Witam Mam problem z moją Astrą F (1,4 C14NZ) Wymieniłem w niej silnik wyjęty z Kadeta E oznaczenie E16NZ I niestety podłączenie aparatu zapłonowego z Kadeta jest calkiem inne. Całego aparatu też nie da sie przełożyć ponieważ nie pasuje on do reszty (inne połączenie z wałkiem rozrzadu) Czy Może mi...
Było bzdrylion razy jak sprawdzić aparat w C14NZ. Nie wiem czemu ma służyć kolejny temat.
Tak. Silniki C14NZ i C12NZ mają te same aparaty.
Witam mam problem z zapłonem astry. Mianowice urwał mi się bolec napędzający części mechaniczne tego aparatu, jest plastikowy jak i cale te kolo zamontowane na bolcu. moje pytanie brzmi czy da się wymienić sam plastik (używany zapłon około 100pln) a mój poza tym felerem jest sprawny czy jest jakaś...
Witam posiadam opla corse b 94r. fabrycznie był silnik c14nz uległ on niestety poważnej usterce która mnie zmusiła do wymiany silnika za okazyjną cenę kupiłem silnik c16nz wraz z całym osprzętem również ze sterownikiem silnika cewką aparatem zapłonowym kopułka itd mechanik który podmieniał silnik powiedział...
witam Tak jak pisałem posiadam opla astrę z silnikiem 1.4 symbol c14nz benzyna+gaz Problem z tym samochodem jest dla mnie bardzo uporczywy i ciągnie się już ponad miesiąca, a mianowicie kiedy odpalam rano samochód jast wszystko ok. Przejadę nim trasę około 5-10 km silnik zaczyna przerywać czasami strzeli...
Witam. Jak w temacie moja Astra 1.4 8v 92r odpala ale z takimi jakby "przeskokami" ale to nie o to chodzi najbardziej a mianowicie, kiedy ją odpalę bardzo nierówno chodzi tak jak by na 2 gary. Sprawdzałem iskrę - prawidłowa, całą cewkę zapłonową i moduł - wszystko z nią w porządku, ale przy aparacie...
Dobra rada. NIE PRÓBÓJ PALIĆ NA PYCH bo jak przeskocza pasek rozrzązu to szlag trafi zawory w głowicy. Radzę sprawdzić iskrę i sprzegło w aparacie zapłonowym.Sprawdz też czy palec nie ma przebicia do wałka rozrządu oraz czy jest ciśnienie paliwa oraz czy nie zamarzły tłumiki. Może też być wina modułu...
Witam. Nie wiem, czy temat jeszcze aktualny,ale podobny przypadek miałem.Otóż oprócz szarpania dochodziły "wystrzały".Co się okazało:mam założony aparat zapłonowy Bosch-należało wymienić przewód WN pomiędzy aparatem a cewką na przewód boscha /był zwykły/ Oprócz tego,pod kopułką było zawilgocenie-po...
że u mnie obroty strasznie wariują i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały czekam na aparat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;)) Wszędzie gdzie czytam to piszą czujnik halla,...
Coś mi się tam przypomina, że raz miałem taki przypadek i winnymi były skorodowane połączenia w obwodzie zapłonowym wokół aparatu i cewki. Potrafiła też wariować cewka w aparacie zapłonowym.
Witam i proszę o pomoc. Astra F z 93r C14NZ Czujnik prawdopodobnie indukcyjny w aparacie zapłonowym, aparat z brązową kopułką - prawdopodobnie Bosch. : Czujnik hallotronowy, i żadne "prawdopodobnie-pisze na nim. Problem "niepalących" c14nz poruszany wielokrotnie, wyszukiwarka.
Rozrząd: Tu gdzie zaznaczyłem są znaki wałka rozrządu. Przekręć silnikiem tak żeby były najbliżej siebie. Kręć wałem korbowym. W tym momencie znak na kole pasowym wału korbowego (taka kreseczka jak by przecinakiem nabić) powinien się pokryć z odnośnikiem na osłonie albo takim wystającym cypelkiem...
cze sterowanie pompą wtryskiem i zapłonem bierze swój początek w aparacie zapłonowym a własciwie to czujnik hala od niego wszystko zalęży więc sprawdź wtyczke w aparacie i ją oczysć bo pewnie jest w kiepskim stanie potem sprsadż czy do wtyczki dochodzi zasilanie jak dochodzi to pozostaje ci sprawdzenie...
dobra- mój błąd źle robiłem odczyty, jestem coraz bliżej finału załatwienia sprawy Iskre już mam przy ręcznym mostkowaniu aparatu Halla , Przy wtrysku mam pewnie jakąś zware bo przy zapłonie wtrysk wydaje dziwne dźwięki .... obadam to i mam nadzieje że naprawie . Dodano po 3 kadett chodzi...
A gdzie masz moduł w cewce DIS ? Coś pomyliłeś chyba Moduły były, owszem, ale w silnikach z aparatem zapłonowym, w tymże aparacie właśnie. A jaki to kod silnika ? Jak np C14NZ to masz aparat / rozdzielacz + moduł. A jak np X14XE to masz DISa.
Z tego tytułu że miałem taką Astrę i trochę się przy niej namęczyłem ,mogę Ci powiedzieć że częsta usterka to aparat zapłonowy, nie wiem jaki masz aparat ale u mnie zawodził wtyk na aparacie ,3 albo 4 pinowy ..śniedział i to była przyczyna takich dolegliwości.
wszystko jest jasne, jezeli podczas krecenia rozrusznikiem słychać pompe paliwa to znaczy ze uszkodzony jest moaduł zapłonowy pod cewa zap. natomiast jezeli uszkodzony jest czujnik halotronowy w aparacie zapłonowym to brak jest iskry niesłychać przekażnika pompy paliwa naprzednim prawym słupku i pompy...
Moduł zapłonowy NZ to chyba pod cewką zapłonową , chyba ze masz coś innego to w aparacie zapłonowym.
Ostatnio siadł mi czujnik Halla w aparacie zapłonowym. Dzwoniłem do kilku sklepów z zapytaniem o taki aparat i mają zamienniki różnych firm: - firmy Energy - firmy Mitron - włoskiej KW Zastanawiam się który wybrać? Jakieś polecacie? Chyba, że ktoś z was kojarzy gdzie można kupić oryginał Bosch'a...
mam problem z astrą czasem nie pali przeważnie rano .wtedy jak nie pali to nie ma iskry i co jest ciekawe jest na sposób ale trochę uciążliwy.trzeba zdiąć kostkę z aparatu zapłonowego hala i probówką wymusić iskrę na krótko nałożyć kostkę i chodzi na dotyk .jest tylko jeden szkopół,czasen trzeba tą...
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik...
Wskazałbym na pompę paliwa,przekażnik,aparat zapłonowy.Potecjometr TPS tego nie zrobi,tylko bieg jałowy i Cut Off.
Witam. Mam problem tak jak w temacie. Jeszcze tydzień temu jeździła tak, że momentami ziemia się rozstępowała :D a teraz nic nawet kichnąć nie chce :cry: . Według kodu migowego mam brak komunikacji z sondą lambda i tylko tyle. Ponadto sprawdziłem jeszcze świece są dobre kable też :idea: no i...
Proponuję podstawić cały aparat zapłonowy.
że u mnie obroty strasznie wariują od 1200 do 500 i poniżej gaśnie i podmiany wszystkich czujników oprócz aparatu zapłonowego, cewki i modułu nic nie dały czekam na apoarat zapłonowy, cewkę z modułem oraz wiązkę bo już sam nie wiem czemu tak wariują obroty w moim aucie (c14nz/c14se ;)) mam już dość...
Hehe możliwe że poruszany był wiele razy... Przyznaje moja wina, nawet bardzo wielka, że nie przewaliłem całego forum w tym temacie. Na swoje usprawiedliwienie mam tylko to że BYŁEM w desperacji i potrzebowałem ifno od zaraz... Byłem bo problem z iskrą znikł wraz z wymianą (w moim przypadku) czujnika...
Wszystko jasne. Hall jest ok ale przy sprawdzaniu wyszło mi że nie działa problem był w samym aparacie zapłonowym, był zatarty, nie obracał się, niestety nie pomyślałem żeby sprawdzić czy palec się kręci sprawdzałem tylko jego stan, po wymianie jest OK (przy okazji padła też pompa paliwa). Moduł jest...
Tego nie wiem. Obudowa aparatu zapłonowego jest delikatnie pęknięta i spięta opaskami zaciskowymi. Ciężko mi stwierdzić bo nie rozbierałem jeszcze tego. Prosiłbym o jakieś wskazówki na co dokładnie zwrócić uwage żeby całkiem go nie dobić proszę o wyrozumiałość pozdrawiam !
Mala ciekawostka, gdy rano przed uruchomieniem podepnę pod trzy pionowa wtyczkę "zapasowy" aparat zapłonowy i obracam go ręka to iskra jest. wnioskując z objawów to iskry brak tylko przy próbie uruchomienia rozrusznikiem. pzdr
Chodzi o cały aparat zapłonowy, kable i cewka?? Proszę konkretniej.
zapłonu nie ustawisz dokładnie bez lampy. Najwyżej tak na słuch żeby dojechać do mechanika. Sprawdź aparat zapłonowy - w tym silniku prędkość obrotów biegu jałowego nie jest regulowana
A gdzie masz zamocowany hallotron? W aparacie zapłonowym! Można przyjąć, że temperatura silnika z grubsza odpowiada temperaturze aparatu? Można! A słyszałeś o czyms takim jak usterka termiczna?
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia,...
Mam taką sprawę moja astra z rana jak zapalam to muszę trzymać rozrusznik i kręcić do oporu z 20 ,30 sek aż zapali . Ale w dniu jak już zapalałem czyli na ciepłym silniku pali na rys , więc co to może być może to zapłon aparat zapłonowy źle ustawiony ? i czy jest jakiś sposób by zapłon ustawić bez lampy...
Witam, czy ten nieszczęsny czujnik w aparacie zapłonowym jest do kupienia jako część zamienna?? Ile ew.kosztuje?? Co do wymiany to chyba wystarczy wybić kołek sprężysty i odkręcić 2 śrubki?? A może w innych silnikach/autach też był montowany identyczny czujnik /np. kadett E, corsa A, vectra, ascona czy...
Ustawiłem na oko tak żeby znaczki na obudowie były w równej linii ale nie wiem czy to jest właściwie, można kręcić w dużym zakresie (~45*) aparatem zapłonowym a silnik nie gaśnie.Podejrzewam,że złe ustawienie zapłonu było powodem dużego spalania lpg. Elektryk powiedział mi, że w starych gratach ustawianie...
Witam mam takie pytanko czy da się zamienić silnik jak w temacie opel astra f z c14nz na x14se ? W tym drugim modelu jest inny aparat zapłonowy chyba z cewka razem i modułem taki żeberkowy a ja mam zwykły z kopułką czy jest na to jakies rozwiązanie czy musze zmienic wałek rozrządu? I jeszcze jedno...
dziękuję wszystkim za porady, problem po ponad 3 miesiącach rozwiązał się poniekąd sam. W zeszłym tygodniu auto stanęło, należało wymienić plastikowe kółko w aparacie zapłonowym (lucas) tzw. sprzęgiełko zapłonu i przy okazji pozbyłem się szarpania przy hamowaniu silnikiem. Koszt takiego kółka to 30-40...
Witam. Mój problem jest taki iż Asterka nie chce odpalić. Od paru tygodni samochód gasł niespodziewanie w trakcie jazdy, lecz wystarczyło przekręcić kluczyk i od razu zapalał bez największych problemów. Podczas jazdy nie występowały żadne usterki czy niepokojące objawy. Wczoraj zgasł na amen :oops: Stwierdziłem...
Powiem tyle zły kąt wyprzedzenia zapłonu, czytając mądrości niektórych znawców mechaniki, to trafił się taki jeden że napisał że ustawiając zapłon lampą stroboskopoą, że znaki na kole pasowym i obudowy rozrządu muszą się pokrywać, większej głupoty to nie słyszałem, ponieważ to przyśpieszy zapłon do punktu...
Są to części materiału izolacyjnego z którego są zrobione wtyczki na module zapłonowym ale chyba nie w tym problem. Problem jest przeważnie w zaśniedziałych stykach na wtyczce do aparatu zapłonowego.P
W C14NZ (C16NZ nie miałem okazji posiadać ale istnieje ogromna analogia miedzy tymi silnikami jeśli chodzi o zapłon) ja sprawdzam czy moduł pracuje i cewka za razem . Zwierając w wtyczce czujnika położenia walka rozrządu - z "0" (znajduje się w przerywaczu). Jeśli pojawi się iskra oznacza ze moduł...
co do szarpania i gaśniecia to moduł zapłonowy,lub czujnik w aparacie ,zakładając,że instalacja w porządku.Błąd 35 to poszukałbym czy nie łapie lewego powietrza.
Przy kręceniu rozrusznikiem iskry nie ma ani na świecach ani na wyjściu z cewki, jedynie masując środkowy pin w gnieździe idącym do aparatu zapłonowego wszystko ożywa tzn. pracuje pompa, podaje wtrysk paliwa i jest iskra.
Ludzie, przestańcie bredzić o komputerach w tym starociu - możliwości są dwie - albo czujnik Halla/moduł zapłonowy - obydwa w aparacie, dostępnym w cenie flaszki na każdym złomie, bądź zwyczajnie ginie ciśnienie paliwa - skrajnie zużyta pompka, przekaźnik w słupku - nie wiem w czym jest problem, żeby...
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Ten samochód jest prosty jak budowa cepa, jedyne istotne podciśnienie to ten wężyk między monowtryskiem i map sensorem. Ustawienie zapłonu i tyle Tak na marginesie to jestem ciekaw jak zamieniłeś te silniki, skoro mają zupełnie inne aparaty zapłonowe (C14NZ z hallem i kołkiem a C16NZ z czujnikiem indukcyjnym,...
Jak wstawiasz C14NZ w miejsce C14NZ to musi grać,nie? Oglądnij sobie C16NZ to będziesz widział różnice,no chyba że przełoży głowice z aparatem zapłonowym,bo sam aparat się przełożyć nie da-inny napęd wałka aparatu.W tym tkwi szkopół.
w X14NZ nie ma aparatu zapłonowego.... Może kolega wie czym się różni ten silnik z C na początku od tego z X? Z tego co wiem to spełnieniem norm emisji spalin i X ma EGR, teraz dowiedziałem się, że nie ma aparatu zapłonowego. Mam astrę F z salonu '97r, na tabliczce ma wybite X14NZ, a nie mam EGRa...
Witam Zepsuła mi się głowica i postanowiłem wymienić silnik. Kupiłem silnik 1.4 z 98r, ale nie pasuje do skrzyni biegów, bo ma większe koło zamachowe, a otwór w skrzyni jest mniejszy. Mój silnik to c14nz ten co kupiłem to pewnie przypuszczam ze x14nz, ale pewny nie jestem. Poradźcie mi czy musiał...
Witam, po przejrzeniu nastu postów dotyczących mojego problemu nadal nie wiem co jest przyczyną że nie mogę odpalić auta. Auto zgasło mi podczas jazdy i po pół godzinnym postoju odpaliło ale po kilku km znowu zgasło na amen. Zrobiłem test ze świecą i nie było iskry więc kupiłem nową cewkę ale nic to...
witam jestem posiadaczem opla astry 94r silnik C14NZ mój problem polega na tym ze silnik wchodzi wolno na obroty i czasami nie chce zapalić rozrusznik kreci a silnik nie chce zapalić ale na popych zawsze odpali dodam tylko ze komputer nie wyświetla żadnego błędu cewka, moduł zapłonowy, aparat zapłonowy...
Witam;) posiadam Astrę F 92r nie mam pojęcia co może być objawy: silnik nie pali na gazie gdy jechałem autko nagle zgasło na LPG po czym otworzyłem maskę i zaczęło się dymić spod aparatu zapłonowego i gdy kręciłem silnikiem to od czasu do czasu się spod a.z dymiło ale sprawdziłem aparat i jest ok na...
Witam! Mam opla corsę B 1993 r. - silnik C14NZ. Problem u mnie polega na tym, że samochód w czasie jazdy przestaje reagować na pedał gazu i zapala się pomarańczowa kontrolka, po czym samochód gaśnie. Nieraz nie mogę zapalić, a nieraz zapala od razu. Komputer nie pokazuje żadnej usterki. Wyczyściłem...
Witam! Mam pytanko jak naprawić lub wyczyścić czujnik Halla w aparacie zapłonowym Boscha (w oplu corsie B C14NZ)?
Witam, borykam się z tym problemem już dłuższy czas, mój kolega-mechanik poczuł się w końcu bezradny. :-( Dotyczy to Astry'97, silnik C14NZ. Objawy: po powolnej jeździe w korkach, chwilowym zatrzymaniu na światłach, parominutowym postoju (z wyłączonym silnikiem!) - po naciśnięciu pedału gazu obroty...
Miałem kiedyś podobne objawy, tylko, że w Corsie B z 1993 r. (C14NZ). Padł mi wtedy czujnik halla w aparacie zapłonowym. Koszt ok. 120 zł. Pozdrawiam
Mam problem z silnikiem C14NZ (Corsa kolegi). Przy dużym obciążeniu (próba średnio-dynamicznego ruszania/przyspieszania samochód szarpie (jakby się dławił) - czasami po kilku kangurkach potrafi nawet zgasnąć). Może minimalnie szarpnie jeszcze na trójce, ale później już bez problemu i też dość żwawo rozpędza...
Hej kolego mam podobny problem... silnik pali na dotyk... na ssaniu też dość równo chodzi (C14NZ), ale jak sie nagrzeje to obroty falują od 1500 do 500 i jak spadną poniżęj 500 gaśnie... i tak ciągle Wymieniłem wszystkie uszczelki, silnik krokowy, potencjometr przeoustnicy, sonde lambda, mapsensor,...
Radek2 ... mam takie same objawy ale wymieniłem wszystko oprócz aparatu zapłonowego, wiązki, cewki i modułu... już sam nie wiem co sie dzieje z tym kadettem problem był już od czasu jak go kupiłem był to standardowy c14nz, ale obecnie mam przerobionego na c14SE i myślałem sobie, że jak wymienie głowce,...
C14NZ ma aparat zapłonowy z hallem w środku. U ciebie sprawa wygląda prosto, ale nie chcę się jeszcze mieszać w temat.
Posiadam silnik o poj.1,4 o symbolu C14NZ Czyli czujnik halla znajduje się w aparacie zapłonowym.
Jeśli masz C14NZ to tego czujnika nie masz, tylko jest cewka indukcyjna w aparacie zapłonowym, kod silnika znajdziesz na bloku silnika na łączeniu z skrzynią biegów od strony chłodnicy, a czujnik temperatury masz w kolektorze ssącym od strony rozrządu, taki dwu pinowy z niebieską wtyczką.
Tam jest czujnik halla w aparacie zapłonowym. Przerabiałem to z corsą c14nz. Jeśli jestem w błędzie, to niech kolega motronic mnie poprawi. Tam był przypadek o tyle dziwny, że czujnik niby dawał sygnał (test diodą), ale auto nie odpalało. Pomimo sygnału z czujnika, okazał się on wadliwy i jego wymiana...
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić...
Witam, jeśli zła kategoria to proszę o przeniesienie tematu do odpowiedniego podforum. Opiszę swój problem. Samochód to Opel Astra F rok prod. 1998 Silnik 1.4 60 km + LPG silnik c14nz Bez żadnych bajerów, nie ma wspomagania el, szyb itd. Ostatnio odpalając samochód zapiszczało mi coś pod maską,...
O ile pamiętam mechanik mówił ze wymieniał z tym ze chyba nawet sa przy silniku dwa a trzeci przy chłodnicy.I czy nie mialyby one znaczenia róży pracy na gazie? To był wymieniane czy nie? Czujnik temperatury silnika podający sygnał do ECU jest jeden. Czepiając się szczegółów to wszystkich masz...
Tak jednopunktowy wtrysk. 1.4 kod silnika: c14nz z aparatem zapłonowym.
Jeśli chodzi o silnik C14NZ to na 90% modół zapłonowy w aparacie, było już o tym nie raz na tym forum. Edit : Pomyliłem się 14 mają modół pod cewką zapłonową ale i tak na niego bym stawiał tylko teraz 50% a drugie 50% na czujnik położenia wałka w aparacie.
Może iskra jest za słaba? Chodzi o to że przy tym jak masz świecę wyjętą i kręcisz rozrusznikiem to jest, a w komorze cylindra świeca "gubi " iskrę? druga sprawa to moduł w aparacie zapłonowym. 1.4 to silnik C14NZ? który rok auta?