Gałki górne fajne określenia, zbieżność do poprawy
Po pierwsze to podłączenie pod kompa i odczyt błędów. Trzeba też sprawdzić wszystkie węże układu podciśnienia i czy zmienna geometria turbosprężarki pracuje w pełnym zakresie, to są rzeczy na początek.
Czyli hamownie mają. Trzebaby pogmerać w dolocie z zapiętym komputerem i poglądem parametrów bieżących. Do szybkiej oceny tych podzespołów wystarczą logi dynamiczne, ew wysterowanie spod dignoskopu i fizyczna obserwacja reakcji. Zacznij od dokładnego obejrzenia dolotu. Błąd może być też spowodowany problemem ze zmienną geometrią turbiny lub jej sterowaniem.
soft z wersji bez sterowania zmiennej geometrii ?
A czy przypadkiem w silniku z oznaczeniem DTL turbina nie ma zmiennej geometrii .
Byłem u mechanika, rozruszał jedną z tych gruszek z przodu silnika - pomogło na chwilę Dobry był. A pomiar podciśnienia,? Sprawdzenie czy cięgno geometrii porusza się w całym zakresie bez zacięć? Sprawdzenie odczytu z czujnika położenia? Bez tego to tylko wróżka pomoże .
KOlego do sprawdzenia Przeplywka , czujnik cisnienia na dolocie , Geometria turbiny moze sie zacierac dodakowo sprawdz doładowanie jakie jest. Bez kompa ciezko bedzie wywnioskowac co mu jest bo trzeba sie oprzec na parametrach bierzacych
Prawidłowo przy każdym grzebaniu w zawieszeniu z możliwym naruszeniem geometrii powinno się ją ustawiać na nowo, teraz zależy co chcesz uzyskać bo jak masz stare opony (jeździsz na nich już np ostatni sezon) to ustawienie geometrii garażowymi sposobami tak żeby nie ściągało do żadnej ze strony i było w miarę ok ma sens, jednak gdy chcesz pojeździć na...
Cały czas psuje mi się łożysko amortyzatora.(czwarte) Zaciera się ponieważ wykrzywia się ta blaszka i pracuje nie równo i ociera o tą osłonę plastikową. Na zbieżności przy wydruku zobaczyłem dopiero teraz że pochylenie sworznia zwrotnicy w tym kole wynosi +13 a w drugim gdzie wszystko jest ok +6. Auto na spręzynach Eibach -30mm. Witam, no troche trudne...
Bzdury wypisujesz. . Kąt pomiędzy osiami konwerterów a poziomem około 6 stopni A co to za teoria? Być może bzdurą jest te 6 stopni ( nigdy tego nie mierzyłem faktycznie mogą być 3 )ale , że konwerter na Astre niżej to fakt Dodano po 1 Ale jak mam to ustawić, skoro mój uchwyt nie daje mi możliwości ustawić tego niżej tylko w jednej linii :-? ? Jest...
wyciągnolem turbine wyczysciłem (tak zeby nie było podejrzeń o zacinajaca sie kierownice zmiennej geometri) Możesz to rozwinąć? Bo nie widziałem tam zmiennej geometrii, nie mówię że nie ma.
O ile geometria była prawidłowa, to szukaj odpowiedniej końcówki.
Do sprawdzenia podcisnieniowa grucha, sterująca geometrią turbo. Miałem identyczny przypadek w VW TIGUAN TDI 170 KM
Sprawa dymienia rozwiązana, mianowicie turbina trochę przepuszcza i gdy auto jeździ w trasie to dymi mniej, jazda po miescie, nie rozgrzany silnik -dymi bardziej ,jednak cały czas borykam się z spadkiem mocy przy stałej prędkości 4 lub 5 bieg gdy jedziemy ze stała prędkością zapala się check i traci jakby turbo ,kilkakrotna reakcja gazem lampka gaśnie...
Najpierw zrób geometrie przodu. Mi to wygląda na zbyt rozbieżne koła. Poczatek to wlasciwa geometria ,a pozniej co mozna zrobic,,poprawic.
stawiam na sprezyne, moze jest peknieta, albo pochodzi z innego modelu zakladam ze geometria jest w granicach tolerancji
Nie wiem czy zawieszenia od astry wytrzymają. Do tego kłopoty z ich montażem- geometria moowania Mc Phersona, słabe półośki i przeguby. Wyszedłem z założenia że zawieszenia od T4 są najprostrze. Jeden zespolony mechanizm przykręcony do ramy, bardzo solidny- duże przeguby, grube półośki, solidne łożyska. Większe momenty do przeniesienia jak w ciągniku.
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Opony do kitu, miałem juz kilka razy z tym problem, po wymianie auto nie ściągało jeśli geometria i zawieszenie jest ok
To jak masz dawce to w czym problem to naprawic. Po mojemu niemasz doładowania wcale lub odpowiedniego. I niema tam zadnej geometrii i faz.Zwykła turbina upustowa.
instalacja ma 7 miesięcy i 8 tys km zawór wymienię i zobacze co dalej z tym gó......... A palił wcześniej mniej? Ile wachy palił? Geometria zawieszenia OK? Bryka nie bita? Felgi proste?
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Dzisiaj sprawdzałem ustawienie rozrządu i są normalne koła, bez zmiennej fazy. NIE zmienne fazy rozrządu tylko ZMIENNA GEOMETRIA DOLOTU!! Objawy masz idealnie pasujące do nieotwierających się klapek w kolektorze...
Cześć, borykam się z problemem zerowego przyśpieszenia w zakresie obrotów: jałowe-2k . Po osiągnięciu "magicznej granicy 2k" dostaje takiego momentu że ślizga kołami. Czy ktoś, kto się zna na tym sterowniku (Denso dece01) może mi powiedzieć czy takie wartości powinien wskazywać przepływomierz? Warto też zauważyć że czasami sobie maleje, a czasami rośnie,...
Zobacz czy jest olej w wężu łączącym turbinę z kolektorem dolotowym. Czy wirnik turbiny rusza się na boki? Nowa turbina to 1/2 wartości tego samochodu, więc w grę wchodzi albo regeneracja albo zakup już zregenerowanej turbiny. To prosta turbina, baz zmiennej geometrii więc regenerować ją jak najbardziej można.
Turbina jest ze zmienną geometrią czy stałą? Dodano po 3 Sterowana elektronicznie czy podciśnieniowo?
Ciśnienie w ogumieniu sprawdzone? Mogło skrzywić drążek kierowniczy lub zwrotnice. Pomiar zbieżności i geometrii osi przedniej wyjaśni sprawę. Może skończy się tylko na ustawieniu w.w .
Głównie trasy do i z Polski a po mieście rzadko. Nie patrze na przebieg roczny bo to nie ma sensu skoro jednoska pb będzie mnie kosztować rocznie więcej. Bardziej chodzi mi o to jak się sprawuje meganka z tych roczników,diesel? Czy i jakie problemy występują? Obecnie mam c4 II 1.6hdi bez dwumasy,stała geometria i ostatnie 3-4lata sporo jeździła po mieście...
Widzę, że wywołałem spore zamieszanie. Dziękuję wszystkim za komentarze. Dlaczego pytałem o bęben? Ponieważ w jakiejś literaturze do Astry znalazłem w opisie "przed odkręceniem śrub zaznacz położenie koła na jego obręczy i piaście, aby podczas montażu można było umieścić je w tym samym położeniu". Nie dotyczyło to co prawda bębna hamulcowego, ale kto...
Polutować, pokombinować, ja bym się jeszcze pokusił o montaż większej turbiny z geometrią z Vectry C 2.2 TDI. To mógłby być fajny projekt ;) a Ci się lutować nie chce :P
Wersja z oznaczeniem 16V DI na tylnej klapie to silnik X20DTL o mocy 82KM, wersja DTI ma silnik X20DTH i 101KM. Słabsza wersja nie ma intercoolera i jest słaba jak na masę tego auta. Turbina jest mała i o stałej geometrii, "idzie" od samego dołu, nie ma turbodziury i charakterystycznego "kopnięcia" powyżej pewnych obrotów (które albo jest efektem końca...
jak już pisałem we wstępie: jechałem astrą z takim samym silnikeim i miała dużo lepszą elastyczność na niskich obrotach - prawie taką jak benzyna. Na pewno mam jakąś usterke, tylko bez pomocy serwisu nie da się jej zdiagnozować w 5 minut - stad pytanie. A poza tym to turbina pracuje cały czas, tylko ma stałą geometrię łopatek i na wolnych obrotach kręci...
A geometria karoserii? Jeśli auto było po wypadku, to może mieć krzywe lub przesunięte podłużnice, zdeformowaną tyną część pyty podłogowej lub przesunięte miejsca mocowania tylnej belki - w tym wypadku żadna "regulacja" nie jest możliwa.
no to pewnie czujnik do wymiany. podobno lubia sie psuc i takie sa objawy ze przy wyzszej temp daja zle odczyty. poszukaj tematów na temat tego czujnika. a propo czujnika ciśnienia to 1,7 ma turbine chyba zwykła bez geometrii wiec powinna miec wezyk idacy z muszli zimnej w turbinie do gruszki na turbinie. jeśli tak to czujnika cisnienia nie ma
Monblock to dwa konwertery połączone ze sobą wspólna obudową do której zamontowano także przełącznik DISEqC. Ustalona odległość konwerterów sprawia, że od geometrii anteny parabolicznej zależy odległość kątowa satelitów "widzianych" przez oba konwertery zawarte w monoblock. Warunek optymalnego odbioru satelitów HotBird i Astra przy typowej odległości...
TD-100 może już być za duży. Monblock to dwa konwertery połączone ze sobą wspólna obudową do której zamontowano także przełącznik DISEqC. Ustalona odległość konwerterów sprawia, że od geometrii anteny parabolicznej zależy odległość kątowa satelitów "widzianych" przez oba konwertery zawarte w monoblock. Warunek optymalnego odbioru satelitów HotBird i...
Może turbina, zatarta geometria, sterownie podciśnieniem ( wężyki, zaworek podciśnieniowy), nieszczelność, maf sensor, kto to wie co u Ciebie? Diagnostyka tyle razy się pisze o tym samym, nie trzeba od razu lecieć na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14...
Ciężko samemu do tego dojść (zwłaszcza jak się nie miało kontaktu większego z motoryzacją - pomijając jazdę autobusem) ale w aucie do 7 tysięcy to najważniejsza nie jest marka ale poprzedni właściciele i ich dbałość o samochód. Trzeba pojeździć, pooglądać i może się coś znajdzie godnego uwagi. Dodatkowo zapomnij o samodzielnym wyborze auta - musisz...
Jeśli boisz się dwumasy to poszukaj Kii Ceed (w wersji I przed FL, silnik 1.6 jest bez dwumasy, po FL chyba zależało już od wersji, 5 biegowe na pewno nie miały dwumasy - resztę musiał byś doczytać), do tego niektóre wersje miały turbo bez zmiennej geometrii łopatek - prostsza i mniej awaryjna. W autach z roczników 2006-08/09 nie ma DPF, a wtryski uchodzą...
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Na temat geometrii ( kształtu ) lamp nic w ustawie nie jest powiedziane. Zastosuj się do wymiarów podanych w drugim poście. Lampy muszą mieć homologację jako DRL ( światła do jazdy dziennej).
Nom ten pik to może być zafałszowanie nie jest to moment w którym występuje błąd, z resztą jak dobrze rozumiem czerwony wykres to ciśnienie które ma być i występuje zawsze po przekroczeniu cienienia tak jak by turbina odpuszczała. Tam jest turbina z zmienią geometrią czy klapą upustową ? Nie kręcił ktoś przypadkiem sztangą przy turbinie i nie jest źle...
Mjonczyk - ja nie skreślam malowanych, skreślam walone ;-) Wbrew pozorom można kupić auto, które na pierwszy rzut oka wygląda na ostro bite (gril, maska szyba - czy nawet dach), ale geometria i silnik będą OK. Np po sarnie czy pieszym. Jarosx9 - moim zdaniem ustawodawca pomyślał dobrze, wykonanie jest fatalne. Przegląd okresowy powinien eliminować auta...
Jak przyzna się ,że auto było naprawiane to też go nie sprzeda. Kupiłem już drugi samochód, który był naprawiany i miał lakierowany element lub dwa, co nie miało żadnego wpływu na geometrię nadwozia i późniejsze użytkowanie. Nie wiem co w tym złego, wstyd przed sąsiadami czy coś? Absolutnie bezwypadkowe samochody są te nowe w salonach, ale póki co...
Nie jest węższa wiązka tylko jest silniejszy sygnał co pozwala odebrać słaby z transpondera np. beamu UK w Polsce. Warunki odbioru wiadomo najlepsze na zachodzie Polski, wschodnia cześć to już praktycznie ciemność no chyba że trafi się na dobre miejsca gdzie jeszcze dociera sygnał. Chyba czegoś do końca nie kumam. Można w uproszczeniu przyjąć, że wiązka...
Barthezzz no to coś nowego sie dowiedziałem bo potocznie sie mówi zbieżność , natomiast jeśli Ci chodzi o fachowe słownictwo to jest ustawienie geometrii zawieszenia ,oczywiście przód i tył,np.kąty znoszenia,wyprzedzenia ,pochylenia i zbieżność kół przednich i tylnych pomijając niektóre w niektórych pojazdach są nieustawialne. ponadto bicie kół przy...
Masz klasyczną turbinę, która charakeryzyje sie tym, że "późno wstaje". Lepszy efekt jest przy turbinie ze zmienną geometrią Przy mniejszej ilości spalin łopatki lepiej ukierunkowują strumień spalin co wpływa na ogólą sprawność turbiny. W Twiom przypadku możesz zrobić ewenualnie chipa, lub założyć porządnego boxa (nie chip rezystor). Nie od rzeczy przy...
Hehe żarówki ala xenon!jeśli nie są to philips blue vision tylko np. "zenon" to jest wielka ch...a :!: Nie dość że mają fatalną geometrię to ledwo co mieszczą się w granicy normy strumienia świetlnego(bardzo słabe oświetlenie drogi)i to przy mocy 100/90W :!: Policji nie podskoczysz,na opakowaniu pisze dokładnie że są to żarówki przeznaczone do wizualizacji...
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Zgadza się tylko że moim zdaniem źle ustawione światła nie dyskwalifikują od razu auta i potrzeby zamówienia lawety. A już np nie załączający się wentylator chłodnicy i gotujący się płyn jak najbardziej, bo trudno tak jechać z przegrzewającym się silnikiem. A czy aby na pewno ASO za te 250 zł zrobi cały przegląd? Bo jeśli to tylko zawieszenie, geometria,...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
Jeżeli mowa o 1.4HDi o mocy 68KM, to jest to tani w serwisowaniu silnik z prostą turbiną i niskim spalaniem, nowszy o mocy 90 koni ma już turbinę ze zmienną geometrią, więc koszty ewentualnej naprawy rosną. Jednostka 2.0HDi 90KM jest też prostą konstrukcją, więc tańszą w naprawie i serwisowaniu od wersji 107KM. Zatem, jeśli szukasz taniego w naprawie...
Więc tak: na zdjęciach w raporcie widać że auto było stuknięte z tyłu po lewej stronie oraz lekko wgniecione drzwi od kierowcy Była podobna sprawa niedawno. Zapewne auto nie ma zachowanych punktów stałych przy pomiarze geometrii nadwozia. Tłumacząc na zrozumiały język, auto zamiast w rzucie pionowym być prostokątem jest rombem. Jeden z klientów też...
[quote="michael82"]Czujnik obrotów wału korbowego. Korzystając z Tech2 warto było spojrzeć na F2-wyświetlenie danych - prędkość obr. silnika w czasie kręcenia rozrusznikiem. Usterka dość typowa. Wymień czujnik i Asterka odżyje :-) Pozdrawiam![/quote Właśnie dokładnie tak jak kolega opisał. Na Techu obroty silnika 0. Pomiar rezystancji czujnika( znajduje...
Ten multiswich jest robiony na rynek niemiecki dla MPEG2. Można go używać dla MPEG4, ale poziomy wyjściowe MUSZĄ być niższe. Generalnie to nie jest najnowsze urządzenie i nie był projektowany pod DVB-T 8k. Wejścia satelitarne są nieporównywalnie lepiej zrobione niż naziemne. Podobnie uważaj na poziomy sygnałów satelitarnych, jak uruchomisz, to dokładnie...
to nie stuki tylko trzeszczenie gumy o metal jak dla mnie, choć gdyby to była Honda powiedziałbym że to sworzeń dolny wahacza dolnego -wracając a od zewnątrz tego nie słychać ? może tuleje drążka kierowniczego , łożysko górne amora ...... za dużo możliwości posłuchaj od zewnątrz Stworznie wahacza były ona wymienione, ale tak jak pisałem post wyzej...
. oczywiście te auta mają spore przebiegi - zwykle 25-30 tys. km/rok to minimum. Oho, ja bym po pierwszym miesiącu zwolnił handlowca który tyle by jeździł, no ale napisałeś minimum, więc zgoda, średnio wychodzi 3x tyle ale takie odkupują pracownicy do komisu wstawiają te co nalatały 5x tyle co napisałeś Znalazłem taka skodzinę https://www.otomoto.pl/oferta/...-dwustr...
Jeden z najlepszych diesli montowanych w oplu, wile opinii jakie czytasz to stereotypy pisane przez użytkownikow ktorych silniki mają zapewne setki tysięcy kilometrów. Każdy samochód się psuje, każdy też i ten ma swoje "bolączki" Nowoczesne diesle również te innych marek... mogą tylko nijednokrotnie pozazdrościć pewnie takiej jeszcze niezawodności jak...
Co to za gadanie, że gdybym miał 35 tys to czerpałbym z luksusu... Człowiek jak wypracuje te pieniądze to kupuje z głową, nie z dupą dla wygody. Każdy kupuje takie auto na jakie go stać, tzn. takie które stać go utrzymać. Za 35 tys można kupić nowe auto, proste konstrukcyjnie i jeździć bez obaw kilka lat, np. Citroen C- elysse, itp. Zakup auta używanego...
Witaj.Dam Ci dobrą radę .Nie słuchaj tych historii o wyważaniu kół, krzywych tarczach hamulcowych,albo źle dopasowanych klockach hamulcowych,niektórzy nawet mowią że to wina "jajowatej" opony.Ludzie gdzie sprzedają jajowate opony ???chyba ,że kupisz z drugiej ręki ...Ale do rzeczy.[url=http://www.oponeo.pl/opony-d... podobny problem...
ale dopiero jak uzyska odpowiednie obroty to zmienna geometri się otwiera po przez nadciśnienie w takim małym baniaczku co czasem się zacina i wtedy dostaje odpowiednią ilość spalin co powoduje doładowanie
Troszkę przystępnej teorii. Oczywiście nie dla zawodowców a dla początkujących zainteresowanych tematem aby jeśli tu zbłądzą też coś zyskali. http://www.aval.com.pl/odbior-tv-sat http://www.aval.com.pl/instalacja-sateli... "Po aptekarsku" Zasadniczo, dla pełnego, superwydajnego wykorzystania właściwości energetycznych, anteny parabolicznej-"podświetlanej...
........ W przypadku ZEZA i tak działa jedynie 50% anteny!!! ....... Drogi "piotr-elblag'. Dlaczego przy "zezie' antena działać ma na 50%. Przecież, każdy konwerter odbiera to co z nieba do niego dotrze. Wcale nie dzieli się sygnałem z sąsiadami /choćby było ich kilka.,pomijając niewielkie zmniejszenie powierzchni , wynikające z geometri układu/. Na...
Jak duze jest to spalanie? Jesli todziej sie tylko chwilowo to jest to spanie chwilowe. Moze byc ono wieksze niż progonoza dlugo terminowa. Jesli mas dostęp do interfejsiku obd to poleca zajrzeć. Ta sa dwie opcje spalanie chwilowe i długo terminowe. Jeli dziej sie taki stan przytkania czesto ze zwalin i przyspiesza to trzeba zobaczyć w ukladzie pliwowym...
Turbo to nie jest silnik elektryczny że się włacza albo wyłącza. Palisz auto i wirnik startuje napędzają go spaliny aż do momentu zgaszenia silnika. Prędkość obrotów wirnika turbiny uzależniona jest od spalin im więcej obrotów silnika tym więcej spalin i większe obroty turbiny, jedyne odstępstwo od tej prostej reguły to zawór upustowy w turbinie który...
Autor chce zakupić powiedzmy coś pokroju octavii 2 - temat juz walkujemy ze starym luksusowym mercedesem - kolego /kolezanko myślisz, że ktoś chce wpaść w taką przepaść czasową ludzie ida z postępem - może sam sprzedaj wychwalonego pod niebiosa kia czy tam hundaja i przesiadz się do audi a8 z 1996 roku z 65tyś km na liczniku. Co to za porady? Dwa może...
https://obrazki.elektroda.pl/4944889600_... Czasami nie za bardzo wiem, jak zacząć artykuł, tak jak teraz. Temat niby prosty - historia pomiaru czasu, chronologia horologii. Ale co można napisać o czasie? Na pewno to, że mamy na jego punkcie niejaką obsesję. Wielu ma go za mało, albo wcale go nie mają, niektórzy zaś za dużo i nie wiedzą,...
telewizor geometria precyzja geometria zapieczona geometria
sprawność klimatyzatora giełda elektroniczna katowice trawienie elektrolityczne
czujnik czadu kidde transformatory sieciowe zatra
Zakres korekt w mikrosekundach w układach wtryskowych i systemach GPS Odblokowanie hamulca ręcznego w Citroen C6