Nie chodzi o wypuszczanie GAZU tylko GAZOLINY, czyli pozostałości oleistej po odparowanym gazie w reduktorze. Najczęściej gazolina wpływa na utratę płynności wolnych obrotów.
a jak ci Maf wychodzi noramalnie na wolnych obrotach
Tak to może być to.... .
Jak dla mnie poduszki wyrobione.
TPS sprawdzony ?
Objaw termostatu
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
uszkadzały się
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Witam poczytaj ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
może to alternator?
A EGR się przymyka,względnie tłoczek chodzi bez zacięć? Zobacz sobie w parametrach zmierzonych oczekiwana pozycję EGR i rzeczywistą. Albo na beszczelnego-zaślep go i sprawdźczy dalej szarpie.
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
Mam problem z wolnymi obrotami w opel astra. Wolne obroty wąchają się od 500 do 2000, nie wiem, czym wąchania są spowodowane. Proszę o poradę gdzie szukać i jak.
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Ten błąd wcale nie musi oznaczać, że ciśnienie paliwa na listwie jest poza zakresem. Aczkolwiek komputer tak to widzi...
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Jeśli cienka rurka wisi luźno i nie jest zaślepiona (albo nie zarósł nagarem króciec, jak wspomniał autoas), to silnik ciągnie tamtędy lewe powietrze, wolne obroty będą niestabilne lub podwyższone
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Nie ma przekaźnika od wolnych obrotów.
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
Problem rozwiązany dwa tygodnie temu. Okazało się że EGR zablokował się w pozycji otwartej.
spróbuj założyć świece Beru Upt2
Sterownik silnika był podmieniany obroty bez zmian. Co ma wpływ na wolne obroty?
Przepraszam, że na wstępie nie napisałem. Auto na benzynie działa idealnie, pracuje równo, wchodzi na obroty, analiza toksyczności spalin książkowa. Na LPG auto pracuje równo. Każdy wtrysk został sprawdzony i każdy jest sprawny - dla upewnienia się podpiąłem inny rozdzielacz z innymi wtryskami. Objawy pozostały bez zmiany. Tak więc mogę wykluczyć uszkodzenie...
Nie wszyscy mają vakumetr, mi wystarczyło kawałek drutu i wykręcenie jednej świecy
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
Co to znaczy "obroty czasami są a czasami nie"? Chodziło mi o to że czasami jest OK, a czasami bez dodania gazu gaśnie - brak wolnych obrotów.
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Może być uszkodzony regulator wolnych obrotów gazu zależy jaką masz instalację
Sprawdź katalizator. Skoro auto się dławi na wolnych obrotach to bardzo możlie że to on.
mam problem z oplem jak jest zimny chodzi bez zazutu ,po rozgrzaniu i zgaszeniu silnika i ponownym uruhomieniu przerywa na wolnych obrotach po ruszeniu i przekroczeniu 2 tys obr czuc szarpniecie i silnik zaczyna pracowac normalnie dzieje sie tak tylko z cieplym silnikiem prosze o rade
A dobrze masz ustawione wolne obroty? Jak masz obrotomierz to powiedz ile ma na wolnych. To są podstawowe sprawy, skoro było już kilka rzeczy wymienianych (myślę że przez znających się na rzeczy mechaników) to i ustawienie samych obrotów powinno być dobre. Przychylam się do odpowiedzi elektrita. Pozdrawiam
Sruba pozioma nad zaworem Stop(ta z blaszką na gwincie)wkręc <podskoczą też wolne obroty)
przeplywomierza nie mam, a EGR tez byl sprawdzony, zreszta z tego co wiem no nie ma on zbytwielkiego wplywu na wolne obroty, ale moge sie mylic
jeszcze nie widziałem żeby przy uszkodzonej sondzie obroty falowały od 600 do 1500 obr/min nawet ostatnio robiłem astrę f też sonda padnięta a wolne obroty równiutkie jak trzeba
Jakie podciśnienie pokazuje MAP na wolnych obrotach ?
Egr ma pracować na wolnych obrotach, przy 3000rpm zawsze będzie zamknięty.
dziękuję bardzo za porady. dziś po południu biorę się za pracę. jest jednopunktowy wtrysk, a na gazie autko ma pewny spadek mocy,ciężko je rozpędzić
Sprawdź czujnik położenia wałka rozrządu. Ale najpierw upewnij się że żadne podciśnienie się nie wypięło _zasysanie lewego powietrza_
Witam ,odświezam temat , w mojej astrze pękła plastikowa oś od silnika krokowego od strony kierowcy, naprawa polegała na dorobieniu osi z rurki cu fi 15 i śmiga.
Ile Ci ten map pokazuje na wolnych obrotach ?
Szczerze mówiąc to jeszcze dziś nie miałem pojęcia o takim zabiegu. Dowiem się.
zmierz napięcie w instalacji na wolnych i wyższych obrotach. na moje to napięcie wzrasta Ci ponad 15-16V i airbag protestuje.
Witam!! Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzic regulacje gazu na wolnych obrotach. Co do katalizatora - to blad ze go wyciales (jesli oczywiscie byl sprawny) Pozdrawiam!!
Witam Moja Astra ma wolne obroty po odpaleniu i po chwili gaśnie, dopiero po kilku odpaleniach kiedy się już nagrzeje problem znika wymieniłem świece ale to nie pomogło. Co może być przyczyną złej pracy na zimnym silniku.
za dużo bo kiedyś normalnie obroty spadały odrazu a teraz im więcej się nagrzeje silnik tym dłużej musze czekać na wolne obroty
Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
Astra 1,4 gaśnie na gazie na wolnych obrotach, czasem faluje, czasem gaśnie od razu. Na benzynie wszystko działa prawidłowo. Co można na to poradzić? EDIT - pojawił się jeszcze problem - otóż od jakiegoś czasu samochód zazwyczaj zaraz pod odpaleniu wskakuje, nie tak jak powinien, na benzynę, ale na gaz
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
na ile wejsc jest ten silnik ?
ale w ECU sa zaprogramoane 800 a trzyma pomiedzy 500-600 i tak ecu czyta, a jak napisalem tera jest dziwnie, bo jak sie chce wejsc w zmiane obroto z techa to pojawia sie informacja, ze tryb jalowy nieaktywny i nie daje sie zmienic tych obrotow.. ale jak napisalem juz ma zadane 800 Dodano po 51 pdciagnalem troche linke, przez co na biegu jalowym przepustnica...
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
benzyna to jest, w tym i w tym przypadku jak spada mu obroty bo jak jade daje mu gazu to nic nie spada i ale spada na biegu jak i na luzie. spada mu czasami nizej niz na luzie nawet do zera i gasnie
Witam serdecznie.Wyczyść silnik krokowy.Pozdrtawiam.
Ok, a jaka powinna być wartość na przepływomierzu dla wolnych obrotów w takim sprawnym silniku?
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
jak zdycha nie ma wolnych obrotów
Witam :) Mam problem z wolnymi obrotami w astrze, po puszczeniu pedału gazu,obroty spadają do wolnych za jakieś 15 - 20s,a nieraz trzyma dlużej, wymieniłem silnik krokowy na nowy,bez rezultatu,mechaniczne części są ok. Za pomoc dziękuję
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
nie zasysa No właśnie....dlatego nic się nie zmieniło po założeniu... Musiałbyś sprawdzić czy zostało coś jeszcze z instalacji tego przepowietrzania zbiornika i dodatkowo udrożnić ten króciec... Jeśli na prawdę nic ci tam nie zasysa na wolnych i na wyższych obrotach to możesz sobie podarować naprawę...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
podłącze się pod temat,u mnie jest odwrotnie u mnie obroty są cały czas za wysokie i na gazie i na benzynie,jak po podrózy zgasze motor i odpale to jest ok natomiast po dłuższej jezdzie jak wyrzucę na luz to mam tak około 1500 obr\min
Problem rozwiązany. Powymieniane przewody i gra.
to nie to auto po rozgrzaniu auto zgaśnie ale odpali normalnie pare sekund obroty poskaczą i gaśnie znów. Auto w tej chwili jest u mechanika. Jak zostanie naprawione dam znać co było nie tak.
Ustaw wolne obroty śrubką na reduktorze tzn. trochę ją odkręc powinno pomóc.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28... jednym z "podejrzanych" i to poważnie jest alternator a ściślej łozyska w alternatorze jutro zamawiam lawetę i jadę z autem do mechanika
jest to zawór przestawiacza kąta wtrysku na wolnych obrotach
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
Witam Szukam wszędzie problemu jaki pojawił sie w mojej astrze i wszystko podobne a jednak inne. opisze swój problem może ktoś pomoże: astra 04 z16xep 105 KM wolne obroty spoko przyśpiesza też nie najgorzej jednak przy równej jeździe (stała prędkość, stałe obroty) zaczyna szarpać. miał ktoś taki problem i podpowie co to może być?
nic z nich nie kumam. Ma być okolo 6 st przed ZZ na wolnych
Może płynu chłodzącego trzeba by dolać. A najlepiej dokładnie opisać usterkę. Od czego się zaczęło i tak dalej.
Jeżeli możesz to zmierz napięcie na wolnych i szybkich obrotach. Zacznij od sprawdzenia naciągu paska.
ja za podlaczenie biore 50, w tym jakas mala naprawa jesli sie da. sam ocen czy warto zaplacic czy sie meczyc.
Może to łańcuch rozrządu - jaki przebieg auta?
Przelutuj przekaźnik systemowy.
Rozrząd już dziś sprawdzałem . Chciałem się upewnić czy klin na kole jest caly. Wałki też nie wyglądają żeby były wytarte. Może ktoś podpowie jaka wartość powinien mieć KWZ na wolnych obrotach ?
Dzięki.Jeszcze zapytam o przybliżoną wartość MAPa na wolnych obrotach.
witam posiadam to auto od pol roku. na poczatku kilka razy zgaslo mi przy dojezdzaniu do skrzyzowania.pozniej to ustapilo na jakis czas. od kilku dni znow problem powrocil, a dzis zdarzylo mi sie to kilka razy. poprostu gdy dojezdzalem do skrzyzowania wciskam najpierw lekko hamulec a pozniej do oporu sprzeglo auto nagle gasnie. gdy stoi na wolnych obrotach...
Opcja z wężykiem będzie dobrym rozwiązaniem, przynajmniej będzie można wyeliminować bądź potwierdzić dostawanie się powietrza do układu paliwowego. Ewentualnie powietrze może się też gdzieś przedostawać w układzie powrotu paliwa.
jak sprawdzić czujnik kolektora cod 34 sprawdzałem czy nie ma zwarcia z masa nie ma .Na wolnych obrotach szarpie , kuleje
Jakby była uszczelka to raczej nie chciałby schodzić z wolnych obrotów. Ja bym umył nastawnik wolnych obrotów i PRZEPUSTNICĘ i obserwował.
To też może być przyczyną chociaż zazwyczaj przy uszkodzonym zaworze SCV silnik faluje na wolnych obrotach.
jak często to się zdarza? gasnie tylko z wolnych obrotów czy jak ją trzymasz na wyższych to też gasnie?
Po wymnianie parownika usterka ustąpiła.
A wysokie napięcie.
To duzo nie słyszałes , tak jest osobny czujnik temperatury dla ECU, szary.EGR należy podwiesić podpiety , bo ma zwrotną dla ECU. Powidz , przepraszam ,że za Ciebie piszę.
Wczoraj montowałem podgrzewacz płynu do laguny 1,6 LPG pobór pradu 50A na wolnych obrotach alternator spokojnie trzyma 14,1V. Więc między bajki można włożyć opowieści że alternator nie daje rady , mierzyłem takiego po wymianie w Astrze G i spokojnie na wolnych obrotach 72A daje przy 14V.
podobnie jak u stacho88 w astrze szarpie na wolnych obrotach,...jezdzilem wieloma samochodami i zaden nie mial klopotow na 3 biegu przy 40 km...a w astrze jak nie "przycisniesz" gazu lub nie zredukujesz na 2 biegto sie krztusi...fachowiec stwierdzil ze jest przebicie gdzies i kopułk trzeba wymienic(rozdzielaczu od iskry) ???????
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
wolne obrót aster aster gasnąć wolne obrót falować wolne obrót aster
wsady flash blaupunkt swiadectwo kwalifikacji przewierci dziura
radio internetowe radio internetowe
Regulacja drzwi chłodziarki: jak to zrobić? Czerwona dioda na etui słuchawek mimo 100% na telefonie