Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
Po odłączeniu regulatora, masz maksymalne ciśnienie dużo ponad normę. Odepnij wszystkie przelewy które idą do zbiornika i patrz gdzie pojawia się ropa - tam ucieka ci ciśnienie. Odrobina wtyczki od wtrysków, to jest prosty problem.
Wtryski do wymiany o ile ciśnienie z pompy na listwie OK.
kolor dymu? biały uszczelka pod głowicą. Niebieski z zapachem niedopalonej ropy, świeca żarowa, lejąca końcówka wtrysku, zbyt niskie ciśnienie sprężania. To tyle co do zimnego.
sterownik pompy dom regeneracji dawka do bani ale sprawdz jeszcze kont wtrysku musi być idealnie z taką dawką turbo napewno nie będzie chodzilo
A mierzyłeś ciśnienie w tym czasie, jak nie chce poprawnie pracować? Co się dzieje z czasem wtrysku, wzrasta? Do ilu?
Przecież zdejmowałeś filtr przy niepracującej pompie .Wiec skąd miało być ciśnienie?Mogło być ale jakbyś zaraz wymieniał ten filtr po wyłączeniu silnika - zawór zwrotny jakiś czas utrzymuje to ciśnienie po zgaszeniu. Jak wymieniłeś filtr paliwa to teraz najpewniej teraz zbadać ciśnienie manometrem na wtrysku. Będziesz wiedział czy pompa siadła czy regulator...
Potrzebuje podpiąć sygnał odpowiedzialny za sterowanie wtryskami, ponieważ w moim modelu wtryski nie mają kabelków więc potrzebuje wpiąć się chyba? w pin sterownika ECU. Niestety nie da rady, w tym samochodzie wtryskami steruje ciśnienie.
sprawdz szczelność zasilania paliwem,a jaki kolor ma dym po zapaleniu na zimnym,ciemnu czy niebieskawy,czy jak regulowałeś wtryski to ciśnienie zostało prawidłowo uregulowane do typu pompy wtryskowej
Jeżeli pompa słabo buduje ciśnienie lub któryś wtrysk daje za bardzo w przelew to silnik może równo pracować ale będzie miał problem z uruchomieniem.
Układ nabija ciśnienie,wtrysk się nie otwiera. Trzeba wtrysk zobaczyć. Może być tak źe jest za małe ciśnienie i temu nie wraca nadmiar.
Prędkość przy kreceniu to 180obr na min a ciśnienie na listwę omon rail 27 bar
A wtryski na przelew ile puszczają?
Regulator ciśnienia powinien być jako cały zespól z pompą w zbiorniku. To tam szukaj. Chyba wtryski przepuszczają co jest raczej nieprawdopodobne.
Jak masz podwinięty orging to problem będzie dalej bo pompa zrobi ciśnienie (1bar) i paliwo będzie się lało dalej. Jedynie odpięcie pompy paliwa prze wyjęcie wtyczki (pod tylną kanapą masz rewizje ) lub wyjąć przekaźnik pompy paliwa. Nie pamiętam czy bezpiecznik chyba nr 2 zasilał coś oprócz pompy.
do sprawdzenia wtrysk, ciśnienie na wtrysku, cewki. miałem kiedyś taki przypadek w oplu astra g uszkodzona była fajkocewka pozdrawiam
3,5-3,8 bara - to jest prawidłowe ciśnienie.
Komputer nic nie pokazuje jak działa a jak nie pali to wszystkie parametry się zgadzają? Jakie wtedy jest ciśnienie na listwie?
Należy sprawdzić ewentualnie wyregulować ciśnienie.
Disagnistyka to nie tylko sprawdzenie błędów silnika w oplu to tez bloki pomiarowe a w nich wartości rzeczywiste otrzymywane z czujników,a u ciebie do zaobserwowania,dawka paliwa,kat wtrysku i ciśnienie doładowania
... i jeszcze ciśnienie palifka ...
Zrób mu reset BLM jak masz czym . Przydało by się też odczytać parametry. Bo jak trzyma ciśnienie, to albo to albo ECM. Lejące wtryski raczej wykluczamy.
Jaki rodzaj wtrysku bo to ważne
U mnie przy temperaturze 90-95 czasy otwarcia to 2.4-2 ms. Który czujnik steruje otwarciem wtrysku ?
własnie jest problem że nie podaje na wtryski bo jest za małe ciśnienie robocze ma być w granicy od 190 do 300 a ma 160 bar sprawdziłem to na dodatkowym wtrysku ustawionym na to właśnie ciśnienie
Skoro problem jest na benzynie szukałbym problemu w układzie paliwowym, pompka, filtr paliwa, wtryski, sprawdź ciśnienie paliwa.
Ten błąd jest źle tłumaczony - powinno być problem z ciśnieniem paliwa - za niskie. Spradź podczas jazdy jak zachowuje się ciśnienie na listwie CR. Wtryski, pompa wtryskowa itp itd
No więc do sprawdzenia sterowanie wtrysków (w tym emulator), same wtryski i ciśnienie paliwa (pompa, filtr, regulator).
Sprawdź ciśnienie paliwa, a wtrysk nie ma stałego napięcia tylko impulsowe(przerywane)
A nie wpadłeś na pomysł, że może należałoby sprawdzić wpierw ciśnienie paliwa i popatrzeć w parametry - temperatura silnika, czas wtrysku?
Zmierz ciśnienie sprężania.
No nie wiem, wypadanie przez wyższe ciśnienie? NIe wiadomo czy zegar pokazuje dobrze. Domysły. Lewe powietrze w dolocie ,niskie ciśnienie paliwa,złe sygnały z ECM.Na to stawiam.Bo cewka wtryski niby podkładane.
Tam jest wtrysk wielopunktowy ?, jeśli tak, to ciśnienie paliwa 3bar
Masz silnik 1.4 , ale który bo był 90 koni i słabszy . Dobrze by było wymienić świece (bo rzadko kto o nich pamięta) , nie zaszkodzi sprawdzić ciśnienie paliwa , ewentualnie wtryski (zwłaszcza jeśli jest gaz) .
Zerwany/ścięty klin, pęknięty wałek, krzywy wałek. W dziurę po wyciągniętym wtrysku podać ciśnienie i sprawdzić czy coś tam się utrzyma.
Wyjmij wtryski podaj odpowiednie ciśnienie i sprawdź czy leją.
Ciśnienie tak j/w kolega pisał oraz czas impulsu wtrysku do zmierzenia.
Mianowicie mechnik żeby weliminować nieszczelną puszke paliwa paliwa wstawił mi przezroczysty filtr omijający, żekomo pekniętą puszke filtra. Ale dalej jest to samo, w przezroczystym filtrze widać że rano zostaje tylko 1/4 paliwa w tym filtrze. Miałem wymieniane przewodziki od wtrysków, takie króciutkie, to też nie pomogło. W czwartek odstawie go zpowrotem...
Sprawdzałeś czy jest paliwo na wtryskach, jakie pompa daje ciśnienie, rozrząd ok?
Witam Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa za pomocą diagnostyki czy jest dobre. Wtryski masz sprawne?
Po wymianie końcówki wtrysku musisz go ponownie wyregulować , sprawdzić ciśnienie .Co do spalania , to zobaczysz po wymianie końcówek . :|
Podaj zasilanie na wtryskiwacz i zobacz czy podaje paliwo jak kręcisz rozrusznikiem. Jeżeli podaję to problem w instalacji. Jeżeli nie podaje to za słabe ciśnienie benzyny lub uszkodzony wtryskiwacz.
Proszę bardzo: Ile wynosi ciśnienie sprężania i jak ustawiony jest moment początku wtrysku ? Bo określenie "kompresja dobra" nic nam nie mówi. Tak samo ze zbyt wczesnym kątem wtrysku silnik będzie palił gorzej niż z ustawionym prawidłowo. Wtryskiwacze jak mają ustawione ciśnienie otwarcia?
Ale praca silnika była głośna .Potem drugi przestawił wedle komputera . Ustaw prawidłowo kąt wtrysku, ciśnienie sprężania profilaktycznie też do sprawdzenia.
18 odpowiedzi, a błąd nie ma nic wspólnego z usterką. Zmierz ciśnienie gazu. Nie napisałes co sie dzieje na benzynie?
Ciśnienie Paliwa Jest Okey. Czy może też być przyczyną jedno punktowy wtrysk ?
Wykonaj diagnostykę komputerową, sprawdzisz czy jest komunikacja, zezwolenie na start, ciśnienie paliwa, a może przy okazji wyjdą jakieś błędy.
Rozumiem że auto na wtrysku? trzeba sprawdzić ciśnienie paliwa, silnik krokowy no i wskazanie czujnika temp.
a oprucz tych czterech wtrysków, jaka pojemnośc i kod silnika?, ciśnienie paliwa sprawdzone?
Sprawdź ciśnienie pompy paliwa przy dojściu do wtrysku(przewód bliższy ścianie grodziowej). Powinno wynosić +-3bar
Witam po dłuższej przerwie. Niestety astra znowu nie jeździ, ale po kolei... zbiornik paliwa został wymontowany i wyczyszczony, przewody paliwowe też. Wtryski poszły do sprawdzenia do warsztatu. Wtryski ok. Astra przestała odpalać na zimnym. Ciśnienie na listwie ok 7 bar, więc pompa poszła na regenerację - padnięta jedna sekcja. Wszystko wróciło do...
Ale gazownik będzie wiedział jakie ciśnienie ma ustawić i zrobi mapę do tego od nowa, lub poprawi. Nikt nie jest w stanie wywróżyć jakie masz tam wtryski.
ciśnienie 3.2 bara a W monowtrysku???
Witaj, Czujnik wału to chyba nie jest, ponieważ nawet gdy go się odłączy, to jest jeszcze drugi na pompie wtryskowej i komputer bierze z niego sygnał o położeniu. Pozdrawiam Dodano po 7 Jeszcze coś. Podłącz się komputerem, wyłącz przekaźnik pompy (czyli załącz go na stałe) i spróbuj zapalić. Gdy zapali od kopa, to znaczy, że to immo. Jeżeli nie zapali,...
Ja bym się przyjrzał czujnikowi temperatury silnika dla sterownika silnika, skoro to zależne od trasy i rozgrzewania auta, tak samo sprawdziłbym ciśnienie paliwa czy jest odpowiednie, ostatnio w moim oplu (16SZR - podobny do Twojego) na benzynie szarpało odpalanie trwało z 5 sekund , sprawdziłem ciśnienie paliwa na wejściu do wtrysku i okazało się że...
Proszę - diagnostyka, ciśnienie doładowania, kąt wtrysku, dawka... Jeszcze coś trzeba podpowiedzieć? A tak naprawdę to turbo do naprawy (chyba).
Ciśnienie jest wytłoczone na obudowie- liczba bar. Nie nastawia się ciśnienia większego bo to szkodzi pompie. Ciśnienie jest ważne ale nie najważniejsze. Wtryskiwacz ma dobrze rozpylać, nie może "lać" a strumień rozpylania ma być stabilny, nie może zmieniać kierunku itp. bo znaczy to,że końcówka się przycina. Jeżeli chodzi o ciśnienie to silniki z bezpośrednim...
Miałem podobny przypadek w Fieści, przyczyną było zbyt wysokie ciśnienie paliwa na wtrysku, objawy takie jak u ciebie. Komp w tym przypadku nic nie pokazywał.
Za ciśnienie odpowiada regulator ciśnienia, umieszczony w zespole wtrysku obok wtryskiwacza. Przy takich rozbieżnościach nie wiem, czy w ogóle by jechał, więc podejrzewam manometr.
Sprawdz kąt wtrysku i ciśnienie .Albo daj sobie spokój i jezdzij nim do jesieni i go opchnij bo zimą będziesz pod nim gore rozpalał .
Skoro jest bez zmian to wynika z tego, że wtryskiwacz, mimo, że pracuje nie domyka się i stąd zalewanie. Może regulator ciśnienia jest uszkodzony i daje za wysokie ciśnienie. Pompa od Vectry z tym samym silnikiem co twój?
To wtrysk synchroniczny, czyli wtryskiwacz otwiera się równo z wyzwoleniem iskry - skoro na gazie jest dobrze, to układ zapłonu odpada. Szarpanie to z reguły zbyt mało paliwa - ale żeby tego dociec trzeba by się jednak uczciwie do roboty przyłożyć - raz zmierzyć ciśnienie paliwa, a dwa patrzeć na czas wtrysku i wskazania lambdy.
To musisz sprawdzać na piechotę , kąt wtrysku czy nadąża za wyznaczonym , ciśnienie powietrza doładowanego , przepływ powietrza z przepływomierza że tak powiem podstawy .Układ jest wyczulony na egr więc byłby błąd na pewno .
Miałem w 1.6 Opel Astra 3 wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze, to obudowa katalizatora pękła z gorąca. Niby odcinał cylinder, ale tylko na wolnych obrotach. Podczas jazdy musiał na niego palić, bo spadku mocy nie było. W Astrze powodem był niedomykających zawór i utrata ciśnienia w cylindrze. Dodano po 32 Jak wtrysk będzie lał, to i ciśnienie spadnie...
Moim zdaniem założyliście pompę od jednopunktowego wtrysku (ciśnienie max 1bar) zamiast pompy, która powinna tłoczyć ok 3,5 bar. Trzeba podłączyć manometr i sprawdzić ciśnienie paliwa
Sprawdź jeszcze ciśnienie sprężania, wyprzedzenie wtrysku, oraz końcówki wtryskiwaczy. To tak na początek :D Jak ci mechanik zmieniał pasek, to mógł się zająć i zapłonem.
Podobną usterkę miałem u siebie w Astrze, wymieniłem cały wtrysk, świece itd. po wymianie pompki paliwa usterka znikneła. Pompka podobno dawała za małe ciśnienie. Pozdrawiam
oczywiście wtrysk wielopunktowy i powtarzam: nie ma żadnej nieszczelności paliwowej. To nieszczelność tylko i wyłącznie związana z podciśnieniem na górnej części regulatora.
Natomiast gdy odepnę wtyczkę od zaworu regulacyjnego, Niektóre samochody gasną po takim zabiegu, co ciekawe Kangoo gaśnie, a megana z takim samym systemem wtrysku, tylko głośniej pracuje. A synchronizacja rozrządu. Nie ma zezwolenia na budowanie ciśnienia później jeszcze zezwolenie na wtrysk musi być.
Witam. Potrzebuje pomocy przy diagnozie niskiego ciśnienia na listwie cr w mojej astrze układ wtryskowy bosch . Opisze co juz zrobiłem na poczatku dałem wtryski do sprawdzenia są ok kolejna sprawą było czyszczenie zaworu regulującego dawkę paliwa na pompie , posprawdzane czujniki położenia wału , wałka rozrządu , czujnik temperatury . Zostało mi jeszcze...
Jak były sprawdzone wtryski? Zmień mechanika a już tłumacze dlaczego. Co ma CIM do odpalania skoro auto odpala wspomagane plakiem ale później pracuje na paliwie poprawnie? Właśnie NIC!!!! Dlatego go zmień bo paple głupoty. Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia? Świece grzeją?
A czujnik temperatury ktoś sprawdzał może uszkodzony i pokazuje cały czas temperature -20 st C i chodzi tak jakby na ssaniu. Wszystko wymienione a sygnały do tych czujników co wymieniane są, bezpieczniki dobre, trzeba to wszystko sprawdzić. Sprawdź jeszcze ciśnienie paliwa na listwie i wizualnie wtrysk czy nie ,,leje"
Może to nie jest wina zapłonu tylko wtryski się przycinają ? Sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej . Jakie kody błędów po wystąpieniu usterki. ECU w warunkach domowych raczej ciężka sprawa.
Z filmiku z obrotomierzem to szału nie zrobimy. Masz OpCpm, to daj parametry , punkt zaczepienia jest potrzebny. Ciśnienie paliwa, czas wtrysku, map, zawór powietrza ...... itd cokolwiek. Co widać w parametrach kiedy masz "brak reakcji na pedał gazu' ?
Daj do pompiarza komplet , tzn pompę - przewody wys. ciś. - wtryski ....cudów nie ma .DTL 1.7 ma 68PS. Podaj kod silnika.Jednocześnie zmierz ciśnienie sprężania na cylindrach..... .
Nie jest to pompa bosch która była sprawdzana w serwisie Sprawdza pod kontem tej usterki? Dodano po 58 Jakie ciśnienie na rampie podczas kręcenia rozrusznikiem?
No gdzieś ta benzyna sięleje w ten silnik: albo regulator ciśnienia paliwa prepuszcza, albo ciśnienie paliwa kosmiczne, albo wtrysk(i) pociekają albo (raczej mało prawdopodobne) wysterowane za bardzo. Jaki czas na wolnych ?
Spokojnie bez nerwów jeżeli odpowietrzałeś pompę z poluźnionymi przewodami wysokiego ciśnienia to niestety ale tak tej pompy nie odpowietrzysz. Weź wszystkie przewody wysokiego ciśnienia po dokręcaj dość mocno chyba ok 60nM i wtedy odpowietrz jak już odpowietrzysz to wtedy próba odpalenia. Mi nawet jak powietrze szło z powrotu przy odpowietrzaniu to...
Witam, Panowie, minęly 2 lata i w dalszym ciągu mecze się z odpalaniem,pale z gazu w trybie awaryjnym. Papa pozostawiona nawet na noc ma odpowiednie ciśnienie do rana, czujnik temp. Wtrysków sprawdzony. Wtryski odkręcane, pylą. P.S. Przepraszam za błędy pisałem z telefonu
Witam! Mam problem, Auto kopciło i w miarę nieźle zapalało, oddałem go na sprawdzenie wtrysków. Gościu stwierdził ze jedna końcówka wtrysku była całkowicie padnięta a 3 były uszkodzone wiec zaproponował wymianę wszystkich 4 na nowe...wymienił ustawił ciśnienie na 130 chyba, wkręcił do auta i teraz nadal kopci (na czarno) i jeszcze gorzej zapala niż...
Wtryski jak wtryski, nie ma w nich nic nietypowego, chyba że je rozkręcałeś . Pozostaje ci zaopatrzyć się w stosowny sprzęt i ustawić prawidłowo ciśnienie otwarcia i początek tłoczenia.
Mam Opla Astre III z silniem diesla 1.7 CDTI 100 KM. Auto posiada pompę wtrysku Boscha typu Common Rail o oznaczeniu 0445010086 i wszystko byłoby w porządku gdyby nie brak w pompie czujnika regulatora ciśnienia. Miałem pecha bo ktoś go wykręcił z pompy. Podobno nie idzie dostać tego czujnika jako samodzielnej cześci. Tak przynajmiej twierdzą w serwisie...
Może zawór stawia za duży opór, ciśnienie na wtryskach jest za niskie i komp łapie błędy, zdiagnozuj auto lub po prostu wywal ten zawór i sprawdź czy kontrolka się zapali.
Teraz zniknał błąd, pompa załacza się dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem, czy tak ma być ?? Tak, tak ma być. Z tego co wiem tak nie ma być.Po przekręceniu kluczyka pompa pracuje przez chwilę ,podaje ciśnienie na wtryski i się wyłącza.Zaczyna pracować w momencie kręcenia rozrusznikiem.Pytanko -kiedy wymieniałeś filtr paliwa?
Sugeruję sprawdzić układ zasilania paliwem (filtr,pompa,ciśnienie), dodatkowo czujnik temperatury silnika. Podaj oznaczenie silnika (np. C16NZ), bo nie wiemy nic o tym silniku (wtrysk np.?) Pozdrawiam.
Trzeba by było sprawdzić ciśnienie na wtryskach i same wtryski. Nie zawsze jest to pompa lecz... niestety najczęściej. Trzeba sprawdzić jakie ma cisnienie na wszystkich wtryskach po kolei. Jak wyglądają same wtryski, podkładki pod nimi itp.
Sprawdzałem wtryski na przelewach jest ok. Nawet jak jeden wtrysk miał przelew 10 razy większy niż pozostałe(niedawno był regenerowany) pompa dawała radę. Wieczorem spróbuję odłączyć regulator, można to zrobić bezpiecznie, ciśnienie zbytnio nie wzrośnie?
A było może sprawdzane ciśnienie na cylindrach? Wg mnie to na prawdę warto sprawdzić.
a wady o których mówisz to wina pompy wtrysków paliwa (jeśli chodzi o nieodpowiednie ciśnienie), bo jak pompy to chyba już auto na złom trzeba zawieźć to chyba b. droga rzecz
Wszystko do sprawdzenia, możesz zamienić wtryski miejscami i bedziesz wiedział. A to że iskre widać to nie znaczy że jest odpowiednia, w komorze panuje ciśnienie więc iskra aby się pojawić ma inne warunki.
Sterownik nie wie jakie jest ciśnienie paliwa. Ma tak zaprogramowane (albo nie )by włączać pompę paliwa na chwilę po zapłonie. Potem po wykryciu sygnału z czujników wału/wałka włącza pompę /wtryski na stałe aż do wyłączenia zapłonu. Jak jesteś pewny że włączała sie po zapłonie to orócz wymiany sterownika nic tam nie zrobisz. No chyba że jest jakiś oczywisty...
Przecież to z matematycznych (bardzo prostych) wyliczeń wynika zastosowanie wyższego ciśnienia przy wielopunkcie, trzeb tylko znać zasadę działania takiego sterowania. Sam też go jak widzę nie znasz, a zabierasz głos. Wyższe ciśnienie, to precyzyjniejsze wtryskiwacze i krótszy czas ich otwarcia - a co za tym idzie precyzyjniejsze odmierzanie dawki...
Trzeba się podłączyć z diagnozą i zobaczyć mu w parametry, co tam słychać, jak czas wtrysków, co przepływomierz pokazuje, jak lambda pokazuje. Ciśnienie paliwa, też by nie zaszkodziło sprawdzić, tam na listwie wtryskowej jest taki dydek do podłączenia manometru.
/Opel Astra 1.4 92 z instalacją gazową na pełnym wtrysku/ Witam, Mam taki problem, samochodzik nie odpala na zimnym - po nocy. Ale jak się go pociągnie (hol) lub popchnie jak ktoś woli :D, to z odpala, po chwili gaśnie... ale jak już drugi raz się powtórzy tą czynność to jak już odpali to chodzi. Jak pochodzi to jak się go zgasi to następnie odpala...
Carrot i inni - myślicie że on wie gdzie jest powrót, gdzie regulator ciśnienia. Myślisz że faktycznie je mierzył? Czym i jak? To zapytaj gdzie się wpinał. zwykłym manometrem, a wpiąłem się w listwę zasilającą wtryski. Po prawej stronie jest coś w rodzaju wentyla. Coś jeszcze chcesz wiedzieć panie kolego?
Każdy silnik o zapłonie ZI z elektronicznym wtryskiem paliwa musi posiadać urządzenie blokujące przepływ paliwa w układzie dzięki temu w układzie pojawia się ciśnienie. Wtryskiwacze to zwykłe elektrozawory a to że z nich tryska paliwo to tylko zasługa odpowiedniego ciśnienia w układzie. Tzw regulator ciśnienia paliwa jest zawszę na powrocie paliwa z...
Ciśnienie paliwa, filtr, regulator ciśnienia paliwa, wtrysk bądź wtryskiwacze (nie napisałeś czy masz silnik 8V na pełnym wtrysku bądź monowtrysku, czy 16V), podciśnienia a nawet świece zapłonowe. Opcji jest wiele, chociaż podejrzewam, że może brać "lewe powietrze" tłumaczyło by jazdę na pół gazie. Czy na LPG są jakieś problemy? Instalacja której generacji?
Na to, że nie masz pojęcia co robisz, a o zasadzie działania silnika to już na pewno. Jakim cudem ( i pompką) zwiększasz ciśnienie wtrysku do 7 barów i wskaźnik pokazuje mieszankę ubogą? To jedno. Drugie - co steruje korekcją ciśnienia/czasu wtrysku w funkcji doładowania? Bo chyba kompresor nie jest "zapięty na sztywno" i autonomicznie, a dawką steruje...
Witam mam problem z moja astra ,po nocy ciężko odpala trzeba podgrzać parę razy świece i za 3 razem po kilku sekundowym kręceniu odpali później odpala z pierwszego. Wymienione były wtryski-rozrząd-świece-filtry-olej-pompa bosch po regeneracji mierzone miał ciśnienie 28bar . Paliwo nie schodzi do baku świece grzeja .
Jak zmienia się czas wtrysku w trakcie występowania usterki ? zachowuje się jakby brakowało paliwa, czy iskry? strzela w dolot? pozostawiając na biegu jałowym pracuje normalnie ? No, i najważniejsze. sprawdź ciśnienie oleju. To nie żart.
astra wtrysku astra początek wtrysku zetor ciśnienie wtrysku
synchronizacja czasu windows delphi mondeo wężyk zelmer
piekarnik samsung piekarnik samsung schemat
Czy zużyty kabel SATA lub dysk HDD SATA może powodować BSOD? Błąd A01/800 na sterowniku Buderus - czujnik temperatury zewnętrznej