W CB 664 powinno być podłączenie mikrotelefonu: - zacisk 8 -> kolor biały (słuchawka) - zacisk 9 -> kolor zielony (wspólny mikrofon + słuchawka) - zacisk 10 -> kolor czerwony (mikrofon) Aster ma inną kolejność (9, 10 i 11).
Co do aparatów, to było ich wiele. Wspomniany Bratek miał co najmniej 5 różnych wersji. Ten Aster ze zdjęcia ma przecież pod spodem nazwę, a w środku zawsze był wkładany schemat. Jak już pisałem (ale widać niedokładnie czytałeś moje posty), kabelek dwużyłowy podłączasz w środku aparatu. Jedną żyłę do zacisku nr 3, drugą żyłę do zacisku nr 5. Dodatkowo...
Poprawka , w poprzedniej wersji przy odłożonej słuchawce rozładowała by się bateria zasilająca aparat Aster. Podłączyć linie w Aparacie Aster pod zacisk 5 a nie 6. Zacisk 3 bez zmian. I kondensator może śmiało być 2,2 µF a nawet 3,7 µF. Nie elektrolit, tylko styrofleksowy na 250 V. https://obrazki.elektroda.pl/1028371300_...
Dziś specjalnie wziąłem starego Astra i zrobiłem następującą próbę. Wziąłem nieduży transformatorek 24V i podłączyłem jego uzwojenie wtórne na zaciski 3 i 4. Zacisk 5 pozostawiłem niepodłączony. Następnie odłożyłem słuchawkę obok aparatu i włączyłem zasilanie (kabel z wtyczką do prądu 230V). W słuchawce rzecz jasna była cisza. Z chwilą położenia słuchawki...
Tak, zacisk dzwonka
Miałem taki przypadek z Astrą H, blok zaworowy nie puszczał płynu na jeden.z zacisków( lewy tył) Kupiłem drugi moduł ABS, przełożyłem sterownik i działa
Załóż typową wtyczkę do tych aparatów WT-4. Zakładam, że masz gniazdo uniwersalne. Z aparatu wychodzą trzy żyły w kolorach białym, czerwonym i zielonym. Biały i czerwony łączysz razem we wtyku. Zielony dajesz osobno. Inna opcja jest taka, że już w aparacie robisz mostek między 4 i 5 i to z niego wychodzisz jedną żyłą a drugą z zacisku nr 3. Wystarczy...
Napięcie na zaciskach akumlatora powinno być około 13,5V do 14,2. Silnik krokowy możesz sobie zobaczyć tu: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Po podłączeniu do napięcia zmiennego powinien zadziałać. Trzeba będzie popatrzeć na których zaciskach jest ono wyprowadzone (na zdjęciu to zaciski z prawej strony).
(at)Rezystor240 Niestety ale tarcze też tam były z tyłu i standardową usterką jest zapiekająca się dźwigienka ręcznego w zacisku. Były dwa rodzaje zacisków i w jednych tak się działo a w drugich nie ( nie pamiętam systemów, astrę sprzedałem jakieś 5 lat temu). Chociaż przypominam sobie że zmieniałem też linkę ale nie pamiętam dla czego. Jak jest tarcza...
Witam, mam problem z Astrą H 1.6 benzyna 2007. A mianowicie chodzi o hamulce. Wymieniałem ostatnio zacisk na tylnym prawym kole. Układ został odpowietrzony, ale niestety auto słabo hamuje, droga hamowania jest dłuższa niż była wcześniej. Może ktoś coś poradzi? Z góry dziękuję za jakąkolwiek podpowiedź.
Witam, naszperałem sporo na forum ale ostatecznie nie znalazłem ostatecznej odpowiedzi na pytanie, czy możliwe jest podłączenie starego telefonu z tarczą RWT Aster do modemu tv kablowej (w moim przypadku jest to poznańska INEA)? Obecnie mam podłączony "współczesny" telefon za pomocą gniazda rj11 i działa bez problemu, stary Aster takiego gniazda nie...
https://obrazki.elektroda.pl/8340130900_... Wszystko podłączone zgodnie ze schematem, efekt jest taki sam. Problem w tym że woda przelewa się bezpośrednio do rynienki pod bojlerem wężykiem zaznaczonym na obrazku. Z tego co widzę na schemacie ten wąż nie ma zacisków.
W związku z tym mam pytanie czy dało by się ten układ podłączyć do aparatu telefonicznego Aster czy trzeba zmienić program do mikrokontrolera? W które miejsce należy podłączyć układ do telefonu. Myślę że jak najbardziej OK, ten stopień końcowy na tranzystorze jest wykonany dość niezgrabnie ale to już inna historia, a skoro działa... Podłączyć tak jak...
Witam. Działanie telefonu (analogowego) wbrew pozorom jest bardzo proste. Na początek proponuję Ci pobrać schemat takiego aparatu np. Aster i na jego podstawie zapoznać się z działaniem. A teraz trochę teorii. Aparaty są zasilane z centrali miejskiej napięciem stałym 48V, czasami np. zakładowe centrale 24 lub 36V. Napięcie to jest podawane symetrycznie...
Witam. Na jaką cenę muszę się naszykować, aby wymienić zawieszenie, tył i przód? Czy lepiej kupić nowe zaciski do hamulców, czy regenerować stare? Chcę jeszcze pojeździć Astrą jakieś 1.5 roku.
Żeby mieć pewność to nowe zaciski, tarcze, klocki , linki hamulca ręcznego plus odrdzewianie jarzma i malowanie. Po doświadczeniach i opiniach z Astrą G polecam założyć wszystko oryginalne.
Z nadajnika wychodzą dwa przewody: Najczęściej brązowy zasilanie + i niebieski zasilanie - Z odbiornika wychodzą trzy przewody: Najczęściej brązowy zasilanie + niebieski zasilanie - i czarny sygnał wyjściowy. Podłączasz w ten sposób: brązowe kabelki z nadajnika i odbiornika do zacisku "bariera +12V", niebieskie kabelki z nadajnika i odbiornika do zacisku...
Jeżeli jest to stary aparat z tarczą numerową, to podłączasz biały z czerwonym jako jedną żyłę i zielony jako drugą żyłę. Niebieski pozostawiasz wolny. We wtyku RJ11 trudno będzie ci to zrobić. Najlepiej by było gdybyś założył mostek miedzy zaciski nr 4 i 5 w środku aparatu. W ten sposób odpadnie ci jedna żyła. W RJ11 przyłączysz zatem jedynie kabelek...
kiedyś widziałem telefon Aster który miał na końcu kabla tel. taki jakby krążek w kolorze telefonu i właśnie nie wiem co to było. Rozetka zawierająca zaciski przyłączeniowe. Gdzieś do połowy lat 70-tych telefony nie były odłączalne od ściany i przewód był połaczony z rozetą na stałe, póżniej dopiero wprowadzono jak tu napisano wtyki WT-4, ale telefony...
I jeszcze się tak zastanawiam, czy było by niemożliwym zamontowanie w podobnym aparacie małego urządzenia, coś typu bluebox podpiętego do mikrofonu (prowizorycznie) ręcznie odłączanego na czas rozmowy. Tak aby wybierać numery za pomocą DTMF? Tak czysto teoretycznie. I jeszcze się tak zastanawiam, czy było by niemożliwym zamontowanie w podobnym aparacie...
TN1+1 to stary analogowy system zwielokrotnienia łaczy abonenckich. Został opracowany i był produkowany w PZT w Warszawie w drugiej połowie lat sześcdziesiątych i był produkowany do drugiej połowy lat siedemdziesiątych. Strona centralowa składała się z: 1. Generatora półkowego 36 kHz - wspólnego bloku obsługującego do kilkunastu wkładek kanałowych 2....
Witam, mam problem ze swoją astrą, a mianowicie po przekroczeniu 90 km/h z tylnego lewego koła dobiegają dziwne dźwięki - piszczenie. Zdjąłem koło opukałem tarcze ze rdzy zdjąłem zacisk zpiłowałem ostre krawędzie klocka zewnętrznego od strony piasty, po złożeniu tarcza kręciła się swobodnie bez znacznego oporu czego nie można było stwierdzić wcześniej....
W stanie oczekiwania na wywołanie aparat jest na przerwie, a ściślej mówiąc stanowi przerwę dla napięcia stałego. Innymi słowy nie zajmuje linii, bo numer jest wolny. Jak podniesie słuchawkę to załącza obwód rozmówny, który już wprowadza zdecydowanie konkretną impedancję. Numer jest wtedy zajęty, napięcie stałe w linii telefonicznej spada z 50V do około...
Witam :) 1. "Wszystkie eSy są wyłącznikami". Ale jest chyba jakaś różnica, między takimi oznaczonymi np. "SB16" i "B16". Widziałem rozdzielnicę, gdzie takie moduły (chyba Hagera) są dla poszczególnych obwodów połączone szeregowo. Te "SB..." służą do "codziennego" włączania obwodów (bo są to światła w budynku), a te "B..." są normalnie zamknięte, więc...
Przed całą operacją sprawdź poziom sygnału w modemie. Potrzebny będzie dobry kabel koncentryczny np. TRISET-113, zaciskarka lub wysokiej jakości wtyki F lub kompresyjne, nakręcane oraz tzw. "beczka", żeby połączyć kabel. Jak dobrze to zrobisz, a nie po "druciarsku", to spadek sygnału będzie niewielki. Problem w tym, że laik prawie nigdy tak tego nie...
pompa ma luz, przewody wszystkie stalowe były zgnite więc wymieniłem na miedziane już z rok temu, o tutaj nawet podałem wymiary i opisałem bo ktoś pytał: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... i było wszystko dobrze, do czasu aż znów pompa hamulcowa się przetarła i chciałem z tym wreszcie zrobić porządek Stare zostały tylko...
Witam. Mam astrę z 98, silnik x18xe1. Od miesiąca mam problem z zapalającą się kontrolką i błedem 0130. Diagnostyka wykazała że wszystko pracuje do jednej chwili gdy napięcie staje na 4,8V a po chwili znowu pracuje miedzy 0,7 a 4,7V. Przewody sprawdzone, gaz odłączony, napiecie kabel zółty- masa 4,7V, napięcie szary-masa takie jak na zaciskach akumulatora,...
Witam,mam problem z moją astrą h 1,6 16V 2005 r,a mianowicie problem z hamulcami są bardzo słabe,gdy na odpalonym silniku wcisnę pedał hamulca to wejdzie z 2 cm i lekko hamuje,ale więcej już go nie da się wdepnąć po prostu kamień,wymieniłem klocki hamulcowe przód i tył na nowe,nowe tarcze przód i tył,nowy płyn hamulcowy dot 4,poczyszczone zaciski i...
Witam Posiadam opelka astrę F z silnikiem 1,7 TD isuzu 82 KM. Przybieram się do wymiany serwa hamulcowego. Objaw mam taki że pedał zrobił mi się twardy, trzeba używać dużej siły aby autko się zatrzymało. Pedał jest cały czas taki sam (czasem zrobi się trochę miększy) po wciśnięciu kilka razy oraz odpaleniu silnika nie opada. Wyjąłem przewód podciśnienia...
Witam, posiadam Opla Astrę G z 1999r. Dzisiaj przyjechałem na miejsce i chwilę auto stało na postoju z zapalonym silnikiem. Wsiadam do auta chcę wycofać, naciskam na pedał hamulca i był strasznie miękki. Po przejechaniu kilkunastu metrów do przodu i podpompowaniu hamulca wszystko wróciło do normy. Hamulce normalnie hamują ok. Ostatnio czyściłem wszystkie...
Zmiany w stosunku do porzedniego schematu: Wiekszy prad anodowy w stopniu wejsciowym. okolo 2 mA. Konsekwencja jest praca w bardziej prostoliniowych odcinkach charakterystyk lamp EF80 i ECC83. Dodatkowo zyskujemy wieksza transkonduktancje pentody EF80, czyli czulosc stopnia wejsciowego. Kolejne udoskonalenie to dodatkowa trioda wlaczona w polaczeniu...
Witam, kupiłem Astrę G 2.0DTL z 1999r i chciałem jej od razu zrobić przegląd bo kupiłem ją w dobrych pieniądzach. Rozebrałem cały kolektor dolotowy aby wszystko wyczyścić. Po rozebraniu pompy VACUM był olej w pompie. Podmieniłem ją obecnie na jakąś inną. Wszystko działa poprawnie i jest ok. Rozebrałem każde koło i wyczyściłem te zaciski po których pracują...
Witam, Tak jak mówiłem sprawdziłem całą instalację w mojej Xsarze od nagłośnienia. PO stronie kierowcy wszystko grało, natomiast po stronie pasażera były pozamieniane bieguny - na plusie był minus. Zmieniłem polaryzację i podłączyłem wszystko. Przy przednich zaciskach po stronie pasażera na mierniku pokazało mi, że jest o połowę mniejszy prąd niz w...
Witam mam problem z hamulcami, ale opowiem od początku. Mam Opla Astrę G z silnikiem 1.6 8V. Byłem na stacji diagnostycznej, doradzili mi abym rozebrał hamulce, wyczyścił, nasmarował i złożył, po powrocie zabrałem się do pracy, rozebrałem tylny prawy wszystko ładnie złożyłem, musiałem lekko wkręcić tłoczek bo ciężko wchodził zacisk. Założyłem koło,...
Dzień dobry.Kolego Filip i Flap nie pisz rzeczy niestworzonych,że duży przebieg że wyładowany akumulator że to OPEL.....Sam jeżdzę Astrą DTL ma już 250 tyś km. Proponowałbym przed oddaniem auta w ręce mechanika samemu chociaż sprawdż opory toczenia twego auta,co za tym idzie to o czym wielu użytkowników poprostu zapomina to o czym mówił w TVN TURBO...
Wczoraj udało mi sie zainstalować CP. Ale dzisiaj chciałem sprawdić, czy bedzie odbierać też Astrę, bo załozyłem monoblock. No i jak wszedłemw ustawienia to okazalo się że Astry nie ma, natomiast po powrocie na Hotbirda sygnalu już nie było. Doszedlem do tego, że chyba w gnieździe antenowym dekodera Mini HD 2000 jest jakieś zwarcie, bo jak ruszałem...
Problem polega na tym że od czwartku mam chwilowy brak neta tzn. wszystkie diody przestają świecić oprócz power i po 5 sekundach znów zaczynają się świecić i net działa. Czy problem tkwi u nich czy u mnie? Proszę napisać czy u was jak ktoś ma w aster też tak się dzieje? mój modem to Scientific Atlanta EPC 2203 Sprawdź czy są dobrze dokręcone "F"ki...
Witam Znajomy poprosił mnie o zabranie głosu w sprawie jego problemu z samochodem. cytuję: Witam. Mam następjujący problem z obrotami: jadąc np. 90 km/h i wrzucając luz obroty nie spadają na nominalne 900obr/min, tylko pozostają na poziomie 1200obr/min a czasem wyżej. I tak sobie jadę aż po kilku (kilkunastu) sekundach się to unormuje i spadnie. Podonie...
Sprawdź bezpieczniki, tu opis do Astra3: http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... Warto też sprawdzić bezpiecznik w odbiorniku, bo odwrotne dołożenie klem do zacisków akumulatora niszczy go, przy okazji sprawdzisz, czy kostka ISO jest dociśnięta dokładnie.
małe wtyczki PIN włożone do wolnego gniazda sieci komputerowej pasuje pomimo ze jest mniejsze i dwa środkowe "druty" powinny otrzymać sygnał oraz doprowadzić go na koniec do gniazdka. To nieprofesjonalne wkładanie RJ12 do gniazda RJ45 na stałe!! Szkoda gniazda. Jak nieumiejętnie (krzywo) włoży sie RJ12 w RG45 to styki sie powyginają. Ja obcinałem RJ12...
odpowietrznik zacisk atego zacisk przegub zacisk
niebieski matryca blaupunkt odpowietrzyc wtryski obsada pierścień
chrome ustawienia thomson 40fb5426
ELMT6886-FG95 (TP.MS6886.PB765) Firmware: Brands, Models, Flashing, Typical Faults Instrukcja po polsku Teltonika T210 – konfiguracja, komendy AT, uruchomienie modemu GSM