Opel Astra G 1998r silniki X17DT i X17DTL mają ciśnienie sprężania 22-30 bar
Zdarzają się. Płukanke zrób i nowy olej
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
sprawdź jeszcze ciśnienie na cylindrach zanim dasz tą pompę do regeneracji.
Zrobiłem próbę olejową i ciśnienie na drugim i trzecim cylindrze wzrosło do 1 MPa. Co to oznacza? Oznacza że niższe ciśnienie było spowodowane pierścieniami/gładzią cylindra.
A pomierzył ciśnienie sprężania, połączone z próbą olejową, na poszczególnych cylindrach?
Sprawdź ciśnienie na cylindrach
sprawdź ciśnienie cylindrów.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Spróbuj jeszcze zmierzyć ciśnienie na cylindrach .
Podmień przepływomierz powietrza. Do sprawdzenia rozrząd i ciśnienie w cylindrach.
Witam. Jeżeli w zbiorniczku nie ma oleju nie bulgocze i go nie ubywa to jest dobrze. Na pierwszy ogień to sprawdzenie wtryskiwaczy i ciśnienie w cylindrach.
Mi to na zawory wygląda, sprawdziłbym ciśnienie na cylindrach.
Wymień profilaktycznie kopułkę. W kwestionowanym cylindrze wyjmij świecę i podłącz ją do przewodu zapłonowego tego cylindra i zewrzyj jej gwint do masy i zobacz czy na świecy jest wyraźny przeskok iskry. Jeśli nie ma to albo świeca albo albo przewód zapłonowy. Zamień świecę z innego niekwestionowanego cylindra i zobaczysz czy jest różnica. Ewentualnie...
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
Wkrecalem przewód w miejsce świecy. Auto na benzynę
identyczne objawy dają mocno zużyte lub popękane pierścienie , przez które dostaje się olej do komory spalania i wtedy auto kopci na biało. tłoki "dzwonią" o cylindry stąd głośna praca. Sprawdź ciśnienie w cylindrach
Nie przejmuj się, niejaki Henryk Zając w reklamie chwalił się, że od 15 lat nie może naprawić pralki. A może, że od 15 lat naprawia pralki? Nieważne. Sądzę, że to silnik C14NZ. Sprawdzić bazowy kąt zapłonu (pierwszy tłok w górze, palec wskazuje styk 1 cylindra, sprawdzić ciśnienie paliwa (czy nie za ubogo) no i drożność wydechu.
Zmierz ciśnienie sprężania na wszystkich cylindrach.
Na początek zmierz ciśnienie sprężania w cylindrach.
Sprawdź ciśnienie cylindrów, zrób normalną diagnostykę.
Jeżeli uszczelka poszła pomiędzy tulejami to żaden tester tego nie pokaże. Zawory maja być zamkniete na 3 cylindrze , tlok w gmp auto nie bieg i nacisnąć hamulec druga osoba dmucha ciśnienie do cylindra i sprawdza gdzie ucieka ( będzie słychać )
Ciśnienie na cylindrach sprawdzone?
To zrób próbę z olejem, nalej trochę do cylindra oleju i wtedy zmierz ciśnienie
Ciśnienie sprężania w tych motorach nominalne to 17 bar, a różnica między cylindrami nie powinna wynosić więcej niż 1 bar.
Ciśnienie sprężania dla xep to 14-16 bar.
Swoją drogą w jakich świecach występuje ciśnienie? ;) Chodziło mi o ciśnienie w cylindrach
Może pasek rozrządu przeskoczył?Ciśnienie na cylindrach sprawdzone?
Sprawdź manometrem ciśnienie sprężania....
Jak już świece to wszystkie i sprawdź czy możesz dokupić same gumowe fajki do tej listwy i je wymień jeśli są dostępne. Dobrze by było jeszcze zmierzyć ciśnienie sprężania na cylindrach.
Wypadanie zapłonu może być też spowodowane wadliwym działaniem wtryskiwaczy a że usterka pojawia się na wszystkich cylindrach to może warto by sprawdzić ciśnienie paliwa na listwie?
Wypadanie zapłonu to nie tylko iskra. Wypadanie zapłonów to brak poprawnego spalenia mieszanki a przyczyn może być dużo: brak poprawnej iskry, zła mieszanka paliwa, brak odpowiedniego ciśnienia na cylindrze. Skoro świece podmienione i problem cały czas na tym samym cylindrze to przydało by się sprawdzić ciśnienie sprężania. To chwila roboty a pomoże...
Czy na biegu jałowym dmucha przez otwartą pokrywę głowicy ? Jak kompresja zmierzona na cylindrach? wtedy wiadomo czy warto iść w pół środki, nominalne ciśnienie to 12.8 bar a minimalne to 9.6 bar
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Ja bym sprawdził ciśnienie w cylindrach , cewkę i świece
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
A ja bym zmierzył ciśnienie sprężania i wszystko wiedział. Na którym cylindrze nie pali?
Oj to d*** czegoś takiego nie mam-tak z ciekawości ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na cylindrze?Jest jakaś inna możliwość żeby ciśnienie gdzieś uciekło?
a no i zapomniałem dodać że ciśnienie sprawdzone (niestety tylko na tym drugim cylindrze) - jest ok
a jakie jest ciśnienie na zimny a jakie na ciepłym?
Na sam początek sprawdź ciśnienie sprężania
Wykonaj pomiar ciśnienia sprężania ,jeżeli na niepalących sąsiednich cylindrach ciśnienie jest niskie i takie samo co do wartości ,to masz dmuchniętą uszczelkę pomiędzy cylindrami .
Dalej sądzę, że wiszą zawory. Spróbuj wepchać ciśnienie w sąsiadujące cylindry.
Pęknięty blok może... Chwyciło pierscienie na wszystkich 4 tłokach naraz? Pooglądaliście dokładnie tuleje? Jest utrata kompresji na jakimś cylindrze? Jak podacie ciśnienie z komprersora pokolei na cylindry to pieni się w zbiorniczku?
Sprawdź ciśnienie w cylindrach i ustawienie paska rozrządu!!!!, świece jakie, mokre?
witam. Sprawdzone zostało u mnie ostatnio ciśnienie w cylindrach w moim oplu astra bertone 1.8 i okazuje się że w trzech cylindrach jest po 16 a w czwartym jest 12.5 . po wykonaniu próby olejowej cisnienie wzrosło do 14. czy wszystko wskazuje na zużyte pierscienie które puszczają olej i spala sie on w tym cylindrze? kolejne pytanie czy jest koniecznosc...
A sprawdzałeś ciśnienie sprężania , wypadanie zapłonów na poszczególnych cylindrach?
Prawdopodobnie masz niskie ciśnienie na tym cylindrze. Możliwe, że to popychacz hydrauliczny daje popalić.
Zmierz jeszcze ciśnienie oleju za pomocą manometru.
Sorki mój błąd w astrze 2 był z14xe a tam jest stałe ciśnienie paliwa 4 bary względem atmosfery i regulator w baku.
On faktycznie nie pracuje na wszystkich cylindrach tylko na wyższych obrotach Ty tego nie odczuwasz.Jak pracuje na biegu jałowym?W pierwszej kolejności sprawdż ciśnienie w poszczególnych cylindrach i iskrę no i ustaw luzy zaworowe.Pozdro.
Miałem w 1.6 Opel Astra 3 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, to obudowa katalizatora pękła z gorąca. Niby odcinał cylinder, ale tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy musiał na niego palić, bo spadku mocy nie było. W Astrze powodem był niedomykających zawór i utrata ciśnienia w cylindrze. Dodano po 32 Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie...
Jak metaliczny głos był to sprawdź ciśnienie na cylindrach mógł się urwać zawór lub nawet korbowód.
Ciśnienie sprężania w cylindrach do sprawdzenia. Te silniki są wrażliwe na pracę na gazie jeżeli ciśnienie sprężania za małe. Na benzynie pracuje prawidłowo?
sprawdź ciśnienie w cylindrach, być może któryś z zaworów masz upalony lub coś z nim nie tak
Witam! Problem wygląda następująco, brak zapłonu na drugim cylindrze. Rozrząd ok., kable, palec i kopułka nowe, świece nowe, ciśnienie w cylindrze jest, iskra jest. Nie pali na 2 cylinder. Ma ktoś może jakieś pomysły?
Wykluczyć usterkę układu zapłonowego, a następnie sprawdzić ciśnienie sprężania w cylindrze. Skąd Kolega wie, że iskra jest?
Ciśnienie sprężania do uczciwego zmierzenia, powinno wszystko wyjaśnić.
Sprawdź ciśnienie sprężania ,oraz iskrę jak pisał kolega wyżej.
Sprawdź ciśnienie w cylindrach ja tak miałem przy astrze przyjechałem następnego dnia iskra budiet paliwo idiosz a maszyn ratatata. okazało się ze zgubiła kompresje
rok 93, przebieg 240 tyś. Ciśnienie na cylindrach nie wiem jakie powinno być, ale ostatnio astra postała trochę u mechanika i szukał przyczyny, i badał ciśnienie to mówił że ok. szczególnie na małych biegach widać brak mocy , nawet nie jest jakby chciał a nie mógł, po prostu nie jedzie. Trąbią na mnie , normalnie wstyd. Już nie mówię o tym jak zgaśnie...
zmierz ciśnienie na cylindrach. Można jeszcze drugi akumulator na kable i zobaczyć różnicę.
Średnica wewnętrzna miksera powinna być mniejsza od wlotu przepustnicy o wybrzuszenie w której znajdują się otwory miksera. Jeżeli ma klapkę antybum w mikserze to ona lubi się zacinać. Ale i tak by zmierzył ciśnienie w cylindrach.
ciśnienie w normie od 12,5 do 13,5 czy ciśnienie 12,5 jest przypadkiem na tym felernym cylindrze, a na pozostałych po 13,5?
Dzięki, uszczelka poszła, bo ciśnienie na sąsiadujących cylindrach jest praktycznie strasznie małe. Dzięki za porady.
Mam ciśnieniomierz w domku...właściwie to cały warsztat:) oprócz diagnozy komputera. Ciśnienie jak już pisałem 14 bar...
swiece są ok silnik jest isuzu ciśnienie na cylindrach jest ... doszedłem ze nie dochodzi paliwo do pompy a le dlaczego?
wymień olej i sprawdz ciśnienie oleju prawdopodobnie jest za duże i wiadomo olej ciepły ciśnienie spada i popychacz się domyka
Niemożliwa. Będziesz uprzejmy w końcu sprawdzić cokolwiek? Gdyby był uszkodzony DIS, to nie miałbyś iskry na dwu cylindrach z tej samej pary. Zmierz chociaż ciśnienie sprężania?
Autko nie pali w ogóle, czy coś tam chyta ;) ale gaśnie? Konstrukcja zapłonu jest niezwykle prosta. Ciśnienie, paliwo, powietrze i iskra Tylko wszystko w odpowiedniej dawce i w odpowiednim momencie ;D. Wymieniłeś w poście świece, kable. W jaki sposób je sprawdzałeś? Tzn. czy sprawdziłeś czy jest iskra w momencie próby zapłonu? Wymieniłeś ASO i mechaników....
Podwieszony lub wypalony zawór , świeca czasem nie jest mokra od płynu chłodzącego ? jak masz końcówkę którą możesz wkręcić do cylindra to spróbuj wprowadzić ciśnienie powietrza {oczywiście tłok w GMP , suw pracy} zaraz będziesz wiedział skąd "dmucha".
Zatkaj wydech z tyłu przy pracującym silniku i wtedy posłuchaj czy gdzieś nie syczy. Po zaślepieniu EGR nie powinno być błędu ubogiej mieszanki. Ciśnienie paliwa sprawdzone?
sprawdzałem krzywki i są dobre ,a jak by tak za duże ciśnienie pompa olejowa dawała to hydrauliki nie mogły by podpierać zaworów podczas pracy silnika?
jest to silnik 1.4 z 1996 r,Przejechane 204 tys km. Ciśnienie na wszystkich cylindrach 13,5atm.Instalacja gazowa od 100tys.Obiawy takie ma cały czas.
Do sprawdzenia jak masz paliwo i iskrę: -rozrząd -ciśnienie na cylindrach -poluzuj wydech za kolektorem na próbę lub wykręć pierwszą sondę
Może to oznaczać uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Podczas jazdy w cylindrach jest znacznie większe ciśnienie, niż na biegu jałowym, stąd te efekty.
No to dlaczego nie pracuje? Zawory wydechowe się nie otwierają? jak dostanie obrotów o zwiększy ciśnienie oleju to hydrauliczne regulatory zdołają popchnąć zawór?
Proponuję jakąś lekturkę do poduszki o podstawach silnika Diesla, Nie potrafię wyjaśnić pojęcia "ciśnienie w cylindrach" . Pompa wtryskowa to coś innego niż cylindry w silniku.
Jak to się w nim przekłada na ciśnienie? Bo coś mi się zdaje że sporo za duże, czyli lewiznę ciągnie.
mam jeszcze jedno py tanie co moze być jak na 3 tłokach ciśnienie jest dobre a na 1 jest ledwo nabija ciśnienie ?? Brak ciśnienia w cylindrze, tak wpisz wujkowi google i czytaj.
Dzięki. Sprawdzę ciśnienie na cylindrach i zobaczę. Co do pochłaniacza par paliwa to gdzie on jest usytuowany w astrze F. Dodano po 3 Cewke rowniez podmieniałem no inną i nic się nie zmieniło.
Diagnostyka, tylko u kogoś kto umie interpretować parametry. Ale skoro taki sam problem jest i na LPG i na benzynie, to przyczyna wspólna - otwarty EGR, brak zapłonu któregoś cylindra, zatkany wydech.
Każda nieszczelność w układzie ssania jest powodem zasysania powietrza, zubażania mieszanki i problemów o których piszesz, więc wymień pęknięty przewód i poszukaj innych nieszczelności . Poczytaj o skutkach zasilania silnika ubogą mieszanką i zbadać ciśnienie w cylindrach bo mogą już być tego skutki ...
Może najpierw warto by było zrobić dokładniejszą diagnostykę zamiast przypuszczeń- zmierzyć ciśnienie sprężania, próba olejowa, test polegający na nabiciu ciśnienia do podejrzanego cylindra gdy oba zawory są zamknięte i odsłuch czy ucieka ciśnienie i gdzie- w okolicach głowicy, przez korek wlewowy oleju, dolot.
podjedź do jakiegoś warsztatu niech sprawdzą ciśnienie sprężania i zapłon. nie wiem niestety jaki powinien być dokładny wynik na każdym z cylindrów ale powinni wiedzieć...
Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie w cylindrach w silnika: na zimnym było 1 cylinder 11,5, 2 cylinder 11,5, 3 cylinder 12, 4 cylinder 11,5 na ciepłym silniku 85C było 1 cylinder 11,5, 2 cylinder 12, 3 cylinder 11,8, 4 cylinder 12. Ciśnienie nie zmienia się przy rozgrzanym (trochę wzrosło na niektórych cylindrach). Dodam że akumulator nie był trochę rozładowany....
Może zatkana odma albo sitko w niej. Wtedy jest zwiększone ciśnienie w skrzyni korbowej. Kilka razy zdażyło mi się że nowa świeca przebijała.
Napływ ciśnienia oleju do samoregulatorów kasuje luz po wciśnięciu go przez krzywkę. Jeżeli u Ciebie napływ oleju powodowałby podwieszenie zaworów to zmierzyłbym ciśnienie na poszczególnych cylindrach i do tego przeprowadził bym próby szczelności. Podejrzewałbym tu zawory że są za długie trzonki ale Ty ich nie wymieniałeś.
Jak było duże ciśnienie to cofnęło spaliny (ich część) do dolotu przez cylinder. Wtrysk podał paliwo normalnie i teraz wystarczy niewielka nieszczelność na zaworach lub cofnięte dopalające się spaliny, by zapalić mieszankę w dolocie. I masz dziurę.
Witam. Najpierw zacząłbym od sprawdzenia ustawienia rozrządu, gdyż mówiąc że jest nowy wcale nie znaczy że jest dobrze ustawiony gdyż nie wszyscy mechanicy podchodzą sumiennie do wykonywanej pracy i robią sobie znaki farbą na podstawie starego paska rozrządu a następnire zakładają nowy gdyż nie chce im się zdjąć pokrywy klawiatury lub też nie znają...
Wałek kompletnie wytarty, brak smarowania - syf.... Ostatnio z astry wyjąłem 1,6 8V to tam aż wałek ukręciło, tak zatarty... Czego to wina??
Na 100% to umrzemy :) ale warto sprawdzic ustawienie rozrządu i stan klina/klinów ustalających koła rozrządu. Przy przestawieniu rozrządu zmienia sie czas napełnienia cylindrów i co za tym idzie podciśnienie w kolektorze.
Zmierzyłem dzisiaj ciśnienie na cylindrach i wszędzie wykazało takie samo i wynosiło trochę ponad 1,3 MPa. Czyli tak jakby kompresja jest dobra więc co może być przyczyną że olej ucieka?
Znaczy znajomy mi powiedział abym kupił coś do czyszczenia EGR'u ( jakoś tak ), ale gdy ten mechanik spojrzał powiedział, że jest dobrze i nie trzeba czyścić. Czy dzieje się na gazie i na benzynie... Trudno mi powiedzieć ponieważ niezbyt zwracam uwagę na niego gdy stoi na benzynie a jeździ tylko na gazie ( zawsze chwile odczekam przed wyruszeniem )....
Sprawdź ciśnienie na cylindrach. Ja miałem takie sam problem w Kadecie z takim samym silnikiem. U mnie przyczyną okazał się brak ciśnienia na drugim cylindrze. Popękane pierścienie i dziurawy tłok. Co w konsekwencji dawało powrót spalin do kolektora ssącego. Po prostu silnik miał za dużo powietrza.
Cześć, Podepnę się pod temat, żeby nie duplikować. Mam z18xe po remoncie - kręci, ale nie odpala. Przed remontem było OK. Rozrząd wydaje się dobrze ustawiony, wtryskiwacze mają po 15 Ohmów, na wejście na każdym jest 12V. Pompa paliwa pracuje, na listwie wtryskowej jest ciśnienie po kręceniu. Jedyne co mnie zastanawia, że nie pachnie benzyną z cylindrów...
hmm, jeżeli dałeś mu po gazie na zimnym silniku to sprawdź ciśnienie w cylindrach być może zawór się rozpiął a z takim przypadkiem się już spotkałem i to nawet był taki sam silnik jaki Ty masz.
Ciśnienie w kolektorze 560mbar, sonda przed kat sinus, sonda za kat w okolicach 700mV, ogólnie śmierdzi z wydechu paliwem, uzyskuje temperaturę 90stopni momentalnie, odkręcałem wydech za katalizatorem bo sonda będzie do wymiany jak ruszę, ale ogólnie brak poprawy... ciśnienie w cylindrach po 16bar na gorącym, otwarty był egr ale zaślepiłem i poprawiło...
Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Ja w to nie uwierzę! Czy miał ktoś podobne problemy? A jakie jest ciśnienie oleju w silniku?
A jakie napięcia powinienem sprawdzić ? Rozrusznik zmieniłem jakiś rok temu na orginała GM po regeneracji. Bendiks, łożyska, szczotki ok. W chwili rozruchu napięcie na akumulatorze nie spada poniżej 11.5 V. Akumulator pomimo wieku jest w jak najlepszej kondycji i ostatnie mrozy nie były mu strasznie, może dlatego, że to Bosch. Ładowanie też w porządku...
aster cylinder aster ciśnienie ciśnienie sprężać cylinder
zmienne napiecie państwowa inspekcja paleta kolor
pokrywa zaworuw zelmer clarris
Odblokowanie tabletu Samsung, Lenovo, Huawei po zapomnieniu PIN – jak przywrócić dostęp Nieregularne stuki w silniku – diagnostyka, objawy, typowe usterki VW, Toyota, Subaru, PureTech