Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Witam.Auto jak w temacie rok 93 wydmuchana uszczelka głowicy.Głowica po planowaniu jutro zakładam i się zastanawiam czy między głowicą a obudową wałka stosuje się jakieś uszczelnienie?Po rozebraniu wygląda ze niczym nie było tam smarowane ale nie chcę sobie narobić roboty.Przy okazji zapytam jakim momentem dokręcać.Z góry dziękuje za pomoc. Tam idzie...
Jedyna rzecz którą mogłeś zlie zrobić to zapchać kanał olejowy na głowicę, rozmiar uszczelki do tego co piszesz nie ma znaczenia, chyba że uszczelka jest inna albo ją źle położyłeś na bloku.
Przecież widać nawet po wystającym fragmencie że uszczelka pod głowicą się rozpada ze starości. Wspomogło ją też w tym nie dbanie o jakość płynu chłodzącego i mycie silnika żrącymi środkami.
Uszczelniacz pod kołem pasowym walka rozrządu i na łączeniu że sprzęgłem, taka diagnoza mechanika, pod głowicą dla pewności też zmienię skoro i tak pół silnika rozebrane, wymiana silnika? no nie wiem, raczej wolę to naprawić niż pakować się w nieprzewidziane naprawy po wymianie silnika, nikt Ci gwarancji nie daje, że będzie on ok.
Uszkodzenie parownika w stopniu w którym będzie puszczał gaz do wody jest praktycznie niemożliwe. Proponuję obejrzeć dokładnie czy nie ma wycieków - najczęściej w miejscach trójników gazowych albo przy mieszalniku. Sprawdź jeszcze jedną rzecz - czy po ostygnięciu silnika i odkręceniu korka płynu chłodniczego jest w układzie podwyższone ciśnienie. Jeśli...
Faktycznie wygląda to na lewe powietrze, ale temu zjawisku towarzyszy charakterystyczne ssanie, musisz wyeliminować ewentualne nieszczelności czyli to co pisałeś dochodzi jeszcze zasilanie serwa tam dosyć często pojawiają się nieszczelności najlepiej jest zdjąć z kolektora owy wąż i zaślepić po czym odpalić auto i słuchać co się dzieje, silnik powinien...
czyli co uszkodzona uszczelka pod głowicą czy głowica a może jednak ta chłodniczka oleju? a skąd to kto może wiedzieć ? wywal na chwilę chłodnicę oleju i zmostkuj przewody wodne co tam wchodzą. potem wyczyść obieg wody i zobacz czy to samo się dzieje. Jak się nie dzieje to tak zostaw a jak się dzieje to uszczelka. Masz tu rozwiązanie tańsze i sam sobie...
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
Hej.. Miałem to samo w mojej omedze 2.0 16V.. Męczyłem się i komputer też nie pokazywał żadnych błędów.. Okazało się, że uszczelka pod głowicą walnęła między dwoma tłokami.. Możliwe, żę jest to jakiś skrajny przypadek, ale u mnie pomogło - obroty wróciły do normalnych.. Sprawdź ciśnienie na tłokach.
Witam! Miałem to samo poszła uszczelka pod głowicą między 2 i 3 cylindrem i kanałem chłodzenia, objawy te same ubytek płynu,cisnienie za duże w chłodzeniu i okresowe dymienie i aha czysty olej. Nie czekaj jedź do warsztatu.
Są specjalne narzędzia do tego, właśnie po to aby nie odkręcać głowicy. Lepiej poszukaj kogoś kto to posiada.
Czujnik cieczy w chłodnicy, czujnik płynu w zbiorniczku, termostat, wentylator oraz korek. Te elementy mogą robić problem. Sytuacja u mnie jest opisana wyżej, być może masz termostat uwalony? Auto zagotuje się termostat nie puści na duży obieg i za duże ciśnienie w małym obiegu powoduje wywalenie płynu? Trzeba sprawdzić czy wentylatory załączają się...
Uszczelka pod głowicą do wymiany
Jest dokładnie tak jak na schemacie. Przewody/rurki są gorące do ściany grodziowej, wewnątrz w kabinioe rurki aluminiowe i sama nagrzewnica są zimne. Wygląda to na zapowietrzenie, ale przewody gumowe są miękkie, lub usterka ścianek termostatu i woda zamiast iść przez nagrzewnicę to wybiera drogę na "skróty". Do sprawdzenia jeszcze ta pompka pomocnicza....
Padnięta uszczelka pod głowicą
Jeżeli w zbiorniczku pojawił się olej, ubywa oleju, uszczelka pod głowicą nie przepuszcza nic do komory spalania, olej też czysty to padła chłodniczka oleju czy może słynne oringi na obsadach wtryskiwaczy? Wcześniej płyn chłodniczy ubywał ok 1L na 1000km, teraz ciężko to stwierdzić bo jest mega syf jak czarny kisiel...
Jaka temp? Czy wentylator się włącza? Uszczelka pod głowicą ,zapchana chłodnica ,pompa wody? Przecież to może być wszystko i bez diagnozy nikt ci nic nie powie.
daj no tu tego mechanika :) na słówko... uszczelka 80 do 100 zależnie od jakości(marki) wymiana 200-300+olej półsyntetyk mobila4l 90 1L 23zł, płyn petrygo 35zł filtr oleju 10zł(opel ma tanie bo wszystkie silniki do 2.0 mają taki sam) czyli koło 600, wycieraczki po 20 zł :) płyn do spryskiwaczy zimowy 5l 15zł czy olej na bagnecie wygląda jak kawa z mlekiem...
Z góry też widać olej a co za tym idzie stąd raczej dochodzi do nieszczelności. Boje się że uszczelka pod głowicą do wymiany, chociaż olej widać tylko w tej części uszczelki. Czy może to być coś innego? Dodam że kłopoty z ubywaniem oleju nie ma, płyn chłodniczy w normie, żadnych smarów nie ma pod nakrętka i dymi normalnie. https://obrazki.elektroda.pl/1703692500_...
Uszczelka pod głowicą daje identyczne objawy. Na dobrze rozgrzanym silniku sprawdź obecność CO2 lub CO w zbiorniczku wyrównawczym.
Najprawdopodobniej magistrala olejowa w wałku rozrządu jest właśnie przytkana na tych dwóch ostatnich. Wałek i dźwigienki popychaczy i tak masz do wymiany bo są uszkodzone. Co do układu chłodzenia to jeśli uszczelka pod głowicą była uszkodzona i spaliny dostawały się do płynu a zawór w korku nie upuszczał ciśnienia to musiało ono sobie znaleźć inną...
Uszczelka pod głowicą wymieniona ale czy ktoś próbował wymienić oringi na obsadach bez zdejmowania głowicy?
Witam, Rozrząd w tej pozycji jest dobrze ustawiony, sprawdzane lampą stroboskopową. A pytanie było zadane: czy może to być objaw uszkodzonej uszczelki pod głowicą i co ewentualnie jeszcze sprawdzić. Może też przeczytaj co pisze: maź pod korkiem i na bagnecie, a o zapłonie nic nie pisałem. O rozrządzie pisałem jako ciekawostce, a nie pytałem czy coś...
Piszesz że jest to biały dym, jeżeli jest to para świadczy to raczej o uszczelce pod głowicą choć nie koniecznie! Czy ubyło płynnu chłodzącego, jeżeli tak, to na 80% uszczelka. Możesz to potwierdzić : jeżeli na odpalonym aucie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawiają się pęcheże powietrza (bomble) to świadczy jednoznacznie o przedmuchu...
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Proszku kolego nie będę sypał nie wierzę takim wynalazkom jeszcze mi zalepi nie to co ma zalepić To nowoczesne preparaty zatykają w miejscu wycieku resztę można spuścić po uszczelnieniu przy okazji wymiany płynu przed zimą to na wypadek małej dziurki w chłodnicy może się przydać. Zatkałem tak w drodze koledze chłodnicę w peugeocie 307 i już dwa lata...
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą do robienia. Płynu nie ubywa?
tu jest właśnie problem, ten model nie ma zegara temperatury płynu, tylko kontrolę jak się już zagotuje, ale to może być termostat, tak jak piszesz kolego, bo jak wykręciłem czujnik to poleciało tylko trochę płynu, koszt termostatu będzie i tak mniejszy, niż jak się silnik przegrzeje i uszczelka pod głowicą pójdzie Dodano po 1 i podłączę pod kom. może...
100 % uszczelka pod głowicą
Trzeba ustalić którędy ten olej się dostanie. Dobra uszczelka pod głowicą dobrana otwory się pokrywają?
Najłatwiej takiego sprawdzenia dokonać na aucie, odpinając i zaślepiając przewody doprowadzające płyn chłodniczy. Inne możliwe usterki to uszczelka pod głowicą lub pęknięcie w bloku.
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Opel Astra III H rok 2005 silnik diesel 1.7 CDTI 100 konny Wczoraj wymieniliśmy pompę wody, bo z niej ciekło, ale zbiorniczek nie ma na 100% czujnika, sprawdzaliśmy... no i kabla też nie widzę do tego czujnika, nie wiem czy jakaś uboga wersja czy co? Zastanawia mnie, czy ta pompa wodna mogła ciśnienie podnosić w układzie, znajomy twierdzi że to przez...
a jakie jest ciśnienie na pierwszym? bo mówisz że sprawdzałeś może zawór się nie zamyka albo uszczelka pod głowicą
dowodu lepiej nie pokazywać :) lepiej 50zł zapłacić za brak dowodu niż jak go zabiorą. Jak pali olej to dymi na szaro-niebieskawo, jak na biało to pali płyn chłodniczy, także raczej już uszczelka pod głowicą popuszcza. Mój 1.4 8V też palił ok 1l oleju na 1000km jak jeszcze żył i nie dymił przy tym wcale! ale już chodził trochę nierówno no i UPG wydmuchiwał...
Nie możesz od razu napisać o jaki silnik chodzi, jakie auto itd.......??? OPEL Astra F 1.6, dlaczego pytam?? dziś odbierałem samochód od mechanika, pokazywał mi co zrobił i ja przy okazji sprawdziłem sobie poziom oleju i płynu chłodniczego, były ok, ale mechanik stwierdził, że to, że po przekręceniu korka zbiornika wyrównawczego płynu chłodniczego...
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek. Kolego uszczelka nowa,auto po wymianie uszczelki pod głowicą
Uszczelka pod głowicą padła.
Może troszkę nieświeży temat ale mam podobny problem ale w silniku 1.7 astra 92 oplowskim, nie będę otwierał nowego tematu bo tego samego dotyczy. A więc... Temperatura na wskaźniku tylko do pierwszej kreski, po jeździe minimalnie się na chwilkę podnosi za kreskę i dalej spada do kreski. Wymieniłem czujnik temperatury - dalej to samo, sprawdziłem termostat...
Kolego sory bardzo ale jakoś nie mam w bloku czujnika wału też mnie to zastanawiało ale no jednak tak jest a może ty chcesz zdjęcie że jest przy kole pasowym ? Dodano po 59 A co masz zepsute w tym 1.6 ? Albo wypalony zawór albo dziura w tłoku oraz walnięta uszczelka pod głowicą
NA 100% USZCZELKA POD GłOWICą ,NIESTETY!
Chciałabym zapytać co to może być czy jest możliwość ze oprócz uszczelki pod głowicą moze być inny powód uszkodzenia, chodzi o to że zaczął zaczął pojawiać szlam o kolorze kawy z mlekiem pod korkiem od oleju, pierwsza próba byla wymiany oleju oraz termostatu lecz nadal szlam się pojawiam stoponiowo znika plyn chlodniczy a termostat ma problem z nagrzaniem...
Ja też tak miałem w audi, takie metaliczne stukanie i okazało się że jest pęknięta uszczelka pod głowicą (między cylindrami 4-5). I tak dwa razy mi się stało. Konieczne było planowanie głowicy.
0 pierścienie zmieniam bo auto wcina około 2l oleju na 2 tys km, i wtedy przy okazji uszczelka pod głowicą itp Zobaczymy.
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. a uto jest u mech. Gdyby byla to uszczelka pod głowicą to bylbym szczesliwy. okazalo sie ze jest pęknięta tuleja na 4 bloku. musialem kupic silnik. lałem wodę bo mieszkam w Irlandii i temp oscyluje w granicach 5 stopni. jeszcze raz dziękuję pozdrawiam
Astra na zimnym dymi na bialo a jak sie rozgrzeje to na czarno! Wymienione uszczelniacze zaworowe, pierścienie, uszczelka pod głowicą i pokrywa zaworow! O co chodzi?! Prosze o odpowiedz!
Jak to nie termostat to napewno uszczelka pod głowicą
Witam!!! Mam problem z moim autkiem, a mianowicie ubywa mi płyn chłodniczy ze zbiorniczka. Ostatnio miałem widoczny wyciek przy bloku. Został on usunięty ale płyn dalej ubywa. Wykluczyłem uszczelkę pod głowicą bo nie ma żadnych typowych objawów: temperatura jest ok, w oleju nie widać płynu, autko nie "kopci" na biało, silnik pracuje równomiernie, oleju...
Podczas jazdy w przedziale obrotów 2000 do 3000 tyś zapala się kontrolka check engine. Błąd jaki jest wyświetlany to zbyt bogata/ uboga mieszanka. W szczególności zapala się gdy jadę z prędkością 70/80 km . Towarzyszy mu spore szarpanie podczas delikatnego puszczania nogi z gazu. Wszyscy rozkładają ręce a ja wymieniam. EGR , pompa paliwa, sonda lambda....
matiz uszczelka głowicą daewoo uszczelka głowicą uszczelka głowicą fabia
sprężarka lodówce mj2955 zasilacz reflektometr 50ohm
Różnice silników PSA EW10D HPi vs EW10J RFN – wtrysk, awaryjność, LPG, modele TCL mleczny obraz – przyczyny, ustawienia, podświetlenie LED, T-CON, modele C72, P615