jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
obstawiam za katalizatorem, moze ten nowy jakiś wadliwy? ta za katalizatorem powinna siedziec na ok 500, lub oscylowac z mniejsza czestotliwoscia i mniejszymi amplitudami
Nic podobnego! Całkiem normalnie. Jaki sterownik? System Multec S?
Nie, to Multec CFI, odmiana tego systemu w polonezie to TBI 700
http://www.codecard.lt/carprog/software/...
Nie da się wyprogramować.
Takie pytanie mam jeszcze, posiadam już mapy wtrysku od C16SE i C14SE tylko nie wiem czy to są same mapy czy razem z całym programem wie ktoś może jak to jest w Multec-u ? Jeżeli chodzi o dane softów: MODEL - Astra ENGINE - C16SE SYSTEM - Multec EPROM - BCZH 4213 CRC - 2350E8 LEN - 32768 bytes MODEL - Astra ENGINE - C14SE SYSTEM - Multec EPROM - BCMZ...
Jak dobra firma, to nic nie trzeba programować po regeneracji, dopytaj. Astra F, G, H, J czy K? Diesel, benzyna, Multec, Simtec, Bosch, Denso?
Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra. Sprawdz co pisałem wyżej.
dzięki za pomoc. uszkodzony reduktor.
a co to jest multec.
Multec. Simtec jest w ecotecach 1,8 2,0.
Mogą - ale nie wyeliminowałeś nawet tej podstawowej, zamiast wziąć się za robotę, to siedzisz przed komputerem. Zamykam - poczytaj o systemach Multec.
Skoro nie chce zapalić po zgaszeniu, to układ zasilania paliwem do przeglądnięcia. Od ciśnienia paliwa proponuję zacząć - to prosty multec.
Jeśli jest tak jak podajesz że twój silnik to c14nz to masz jednopunktowy wtrysk paliwa Multec. Poznasz to po tym że jednopunktowy wtrysk ma obudowe podobną jak gażnik. Twoja Astra ma symbol F jako następca Kadetta E. Astra 2 ma symbol G ,a Astra 3 symbol H. Pozdrawiam!
Domową lutownicą nie dasz rady, w/g mnie drugi sprawny sterownik.
Multec S .
da się wykasować poza ASO,po prostu trzeba miec sprzęt do tego. Sprawdź czy czujnik jest zasilany od strony ECU. X14XE to Multec H
Tak chodzi o ssanie gdy silnik jest zimny i dopiero zaczyna swa prace sterowany jest urządzenie sterujące Multec-S
Jednopunktowy{91-93} 1,6-fala prostokątna 1Hz,wielopunktowy{92-94}-obwód otwarty,wielopunktowy{94-98 Multec Delco CNJH}fala prostokątna 1Hz,wielopunktowy{92-98 Multec-S}obwód otwarty.Pozdrawiam.Silnik krokowy ustawiasz tak aby sonda biegała BOGATA-UBOGA,program sam wrzuci Ci + -%od tej pozycji.
Tak jeśli chodzi o ścisłość to sterownik co jest opisany 1.4 8v to tak naprawde Corsa - 1.2 litre (C12NZ) 92 Delco Multec BBHY Ale to nie ma znaczenia i powinno chodzić. Sprawdziłeś czy sterownik wystawia impulsy masy na styku D15 ?
X16SZ MULTEC 15- C4 X16XEL 15- E16 16LZ2 15- C4 X16SZR 15- D4,C16 X16 XEL 15- D3,C16
Sterownik Multec ? Zespół cewek ma 6 pinów; sterowania od A do D , F zasilanie 12V i E MASA , a nie ekran! Mało prawdopodobne , aby uszkodziły się draivery w ECU!
Błąd wału to bzdura - wyskoczy zawsze kiedy czytasz na zapłonie. W Motronic-ach tak, w Multec-ach nie.
Tak ma być, to po pierwsze, a po drugie nikt normalny na luzie nie jeździ.
Opel Astra F 1996 silnik 1,4 Ecotec 16v Delco Multec X14XE gasnięcie na wolnych obrotach np przed dojazdem do skrzyzowania , CDIF wyswietla błąd 500 czujnik prędkości pojazdu Proszę o pomoc
że wokół przewleczonego elementu zrobiła się aż przerwa w cynie), Multec też jest na hybrydce.
To żaden problem jest,w ten sposób multec dokonuje szybkiej korekcji biegu jałowego.
Witam. Posiadam w/w Astrę. Jeżdżę tylko na gazie. Na początku spalanie było rewelacyjne - 6,5 l/100Km.Obecnie spala ok. 10l/100Km. podejrzewam, że przyczyną jest oderwany kabelek od sterownika gazowego( symulatora lambdy).Poszukuję informacji na temat tej instalacji gazowej. Może ktoś z Kolegów posiada podobną instalacę i może podać mi podłączenie przewodów...
Tak,silniczek krokowy jest podpięty pod alternator,alternator daje mu sygnał że trzeba dolac więcej benzyny do gaźnika,i on to robi. Tak się wydaje niezorientowanym,prawda jest bardziej złozona. A co do tej astry-pierwsze to sprawdzić bardzo dokładnie kąt wyprzedzenia zapłonu. Multec małe i szybkie zmiany prędkości obrotowej niweluje właśnie regulacją...
Czyli wielopunktowy wtrysk benzyny Multec S... czyli do sprawdzenia to co już zostało powiedziane.
13 w ECU to czujnik stopu. Tak samo ma w tym Z16SE wg którego powstał manual bo to też multec. Niektórzy po prostu lubią sobie utrudniać.
Pnowie,zastanówmy się. Jeżeli tam jest multec (bo jest multec MPI,to samo co np w Astrze) to napewno sonda napięciowa?
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Witam. Problem dotyczy Astry G X16XEL (sterownik multec) Przy temperaturze poniżej 10 st auto szarpie po 2-3 minutach jazdy jak złapie temperaturę jest ok. Sprawdzałem iskrę na starej cewce pojawia się na wszystich fajkach ale sprawdzałem w temperaturze 15 st Wymieniłem cewkę na firmową Delphi i jest jeszcze gorzej ,przerywa delikatnie nawet po nagrzaniu....
O ile dobrze z fotki odczytałem to oznaczenie jest BDYS czyli Astra - 1.4 litre (C14NZ) 92 - 95 Delco Multec BDYS Jeżeli masz C14NZ u siebie to będzie działać. Spróbuj odczytać oznaczenie 4 literowe na sterowniku u siebie.
Witam. Proszę o pomoc forumowiczów. Posiadam Astrę f z silnikiem c14nz. Jakieś 400km temu robiłem w zakładzie mechaniki pojazdów planowanie głowicy wraz z wymianą uszczelniaczy i szlifem zaworów. Przed oddaniem z samochodu z niesprawnym silnikiem, w którym kompresja uciekała na układ chłodzenia, spalał mi o dziwo około 6.5l/100km w mieście jazda na...
Tak po mojemu to nie zależy jaki silnik,tylko czy układ wtryskowy jest taki sam.Jeśli Multec jednopunktowy to powinno być tak samo.Ale głowy nie dam uciąć.
Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować,...
Oto dokładny opis silnika o jaki była prośba 1,6 i (C16NZ): Czterocylindrowy, ośmiozaworowy silnik stosowany od początku produkcji Astry (IX 1991r.) do sierpnia 1994 roku. Pojemność 1598 cm³, stopień sprężania 9,2, układ wtryskowy Multec i układ zapłonowy EZF-i * dają temu silnikowi moc 55kW/75 KM.
Szwagier nie zawsze mówi prawdę, albo strzelił "bobola". Jak masz sterownik Multec S , a taki winień tam być , to na pewno jest przełącznik sprzęgła.
Witam Mam dosc dziwny problem z Astra h 1,6 sterownik multec auto da sie odpalic, ale po zdjeciu i założeniu klemy z akumulatora, jak juz odpali to nie gasnie pracuje normalnie. Nawet po rozłaczeniu akumulatora kreci rozrusznikiem maksymalnie 2s i rozłącza. Immo jest czytane prawidłowo. Jak nie uda mu sie odpalic to terkocze przepustnica i traci komunikacje...
Czyli jednak może być uszkodzony.... oryginalny symbol katalogowy to OPEL 1238938 - pomyślałem, że może są znaczne różnice rezystancji dla różnych typów tego czujnika - stąd to pytanie. Drugie pytanie - czy da się uruchomić silnik bez tego czujnika. W archiwum znalazłem, że po długim kręceniu (6..8s) jest to możliwe - czy to prawda? Jest to silnik X14XE...
Nie sprawdziłeś nic, nawet z grubsza nie orientujesz się w zasadzie działania elektronicznego systemu sterowania silnikiem. Po pierwsze diagnostyka - co widać w parametrach bieżących - to prosty system Multec, nie ma tam za wiele elementów które mogły by taki stan powodować.
Tu masz linka. http://astra.autokacik.pl/download/kody.... Pozdrawiam Zainteresował mnie ten temat z powodu zamieszczonego linka. Mam już zestawienie kodów błyskowych w zależności od zastosowanego w silniku układu wtryskowego (Multec, Motronic M1.5.2, M2.5, M2.8 ). Po porównaniu obu zestawień okazało się, że przyczyny usterek przyporządkowane poszczególnym...
Nie masz karty CAR PASS z kodem do radia? Jest tam też PIN do Immobilisera. PIN potrafi odczytać Autoscanner Opel w wersji PRO ale zależy od wersji ECU, obsługiwane są: * ME155 * ME761 * Simtec 71 * Multec H * Multec SF * HDRC * Multijet 6JO * EDC 16 * MT35E (Z16XEP, Z16XE1)
np opel GM Multec (na przykładzie Opel Astra 1,4) Bieg jałowy-od 0,64 do 1 ms bieg podwyższony,silnik nieobciązony,3000 obr.na minutę-4,6 ms jak wyzej,jazda na biegu 4---6 ms BMW 525i,bieg jałowy-1,2 ms 3000 obr,na min-2,4 ms bieg jałowy i nagłe wcisniecie pedału przyspieszenia-dochodziło do 20 ms w obu przypadkach silnik był nagrzany do temperatury...
Bosch Motronic, Simtec A masz Multec i błąd oznacza przerwę w obwodzie elektrozaworka od tego jak to nazywasz ""doładowania powietrza".
Witam tutaj masz jak wywołaś kody: http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/al... a tutaj masz kody: http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/mu... Tutaj tez coś jest na ten temat: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Pozdrawiam i powodzenia
Szukam schematu do Astry II. Chodzi mi o schemat elektroniczny i pBytki drukowanej sterownika ECU i sterownika wentylatora. Astra - 98 r., 1,6i cat., kima, typ silnika X16SZR, producent elektroniki Delphi, sterowanie prawdopodobnie Multec Singlepoint.
witam jestes juz drugi na forum co masz ten proble sprawdz udoste linki http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/al... http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/mu... http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... pozdrawiam i powodzonka
system multec w tym modelu nie emituje kodów blyskowych.Kody możliwe do uzyskania poprzez diagnozę dpowiednim testerem.Kody 4-ro cyfrowe Pxxxx
I prawie bym się tu z jeżem europejskim zgodził tylko bym dodał ze ten brązowo - niebieski idzie do lampki check (żółtej z piorunkiem albo helikopterkiem). .. Bo tam jest diagnoza, zacik E w starym złączu. Co do kolorów to mogą się różnić, zależy czy multec, czy bosch, czy siemens, czy ropniak....
sterownik to delphi multec f-v2 a co do wyboru sterownika to ten tester sam sobie wybiera .Manualnie wybiera się tylko model, rok,i kod silnika
8850 nie wiem kto Tobie te herezje wciska. Chyba że sam je wymyślasz. Otóż instalacja 2 generacji, składa się min. z kontrolera sondy z blokiem attuatora - który na podstawie wskazań sondy dąży z ustaleniem mieszanki do wartości okołostechiometrycznej, bądź możliwie bliskiej tej wartości. Na czas pracy inst. LPG sonda odłączana jest od ECM pojazdu...
Przecież to prosty Multec . Czy w czasie kręcenia jest napięcie na hallu? Jeżeli brak to kostka stacyjki , chociaż piszesz; wymieniono stacyjkę - stacyjkę czy kostkę z elektryką?
Witam lukas22 mastah: jak to co mi to da? np. C14NZ, C16NZ, C18NZ kazdy z silników ma inny układ zapłonowy i chyba łatwiej jest pomódz jezeli wie sie jaki ma silnik no nie? radek_got kody mozesz sobie sam odczytać tutaj Ci podaje linki do stron gdzie jest to szczegółowo opisane: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... http://212.87.231.90/vu/dzialy/porady/mu...
jaki silnik? Jaki sterownik? "elektronika lutowana" czy hybrydka ? Jak hybrydka to wiadomo, uwalony drucik. Trudno naprawialne, ale są tacy co potrafią. Jak "elektronika lutowana" to mogą być różne powody -> może daj do innego elektronika ;) Ale taki sterownik nie jest bardzo drogi jakby co, tylko problem immo.. Ale też do rozwiązania. z14xe - 2004rok,...
Co to za brednie?? Jaki zawór,jaka listwa w F 1.6 93r?????. Tam siedzi multec jednopunktowy. Do sprawdzenia ciśnienie paliwa i NTC.Masz mieć ok.1 bar ciśnienia i to szybko narastające od 0.
Zapewne sonda lambda do sprawdzenia-zatrzymała się na ubogiej mieszance-na ciepłym okazuje się ona wystarczająca,a na zimnym brak tzw."ssania".Jeszce czujnik temperatury.Jak ze średnim spalaniem? Kolega będzie uprzejmy pisać gdzie indziej te swoje "rewelacje". Wskazania sondy w systemach Multec nie są w ogóle brane pod uwagę przy zimnym silniku. Na...
Ten wtyk oznaczony jest na schematach jako "X18" Dodano po 9 Z14XEP to Motronic , a Z16XEP to Multec i nie występuje w merivie A . Inna komunikacja jest w Astrze H , gdzie ten sterownik występuje , a inna w Merivie.. Meriva to taka Corsa C (BCM,IMMO,IPC-zegary) a ASTRA H to taka mniejsza Vectra C (CIM,UEC,IPC, itp) . Moduł silnika nie będzie współpracował...
Nie palca i kopułki, tylko mogą być uszkodzone przewody lub wtyczki zaśniedziałe. Od VSS to multec ma kod błędu 24. Filtr sobie odpuść i nie słuchaj takich rad. Stożek w niewysilonym do granic możliwości silniku to tylko wiocha i tyle.
Systemy Multec, kody z pierwszą cyfrą 5 wiążą się z samym urządzeniem elektronicznym. Kod 51 z tego co pamiętam to błędny kod pamięci PROM, skasuj go i tyle.
Witam, po odpalnie swojej Astry F, z silnikiem 1.6 16V 100 km (X16XEL) opartej na sterowniku Multec, ze złączem diagnostycznym 16-pionowym (ODBII) Zapala mi się check engine. Po odczytaniu błedów urządząniem diagnostycznym Multidiag PRO +, korzystając z oprogramowania DELPHI, kasując wszystkie blędy, ciągle zostaje 1, po odpaleniu silnika. Jest to błąd...
https://forum.opel24.com/topic/26000-kod... 13 Sonda lambda lub jej obwód, brak zmian napięcia/rozwarty obwód 33 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód, za wysokie napięcie (GM Multec, Bosch Motronic) 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu...
Dziś sprawdziłem jak będzie zachowywać się auto po nocy. Co moge napisać że raczej się nic nie zmieniło szwagier mówi że to wina wtrysku multec że ludzie mają z tym problemy wysokie, pływające obroty. No już nie wiem co to może być. Proszę o jakieś sugestie z waszej strony. Z góry dziękuję.
To samo jest opisane kilka postów niżej.Silnik w tym Kadecie jest taki sam jak w Astrze 1.Można korzystać z książki od niej, układ wtryskowy to MULTEC jedno-wtryskowy.To samo jest też w Vectra A. Jeśli zejdziesz do tego postu to znajdziesz książkę do Kadetta. Dodano po 4 Podaję adres skąd pobierzesz wiadomości http://rapidshare.com/files/52014295/Sam...
Silnik 1,4i po odpaleniu idzie przez chwilę i gaśnie. Paliwo jest ale brak iskry,czujnik poł. wału OK .Zapłon MULTEC bezrozdzielaczowy rocznik 93. W aucie jest alarm - SUPERALARM GTI 9090nie wiem jak minąć odcięcie zapłonu może to jest przyczyną -pomocy autko pilnie potrzebne!!
Witam, poszukuje schematu instalacji ecu ( opis wyjścia pinów ) do astry g z silnikiem 1.6 16v Z16XE rok 2004. Mam problem z niedziałającym wentylatorem głównym, błędy nr : P1482- Przekaźnik wentylatora 2 P1483- Przekaźnik wentylatora 3 P1530-Przekaźnik sprzęgła A/C Wykluczyłem błędy przekaźników znajdujące się w podłużnej skrzynce przekaźników, tuż...
niewiem jak inni ale ja uważam,że akurat tam niepotrzebny jest emulator OBD.Akurat ten multec go niepotrzebował.Usterka występuje nagle i to powoduje gaśniecie.Wygląda to na czujnik RPM lub inne cudo,ale bez wglądu w kody usterek nic z tego nie będzie. Pozdrawam
Kurcze,a mógłbyś powiedziec gdzie w takiej astrze szukać przepływomierza,bo kiedyś przez dwa dni szukałem i nie znalazłem. Kolega poważnie pyta? bo wg książki Etzolda 1.6 16V jest na Multec-S, a dalej jest napisane Zasysane powietrze przechodzi przez filtr oraz przepływomierz. , a dalej Przepływomierz powietrza znajduje się w wylocie filtra powietrza....
Witam, Chcialbym odgrzac kotleta. Autko w moim przypadku to kadett 1,6 z 87 rok. Z vinu wynika ze silnik to c16nz. Komputer i instalacja faktycznie wskazuje na ten silnik ale na bloku sa oznaczenia c14nz. Stawialem na to ze ktos z bloku 1,4 zrobil rozwiert na 1,6 bo np stary blok klekl, ale chyba jest wieksza kombinacja. Kody bledow 15 czyli wysokie...
Witajcie. Mam pewne zapytanie odnośnie wyświetlacza-komputera pokładowego MID z Astry II. Otóż zastanawiam się czy jest możliwość zainstalowania tego typu wyświetlacza w Corsie C. Wiem, że sprawa jest dość prosta jeśli chodzi o zamianę TIDa na MIDa w Astrze II bo tam wszystko jest po staremu. MID potrzebuje (oprócz tego co "dochodzi" do TIDa) 3 sygnały...
No tak ale co ma immo podczas pracy silnika, przecież już jest odblokowane, co najwyżej może zgłosić błąd lecz silnikiem podczas pracy nie steruje. Dodano po 29 Poszperałem trochę w dokumentacjach no i powodem twoich kłopotów jest kod-13 sonda lambda brak sygnału. Jeśli potrzebujesz dokładniejszej instrukcji naprawy wtrysku multec bo taki tam masz to...
Pojechałem podłączyć autko pod TECH-2. No i mogę powiedzieć tyle - wskaźnik, a raczej elektronika kłamie! Celowo! Ale po kolei. Rozgrzewanie silnika - temperatura rośnie mniej więcej podobnie na wskaźniku na desce i na wyświetlaczu TECH-a. Różnica - no może kilka st. C. Jeśli na wskaźniku jest ok. 86 st. to na TECH-u ok. 89-90st. Temperatura dochodzi...
To nie jest Multec tylko moduł zapłonowy ... Jest Pod cewką zapłonową ... Problem standardowy ......Jak ochłodnie to pali znowu ..... Tak jest w 99% . Jakieś trzy lata temu wymieniałem ich 4-5 na tydzień ... Pozdrawiam MikeC ..
LPG to Autronic czyli III generacja(po wymianie membrany,filtrów i elektrozaworu,bo tamten się zepsuł). IV gen w Astrze F ??? Tak jak Jokerro napisał,podmienie jutro aparat zapłonowy (czyli urlop na żądanie).Do jutra odpuszczam.Idę na piwo. Autronik, to niewiele mówiąca nazwa firmy, która robi/robiła wszystkie generacje LPG. Nie wiem czemu się zdziwiłeś...
Zmiana z c16nz na c18nz bez elektryki może byłaby możliwa, ale razem z kolektorami i jeszcze pewnie kilkoma innymi gratami, ale c20ne, niema szans. Wyłącznie kompletny swap. c16nz i c18nz chodzą na takim samym jednopunkcie typu multec. Może po zamianie by to jakoś działało. Zaś c20ne to wielopunkt typu motronic - zupełnie inna bajka.
jeśli to multec to jest pewnie jak pisze janek - uszk uszczelka pod mieszalnikiem wtrysku - dlatego też masz podniesione obroty pozdrawiam ps wicek strzel sobie , ale pociemku i najlepiej z gumki od majtek
Ten komp też jest od c14se . i nic nie pomoże , najlepsze były fotki CKP i koła zębatego żeby ustalić czy faktycznie astra i corsa różnią sie katem zapłonu 5 stopni bo jak tak to iskra jest w złym momencie i energia detonacji w cylindrze jest zbyt mała żeby wprawić w ruch silnik
Tak się składa, że w połowie marca miałem podobny problem. Jednego dnia jechałem autem, na drugi dzień nie mogłem zupełnie odpalić na benzynie. Po wielu dyskusjach i poradach począwszy od czujników, poprzez zepsutą pompę paliwa na braku kompresji skończywszy okazało się, że brakuje styku między wtyczką a gniazdem na dekielku od pompy paliwa. Wystarczyło...
Na biegu jałowym (silnik rozgrzany) wyświetla mi impuls 5,9 ruszając parametr ten skacze do 12, temperatura cieczy 92 stopnie, zasysanego powietrza 36, po 15 min kolektor czerwony (w dzień tego nie zauważyłem). Co do parametru obciążenia MAP Sensor na jałowym pokazuje stabilne 3,72V gdy ruszam skacze (MAP założony nowy z ASKO drugi z jeżdżącej Aśki),...
Jednak poszukaj sobie innego forum. Co "korekty" mają wspólnego z brakiem iskry? Także te numery które tutaj umieściłeś niewiele mają wspólnego z tematem. Możliwe są dwa systemy - Multec z Hallem, bądż czujnikiem indukcyjnym w aparacie zapłonowym i modułem(1.4-1.6), albo Motronic (1.8 - 2.0), z indukcyjnym czujnikiem wału. Obydwa do ogarnięcia w 10...
Najpierw to zamiast wymieniać bezmyślnie części to czyści się dokładnie przepustnicę, szmatka benzyna i otwierasz tależyk i czyścisz z oleju, potem jakaś adaptacja i jak nie pomoże to wtedy trzeba szukać dalej. Pozatym jeśli sonda nie chodzi to też wolnych obrotów auto nie utrzyma, także jak na rozgrzanym aucie sonda nie chodzi to do wymiany bo bez...
Niestety mało się udało ustalić... Wyjęliśmy ECM czyli cały ten komputerek od gazu, doktorek przepatrzył go ale nie widać tam na nim żadnych przerw w obwodzie itd... Ma ktoś może schemat elektryczny sterownika gazu ? Sterownik ten ma takie same wejscie jak jakiś tam sterownik Multec z corsy czy innego ustrojstwa.. gdybym wiedzial co ma być na jakich...
Wierzę . Pisząc masy mam na myśli nie główną , ale inne , też od sterownika. Posprawdzaj. Przecież to Multec , proste jak drut. Masy na ECU: A12, B3 , D1 , D6 . Plus 12 bez kluczyka tz. 30 , C16 , B1. Po kluczyku tz. 15 , A6.
wyprzedza 20v dla kompa to jeszcze nie tragedia, zaplon na wolnych obrotach w pobliżu gmp po dodaniu gazu przesuwa sie do ok70-80s to jakieś 4-5cm no oko no kole to chyba dobrze? czyjnik temp przy 70-80s 450ohm świecezakopcone byłyi brakowało sygnału sondy, prze4lutowałem kompa i sonda ruszyła oraz świece wypaliło ale tylko to!!! Dodano po 2 egr nawet...
Brak wolnych obrotów. Silnik 1.4i 44kW(60KM) wtrysk multec 1992 r. Silnik krokowy został wyczyszczony. Wolne broty czasami są a czsami nie. Jest tak na zmianę jak cały czas działa, to na drugi dzień nie. No i z tym nieda się jeździć. Proszę o pomoc i porady.
A mógłbyś dodać te schematy Schematy dodałem w edycji postu. Przekaźniki są dobre bezpieczniki też pompka działa była sprawdzana a prąd do niej nie dochodzi Napisz jaki masz sterownik silnika lub podaj dokładne oznaczenie silnika. Ja mam Z14XE i sterownik Multec produkcji DELCO. U mnie, jak pisałem, pompę włącza sterownik przez przekaźnik i to dopiero...
Moje Autko w/g dokumentow: 1.4 90 KM Jest to silnik 16-zaworowy, z dwoma wałkamia rozrządu (DOHC), z wielopunktowym wtryskiem paliwa Multec-S(F) firmy Delco-Remy. Stosowany od kwietnia 1996 w Astrach z oznaczeniem 1.4 16v. Oznaczenie silnika: X14XE Czasami gdy wrzucam auto na luz to potrafi mi zgasnac. Kilka razy zapalila sie kontrolka silnika z piorunkiem....
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...
Panowe-z chwilą właczenia odbiorników elektrycznych zwiększa sie moment elektromagnetyczny alternatora (hamujący).Powoduje to większe zapotrzebowanie na moment obrotowy silnika,i powinien on sobie z tym poradzic. System multec małą i nagłą korekcję obrotów wału korbowego przeprowadza sobie poprzez regulację punktu zapłonu. Wszystko jasne? Nie piszcie...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
12 Rozpoczęcie diagnostyki 13 Sonda lambda - brak zmian napięcia/przerwa 14 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie 16 Czujnik spalania stukowego - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, Simtec) 17 Czujnik spalania stukowego 2. - brak zmian napięcia (Bosch Motronic, GM Multec)...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
czujnik wałka rozrządu z tego co mi się wydaje nie powoduje unieruchomienia samochodu tylko jego prace w trybie awaryjnym. Sterwonik samochodu to multec. Dodano po 1 a wiem to z tego gdyż gdy podejrzewałem jego uszkodzenie (samochód jeździł w trybie awaryjnym) po jego odpieciu nadal normalnie odpalał, jeździłem również bez niego i samochód ciagle był...
Wygląda tak samo. Jest to prawdopodobnie sterownik Multec produkcji DELCO. Tylko na podstawie schematu można stwierdzić który pin steruje wentylatorami. Mój sterownik jest do silnika Z16SE. Jeszcze jedno. Naprawy można się podjąć tylko posiadając odpowiednie doświadczenie. To bardzo filigranowa praca. W necie można znaleść filmik w jaki sposób się do...
Wyswietlacz TID w ASTRZE A,COSIE B jak najbardziej pokazuje prędkość pojazdu (zazwyczaj niższą o 5-8 km/h od prędkościomierza) oraz wyswietla kody błedów sterownika silnika przy czym zaczyna od F12 co oznacza poczatek wysiwtlania a następnie wywala zapamietane usterki np. F 24 czujnik drogi -brak impulsów dla silników z układem MULTEC. Kody błedów są...
odczytane kody błędów według kolejności i ich interpretacja według strony: http://www.opel24.com/porady/ogolne/418-... 44 Sonda lambda lub jej obwód, za uboga mieszanka paliwowo – powietrzna 45 Sonda lambda lub jej obwód, za bogata mieszanka paliwowo – powietrzna 85 Wtryskiwacz 5. lub jego obwód,...
To sprawdz jeszcze czujnik położenia wału korbowego przy kole rozrządu powinien mieć około 500 Ω pewnie to jest przyczyną :idea: :D Ostrzeżenie za wypisywanie straszliwych bzdur. Poczytaj jak działa system GM Multec i wyliczanie kąta zapłonu poszczególnych cylindrów. 3.1.11. Publikowanie wpisów nie zawierających merytorycznej treści, zawierających...
multec astra multec delco multec sterownik
czujnik wielkość elektryczny uruchomić komputer pilot gniazdo ładowania tomtom
korad ka3005d kalibracja hydrostatu
Czujnik indukcyjny - zasada działania i zastosowanie Wzór pisma o niedotrzymanie warunków umowy przez TAURON