Szukaj w postach, Kolega Gerri coś wpisywał o padniętych instrumentach. Elementy też chyba zidentyfikuje. :)
Jak tam? Ile już masz schematów? 😉 Zawsze jak czytam tematy w sprawie Mercedesa pojawia się ten sam problem - piszesz: "Podaj VIN to coś poradzimy" i powtarza się to już od ładnych kilku lat. Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę w dziale ciężarowym "Mercedes", "Actros" albo "Atego" i przejrzeć ze 3 tematy wstecz i już wiadomo, że potrzeba VIN i zawsze starasz...
Gerri twojego pomysłu i umiejętności nawet nie śmiał bym podważać ani komentować bo znasz temat i masz z tym do czynienia na pewno częściej niż autor tematu.:D
Kolega Gerri się myli, w Mercedesach Atego, gdzie stosowany jest czujnik skroplin, na dole zbiornika jest spust wody w czujniku. W tym to czujniku jest zaworek spustowy wody, lecz z przyczyn możliwości jego zabrudzenia schowany jest pod korkiem gumowym wciśniętym na korpus czujnika. Po jego ściągnięciu naciskając na korpus od dołu uwalnia się wodę z...
Gerri dziękuję bardzo temat zamykam. Włożyłem sterownik o tych nr co podałeś i działa tak jak ma. Jak będziesz w Polsce to chętnie podjadę z flaszeczka;>)
Dzięki za odpowiedz Gerri
Najczęstszym problemem w tych silnikach jest filtr paliwa, który jest wkładem wymiennym z taką szeroką uszczelką u dołu filtra. Po wyjęciu wkładu filtra (patrz rysunek kolegi Gerri - poz 2), odkrywa się kanał spustowy z filtra oznaczony (przy filtrze jako ujście przez 2.1). jest on na dole filtra w tym plastikowym wałku co na niego nakłada się wkład...
Podobny temat był już poruszany na forum. Poszukaj. Z tego co pamiętam to kolega Gerri tłumaczył jak to zrobić.
Gerri dziękuję bardzo za pomoc. Pozdrawiam!
Gerri mógłbyś coś wiecej powiedzieć.
Spodziewałem się , że to może być około 50Nm , żeby dobrze na uszczelce siadło, więc nie będę poprawiał i tak zostawiam. Dziękuję Gerri za pomoc, sądzę, że ten wątek jeszcze nie jednemu posłuży. Temat zamknięty.
Gerri podrzuc czy dobrze dobijam 1.3bara po wymianie filtra bo troche mnie trapi to 3.5 bara - nigdy nie było problemu kilka atego i nascie sztuk actros.
u mnie tak jak mówi Gerri (mam kurnik na dachu), pomaga otwarcie drzwi i polożenie oparć w obydwu fotelach
Dziękuje, dokładnie tak jak napisał kolega Gerri uszkodzona wiązka przetarte przewody po naprawie wiązki wszystko wróciło do normy
Witam Gerri możesz dokładniej określić jakie to sterowniki od czego .Problem miałem z stacyjką .Nie uruchomiała rozrusznika .Podniosłem kabinę. Na silniku znajdują się przyciski start , stop . Naciskając start silnik odpalił ,stop zgasł .Na silniku przyciskami odpala. Przekluczyłem stacyjkę chcąc odpalić na krótko rozrusznikiem .Rozrusznik kręcił silnik...
faktycznie tak jak mówi Gerri , u mnie tak było, kupiłem nowy wyłącznik zespolony bo padło mi włączanie spryskiwacza, po założeniu nowego , spryskiwacz ożył , ale zonk po przekreceniu kluczyka odrazu włączały się wycieraczki , wymienili mi w sklepie na inny i działa wszystko jak powinno.
a więc, paliwo dochodzi do pompy(2 cylinder) , ale nie jest wtryskiwane do komory, impuls z ecu dochodzi badałem żarówką, czyli pompa do wymiany? dodaje foto : http://obrazki.elektroda.net/42_12898343... Gerri nie pompę tylko wtrysk
Kolega wróci z trasy w sobotę , wtedy będę działał . Czyli na pozycję pierwszą podać napięcie z akumulatora ( z przewodu który jest urwany ) ? Wrócił dziś , stwierdziłem brak zasilania na A1 , przewód dochodzi do złacza pod bezpiecznikami (okolice nóg pasażera) , i dalej schodzi pod podwozie (do jakiego punktu jest doprowadzony?). Zasiliłem go z akumulatora...
Masz "SD" oryginalna czy klona? Gerri jakie to ma znaczenie w tym przypadku?? Pytam z czystej ciekawości.
W którejś wersji Atego był problem z diagnostyką, a bodajże fotel był wszystkiemu winien. Chyba pisał o tym Gerri na forum, ale jak na złość znaleźć nie mogę.. Pytanie tylko, czy tutaj jest podobne rozwiązanie... EDIT: Znalazłem: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Po warunkiem, że masz coś takiego..
Liczba 1329 i każda inna coś oznacza "mówi" kolego Gerri oznacza to że auto ma DMC 13 ton i 290 koni ( dodajemy 0)
Gerri widzialem Twoje zdjecia bezpieczniki sprawdzile sa ok zrobilem zdjecie od spodu wentylatora i nie wiem czy moze nie jest przyczyna ta kostak zaznaczona na zdjeciu bo tam sa dwie tryczki i nic tam nie jest podlaczone tak ma być? https://obrazki.elektroda.pl/2118321700_...
Ja sprawdzilem wiazke od wtyczki do zakretu za laczeniem skrzyni z silnikiem. Nie znalazlem miejsca przetarcia, izolacje elastyczne nie rozrywajace sie w momencie pociagania za przewody. Dzisiaj auto pojechalo do mechanika na warsztat. Ja sie poddalem. Poinformuje o przyczynie oraz o koszcie usuniecia usterki. Gerri dziekuje za pomoc i naprowadzenie...
Gerri pomogłeś! Wierz mi szukałem takiego tematu na elektrodzie wielokrotnie ale nie mogłem znaleźć. Wpiąłem 160 Ohm między piny A i C i błąd zniknął. Pozostał jeszcze INS 3620. Mierzyłem miernikiem w kostce i były tam jakieś napięcia 24,9 V i jakieś 5,4 V? Z tego chyba wniosek, że sygnał do czujnika dochodzi?
Jestem, jestem ponownie. Dla potomnych element smd którego mi brakowało to był rezystor 750 ohm. Kolego MEGAMAX masz na myśli przedni kierunek? Kolego Gerri masz 100% racji, w tym samochodzie kierunkowskazy nie są sterowane przekaźnikami. Jeszcze jedna bardzo ważna rzecz, kierunek świeci się nawet przy wyłączonym kluczyku :) Atego 1218
Witam przeczytalem wiele wątków, częsciowo naprowadził mnie kolega Gerri za co bardzo dziękuje, W moim atego mam 2 problemy generalnie to wskaźniki które nic nie wskazuja procz kontrolki od recznego swiateł długich oraz kierunków, oraz braku mozliwosci uruchomienia auta, dlatego nie wiem czy pojawia sie napis code itp.. wiązka pod silnikiem rozpruta...
Podsumowując poduszki wystrzeliły tak jak kolega Gerri zauważył, złożyło się parę czynników naraz które miały wpływ na efekt końcowy.Mianowicie zużyte amortyzatory oraz wyboje co spowodowało urwanie śrub mocujących amortyzator , a następnie poduszki spadły z kielichów.
Oczywiście rezystancję sprawdziłeś przed demontażem? Cześć Gerri Nie, nic nie sprawdzałem. Rozumiem, że mam wypiąć wtyczkę (w okolicach głównej wtyczki komputera silnika) i sprawdzić. Jakie powinny być właściwe wartości? Czytałem na forum, że ten czujnik lubi się wysunąć, ale u mnie skoro trudno go wyciągnąć zakładam, że "siedzi" na swoim miejscu....
Najprościej, to jest elektroniczny układ sterowania jazdą i zarządzania urządzeniami w jakie pojazd jest wyposażony. Kolega Gerri pisząc o przeprogramowaniu, miał na myśli komputerowe przeprogramowanie modułu w serwisie. Tobie nie radzę nawet szukać w aucie tego "cudeńka", cena czterocyfrowa powyżej średniej krajowej. :) Ręcznie w module FR nic nie...
Kolego Gerri - co do modelu 1017 to podałem go jako przykład. A że dysponuję StarDiagnosis to nie mam problemu z dostępem do informacji, tylko muszę wybrać konkretny model... A co do braku informacji, to już widziałem lepsze "kwiatki" na tym forum :) Pozdrawiam
Witam Nie będę zakładał nowego tematu, zapytam tutaj. Jak zmierzyc poprawnie rezystancję ? Mierzę tak jak Gerri piszę na stykach A i C. I teraz tak : Na przednim lewym kole jest uszkodzony(był wypięte złącze i cały zabrudzony i zielony) Mierzę na prawej stronie podaje mi wynik. Mierzę nowy czujnik nie podaje mi wartości ? Jak zmierzyć nowy czujnik ?...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
Gerri liczę na Ciebie ;) aktualna sytuacja (5 akcji). (1) Przyczyną braku rozruchu z kluczyka była... stacyjka :D tzn. jej mechaniczne uszkodzenie. Wyłamał się "kołnierz" trzymający zębaty księżyc, który przy kręceniu kluczykiem odpowiednio ustawia kostkę. Jak odpiąłem część elektryczną od mechanicznej półksiężyc wypadał wraz z wyłamaną częścią. Koszt...
Witam Serwis wymienił wałek rozrządu jak pisał (at)gerri i po problemie.
Obstawiam, ze (at)gerri Gerricos takiego jak wis ma i korzysta ...
Pomógł kolega Gerri. Dzięki Pozdrawiam
dla czego prawa poduszka ma mniej powietrza Jak na jednym sensorze to raczej nie możliwe chyba że masz wyciek z poduszki. Jak na dwóch sensorach to przyczyny szukaj tam gdzie napisał Gerri.
dobrze prawisz Gerri!
Problem rozwiązany dzięki użytkownikowi Gerri. Winny był przekaźnik K3
Problem chyba rozwiązany zabrudzony był filtr powietrza, po przedmuchaniu go na razie jest ok, ale muszę wymienić na nowy. Dzięki Gerri za porady.
Dziekuje za podpowiedz Gerri.Czy to oś przednia i czujnik abs lewy czy prawy?
Gerri, tak mi się wydawało że sygnał na rozrusznik leci z jakiegoś modułu, dzięki za wyjaśnienie i nakierowanie na co zwrócić uwagę. Posprawdzam i dam znać.
Dzięki kolego Gerri. Mógłbyś mi przybliżyć bardziej temat tzn. o jaki przełącznik chodzi i gdzie znajduje się to wyjście prostokątne GSV3. Z góry dziękuję.
Atego 815 ma 2 modele , różnica jest już na gołe oko w licznikach podaj ten VIN Proszę Vin WDB9702231K823958 https://obrazki.elektroda.pl/8366130400_...
Po wizycie komputerowca wyszły takie błędy https://obrazki.elektroda.pl/6692257500_... Dodano po 1 Ale nie wydaje mi się aby to miało coś wspólnego z powietrzem i paliwem oraz trybem awaryjnym. Dodano po 2 (at)Gerri (at)Gerri (at)Gerri
Gerri, Przepraszam że wcześniej nie podziękowałem za odpowiedź. Dzięki :D
Odnośnie dokładnie tego kodu błędu dla tego numeru VIN producent zaleca update software'u w sterowniku. Dzięki wielkie. Pożyczę od kolegi SD i zobaczę co da się zrobić.
Gerri Witam mam taki problem z Atego z rana pali normalnie a jak się nagrzeje to komunikat CODE, kręci a nie odpala. Nie strzelają też zawory. mam rozebraną wiązkę. i już zrobioną tam gdzie była poprzecierana. Gdy ruszam tymi kablami to czasami zaskoczą zawory. Czy te elektrozawory od puszczania paliwa można podłączyć na krótko i gdzie one się znajdują....
- wymiana NOx przed i za. Oryginały czy zamienniki? Niestety - zamienniki bardzo często nie działają prawidłowo. - wymiana czujników ciśnienia przed i za filtrem dpf. Rurki czujników drożne? Błąd ACM 0C1112 był już sporo razy na forum omawiany. Poczytałeś? Czujniki zamienniki ale stosowałem w innych pojazdach i nie miałem z nimi problemów. Drożność...
Wada to to, że komputer może badać czy widzi obciążenie cewką rozrusznika i może generować błąd, choć wątpię. Niestety. Z dwóch powodów. 1. Oporność cewki przekaźnika na rozruszniku jest kontrolowana. Wystarczy, że oporność będzie inna i już pojawi się błąd i ryzyko, że silnika nie odpalisz. 2. Drut (cienki) który uruchamia rozrusznik jest jednocześnie...
atego gerri mercedes gerri posty gerri
instalacji solarnej skasować zdjąć makro excel zapis pliku
prądy wirowe pomiar iiyama prolite b2403ws
Samsung, LG, Philips TV stuck in RGB color loop – exit burn-in mode, disable panel test Mercedes E-Klasa Coupe C238 – lokalizacja i rodzaje akumulatora pomocniczego, superkondensator