Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
może to alternator?
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
wyprowadzić jedną fazę z alternatora i tam podłączyć obrotomież od diesla (tak jak w dieslu to zrobione) pozostaje pytanie na ile podobne obroty mają alternatory w dieslu i benzynie
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
to wg was co jest teraz uwalone w moim alternatorze... mostek, czy regulator napięcia? Objaw: Napięcie rośnie wraz z obrotami.
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Nowy regulator nie znaczy ze dobry. Również brałem pod uwagę ten wariant.W porządnym zakł.diagnostycznym pewnie by to szybko ustalili.Niemniej ten ,który podjął się naprawy stwierdził,że na starym wykazywało mu ewidentnie złe ładowanie (przy ok.800 obr. ok. 20 wolt)na nowym 14,7,tyle że jak wstawiliśmy do samochodu i obroty wzrosły do 2000 ładował...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Można zewrzeć ze sobą te 2 kable sterujące i pompa będzie pracować (po odcięciu kabla z alternatora.Nie będzie regulować obrotów przy braku sprzężenia z alternatorem (obroty silnika samochodu).
Obojętne.Znaczenie ma tylko jak w kole pasowym alternatora zamontowane jest sprzęgło jednokierunkowe(wolnobieżka).np. alternator od Opla astry diesel.
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Witam, od jakiegos czasu zaobsrewowalem cos dziwnego z napieciem w astrze, po zapaleniu jest 14V na akumulatorze i tak stoi jak pracuje na wolnych obrotach (900-1000obr), ale jak dodam gazu do 3000obr to wzrasta do 16-17V, a jak dam na maksa do 5500obr to jest 18V. Wczesniej tak nie bylo. Dodam ze jak lekko przygazowuje przy ruszaniu to swiatla troszeczke...
witam Piszczą mi łożyska alternatora w mojej Astrze przy jałowych obrotach silnika. Przed demontażem chciał bym kupić już nowe, ale nie wiem jakie tam są. Jeżeli ktoś już wymieniał to proszę o podanie mi rozmiarów ( typ). Alternator Delco-Remi.
Napewno z alternatora? :)
a już tam, nie mieszaj tu chociaż alternatora, Vectry już nawet kilkuletnie skaczą na niższych obrotach i nie chcą ich trzymać, szczególnie silniki c16nz i c16nz2 które pochodzą z bliźniaczej Astry mają niechlubną opinię, oczywiście że wszystko można zwalić na elektrykę, tak najprościej
Jak alternator nowy to tylko chinol,chyba ze nowy stary ze szrotu.W obydwu przypadkach i tak stawiam na aletrnator.
Witam, po włączeniu silnika w Astrze 1,6 z1997 r alternator Bosch 70 A .muszę zwiększyć obroty silnika do ok 2,8 tys obrotów, bo dopiero wtedy włącza mi się ładowanie, nie mam wzbudzania. Wymieniłem regulator napięcia, ale dalej kicha. Wczoraj po długiej jeździe ok 200 km, jak był ciepły to po włączaniu silnika, od razu miałem ładowanie, ale normalnie...
A jakie masz ładowanie przy tych 2000 i 4000 obrotów w różnym zapotrzebowaniu na energie?
Mam problem z alternatorem - ładowaniem w oplu astrze z silnikiem izuzu 1,7TD - alternator (hitachi) wzbudza się po przekroczeniu 3 tys obrotów - ale po wymontowaniu na stanowisku wzbudza się od 1 tys obrotów więc problem gdzieś w samochodzie. Alternator dostaje ładowanie 12V zasilające.
z jakiego powodu mógł się on przestawić? tak sobie jeszcze myślałem czy to nie jest jakaś usterka alternatora
Wymiana alternatora
Ale chceca!Nikt się nie domyśla że owe rozbłyski to efekt wtórny za niskich obrotów wału korbowego,a tym samym wirnika alternatora? Wpierw panowie podpowiadacze trzeba uspokoić bieg silnika.
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
Ile kosztował ten "nowy" alternator?
tylko dlaczego obroty spadają tak nisko a później rosną?
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Jak wygląda ładowanie w momencie występowania tej usterki ? Ja bym jednak stawiał na alternator.
w starych dislach sygnał pochodził tylko z alternatora bo obrotomioerz jest amperomierzem sprawć sobie ile wyprowadzeń ma twój alternator wyprowadzeń niekture boscha alternatory jurz mają gotowe wolne wyprowadzenie poszukaj jekiejś końcówki która wraz ze wzrostem obrotów silnika rośnie amperarz nz alternatorze
Masy masz podpięte te na głowicy ? z lewej strony koło alternatora ?
bez problemu jeżeli to bęzyna to wkładasz licznik z obrotomierzem i chodzi w dieslu obroty pobiera z alternatora pozdrawiam
Bo jest "napędzany" z alternatora.
Witam, Po wymianie szczotek w alternatorze Delco-Remy w Astrze f alternator przestał ładować. Napięcie na aku na niskich obrotach wynosi 11,9V i nie wzrasta po dodaniu gazu, mimo że akumulator przy wyłączonym zapłonie miał 12,5V. Dodatkowo silnik gaśnie 3 sekundy po odpuszczeniu gazu. Z góry dzięki za odp
W BMW stabilizator był całościowy, mówie na przykładzie dwóch alternatorów. Zgaduję że u Ciebie jest tak samo. Aby go przetestować najpierw musisz zrobić pomiar oporności uzwojenia. Jak znajdziesz jaka powinna być katalogowa to dowiesz sie czy jest sprawne. Potem to tylko pomiar napięcia i prądu przy pracy aby stwierdzić sprawność stabilizatora i parametry...
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie). Hmm, czy ty ma jakiś związek? Z ładowaniem nie było problemu. Ostatnio pękł mi pasek ale tak to wszystko dobrze. Myślisz ze alternator złom?
No ale zeby przy pelnym obciazeniu, na wolnych obrotach, po 20min az do 100C sie grzały?
Zdejmij pasek klinowy zapal i będzie wiadomo czy alternator chyba że woisz od razu lawetę.
jak poprzednicy, sprawdź regulator i przejścia na kab;lach czy są pewne, jesli nie to, sprawdź czy nie jest spalony alternator (znajomemu z vectrze b się spalił) jeśli nie jest spalony to sprawdź wszystkei dopdy prostujące w alternatorze( część powinna mieć przejście w jedna stronę a część w drugą -piszę tak żeby nawet osoba nie znajaca się na elektryce...
Wymienilem alternator na nowy ,problem znikl,temat zamkniety
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
okazalo sie ze wszystkiemu winien jest regulator napięcia,po wymianie na nowy i przy okazji przejrzeniu całego alternatora wszystko jest ok
Od razu po odpaleniu czy po jakimś czasie. Na alternatorze plus (gruby kabel) minus obudowa alternatora np tak? Na wyjściu musi mieć 14 ponad tak ? A obroty na ile czy bez dodawania gazu
Czy na podwyższonych obrotach jest tyle samo czy rośnie.P
Alternator da radę ładować większy akumulator, ale nie będzie miał wpływu na bilans energetyczny - jeśli jest ujemny to taki pozostanie i nadal trzeba będzie doładowywać akumulator. Sprawdź jednak pobór prądu w stanie spoczynku, jeśli przekroczy 100mA (teoretycznie powinno być max 35mA) - szukaj usterki, jeśli będzie poniżej tej wartości - sprawdź napięcie...
Mam ten sam problem - ale musze przegazować do 3 tys obrotów - w oplu astrze z silnikiem isuzu - po spaleniu alternatorawymieniłem na nowy i mam problem - po wstawieniu alternatora na stanowisko wzbudza się po 09 tys obrotów - po wstawieniu do samochodu po 3 tys - na razie elektrycy nie wiedzą co to jest i gdzie przyczyna.
Pierwsze to sprawdz stan naładowania akumulatora,oraz ładowanie alternatora, a sondę lambda i skład spalin zostaw na póżniej.
Te pompy pobierają normalnie dużo prądu ,nie musi byc uszkodzona, że alternator robi się gorący po paru minutach.
3000 na zimnym? Dobrze. Główny problem to pisk, a piszczy zawsze pasek: przyczyna najczęściej wyrobiona guma na napinaczu oraz koło na alternatorze.
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Witam, prawdopodobnie padł Ci mostek w alternatorze. Naprawa w punkcie ok. 100 zł. Używany alternator też tyle kosztuje- możesz przełożyć sam, będzie taniej. Zanim jednak weźmiesz się do "naprawy" proponuję wykonać pomiar napięcia na akumulatorze na wolnych i wysokich obrotach. Pozdrawiam
Witam moge tyko podpowiedziec że taki objaw w tych alternatorach spowodowany jest czesto zwarciem na wirniku (dochodzi do tegoprzy większych obrotach).Następstwem tego moze byc spalenie mostka i regulatora napięcia.
Problem nierównych obrotów został wyjaśniony- czujnik położenia walu. Ale ten dziwny zapach ciągle jest tak jak by pasek albo stary olej, ale olej to nawet nie ale nic nie widać żeby coś o coś tarło - i ten problem został nie rozwiązany. Dochodzi on z miejsca między silnikiem i alternatorem ( alternator też sprawdzał i jest ok ).
Trzeba już wymienić koła pasowe na wale i na alternatorze. A może to łożyska w nim piszczą?
Nie wiem jakie jest oznaczenie bezpiecznika od pompki, ale podłączyłem żarówkę w miejsce pompki paliwa i gdy kręcę rozrusznikiem to się świeci, a więc nie sądzę żeby siadł bezpiecznik. Nie wiem czy sama pompka paliwa nie jest zepsuta, słyszałem też od jednej osoby że przez szczotki przy alternatorze może nie odpalać auto czy to prawda?
Spróbuj założyć filtr ferrytowy na źródło zasilania, w tym przypadku kabel dochodzący do gniazda zapalniczki. Czasem takie problemy powoduje regulator napięcia w alternatorze, daje zakłócenia np. w zależności od obrotów silnika czy obciążenia pomimo, że może działać w granicach poprawności.
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
.... mam tez taki problem ze wskazowka od obrotomierza jest poprostu opozniona na malych obrotach sie nie rusza dopiero po wkreceniu na duze obroty cis tam idzie do gory.. jak temu zaradzic??;| Naciągnij pasek klinowy od alternatora lub wymień na nowy !
sprawdź ładowanie przy alternatorze i na klemach akumulatora. Czestą przyczyną jest przewód od akumulatora doalternatora.
Powinien być albo na kole pasowym wału korbowego głeboko pod alternatorem, ale nie dam sobie głowy uciąć.
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%).
Sprawdziłbym i tak układ wtryskowy, skoro resztę masz okey Dodano po 1 A jak poczekasz 15s. to odpali bez problemu ? Dodano po 2 nie wiem czy się mylę czy nie, ale silniki diesla biorą obroty z alternatora, na podstawie temp. silnika i obrotów ustalana jest dawka startowa. Może, że jeszcze rozrusznik, ale to jest do sprawdzenia.
A mierzyłeś czy po przekroczeniu pewnej ilości obrotów alternator sam sie wzbudza? Ogolnie warto sprawdzić połaczenie altka z tablicą
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Szczotki na wykończeniu raczej. Nie dociska ich juz tak jak powinno i na niskich obrotach zapłon pobiera mniej prądu a na wysokich więcej i alternator już nie wyrabia.
Nie powiązałem tego z regulatorem. Nawet o nim nie pomyślałem, bo oba alternatory zachowują się tak samo, tj. przysiada napięcie. Z tym, że ten 100A miał spadek do 11,6V, więc tam była tragedia. Tu też przysiada, ale już akceptowalnie. Mój pierwotny alternator 100A był już raz regenerowany, dwa lata temu, wtedy też zmieniałem przewody na nowe. Bez tej...
Alternator masz dobry, problemem jest gdzieś utytłany/ ugnity niebieski kabelek łączący D+ alternatora z kontrolką ps. Alternator bez wzbudzenia przy pewnych obrotach sam "wstaje" z magnetyzmu szczątkowego wirnika
Jeżeli rzeczywiście alternator padł sam od siebie to niema sensu go naprawiać (jest drogi w naprawie a części użyte do naprawy przypuszczam że są zamiennikami więc i tak ma się alternator nie do konca oryginalny (a koszty sprawdzenia i naprawy naprawdę duże). Nowy kompletny z vacu kupisz za kilkaset zlotych (około 400) i masz z glowy diagnozy naprawy...
W 5 minut to jakim prostownikiem by trzeba ładować żeby auto mogło już odpalić ? 50 Amperowym chyba bo napewno nie zabawką 5A. :) Możliwe. Przez 300 sekund ładujesz 5 A, by potem przez 5 sekund pobierać 300 A. Jak miałem problem z alternatorem też tak robiłem. Dodano po 4 W moim samochodzie czasami alternator przestawał ładować, lub ładował tylko na...
To teraz zmierz na słupkach akumulatora . Gdy będzie niższe / 14,6V to przy jakich obrotach silnika?/ , oczyść klemy i słupki oraz sprawdź przewód PLUSOWY z aku do alternatora.
Witam. Mam problem z inst. gazową w astrze 93 rok. Mianowicie na ciepłym silniku auto gaśnie szarpie i szarpie. Dzieje się tak na wolnych obrotach. Wymieniłem już świece kable filtr gazu i powietrza. Alternator po remoncie. Silnik krokowy nowy. Szukam pomocy bo normalnie zwariuję. Nie mam już czego powoli wymienić. Na benzynie wszystko ok.
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
Witam kolegów. W Oplu Astra G 1,7 dti padł mi regulator napięcia oraz diody . Zostało to wszystko w expresowym tempie wymienione. Alternator wrócił na swoje miejsce, próba odpalenia autka i się zaczęło: 1.Stacyjka przekręcona w pozycję 1- silnik nie pracuje- załącza się pompka wspomagania 2. Po odpaleniu silnika obroty na biegu jałowym osiągają około...
Efekt jest taki ; na potencjometrach pedału gazu napięcie za wysokie , dwa błędy trzeci błąd wyżej przytoczony. Silnik się uruchamia jednak po naciśnięciu na pedał gazu, zapala się, check,serwis i nie mamy pod nogą gazu silnik przechodzi w tryb awaryjny obroty silnika 1400/min na dojazd do serwisu.
Popraw wszystkie połączenia z masą, a szczególnie przy fartuchu nadwozia (obok akumulatora) i podłużnicy. Następnie zmierz napięcie ładowania na alternatorze (na biegu jałowym i na obrotach), jak i stan samego odłączonego akumulatora (może mieć zwarcia).
Trzeba wymontować alternator i go rozebrać. W tylnej części obudowy są duże i małe diody. Od wzbudzenia są małe.
Zobacz czy nie ma śniedzi na oczkach masowych od silnika do karoserii a także od klemy masowej do karoserii. nie starte szczotki tylko bieżnie do których szczotki dolegają są wykonane z miedzi i w końcu kiedyś się zetrą do zera. Dodano po 2 Zapomniałem zapytać jak wygląda napięcie lądowania w trakcie gdy masz włączone światła i dmuchawę (na wolnych...
hej mam problem z alternatorem napięcie w instalacji mierzone na włączonym silniku wynosi 14,4 V. Jednak na wzbudzeniu na wyższych obrotach potrafi wynieść 18V czy tak ma być czy trzeba coś wymienić. Czasami kontrolka przy wyższych obrotach się żarzy
Witam, w astrze zapaliła mi się kontrolka ładowania, a po chwili wspomaganie przestało działać. Obroty podniosły się do 1000-1100. Wcześniej około 850. Astra odpala bez problemu, pasek klinowy cały. Czy może to być wina akumulatora???? Czy też może alternator? Na jakie koszty się szykować ? i czy można bez obaw kupić alternetor z allegro nowy za około...
Najwyraźniej akumulator dostał zwarcia. Włóż sprawny i się przejedź. Jeśli nowy będzie się rozładowywał, może to być wina regulatora napięcia w alternatorze. Prawdopodobnie dodatkowo trzeba będzie udać się na usunięcie błędów z komputera, jeśli przy okazji zwarć się lekko nie zważył bo i tak bywa.
Pierwsza diagnoza to alternator założyć na stół do badania alternatorów i wtedy wszystko można o nim powiedzieć. Wyznaczymy jego charakterystykę obroty- napięcie, natężenie. Obroty przy jakich wygasza kontrolkę ładowania. Obroty przy jakich zaczyna oddawać prąd, jaki prąd wzbudzenia pobiera wirnik. Jeśli alternator na stole przejdzie pozytywnie test...
Sądząc po regulatorze alternatora to masz silnik 1,4NZ lub 1,2NZ(na pojedynczym wtrysku), w tych silnikach alternator jest zamocowany na gumowych podkładkach i powinien być dodatkowy kabelek od śruby naciągu przy alternatorze do masy silnika. Zmierzyć spadek można woltomierzem przykładając sondy do obudowy alternatora i silnika (pomiar spadku na masie),...
proszę o pomoc mam astre z 1,7td isuzu. podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka od ładowania.pasek jest cały,napięcie na wolnych obrotach bez obciążenia 14,3 V po obciążeniu spada do 12,5V, wraz ze wzrostem obrotów napięcie wzrasta nawet do 18V. co to może być?
Witam, A ja już się chciałem umawiać na regenerację alternatora, mam identyczny problem w astrze g z17dtl, na wolnych obrotach to miganie, pulsowanie widać bardziej, natomiast powyżej 1300obr/min jest już mniej widoczne a nawet prawie zanika. Jak włączę ogrzewanie tylnej szyby, światła i wentylator to też prawie nie pulsują. misiekdg Też tak miałeś?...
i przedtem mierzyłem to na wolnych obrotach ładowanie jest ok 14 a jak wszystko włącze to ok 13.1 to nie wiem odbija mu
Wg.tego modelu napięcie na klemach akumulatora przy silniku pracującym na wolnych obrotach powinno wynosić 13,8-14,4v po zgaśnieciu kontrolki ładowania.
Mam samochód OPEL ASTRA F 1.7 DTL X17DTL , problem dotyczy ALTERNATORA , jest to alternator 70A DELCO REMY . Otóż dzieje się tak , że po odpaleniu silnika brak wzrostu napięcia , mimo że kontrolka ładowania gaśnie , a pasek zaczyna piszczeć . Po około 2 minutach pracy silnika napięcie nagle rośnie i pasek nie piszczy , wszystko jest dobrze . Dzieje...
teges zapomniałeś że przy chamowaniu nikt nietrzyma nogi na pedale gazu co zatym idzie na wolnych obrotach jest podawana mała dawka paliwa więc po naciśnięciu chamulca silnik zgaśnie bo będzie miał zadużo powietrza a zamało paliwa zadławi go, i ktoś tu ma rację ps czujnik temp w kolektorze ssącym koszt w servisie opla 50zł sprostuje ten czujnik jak...
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Poleciał regulator napięcia tak jak myślałem. Wstawiłem alternator 100A i po kłopocie silnik trzyma na obrotach przy użyciu naraz kilku urządzeń elek. :D Temat rozwiązany
Dzięki za szybką odpowiedź ,a przymierzam się do wymiany łożysk bo słychać jest taki odgłos jakby całe łożysko latało w gnieździe i dzieje się to przy wolnych obrotach oraz przy ruszaniu.Jeszcze raz dzięki za tą "tokarkę"
wygląda tak, jakby alternator nie doładowywał i przy obciążeniu siadał. sprawdź ładowanie miernikiem, jakie masz napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku bez i z obciązeniem.
Witam serdecznie. Mam problem z moim samochodem. Jest to trzeci alternator jaki mi padł w przeciągu roku. Obecnie mam zregenerowany alternator ale od tego czasu pojawia się co jakiś dziwna sytuacja. Samochód po mroźnych nocach odpala normalnie, ale po 1-2 km drogi zaświeca się czerwona kontrolka od akumulatora, alternatora. Taka czerwona ze znaczkiem...
możesz sprawdzić napięcie jakie masz na wyjściu z alternatora czasem jest skorodowne połączenie przy rozruszniku (gdzie kabelek od altenatora łączy się z tym od akumulatora) ale wtedy na wyższych obrotach kontrolka żażyła by się
Co do świateł to rozjaśniają się przy dogazowaniu. Zwalony mostek (ktoraś dioda) lub regulator. Alternator najlepiej do wymiany na nowy. podciąg sobie troszkę obroty i jak się rozjaśniają to jest dobrze bo wiesz ze ci ładuje alternator podładuj sobie akumlator jeszcze i sprawdź ładowanie
Dwie Astry z 93r, jedna C16NZ, druga C20NE. W obu taki sam alternator Delco tylko w tym C20NE większa średnica kółka. Napięcie ładowania bez obciążenia jak zimny 14,9 jak się trochę rozgrzeje 14,7. Niezależnie od obrotów cały czas równo trzyma. Czyżby oba uszkodzone? Wiem że było już trochę takich tematów ale tam było wspomniane że wraz z obrotami napięcie...
Przekaźniki i elektrozawory od LPG mogą dawać nawet 3A (tyle miałem w astrze a to nie ma przecież znaczenia) cewka zapłonowa też może dostawać prąd zaraz po przekręceniu kluczyka kolejne 2A i jeszcze garść drobiazgów typu sterownik i inne przekaźniki. Można zrobić eksperyment co konkretnie zasila ów bezpiecznik odpalając samochód i wyjmując go, jak...
Przewód od masy może być, ale miałem takie coś w Astrze i kontrolka świeciła caly czas bez względu na obroty. Jeśli przerwa między rozrusznikiem i alternatorem, to wtedy też świeci cały czas. Może luźny pasek? Jeśli nie, to trzeba wymontować i sprawdzić wszystko- najczęściej siada któraś dioda i wtedy mostek do wymiany
astra alternator alternator astra alternator wolne obroty
automapa głosy halogenowy transformator kalkulator przerwań
stacja pogodowa auriol stacja pogodowa auriol
UNI-T UT207A – słaby kontrast LCD, przyczyny i poprawa czytelności wyświetlacza LG Portable AC IR Codes with OpenBK BK7231: Capture, Decode, and MQTT/HA Control