a jak ci Maf wychodzi noramalnie na wolnych obrotach
Nie chodzi o wypuszczanie GAZU tylko GAZOLINY, czyli pozostałości oleistej po odparowanym gazie w reduktorze. Najczęściej gazolina wpływa na utratę płynności wolnych obrotów.
Przecież ci mówie że TPS jak widzi pozycje przepustnicy poza wolnymi obrotami to nie steruje silniczkiem.
Turbina zwasze się tam obraca, na wolnych obrotach juz generuje naciśnienie
Mam nadzieję że nie mówimy o gazie tylko o benzynie. Być może chodzi o obce powietrze. Czy przechodzi w pętlę otwartą od razu po zejściu z obrotów, czy w wyniku braku sygnału z sondy? Wyzerowanie korekcji nie jest potrzebne, sam się ustawi, a już na pewno nie naprawi usterki. Potwierdzenie poprawnych wskazań sondy daje analiza spalin, w tym przypadku...
Ciśnienie oleju na wolnych obrotach - 1,5bar O temperaturze nic nie piszą.
Tak to może być to.... .
Sterownik silnika był podmieniany obroty bez zmian. Co ma wpływ na wolne obroty?
Jak dla mnie poduszki wyrobione.
Ile Ci ten map pokazuje na wolnych obrotach ?
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
Domniemam że niedomaga Ci krokowy-odpowiedzialny za utrzymanie wolnych wolnych obrotów, jaki silnik dokładnie w tej astrze masz? Pozdrawiam.
TPS sprawdzony ?
Jaki masz czas wtrysku na wolnych obrotach i normalnej temperaturze pracy silnika ?
Objaw termostatu
Jeśli cienka rurka wisi luźno i nie jest zaślepiona (albo nie zarósł nagarem króciec, jak wspomniał autoas), to silnik ciągnie tamtędy lewe powietrze, wolne obroty będą niestabilne lub podwyższone
Tematów mnogo jak i możliwych przyczyn takiego stanu rzeczy https://www.google.pl/search?q=falowanie... czytać po kolei i sprawdzać, eliminować kolejne w miarę możliwości.
jest to zawór przestawiacza kąta wtrysku na wolnych obrotach
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
Jakie podciśnienie pokazuje MAP na wolnych obrotach ?
uszkadzały się
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
Z tego co odczytałem z Twojego filmiku to kody: 14 i 95 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód, niskie napięcie 95 Zawór gorącego rozruchu lub obwód, niskie napięcie (Bosch Motronic)
Witam poczytaj ten temat https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3...
Dzięki.Jeszcze zapytam o przybliżoną wartość MAPa na wolnych obrotach.
Co to znaczy "obroty czasami są a czasami nie"? Chodziło mi o to że czasami jest OK, a czasami bez dodania gazu gaśnie - brak wolnych obrotów.
za dużo bo kiedyś normalnie obroty spadały odrazu a teraz im więcej się nagrzeje silnik tym dłużej musze czekać na wolne obroty
Nie ma przekaźnika od wolnych obrotów.
Witam W/g dokumentacji dla X14XE ma wynosić (pomiar przez kompa na mapie) 0,3 - 0,4 dodatkowo na ciśnieniu atmosferycznym napięcie czujnuka między 0,5 a 1,2 V pozdrawiam
A EGR się przymyka,względnie tłoczek chodzi bez zacięć? Zobacz sobie w parametrach zmierzonych oczekiwana pozycję EGR i rzeczywistą. Albo na beszczelnego-zaślep go i sprawdźczy dalej szarpie.
A jak wygląda korekcja dawki paliwa na wolnych obrotach?
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
Wychodzi na to że następuje niekontrolowany wypływ gazu z parownika(wówczas jest cięzki odpał),lub zbyt uboga mieszanka na wolnych obrotach.
Mam problem z wolnymi obrotami w opel astra. Wolne obroty wąchają się od 500 do 2000, nie wiem, czym wąchania są spowodowane. Proszę o poradę gdzie szukać i jak.
jak zdycha nie ma wolnych obrotów
Gdybyś miał krzywy wał czy to korbowy czy wałek rozrządu do panewki danego wału nie wytrzymałyby nawet minuty (oczywiście zależy jak bardzo jest krzywy) ja obstawiam ciśnienie na cylindrach - za niskie, wg autodaty silnik X16SZR ma ciśnienie sprężania 12-15 bara, a Ty masz tylko 8-9, jeżeli nie chcesz wciskać pieniędzy w naprawę możesz próbować wlać...
może to alternator?
Szczerze mówiąc to jeszcze dziś nie miałem pojęcia o takim zabiegu. Dowiem się.
Witam Problem mam taki ze jak odpalam autko to na wolnych obrotach po pary sekundach gaśnie, a wystarczy da mu trochę gazu ( ponad 3 tys obrotów ) problem zanika do momentu zdjęcia nogi z gazu i w tedy jak obrotu spadają znowu gaśnie na wolnych obrotach
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
To też może być przyczyną chociaż zazwyczaj przy uszkodzonym zaworze SCV silnik faluje na wolnych obrotach.
Słabe ogrzewanie na wolnych obrotach sugeruje niski stan płynu chłodniczego. Jak połączysz to z dużym ciśnieniem w układzie to możesz mieć to samo co ja miałem tzn wyplucie uszczelki pod głowicą (ASTRA 1.6 8V 92R). Czy nie zdarzyło się Tobie że jechałeś bez płynu jakiś czas? U mnie lało z chłodnicy i po wymianie na nową trzaskały po kolei każde węże...
Mechanik który zakładał czujniki stwierdził że rozrząd nie może być przestawiony ponieważ silnik odpala normalnie a i równo chodzi na wolnych obrotach
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Proszę o porade. Co może być przyczyną gaśnięcia na wolnych obrotach Astry G silnik 1,6 8V rok 1998 gaśnie tylko na LPG, gdy przełącze na paliwo jest ok ale skacze na obrotach między 700 a 1000 czasami nawet dochodza do 1500/min. Obroty na LPG były regulowane ale było dobrze tylko przez dwa dni.
No ale u mnie w pętli zamkniętej pracuje nieprawidłowo. Czasy wtrysku ok 4 ms na wolnych obrotach.
Sprawdź i podaj to Ci powiem czy jest dobre. Przy okazji napięcie ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach.😉
Wydaje mi się że o ile 0,41V mogłoby być nadal za mało, to 3,71V, z 5V, będzie zbyt mało. Przy lince masz śrubkę ? Mógłbyś nią więcej napiąć TPS podwyższając napięcie, ale PAMIĘTAJ ILE JĄ WKRĘCASZ ŻEBY POWRÓCIĆ DO STANU SPRZED KRĘCENIA, ktoś nią już kręcił :?: i czy nadal masz błąd 22 i za wolne obroty ?
Ten błąd wcale nie musi oznaczać, że ciśnienie paliwa na listwie jest poza zakresem. Aczkolwiek komputer tak to widzi...
Czy to tylko w czasie jazdy gaśnie, na postoju wchodzi na wolne obroty?
W trakcie ustawiania na analizatorze nie sprawdzał napięcia sondy. Wskazania z analizatora miałem zapisane i sprawdzałem je (szukałem na forum jakie powinny być i zgadzało się). W tym momencie nie pamiętam jakie były wskazania a kartka gdzieś się zapodziała. Gazownik twierdził że wskazania są bdb. Jedynie pamiętam że HC było w okolicach 200 na wolnych...
A fakt na pierwszych świecach jak tylko go kupiłem było "sporo" nagaru. No zobacze jeszcze już niewiele mozliwości zostało. Może jeszce ktos coś wymysli:) Narazie mam sposób na gaszenie. Tak jak pisałem przed wyłaczeniem podwyższam obroty do ok 2.5 tys wtedy wyłaczam zapłon , za kazdym razem schodzi płynnie :) Samozapłon wystepuje tylko przy wolnych...
Witam :) Mam problem z wolnymi obrotami w astrze, po puszczeniu pedału gazu,obroty spadają do wolnych za jakieś 15 - 20s,a nieraz trzyma dlużej, wymieniłem silnik krokowy na nowy,bez rezultatu,mechaniczne części są ok. Za pomoc dziękuję
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Sruba pozioma nad zaworem Stop(ta z blaszką na gwincie)wkręc <podskoczą też wolne obroty)
Na benzynie problem nie występuje. Na postoju nie sprawia takich problemów nawet jakbym stał dłużej. Pracuje równo na wolnych obrotach.
Dzieki wszystkim za informacje !!!.Problem na szczescie rozwiazany.W koncu znalazlem warsztat (oczywiscie nie autoryzowany),ktory podjal sie zdiagnozowania i naprawy.Okazalo sie ,ze wylecial wezyk od serwa do wspomagania "czegos" do zamkniecia i otwarcia obiegu przewietrzania kabiny.
Może być uszkodzony regulator wolnych obrotów gazu zależy jaką masz instalację
sprawdż czy na przewodzie wodnym nie ma pompki wymuszającej obieg płynu na wolnych obrotach
Na początku wymień filtry LPG oraz wyreguluj wolne obroty.
Rozrząd już dziś sprawdzałem . Chciałem się upewnić czy klin na kole jest caly. Wałki też nie wyglądają żeby były wytarte. Może ktoś podpowie jaka wartość powinien mieć KWZ na wolnych obrotach ?
Integrator o2 nie oscyluje w okolicach 160-192 ale jest zablokowany na 128. Hahahahaha! Dobre! To jest właśnie to, jak za naprawę się weźmie ktoś, kto nie zna podstaw! Kolego, a widzisz przepływ powietrza? Nie mówi ci to coś? No chyba, że program pluje wartościami z kosmosu. Na ten przepływ silnik nie utrzymał by się nawet na wolnych obrotach.
Sprawdź katalizator. Skoro auto się dławi na wolnych obrotach to bardzo możlie że to on.
Qurna chodzi mi o to jakie ciśnienie jaki masz na wężu fazy lotnej. Przy wolnych obrotach.
jeszcze nie widziałem żeby przy uszkodzonej sondzie obroty falowały od 600 do 1500 obr/min nawet ostatnio robiłem astrę f też sonda padnięta a wolne obroty równiutkie jak trzeba
Witam!! Z tego co piszesz to trzeba przeprowadzic regulacje gazu na wolnych obrotach. Co do katalizatora - to blad ze go wyciales (jesli oczywiscie byl sprawny) Pozdrawiam!!
zmierz napięcie w instalacji na wolnych i wyższych obrotach. na moje to napięcie wzrasta Ci ponad 15-16V i airbag protestuje.
Kolego spróbuj podmienić sam silniczek krokowy to on jest odpowiedzialny za wolne obroty. Na twoim zdjęciu to część z napisem 1,6 tam gdzie wchodzi wtyczka.
przeplywomierza nie mam, a EGR tez byl sprawdzony, zreszta z tego co wiem no nie ma on zbytwielkiego wplywu na wolne obroty, ale moge sie mylic
nie zasysa No właśnie....dlatego nic się nie zmieniło po założeniu... Musiałbyś sprawdzić czy zostało coś jeszcze z instalacji tego przepowietrzania zbiornika i dodatkowo udrożnić ten króciec... Jeśli na prawdę nic ci tam nie zasysa na wolnych i na wyższych obrotach to możesz sobie podarować naprawę...
Egr ma pracować na wolnych obrotach, przy 3000rpm zawsze będzie zamknięty.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
spróbuj założyć świece Beru Upt2
Witam, Mam Astre II 1.6 16V (silnik X16XEL 100 KM) z instalacją LPG firmy BRC ale nie tą najnowszą z wtryskiem tylko taką średnią (ok 2000 zł, analogia do gaźnika). W sumie auto chodzi dobrze, oprócz jednej rzeczy. Gdy uruchamiam silnik na benzynie i delikatnie wcisnę pedał gazu to obroty najpierw spadają, a potem szybko zaczynają rosnąć. Czasem również...
Pomiarów nie robimy na wolnych obrotach. Jedź do elektryka.
Problem rozwiązany dwa tygodnie temu. Okazało się że EGR zablokował się w pozycji otwartej.
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
Tam krokowca nie ma , jest zawór wolnych obrotów sterowany minusem ze sterownika i plusem po przekazniku podwójnym.Najlepiej sprawdzić , czy po wyłączeniu kluczyka jest zasilanie na wtryskach.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Dla mnie jest to bardzo wątpliwe, bo jeśli lambda daje nieprawidłowe wskazania to ECU to wykryje i wyświetli check. Umyłeś też gniazdo w zespole wtryskiwacza do którego wchodzi ten trzpień od silniczka? Zdejmij chwyt powietrza i zobacz jak wygląda przepustnica. Jeśli jest brudna to trzeba ją umyć.
Nie sprawdzałem. U mnie on jest zintegrowany z przepustnicą. To będzie albo lewe powietrze albo dostaje za mało paliwa po zejściu ze ssania. (z tym że lewe raczej wykluczam ze względu na stabilne wolne obroty).
chociaż minęło już trochę czasu ale temat myślę że wciąż będzie aktualny,ja sobie poradziłem z tą usterką -otóż na gazie zrobiłem ponad 90 tys km bez żadnej usterki ze strony instalacji gazowej i tu w zasadzie można było się doszukać usterki bo gdybym wiedział wcześniej to nie było by tematu , a tak mój brak doświadczenia i ignorancja fachowców których...
Jakby była uszczelka to raczej nie chciałby schodzić z wolnych obrotów. Ja bym umył nastawnik wolnych obrotów i PRZEPUSTNICĘ i obserwował.
Jak jest zimny np. Po nocy przez pierwsze około 15 minut mocno dymi na czarno ale po zwiększeniu obrotów do około 1500 przestaje dymić. Natomiast jak już się silnik rozgrzeje to na wolnych obrotach dymi ale bardzo mało
Miałem podobny problem w kia. Odziwo na lepszą pracę na wolnych obrotach pomogło wymiana zestawu elektrosprzegła.
mam problem z oplem jak jest zimny chodzi bez zazutu ,po rozgrzaniu i zgaszeniu silnika i ponownym uruhomieniu przerywa na wolnych obrotach po ruszeniu i przekroczeniu 2 tys obr czuc szarpniecie i silnik zaczyna pracowac normalnie dzieje sie tak tylko z cieplym silnikiem prosze o rade
podnieś wolne obroty na reduktorze
Raczej termostat się nie zamyka. Wymontować, zobaczyć czy jest zamknięty. Włożyć do garnka i podgrzewać wodę. Zobaczyć przy jakiej temperaturze się otwiera. 7 min to trochę mało żeby rozgrzać silnik na mrozie na wolnych obrotach.
przeczyścić przepustnicę W monowtrysku?? Od czego? Co ma regulator wolnych obrotów do odpalania?
Problem wystepuje na gazie i bezynie ?
wyczyść silniczek krokowy lub go wymień on jest odpowiedzialny za podtrzymanie wolnych obrotów silnika.
Mogę podać kilka przykładów z własnej praktyki, nie poprę zdjęciami, bo nie mam, musicie mi uwierzyć na słowo: Stary ford taunus, silnik V4, jeździł na selectolu (lata '80) po wlaniu selectol special (z dodatkami płuczącymi) po paru km od wymiany zapaliła się kontrolka od ciśnienia i już nie zgasła, brak panewek. Porsche 924 (silnik z VW LT) po wymianie...
Przepraszam, że na wstępie nie napisałem. Auto na benzynie działa idealnie, pracuje równo, wchodzi na obroty, analiza toksyczności spalin książkowa. Na LPG auto pracuje równo. Każdy wtrysk został sprawdzony i każdy jest sprawny - dla upewnienia się podpiąłem inny rozdzielacz z innymi wtryskami. Objawy pozostały bez zmiany. Tak więc mogę wykluczyć uszkodzenie...
może masz za wolne obroty biegu jałowego.
Nie wszyscy mają vakumetr, mi wystarczyło kawałek drutu i wykręcenie jednej świecy
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
Jeżeli możesz to zmierz napięcie na wolnych i szybkich obrotach. Zacznij od sprawdzenia naciągu paska.
A dobrze masz ustawione wolne obroty? Jak masz obrotomierz to powiedz ile ma na wolnych. pozdrawiam Posted from a mobile
Witam ,odświezam temat , w mojej astrze pękła plastikowa oś od silnika krokowego od strony kierowcy, naprawa polegała na dorobieniu osi z rurki cu fi 15 i śmiga.
aster wolne obrót aster gasnąć wolne obrót falować wolne obrót aster
silnik dymić biały automapa automatyczne uruchamianie mieszanka paliwo
opryskiwacz akumulatorowy wojna rosja ukraina
Objawy uszkodzonego czujnika MAP w Peugeot 1.4 8v Odwrócony obraz w kamerze 360° - jak naprawić?