Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
Moduł chłodzenia da się zdiagnozować. Podłącz komputer i powiedz jaki kod błędu. Wtedy będzie można coś powiedzieć
W Asterce masz tzw.moduł chłodzenia (pod zderzakiem plastikowa puszka)on steruje wentylatorami oraz klimą jak jest.Dopiero po odpaleniu ten moduł sprawdza wszystkie parametry .Tak jak napisał "elektrit"jest żle jak pali sie na stałe po odpaleniu ,a jak gaśnie to jest OK.
Możesz się podłączyć z diagnozą do (w warunkach domowych np ABCOM) z modułem chłodzenia i popatrzeć co tam słychać. A sprężarka napewno się włącza? Popatrz na sprzęgło..... Jeżeli nie, to sprawdź napięcie czy dochodzi. Jeżeli dochodiz to wiadomo, cewka sprzęgła (a raczej taki dydek w środku) często pada. Na elektrodzie ktoś kiedyś opisywał jak naprawić....
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Serio ten silnik był montowany w astrze G? Po drugie zobacz , skoro piszesz o module to weź do jasnej....... miernik w łapę i sprawdź czy sterowanie kontrolki wychodzi z modułu chłodzenia , czy tez masz uszkodzenie w wiązce lub masac.
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Komputer nic steruje. Wszystko dopiero działa tylko i wyłącznie po wciśnięciu magicznego przycisku z gwiazdką. Poczytaj sobie co to w Astrze G moduł chłodzenia pod lewym reflektorem
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
A tam nie siedzi czasem moduł chłodzenia pod lewym nadkolem???
Odpytaj moduł chłodzenia na błędy.
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Wentylatory mają chyba dwa biegi. W standardzie to je włącz czujnik temperatury. U ciebie jest to moduł chłodzenia pewnie. I tylko TECH 2.
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Podpinasz OP-COMA, wchodzisz w podwozie -> moduł chłodzenia i masz wszelkie info.
A błędy jakieś się kolego pojawiają? Klimatyzacja jest?Diagnostyka modułu chłodzenia robiona?Sa wszystkie stopnie mocy?Jakie temperatury widzi moduł chłodzenia?Masz LPG?
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
Moduł chłodzenia nie ma nic do alternatora. Zrobione już, pomógł kumpel z ASO Opla, w rozmowie tel. powiedział o co chodzi.
Jeśli kolego wentylator ssący czy jak pisałeś "główny" chłodnicy nie działa po spróbuj go sprawdzić "na krótko".Bo to on przede wszystkim chłodzi płyn chłodniczy.Podejrzewam że jest on niesprawny skoro chłodzi tylko ten od klimatyzacji.Jeśli nie będzie chodził na krótko to poprostu brakuje Ci tzw.stopni mocy i stąd kontrolka. Jeśli byłby diagnozowany...
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
check silnika i "chłodniczka" A moduł chłodzenia silnika jakie błędy wali?
ten moduł chłodzenia to nowy
Nic nie blokować nie omijać w Astrze 2 jest moduł chłodzenia a presostat rezystancyjny.Elektro-sprzęgło załącza przekażnik w mdule chłodzenia.Ten moduł często pada.
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Witek, a ile masz wiatraków? I jeszcze-jest moduł chłodzenia czy nie ma?
pytanie związane z przekażnikiem modułu chłodzenia silnika.gdzie ten moduł sie znajduje ? pod maska opla czy wewnatrz samochodu.prosze o bliższe informacje z góry dziekuje
Znalazłem na innym forum, że, jest kilka linii diagnostycznych (piny 3, 7 i 12) i w opel scanner jest drabinka rezystorowa i słabo to przerzuca. Jak ręcznie połączyć przewody aby było ok? Dla właściwego rozpoznania dodam, że interfejs łączy się z autem 3 kabelkami: - zasilanie +12V to pin 16, - masa to pin 4,5 - linia K diagnostyczna, przełączana...
potwierdzam co napisał elektrit już pare przypadków miałem na to winą był moduł sterowania chłodzenia sprawdź to
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
Kolego jest to niemożliwe , trzeba diagnozować nie silnik a moduł wentylatorów.
Witajcie. Pacjent: astra g z silnikiem x18xe1. Mianowicie silnik ładnie pracuje - ale jak jest zimny. Po rozgrzaniu do ok 75 stopni silnik gaśnie i nie można go już uruchomić, moduł chłodzenia silnika wyrzuca błąd i włącza wentylatory, po podłączeniu do op-coma występiują błędy związane z czujniukiem temperatury. Po ochłodzeniu da się zapalić do w/w...
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
jest moduł chłodzenia sinika tuż za zderzakiem, po lewej stronie
Ma moduł chłodzenia czy też nie ma?
Człowieku, co ty robisz? Podstawy, później zabierasz się za robotę. Jeden czujnik i z niego korzysta sterownik silnika, deska i moduł chłodzenia silnika. O specyfice połączeń nie będę pisał bo temat pewnie by się rozrósł jak ten o corsie.
A dlaczego ma się wyłączać ?????? to jest prosty układ klimatyzacji wyłączy się jak będzie za niskie ciśnienie w układzie (brak czynnika ) lub jak ją wyłączysz przyciskiem AC ... Ten trzy pinowy czujnik (analogowy )to czujnik ciśnienia w układzie klimatyzacji steruje pracą wentylatorów i zabezpiecza sprężarkę (przez moduł chłodzenia lub ecm w zaleznosci...
Ciąg dalszy problemu : podmieniłem kolejny sterownik od astry 2 ale od wersji z klimą, i nadal jest ten sam efekt , wentylatory działają po włączeniu kluczyka, błędy któe powracają w module chłodzenia : 57 i 4 , podłączyłem stary moduł , wyskakuje tylko jeden bład : 00051 - Uszkodzony EEPROM - wymienić moduł sterujący Sporadyczny Kasuje błąd wentylatory...
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie Kolego proszę nie wypowiadaj się o rzeczach...
Co ma moduł chłodzenia do temperatury zasysanego powietrza przez silnik????
Jest moduł chłodzenia czy nie ma? Ps-pozdrów swoją panią od polskiego.
Chodzi o ten czujnik za grillem? Jak odpepniesz wtyczkę nie będą chodziły. Ale sądze, że problem w innym miejscu, niż to, że moduł chłodzenia silnika widzi większe ciśnienie, niż 21 bar.
Ja też-jest moduł chłodzenia czy nie? Dwa-czy któryś z podzespołów, tzn sterwonik silnika, moduł chłodzenia, przyrząd ( deska rozdzielcza) zgłasza błąd "czujnik temepratury chłodziwa-częstotliwośc zmian poza zakresem"?
Mam ten sam problem ,poszedłem dalej i podmieniłem moduł ,bez rezultatu.Tylko auto to Zafira dti,też z modułem. W ab-com też w diagnostyce modułu chłodzenia pokazuje 70 stopni c. W diagnostyce silnika temperatura ok. Pozostaje sprawdzenie połączenia modułu z ecu.
W który miejscu wynalazłeś ten czujnik??? Źle napisałem numer bezpiecznika-F38:10A. Sterownik w lewym nadkolu nie ma nic do oświetlenia, to moduł chłodzenia silnika. Jedyna elektronika do oświetlenia, jak była w tych astrach i to w opcji, to moduł kontroli sprawności oświetlenia. Włącznik świateł stop siedzi nad pedałem hamulca i nie ma w nim żadnej...
Ta puszka pod zderzakiem to moduł chłodzenia nie koniecznie połączony z lampami!.Odpowiada za sterowanie wentylatorami ,klimą.
Odnośnie błędu 17 to jest to błąd sygnalizujący brak obrotów silnika - czyli robiliście test modułu chłodzenia silnika przy wyłączonym silniku ( z tego co piszesz to nie mogłeś odpalić więc ten błąd to normalka) nie skasujesz go, sam znika jak uruchomisz auto i moduł chłodzenia dostanie sygnał z bodajże czujnika położenia wału że są już obroty-wtedy...
ma też Astrę G Mam pewne skojarzenia ...... a zwłaszcza to ''G''. A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie.
A tam masz moduł chłodzenia silnika i on steruje sprężarką i wiatrakakmi. Jest on w lewym przednim narożu, pod zderzakiem.
A może byś napisal -ma moduł chłodzenia silnika -nie ma. Poza tym większośc astr G jakie znam ma dwa motory dmuchawy-dmuchający ( mniejszy) przed chłodnicą i zasysający ( większy) za.
Czy jest klima?, jakie oznaczenie silnika Z14XE? Jeśli jest moduł chłodzenia silnika (lewe nadkole) to zdaża się że są zaśniedziałe złącza lub zalane wodą.
Tak,to jest moduł chłodzenia silnika. Schemat w rękę i do dzieła. Świeci się lampka usterek silnika,lub układu chłodzenia? Właczenie przycisku żądania klimatyzacji powoduje wzrost prędkości silnika? Wentylator dmuchający chłodnicy spracowuje?
Witam! Problem dotyczy Opla astry II G 1998r. silnik X18XE1. Po uruchomieniu silnika, po kilku minutach zapala się kontrolka zbiorniczka z wentylatorem i jednocześnie włącza się wentylator klimy i chłodzenia silnika na maxymalne obroty. Zegar temperatury nic nie pokazuje. Czujnik temperatury jest nowy. Jeśli chodzi o moduł wentylatorów, to założyłem...
Zlikwidowane, bo raziły po oczach i źle komponowały się z myślą o sprzedaży auta. Poczytać silnik i moduł chłodzenia dobrym sprzętem (nie jakieś fejsy typu op-coś tam) i coś już będzie wiadomo. Klima jest ale pewnie martwa?
Witam mam astre II z silnikiem 1.6 16V, z manualną klimą. Czy ktoś posiada schemat ukladu sterowania wentylatorami: chłodzenia i klimatyzacji dla tego autka. Jest u mnie moduł chłodzenia który steruje tymi wiatrakami. Nie interesuje mnie blokowy, tylko ideowy. Inne pytanko, może ktoś wie kiedy moduł włącza poszczególne wiatraki i ich biegi ( obroty)...
Witam szanowne grono! Borykam się z problemem były błędy P0481 - Za słaby sygnał przekaźnika 2 wentylatora / obwód otwarty (04) - Obecny P0480 - Za słaby sygnał przekaźnika 1 wentylatora / obwód otwarty (04) - Obecny Za którymś razem błędy skasowałem , ale pewnie problem pozostał. 1.Po podłączeniu auta , wchodzę do silnik, testy cooling fan relay 1...
Witam, auto jak w temacie Astra 2 z silnikiem 1.7 DTI 2002rocznik, Problem jest z systemem chłodzenia . Wentylatory włączały sie po zgaszeniu silnika i chodziły kilka minut. Zacząłem od odczytania błędów : W silniku : P0481 - Za słaby sygnał przekaźnika 2 wentylatora / obwód otwarty (04) - Obecny P0480 - Za słaby sygnał przekaźnika 1 wentylatora / obwód...
Witam, mam kłopot z astrą G 1,8 16v ( X18XE1) wersja z ręczną klimą BEHR, otoż : kiedy silnik przekroczy temperaturę 90 stopni wiatrak nie załącza się, załącza się tuż potem ( wskażnik jest nieco za bardzo wychylony w prawo ) oba wentylatory są sprawne, działa tylko wiatrak na chłodnicy wody i tylko na drugim biegu. klima jest sprawna ale nie nabita....
tak ale moduł chłodzenia dostaje info z ECU o temperaturze silnika i odpala wentylatory.. Jeżeli chodzi o sprężarkie to nawet jej właczenie w kabinie (Klimatyzacji) idzie do ECU (pin A63) i dopiero pinami 34 i 49 idzie sygnał na moduł wentylatorów. teraz ECU obsługuje piny a35 i a51 które odpowiadają za pierwszy i drugi bieg wentylatora (bez klimatyzacji)
witam mam dokładnie to samo, byłem dziś na diagnostyce, 4 bledy: P0400 układ recyrkulacji spalin- błędny przepływ, synał zbyt wysoki P0725 obwód wejściowy prędkości silnika- usterka P1335 moduł kontroli pompy- usterka P1635 układ kontroli świec żarowych- uszkodzenie zaproponowali wymiane czujnika wału, na jutro ale nie jest pewne czy to na pewno pomoze...
Witam, jak ten czujnik sprawdzić czujnik na 3 piny,a gdzie ten czujnik mierzący temperaturę chłodzenia myślę(wyłączający sprężarkę).Mam do weryfikacji Astrę z silnikiem 2.0 ale z innym sterownikiem i tam wentylator załącza się tuż po włączeniu klimy.A gdzie jest ten czujnik cisnieniena stronie tłocznej(w chłodnicy)załancza sie i wyłancza jak cisnienie...
była robiona diagnostyka przez OP COM i przy diagnostyce silnika ECU nie ma błędów , są błędy w module sterowania chłodzenia silnika ale to pewnie dlatego ze jest moduł uszkodzony bo one lubią siadać Dodano po 4 wiem tylko tyle że paliwo na pewno nie cofa się . świece żarowe działają . temperatury na czujnikach są ok tzn np: czujnik temperatury cieczy...
Witam! Próbowałem na własną rękę szukać rozwiązania mojego problemu, ale niestety nie udało się.. Mam nadzieję, że u Was się uda :) A mianowicie mam problem ogólnie mówiąc z układem chłodzenia i tym, że nie włączają się wentylatory.. Jako, że mam Opel Scanner podpiąłem auto i po wejściu w Engine Cooling wyskoczyły 2 błędy 11 i 163. 11 udało mi się znaleść...
Informacje na temat DPF diagnozy i przyczyn wg. tisa środki zaradcze. Pytanie 1: Czy moduł ECU jest wyposażony w tzw. „czarną skrzynkę”, pozwalającą na uzyskanie informacji o ostatniej regeneracji lub sekwencji regeneracji? Odpowiedź: Wszystkie aplikacje wyświetlają bieżący status ładowania w procentach, a także przebieg od chwili ostatniej...
Witam, Mam w mojej astrze klimatronika dokładnie ten panel: http://obrazki.elektroda.pl/7538869800_1... otóż nie działa mi sterowanie kierunkami nawiewu, dmucha tylko na nogi, z bocznych nawiewów oraz z pod siedzeń i lekko z przednich nawiewów. Na szyby z góry i boków w ogóle nie wieje, co przy zimie będzie problemem. Mierzyłem napięcia...
Opel Astra II 2003r silnik Z 16 XE. Zaczęło się od tego, że stwierdziłem zbyt wczesne otwieranie się termostatu na duży obieg, tzn. wskazówka na wskaźniku temperatury silnika dopiero podnosi się, a już rura dostarczająca płyn do chłodnicy jest ciepła. Wymieniłem termostat w serwisie, ale objaw ten sam. Termostat winien otworzyć się przy temp. 92stC,...
Niestety tam jest mowa o układzie z modułem chłodzenia.
Schemat dostępny na elektrodzie i trzeba kable przespiegować. Najczęściej kable gniją ok 15cm od wtyku sterownika wentylatora, moduły w środku padają scieżki i zdarza sie że piny od płytki poodchodzą. Zapala się kontrolka moduły chłodzenia?
Od chłodzenia. W sensie błąd jakiś w module wentylatora silnika z tego co kojarzę.
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
Naprawione. Przyczyną był zwarty przekaźniku, który umieszczony jest wewnątrz modułu chłodzenia.
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
Moduł chłodzenia, ten na podłużnicy jest diagnozowalny interfejsem. Od tego trzeba zacząć.
Zmień program i interfejs. Do Opla to przynajmniej Opel Scanner.
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu. jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach. ale to tylko gdybanie napisz czy...
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
Jest to kontrolka awarii systemu chłodzenia, czyli wentylatorów, prawdopodobnie masz uszkodzony któryś z wentylatorów, lub moduł sterujący, moduł sterujący znajduje się z przodu po lewej stronie między zderzakiem a nadkolem, dochodzą do niego dwa durze złącza, odepnij je i zobacz czy nie są skorodowane, często tam też wilgoć wchodzi.
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
A wtyczki od modułu oglądałeś dokładnie? Poszukaj na forum schematu układu chłodzenia z modułem i klimatyzacja z Astry G lub Zafiry A(to to samo) i posprawdzaj porządnie wiązki bo tam przeważnie tkwi problem.
Uruchomiłem tą klimę omijając ECU. Podając na brązowo zielony przewód który idzie do modułu chłodzenia MINUS (MASĘ) sprzęgło sprężarki załącza się, załączają się po chwili wentylatory na 1 bieg.nie pokazuje również żadnego błędu na wskaźnikach wszystko jest ok. jeżdżę już 4 dzień i na razie jest bez problemu.
Cześć , gdy sprężarka nie działa podepnij najlepiej żarówkę do wtyczki dwu pinowej zasilającej sprzęgło . Jeżeli świeci problem jest w sprzęgle gdy nie świeci w kablach lub module chłodzenia.
...Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Jeśli jest tzw."moduł chłodzenia" wystarczy że nie dostał sygnału obr/min silnika z ECU . A bez diagnozy komputerowej to faktycznie zostaje wróżenie.
Poszukaj opornika. A nie przypadkiem modułu chłodzenia pod lewym nadkolem?
z uszkodzonym czujnikiem, z uszkodzonym modułem chłodzenia silnika, z uszkodzonym sterownikiem silnika
Tak, wpierw trzeba sprawdzić, czy działaja obie prędkości obrotowe. Wystarczy wypiąć wtyczke z modułu chłodzenia i próbnie zasilić wentylatory osobnym przewodem.
Odpowiedź jedyna jaka może tu paść już padła w poście #4.Przynajmniej w tym modelu i roczniku. Coś mi się zdaje, że w tym roczniku i modelu była też wersja bez modułu chłodzenia, była to wersja bez AC.
Trafiła do mnie astra g 1999r kombi 2.0 DTI, ale od początku... Przy naciskaniu stopu, światła działały ok, ale na zegarach pojawiała się usterka układu chłodzenia ( pomaranczowa kratka z wentylatorkiem ) gasła wraz ze zdjęciem nogi z hamulca. Nie było bezpiecznika nr.35 od modulu chlodzenia, po jego wsadzeniu, kontrolka się nie zapala, układ działa,...
astra moduł chłodzenia astra moduł chłodzenia silnika moduł chłodzenia
volvo silnika głośnik wymiana magnes aristo sterownik
korektor parametryczny ranking pralek
Wymiana drążka kierowniczego Daewoo Matiz: instrukcja krok po kroku Czarny ekran monitora - diagnostyka i rozwiązania