Połącz punkty jak na zdjęciu i aparat bedzie działał.
tak jeden jak i drugi nie nalezy do bezawaryjnych wiec trudno ci doradzic jezeli nie odpala i w tym czasie brak iskry to czujnik w aparacie, czujnik g28 obrotow ten poza aparatem jest czujnikiem odniesienia i silnik moze bez niego pracowac w funkcji awaryjnej mozliwe jest takze odpalenie silnika bez tego czujnika ale z trudnoscia tak wiec raczej stawiam...
Ecu siadają, ale czesciej czujniki polozenia walu lub same aparaty. Czujnik na rozrzadzie lub pod aku na skrzyni.
Wygląda jak czujnik odbiciowy. http://botland.com.pl/53-ktir0711s-czujn...
Nie skomentuję Twojej wypowiedzi. To jest zwykły kod, nigdzie nie ma opisane co mam z nim zrobić. Mniej piany, a więcej zastanowienia. To jest wnętrze pliku o rozszerzeniu „.vkp” i musisz niestety się pobawić, bo wgrywanie path-y trochę czasu pochłonie. Powodzenia
Tylko hall, moduł i cewka. Moduł jest montowany na podszybiu po stronie kierowcy, sprawdź bo może go tam jeszcze masz i z oryginalnej wiązki może coś zostało. Opis wyprowadzeń modułu: 1. cewka zapłonowa 2. masa 3. masa do czujnika halla 4. plus po stacyjce 5 plus do halla 6 sygnal z halla
Jaki byś zastosował i jak podłączył? BU941ZT, jest też w TO220FP, fajna bo mała i w dodatku izolowana...
To czujnik zbliżeniowy. Wygasza ekran podczas np. rozmowy telefonicznej.
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
Chyba że ma zapłon z poloneza - aparat z czujnikiem indukcyjnym, "zielony kabelek" i moduł.
On działa zamykając obwód, więc mozna go usunąć i dać zworę.
Co do aparatu tu masz urwany czujnik, jest on pod klapką aparatu na taśmie.
Trudne pytanie. Sprecyzuj, chodzi o impulsy z aparatu zapłonowego, czujnika wału, jak tak to jaki silnik.
W tym aparacie jest czujnik halla, w polonezie cewka (czujnik indukcyjny), teoretycznie można by założyć moduł tsz z golfa mk II, ale twój aparat zapłonowy nie posiada ani odśrodkowego, ani podciśnieniowego regulatora kwz, więc efekt będzie mizerny
ale kiedy kręciłem aparatem położenie kreski się nie zmieniało Kup dobrą lampę, bo niektóre są zbyt czułe że przyłożenie obok aparatu zapłonowego zakłóca jego pracę. Na kole powinno być "0" i "I" , to nie jest czujnik prędkości wału lecz położenia i to jest główny czujnik do iskry. W aparacie jest czujnik korygujący i jeżeli jest padnięty kręcenie...
Problemem w tych aparatach jest nie czujnik indukcyjny, tylko moduł
Ale kombinacje podłączasz ogniwo 18650 pod aparat i po sprawie, jeśli nie ruszy trzeba podłączyć ten czujnik temp z oryginału.
co Wy tu wymyślacie, skoro napisał że pompka i wtryskiwacz pracują kręcąc aparatem to czujnik halla sprawny do tego iskra jest na kablu z cewki więc co się czepiać cewki/modułu? tylko palec albo kopułka i nic więcej, oczywiście potem ważne podłączenie kabli do świec ja stawiam na palec
Kolega ma program w komórce który właśnie robi zdjęcia w przypadku wykrycia ruchu.
Czujnik masz koło aparatu zapłonowego,pisałem przecież,nie? Ja stoisz przodem do samochodu ,to czujnik z tyłu,lekko u dołu aparatu. Ale u ciebie pewnie problem w przekaźniku,zaraz koło lewego reflektora.
Silnik AEA nie ma typowego czujnika położenia wału.Ma tylko czujnik HALLA w aparacie zapłonowym.Więc albo ten czujnik pada albo cewka,jak to najczęściej bywało.pozdr.
Sprawa jest prosta, któryś z elementów obiektywu przy jego składaniu nie trafia na swoje miejsce lub elektronika aparatu dostaje mylne informacje z czujników dlatego aparat powtarza cykl włączania i wyłączania aparatu. Namierzenie tego co to jest niestety już takie proste nie jest. Tak poza tym rozładowanie kondensatora przed wszelkimi manipulacjami...
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Sprawdź dwie rzeczy: czy aparat się kręci oraz czy nie znika + na cewce podczas kręcenia rozrusznikiem, jeśli te dwie rzeczy będą ok, to do wymiany moduł w aparacie zintegrowany z czujnikiem
Czujnik Hall g40 w aparacie zapłonowym jeśli masz cewkę na podszybiu.
Masz uszkodzony moduł w aparacie
Miałem coś podobnego, winny był przekaźnik zasilający aparat zapłonowy i czujnik położenia wału. Znalazłem po ok roku.
Tu jest, widzisz 3-pinową wtyczkę? Łapany na dwie śruby M6, potrzebny klucz nasadowy 10mm. każdemu podaj na tacy gotowe rozwiązanie... Eeee, widzę że nie ma się co produkwać..... http://obrazki.elektroda.net/33_12128300...
Czujnik zbliżeniowy obok "oczka" aparatu przedniego.
Ten czujnik indukcyjny powinien sztywno sie krecic z osia aparatu zaplonowego czy nie? bo u mnie ten czujnik indukcyjny lekko sie kreci wzgledem osi aparatu zaplonowego
Czujnik Hall reaguje na pole magnetyczne i żeby działał jako czujnik położenia musi współpracować z magnesem.Takie czujniki są stosowane jako przerywacze w aparatach zapłonowych ,czujniki położenia wału korbowego w silnikach spalinowych itp.W tej bramie musi być magnesik który przesuwa się koło tego czujnika.Może być to czujnik położenia bramy albo...
Witam,coś namieszałeś z tym numerem BOSCHA powinno być tak: nr aparatu 0 237 520 059 albo 0 237 520 036 a drugi numer powinien wyglądać tak 050 905 205 AH,czemu kupujesz nowy aparat ??? Przecież można wymienić sam czujnik Halla?
moduł
Dziś patrzałem do publikacji,kod 14 znaczy Ignition Amplifier (czyli moduł) Urządzenie sterujące wysyła impulsy zapłonowe w kierunku modułu,ale rozpoznaje sytuację że na złączu IG- nic sie nie dzieje-moduł nie kluczuje zimnego zacisku cewki.Może to byc wina modułu,ulokowanego w ulubiony przez japończyków sposób pod kopułką aparatu,jak i jego zasilania.Może...
A czy przypadkiem ten 'CARD COVER' to nie klapka zasłaniająca kartę w aparacie? Zwykle jest tam jakiś czujnik (mikrostyk) sprawdzający czy prawidłowo zamknięto tą klapkę...
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
A widziałeś go w swoim samochodzie. Coś mi się wydaje, że u ciebie to siedzi w aparacie zapłonowym czujnik optotroniczny, zintegrowany ze wzmacniaczem sygnału. Sterownik silnika koryguje jedynie kąt zapłonu ewentualnie nie przepuszcza impulsu w przypadku blokady immo. Najpierw należy sprawdzić , czy sygnał z czujnika wychodzi.
Mam podobny problem tylko u mnie raz działa a raz nie wina powinna być w aparacie przednim który jest też czujnikiem natęrzenia swiatła i reguluje napięcia sprawdz aparat i tą tasiemke od niego
Ok ustawiłem wg. podpowiedzi jeśli chodzi o operatora. Generalnie kamerka działa ,reaguje na komendy sms ,robi zdjęcia na komendę sms ,przesyła ilość fot i stan baterii, no i jak się okazuje po tych danych ,zdjęcia z foto pułapki nie przychodzą na tel. bo czujnik ruchu nie reaguje i nie robi kamera poprostu żadnych fot poza tymi na żądanie ,chociaż...
Po co chcesz zmieniać aparat zapłonowy ? Ma luz poprzeczny na ośce ? Jeżeli cewka jest sprawna i nie jest to jej wina, że nie ma iskry, to winny jest czujnik halla znajdujący się w aparacie zapłonowym. Jak on padnie, to nie ma iskry na świecach. Najprościej jest to sprawdzić diodą. Czujnik ma 3 piny "-", sygnałowy i "+" ( czasami oznaczone - 0 + ) Podpinasz...
Czujnik halla w aparacie umarł.
Wysypane certyfikaty jak nie masz backupow to masz problem teraz nic nie zrobisz bez innego sprzetu. Inwestuj.
zastanawia mnie ta wtyczka skoro czujnik temperatury cieczy jest w okolicy aparatu ale moze przedzwon je na ktory pin kompa ida nie masz daleko
Będzie bardzo łatwo na allegro znajdź bardzo popularny moduł czujnik ruchu PIR HC-SR501 jest on dla Arduino ale dodając tranzystor diodę rezystor i przekaźnik na 5V uzyskasz to co potrzebujesz :)
A sprawdziłeś połączenia, zamieniałeś przewody, świece, kopułka sprawna? Jeżeli świeca mokra to albo za słaba iskra albo zapłon przestawiony nie ma innej opcji. O zapłonie i wtrysku decyduje moduł moduł magneti marelii jeżeli otrzymuje prawidłowe informacje z czujnika to musi działać. Dziwi mnie tylko to że przestawienie aparatu o 180 stopni nic nie...
link kolegi nie działa najlepiej oscyloskopem ale totalny zgon mozna stwierdzic inaczej przy zasileniu czujnika nap i atakowaniu go z czola metalow elementem powino na przew sygnałow indukowac sie napieci badz inaczej w układzie zapłonow puscic impulsy na moduł i zobaczyc czy reszta działa pozdrawiam te punkty musza byc bo sie nie skusze na podglad
Przełożyłem silnik 2.0l benzyna z mercedesa co ma jedno punkt do swojego mercedesa co ma wielo punkt u mnie czujnik położenia wału był koło rozrusznika Mój posiada dużo więcej elektryki niż ten co kupiłem,w nim taki czujnik jest podpięty pod aparat zapłonowy wiem na jakiej zasadzie to działa. Czy jak go przełożę to będzie działał? Jest 2 czujnik działający...
Moze tak byc, ze wszystko siedi w aparacie
Sprawdź czy tarczka przesłonowa czujnika halla w aparacie ma założony klin (taki cieniutki pręcik), być może ktoś, kiedyś wymieniał czujnik i zapomniał go założyć
Widac kolejny mechanik ksiazkowy. A czujnik masz w aparacie
Czy to auto czasem nie posiada immobilisera? Zobacz czy na stacyjce z przodu pod osłoną nie ma czasem czarnego okręgu z dwoma przewodami.
Tam jest normalny czujnik halla w aparacie (pasuje z vw, model z kabelkami), sprawdź sobie diodą led z opornikiem
2E ma tradycyjny aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Jego następcy mają czujnik wału, skitrany w okolicach filtra oleju, ale też bez związku z kołem zamachowym. Jeśli trzęsie, przerywa i gaśnie, to obleć przewody podciśnieniowe dookoła (serwo!) i przewody odmy.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
O, to cięzko to widzę. Cewkami steruje sterownik, ma w sobie trzy drivery (u ciebie jeden, u aparacie). Steruje nimi uC. Owszem, było by możliwe dobudowanie takiego układu aby wykorzystywał aktalnie istniejące czujniki w aparacie zapłonowym, ale jak pisałem-zadanie to trudne.
To jest tzw. wzmacniacz iskry - sterowany impulsami z czujnika indukcyjnego aparatu zapłonowego, jednocześnie oprócz wzmacniania tych impulsów formuje je do prawidłowego wyzwolenia iskry w cewce.
http://obrazki.elektroda.pl/7572994300_1... Któregoś dnia postanowiłem zrobić parę fotek dzikich zwierząt. Wiadomo, że ptaszki, sarenki i inne robaczki raz spłoszone długo nie pojawiają się w tym samym miejscu, dlatego pomyślałem, aby użyć fotopułapki, ale po szybkim przejrzeniu Internetu okazało się, że jest to dość droga sprawa, a...
parat z golfa 2 1,6 gaźnik posiada w sobie czujnik hala czy platynki sterowane pod ciśnieniowo Aparat posiada czujnik halla, jest on zamontowany na ruchomej tarczy, którą przestawia siłownik podciśnieniowy (zmiana KWZ w zależności od obciążenia silnika - podciśnienia w kolektorze ssącym), dodatkowo jest w tym aparacie regulator odśrodkowy - ciężarki,...
Wysterowanie cewki jest uszkodzone, o ile cewka jest OK..... Nie pamietam jak jest w dwojce ale njw. w twoim przypadku moze byc czujnik w aparacie zaplonowym.....
Dziekuje ci a jak myslisz jakiej firmy jest aparat
Jest sonda lambda ,czujnik podcienia w kolektorze ,temperatury cieczy chłodzącej , czujnik temperatury powietrza zasysanego, czujnik kąta otwarcia przepustnicy i czujnik położenia wału a w aparacie czujnik Halla. Całość zbierana jest w sterowniku silnika i na ich podstawie wystawiany jest impuls otwarcia wtryskiwacza (moment i czas otwarcia).
czujnik położenia wału, czujnik elektromagnetyczny w aparacie zapłonowym. ewentualnie zaśniedziała wtyczka od sterownika silnika ale mało prawdopodobne.
Sprawdz aparat zapłonowy ,kopułka palec a i czujnik halla może umiera. pozdrawiam
Do weryfikacji czujnik położenia wału. na YT po wpisaniu: "czujnik położenia wału korbowego" znajdziesz filmik pokazujący jak go sprawdzić. To dość typowa usterka. Jak sprawdzić coś, czego tam nie ma? Skoro jest kopułka z palcem, to X14NZ - system z czujnikiem Halla w aparacie zapłonowym. Pewnie albo sam czujnik zdechł, albo moduł zapłonowy. Miałem...
Musiały lać wszystkie na raz, bo jedynym czujnikiem położenia wału jest hall w aparacie i sterownik nie jest w stanie określić gmp 1 cyl. Natomiast jedna z nowszych 2l miała czujnik położenia wału za filtrem oleju (koło foniczne było przykręcone do przedostatniej przeciwwagi wału).Aparat w tym modelu miał tylko jedno "okienko" w przesłonie czujnika...
Jaki tam schemat? Na wtyczce do aparatu masz narysowane +, 0 i -. Zewnętrzne zasilanie, środkowy sygnał. Czujnik Halla jest połączony z gniazdem na aparacie zapłonowym, ściągnij kopułkę, palec oraz osłonkę to zobaczysz czujnik.
Proponuję sprawdzić "u źródła" czyli czujnik Halla w aparacie zapłonowym - czy ma impulsy na wyjsciu (gdy auto nie pali).
To już wymieniłem zastanawiam się nad aparatem zapłonowym. Czy aparat z czujnikiem indukcyjnym można zastąpić aparatem z czujnikiem Halla ?
Mam jeszcze pytanie. Rozkleiłem samemu ten telefon. Podpowie mi ktoś jak zdemontować tą soczewkę aparatu, czujnik linii papilarnych i to wszystko wokół? Jest to jakoś przyklejone czy na jakimś patencie to się trzyma ?
Jedź na szrot i kup jakiegoś kompa od auta, ja miałem z kompa od escort 1.6 i nissa sunny 1.6, albo kup jakiegoś najtańszego kompa na allegro wrzucisz go w koszty, ta dioda jest prawie w każdym kompie od auta. To dioda zabezpieczająca ale i przepięciówka (chyba około 18 V).
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Dodam tylko źe trzeba odłączyć czujnik temperatury przed kręceniem aparatem.
Jest oznaczony numerem 1 bo to jest 1 i 5 blisko siebie. Jest on zabudowany w aparacie zapłonowym, wtyczka trój-pinowa.
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
Tam masz aparat czujnika wału nie masz. Pozostaje parownik w dół i przekaźnik
Czujnik halla, temperatury, podmień cały aparat zapłonowy.
Noto został Ci jeszcze do sprawdzenia tylko czujnik Halla w aparacie i moduł zapłonowy(tak często pomijany)
Na aparacie brak, na czujnik Halla wchodzi 5V i nic się nie dzieje.
Odkręć aparat zapłonowy i wysusz suszarką czujnik położenia wału. I krokowca niech wyczyści.
W tych modułach psuło się połączenie tranzystora - klucza cewki WN z masą, jest to naprawialne, ale trzeba się trochę nadłubać bo moduł jest zalany klejem/silikonem, czy jak nazwać tą zalewę. W aparacie jest czujnik indukcyjny, wpinany do modułu za pomocą 2pin wtyczki, druga, również 2pin idzie do kabli wychodzących z aparatu, oba idą do cewki WN, +po...
Xiaomi Redmi Note 9S Note 8 Pro ma dual sima i 6/8gb ramu, z czego w 9S tego ramu jest 4/6 i brak dual sima. do tego 9S ma aparat przedni w ekranie, przez co prawdopodobnie będzie miał mniej czujników itp i wg mnie aparat w ekranie jest niezbyt wygodny, lecz każdy lubi co innego. Do tego note 8 pro wydaje mi się że będzie poręczniejszy, ze względu...
Jeżeli to astra z silnikiem C16NZ to może to być moduł wewnątrz aparatu zapłonowego, miałem identyczny problem. Warto też przy okazji sprawdzić czujnik indukcyjny i połączenia przewodów( wewnątrz aparatu). W tym modelu mogą być zaśniedziałe
Częstą przyczyną gaśnięcia w tych samochodach jest uszkodzony czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Jego wymiana nie jest ani czasochłonna ani bardzo droga. Pozdrawiam.
Witam! Kod 42 to brak impulsów z układu zapłonowego. Prawdopodobnie przyczyną jest czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Pozdrawiam
To zorganizuj sobie cewkę na podmianę - innej metody w Twoim przypadku nie ma. Jeśli to nie pomoże, to pozostanie czujnik w aparacie zapłonowym. Podawać masę przez kontrolkę na środkowy pin kostki z aparatu zaplonowego. Jeśli na przewodzie wysokiego napięcia od cewki będzie pojawiać się iskra znaczy, że cewka prawdopodobnie sprawna.
W aparacie masz czujnik halla i tu jest problem.
Pompa (i jej przekaźnik) to raczej nie jest bo silnik gaśnie w czasie jazdy. Albo jak ktoś tu sugeruje -cewka zapłonowa lub wg. mnie może to być czujnik halla w aparacie zapłonowym. czujnik halla można łatwo sprawdzić (ale potrzebny jest klucz do odkręcenia aparatu i woltomierz).
Potrzebny Tobie aparat masz [url=https://sklepelektro24.pl/produkt/c...
Ponawiam temat i podaje konkrety... Mam problem z oplem astrą F 1.6, oznaczenie silnika c16nz, 92r, 3drzwi, kolor czerwony. Samochód gdy jest zimny zapala bez problemu, sytuacja zmienia się gdy samochód się zagrzeje. Jeżeli postoi ok 20min jest tylko 20% szans, że zapale, jak stoi krótko pali na dotyk. Czy przyczyną może być moduł w aparacie lub czujnik...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Miałem podobną sytuację co prawda w innym aucie ale objawy te same i wiek konstrukcji zbliżony ;) Ja stawiam na czujnik Halla w aparacie zapłonowym
A, nie zauważyłem. Tam są i inne czujniki :D No więc oczywiście może. Byle tyle na ile jest przystosowany czujnik.
Potwierdzam Optyka :) to samo miałem skroili mnie 600 zł za cały aparat + czujnik optyczny + regulacja + kasowanie błędów i faktycznie auto śmiga jak nowe :) Światłowody w Matizie Masakra :)
Nie zapłon, tylko aparat - czujnik w nim określa ZZ pierwszego cylindra. Przy braku synchronizacji, jednym z objawów jest właśnie ograniczenie obrotów silnika.
Na zdjęciu #3 jest aparat zapłonowy z silnika 1,3 lub 1,4, który kręci się w lewo, Twój kręci się w prawo, więc ustawienie kabli takie jak na fot #4. Na aluminiowym korpusie aparatu powinna być kreska, palec rozdzielacza ustawiony w jej kierunku wskazuje cyl. 1
Jeśli posiadasz aparat zapłonowy, to czujnik halla (impulsator) masz właśnie w aparacie. Jeśli cewka zapłonowa w miejscu aparatu to czujnik położenia wału (impulsator) przy kole pasowym.
Poprawiłem że to nie czujnik halla tylko indukcyjny. Czujnik ten jest osobno niestety, ale najlepiej to pojedź na jakiś okoliczny szrot i za 50zł powinieneś wydębić cały aparat. W sklepie moduł z czujnikiem to jakieś 150-170zł. Zobacz na allegro jak to wygląda to będziesz wiedział gdzie to jest, bo wymieniałeś kopułkę i palec, a to jest niżej :)
Nie sprawdzi się - zbyt długi czas do wyzwolenia migawki.
Edit: Dobra, kupiłem na szrocie sprawną oryginalną część używaną, cały aparat zapłonowy. Pytanie następne - czujnik TPS będzie taki sam jak np z C16NZ czy podobnych opli ? jest inny .nexia espero lanos będzie ok.
Prawdopodobnie uszkodzeniu uległ czujnik gdy temperatura we wnętrzu aparatu przekroczyła jego graniczną wartość. Naprawa może się ograniczyć do jego wymiany, ale nie byłbym taki pewien, każda elektronika źle znosi przegrzanie.
Witam Zgadzam się w 100% z uszkodzeniem czujnika halla. Miałem taki sam objaw w swoim golfie II 1,3 MH i naciągnąłem się na niepotrzebne wydatki kupując cewkę, moduł zapłonowy i aparat (przestrzegam przed kupnem całego aparatu ponieważ nie zawsze to się opłaca np. w moim przypadku kupiłem aparat i po miesiącu siadł w nim czujnik halla). Zmuszony byłem...
zrobić czujnik aparat aparat czujnik położenie czujnik ruchu aparat
tyrystorowy moduł zapłonowy schemat pralka brzydki zapach wentylator chłodnicy scenic
drukarka roland mikrotik 60ghz
Dźwięk "pip" w telefonie stacjonarnym Orange - problem z połączeniami Filtr oleju w Ursusie C-385 się nie kręci - przyczyny