Tam nie ma pasty fabrycznie
No widzisz, nie bolało.
Moja wkrętarka ma 1600 obrotów/min, więc muszę poszukać jakiejś szybkiej wiertarki. Wystarczy że obroty wiertarki pod obciążeniem spadną poniżej 1200obr i juz po ładowaniu. Tak się nie sprawdza!!!!!
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
L - kontrolka IG - plus po stacyjce P - obrotomierz Dwa pierwsze musisz mieć podłączone.
https://as-pl.com/u/949100-3360
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Raczej sygnał do komputera, bo płynie po tym łączu informacja o obciążeniu alternatora. Bez podłączonego tego złącza alternator też będzie pracował.
Tylko drobny samozapłon, może nie będzie płomieni.
Jeśli chodzi o alternatory w tych autach to stały temat, nie jesteś pierwszą i ostatnią osobą u której alternator się "spalił" Usterka przeważnie występuje po okresie zimowym, a związana jest według mnie z akumulatorem. Dlatego po wymianie alternatora należało by dokładnie sprawdzić akumulator(zdolność rozruchową i tym podobne) Nie należy zapominać...
Witam regulator napięcie do porównania jak żeś to napisał bierze z wyjścia alternatora a zdarzyło mi sie trafić na takie regulatory co dawały za niskie napięcie miałem gdzieś schemat jak podłącza się regulator poza alternatorem i sprawdza czy reguluje dobrze.Poszukaj w necie to znajdziesz.U mnie w okolicy jest dużo szrotów jak potrzebuje to kupuję całe...
To są wszystkie.P http://obrazki.elektroda.net/86_12202856... http://obrazki.elektroda.net/12_12202857...
Po prostu 1 pin ma przejście na 1 szczotkę. Drugi na drugą. Bo to sam alternator bez regulatora a jeżeli były padnięte diody to regulator także. Najlepsze wyjście zewnętrzny regulator. Piny to F1, F2 czyli Field-wirnik.P
Nie łączy między klemą a przewodem i to przewód się bardziej nagrzewa niż klema. Wcale nie musi być to na plusowej, ostatnio w Zafirze minusową wymieniałem.
Denso czy Magneti Marelli?
S oraz B to stałe plusy: przy mierzeniu żarówką do poszczególnych kabli i do masy - żarówka powinna jasno swiecić i to zawsze. Ten, na którym pojawi się świecenie "po kluczyku" - to IG. A ten od lampki spowoduje lekkie żarzenie żaróweczki którą Kolega sprawdza ORAZ świecenie lampki kontrolnej akumulatora w desce (zegarach). Jako kontrolnej żaróweczki...
Nagły spadek napięcia w instalacji może powodowac "głupienie"komputera, który np. może nieprawidłowo interpretować słabsze sygnały z czujników. Bzdura....wszystkie czujniki niezbędne do prawidłowej pracy silnika zasilane są ze stabilizowanego napięcia , które otrzymują od komputera.
L-LAMPKA DFM-SYGNAŁ STERUJACY ALTERNATOREM POPRZEZ STEROWNIK SILNIKA.
No ok, ale trochę przesadziłeś z tą wymianą alternatora jak mogłeś wymienić sam mostek. Podróbka, solidnie wykonana do alternatorów 120A kosztuje około 70 zł i można wymienić bez wyciągania alternatora. Ale ja tu chciałem powiedzieć rzecz ważniejszą- istotnym w tym alternatorze jest podłożenie pasty termoprzewodzącej pod płytę diod ujemnych, w miejscu...
Z ciekawości, to co się tam uszkadza? Robiłem ze dwa te alternatory, zawsze części z AS i zawsze KPL regulator i mostek. Nigdy żaden do mnie nie wrócił.
L - Warning Light R - (IG) Ignition Switch https://obrazki.elektroda.pl/1287594400_... Mógłby jeszcze ktoś to potwierdzić.
Witam, Mam problem z podłączeniem alternatora LUCAS LRA03500 w miejsce Denso 27060-28110. Niby prosty temat. Jest to alternator od Avensisa, został zapakowany do Rav4 Mk2 z benzynowym silnikiem 2.0. Takie alternatory montowali w tych autach po lifcie, więc wymiarowo jest plug’n’play. Niestety pacjent jest sprzed liftu i stary alternator Denso ma złącze...
Obstawiam jednak regulator napięcia. Jeżeli uszkodzenie nie występuje ciągle, to go nie stwierdzili. Ale to alternator denso i nie bez powodu regulator kosztuje prawie 100zł
Witam, jakie łożyska do alternatora: DENSO AA125R 14V 55A 63321198 09800/1 - FIAT UNO 1.0 FIRE 2000 r.
Alternator jest od tego auta, oryginal. Był regenerowany z powodu, jaki opisałem. Nie sprawdzałem paska. Alternator wymieniał mechanik, myślę, że dobrze naciągnął. Pasek nowy. Może akumulator.
Skończyłem specjalność Napęd Elektryczny. W ten zakres wchodzą też wszelkiego rodzaju uklady prostowników. Nie widzialem czegoś takiego. Nigdy np. w prostowniku zasilanym z transformatora trój i wiecej fazowego nie byl wykorzystywany punk gwiazdowy uzwojeń. Pólprzewodnikowe prostowniki wprowadzaja zakłócenia do sieci szczególnie przez napięcie progowe...
Przód 6303 tył 6003 z tym że w tyle trzeba nabić oś wirnika ponieważ zdarza się wyrobienie tej osi i nowe łożyska wchodzi zbyt luźno.
Do regulatora w alternatorze idzie d+ d- dwie śrubki do szczotek i jeden dodatkowy lutowane co to jest? Z zewnątrzwydzielniczej kostce jest plus Aku . Sygnał ze sterownika i drugi sygnał powrotny z alternatora prawda ?
Kontrolka zapali się dopiero jak BSI wykryje spadek napięcia, nie ma wiele wspólnego z alternatorem.
Właśnie pomiar zrobiłem gdy przekaźnik świec się rozłączył , lampka kontrolna alternatora gaśnie po uruchomieniu silnika i nawet się nie żarzy..
Powodzenia w tworzeniu . Napisz jaki finał.
Witam . Jeżeli przy tradycyjnym podłączeniu kontrolki ładowania(zacisk L ,oraz +15 po kluczyku) kontroka nie świeci ,czyli brak masy na zacisku L na zgaszonym silniku.Natomiast pojawiające się napięcie na tym zacisku gdy alternator pracuje,może świadczyć o nieprawidłowym działaniu regulatora(kontrolka jest sterowana z regulatora),lecz nie koniecznie.Dla...
Regulator wygąda na nierozbieralny tzn. tak jakby był całości z blokiem diodowym, jak się za to zabrać. Czy tym cienkim przewodem dochodzi jakieś napięci do tego regulatora ( w innych typach zasilanie regulatora bądź wzbudzenie od osobnego regulatora) czy pełni on jakąś inną rolę, nie mam schematu do seicento i dlatego zadaje takie lamerskie pytania....
P- obrotomierz IG-zasilanie po zapłonie.
Jeśli alternator Denso to spalona dioda w mostku prostowniczym. Im szybciej zrobisz tym mniejsza szansa, że spalisz stojan(uzwojenie) alternatora.
Kia Carens 3, 2.0 crdi. 2009r Kostka na dwa kabelki. Alternator Denso. Przepraszam, nie zauważyłem że ,, coś " zmieniło mi tytuł.
Znalazlem regulator elektroniczny wraz z przekaźnikiem , ciekawe czy bedzie działał
Koledzy mam identyczny problem i właśnie się przymierzałem to zakupu regulatora , dobrze że trafiłem na ten post , bo dokładnie mam identyczne ładowanie 13,2 . Kolego napisz gdzie dokładnie ten czujnik jest , bo faktycznie jakąś wtyczkę wiszącą gdzieś w okolicy aku widziałem i nie wpadłem wcześniej na to do czego powinna być podłączona . :)
Zawsze montuje ten 12 diodowy (arc6020) i nie ma z nim problemu. Najprawdopodobniej masz złe lutowania na połączeniu mostek-uzwojenie. Druty od uzwojenia są lakierowane i zawsze trzeba je pobielić( nałożyć odrobinę cyny).
Witam, w Fiacie Stilo 1.9 mam Alternator Denso o numerze katalogowym 46782213 mam wrażenie że akumulator jest niedoładowany, przy pomiarze napięcia ładowania z wyłączonymi odbiornikami jest 14.2 ale chwilowo spada do 13.7 a nawet 12.9 światła nie mrugają, czyli: szczotki, koło sprzęgłowe alternatora lub pasek, wypadałoby z "delikwentem" na stół pojechać....
Prawdopodobnie tzw. zimne luty na płytce za zegarami.
Od razu należy napisac jaki alternator. Porządny fachowiec ma na półce rózne łozyska.
I wszytko jasne Dziekuje bardzo za pomoc :D
Witam mam problem z ładowaniem w Oplu tzn. Świeci się kontrolka ładowania i po zmierzeniu multimetrem bezpośrednio na alternatorze jest brak ładowania. Zamontowany mam alternator Denso lecz jest strasznie drogi wiedzę na allegro alternatory Valeo które też są niby dedykowane to 1.3 Czy mogę założyć zamiast alternatora Denso alternator Valeo ?
Możesz przesłać fotke jego aby porównać , pozdrawiam
kontrolke mogę zrobić na przekaźniku z uzwojecia.P
Witam ptrzebuję informacji na temat Alternator Denso A115I CL7, jaki prąd i czy ktoś miał jakieś problemy i podzieli się doświadczeniami. Posiadam Saxo jeśli macie inne alternatory to proszę o info: producent itp.
Czy na tej aukcji jest nowy oryginał alternatora? Tak wynika z opisu, ale na samym alternatorze brak nalepki z oznaczeniem modelu, cena niższa niż typowa, a zdarza się że sprzedający podbijają cenę przez wyczyszczenie części (na takich nie ma nalepek producenta) https://allegro.pl/oferta/alternator-den...
Witam,za 120a mostek zastosowałem 150a i wszystko działa prawidłowo.
Czujnik masz w podstawie akumulatora tj. pod nim.Na 2 piny plastikowy.
Takich pierwszych silników Volkswagen które naprawdę po rozruchu na zimno dość długo grzało jeszcze świece to było chyba SDI. Tam to długie minuty. A jeszcze dłużej to było Isuzu MIDI silnik musiał osiągnąć 40 °C. Czujnik był w bloku. Co często i gęsto wykańczało alternatory Denso. Które miały na napylanie diody.
Wiam!! Posiadam 2 alternatory ford-owskie, nowe zdobyczne z niemiec :D.wiem napewno ze 1 jest do forda KA 1.3 i 1.6 powyżej 2002 r.Jest on z Valeo.Takie tam są oznaczenia: 3s5t-10300 ab 14v 90a 254236c 707005985 12/07 tg9c013 Ale mam problem z drógim jest to japoński "Denso": 35m5t-10300-pd 30795422 104210-351 r6zcc Może ktoś wie do czego to??
Potrzebuję podłączyć w Polonezie alternator z Opla Omegi(Denso- wbudowany regulator napięcia - Zaciski: "D+" i "-"). W polonezie mam regulator osobno, na błotniku. Z regulatora wychodzą następujące przewody: Z Zacisku 67 szary -> do alternatora zacisk 67 Z Zacisku 15 czerwony -> do alternatora Z zacisku 15 czarno-fioletowy -> do kabiny dodatkowo, do...
Witam. Chciałem zamienić regulator mechaniczny na elektroniczny . Regulator podłączyłem w następujący sposób : IG - zasilanie od stacyjki F- szczotka dodatnia wirnika S- pomiar kontrolny napięcia akumulatora L- uzwojenie wzbudzające E- masa P- obrotomierz Regulator po tym podłączeniu nie pracuje , kontrolka się nie pali .... Co może być powodem braku...
Jeśli ktoś ma do sprzedania sterownik do świec żarowych do mojego autka (jak w temacie) to proszę o kontakt szukałem już tydzień i nie mogę znaleźć takiego sterownika, interesuje mnie używany ponieważ mój budżet wygląda dość kiepsko po wymianie akumulatora oraz alternatora:/
I żadnej innej roli nie gra? Tak myślałem bo nazwa Terminal już mówi. Kto pyta nie błądzi. Dziękuję
Maksymalny pobór prądu jaki pobierał układ z żarówką to 1.10 A ( dla sprawdzenia taki pobór osiągnąłem na zasilaczu podpinając żarówkę bezpośrednio do zasilacza przy napięciu ok 6 V. Połowa świecenia powinna występować pomiędzy 13,8-14,4. Poniżej 13,8 pełny prąd. gaśnie zupełnie przy 13.78 V,więc pewnie kicha. Dzięki. :-)
Witam. Mam prośbę do kolegów.Czy ktoś zna rozmiar dokładny szczotek oraz typ materiału z którego są wykonane do alternatora firmy. Samochód był produkowany na Kanadę więc zakładam,że alternator był najmocniejszy w tej wersji. Denso (4721 21) TN1210004161 Family 120HS 70113 Obdzwoniłem pół Polski i nikt nie wie.
Musisz raczej wymienić alternator, tam siedzi Magneti/denso i one typowo pękają. Jak np. w Punto, obudowy itd.
Jestem posiadaczem tego auta o 2 lat i od początku miałem problem z ładowaniem ,który zawsze objawiał sie w okresie zimowym. Pierwszy alternator oryginalny Ford również padł.Więc coś tu jest nie tak. Natomiast jeśli chodzi o zmianę ustawień w PCM ( alternator 150A), to takowe zostały dokonane, skutek żaden.
Prostownik do tego alternatora kosztował miesiąc temu 190zł.
Jaki tam masz alternator, Denso czy Bosch?
Założyłem alternator Denso i wyrabia. Do bani te Bosche.
14.4V bez obciążenia, 14.15V na światłach przy wolnych obrotach, to niech się autor cieszy. Wielu posiadaczy Fiatów chciało by mieć takie ładowanie. Alternatory MM/Denso są jakie są, jak nie pęknie to wyje uzwojenie, jak mechanicznie sprawny to ładowanie w dolnych granicach normy. Taki ich urok... A ty 8850 masz naprawdę wszystko OK z samochodem, pomijając...
Witam Byłem w sklepie zapytać o regulator napięcia. Opowiedziałem sprzedawcy o problemie w moim aucie, a on odpowiedział, że w alternatorach DENSO nie powinno stosować się zamienników. Jeśli zastosuje się zamiennik, to mogą występować takie dziwne rzeczy. Gość chyba dobrze mi podpowiadał, ponieważ sam podpowiedział mi zakup na Allegro. Pewnie sklep...
Alternator Denso który trzeba rozebrać pomiędzy wahaczami a półosią? do wyjęcia. Dość często pada tylko część mostka prostowniczego- 2x4diody. Trzeba do sklepu iść z tarczą bo nie potrafią dobrać- nawet nie wystarcza numer oryginału. Oni mają AS-POL. Komputerowi specjaliści. Ja znalazłem mierząc średnicę tarczy z diodami do 2,0d4d
witam kolegow po przerwie.otoz zakupilem za nieduze pieniadze alternator denso 27060-OD170 z zamiarem regeneracji.rozebralem bez problemu,nie wymaga zadnego rozlotowywania mostka prostowniczego.wszystko przykrecone na srubki.mam pytanie czy czesci do wymiany firmy AS sa dobre.jeszcze jedno,podkladka na malym lozysku jest w ksztalcie litertS,czy tak...
Kolega ma podobny problem jak ja- szukałem mostka prostowniczego do 100 A alternatora Denso. 2 Hurtownie i parę sklepów pomimo typu alternatora i numeracji prostownika nie odnalazły. Stary na pokaz. Mostki różnią się średnicą w zależności od prądu- wszystkie tego typu AS-PL. Wystarczyła suwmiarka i cierpliwy sprzedawca.
Taki przedłużony odpływ można kupić w ASO od Punto Evo. Najlepiej wymienić lewą i prawa stronę . Koszt to około 80 zł sztuka.
Ponieważ w alternatorach Denso siadają tylko mostki diodowe i to tak że trzeba poszczególne diody szarpnąć (ruszyć mechanicznie) aby wykryć ich uszkodzenie.
Alternator Denso (te lata produkcji) powinien mieć koło pasowe na pasek klinowy a nie wielorowkowy. Po objawach też podejrzewam coś innego- luźny pasek wspomagania i ten jest wielorowkowy.
Na zdjęciu masz Alternator Denso mondeo MK4 lub focus MK2. Ty masz visteon i faktycznie wtyk 3, piny. Oba mogą wystartować awaryjnie wystarczy plus na b+ i masa na obudowie. Tylko wysokie obroty potrzebujesz aby ruszył.
Jak podłączyć taki złom do C-360? Żaden schemat nie pasuje. Alternator C-360 Steel Power: http://obrazki.elektroda.pl/8988985300_1...
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
Jeżeli to alternator Denso to regularnie w nich padają tylko mostki prostownicze.
Bardzo proszę o pomoc, jakie łożyska do alternatora DENSO 46843093 (MS1022118220) do Fiat Panda 1,1 2004 rok? Dziękuję za szybką odpowiedź.
Boże mój, zwykły alternator Denso, takie rozrośnięte Marelli znane np z fiata Punto/Brava. Co tam można spieprzyć? Znam problem z Astry H/ VectryC/Signum i zaręczam, że problem nie w alternatorze,
W civicach były alternatory Denso lub Mitsubishi. Ja mam ten drugi.
Witam. Zwracam się do Was o pomoc w sprawie kontrolki ładowania alternatora. Mianowicie pacjent to Chrysler Pacifica 2006, alternator Denso z regulatorem napięcia w ECU. Niestety ale typowa usterka dla tego auta i brak ładowania spowodowany przez regulator w ECU. Zamontowalem zewnętrzny regulator Jezpol RNA2 , ładowanie jest, jednak nie wiem jak obejść...
Witam. Posiadam Fiata Tipo II 1.4 95 KM 2017 r. Padł mi w nim alternator (fabrycznie zamontowany jest w tej wersji alternator 90 A - https://pl.autofixer.com/produkt/alterna... Przyczyną uszkodzenia tego alternatora albo regulatora napięcia mogło być zastosowane przeze mnie CarAudio o łącznej mocy 300 W RMS - ok. 25...
Fajne porady. Który masz alternator, Denso nawijany płaskownikiem?
Który rocznik, czy alternator denso?
Dołącz tak jak zaznaczyłem na zdjęciu. http://obrazki.elektroda.net/59_12728332...
regulator napiecia RNA1 do alternatora 6d , alternator denso 8diodowy
Dla mnie to jest niepojęte jak dla własnego koncernu (Denso jest Toyoty) można produkować takie badziewie, a dla konkurencyjnych koncernów produkują już normalne alternatory. W dużo młodszym aucie z większą ilością elektroniki mam alternator również Denso 160A, ma tylko 2 piny opisane jako external regulator, daje stabilne 14,5V i nic się nie pali od...
Jak na 12 V to raczej była przerabina. I tutaj pytanie. Prądnica komutatorowa czy alternator? Otóż we wczesnych wersjach Jawy (stacyjka w zbiornuku plaiwa) była możliwość uruchamiania na pych przy odpowiednim położeniu kluczyka. Jeśli jest to wersja prądnicy samowzbudnej to można uzyskać taką możliwość.
No i w końcu, po długim czasie zabrałem się za ten mój alternator. Podchodziłem do tego jak "do jeża" biorąc pod uwagę ciężki dostęp, trudności z demontażem i montażem. No i to że alternator w zasadzie cały czas ładował prawidłowo, tylko przez problemy z komunikacją pomiędzy alternatorem a ECU zapalała się ta kontrolka ładowania na desce. Tak przy okazji,...
sprawdź prostownik, bo to w zasadzie jedyna awaria alternatorów Denso troszkę nie rozumiem " prostownik" ? o co konkretnie chodzi
Ok ma ktos może namiary na wolne koło alternatora do tego wynalazku, alternator denso, koło 7PK..... Oraz namiary na sondę lambda.
F- wirnik L- kontrolka IG- zasilanie po zapłonie P- obrotomierz S- zasilanie kontrolne akumulatora / accusensor/ E- masa
Uszkodzenie diód w tym typie alternatora (denso 105-120A) jest normalne, zamienniki posiadają mocnejsze diody i problem nie będzie powracał.
Cześć, czy alternator Denso/Magneti Marelli o numerze 633217 23 można zamontować w miejsce alternatora o numerze 633217 41 ?
Stalowy stojan koroduje i "puchnie", co powoduje rozerwanie aluminiowej obudowy alternatora. Bosch, Denso i Hitachi są bardzo podobne konstrukcyjnie, ale mają lepsze zabezpieczenie antykorozyjne stojana oraz większy luz pomiędzy nim i obudową dlatego nigdy nie przytrafia się im taka usterka
, że samochody koncernu Chrysler - Jeep mają jeden system kontroli ładowania alternatora - to znaczy - regulator w sterowniku silnika Nie zawsze, jeżeli jest alternator Denso to regulator jest w alternatorze.
cd4060 http://www.datasheetcatalog.org/datashee... na 4 stronie RC oscillator R2 - zwora; R1 i C ustala częstotliwość oscylacji. http://www.electronics-tutorials.ws/sequ... NAND Gate Astable Multivibrators Odnośnie przybliżonego szacowania częstości oscylacji.
Mam problem z alternatorem Denso a dokładnie z przebiegiem na złączu D+ Myślałem ze to jest typowe zwarcie twornika , kupiłem nowy ale dale jest to samo. Ponieważ dopiero raczkuje w tej dziedzinie proszę o jakieś sugestie.
To dodatkowa izolacja, powinnien być niebieski lub niebiesko-czarny, czasem co mądrzejśi wymieniają drogi w naprawie alternator Boscha na tańszy Denso. Zapewne urwany jest niebiesko-czarny, czyli sygnał DFM do sterownika silnika.
alternator DENSO po wymianie mostka prostowniczego ,oraz regulatora na nowe napięcie utrzymuje się na poziomie 13.5 V,lecz kontrolka nie gasnie jaka może być przyczyna,czy trzeba zaprogramować alternator.Proszę o pomoc
Panowie problem rozwiazany. Kupile uzywany alternator Denso 90A 14V i samochod jak nowy :) koszt altka 80 zl wymiana banalna. Ladowanie co prawda 13.8 ale pojezdze i dam znac czy cos sie zmienia.
Zdesymetryzowanie gwiazdy poprzez upalenie jednej z diod. Te dodatkowe symetryzują w czasie usterki. Nieprawda. Przeanalizuj sobie schemat ośmiodiodowego mostka a zobaczysz że nawet przepalenie się jednej diody z mostka powoduje bardzo dużą niesymetrię napięcia na wyjściu, te dwie diody nie zastępują w żaden sposób roli przepalonej diody. To rozwiązanie...
alternatory schemat motoryzacja alternatory alternatory valeo
naprawa kabla audio napięcie akumulatora prawidłowe zapiec zacisk
ekspres instrukcja serwisowa zelmer diana
Pin sygnału PWM w ECU dla alternatora TG15C135 w C4 Picasso 1.6 HDI Zasilacz komputerowy a zgrzewarka punktowa: czy to możliwe?