szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
Ok termostat sprawny jeszcze jak byś go podgrzał to się powinien otworzyć.
to napewno krokowiec, polecam stronę [url=http-astra.autokacik.pl-technika-na...
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Rozwiązałem częściowo swój problem. LPG przełączało się szybciej niż uruchamiała się sonda lambda (praca w pętli zamkniętej), przez co totalnie rozjechała się mapa benzyny (16ms na start i zalewało silnik). Po załapaniu pętli zamkniętej czas wtrysku redukował się do około 3.8ms. Uruchomiłem silnik na lpg i poczekałem aż załapie lambda, przełączyłem...
TPS do wymiany.
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
Tak. Chodzi mi o silnik krokowy .W końcu on zarządza obrotami po zamknięciu się przepustnicy. Dodano po 14 To powinno rozwiązać twoje problemy: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Może być wina przepływomierza a silnik krokowy próbuje skorygować obroty.
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Witam, Posiadam opla astrę 1.6 8v x16szr. Od samego początku zmagam się z jego naprawą i do tej pory nie udało się to do końca. Pozostał problem z odpalanie. Mianowicie czasem jak przekręcę kluczyk to auto szybko odpala i wszystko jest ok ale innym razem albo nie odpala albo ma obroty w granicach 100-500 (od samego początku i nie zależnie od temperatury)....
Nie ma . To jest przeznaczone tylko do redukcji spali. Ale być powinien bo czeki Ci beda wyskakiwac, mozesz jedynie go zaslepic tak jak w dieslu.
Nie wspomniałeś nic o silniku. Jak to pojemność , jaki masz gaz, rok. Może masz jakieś nieszczelności w układzie ssącym ? P.S. Uzupełnij te dane.
W tych astrach najczęściej pada czujnik obrotów wałka pompy,tez nie zapali .
patryk 19024: Miałem ten sam problem. Zcieło klinik na wale rozrządu i pasek nie napędza go. Na szczęście w silniku jaki miałem 16NZ jest on bezkolizyjny i nie powoduje daszych uszkodzeń. Pozdrawiam!
Możliwe że masz uszkodzoną uszczelkę pod korpusem wtrysku.....można podać pędzelkiem benzyny w okolicach i się przekonasz...
Walnąłem sie sorry.
a można jaśniej ??
Tylko sterownik silnika może wykrywać błąd EGR i przechodzić w tryb awaryjny . Sterownik gazu tego nie wie i steruje normalnie co powoduje problemy ale to tylko domysły porządna diagnostyka i najlepiej podłączanie pod komputer do silnika i sterownik gazu.
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Który rok tej astry :?:
Problem rozwiązał się sam samochód sprzedany z takimi obrotami Pozdrawiam
w\g tego co napisałes to nie jest sekwencja
Jestem załamana,ciagle mam problemy z obrotami.Błędy które wychwycone były dzisiaj prawdopodobnie nie miały nic wspólnego z obrotami.nie wiem co to jest ten ELMa?
Wszystko inne zostało już sprawdzone/podmienione/zdiagnozowane. Sterownik silnika podmieniany. Jedyny trop to ten czujnik, stąd pytam czy w praktyce ktoś już się spotkał z podróbkami oryginałów. Jedyne co zostało to zaryzykować i zakupić czujnik w ASO za 350 zł ale to niemała kwota. Chodzi mi teraz tylko o wypowiedź kogoś kto się spotkał z podróbkami...
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
"junkers"=LPG
Witam dziekuję za poradę u mnie to była ta uszczelka! wszystkie problemy zniknęły obroty sie ustabilizowały nawet kontrolka jeck przestała swiecic
Miałem problemy z obrotami w mojej astrze i świeciła się kontrolka check engine. Okazało się że zawór EGR nawalił. Wymieniłem ten zawór kontrolka zgasła a po przejechaniu około 3 kilometrów znów się zaświeciła i obroty znowu wariują. Nie wiem o co mogło by chodzić.
Przydało by się podpiąć pod komputer i sprawdzić co pokazują czujniki.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika dla sterownika pompy wtryskowej.
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Witajcie od chwili gdy został założony gaz do mojego auta Opel Astra II 98r 1.6 8v samochód zaczął mieć problemy z obrotami i ogólnie jazdą na benzynie. Mechanicy twierdzą że to nie jest wina gazu tylko po prostu zbieg okoliczności. Obroty na benzynie tak falują, że nie da się po prostu jeździć, czasami auto gaśnie, zaczęło bardzo dużo palić na benzynie...
jesli sterownik ok, to pewnie wtryskiwacz.. moze leje? Spróbuj wstawić inny, spotkałem sie ze ktoś wstawiał inne wtryskiwacze od np. 1,6, 1,8 pozniej to tak wychodzi dziwnie i są problemy.
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Chyba całego silnika.... Silnik masz niesprawny mechanicznie, i prawdopodobnie przez to że spala ogromne ilości oleju są te wszystkie pozostałe problemy.
Nie chodzi o wypuszczanie GAZU tylko GAZOLINY, czyli pozostałości oleistej po odparowanym gazie w reduktorze. Najczęściej gazolina wpływa na utratę płynności wolnych obrotów.
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego - powietrze dostaje się do pompy, ale również może to byś początek końca pompy. A może po prostu wlał jakieś byle jakie paliwo i pompa nie pracuje jak należy.
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
a jak ci Maf wychodzi noramalnie na wolnych obrotach
Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
doszło do tego , że fachowcem może zostać każdy , więc piszcie jak rozwiązaliście swoje problemy, to pomorze młodym użytkownikom starawych samochodów bo ci fachowcy...
Witam, takie same objawy miałem w swojej Astrze, wymieniłem palec rozdzielacza i kopułkę i skończyły się problemy. Być może to też jest powodem w tym przypadku. Pozdrawiam.
Instalacja do regulacji lub jesli sie okaze reduktor do wymiany, nie bardzo polecam regeneracje poniweaz sa problemy z gwarancja. Pozdrawiam.
widze ze zebralo sie grono mechanikow i elektrykow i kazdy ci mowi co innego a ja ci powiem ze mam astre z tym samym motorem i od biegu jalowego jest krokowka ( silniczek krokowy na wtrysku) ktos wspominal o nim mialem ten sam problem czyszczenie nic juz nie dawalo ( dzialal krotko ) wymienilem na nowy i jakl reka odjal obroty 900 zadnego szarpania...
A w te czeluści internetu kolega nie zajrzał. Na samym dole :D :D :D [url=http://forum.opel24.com/topic/53216...
Krótka piłka-masz problemy z ciśnieniem paliwa.Najprawdopodobniej dostaje w kość pompa,blokuje filtr,chrzani sie regulator ciśnienia,albo robi się vacum w zbiorniku (bo nie działa odpowietrzenie). Z chęcią sie dowiem co to za egzotyczna rzecz "..czekaj,zaraz....o! " układ regulacji pedału gazu"
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Gratuluję opisu,komp. do reg. obr. b.jałowego ma informację z TPS musi być 0,5 do 0,6 V.Czasami gazownicy biorą do swojego kompa tą informację nie wiem jak w twoim przypadku.Na biegu jałowym po włączeniu zapłonu ma być jak wcześniej podałem,odkręć śruby mocujące TPS i spróbój na tę wartość ustawić.Może na gazie były problemy i coś gazownicy pokombinowali...
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
skoro na LPG jest wszystko ok to szukać problemu w samochodzie często problemem jest przepustnica
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
Dziś robiłem santa fe, 2,0 CRDi. Przerwa na cewce sprzęgła oraz brak koszyczków w łożysku. Po wymianie łożyska oraz naprawie cewki (padło zabezpieczenie termiczne) montaż, odpalenie auta i ...dym ze sprzęgła. Jak się okazało sprężarka pracowała całkowicie na sucho, no i się zatarła. Widziałem już różne zatarcia sprężarek czy łożysk sprężarek, ale nigdy...
albo problemy z sądą lub lewym powietrzem. trzeba zrobic diagnostyke bo odpowiedz niepamietam bo sprawdzalem tydzień temu nie pomoze w ustaleniu co sie dzieje.
Czy objaw występuje na zimnym i ciepłym silniku?Możesz na próbę odpiąć sondę zobaczysz,czy coś się zmieni.Kiedyś kolega miał podobne problemy i sprawcą tego okazał się potencjometr na przepustnicy.
ok, tylkko że u mnie raz chodzi dobrze a raz są problemy, ale nie zaszkodzi sprawdzic, gdzie znajde te klapke?
PWm, to fajna, ekonomiczna metoda regulacji m.in obrotów silnika elektrycznego. Możesz uzyskać nawet płynną regulację obrotów.
Problem dwutorowy,albo usterka mechaniczna ( poduszki silnika,źle załozone koło zamachowe,częściowa utrata kompresji w jedny z cylindrów),albo elektryczna-problemy z zapłonem w jednym cylindrze. Ale ja widzę mechaniczną-wąż do serwa lub uszczelka pod kolektorem ssącym :)
Przede wszystkim problemy z gazem. Często obroty zacinają się na 3k i nie spadają, przy zapalaniu gdy przełącza się z benzyny na gaz często nie chce wchodzić na obroty muszę trochę poczekać albo zgaśnie.. Przy ostrzejszej jeździe coś dzieję się ze sprzęgłem i biegi nie chcą wchodzić. Gdy bym wyeliminował te dwie duże wady mógłbym Ci polecić to auto....
Dla potomnych. Problem powodował alternator ladowanie było w porządku ale koło altka chodziło mimośrodem i chyba to powodowało problemy. Po wymianie paska wszystko działa jak należy. Dodano po 2 Znaczy się chciałem napisać po wymianie altka nie paska. Proszę zamykać temat po jego zakończeniu. Na dole jest taka ikona kłódki - używać śmiało.
Dziś sprawdziłem jak będzie zachowywać się auto po nocy. Co moge napisać że raczej się nic nie zmieniło szwagier mówi że to wina wtrysku multec że ludzie mają z tym problemy wysokie, pływające obroty. No już nie wiem co to może być. Proszę o jakieś sugestie z waszej strony. Z góry dziękuję.
Gdy pada MAP to najczęściej występują problemy z rozruchem, brak wolnych obrotów. Ustrojstwo mało awaryjne, częściej uszkadza się wężyk to niego. Map można podłożyć z poloneza na próbę. A może aparat zapłonowy, przestawiony zapłon (objawy pasują), lub przestawiony na pasku rozrządu.
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Temat był już poruszany http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
Ja u ciebie zregenerowałem parownik i reduktor i wymieniłem silnik krokowy od astry 1.4 bo tez miałem problemy z utrzymaniem obrotów i po tym wszystkim auto chula i śmiga ładnie i bezproblemowo :)
Witam. Nie wiem czy pomogę. Ja tak miałem w astrze h 1.7 CDTI. Miałem obydwa przypadki ale w odstępie około roku lub więcej. Pojechałem do serwisu opla i w obydwu przypadkach , gdy zapytałem co było ,w fakturze miałem wpisane: udrożnienie instalacji elektrycznej. Prawdopodobnie w moim przypadku wystarczyło przeczyszczenie złącz przy sterowniku silnika....
Tutaj napewno znajdziesz porady od czego zaczac i co moze byc tego przyczyną : http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
sprawdz tps
Witam serdecznie.Obejrzyj sobie przepustnicę.Jak zapaskudzona to wyczyść.To samo z zaworem EGR.Jest taki preparat firmy Wurth , który załatwi oba problemy naraz.pozdrawiam i życzę sukcesów.
Przy pierwszej próbie odpalania kręci i nie odpala, przy drugim podejściu odpala na dotyk, dzieje się to z różną częstotliwością bez reguły, czy zimna, czy ciepła, czy czekam, aż się kontrolki pogaszą, czy odpalam od razu, czasem odpali za pierwszym razem, a czasem za drugim, ale zawsze odpala. Raz czy dwa zdarzyło się w ciągu tego pół roku, że odpaliła...
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
wcisnelam 1 bieg a auto sie trzęsło.obroty szalały.i tak za kazdym razem gdy musialam sie zatrzymać.Odczucia tak jakbym ruszala z wyzszego biegu. Jesteś pewna, że to był 1 bieg? Zwłaszcza, że włączenie 5 i R sprawiało problemy. Nie było tak, że wchodziła 3 zamiast 1?
Tak - ale nie wie na jakiej jest satelicie, po drugie ten sygnał jest taki - że na analogu będzie to typowy śnieg. Na analogu jak pojawi Ci sie dużo niemieckich programów - będzie to astra - lekki obrót w prawo i masz hotbird - znajdziesz tam np program Duna (w każdym razie jakieś dziwne arabskie :) ) Wiem, że mimo wszystko trzeba mieć trochę wprawy...
Tak ma być i nie ma to nic wspólnego z dynamiką. Jest to podwyższony bieg jałowy, występujący w czasie ruchu pojazdu. Ma zapobiegać nadmiernym obciążeniom układu rozrządu. W skrócie, zmniejszyć różnicę prędkości obrotowych przy zmianie biegów.
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
Auto ma instalacje gazową ale sprawdzam tylko na benzynie bo tam są problemy a na gazie jeszcze jakoś chodzi ale jest cienka instalacja wiec to pewnie tego wina.Filtr powietrza czysty. Dodano po 3 Motor 1600 8 zaworów na jednopunkcie. C16NZ
Słuchaj,zrób eksperymant-wyjmij sterownik silnika (jest po stronie pasażera,jak słupek z zawiasami drzwi,trzeba zdjąć nakładkę progową ) zpal samochód i mocno pukaj w sterownik,nawet trzonkiem srubokręta. Patrz czy nie bedzie zmiany rytmu pracy. To nie żadna heca,po prostu te sterowniki mają tendencje do zimnych lutów,odjawia się to takim efektem,sam...
Dopiszę, że problemy ustały po wymianie kopułki. I wydaj się to był główny problem. Pozdr.
Mam Opla z 2012 roku i nie polecę go nikomu, po 150tys oryginalnych padła chłodnica sama z siebie a chłodnica klimy rozsypało się w rękach, padło wspomaganie, problemy z obrotami itd a mechanicy oczywiście zadowoleni.
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
też mam ten problem po założeniu gazu do 1.6 75 KM po nagrzaniu sie nie utrzymywała asterka wolnych obrotów, gość montujący gaz stwierdził że wydech nieszczelny na połączeniu za sondom Lambda zrobiłem było pęknięcie i dalej to samo patrze dalej hmmm kolektor popękany, wymiana kolektora załatwiła wszystkie problemy;-)
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.
Da się to zrobić bez utoryzowanego serwisu. Kess V2 jest w stanie odczytać ten sterownik po OBD, potem np. Winols, wyszukiwanie ręczne mapy wolnych obrotów w 2D, edycja, wgrywanie i po robocie. Zaletą tej metody jest to,że będzie to zmiana ,,trwała" , bo po zmianie obrotów testerem po odłączeniu akumulatora prawdopodobnie sterownik wróci do nastawów...
czyli rozumiem że sonda ma tak oscylować pomiędzy tymi wartościami ? cewka zapłonowa nowa delphi jakieś 3 miesiące , swiece tak samo , tylko że problem jest tylko na pb na lpg jest ok , zawsze jak świece padały miałem odwrotnie , na lpg sie zaczynały problemy
Cały czas mi to wygląda na nieszczelność w dolocie, pomimo, że autor sprawdzał.
Mam problem z moją astrą a mianowicie , silnik ma problemy z odpaleniem gdy jest nagrzany ale jak już odpali to chodzi na 2 , 3 cylindrach a jak stoi odpalony to zapala się kontrolka od ładowania i skacze na obrotach .
lewy luft czyli lewe powietrze. A błąd możesz wycyztać metodą drucikową, żadnego kompa do tego nie potrzeba. Tu masz instrukcję: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
W x16xel akurat podpięcie pod cewkę nie ma większego wpływu, jeśli oczywiście wszystko ok , co do TPS'u to często występują problemy ale w astrze jest w miarę choć czasem obroty głupieją ale rzadko. Przede wszystkim na początek świece, kable, i modyfikacja wlotu, a potem regulacja i kontrola odczytów podczas jazdy a nie w ciepłym garażu. " przy przełączaniu...
to jest silnik 1.6 8V czy 16V?
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
problemy obrotami vectra problemy obrotami golf3 problemy obrotami escort
renault megane zasilania licznika xiaomi pliki akumulator opary
uziemienie basenu bojler elektryczny
Silnik OM904 nie wchodzi na obroty - diagnostyka i przyczyny Sterownik pieca na ekogroszek - podajnik nie działa