Próba olejowa ale raczej dół silnika do remontu. Niestety ten typ tak ma że przy 200 tys km większość silników traci kompresję na którymś cylindrze.
Zamień przewody 2 i 3.Chyba że uszczelka między cylindrami,to sprawdź kompresję.
Sprawdź: - rozrząd, brzmi jakby przeskoczył, - wężyki wszystkie w szczególności do MAPa, - sprawdź MAP, - kompresja. Pozdrawiam
Zamknięta przepustnica robi podciśnienie w kolektorze i cylinder zamiast napełniać z ciśnieniem atmosferycznym napełnia się z ciśnieniem niższym co zaniża pomiar. Raczej nie do 0. Z remontem głowicy nie tak szybko trzeba najpierw sprawdzić czy jest do remontu. Naprawa silnika po taniości nie ma sensu chyba że próbujesz sam i w ramach DIY choć wątpię...
Jakie wartości kompresji? Brakuje iskry, czy kluczowania wtryskiwacza?
Witam miałem podobny problem gdzie X16XEL strzelał, miał iskre i nie odpalał. Winą strzału z dolotu jest nieprawidlowe ustawienie rozrządu, na skutek tego przeskoku moglo przygiąc zawory. Sprawdź kompresje i bedzie wszystko wiadomo skoro iskra jest i paliwo jest. Strzela bo zawory mogą być pogięte lub w nieodpowiednim miejscu się domykają. Wystarczy...
Możliwe usterki: - przepalone świece żarowe, - zapowietrzający się układ wtryskowy, - słaba kompresja na jednym cylindrze.
Pomiar kompresji.
Wystarczy założyć nowy pasek zq 30 zeta i zmierzyć kompresję...
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Sprawdź kompresję. Cewka była nowa czy używana ? Podmień kable zapłonowe
Na 90% wypalony zawór wydechowy Dociekliwym pozostawiam dorobienie teorii dlaczego w 8V oplach zawory wydechowe padają zwykle na 3. cylindrze... ;)
Dokonaj pomiaru kompresji.
Rozrzad jest ok
Jak pluje w w tył, to ja bym sprawdził kompresję. i rozrząd.
Jeżeli zawory są pogięte, a pewnie są bo to nie jest silnik bezkolizyjny to nie szukałbym w nim kompresji.
No to wałek krzywy jest. A jak zgaśnie to kręci jak bez kompresjii? Gdy kręcę "ręcznie " to czuć minimalną kompresję.
Jaki rejestruje błąd? Pomiar kompresji i stan świec zapłonowych
Zmierz kompresje
Świece, cewki, rozjechane mapy benzyny. Nieszczelny parownik, kompresja itd.
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Podzielam opinię, w tych silnikach był problem z uszczelniaczem cewki, stąd woda w cylindrze nr 1 (kolega miał ten sam przypadek). Do sprawdzenia przewody, kompresja i cewka.
Możliwe, że się nigdy nie dotrze. Wszystko zależy od owalu w cylindrze, pierścieni. Zrób pomiar kompresji.
Jak iskra jest na wszystkich świecach,a tak napisałeś,to nie cewka. Szukać reszty-zasilanie w paliwo i kompresja.
Ten silnik już tak po prostu ma. Ratowanie go poprawi sytuację tylko na chwilę. Pomijam już fakt, że nawet jak był nowy to miał ledwo 105 KM. Po remoncie parametry będzie trzymał tylko chwilę (kompresja...).
Astra kręci teraz, jak by nie miała kompresji. Jak nie blokuje przepustnica to rozrzad powiedział papa. Sprawdź czy kręcą sie wałki . Albo nagraj dźwięk tego kręcenia.
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
za rozrząd zainkasował 1000 zł Pełna opcja: - pasek ~50zł - rolka ~120zł - pompa wodna ~200zł - 2 simeringi ~30zł - nowy płyn chłodzący ~50zł Ceny części dość wygórowane, zostaje 550zł za góra godzinę roboty? edit: Zapomniałem jeszcze o dolnym kółku zębatym bo czasem wymaga wymiany, ~150zł.
Bez gazu, na tygodniu podjadę sprawdzić kompresje.
Potrzebujesz manometr czyli PRÓBNIK DO MIERZENIA KOMPRESJI.
Samochód czasami ciężko zapala tak jak w załączniku mechanik mówi że to silnik do wymiany ale trochę nie chce mi się w to wierzyć, macie może jakieś pomysły? Na jakiej podstawie tak twierdzi , pomierzył kompresję na zimnym i ciepłym - jakie parametry ???
Wszystkie podciśnienia sprawdzone czy nie dostaje się gdzieś lewe powietrze ? Kompresja sprawdzona ?
Sprawdź ustawienie rozrządu jak będzie ok to zmierz kompresje.
silnik jest po remoncie kapitalnym. kompresja jest.
Ciśnienie paliw ma być 3 Bary względem podciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli 3 bary max. Po odpaleniu około 2,3 bar. Kompresja poniżej minimum.
Są 4 opcje : świece żarowe, wtryski, pompa lub brak kompresji .
Tak w sumie głupie pytanie, a kompresję mierzyłeś?
Kompresje zmierzyłeś?
Zmierz kompresję cylindrów.
30 tys. km na LPG i nadal brak problemow, total 145 tys. km, kompresja idealna.
albo swiece (piszesz ze nowe,ale czy grzeja),albo zapowietrzenie(powstawiac przezroczystw przewody do i z pompy),albo kompresja
Że nie ma kompresji w cylindrach?
Kręci jak by chciał zapalić - znaczy szybko - znaczy kompresji brak. Jeśli nie wyciskałeś samoregulatorów to zostaw tą robotę dzisiaj - jutro kompresja wróci.
Jak będą źle ustawione wałki to kompresji nie będzie...
Nie czytasz kolego na wstepie kolega pisze ze kompresja sprawdzona
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Do VIII 92 roku przy układzie zapłonowym EFZ-i z wału korbowego, od IX 92 w 16V z wałka Dodano po 25 Sprawdź kompresje
Witam jak już koledzy opisali ten silnik jest kolizyjny wiec głowice masz do zrzucenia prawdopodobie masz pogięte zawory najlepiej wykręcić świece i sprawdzić kompresje to będziesz wiedział na 100% na którym z cylindrów się pogieły pozdrawiam
w momencie wybuchu mieszanki samostartowo-tlenowej jest tak silne kopnięcie w tłok że w dobrym silniku może urwać wał korbowy i dochodzi do tego całkowity brak kontroli nad momentem zapłonu takiej mieszanki zainteresuj się co jest przyczyną "niepalenia" astry - jeśli brak kompresji a nie chcesz remontować to możesz traktować samostartem aż do końca...
A moc jest? Kiedyś miałem korby zgiętę.
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
Tak sobie myślę też że tak wysoka kompresja może być spowodowana zużyciem pierścieni, co za tym idzie olej dokładnie uszczelnia i przez to taka kompresja.
Zamień miejscami świecę i wtryskiwacz 1z2 cyl. Pomierz kompresję.
kogut117: no to skoro podciśnienie się nie zmienia no to albo kanał w przepustnicy przytkany (żadko), albo wężyk od mapsensora sparciały (zazwyczaj), albo sam mapsensor (nie zdażyło mi się) albo złączka/wiązka zgniła/przetarła się gdzieś Waldi: możesz mieć piękną iskrę i paliwo i powietrze a i tak nie zapali jak masz jeszcze np zapłon bardzo przestawiony...
Astrze H, powodem braku kompresji był krzywy wałek rozrządu. Ja w to nie uwierzę! Czy miał ktoś podobne problemy? A jakie jest ciśnienie oleju w silniku?
Najprawdopodobniej gaz zrobił swoje, czyli swiece do wymiany potem pomiar kompresji jak się nic nie zmieni.
Mechanik stwierdził, że to dziwny przypadek i od poniedziałku zabieram się za głowice, bo po tym ciąganiu na lince i sprawdzeniu jeszcze raz wszystkiego po kolei wyszło się że jest za niska kompresja.
witam! Mam problem z odpaleniem auta rano(silnik oplowski),czym wiekszy mroz,tym musze dluzej krecic.Swiece zarowe,filtry paliwa,powietrza wymienione,zaplon maksymalnie przyspieszny,kompresja dobra,prosze o pomoc astra f95
Żeby silnik odpalił potrzebuje paliwo iskre i kompresje. Sprawdzaj po kolei.
To X18XE jak mniemam. To dość trwałe silniki, w odróżnieniu od lubiących olej X16XE(L). Jak zapłon ok (a kable? a cewka?) to proponuję zmierzyć mu kompresję.
Możliwe, że to wina cewki, ale dla pewności sprawdź jeszcze kompresję cylindrów, powinna być w przedziale 12-15bar.
Sprawdź kompresję jak wystąpi problem.
Ciśnienie paliwa - bardzo ważne i Kompresja silnika - bardzo ważne. Może paliwo się cofa? Po odpaleniu, zgaszeniu i ponownym odpaleniu efekt ten sam? Ciężko pali? Czy może już odpala dobrze ?
nie wmówicie mi chyba że silnik który ma 16 atmosfer (kompresja) jest zużyty do końca?
Sprawdź kompresję czy akurat nie jest na granicy minimalnej na zimnym silniku
U mnie w jednym przypadku były przetarte przewody przy wejściu do pompy, w innym cewka straciła zasilanie po ingerencji gaziarzy. Ponieważ oba silniki dymiły i brały olej, wnoszę, że uszczelniaczy zaworów już nie było. Natomiast samo kręcenie, jakby bez kompresji.
Wymiana świec nie pomoże, ta astra którą męczyłem miała robiony pomiar kompresji. Nie robiłem go sam, ale nie wierzę, że mechanik wkręcił te same świece w swój cylinder. Błąd sygnalizowała przed i po pomiarze.
Zestaw do badania kompresji na allegro jest za 50 PLN. Badanie spalin na stacji podobnie (podczas wypadania zapłonu).
Odczytaj te błędy jednak.Pomimo niskiej kompresji na tym jednym cylindrze nie powinno być problemu z przekroczeniem 50km/h.Jako ciekawostkę Ci powiem ,że kiedyś po zerwaniu paska rozrządu w astrze 1.4 na jednym z cylindrów miałem kompresję 0 bar a mimo to całkiem sprawnie pojechała sobie po inny silnik.Bynajmniej nie blokowała ruchu drogowego ;-).
Pierwszą rzeczą którą musisz zrobić podpiąć kompa zczytać b łędy i wtedy, sprawdzić to czy w ogóle silnik dostaje paliwo :?: , a potem zaczynamy od kabli, świec, wężyków podciśnienia no i czy w ogóle jest kompresja. :D
jeśli nie walnięty czujnik to może kawałek kompresji poszedł sobie między pierścieniami
Zacznij od uszczelnienia DIS, wymiana oringa to 15 minut roboty. Wyczyść wszystko a potem warto zmienić świeczki i kable a potem ewentualnie szukać co dalej. Czy jest wszędzie iskra, pomiar kompresji itd...
Sprawdź kompresję na cylindrach, przy zimnym silniku.
Jak nigdy nie dodawałeś jakiegoś złotego środka do uszczelnienia chłodnic a zakładam, że nie dodawałeś to pozostaje uszczelka wydmuchana. Jak nie masz czym sprawdzić kompresji to startuj w ciemno do uszczelki. Nie ma już raczej innych możliwości tego defektu. Całkiem niedawno trafiła do mnie Astra, że się klientowi zagotowała i ubyło płynu. Inteligentnie...
Kompresja na poszczególnych cylindrach do sprawdzenia. Check engine świeci?
Czyli instalacja gazowa była juz wcześniej i tylko zmieniona z jakiś powodów 3 miesiące temu.Dobrze rozumiem? Jak jeździsz na samej benzynie objawy te same?Kiedy były sprawdzane luzy zaworowe? Jakiś pomiar kompresji pasuje zrobić.
Dokładnie - zacznij od kompresji - raczej na 100% tu jest problem1
dzięki za reakcję. kompresja na cylindrach nie była sprawdzana więc nie wiem...auto ma przebiego 180.000 km, ale reduktor ma zaledwie rok stażu (20 tysięcy przebiegu). czy jest jakiś "domowy" sposób na zbadanie poziomu kompresji w cylindrach?
Albo nie ma iskry na tej świecy (uszkodzony przewód WN), jeżeli wielopunktowy wtrysk to wtryskiwacz. sprawdzić spreżanie może nie ma kompresji to nie bedzie spalał.
Napisał, że zmienił uszczelkę pod głowicą, więc przyjąłem założenie, że kompresja, rozrząd jest ok.
A jak wygląda kompresja na cylindrach?? Może któryś zaworek się wypala...
Zmniejsza pojemność skokową silnika (a dokładnie objętość samej komory spalania), przez co rośnie stopień kompresji.
W tych temperaturach jakie teraz występują zdrowy diesel i bez świec odpali. Ogólnie to świece sprawdza się amperomierzem a nie na iskre. Ale to nie świece są twoim problemem. Szukaj dalej. Kompresja, stan rozrządu
Przyczyn może być wiele. wtryskiwacz, świeca, cewka, komputer, brak kompresji. Jak sprawdzisz to wszystko będzie można debatować co dalej.
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej???
Trzeba powierzyć kompresje na cylindrach to troche rozjaśni sprawę.
Spray do czyszczenia przepustnic/gaźników radzi sobie z sadzami, tylko nie bardzo się nadaje żeby go wdychać bo jest toksyczny. A silnik dosyć raczej nie ma, bo w dniu rozebrania jechał ponad 160 A co to ma do rzeczy? Ja jechałem 190km/h z C16SE który już ledwo odpalał bo kompresji nie miał.
Pomiar kompresji wiele wyjaśni, ale objawy wskazują na uszczelkę pod głowicą ;)
sprawdź kompresje, to jest podstawa równej pracy silnika. Pozdrawiam
Często gęsto jak występuje gaz w tych silnikach. jest problem z luzem zaworowym i należy sprawdzić i go wyregulować w początkowej fazie pomiar kompresji jest mało miarodajny. Należy zdemontować pokrywę zaworów i dokonać pomiaru. Jak coś to zapraszam do naszej firmy na diagnostykę. Więcej info na pw. Jak pomogłem to ...
Obstawiam wtryskiwacze lub czujnik temp.A czemu brak kompresji odpada?Mierzyłeś?Do kompresji nie tylko wchodzi w gre uszczelka.
Myślę, że kluczową sprawą jest to czy w zbiorniczku wyrównawczym mamy olej czy czarną maź ze spalin. U mnie płyn chłodniczy jest czysty, natomiast na ściankach zbiorniczka wyrównawczego jest czarna maź ze spalin, ponadto lekko bije kompresja bo węże prowadzące do zbiorniczka twarde dlatego skłaniam się ku uszczelnieniu wtrysków. Nie widzę związku między...
Po pierwsze pomiar kompresji. Po drugie sprawdź kąt wtrysku. "Ciśnienie na ciepłym silniku ok 2,7 wiec tez w normie" - Ciśnienie czego? Jak możesz to napisz na virus_lx(at)o2.pl Napisz jeszcze czy na zimnym jak odpalasz to kręci jak by brakowało kompresji ? Zmierz jeszcze ciśnienie oleju.
No tak, ale jeżeli była by mokra od płynu od chłodnicy to by oznaczało uszkodzenie uszczelki pod głowicą co by jednocześnie powodowało zmniejszenie kompresji ,a kolega wyżej napisał że kompresja jest i to dobra. Pozdrawiam
Astra to trwały wóz, najsłabszym punktem jest blacha. To szarpanie to pewnie kwestia zapłonu; zmierz mu kompresje i możesz brać. Kupujesz niemal po cenie złomu. :idea:
ale wiecie co, wystarczy że go pchnę aby przełamać kompresję i wtedy zapali z kluczyka momentalnie.
Kompresja jest ok,czyli pasowałoby podłączyć pod komputer samochód?
to w takim bądź razie kolego sprawdź rozrząd i kompresję ,skoro na plaka nie pali to fizyczne uszkodzenie .
Kompresje kolega mierzył? Problem pojawił się nagle czy narastał stopniowo?
Podwieszajace się zawory to białaczka tych motorów. Kompresja będzie, iskra, paliwo a palić nie będzie..
husqvarna kompresji stilo kompresji kompresji zawory
marshall footswitch rozdzielczość kamery internetowej zestaw naprawczy pompa
JVC RX-301 LBK – napięcie żarówek podświetlenia skali, parametry 8V 0,3A, zamienniki LED Renault Trafic III – czy obudowa lusterka z wycięciem na migacz pasuje do wersji po lifcie?