Szukaj w postach, Kolega Gerri coś wpisywał o padniętych instrumentach. Elementy też chyba zidentyfikuje. :)
Witam Serwis wymienił wałek rozrządu jak pisał (at)gerri i po problemie.
Dzięki za odpowiedz Gerri
Obstawiam, ze (at)gerri Gerricos takiego jak wis ma i korzysta ...
Pomógł kolega Gerri. Dzięki Pozdrawiam
Gerri, proszę o pomoc w Atego 1218 z 2004r 4cylindrowy silnik, vin-u nie znam. Nie działa wskaźnik paliwa i pokazuje się błąd INS E 01 0508. Doszedłem, że coś z plusem jest nie tak, ale prąd jest przy zbiorniku, więc co może być nie tak? Z góry wielkie dzięki.
dobrze prawisz Gerri!
Problem rozwiązany dzięki użytkownikowi Gerri. Winny był przekaźnik K3
Operacja zakończona sukcesem, czujnik wymieniony, błędów nie zgłasza. Dziękuję wszystkim za pomoc, a szczególnie koledze Gerri. Zamykam temat.
dla czego prawa poduszka ma mniej powietrza Jak na jednym sensorze to raczej nie możliwe chyba że masz wyciek z poduszki. Jak na dwóch sensorach to przyczyny szukaj tam gdzie napisał Gerri.
Problem chyba rozwiązany zabrudzony był filtr powietrza, po przedmuchaniu go na razie jest ok, ale muszę wymienić na nowy. Dzięki Gerri za porady.
Gerri dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam!
kontaktuj sie z kolegą bodkiem albo gerrim
Gerri mógłbyś coś wiecej powiedzieć.
Podobny temat był już poruszany na forum. Poszukaj. Z tego co pamiętam to kolega Gerri tłumaczył jak to zrobić.
Dzięki koledzy zrobiłem tak jak pisał Gerri i fotel działa jest OK. pytałem się w sklepie o ten moduł sterujący kosztuje 2100zł
Gerri, tak mi się wydawało że sygnał na rozrusznik leci z jakiegoś modułu, dzięki za wyjaśnienie i nakierowanie na co zwrócić uwagę. Posprawdzam i dam znać.
Gerri, Przepraszam że wcześniej nie podziękowałem za odpowiedź. Dzięki :D
Po wizycie komputerowca wyszły takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/6692257500_... Dodano po 1 Ale nie wydaje mi się aby to miało coś wspólnego z powietrzem i paliwem oraz trybem awaryjnym. Dodano po 2 (at)Gerri (at)Gerri (at)Gerri
Atego 815 ma 2 modele , różnica jest już na gołe oko w licznikach podaj ten VIN Proszę Vin WDB9702231K823958 https://obrazki.elektroda.pl/8366130400_...
Dzięki kolego Gerri. Mógłbyś mi przybliżyć bardziej temat tzn. o jaki przełącznik chodzi i gdzie znajduje się to wyjście prostokątne GSV3. Z góry dziękuję.
Gerri dziękuję bardzo temat zamykam. Włożyłem sterownik o tych nr co podałeś i działa tak jak ma. Jak będziesz w Polsce to chętnie podjadę z flaszeczka;>)
Dziękuje, dokładnie tak jak napisał kolega Gerri uszkodzona wiązka przetarte przewody po naprawie wiązki wszystko wróciło do normy
u mnie tak jak mówi Gerri (mam kurnik na dachu), pomaga otwarcie drzwi i polożenie oparć w obydwu fotelach
Masz "SD" oryginalna czy klona? Gerri jakie to ma znaczenie w tym przypadku?? Pytam z czystej ciekawości.
Spodziewałem się , że to może być około 50Nm , żeby dobrze na uszczelce siadło, więc nie będę poprawiał i tak zostawiam. Dziękuję Gerri za pomoc, sądzę, że ten wątek jeszcze nie jednemu posłuży. Temat zamknięty.
Gerri podrzuc czy dobrze dobijam 1.3bara po wymianie filtra bo troche mnie trapi to 3.5 bara - nigdy nie było problemu kilka atego i nascie sztuk actros.
Gerri Witam mam taki problem z Atego z rana pali normalnie a jak się nagrzeje to komunikat CODE, kręci a nie odpala. Nie strzelają też zawory. mam rozebraną wiązkę. i już zrobioną tam gdzie była poprzecierana. Gdy ruszam tymi kablami to czasami zaskoczą zawory. Czy te elektrozawory od puszczania paliwa można podłączyć na krótko i gdzie one się znajdują....
(at)Gerri co? codziennie mam do czynienia z tymi autami, ponad połowa z nich ma immo.
Liczba 1329 i każda inna coś oznacza "mówi" kolego Gerri oznacza to że auto ma DMC 13 ton i 290 koni ( dodajemy 0)
a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany? dodaje foto : http://obrazki.elektroda.net/42_12898343... Gerri nie pompę tylko wtrysk
Gdyby ktoś w przyszłości chciał znaleźć rozwiązanie Gerriego, to pragnąc oszczędzić czasu: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1... Pozdrawiam i dziękuje koledze za ten opis.
Jeśli ten błąd pojawia się sporadycznie po jeździe pod górę, albo po uruchomieniu i po chwili gaśnie; Może zanim dobierzesz się do pomp sprawdź filtr paliwa, dopływ do filtra, szczelność układu zasilania. Po sprawdzeniu wszystkiego i procedury jaką podał kolego Gerri, występowanie tego samego błędu wskaże konieczność wyrwania wtryskiwacza. :)
Odnośnie dokładnie tego kodu błędu dla tego numeru VIN producent zaleca update software'u w sterowniku. Dzięki wielkie. Pożyczę od kolegi SD i zobaczę co da się zrobić.
Kolega wróci z trasy w sobotę , wtedy będę działał . Czyli na pozycję pierwszą podać napięcie z akumulatora ( z przewodu który jest urwany ) ? Wrócił dziś , stwierdziłem brak zasilania na A1 , przewód dochodzi do złacza pod bezpiecznikami (okolice nóg pasażera) , i dalej schodzi pod podwozie (do jakiego punktu jest doprowadzony?). Zasiliłem go z akumulatora...
0 1433 - uszkodzenie przycisków na instrumencie i co teraz mozna zrobic z tym?
Każde Atego podaje numery kodów błędów na wyświetlaczu licznika. Podejrzewam że dochodzi do przekroczenia ciśnienia zasilającego. Nie powinno być w czasie testu więcej jak 7 barów, a w czasie eksploatacji to nie pamiętam. Ale na pewno jest na tyle ograniczone, że przy puszczeniu na poduszki pełnego dostępnego ciśnienia nie zerwie amortyzatorów. Nie...
W którejś wersji Atego był problem z diagnostyką, a bodajże fotel był wszystkiemu winien. Chyba pisał o tym Gerri na forum, ale jak na złość znaleźć nie mogę.. Pytanie tylko, czy tutaj jest podobne rozwiązanie... EDIT: Znalazłem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Po warunkiem, że masz coś takiego..
Ja sprawdzilem wiazke od wtyczki do zakretu za laczeniem skrzyni z silnikiem. Nie znalazlem miejsca przetarcia, izolacje elastyczne nie rozrywajace sie w momencie pociagania za przewody. Dzisiaj auto pojechalo do mechanika na warsztat. Ja sie poddalem. Poinformuje o przyczynie oraz o koszcie usuniecia usterki. Gerri dziekuje za pomoc i naprowadzenie...
Hehe. Gerri, punkt za spostrzegawczość. :) Temat przewodni o Actrosie to i ja rady do Actrosa. A tu kolega się wpiął z Atego. Szybkie czytanie się czasem mści. :(
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
Jestem, jestem ponownie. Dla potomnych element smd którego mi brakowało to był rezystor 750 ohm. Kolego MEGAMAX masz na myśli przedni kierunek? Kolego Gerri masz 100% racji, w tym samochodzie kierunkowskazy nie są sterowane przekaźnikami. Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, kierunek świeci się nawet przy wyłączonym kluczyku :) Atego 1218
Kable dochodzą dwa, na "jedynkę" czujnika niebiesko czarny, "dwójka" to masa (brązowy). Czujnik jest zwykły, oporowy z pływakiem. Pzdr. Jeśli dobrze rozumiem, to plusowy sygnał paliwa leci na kabelku niebiesko-czarnym ?
Sprawdź czy przekaźnik jest sprawny - czy ma prawidłową oporność cewki, czy reaguje na podanie 24 v na cewkę, jeżeli reaguje to czy jest przejście przez styki, jeżeli nie reaguje to czy na wyprowadzeniach 85 i 86 pojawia się napięcie po włączeniu kluczykiem zapłonu. Kolego dzięki za ten schemat ale chodziło mi o załączenie tego przekaźnika nie o sam...
INS F05 0 3620 nie mam takiego błędu U mnie był. Mam zdjęcie. Znalazł się (na innej kartce) INS 3620 - awaria czujnika wody kondensacyjnej. Błąd może się również zapalać w przypadku przepalonego bezpiecznika (nie pamiętam który, ale możesz na wtyczce czujnika sprawdzić czy jest zasilanie) Co nie zmienia faktu, że te czujniki jednak wysiadają... Cały...
3130 Coolant level switch X3 15/11 or air filter monitoring sensor X3 15/1 faulty, voltage supply X3 15/13 has Open circuit or Short circuit to positive or Short circuit to ground. 10 i 14 na Canie to stanowczo za dużo. Nie dziwota, że brak komunikacji i sygnał gazu nie idzie do MR Witam. Dzięki za odzew. Tylko dziwi fakt, że jak palił na dwa cylindry,...
Gerri, wcale nie odrzucam Twojej pomocy, wręcz przeciwnie oczekuje jej. Trochę głupio wyszło z mojej strony-sory-.Byłem na wolnym i trochę się rozkojarzyłem.Jutro odpiszę numery i napiszę.
faktycznie tak jak mówi Gerri , u mnie tak było, kupiłem nowy wyłącznik zespolony bo padło mi włączanie spryskiwacza, po założeniu nowego , spryskiwacz ożył , ale zonk po przekreceniu kluczyka odrazu włączały się wycieraczki , wymienili mi w sklepie na inny i działa wszystko jak powinno.
Dziekuje za podpowiedz Gerri.Czy to oś przednia i czujnik abs lewy czy prawy?
Dzięki Gerri, po przeszukaniu forum w podobnych tematach mówiąc szczerze liczyłem na twoją pomoc jako fachowca od merców jutro sprawdzę wiązke choć pogoda kiepska a na warsztat mi nie wejdzie jeszcze raz dzięki.
Gerri bardzo dziekuje za odpowiedz. Ten silnik co dostalem od klienta do zamontowania byl juz troche rozszabrowany wiec elementu ktory steruje tym hamulcem tez nie ma, wiec poinformuje klienta i zaslepiam to. Poza tym silnik ladnie pracuje. Dziekuje jeszcze raz za odpowiedz.
Za komunikację kierowcy (czyli pedał gazu) z modułem silnika odpowiada moduł FR (czasami ma nazwę FMR) i sądzę że koło niego trzeba się pokręcić. Odnośnie pedała gazu zastanawia mnie to dlaczego po wyciągnięciu tego bezpiecznika F10 Atego ładnie wkręca się na obroty na postoju jak i w czasie jazdy z tym ze bez tego bezpiecznika nie działają zegary...
Nie trzeba wyciągać wiązki. To prze...ana robota. Wsporników tam jest parę - nie tylko jeden. Natnij delikatnie peszel, zobacz czy w wiązce nie stoi woda. Tak zrobię🙂 szkoda że nie urzędujesz w Polsce bo bym z chęcią przyprowadził Ci do naprawy.
No i może to śmieszne, ale to akurat prawda. Sam sobie nabruździłeś :wink: Nie bardzo rozumiem czemu nabruździłem jeśli idzie o przekładki PLD to nie mam Atego na podmianę a jedynie drugie Vario ;) chciałem potwierdzić to co gdzieś przeczytałem. FR w danym pojeżdzie (Vario) fabrycznie współpracuje z modułem silnika (różnie nazywany - PLD, MR) Dopóki...
Gerri widzialem Twoje zdjecia bezpieczniki sprawdzile sa ok zrobilem zdjecie od spodu wentylatora i nie wiem czy moze nie jest przyczyna ta kostak zaznaczona na zdjeciu bo tam sa dwie tryczki i nic tam nie jest podlaczone tak ma być? https://obrazki.elektroda.pl/2118321700_...
Dla podanego numeru VIN nie znalazłem w programie WIS ani jednego z błędów które podałeś. OGARNIJ SIĘ. podaje błędy: MR 0694 474340 NR 0024 460117 pozdrawiam Leszek
Witam Mam pytanie odnośnie tempomatu w atego 2004r,a mianowicie dołożyłem sobie manetke tempomatu oraz podłączyłem instalację (dokładnie 6 dodatkowych kabli) do modułu FR,według schematu który zamieścił urzytkownik GERRI. Tempomat został aktywowany w serwisie lecz niestety nie działa,brak jakiejkolwiek reakcji. Hamulec górski działa natomiast funkcje...
Są to elementy pólprzewodnikowe i są niewymienne. Nawet dobry elektronik z odpowiednim sprzętem nie da rady żeby to wymienić? Skoro jest to słaby punkt to wolałbym naprawić swoją skrzynkę, niż kupować używkę z którą nie wiadomo kiedy stanie się to samo.
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Kolego Gerri - co do modelu 1017 to podałem go jako przykład. A że dysponuję StarDiagnosis to nie mam problemu z dostępem do informacji, tylko muszę wybrać konkretny model... A co do braku informacji, to już widziałem lepsze "kwiatki" na tym forum :) Pozdrawiam
Gerri pomogłeś! Wierz mi szukałem takiego tematu na elektrodzie wielokrotnie ale nie mogłem znaleźć. Wpiąłem 160 Ohm między piny A i C i błąd zniknął. Pozostał jeszcze INS 3620. Mierzyłem miernikiem w kostce i były tam jakieś napięcia 24,9 V i jakieś 5,4 V? Z tego chyba wniosek, że sygnał do czujnika dochodzi?
Witam Gerri możesz dokładniej określić jakie to sterowniki od czego .Problem miałem z stacyjką .Nie uruchomiała rozrusznika .Podniosłem kabinę. Na silniku znajdują się przyciski start , stop . Naciskając start silnik odpalił ,stop zgasł .Na silniku przyciskami odpala. Przekluczyłem stacyjkę chcąc odpalić na krótko rozrusznikiem .Rozrusznik kręcił silnik...
Może mamy różne doświadczenia lub są różni producenci. Ja z zamiennikami nie mam zadnych złych doświadczeń. Moja firma zajmuje się regeneracją pneumatyki hamulcowej i z czystym sumieniem mogę powiedzieć że 60% tego typu modulatorów nie nadaje się do założenia na samochód gdyż nie przechodzą pozytywnie testu na stole pneumatycznym. Najczęstszą przyczyną...
Najprościej, to jest elektroniczny układ sterowania jazdą i zarządzania urządzeniami w jakie pojazd jest wyposażony. Kolega Gerri pisząc o przeprogramowaniu, miał na myśli komputerowe przeprogramowanie modułu w serwisie. Tobie nie radzę nawet szukać w aucie tego "cudeńka", cena czterocyfrowa powyżej średniej krajowej. :) Ręcznie w module FR nic nie...
przewód zasilający pompo - wtryskiwacze Ten samochód nie ma żadnych "pompo - wtryskiwaczy" nie wiem , piszę to co przekazał mi właściciel auta , może chodziło mu o wtryskiwacze . fakt , że nie było zasilania a po jego przywróceniu auto odpaliło ( a czas naprawy wynosił podobno 20 minut )
Dzięki Gerri. Podmianka deski rozdzielczej wyjaśniła sprawę czyli, wszystkie moduły są sprawne w aucie. "Nowa" deska działa prawidłowo. Trwało to dość długo bo cena zegarów nie jest mała. Problem rozwiązany, pozdrawiam. Dodano po 6 W odpowiedzi koledze Megamax: Zapewne masz rację co do wieku liczników , zegary odesłałem z reklamacją do elektronika......
Witaj Jeżeli usterka pojawiła się po trzech dniach problem tkwi ewidentnie po stronie przepłukiwania dozownika. Nowe update ma na zadanie wychwycić przytkanie dozownika i automatycznie przepłukać go Adblue i w dalszej fazie powietrzem. Nie jest tak jak opisuje Kolega GERRI ,problem jest po stronie sprężonego powietrza w dozowniku,nie po stronie Adblue....
W filtrze może być zarówno czujnik procentowego zużycia (pokazujący zużycie w procentach od 0 do 100) lub "switch" Tego nie wiedziałem, u mnie był czujnik Typu "switch", jeszcze fabryczny. Oprócz tego są wersje co najmniej dwóch producentów Ale wydaje mi się, że podstawowe parametry powinny być takie same, żeby komputer nie głupiał. Opornik? Po co...
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Generalnie jak napisał Gerri, luft to podstawa. :) Sprawdź zawór czterodrożny, na układ pomocniczy ma puszczać już przy spadku do 7 barów. 7-8,5 bara powinien utrzymywać stale, w przeciwnym wypadku będą braki powietrza. Posłuchaj czy nie ucieka powietrze przy zmianie biegów, lub sterowaniu h-ca silnika, albo przy wspomaganiu sprzęgła. Siedzenie też...
Witam Nie będę zakładał nowego tematu, zapytam tutaj. Jak zmierzyc poprawnie rezystancję ? Mierzę tak jak Gerri piszę na stykach A i C. I teraz tak : Na przednim lewym kole jest uszkodzony(był wypięte złącze i cały zabrudzony i zielony) Mierzę na prawej stronie podaje mi wynik. Mierzę nowy czujnik nie podaje mi wartości ? Jak zmierzyć nowy czujnik ?...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Kiedyś w szkole było coś takiego, jak prawo Kirchhoffa o rozpływie prądów. Akumulatory są połączone w szereg, i przy ładowaniu płynie przez każdy z nich taki sam prąd. Jeżeli przez godzinę będzie płynął prąd 10A - to każdy z akumulatorów zwiększy swój ładunek o 10Ah. Jednak z jednego akumulatora prąd wypływa sobie "bokiem" - do CB. Czyli jednak może...
Vin WDB9525021K506142 Dodano po 3 Kierunkowanie nawiewów i kąt otwarcia zaworu nagrzewnicy są na linkę. Gwałtowne szarpanie pokrętłami mści się zrzuceniem linek z zaczepów. Sama dmuchawa to już tylko elektryka. :) Dzis zaczynam rozbierac cala deske rozdzielcza. Chyba masz racje bo pokretlo ma mniejszy opor niz zawsze. Dodano po 18 No to jak masz dowód...
mercedes gerri posty gerri gerri bateria
instrukcja piecyk junkers tablet wyłącza samsung pomiar transila
De Dietrich MCR3 instrukcja serwisowa PDF – dostęp, modele, kody błędów, schematy Windows CE vs Android – serwis, backup, odzysk danych, narzędzia, stacje Telechips, i.MX, MStar