Skoro pytam to znaczy że nie jes jasne!
Albo źle ustawiony zapłon? Rozrząd?
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
aby skasować inspekcje na liczniku należy wyłączyć zapłon a potem przycisnąć przycisk kasowania licznika i nie puszczając tego przycisku włączyć zapłon.Napis INSP zacznie migać i po około dwóch sekundach wykasuje się .Można puścić przycisk i wyłączyć zapłon - gotowe .
przed włożeniem wkładki należy wsunąc mały srubokret do otworu obudowy i przesunąc zapadke blokady widocznie podczas twoich zmagan mogła sie przesunąc i dlatego wkładka nie trafia na swoje połozenie, montaz oczywiscie w pozycji kluczyka na zapłon
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
Według danych to zasila ECM i cewkę zaplonową. Odłącz cewkę albo szukaj we wiązce.
Wystarczy tej żenady. Zamykam.
Sprawdź zapłon, silnik C16NZ jest czuły na to.
Cofnij zapłon
Jeśli dzieje się coś takiego to przydało by się podłączyć pod jakiś tester i sprawdzić przepustnice i pedał gazu , być może się zacinają . A przynajmniej wypedałować kody usterek (gaz i hamulec w podłogę i zapłon).
Tak naprawde to nie miało by znaczenia bo i tak trzeba włączyć zapłon by zasilić sterownik\i.
zapłon czarny w wiązce stacyjki,pompa czerwono-niebieski w boczku-progu.
U mnie po wymianie bloku silnik normalnie odpalił ale miał mało mocy, wysokie spalanie i było czuć paliwo z wydechu, więc wyglądało jak zbyt późny zapłon, pomogło przestawienie koła pasowego na klinie o jakieś 5-10 stopni do przodu , dokładnie nie wiem bo robiłem to na szybko, po tym zabiegu osiągi się znacznie polepszyły ale muszę jeszcze się pobawić...
Witam! Mam problem z urządzeniem odcinającym zapłon, a mianowicie coś się w nim zepsuło i po naciśnięci tego ów magicznego przycisku nic się nie dzieje, czyli tak jak by się zablokowało. Wczoraj miałem nie przyjemną sytuację: Podjechałem pod prace jak co dzień, zgasiłem silnik, wysiadłem z samochodu ale zdecydowałem podjechać bliżej krawężnika. Wsiadam,...
Wymień świece na beru, objaw wady fabrycznej mt35e, zakłócenia od cewki zawieszają ECU w sterowniku - umiera wtedy hs can, trzeba wyłączyć zapłon na czas uśpienia ECU.
W kostce zasilającej kieszeni, po przekręceniu kluczyka w pozycję zapłon.
przelewy do wymiany, jak to nie pomoże to pewnie i trawersy.
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Może po prostu w stacyjce ...
Sprawdź przełącznik w stacyjce, wygłąda na to że styki po zapłonie włączają się w momencie zwarcia styków rozrusznika, i dlatego jak przestajesz kręcić to wyłączasz zapłon.
1.6 to raczej odpada bo nawet takich nie montowali. 2.2 własnie słyszałem, że straszna kicha. Był jeszcze niedoładowany 2.0 140KM czy jakoś tak. Leta bym chciał fajny motor ale straszą problemami z pierścieniami i ponoć bardzo delikatny i wrażliwy na zapłon.
To nie zapłon.
Podejrzenie pada na układ rozruchu czyli rozrusznik (co można sprawdzić odpalając auto na tzw pych) lub kostka w stacyjce (co można sprawdzić odpalając na krótko czyli dać zasilanie bezpośrednio do rozrusznika). Oczywiście wszystko to robić mając włączony zapłon.
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Ja byłbym raczej za drugą ewentualnością, lub może jakieś problemy ze stacyjką. Sprawdź czy nie zapamiętał jakiś błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Odciecie glownego zasilania czyli zaraz po stacyjce to dobry pomysl gdyz w astrach trudno sie dostac do tego miejsca. Ja jednak proponowalbym 2 punkty odciecia. Pierwszy to zasilanie pompy paliwa. Drugi to zasilanie cewki lub masa kluczowana z kompa do cewki. Dwa rozlaczone obwody znacznie trudniej ominac niz odciecie glownego zasilania ktore mozna...
immobilizer... sprawdz transponder w kluczyku, baterie nie mają z tym nic wspólnego... bo to tylko pilot, w celu zaprogramowania pilota przekręć zapłon i naciśnij dowolny przycisk na pilocie
A kontrolka oleju i chlodniczego sie nie świecą, kiedy włączasz zapłon?
Witam, panam jak ma iskare to nie zapali :D , kol oryel jak nie napiszesz co sprawdziłeś, co słychać i widać, skoro immo się nie pali to dobrze nie ma zwarcia :D , pisz precyzyjnie, a żyje astra jak włączysz zapłon?.
A zapłon regulowany?
Nie będę się sprzeczał ale jednak jest aparat z czujnikiem halla bez przyspieszaczy, pełen nr silnika X14NZ02KE9203 Astra classik 1999 jeden właściciel numer na silniku zgadza się z dowodem Pozdrawiam Dodano po 1 Krokowy nowy Pozdrawiam
Witam kod 42 zależnie od rodzaju zapłonu 1. zapłon bezrozdzielaczowy - sygnał serujący wzmacniacza 1 i 4 cylinder - za wysokie napięcie 2. zapłon rozdzielaczowy - obwód pierwotny zapłonu - za wysokie napięcie. Pozdrawiam
Też tak mysle że niestety sterownik.Zagladne jeszcze do pompki w baku ale to raczej nic nieda,szkoda że niemam na podmiane. Pomiary robiłem na przekazniku pompy.Tak jeszcze mam pomysł. Zeby ta mase co idzie ze sterownika na przekaznik cewki styk 85 wypiąc .I dac stała mase z akumulatora.Bo plus na styk 86 pojawia sie tez po zapłonie.Więc pompka zacznie...
Może zapłon przestawiony?
A nie może być podpięte do budy? Zalacza dopiero jak daje na zapłon
Problem jest z tym, że sterownik steruje krokowym tylko chowając go, co daje efekt taki jak nieszczelność w dolocie. Jutro podstawię sterownik bo kable są ok. Kolego Motronik, dziękuję za pomoc ale wiem które parametry są w porządku więc nie będę ich wypisywał. Wykluczyłem zapłon.
sprawdź włącznik świateł czy się nie wypalił. w mojej asterce w porę zauważyłem wypalające się styki i wystarczyło oczyścić styki w włączniku wstawiłem 4 przekaźniki na żarówki i dodatkowe bezpieczniki i wszystko działa... w twoim przypadku myślę że przewód zasilający żaróweczkę podświetlenia włącznika świateł, która zapala się razem z zapłonem stopił...
Kolego,sprawdz sobie zapłon
Nie wywala błędu p0170. Wywala błąd p0300 -01 i p0304-01. Cewka jest zespolona. Na ciepłym silniku jak zacznie wypadać zapłon to słychać na wydechu wypadanie zapłonu.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
Jakie masz napięcie na akumulatorze po włączeniu stacyjki na zapłon?
Problem Rozwiązany:) po prostu zapłon padł
Skoro młotkuje to za wczesny zapłon,.
Naciśnij guzik w pilocie i w tedy włącz zapłon.
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
Witajcie. Mam problem z swoim Oplem Astra. Po przekręceniu kluczyka na zapłon, pompa nie pracuje przez chwilę, przez co ma problem z odpalaniem. Zaczyna pracować dopiero jak jest kręcony zapłon. Dodam, że przekaźnik pompy paliwa wymieniony i nadal to samo. Co steruje pompą po przekręceniu na zapłon, żeby podawała paliwo przez chwilę? Komputer zepsuty?
witam chcę ustawić zapłon w astra f 1.6nz na lampie stroboskopowej tylko mam problem bo nie wiem na ile stopni mam lampę ustawić gdzieś słyszałem że że 15stopni a jak jest gaz to 17 może mi ktoś odpowiedzieć na to pytanie
to masz wspólny mianownik-układ zapłonowy. Dobrze masz ustawiony zapłon?
Opóżniasz zapłon wtedy.
Check engine :>
Przyciskasz klawisz przebiegu dziennego, włączasz zapłon, po chwili inspekcja się kasuje.
Jesli sie nie zatarła to przeżyje ,gorzej z wtryskiwaczami koncówki sie przegrzały (za wcześny zapłon)
OK. Teraz następna próba - wyciągnij przerywacz kierunkowskazów (to ta długa kostka w skrzynce bezpieczników podobna do przekaźnika - na klapce ze skrzynki bezpieczników jest on oznaczony dwoma strzałkami prawo-lewo) i bez zapłonu oczywiście włącz awaryjne. Awaryjne nie będą oczywiście migać ale zaobserwuj co się dzieje, czy automatycznie włącza się...
Jeśli jest to SDM 2.0. To linia K wychodzi z pinu 19. Złocze OBD pin 1. 30 (+12V) - pin B15 31 (masa) - pin A30 15 (zapłon) - pin B29
Jeżeli będzie błąd immo to kontrolka z silniczkiem szybko miga po włączeniu zapłonu.
Uszkadzają się często gumeczki w klawiaturze , zapłon powinien być włączony
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
Zawsze dobrze jest dać dodatkowy bezpiecznik do urządzeń które wpinamy w oryginalną instalacje samochodu. Do tej przetwornicy w zupełności wystarczy bezpiecznik 1A.
W jaki sposób możesz mieć iskrę w dieslu skoro ten silnik ma zapłon samoczynny?
Rozrząd, sprawdzić kliny kół , zapłon , ciś.sprężania
Witam, w Opel Astra G Coupe 1.8 16V po jeździe przy uchylonej szybie w deszczu zaczęła mi świrować szyba i raz nie działa, a jak działa, to jak chce. Wiadomo, co może być przyczyną? Dodam tylko, że na wyłączonym zapłonie, jak normalnie szyby nie reagowały i prawa dalej nie reaguje, to lewa potrafi się włączyć i zapłon zaczyna piszczeć.
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
Przy odpalaniu na zimnym silniku, silnik się stawia, ciężko kręci. Rozrusznik ok świece ok czy by mógł być jeszcze zapłon przestawiony?
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
stachu 121 czytaj posty. przed chwilą napisałem żeby kolega sprawdzil rozrząd nie ma sensy dublować postów Dodano po 2 a jeszcze tak z winy pompy nie zgubiłby iskry. a może najprostszym sposobem będzie wzięcie w garsć kontrolki i sprawdzenie czy na cewce pojawia sie plus po stacyjce bo może tego brakować a ten plus idzie ten sam na przekaźnik pompy...
2.0 DTI to zapłon iskrowy?
gdzie i jak ustawia się w astrze I 1.7 TD z silnikiem isuzu zapłon i jakie najlepiej stosować świece żarowe?
Bo tam masz zasilanie po zapłonie i stałe na regulatorze.P
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
zapłon? czyli gaśnie silnik? sprawdź na dole słupka w nogach kierowcy jest podłużna wtyczka, często w tych astrach gdzieś tam nie ma styku i cyrki się dzieją
To prawdopodobnie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie dot. rozrządu, a zapłon ustawia się lampą stroboskopową a nie na centymetry :D
Lub włączył zapłon przy wypiętej taśmie, wtedy trzeba zresetować błąd komputerem. To już jego problem, ale czy się wywiąże?
nie nic się nie uszkodzisz po takim podłączeniu zapalą ci się kontrolki tak jakbyś włączył zapłon ale to normalne i jeśli w ten sposób odpali to wyłączysz silnik tylko odłączając ten kabelek - on zastępuje stacyjkę w poz. zapłon
Jakoś nie doczytałem czy ta kontrolka zapala się po włączeniu zapłonu?
Ogólnie to musisz namierzyć przekaźnik którym alarm odcina zapłon i tam przywrócić instalacje samochodu do seryjnego stanu. Resztę po prostu wywalasz.
Witam 1-3-4-2
Witam, Poczytalem trochę postów, ale nie znalazłem odpowiedzi na mój temat. Otóż padł mi moduł zapłonowy i podczas wymiany niechcący przekręciłem zapłonem - odpalałem jak nie było w ogóle zapłonu w samochodzie. Czy coś się mogło stać z ECU, bo podłączyłem nowy moduł i nie chce odpalić. Niby iskra jest, świece są mokre. Kupiłem dzisiaj na giełdzie cały...
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
a zapłon nie jest przestawiony
Mialem tak w Tigrze i radio polaczone na stale wyladowywalo aku wiec musialem zalozyc pstryczek na kabelku na ktorym mialo sie pojawiac napiecie po przekreceniu kluczyka .
Gdy tylko włączę zapłon Tu alternator nie ma wiele do gadania. Nie masz podlaczonej w gnieździe zapalniczki jakiejś ładowarki? Z samego auta nie bardzo ma co zakłócać odbiór. Można spróbować podłączyć radio na stole. To sporo podpowie
Patrząc od przodu to to w prawym rzędzie 1 i 2 styk od góry to styki A i B do sprawdzania błędów Check Engine. Pierwszy w lewym rzędzie to K i pierwszy w prawym to A do sprawdzania ABS. Na wyłączonym zapłonie zmostkować potem włączyć zapłon i liczyć byłyśnięcia. Prościej już się nie da napisac.
jeżeli z dołożonego immobilizera wychodzą tylko czarne kable to zwróć uwagę czy jakaś para kabli podłączona jest do przewodu który jest rozcięty na pół złącz je z powrotem jedne będą z rozrusznika a drugie z zapłonu
A jednak jest: - sygnał prędkości pojazu, z ABS do sterownika silnika - sygnał redukcji momentu obrotowego z ABSu do sterownika silnika (występuje gdy ABS realizuje kontrolę trakcji / ESP) - niekiedy wystęuje sygnał "rough road" czyli "wyboistej drogi" z ABS do sterownika silnika, uzywany m.in przez algorytm detekcji wypadania zapłonów.
funkcja dziala wyłacznie jak masz uaktywnione swiatła dzienne w uec i rec Kabel opcom, tech ale odradzam serwis - wystarczy włączony sam zapłon--- nie masz dziennych nie masz funkcji
no to tak jak inni piszą - judłaj rozrusznikiem i psikaj plakiem/samostartem w dolot (jak nie masz nic takiego to "kielonka benzyny w gardziołko" , jak zapali no to masz problem z paliwem, jak nie zapali to problem z iskrą (często padają czujniki położenia wału przy kole pasowym, cewki też dość często ale wtedy przerywa, szarpie a nie zdycha na amen)...
Nr. silnika jaki masz? Podałem w nawiasie.
jaki masz silnik ? ostatnio zetknołem się z podobnym problemem, uszkodzony był przewód od podciśnieniai auto żle paliło po założeniu przewodu chodzi ok ten przewód obpowiedzialny był za automatyczne ssanie. Ale sprawdz tez swiece i zapłon
Gaz+hamulec i włącz zapłon, kody wyświetlą się na liczniku przebiegu w postaci ECN XXXXYY, zdekodujesz przez tę stronę: http://astra-3.pl/ecn_search.php
Zapłon nieregulowany, obroty 750-910
modul zaplonowy lub przerwa na przewodach elektrycznych
Jak widać pierwszy post został zmieniony 3 razy, więc chyba coś dotarło. Znajdź przycisk serwisowy, przekręć zapłon i go wciśnij, po czym udaj się do najbliższego punktu przyzwoitego elektryka.
Witam Mam problem z Astrą 1.6 16v Astra G. Nieregularnie przestaje pracować na wszystkie cylindry. Po zainstalowaniu instalacji LPG widać na podglądzie parametrów że w momencie kiedy przestaje pracować na wszystkie cylindry, sterownik przestaje podawać sygnał na wtryskiwacz(zawsze ten sam). Czy przyczyną jest cewko-moduł i po utracie iskry przestaje...
tylko żółta lampka Co to jest żółta lampka ?
wjechałem wczoraj do garażu i po zgaszeniu silnika zobaczyłem i usłyszałóem dziwną rzecz > kontrolka od ladowania swieci sie na calego, od oleju i recznego tez ale slabo, i jeszcze cos pod deska po stronie pasazera brzeczy POMOCY co to moze być cos z alternatorem ? ale dlaczego brzeczy cos po prawej stronie
w seacie po zostawieniu na zapłonie 1h pokazało się miejsce wpisania kodu. Tylko uważaj bo sa na to tylko 3 próby potem znowu trzeba będzie włączać zapłon na 1h :)
Będzie to typowe odcięcie zasilania na pompę po załączenie się alarmu.
witam czujnik jeśli mi się dobrze wydaje to powinien iść jeden przewód na niego i powinien być wkręcony w blok silnika jeśli go odłączysz i dotkniesz do masy silnika wskazówka powinna pójść na max (zapłon włączony) sprawdź czy tak masz ja stawiam na czujnik
astra zapłon zapłon przycisk astra astra silnik zapłon
schemat podłączenia włącznika światła dozownik płynu zmywarki wariuje klawiatura
czego służą układy scalone lombardini silnik
Characteristic Equation in Electronics: Transfer Function, Stability, RLC, Op-Amp, Buck Converter Silnik trójfazowy 400/690V Δ/Y – moc w gwieździe i trójkącie, Siemens, ABB, rozruch Y-Δ