotach dodatkowo jest jeszcze 4 przewód i na tym złączu jest w granicach 8,3 V i też bez zmian przy zmianie obrotów w załączeniu przesyłam zdjęcie alternatora http://obrazki.elektroda.pl/6820724100_1...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Sprawdź przewód od wzbudzenia przy samej wtyczce od alternatora, tam lubiał pękać. A jak nie, to wtyczka w skrzynce bezpieczników pod maską, pod nią jest jedna taka złączka dużą, piny gniją. Kontrolka zapala się od razu czy, po chwili?
Podejrzewam,że na pinie 15 (środkowy) przy wtyczce alternatora mam za mały prąd ok. 9v Witam. Nie prąd a napięcie powinno być ok. 24V. Sprawdź bezpiecznik E350 i przewód 1380. To jest wzbudzanie alternatora po zapłonie poprzez bezpiecznik E350 powinno na pinie środkowym wtyczki alternatora (15) pojawić się napięcie akumulatora. Jak brak po przewód...
Czyli tak: Wtyczka odpowiedzialna za kontrolkę ładowania na zegarach jest wpięta do alternatora tak? W takim razie sprawdze czy przypadkiem nie przegniła i czy wtyczka dobrze łączy. Jakie sygnały wchodzą do tej wtyczki o jakich wartościach i gdzie? Jeśli to się nie powiedzie to: Problemem może być sama kontrolka ładowania. Zewrzyj ją do masy przy alternatorze...
Nie jest podpięta wtyczka od czujnika ciśnienia pod alternatorem.
Grupa vaga ma jedno czułe miejsce gdzie instalacja się sypie od strony chłodnicy na skrzyni biegów tam dostaje się wilgoć i gnije instalacja. Jest wtyczka od alternatora i rozrusznika. spróbuj uruchomić go na krótko zadają plusa na elektrowłącznik rozrusznika
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
Przewód ładowania od akumulatora do rozrusznika i z niego do alternatora sprawdź. Przykręcenia oczek przewodów do śrub i ich zarobienie. Jakie napięcie jest na śrubie z alternatora ? Masa z akumulatora na silnik i karoserię. Do alternatora wchodzi wtyczka, przewód czerwono/żółty, alternator dostaje nim napięcie ? Koledze w temacie do którego się dopisałeś,...
jeszcze nie wiem czy się spalił we wtyczce nie mogło się ze wrzeć bo drugi odciąłem wiec ryzyko jest znikome (ale jest) jutro będę odsłaniał i badał wszystko od nowa. rozumiem ze gdyby jakimś sposobem zwarły się te przewody to już mogę nowy alternator zamawiać ?? Dodano po 1 jak fachowo nazywa się ta wtyczka ??
A do klemy "minusowej" dochodzi gruby przewód oraz wtyczka dwu-pinowa z dwoma cienkimi przewodami. To odepnij - wtyczka dwa piny.
z alternatora wychodzi mała wtyczka na dwa piny jeden z kabli jest zielony,który łączy się w wiązce ze sterownikiem silnika , na tym kablu ,po uruchomieniu silnika jest 14.5v jednak podłączając pod niego żarówkę 21w (symulując obciążenie) nie zaświeci jej.Myślałem,czy nie podać tam bezpośrednio plusa i wtedy spróbować adaptacji,ale boję się,że uszkodzę...
Wtyczka ma 1 pin, ale dlaczego 2 są na alternatorze? Nie wiem czy cos nie było przerabiane i czy oba piny na altku potrzebują tego sygnału z wtyczki?
Odłącz wtyczkę alternatora sprawdź różnice. Nie słyszałem aby ten model miał oszczędzanie energii.
Ten Nissan był produkowany w różnych wersjach na rynki całego świata i schematy elektryczne nie są jednolite. Do alternatora dochodzi wtyczka z dwoma konektorami. Jeden to stały "+" z aku. Na drugim nie ma napięcia, pojawia się dopiero po włączeniu stacyjki, idzie tak jak piszesz na obwód mostek-regulator-szczotki i po zwarciu do masy włącza kontrolkę...
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
u mnie regulator to osobna puszka, z niej idzie idzie wtyczka do alternatora i (tak przypuszczam) do baterii wymieniajac alternator chyba wole wymienic na taki bez regulatora czy lepiej od razu Z? wydaje mi sie ze podrozy to koszt a calosc bede jeszcze w dodatku musial przerabiac
Alternator jest sterowany siecią LIN. To co mierzysz na wtyczce sterowania alternatora to cyfrowy sygnał, możesz sprawdzić oscyloskopem. Alternator sterowany w trybie awaryjnym jest w stanie wzbudzenia i generuje napięcie ładowania. Jeśli błąd U1F1B się nie kasuje lub powraca po skasowaniu to proponuję szukać zwarcia w obwodzie LIN właśnie. Ta sama...
D+ czyli chyba wyjście na kontrolkę ładowania. Czy nie lepiej pociągnąć te zasilanie DRL z jakiegoś innego mniej ważnego obwodu np wtyczka od silniczka wycieraczek?
Bez wpiętej wtyczki na alternatorze MUSI ładować - jeśli nie jw lub źle zrobiony alternator.
Alternator jest dość fajny- wtyczka niezbyt dobrze się wyciąga, najpierw trzeba ściągnąć gumkę uszczelniającą a potem ciągnąć za wtyczkę. Zwykle każdy ciągnie za kabel (bez ściśnięcia zatrzasku) i urywa przewody. Pocieszeniem jest fakt że można kupić samą wtyczkę z krótkimi przewodami do połączeń. Niestety pół stówy.
wtyczka alternator wtyczka alternator aster wtyczka alternator valeo
sterowanie spawarki irfz44 zamiennik regulator alternatora hitachi
pompa glebinowa klimatyzator cichy
SG Series CE 20kVA UPS Service Password Inquiry Schemat elektryczny nadmuchu powietrza w kabinie