wbij sobie do głowy jedno-turbina działa zawsze.
Rura dolotowa, dolot powietrza, rura turbo. Różnie mówią.
Przyczyn może być kilka oto najczęstsze: 1. Należałoby sprawdzić szczelność układu dolotowego. Mała nieszczelność może powodować opóźnienie w doładowaniu ale koniec końców pozwoli na osiągnięcie zadanego ciśnienia doładowania. Warto przyjrzeć się intercoolerowi i sprawdzić wszystkie węże i opaski. 2. Częściowo zacięty lub nieszczelny (wyrobiony oring)...
Problem rozwiązany wystarczyło wymienić czujnik od turbiny ten po lewej stronie
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
temat ogarnięty już fabrycznie... Silnik x17dtl wywodzi się prosto z twojego wolnossaka multum części identycznych... Wg mnie kupujesz kolektory z turbiną, robisz sobie FMIC bo nie ma co się bawić w zwykły IC i do tego dajesz pompę z LDA tylko ja bym dał z isuzu bo ona jest 10mm a my mamy 9mm czyli słabsza plus do tego pompa w dtelu jest wykastrowana...
Sprawdziłem jeszcze raz zawór EGR jest nieszczelny prawdopodobnie to jest przyczyna. Czy da się ten zawór samemu uszczelnić?
Spróbuj sczytać błędy sam.Wciskasz pedał gazu i hamulca jednocześnie następnie przekręcasz zapłon w pozycję 2 poczekaj kilka sekund i na wyświetlaczu kilometrów powinien wyświetlić się jakiś symbol z napisem np: ecn 050074 zapisujesz go wchodzisz na neta i mniej wiecej wiesz co boli.Pozdro.
Turbina jest sterowana podciśnieniowo. Sprawdziłeś przewody podciśnieniowe do sterowania turbiny?
Jak coś biore od Ciebie turbinę.
30A nie wieźmie. Do 15. Ale i przy 3 ruszy, choć osiągnie małe obroty ( z założoną turbiną, bez niej będzie się kręcił szybko)
Witam.Zawór sterowania turbiną sterowany jest sygnałem PWM.W twoim przypadku zacina się zawór. Pozdrawiam
Nie narobił żadnych szkód. Jedź na diagnostykę komputerową silnika. Turbina swoją drogą kończy żywot ale nie od tego masz te drgania i stukania.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
A co to znaczy turbo 4 m-ce? Nowa turbina jest?
Na początek to nie stosować PSJ, później zweryfikować turbinę. A czy auto spala olej? Ile?
stawiam na turbinę możesz sprubować zmierzyć ciśnienie doładowania ,a jeszcze jedno zawór recyrkulacji spalin popatrz czy się w pore zamyka
Zacznij od błędów
Cześć, po podpięciu pod komputer wyskoczył błąd o recyrkulacji spalin i to wszystko po usunięciu już nie wyskoczył. Również sprawdziłem ile pompuje turbina i wszystko jest okej.
Ale tych silników 1.7 w Astrze G były dwa rodzaje? Dzisiaj oglądałem u znajomego wyjęty silnik, ten miał wtryskiwacze schowane pod pokrywą zaworów, pompę wtryskową schowaną z tyłu silnika i poniżej sterownik pompy wtryskowej (miejsce na ECU było nad silnikiem). W dodatku turbina znajdowała się od przodu silnika. Nie znam tego silnika. Kuzyn wymieniał...
Rozsypał ci się MAP i masz jeszcze wątpliwości czy go wymienić....? Co ma się jeszcze z nim stać, eksplodować czy co?
Dziurawy dolot. Problem z podciśnieniem (sterowaniem turbiną) lub uszkodzona turbina.
Może turbina Ci przeładowywuje?
Im więcej elektroniki i czujników tym gorzej. Gdy zacznie coś szwankować to tylko ''fachowcy'' od wyłudzania kasy mają dochód Chyba przesadziłeś i zapominasz się .Płacisz za sprzęt do naprawy twojego samochodu , wiedzę i doświadczenie .Ale skoro wiesz lepiej że jesteś "okradany" baw się
i moze turbina juz siadac
bez dłubania w pompę wtryskową niema możliwości że przekroczysz 0.8 przynajmniej tak chłopaki z akp pisali więc nawet jak skręcisz na maka to w życiu nie będziesz miał 1.0... poszukaj jak to się robi bo akurat o isuzu jest mnóstwo tylko tam nie wiem czy tamta turbina jest inna i chyba nie posiada sztangi i bawią się mbc... poszukaj poczytaj bo lektury...
Witam. Mam problem z moją astra f z 95r, ktoś włożył do niego silnik od astry g 1.7 dtl. Na liczniku ma nabite ponad 215 tys. km. Ostatnio podczas jazdy turbina zaczela dziwnie chodzic az w koncu przestala gwizdac i zaczela brac olej z silnika. i mam pytanie czy ta turbina jest jakos uszczelniana lub czy da sie jej pozbyc zeby bylo bez turba?
Wiesz lewy Ty masz astrę III a ja mam starą I z silnikiem isuzu. Trudno mi coś powiedieć na temat silnika cdti. To jest całkiem inna turbina i silnik.
Przecież Ci pisałem że to nic nie da.Brak mocy i kopcenie wskazuje na EGR lub turbinę,sprawdż czy wakum pompa działa poprawnie oraz przewody podciśnieniowe czy nie są popękane.Odnośnie gaśnięcia i tego błędu to naprawa pompy wtryskowej Cię nie ominie.
Witam. Jestem posiadaczem Opla Astry H 1.3 CDTI. Źle zatankowałem, zamiast disla, benzynę, ale nie odpaliłem auta. Zholowane, paliwo spuszczone, zalany do pełna diesel, odpala normalnie, ale maks. 2000 obrotów i nie załącza się turbina. Co mogło się stać?
Zacznij od wymiany tego węża i zrób diagnostykę. Bo póki co to wróżysz z fusów i stawiasz na turbinę, a co jesli to nie jej wina? Wydasz kasę i nic z tego nie będzie.
Warto zregenerowac swoja.
Witam :) Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju... może turbina przepuszcza olej? Sprawdź czy masz olej w przewodach powietrznych za turbiną. Pozdrawiam,
Pewnie turbina oleju nie dostaje. Albo kupiłeś padakę. Sekcja zwłok padniętej turbiny powinna pomóc rozwikłać zagadkę.
To skoro wszystko jest ok, to zostaw to.To twój pierwszy diesel? Padał w podlogę= zwiększony wtrysk.Odpowiednia ilość powietrza pojawi się za moment, kiedy turbina da ciśnienie.Do tej chwili paliwo jest spalane w małej ilości powietrza więc wywala tonę sadzy i dymu.Nie kopci podczas normalnego przyspieszania, bo turbina "nadąża"
Sprawdź w parametrach podczas jazdy ile ładuje turbina.
5w50 nie bardzo mogę używać ze względu na turbo.. Nic bardziej mylnego...to ten właśnie olej chroni silnik i turbinę w całej gamie temperatur,poczytaj trochę fora Mitsubishi czy Subaru gdzie właśnie do ostro podkręconych i regularnie "upalanych bolidów"zalecany jest właśnie ten olej.
Haha może ktoś podpowie, teraz tak diagnostyka na początek bo mogą być cuda.
Witam Podłączyłem Astrę do komputera, który wykazał że czujnik temp. oleju pokazuje -50 st. Czy jest to możliwe że przez tę usterkę może mieć problem z odpalaniem, i w czasie jazdy wchodzić w tryb awaryjny(tak jakby nagle się wyłączyła turbina)?
Spalił trochę oleju i to wszystko. Najprawdopodobniej turbina do wymiany lub regeneracji.
Robiona była diagnoza? Turbina działa? Parametry...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
Filtr paliwa sprawdzales? No i pytanie czy turbina sprawna..
A czy przypadkiem w silniku z oznaczeniem DTL turbina nie ma zmiennej geometrii .
Nagrywanie filmów auta nie naprawi, skoro nie przepływomierz p0100 muli auto to turbina p1125.
Turbina , dziura w dolocie ?
Rozwaliłeś mnie tym pytaniem na dodatek że jesteś mechanikiem samochodowym,ale proszę.Gumowa rura o średnicy ok 20mm w kształcie litery S, której jeden koniec podłączony jest do pokrywy zaworów a drugi przed turbiną.
Olej w silniku jest, turbina się nie rozleciała.
Pytanie dotyczy turbosprężarki. Czy turbina z silnika ISUZU pasuje do silnika OPLOWSKIEGO? Mowa o Astrze f 1.7 TD
aha, rozumiem, a np: gdybym chciał odczytać parrametry np: ile pompuje turbina, ile podaje przepływomierz to co musiałbym kupić?
witam dziś przerabiałem ten sam problem byłem u kilku mechaników dopiero jeden z nich podpiął kompa djagnoza jest ZAWÓR STERUJĄCY TURBINĄ DO WYMIANY I TYLE NIEDAJ SIĘ NA CIĄGAĆ NA KOSZTY WYMIENISZ GO SAM Dodano po 32 http://www.samnaprawiam.com/poradniki-73... TO LINK JAK WYCZYSCIĆ...
To jak masz dawce to w czym problem to naprawic. Po mojemu niemasz doładowania wcale lub odpowiedniego. I niema tam zadnej geometrii i faz.Zwykła turbina upustowa.
Nie sugeruj się opisem z aukcji, to nie ma nic wspólnego z turbiną, to podciśnieniowy nastawnik klap gaszących w kolektorze dolotowym.
Wersja z oznaczeniem 16V DI na tylnej klapie to silnik X20DTL o mocy 82KM, wersja DTI ma silnik X20DTH i 101KM. Słabsza wersja nie ma intercoolera i jest słaba jak na masę tego auta. Turbina jest mała i o stałej geometrii, "idzie" od samego dołu, nie ma turbodziury i charakterystycznego "kopnięcia" powyżej pewnych obrotów (które albo jest efektem końca...
ale ona stuka nawet na wolnych obrotach a na wolnych turbina przeciez nie pracuje.
Zrobione.....turbina po regeneracji byla trafiona.
Podczas jazdy kopci na biało niebiesko, czy czuć w spalinach zapach oleju?
Tak Gruszka z turbina była wymieniana, już brak mi pomysłów....
Turbina jest nowa 😃
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
Witam, mam problem z turbiną, w astrze II 1.7 TD ( silnik oplowski ), mianowićie wymieniłem turbine na sprawną a nadal wciąga olej, po zdjeciu przewodu od filtra prawie z niej cieknie, luzu nie wyczuwa sie zawory EGR sa sprawne zarowno mechaniczny jak i elektryczny, zreszta dziala w 100%, tylko ten wyciek i pobór oleju, może ktos zna przyczyne
Turbina przeładowuje - ten przypadek jest wałkowany na wielu forach, poszukaj trochę .
W dti najczęściej przyczyną jest przepływka, do sprawdzenia też zawór st erujący turbiną , podciśnienia i zaworki elektryczne sterujące podciśnieniem.
A może by tak diagnostyke zrobić pewnie by pomogło w zlokalizowaniu usterki grundol na początek wymień filtry a potem diagnostyka bo przyczyn może być wiele: katalizator, egr, przepływka, ciśnienie paliwa dziura w dolocie, turbina itd
Witam jestem ciekawy czy ktoś wie czym te dwa silniki się różnią bo na mojego teścia tylnej klapie w Oplu Astrze pisze Di a wszyscy mówią że to DTL a na innej Astrze widziałem napis DTI.Astra jest z 1999r nie ma intercoolera ma turbinę może tu jest jakiś szkopuł albo może coś z wtryskiem?.Jeśli coś wiecie to piszcie jestem ciekaw waszych sugestii.Pozdro
Witam, problem udało się rozwiązać, przyczyną nie była uszkodzona turbina tylko uszczelka na wtryskiwaczu, jedna była uszkodzona i przelewała paliwo do oleju, jak się zrobił wysoki stan to zaczęło pompować olej przez turbinę. Po wymianie uszczelniaczy na wtryskach auto pracuje prawidłowo. Dziękuję wszystkim za pomoc.
A jak silnik stoi to turbina dmucha? Zauważ dwa parametry: -ciśnienie w kolektorze -ciśnienie atmosferyczne
sprawdzałem dzis i w kolektorze ssacym jest od 0,5-1 cm osoadu z oleju. Turbina jest napewno do regeneracji...
Dla mnie śmiesznie wygląda auto z pakietem sportowym i słabym silnikiem (choć w sumie sam takim jeżdżę). Wolę mieć mocniejszy silnik bez pakietu sportowego niż na odwrót. Także jak najbardziej 1.8, ale pakiet/wersję GTC bym sobie odpuścił - będzie taniej i prawdopodobniej w lepszym stanie technicznym. W Astrze H było też 1.6T (180 KM). Moim zdaniem,...
Uważam , że powinien twój samochód obejrzeć ktoś , kto ma pojęcie o silnikach diesla. Z tego co napisałeś też uważam podobnie jak jeden z kolegów powyżej,że problem leży być może w zaworze egr lub samej turbinie ewentualnie w jej wysterowaniu. Są to jednak podzespoły ,których pracę i sprawność można zweryfikować. Nie widząc samochodu to jest tylko takie...
Chłopie wydech odkręć za turbiną lub dobrze popuść i się przejedz.
Nie jestem pewny ale wersja 108KM ma chyba inną turbinę, silnik jest ten sam co w Astrze II 2.0 DI.
A co tam potem czerwona turbina i zawory w wycechu albo pod maską.
niestety dzisiaj nie da rady. brak takiej mozliwosci. jezeli ktos mial podobny przypadek albochociaz jakby mnie na cos nowego nakierowal badz wytlumaczyl dlaczego moze nie byc sily bede wdzieczny. ogarniam ten silnik dosc dobrze i zapewniam ze inne podzespoly sa w perfekcyjnym stanie.. nie caly miesiac temu bylem na op comie... wszystko dziala prawidlowo.....
A może masz pęknięty wąż za turbiną i przeływomierz przekłamuje wartości pokazuje za dużo ??? sprawdź
W pierwszej fazie przygazowania ten wąż ma prawo być miękki. Dopiero trzymając go lekko ściśnięty i przygazowując mocniej powinien znacząco puchnąć. Zdejmij ten wąż, przyłóż rękę do wylotu i przygazuj. Zobaczysz czy faktycznie aż tak mocno turbina zarzuca olejem.
Turbina jednak padała, sprzedałem ją handlarzom po taniości i kupiłem co innego ;)
zacznij od najprostszej rzeczy , mianowicie musisz z kims podmienic przeplywomierz i zobaczysz czy jest ok. usterka przeplywomierza nie bedzie wyswietlana na desce , ale elektryk-mechanik szybko powinien ja wylapac na kompie o ile to przeplywka, beda inne wartosci powietra , ewentuanie czytalem na forum opla ze turbina moze byc zapaskudzona jakim syfem...
Witam. Mam wkład kominkowy Supra - Astra 10kW. Potrzebuje porad (tzw. kruczków) dotyczących samodzielnego montażu. Jest to kominek z rozprowadzeniem powietrza turbiną ze względu na spore odległości (do ok. 6m). Wkład bedzie zamontowany w zabudowie narożnej. Potrzebuje również schematy. Pozdrawiam
Za mocny silnik jak na to auto - ale to problem większości modeli OPC... jaką instalację gazową - żadną (ale jeśli w ogóle LPG w tym silniku to w grę wchodzi wyłącznie 4 lub 5 generacja). To jest benzyna 2.0 z turbiną. Usterkowość jak to w Astrze/Zafirze + problemy wynikające z upchnięcia tam tak mocnego silnika.
Wejdź od dołu jest między turbiną a blokiem silnika. bardzo ciężki dostęp. Od góry niewidoczne.
czerwona kreska przy 50 km/h jest zaznaczeniem dopuszczaknej predkosci w terenie zabudowanym jak i prędkosci przy której mozna juz wrzucic 4 bieg najbardziej ekonomiczny w tym silniku :) - twoja astra ma silnik który możesz rozkrecic do 4600 obr/min - nie musisz po zapaleniu czekac minutę by rozpoczac jazde, mozesz jechac tylko nie od razu na wysokich...
To nie jest isuzu tylko zwykły oplowski z turbiną. Dodano po 58 Przebieg auta 260tys.
Są tam 3 elektrozaworki do sterowania 1 turbina 2 klapy 3 zawór EGR pwenie któryś z nich jesr padnięty .
Sprawdź rurę turbina kolektor ssący, po opisie wygląda jakby była gdzieś nieszczelność
Turbina chyba wiesz jak wygląda? Przy niej masz podciśnieniowy siłownik, po wężyku dojdziesz do zaworka.
Cześć, mam do was pytanie odnośnie Astera 1.7 CDTI 110 KM z 2008 roku. Po dojechaniu pod dom, spalanie na postoju pokazało 3.2 l/h. Pofalowały obroty, zajrzałem pod maskę i minimalnie jakby parowało na biało i śmierdziało olejem. Zajrzałem pod spód i widać było mokre od oleju, chyba tylko na tym łączeniu (w miarę widać to na filmiku). Czym mogłoby to...
Problem jest taki podpięty pod komputer niema żadnych błędów a po przekroczeniu 2tysięcy obrotów zapala się kontrola od silnika .Sprawdzone jak do tej pory egr.podciśnienia turbina przepływka klapy wirowe i wszystko działa.Proszę o jakoś dobrą podpowiedź.
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Panowie Astra wróciła z naprawy. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Zrobiłem ponad 50km.mało ale już mam porównanie. Dużo lepiej wkręca siè na obroty, nie ma już takiego muła zanim turbina się włączy. Doładowanie też jest lepsze niż wcześniej. Nie sądziłem że ten silniczek może tak pracować. Oby długo działało.
Witam Mam problem z moim autkiem Opal astra 2.0 Dti 2003r. piszczy na zimnym silniku podczas schodzenia z ok.3000 obr. po puszczeniu pedału gazu .Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator itp.Dodam jeszcze że turbina ma troszkę luzu na wałku. Proszę o jakąś mądrą poradę .
Witam mam mały problem. Gdy jadę normalną spokojną jazdą (do 2500 obrotów) wszystko jest ok. Problem zaczyna się gdy dłużej przytrzymam autko na ok 3tys obrotów. Zapala się lampka serwisowa i samochód momentalnie słabnie. Czy przyczyną może być wadliwa turbina? Jak to leczyć i sprawdzić?
Turbina ma swoje smarowanie olejem z silnika, jeżeli nie przeszkadza ci olej na silniku możesz jeżdzic.
i jak sprawa sie rozwiązała, moze jakies sugetie tu na forum kolega napisze, borykam sie z podobnym problemem ale u mnie wystepuje kopcenie na czarno Astra 1,7TD z silnikiem oplowkism jak wciskam na maxa gaz to z tyłu leci chumra czarnego dymu przy maniejszych predkosciach nie mam tego problemu ale jak jade na 4 z 80-90 to juz widac z tyłu dym, astra...
Przepływomierz to na końcu, sprawdzić można także elektrozawór załączający turbinę, przewody podciśnieniowe, oraz samą pompkę podciśnieniową. Zobacz czy masz dobre hamulce.
A jak z awaryjnością tego wynalazku opla?Czy to klasyczna turbina którą trzeba studzić po jezdzie?Co do samego silnika wygląda na niemyty i bez wycieków.
Taaak. I na pewno w dieslu egr ma wpływ na odpalenie. Taki sam jak i turbina czyli żaden. Do zrobienia rzetelna diagnostyka, ale niestety w tych autach padały sterowniki.
W Oplach to nie trzeba się bać fiatowskich silników, tylko oplowskich skrzyń biegów - M32. Ludzie na forum Astry bardzo na nie narzekają - M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
Czy masz w tej maszynie filtr DPF ? Kontrolka świec raczej na to wskazuje. Jeżeli jest zapchany to spaliny nie mają gdzie uchodzić i turbina nie wkręci się na obroty. Miałem też raz przypadek, ale w Astrze 1.9, gdzie zapchaniu uległ środkowy tłumik - identyczny objaw, brak mocy, kontrolka wypalania DPFu (czli migające świece żarowe), turbina praktycznie...
Turbina była sprawdzana w 3 serwisach. Założona jest poprawnie i wszystko jest szczelnie zamontowanie bo daje ciśnienie, że węże są twarde.
regeneracja turbina aster isuzu aster turbina aster isuzu turbina
lutowanie precyzyjne rezonans karoserii wymiennik ciepła oleju
pilot uniwersalny manta pilot uniwersalny manta
Pozostawienie bojlera podłączonego do prądu podczas urlopu - ryzyka i zalecenia Czy wszystkie urządzenia Samsung mają Wi-Fi?