Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Wspomaganie dobrze rozumujesz - nie ładuje to nie wspomaga Co do alternatora to jak już go wyjmiesz to i tak obudowa będzie połamana więc wymiana
Wadliwa obudowa alternatorów w Fiatach np. Seicento, Siena, Punto i inne...wytrzymują od 30.000 do 70.000 km. Producent upiera się że jest ok.
Gniazdo łożyska nic nie izoluje . Trzyma łożysko elastycznie w całości. Stojan jest zbyt ciasno pasowany w aluminiowej obudowie. , Korozja elektrochemiczna powoduje spuchnięcie stojana i w konsekwencji pęknięcie obudowy i nast. zwarcie.
Jak najbardziej, Punto nie zapaliło, jak zblokował się mechanicznie alternator (spuchnięta obudowa)W Range roverze Sport spalił się nawet bezpiecznik od rozrusznika po zatarciu sprężarki. Zdejmij pasek osprzętu i próbuj.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Dopóki sam nie rozbierzesz i nie zobaczysz to się nie dowiesz. W każdym bądź razie "mój" mechanik stwierdził, że nie ma sensu wymieniać obudowy i wymienił cały alternator, mimo, że nic nie tarło (ale obudowa była od spodu pęknięta niemal na całej długości). Już lepiej jeździć z pękniętą obudową niż próbować ją spawać...
Zdecydowanie przewinąć, obudowę trzeba wydrapac do czystego aluminium, jarzmo zalakierować i wtłoczyc na smar.
Usterka naprawiona. Nie było masy pomiędzy regulatorem a obudową alternatora.
W Punto mk.1 nie rozpadały się łożyska tylko "puchły" obudowy zaciskając stojan na wirniku, w końcu obudowa pękała.
Miałem podobnie w Punto I - uszkodzony był alternator - pęknięta obudowa, ściśnięte przez to łożyska - wymieniłem alternator na regenerowany z wzmocnioną obudową - rezultat pozytywny cztery lata działa bezawaryjnie - to jest ok!, teraz mam inne problemy :)
Tak też zrobiłem. Po zdjęciu paska wał silnika obraca się już nie tylko w lewą stronę, ale i również w prawą. Alternator okazał się zablokowany, a do tego obudowa pęknięta. Alternator do wymiany. Problem rozwiązany. Bardzo dziękuję za pomoc.
Peknięta obudowa alternatora,typowe w tym modelu.
Czy na obudowie alternatora nie widać śladów pęknięcia? Wszystkie masy sprawdzone ? Dodano po 18 Czy na obudowie alternatora nie widać śladów pęknięcia? Masy sprawdzone ?
witam mam podobny problem z alternatorem dziwnie gwiżdże a ze wzrostem obrotów nasila się mam punto 1,2 75 nie wiem czy to łożyska czy pękła obudowa czy może szczotki
Pęknięta obudowa, zwarcie międzyzwojowe stojana.
Plus do złącza śrubowego na alternatorze, a minus na obudowie alternatora. Oczywiście oczyszczone miejsce przed pomiarem.
I ten alternator z pękającą Przednią obudową był montowany we Fiacie Punto jak mnie pamięć nie myli. Pomysłowi właściciele tych samochodów po takiej awarii montowali alternatory od Fiata CC i problem z pękającą przednią obudową alternatora nie miał już miejsca.
Zdejmij pasek i zakręć kołem alternatora , jak pęknięta obudowa to początek jego końca. Takie objawy występują czasami właśnie przy niesprawnym alternatorze.
Tam najczęściej pękały obudowy powodując trudności w obracaniu wirnika i zniszczenie alternatora .
Jeśli zmierzysz to samo miernikiem bezpośrednio na alternatorze + i - , to warto podmienić regulator napięcia.Jeśli od spodu widac popękaną obudowę to lepiej wjechać całym lub wymienić obudowę ze stojanem plus regulator.
ja stawiam na pęknięta obudowę alternatora , 4 przypadki takie miałem ( 1.4 8v )
Witam Alternatory pekaja na 100% Obudowa kosztuje majatek podobnie jak alternator. Jak co to proponuje od Uno. Pozdrawiam AU
Z tą obudową to jest chyba typowa usterka w GP . Na gorący alternator dostaje się woda od spodu samochodu i obudowa po czasie pęka.
Witam kilka dni temu pękła mi obudowa od alternatora w samochodzie Fiat Punto 1.2 dlatego jestem zmuszony wymienić uszkodzony alternator na nowy lub używany,dzisiaj na szrocie znalazłem używany alternator z tym że w moim uszkodzonym na tabliczce znamionowej był podany prąd 65A a w tym który znalazłem na szrocie jest podany prąd 45A,czy mogę zastosować...
Rdza rozsadza stojany i to nawet tak, że nie widać bo obudowa nie pęka. Układ prosty. winny na 99% alternator.
sprawdż najpierw dokładnie obudowę tego alternatora. W tycz modelach często jest pęknięta i teoretycznie alternator do wyrzucenia.
W puncie problemy z alternatorem są raczej dość częste. Po pierwsze z powodu miejsca gdzie jest zamontowany oraz jakości tego elementu montowanego w tych autkach. W Punto 1 bardzo często pękała aluminiowa obudowa alternatora (mnie ze 2 razy), raz mi się szpilki rozkręciły, innym razem łożysko padło, jeszcze innym razem szczotki (miały jakąś wadę materiałową,...
Alternator był niedawno w remoncie były wymieniane obudowy na nowe.
Jest to regularor w obudowie TO3 ST robi coś takiego dla Marelli.Jest to stosowane w Punto,jak i Fordach-w tym widziałem.
Sprawdź zasilanie rozrusznika. Może naderwana masa (-), może (+). Wiem że w tym modelu wadliwy był też alternator; pękająca obudowa, zwarcie cewek, walnięta dioda. Miałem parę przypadków gdzie przy nowym aku auto nie paliło przy zerowych temp. .Powód złe zasil. rozrusznika, szczotki, komutator itp. Pzdr.
Prawidlowe ladowanie powinno wynosic w granicach 13,8 - 14,4V. Sprawdz czy nie masz czasem peknietej obudowy od alternatora, ktora jest stala bolaczka fiatow. Pozdrawiam.
Alternator mam wymieniony na oryginalny włoski, w porzednim pękła obudowa. Ale sprawdze go ponownie. A czy oprócz alternatora coś może się jeszcze trzeć? Jak praktycznie stwierdzić czy nie przegrzał się silnik?
Kolego w tym aucie alternator wyciągasz od spodu. Musisz rozkręcić wydech a konkretniej rurę wydechową za katalizatorem i trochę ją odsunąć.Następnie odkręcasz drążek reakcyjny od silnika - to taki stalowo gumowy lizak co stabilizuje silnik od spodu.Odchylasz lekko silnik i wyciągasz alternator.W razie problemów podlewaruj auto z tej strony co alternator...
witam, mam nadzieję że ktoś jeszcze śledzi ten temat. chodzi mi o kontrolke oleju też w punto 1.1 benz. 55 KM wymienialem alternator na nowy ( staremu pękła obudowa ) zamontowałem wszystko ok odpala, ładuje akumulator tylko jak wyłącze silnik to kontrolka oleju świeci się przez okolo minutę po czym gaśnie. nie wiem co to może być, a może ktoś z was...
Bardzo możliwe że uległa uszkodzeniu obudowa alternatora (taka uroda ich). Więc jeśli pasek masz w dobrym mniejscu to jedynie wyciągnąć alternator i sprawdzić co i jak. Jednak sądząc po opisie to masz Punto MK1 więc jedź po pasek i po sprawie...
Jezeli to przewod od alternatora wisi, to wtedy nie masz wzbudzenia na alternatorze. Aby alternator zaczal ladowac poprawnie musi dostac prad wzbudzenia wlasnie plynacy przez zaroweczke. Mozesz w prosty sposob sprawdzic czy wiszacy kabelek jest od zarowki ladowania. Wlacz zaplon, nastepnie tym kabelkiem dotknij do masy ( obudowa alternatora, blok silnika,...
Troche liche to ładowanie. Na odpalonym silniku i właczonych odbiorikach zakresem 20v sprawdź spadek na piecia na instalacji. Znaczy przytknij jeden kabel miernika do + akumulatora, a drugi do śrubki na alternatorze. Pozniej zmierz napięcie na alternatorze - na śrubce i jego obudowie.
Jażeli obudowy nie są pęknięte i nie ma podejrzenia co do łożysk, to najczęściej awarii w tym alternatorze ulega stojan. Trzeba rozłączyć stojan od diód i sprawdzić go. Pozdrawiam.
Kolego jeśli autko ma prawdziwe 80tyś, to nie wierzę że padł tłumik drgań. W tym samochodzie moze juz paść wszystko, mam punto grande 2006 70kkm benzyna. Przez ten czas zdążyła pęknąć obudowa alternatora (przez co zapalił sie pasek wielorowkowy), pompa wody ciekła, obudowa termostatu z przeciekami, kazdy wąż od chłodnicy przy króćcach ciekł i miał...
Kolego miałem takich usterek mnóstwo. Odpal silnik włącz wszystkie odbiorniki w aucie i niech silnik pracuje na wolnych obrotach, miernikiem zmierz napięcie między zaciskiem B+ alternatora a jego obudową, jeśli tam masz napięcie około 13,5V~ 14V, a na akumulatorze jest znacznie mniej, to 99% słaba masa silnika. Mądre głowy w fabrykach wymyśliły, że...
Obstawiam, że problemem może być alternator. Typowe objawy uszkodzenia alternatora: - świecąca stale kontrolka ładowania akumulatora; - migająca sporadycznie kontrolka ładowania akumulatora; - brak zapalonej kontrolki ładowania akumulatora podczas włączonego zapłonu (przy zgaszonym silniku); - szybkie rozładowywanie akumulatora; - zbyt niskie napięcie...
Podłączyłam pod prostownik i rzeczywiście, odpala. Kontrolka od ładowania cały czas się świeci, wiec to na pewno alternator, a jeżeli o niego chodzi to wiem gdzie się znajduje jednak poproszę znajomego żeby sprawdził czy wszystko jest na swoim miejscu. Mam jeszcze tylko jedno pytanie, czy mogło dojść do pęknięcia obudowy alternatora? Słyszałam ze dzieje...
hm.. no dość jednoznacznie określacie. Zapomniałem też dodać że podczas wymiany/ przebijania stojanu wymienione zostały łożyska - co by mogło poniekąd wykluczyć bicie. OK zaraz zmierzę napięcie za 20 min będe wiedział jak bordzo to wygląda. A jak wygląda regulator? Bo mostek diodowy jest na obudowie i trzeba chyba rozlutowywać go? Prosze o rady..
Dzięki wszystkim za porady.Ostatecznie okazało się, że usterka jest niestety typowa tzn.pęknięta obudowa alternatora, co spowodowało "spuchnięcie" stojana i zwarcie uzwojeń do masy.Koszt wymiany stojana wraz z obudową, jednym łożyskiem i trzyletnią gwarancją w jednym z krakowskich serwisów wyniósł 200 zł.
Auto jest wyprodukowane przed 2005 czy po? Jeśli przed to silnik jest bezkolizyjny i jak pasek przeskoczył to nie problem. Po 2005 moze być juz problem. Jeśli pasek przeskoczył to najlepiej go wymienić i nie zakładać starego, bo do ustawienia i tak trzeba pasek zdjąć. Ustawienie sie sprawdza jak zdjęciu, górne i dolne koło pasowe musi mieć kreski pokryte...
Proszę dokładnie sprawdzić alternator, gdyż w tych autach montowano awaryjne alternatory - przeważnie pękały ich obudowy, w wyniku czego dochodziło do blokowania obracania się wirnika, a nawet rozsypania się alternatora. Myślę, że w Twoim przypadku również może tak być tj. podczas zwiększonego obciążenia (dodatkowo włączone odbiorniki) alternator "wykrzywia"...
Witam! Oj "Elektrit" widać że nie jesteś w temacie. Alternator w astrze 1,4 ośmiozaworowej jest po prawej stronie za silnikiem, i jak nie ma w nadkolu osłony to koło prawe zwłaszcza przy skręcie w prawo jak "Karcher" wtłacza wodę spod kół (na mokrej nawierzchni) prosto na alternator. Ta awaria nie następuje po jednym zamoczeniu urządzenia tylko jest...
Wita, podczas jazdy moim Puntem nagle zaczęła mi się świecić kontrolka ładowania na niskich obrotach. Uznałem, że może coś zamokło i to dlatego. Na następny dzień odpaliłem samochód normalnie, kontrolka się nie zapalała, niby wszystko ok. Pojechałem na stację zatankować, jak wróciłem do samochodu nagle bum, samochód nie odpali, nie włączy się radio...
to że nikt cię nie poinformował o częściach odnawialnych które sprzedaje fiat alternator taki kosztuje ok350-400 zł. i fiat daje roczną gwarancję.to że obudowy są wzmocnione to fakt ale dopiero seicento 1,1 od 2002 mają wzmocnionealternator które pasują również do palio 1,2 bez wspomagania jak również do punto 1.
Dokładnie. Trzy lata bujałem się zagazowanym 1.4 8V. Super spokojne, łatwe w prowadzeniu autko. Korozji przez ten czas nie zobaczyłem nigdzie, a stal pod chmurką. W każdym razie samoistnej, bo badziewna naprawa w jednym miejscu wyszła. Jeśli chodzi o alternatory - zgadza się, jeden wymieniłem, drugi też już świszczał, bardzo lubią pękać obudowy. Poza...
Ma większą pojemność i nic poza tym. Z jej wad to zajmuje pół bagażnika i uniemożliwia skorzystanie z rozkładanej tylnej kanapy... Nie wierz w zapewnienia osób sprzedających samochody co do spalania i brania oleju. 10 letni FIAT z silnikiem FIRE będzie brał olej (i to sporo 0,3l/1000km to norma w/g producenta dla nowego silnika) i po mieście na pewno...
Dziękuję Panowie za sugestie:) To, że napięcie jest za niskie to ja wiem, chciałem tylko nabrać więcej jasności dlaczego jest za niskie. Mierzyłem napięcie ładowania przy innych Puntach u mnie w firmie - nie jest moja tylko w niej pracuję:( i z włączonymi światłami nie spada poniżej 14V. pomiarów dokonywałem na 3 różnych akumulatorach, więc akumulator...
Ja też miałem w maluchu prądnicę i jak w regulatorze napięcia wypaliły się styki załączające prądnicę do instalacji, zamiast tych styków założyłem dwie diody 10A na radiatorze i efekt był lepszy niż przy oryginalnym regulatorze napięcia. Efekt mógł być faktycznie lepszy bo regulator podłączał prądnicę do instalacji przy konkretnym napięciu wytwarzanym...
Dziękuję za odp. Założyłem pompę wody Hepu P094 nową taką wg. katalogu patrzyłem na numer silnika, ma taką samą ilość zębów bo 2 razy liczyłem 20 zębów. Mój nr. silnika na bloku to 6712641a pompa jest taka sama jak tutaj: http://tnij.org/pompawodyhepu tylko ja mam ją od kogoś innego. Tak masz rację były dwa rodzaje pomp. Gdybym założył inną o innej...
Nie w Pandzie 1,0SPI jest sterownik IAW6F.SH (kiedyś o tym dużo rozmawialiśmy w kontekście LPG). Teraz mam sterownik IAW 6F.S3 dedykowany do Punto 1242cc 60KM. SPI. Czyli w zasadzie bez zmian. Przypuszczam, że ten sterownik tę będzie lepiej pracować z LPG (centralka 6F.SH ma jakąś niedoróbkę softu i wiecznie się rozjeżdżała mapa). Także tutaj nic nie...
http://obrazki.elektroda.net/24_12377707... Witam, Chciałem przedstawić moją najpierwszą konstrukcję. Jest to subwoofer do samochodu na głośniku Kenwood KFC-W112S Nie jest to żadna innowacja, takich konstrukcji jest już kilka na forum. Nie umiałbym zapewne dobrze zaprojektować obudowy więc wzorowałem się na instrukcji dołączonej do głośnika....
W/g mnie silnik 1.2 jest za mały na LPG, wiem że ludzi zakładają LPG to Tico czy CC 700 ale nie bardzo rozumiem co nimi kieruje :/ Jeśli już koniecznie chcesz LPG (bo robisz rocznie co najmniej 20 tys. km) to niech inni sobie mówią co chcą ale do tego silnika w grę wchodzi wyłącznie instalacja IV generacji, choćby STAG-300 czy Zenit. Wadą Punto jest...
Witam, sprawa ma się tak, ostatnio nagłaśniam swojego kropka. Ot, impuls mnie dopadł i nabyłem na przód Focal 165 A1, założyłem i fajnie. na tyle fajnie że trzeba było wygłuszyć drzwi - po wygłuszeniu to już w ogóle zrobiło się fajnie :) na tyle fajnie że trzeba było wyskrobać na jakiś mały piecyk aby te focale napędzić nie trafiłem sonego xm, za to...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
No i wyjaśniło się wszystko! Długo to trwało bo zimą nie miałem ochoty się z tym babrać ale jak tylko nastały cieplejsze dni zmobilizowałem się i wraz z kolegą wydłubaliśmy z auta skrzynię biegów. http://obrazki.elektroda.pl/7882922500_1... http://obrazki.elektroda.pl/7104013600_1... http://obrazki.elektroda.pl/5943528700_1...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu c...Alternator w samochodzie ford transit: Usterka: Kontrolka ładowania sie rozjasnia lub gasnie podczas dodawania gazu czasami sie swieci po wyjeciu kluczyków ze stacyjki. Naprawa: Uszkodzony prostownik 3-fazowy najczesciej padaja diody...
Witam, wczoraj dopadła mnie mała awaria, a więc fiat brava 1.6 16v 97r. wracam sobie do domku z pracy, dojechałem do skrzyżowania i zapaliła sie kontrolka od ładowania(miałem 5km do domu to się nie zatrzymywałem) ruszam ze skrzyżowania i patrze że powyżej 3000rpm kontrolka gaśnie, po dojechaniu do domu wziełem miernik i badam ładowanie, na jałowym biegu...
alternatora punto obudowa alternatora ładowania alternatora punto
update retry schemat amperomierza woltomierza parking break
mikrokomputer cobra1 uszkodzone wejście ładowania
Jak naprawić przenośny głośnik Bluetooth, który gra cicho? Pralka Amica pobiera wodę i się wyłącza - przyczyny i rozwiązania