Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
W załączniku schematy dla układu klimatyzacji Delphi oraz Behr.
Komputer nic steruje. Wszystko dopiero działa tylko i wyłącznie po wciśnięciu magicznego przycisku z gwiazdką. Poczytaj sobie co to w Astrze G moduł chłodzenia pod lewym reflektorem
Odpytaj moduł chłodzenia na błędy.
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
Nic nie blokować nie omijać w Astrze 2 jest moduł chłodzenia a presostat rezystancyjny.Elektro-sprzęgło załącza przekażnik w mdule chłodzenia.Ten moduł często pada.
Schemat dostępny na elektrodzie i trzeba kable przespiegować. Najczęściej kable gniją ok 15cm od wtyku sterownika wentylatora, moduły w środku padają scieżki i zdarza sie że piny od płytki poodchodzą. Zapala się kontrolka moduły chłodzenia?
Możesz się podłączyć z diagnozą do (w warunkach domowych np ABCOM) z modułem chłodzenia i popatrzeć co tam słychać. A sprężarka napewno się włącza? Popatrz na sprzęgło..... Jeżeli nie, to sprawdź napięcie czy dochodzi. Jeżeli dochodiz to wiadomo, cewka sprzęgła (a raczej taki dydek w środku) często pada. Na elektrodzie ktoś kiedyś opisywał jak naprawić....
Sprawdź dokładnie oba wentylatory, ponieważ układ chłodzenia działa w ten sposób, że są różne kombinacje włączenia, w tym dwa wentylatory szeregowo. Pewnie pada Ci wentylator ten od przodu i różnica w spadku napięcia (obciążenia) jest wykrywana przez moduł.
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
Moduł chłodzenia, ten na podłużnicy jest diagnozowalny interfejsem. Od tego trzeba zacząć.
To systemowy (buraczkowy) i nie ma nic do modułu chłodzenia.
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
Serio ten silnik był montowany w astrze G? Po drugie zobacz , skoro piszesz o module to weź do jasnej....... miernik w łapę i sprawdź czy sterowanie kontrolki wychodzi z modułu chłodzenia , czy tez masz uszkodzenie w wiązce lub masac.
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Tak czy siak-wskazana diagnoza modułu chłodzenia silnika.
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Naprawione. Przyczyną był zwarty przekaźniku, który umieszczony jest wewnątrz modułu chłodzenia.
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
zalał się moduł chłodzenia silnika.
A tam nie siedzi czasem moduł chłodzenia pod lewym nadkolem???
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Zmień program i interfejs. Do Opla to przynajmniej Opel Scanner.
piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu. jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach. ale to tylko gdybanie napisz czy...
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
Sterownik silnika to hybryda???
Padło wcześniej pytanie o ABCOMa. Sam interfejs można zrobić według kilku schematów powszechnie dostępnych na sieci. Jeden z nich chyba najprostszy tu http://www.pablo.it.pl/tech2/ Sam ABCOM do sciągnięcia np na autokąciku astry. Twój problem z modułem chłodzenia był też na tymże kąciku wielokrotnie wałkowany, są jakieś opisy samodzielnych (i udanych)...
A błędy jakieś się kolego pojawiają? Klimatyzacja jest?Diagnostyka modułu chłodzenia robiona?Sa wszystkie stopnie mocy?Jakie temperatury widzi moduł chłodzenia?Masz LPG?
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
coś nie tak z układem chłodzenia może być wina modułu.
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
A wtyczki od modułu oglądałeś dokładnie? Poszukaj na forum schematu układu chłodzenia z modułem i klimatyzacja z Astry G lub Zafiry A(to to samo) i posprawdzaj porządnie wiązki bo tam przeważnie tkwi problem.
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
ten moduł chłodzenia to nowy
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
z uszkodzonym czujnikiem, z uszkodzonym modułem chłodzenia silnika, z uszkodzonym sterownikiem silnika
Poszukaj opornika. A nie przypadkiem modułu chłodzenia pod lewym nadkolem?
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
Witek, a ile masz wiatraków? I jeszcze-jest moduł chłodzenia czy nie ma?
...Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Jeśli jest tzw."moduł chłodzenia" wystarczy że nie dostał sygnału obr/min silnika z ECU . A bez diagnozy komputerowej to faktycznie zostaje wróżenie.
Kolego jest to niemożliwe , trzeba diagnozować nie silnik a moduł wentylatorów.
Cześć , gdy sprężarka nie działa podepnij najlepiej żarówkę do wtyczki dwu pinowej zasilającej sprzęgło . Jeżeli świeci problem jest w sprzęgle gdy nie świeci w kablach lub module chłodzenia.
Bardzo dziękuję za fachową podpowiedź, ale mocno kolega przesadził z możliwościami sprawdzania testerem. Jestem użytkownikiem samochodu i żadnego specjalizowanego testera nie posiadam do takich sprawdzeń. Dziękuję za podpowiedź w sprawie zabezpieczenia termicznego. Powrócę do stanu poprzedniego. Jutro sprawdzę co się dzieje na poszczególnych przewodach...
potwierdzam co napisał elektrit już pare przypadków miałem na to winą był moduł sterowania chłodzenia sprawdź to
check silnika i "chłodniczka" A moduł chłodzenia silnika jakie błędy wali?
Jest to kontrolka awarii systemu chłodzenia, czyli wentylatorów, prawdopodobnie masz uszkodzony któryś z wentylatorów, lub moduł sterujący, moduł sterujący znajduje się z przodu po lewej stronie między zderzakiem a nadkolem, dochodzą do niego dwa durze złącza, odepnij je i zobacz czy nie są skorodowane, często tam też wilgoć wchodzi.
Ja to się wam dziwię, że tak bezstresowo udzielacie porad. A wiecie czy tam jest moduł chłodzenia silnika, czy go nie ma?
Znalazłem na innym forum, że, jest kilka linii diagnostycznych (piny 3, 7 i 12) i w opel scanner jest drabinka rezystorowa i słabo to przerzuca. Jak ręcznie połączyć przewody aby było ok? Dla właściwego rozpoznania dodam, że interfejs łączy się z autem 3 kabelkami: - zasilanie +12V to pin 16, - masa to pin 4,5 - linia K diagnostyczna, przełączana...
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
Odpowiedź jedyna jaka może tu paść już padła w poście #4.Przynajmniej w tym modelu i roczniku. Coś mi się zdaje, że w tym roczniku i modelu była też wersja bez modułu chłodzenia, była to wersja bez AC.
Ma moduł chłodzenia czy też nie ma?
W tej chwili błędów nie ma, kablem łączyłem się z autem z modułem chłodzenia, zaczynam testować ten moduł i połączenie się wiesza. Nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny...
Tak, wpierw trzeba sprawdzić, czy działaja obie prędkości obrotowe. Wystarczy wypiąć wtyczke z modułu chłodzenia i próbnie zasilić wentylatory osobnym przewodem.
za mało danych-moduł chłodzenia silnika Behr czy Delphi?
To jeszcze usłyszysz.... kolego MARK-62. Reszcie polecę zmienić fachowca na takiego co umie zdiagnozować układ klimatyzacji a w oplach dodatkowo elektronikę auta. Z nieszczęsnym modułem chłodzenia włącznie. Przecież do tego potrzeba raptem dwóch manowakumetrów za 300 zł. I wiedzy...
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Tam nie trzeba nic sprawdzać, trasa sygnału jest prosta- z czujnika na sterownik silnika, ze sterownika na deskę i moduł chłodzenia.
Info z presostatu, sterowanie wentylami i włączanie sprężarki to robota modułu chłodzenia
W żaden sposób, chyba, że oprócz presostatu chcesz dokupić jeszcze moduł chłodzenia
Sytuacja ogarnięta siadl moduł sterowania wentylatorów wymienilem i jest igła
Jest moduł chłodzenia czy nie ma? Ps-pozdrów swoją panią od polskiego.
Pytanie czy jest i gdzie S51 Czujnik oblodzenia parownika siedzi na parowniku i nie ma nic do zasilania presostatu. Diagnozowałeś moduł chłodzenia, w parametrach widać było ciśnienie w klimie?
W który miejscu wynalazłeś ten czujnik??? Źle napisałem numer bezpiecznika-F38:10A. Sterownik w lewym nadkolu nie ma nic do oświetlenia, to moduł chłodzenia silnika. Jedyna elektronika do oświetlenia, jak była w tych astrach i to w opcji, to moduł kontroli sprawności oświetlenia. Włącznik świateł stop siedzi nad pedałem hamulca i nie ma w nim żadnej...
Jeśli kolego wentylator ssący czy jak pisałeś "główny" chłodnicy nie działa po spróbuj go sprawdzić "na krótko".Bo to on przede wszystkim chłodzi płyn chłodniczy.Podejrzewam że jest on niesprawny skoro chłodzi tylko ten od klimatyzacji.Jeśli nie będzie chodził na krótko to poprostu brakuje Ci tzw.stopni mocy i stąd kontrolka. Jeśli byłby diagnozowany...
Co ma moduł chłodzenia do temperatury zasysanego powietrza przez silnik????
Ta puszka pod zderzakiem to moduł chłodzenia nie koniecznie połączony z lampami!.Odpowiada za sterowanie wentylatorami ,klimą.
Zrób diagnostykę modułu chłodzenia silnika. Jeśli zapaliła się kontrolka, musi być błąd w sterowniku.
Nie wywali checka tylko kontrolke przypominajaca wentylator chlodnicy. Nie wywali kontrolki bo zapala ją moduł chłodzenia, jak go nie ma to kontrolka nie świeci
Pod zderzakiem z lewej strony masz moduł chłodzenia, wypnij z niego złącza i włóż bezpiecznik jeżeli nie wybije masz uszkodzony moduł jeżeli wybije masz zwarcie na przewodzie.P
kolego-sprawdza się obie opornice, bo wentylatory mają 4 reżimy pracy, np praca szeregowa. Drugie to lipny ten elepśtryk, bo wszystko sobie sprawdzi zaraz we wtyczce modułu chłodzenia silnika. To tylko 10 minut roboty.
Chodzi o sterownik wentylatora?? To dlatego się włącza kontrolka, czy chodzi o to ze nie mogę sczytać danych z modułu układu chłodzenia silnika oraz co mam tam sprawdzić połączenia czy coś jeszcze??
Dopóki klimatyzacja działa i są poprawne ciśnienia to wszystko jest ok. A kontrolka modułu chłodzenia zapala sie żeby jaśniej w kabinie było co?
Z lewej strony za zderzakiem przednim jest moduł chłodzenia, możliwe uszkodzenie w czasie stłuczki. Diagnoza TECH powinna wyjaśnić sprawę.
A dlaczego ma się wyłączać ?????? to jest prosty układ klimatyzacji wyłączy się jak będzie za niskie ciśnienie w układzie (brak czynnika ) lub jak ją wyłączysz przyciskiem AC ... Ten trzy pinowy czujnik (analogowy )to czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje pracą wentylatorów i zabezpiecza sprężarkę (przez moduł chłodzenia lub ecm w zaleznosci...
Jest jeden czujnik... najlepiej się podłączyć z diagnozą i zobaczyć jaka temperaturę widzą zegary, jaką silnik, a jaką moduł sterowania chłodzeniem (występuje w wersji z klimą)
A tam masz moduł chłodzenia silnika i on steruje sprężarką i wiatrakakmi. Jest on w lewym przednim narożu, pod zderzakiem.
No to do wymiany bezpieczniki,wiązka,moduł chłodzenia,czujnik temperatury,czujnik ciśnienia klimatyzacji a może i nawet oba wentylatory. Druga opcja (tańsza) to diagnostyka dedykowanym sprzętem i napisz co wyszło.
ma też Astrę G Mam pewne skojarzenia ...... a zwłaszcza to ''G''. A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie.
Ja też-jest moduł chłodzenia czy nie? Dwa-czy któryś z podzespołów, tzn sterwonik silnika, moduł chłodzenia, przyrząd ( deska rozdzielcza) zgłasza błąd "czujnik temepratury chłodziwa-częstotliwośc zmian poza zakresem"?
Czy jest klima?, jakie oznaczenie silnika Z14XE? Jeśli jest moduł chłodzenia silnika (lewe nadkole) to zdaża się że są zaśniedziałe złącza lub zalane wodą.
I jak kontrola "smaku" spalin?Co do wody w wydechu to oczywiście jest to możliwe ale wtedy po porządnym nagrzaniu silnika i przeciągnęciu go po obrotach w czasie dość dynamicznej jazdy dymienie powinno się zmniejszać.Ciśnienie spalin plus temperatura = co nie wyparuje to wypluje ;-). Co do wycieku to pod przód auta można podłożyć kawał tektury i sprawdzić...
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Z włączoną klimatyzacją powinien pracować cały czas na niskim biegu, włącza się cyklicznie bo ciśnienie czynnika rośnie bez chłodzenia. wejść w moduł wentylatora Tam nie ma czegoś takiego, tylko w starszych modelach, w tym wentylator załącza sterownik silnika.
, zobacz przekażniki I ty myślisz,że on da sobie radę ze sprawdzeniem modułu chłodzenia silnika? Obsługa i naprawa AC w modelu Astra G jest łatwa,prosta i przyjemna. Warunek-nie zabierać się za to ze zwykłą lampką probierczą. Apropo-chetnie wysłucham jak w tym modelu można w warunkach podwórkowych sprawdzić czujnik ciśnienia :)
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Trafiła do mnie astra g 1999r kombi 2.0 DTI, ale od początku... Przy naciskaniu stopu, światła działały ok, ale na zegarach pojawiała się usterka układu chłodzenia ( pomaranczowa kratka z wentylatorkiem ) gasła wraz ze zdjęciem nogi z hamulca. Nie było bezpiecznika nr.35 od modulu chlodzenia, po jego wsadzeniu, kontrolka się nie zapala, układ działa,...
Człowieku, co ty robisz? Podstawy, później zabierasz się za robotę. Jeden czujnik i z niego korzysta sterownik silnika, deska i moduł chłodzenia silnika. O specyfice połączeń nie będę pisał bo temat pewnie by się rozrósł jak ten o corsie.
moduł chłodzenia astra astra moduł chłodzenia silnika moduł chłodzenia
rozpuszczalnik żywicy wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 satelitarny tuner analogowy
jacuzzi dmuchane jacuzzi dmuchane
Ergomaster Helios 5000 – instrukcja obsługi, dane techniczne, zasilanie, montaż Renault Kangoo I 2006 1.2 16V – numery katalogowe liczników, Jaeger, Sagem, VDO