Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
A mam takie banalne pytanie odnośnie tego gdzie znajduje się regulator napięcia i wspomniane diody w silniku Astra G 1.7 DTI (Y17DT). Obejrzałem alternator ze wszystkich stron chyba i jakoś nie mogę dojść do tego gdzie te elementy mogą być (strasznie ciasno tam). Dysponuje ktoś jakimś schematem lub zdjęciem z zaznaczeniem tych elementów? Z tego co się...
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Jak na postoju nie ucieka przy kręceniu kołami, to nie będzie to błąd wspomagania, chyba że jakiś ogranicznik trybu na wyższych prędkościach, nie wiem dlaczego Ci powiedziano że to wspomaganie. Odgłos na końcach zakresu to w miarę normalna rzecz. Może przygasa, bo akumulator słaby od czegoś innego? A jak sprawdzałeś na postoju, że nie ucieka prąd, woltomierzem...
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Mógł też paść regulator napięcia,standart w tych samochodach,ale przed rozebraniem nic się nie dowiesz.
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
sprawdzić mostek i jeśli ok to drugi regulator
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
ma być 6 dużych diod i3 samowzbudne zmierz te 6diod. 3dodatnie i 3 ujemne.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Typowy objaw regulatora napięcia.
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
diody napewno sprawne masy też walnięty jest regulator napięcia temat zamykam dzięki za podpowiedzi
Sprawdź regulator napięcia .
Jeżeli napięcie ładowania jest bardzo niskie, to wspomaganie nie działa.
Jak dobrać regulator napięcia w alternatorze
Podaj który rocznik i jaka pojemnośc silnika, były stosowane różne rozwiązania. Podaj jaki typ typ alternatora. Przepraszam za odświeżenie tematu. Mam dokładnie taki sam problem, tylko w astrze 1,4 v8 60KM z 92r alternator Delco Remy. Czy tez muszę wymienić mostek i regulator napięcia?? Pozdrawiam
Moim zdaniem regulator napięcia.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
Problem rozwiązany,stabilizator napięcia w liczniku
Witam koledzy mój problem polega na tym że moja astra ma zbyt małe ładowanie na biegu jałowym wszystko wyłączone ma 13.7V a jak włączę światła drogowe dmuchawe na full ogrzewanie tylniej szyby to spada na 12,5V a na biegu jałowym jak odpale samochód to napięcie powoli samo spada co jest nie tak?? regulator napięcia czy może alternator??
Witam. Przede wszystkim sprawdź ładowanie. Na zapalonym silniku na klemach akumulatora powinno być napięcie 13-14V. Jeżeli jest mniejsze np. poniżej 12V to znaczy, że nie ładuje. Moze być uszkodzony alternator tj. Spalone uzwojenie, szczotki lub regulator napięcia. Może też być brak napięcia wzbudzenia alternatora w twm przypadku sprawdzić przewody...
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
Jeżeli wiesz dlaczego padł stary i usterke usunołeś to kup oryginał a jeżeli tylko wymiana bez sprawdzania to podróbka.
Obstawiam regulator napięcia.
spróbuj najpierw wymienić regulator napięcia..
Tam masz alternator Hitachi bardzo awaryjny. Najczęściej palą się mostki 100A czasem też regulatory napięcia.
Dioda w liczniku sprawna. W takim razie założyć nowy regulator?
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Czasami jak kończą się szczotki, to ładowanie pojawią się i znika. Elektronika w regulatorze też potrafi czasami bzikować zanim padnie. Jak nie mierzono napięcia to ciężko coś wywnioskować. Na odległość mechanika raczej też nikt nie oceni.
Może to być wina regulatora napięcia.
Zrób zdjęcie. Pozdr.
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Moim zdaniem jest to wina regulatora. Przeczyść miejsca gdzie szczotki regulatora stykają się z wirnikiem , najlepiej pastą polerską .
Miałem taki sam objaw,straciłem trochę czasu na pomiarach i czyszczeniu styków.Wymień regulator napięcia pomogło .Pozdrawiam
W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw? Ugotowany akumulator :O Miernik sprawny? Jeśli tak, to daj do sprawdzenia alternator > regulator napięcia.
ten alternator 14.4V na BOSCHOWSKIM regulatorze
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Kontrolka która żarzy się podczas pracy silnika to oznaczać może przerwę w diodzie dodatniej lub ujemnej , zwarcie stojana , regulator napięcia
Czyli masz gdzieś spadek napięcia, bez miernika, choćby za 15zł z marketu, nie dowiesz się gdzie. Jest jeszcze opcja, że masz uszkodzony regulator napięcia.
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
Czasami jak zdychają szczotki w alternatorze lub regulator to kontrolka się nie zapala, oczywiście alternator do sprawdzenia.
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
I to może być najlepsze rozwiązanie.
Sprawdź jeszcze na rozgrzanym silniku napięcie przy włączonych odbiornikach - światła, klima, dmuchawa. Nie zapominajmy o wpływie temperatury na rezystancję - napięcie na regulatorze będzie niższe przy wyższej temperaturze.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
to moźe od regulatora napięcia! Bo parametry diod w regulatorze zmieniają się w danej temperaturze
Mnie wygląda na to, że nie masz wogóle ładowania. Po rozruchu pracuje pare odbiorników, stąd spadek napięcia. Może być uszkodzony regulator napięcia lub zły montaż.
Skoro było napięcie 12,4 to wgl nie było ładowania, kwestia tego co napisał szymitsu21 (z tego co pamiętam za schowkiem jest sterownik od świec, i wystarczyło chyba odciąć przewód od temp silnika i świece nie grzały już do czasu aż silnik się nagrzeje (musisz doczytać w internecie, bo ja już dokładnie nie pamiętam). Jeżeli to nie to to prawdopodobnie...
mam problem z ładowaniem akumulatora mianowicie na zapalonym silniku i wolnych obrotach mam równe 14V przy załączeniu świateł napięcie spada do 13,6V a jak dodatkowo włączę ogrzewanie szyby to napięcie jeszcze spada do 13,4V regulator nowy akumulator nowy samochód to astra 2 z 92r 1,8 pojemności jaka może być przyczyna regulator to BOSCH z szczotkami...
Stawiam na regulator
Rezystor(21ohm) się spalił bo regulator napięcia(10V) zwarło.
Czy kupiłeś taki sam typ z takim samym regulatorem? Różne regulatory mają rózne sposoby wprowadzenia napięcia wzbudzenia
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Hej. W Astrze padło ładowanie. Chciałem wymienić regulator napięcia, albo najlepiej cały regulator wraz z diodami, jednak nie jestem pewien jakie części powinienem kupić do alternatora o oznaczeniu 93189496. Czy ktoś z Was posiada może jakiś katalog i jest w stanie podać prawidłowe oznaczenia? Z tego co wyczytałem są jakieś dwa rodzaje regulatorów z...
ładowanie w każdym aucie powinno wynosić od 13,8 do 14,4 V sprawdz to byle jakim miernikiem podczas pracy auta. jeśli będzie poniżej to wiadomo=prostownik plus regulator napięcia pozdrawiam
sprawdz naciag paska, ewentualnie moze byc cos z regulatorem napiecia.
Regulator napięcia padł i 1 szczotka
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Padł regulator napięcia, potem jeszcze coś piszczało gdy odłączyłem altek na zapalonym silniku (ten gruby przewód) to przestało. Diody były walnięte, wymieniłem cały altek i jest oki. Temat uważam za zamknięty
Witam, alternator juz zregenerowałem. Był uszkodzony regulator napięcia. Wszystko chodzi ok. Pozdrawiam.
To sprawdź czy nie ślizga pas.
A kolego jeśli się robi to? Nie robiłem takiego eksperymentu bo klemy są ok tzn wyglądają ładnie. Wyciągnąłem alternator tylko co w nim wymienić? Regulator?
Przyczyna: szczotki,regulator napięcia,mostek prostowniczy :|
Wymień regulator napięcia i będzie działać miałem taką samą sytuacje w astrze z 98 r i też mi nie ładowała a napięcie spadało teraz po wymianie regulatora na włączonym silniku pokazuje mi napięcie ok 13.8 v. :)
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Takie przypadki zdarzają się przy pożyczaniu prądu i podkręcaniu obrotów silnika. Wówczas układ prostowniczy alternatora pracuje na absolutnie maksymalnym obciążeniu ponieważ regulator pilnuje tylko wiekości napięcia a to spadło. W tej sytuacji zdiodami dzieją się rzeczy różne czyli uszkadzają się . A czasem uszkodzenie objawia się dopiero pod obciążeniem....
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Wilam. Ostatnio mi padł alternator w Astrze G 1.6 8v. Wymieniłem mostek prostownicy i regulator napięcia 9 diodowy KUPIONY OSOBNO. 2 tygodnie już jeżdżę i jest wszystko w porządku. Dodam że wcześniej siedział 6 diodowy mostek. Czy długo mi to wytrzyma skoro nie kupiłem w zestawie regulatora z mostkiem?
Witam, Smród powodował skorodowany przewód masy, barak ładowania - regulator napięcia. Dziękuję za pomoc. temat do zamknięcia
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Witam ponownie Problem po części udało się namierzyć. Rano zmierzyłem testerem aku (oryginał GM jeszcze), który oryginalnie ma 255eN Po zmierzeniu wyszło że ma 150eN. Naładowałem go i auto odpaliło od strzała. Generalnie świetnie jeździ, odpala od strzała, nie szarpie, nie dusi się itp. Problem tkwi gdzie indziej. Podłączyłem go do kompa i co pare minut...
Założyć porządny (sprawny, sprawdzony) akumulator i sprawdzić napięcie ładowania, jeżeli nadal za niskie, sprawdzić (wymienić) regulator napięcia.
W sterowniku był regulator napięcia. Trzeba go podłączyć,może tylko bez przewodu do pozycji.
Witaj to co regulator napięcia siadł czy jak bo ja już tego nie ogarniam
Zwarcie, przypalenie wirnika skutkuje obniżeniem napięcia ladowania a nie wzrostem. Jeżeli uszkodzi się któraś z diod wzbudzających lub przebije regulator możesz mieć wzrost napięcia na wyjściu..
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
jeśli pulsacje napięcia nie są spowodowane cyklicznym załączaniem się świec żarowych (może tak być) to wymień regulator napięcia (sprawdź stan pierścieni ślizgowych)
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
może być padnięty regulator może szczotki albo mostek.
Te pulsowanie swiatel prawdopodobnie spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napiecia w alternatorze ....
A jakie wyposażenie elektryczne posiada astra, a jakie Twoje auto.
Tu masz schemat tego alternatora a napięcie zaznaczone jest przy włączonym zapłonie nie pracującym silniku i sprawnym regulatorze napięcia. http://obrazki.elektroda.net/66_12335095...
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
napięcia astra astra regulator regulator astra
głowica mosfet schemat silnika pralki siemens iskrownik ustawić
citroen xsara immobilizer citroen xsara immobilizer
Jak zresetować lodówkę Bosch - instrukcja krok po kroku Kod U1318 w Citroen C4 - problem z magistralą CAN