Albo sonda ,albo wiązka ,albo sterownik. Potrzebna jest diagnoza a nie zgadywanie. A kod silnika jaki?
Jest to klapa gasząca i pracuje w momencie zgaszenia silnika.Zamyka się i po zgaszeniu silnika powinna się otworzyć.
Czyli moim zdaniem wypadanie zapłonów jest spowodowane właśnie tą kompresją. Obstawiam że dół silnika do roboty.
No przecież pisze jak byk-przerwa w obwodzie nastawnika przepustnicy,usterka sporadyczna.
Jak chcesz wykluczyć,oczywiście wstępne(bez pomiaru manometrem)pompę paliwa to trzeba zalogować: położenie pedału gazu w procentach obroty silnika prędkość wozu prąd pompy sondy 1 napięcie sondy 2 AFR /lambda Robisz to tak że przyspieszasz delikatnie na dwójce, potem bieg 3 i pedał do spodu, czekasz aż przyspieszy załóżmy do 6000rpm. I właśnie podczas...
Ty go już nie odpalaj bo słychać że zapłon za wczesny i widać po tym co leci z rury. No nie zgadza się odczyt czujnika z pozycją wału.
komputer nie pokazuje żadnego błędu Musisz sprawdzić parametry silnika.
17573 regulacja długoterminowa 1, poza granicą, za uboga mieszanka, błąd sporadyczny, nie związany ze sprzętem
Witam, czy pojawił się również błąd czujnika temperatury płynu chłodniczego? Być może on jest przyczyną. Pozdrawiam
Spadek ciśnienia gazu na listwie, reakcja: przełączenie na benzynę. Błąd pojawia się gdy kończy się gaz w zbiorniku (ew. gdy jest źle dobrany parownik, w momencie wykorzystywania pełnej mocy silnika).
Na sterownik silnika zasilanie sprawdź (bezpieczniki). W blokach pomiarowych można sprawdzić. Co podawane jest na zawór N108 można podsłuchać i sprawdzić. Wg mnie gdzieś jest słaba masa.
Ten błąd może pojawić się wtedy gdy ciśnienie w kolektorze czy też przepływ powietrza jest inny niż wynikało by to np. z uchylenia przepustnicy. Tak, patent z Plakiem działa. Pryskasz na wolnych obrotach w podejrzane miejsca i jeżeli dostanie się on do kolektora ssacego to silnik zwiększy obroty.
Przepraszam, źle napisałem. Błąd który pokazałeś i jest w liczniku świadczy o tym że masz odczytać błędy ze sterownika silnika (napisałem przez pomyłkę licznika). Licznikowi nic nie dolega, informuje tylko o tym że są błędy w sterowniku silnika i należy je odczytać.
Przy składaniu tego siłownika są trzy "pułapki": 1. Odwrotnie wsadzony silnik. Kręci w druga stronę i siłownik blokuje się w skrajnej pozycji. 2. Odwrotnie wsadzony potencjomentr tu ryzyko mniejsze i tylko w niektórych modelach siłowników. 3. Złe zamontowanie całego siłownika. Tzn zła pozycja zazębienia z trybem klapy. Po montażu trzeba skasować błąd...
Wyskoczył także błąd silnika. Podaj kod błędu.
Przepustnica po oczyszczeniu do adaptacji ,egr wysterować przez spr. elementów wykonawczych (ma klikać) ,potem nastawy egr grupa 74.Wartość z czujnika grupa 3 pozycja 3,na jałowym 320-400 mbar w miarę stabilna wartość
Do sprawdzenia napewno czujnik teperatury, trzeba porównać ile pokazuje w klimatroniku i w sterowniku silnika.
Twoją Skodę zaprojektowano do zasilania benzyną i tylko przy eksploatacji na E95 można diagnozować. Gaz to jest oddzielny temat. Proponuję okresową diagnostykę układu zapłonowego. Swiece po 30000km wymienić. Jeśli nie spełniają powyższego warunku to i tak wykręcić i oczyścić. Sprawdzić rezystor omomierzem, przerwę szczelinomierzem, przewody omomierzem...
A nie lepiej go po prostu wymienić jak jest uszkodzony? W tych silnikach zaslepienie egr wyrzuca błąd i kontrolke silnika
ECU silnika jest centralnie w podszybiu tak jak kolega wyżej pisał. Pod siedzeniem nie ma nic w tych autach.
ARL nie ma znaków tylko blokady i kółko rozrządu jest pływające. Dodano po 13 Wiazka silnika w ARL I BXE się różni. BXE ma np wspólną skrzynkę do sterowania podcieniem ARL ma osobne zawory. W BXE sterowanie zaworem gaszenia jest poplątane na pinach sterownika z zaworem egr. ARL ma też inne pompowtryski niż bxe czy asz. Sterownik jest z ARL i wiązka...
Wygląda to na uszkodzony czujnik obrotów silnika na wale korbowym lub wiązkę od sterownika do czujnika.
Skoro wyświetlił się błąd (kontrolka żarowych) komputer silnika zapisał błąd z ramką danych. Odczytał go ktoś? Jaki kod błedu? Ramka danych do niego?
Prześwietlić wiązkę od kompresora klimy. Zwłaszcza w miejscu gdzie łączy się z reszta wiązki silnika.
Przyczyn może być dużo, a większość już wymieniłeś. Sprawdź szczelność dolotu, a potem sprawdź dane jakie sterownik otrzymuje z czujników. Trzeba sprawdzić przepływomierz oraz sondy przed i za jak pracują. Temperatura silnika czasy wtrysków, otwarcie przepustnicy,
To jak mam sprawdzić co się popsuło ? Reduktor trzyma dobre ciśnienie samochód normalnie jeździ. Jak pojadę cały czas jedną prędkością 90km/S to wywala mi check silnika mieszanka za uboga od prędkości obrotowej biegu jałowego. Jak wywali Check silnika samochód normalnie pracuje na LPG tak samo jak przed błędem Check silnika .
W załączniku schemat sterowania silnikiem - co prawda od Golfa ale powinien pasować. Tam jest silnik CAYC a nie CYAC. Trzeba sprawdzić przewody przepływomierza G70 oraz czujnika ciśnienia doładowania G31. Przydało by się zrobić logi by było widać odczytu z tych czujników. Z błędów widać że czujnik ciśnienia doładowania łapie błąd po włączeniu zapłonu....
A ten obok filtra oleju??? to jest cisnienia oleju albo walka rozrzad a moze masz jeszcze druga strone tego silnika??
Tak wiem, że mogą powrócić błędy. Mam nadzieje, że ten błąd ABS nie powróci bo inaczej rozbieranie silnika pompy.
wymień czujnik obrotów silnika
U kolegi co prawda w passacie ale z tym samym silnikiem okazało się, że wiązka od czujnika do ECU w jednym miejscu była przetarta.
Przy uszkodzeniu czujnika położenia wału powinieneś mieć zapisany błąd w sterowniku silnika.
Z tego co wyczytałem to robi się to na zapłonie, przy zgaszonym silniku. Przy temperaturze silnika powyżej 80 st.celsjusza
Jaki kod silnika?
No ja akurat na VAG nie mam żadnych błędów, jedynie objaw nieodpalania na ciepłym silniku ten sam.
Przecież te silnika to śmietnik więc dziwi mnie fakt że nie robiłeś ,,dołu" mając górę ściągniętą.
Jeśli działa prawa strona to raczej to nie bezpiecznik. Może być uszkodzony silnik sterujący klapą albo sama klapa. Podłącz sprzęt, powinno wyrzucić jakiś błąd.
Alternator nic nie ma do odpalania silnika. Pompkę w zbiorniku słychać? Kontrolka świecy zapala sie na sekundę?
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Sterownik silnika podejrzewam.
Przeczytaj ze zrozumieniem opis tego błędu na ross-techu.
Cześć. Moja Skoda z silnikiem 1.2 HTP zaczęła ostatnio wyrzucać błąd P0420. Jak sprawdziłem interfejsem, to na sondzie lambda jest prawidłowe napięcie (0.1-0.9V), natomiast na drugiej niezależnie od obrotów i obciążenia silnika jest 1.42-1.43V. Czy błąd jest winą sondy, czy raczej walniętego katalizatora?
Dla silnika AZQ 1-5 około 8 ohm 2-4 0,8k 2-6 2,1k
Może w momencie sprawdzania nie było usterki.Czy jest tylko błąd czujnika?Może problem z turbiną, w silniku BXE na pewno zmienna geometria.Podciśnienie w instalacji to chyba ok.0.7bar.
Podepnij autko pod VCDS'a będziesz miał kody błędów a to wiele wyjaśni, czasami błąd silnika może powodować uszkodzone (przedziurawione) podciśnienie. pozdrawiam
A temperaturę jaką widzi sterownik silnika?
Trzeba spróbować poprawić wtyczkę lub wiązkę. A silnik pracuje normalnie?
W zestawie wskaźników jest immo, jak nie ma z nim komunikacji (brak zasilania lub uszkodzenie) to silnik odpali na sekundę i zgaśnie. W sterowniku silnika powinien być zapisany stosowny błąd
Błąd pokazywało w module komfortu?
W tym silniku nie ma egr. Gaz jest ? Jaki konkretnie błąd ?
W żadnym przypadku komputer nie mówi tutaj o uszkodzonej sondzie itp. Błąd dotyczący sondy to problem w jej obwodzie. Należy sprawdzić instalację pomiędzy pierwszą sondą a ECU. EGR - niewystarczający przepływ. Przyczyną może być przytkany układ EGR. Włącznik hamulca - niewiarygodny sygnał, tutaj również należy sprawdzić najpierw instalacje pomiędzy...
Pisał o rozgrzanym silniku, więc kontrolka się nie zapali, ewentualnie tak jak pozostałe kontrolki - na sekundę , chyba że czujnik uszkodzony. Nie ma znaczenia czy silnik jest gorący, ciepły czy zimny, kontrolka musi się zapalić na moment co świadczy o samodiagnozie sterownika silnika, kolega nie pisał, że ma utrudniony rozruch na ciepłym silniku tylko...
Odłącz czujnik, odłącz sterownik silnika i wtedy mierz ciągłość przewodów żarówką jak napisałem. Na jeden z tych pinów podawana jest masa przez to miałeś taki pomiar.
Diagnostyka była robiona miesiąc temu, ponieważ wyświetlał się błąd silnika. Po zmianie czujnika wałka diagnostyka nic nie wykazała.
Skoda fabia 1, 1.2 12V kod silnika też?
Brakowało 2 bezpieczników 20A oraz bezpiecznik od zapłonu był 15A, a nie 20A, dodam że kolega mechanik sprawdzał bezpieczniki w silniku, a ja tam nie zaglądałem. 😂😂
Fajne to tłumaczenie masz... co to był za program? Sprawdziłem sobie ten błąd: 16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction ...a czujnik G28 to czujnik prędkości obrotowej silnika, czyli czujnik przy wale korbowym, a nie przy wałku rozrządu.
Ty nie naprawiasz, tylko w ciemno wymieniasz części, za chwilę będziesz miał "nowy" samochód :-) Od długiego czasu błąd 'check engine' I była robiona diagnostyka komputerowa ?
:d no chodzi to by dymu trochę przy ssącym kolektorze zrobić, i widać ładnie jak go zaciąga ew. nieszczelność. Absolutnie nie tak. W tej skodzie sprawdził bym czy nie ma błędu odnoście obciążenia silnika.
A nie lepiej nie olewać kontrolki check engine tylko sprawdzić jaki błąd siedzi w sterowniku silnika i nie wymieniać na pałę.
Zmień kodowanie silnika plus sprawdź czy masz syrenę nad tylną belką lubi zgnić i dawać taki błąd.
Najczętszą przyczyną jest uszkodzona któraś cewka WN. Czy powinien wyskoczyć jakiś błąd? Komputer powinien wykryć uszkodzenie, bo u mnie nic żadnego błędu.
Jak go odpalisz, potrzymasz na full gazie 20 sekund i nie wysra błędu ,to masz grzebany soft w sterowniku i optymalnie było by wrócić do oryginału i zrobić diagnoze .
Witam. Potrzebowałbym schemat do fabii 1 z 2007 roku silnik Bud. Jest brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Kontrolka silnika się nie świeci, rozrusznik kreci. Czasami kontrolka się zaświeci i auto normalnie działa. W innych modułach błąd 01314- brak komunikacji z sterownikiem silnika. Chciałbym sprawdzić zasilania i masy. Ewentualnie czy ktoś...
Wymiana przewodu masowego, montaż dodatkowej masy silnika oraz regeneracja alternatora rozwiązały problem.
Mieszanka uboga wg błędu. Pytanie czy faktycznie. Czy problem jest na LPG czy na benzynie? Kod silnika?
Włącznik posiada 2pary styków,po niedokładnym montażu brak sygnału na sterownik silnika i błąd -EPC
Ok cofam to co napisałem. Nie miałem tego przypadku. Ale warto wiedzieć na przyszłość. Rzeczywiście to poważny problem w tych silnikach. Zapewne błąd korelacji jest ostrzeżeniem w sterowniku.
P1649 18057 Magistrala danych napędu, brakujące dane z komputera sterującego systemem ABS. blad komunikacji sterownika silnika ze sterownikem ABS
Rzeczywiscie nie ma zaworu EGR Mój błąd
Chyba nie drogi Migu, chyba nie o to tu chodzi. Ten błąd w liczniku? Zgłasza przez kontrolkę "silnika"? Coś się chyba pogubiłeś.
Witam, Skoda Octavia II FL 1.9 TDI BXE, podczas jazdy auto gaśnie, jak się wyłączy radio to jest ok, jeden kod usterki w radio (antena), w silniku błąd świecy żarowej. Uszkodzone radio ?
Ile tej temperatury teraz pokazuje po wymianie.
podałem błędnie błąd to 00519
Witam, Skoda Rapid 1.4TSI na pasku kod silnika. Sporadycznie raz na ok 1tyś km pojawia się błąd P2177 (system Too Lean Off Idle Bank 1 - zubożona dawka paliwa na biegu jałowym) Auto jeździ poprawnie. W czym może być problem?
No nie wiem ,a nie plusem ? Zobacz: Prąd,sterowanie i pik podobnie jak w benzynowym pod koniec wtrysku na masowym. A jestes pewny ze synchro jest ok? Sprawdzałeś podczas pomiaru z czujników? W sumie powinien być błąd ale?
Jak Ci wleje do silnika jakiegos doktora i inne wynalazki poprawiające prace silnika to nawet mechanika wprowadzi w błąd:). Pozostaje jak narazie lac olej i jeżdzić.
Sygnal df jest dostepny na zewnatrz alternatora,dwupinowa mala kostka na altku. Trzeba sprawdzic ciaglosc przewodu pomiedzy alternatorem a sterownikiem silnika.
Schemat silnika??????
tak bład znika ale po jakim czasie wraca a nadal silnik kreci do 2tys
Widzę że kompletnie brak Ci wiedzy. VAGiem to się można połączyć ze sterownikiem silnika, poduszkami, radiem, absem i wieloma innymi a Ty do tej pory nie napisałeś czy to są błędy z silnika. Pozbądź się błędu 1054 sprawdzając zasilanie sterownika w którym zapisany został ten błąd. Błedem 65535 się nie przejmuj o ile siedzi on w sterowniku silnika.
Witam.Samochód gdy jest zimny nie chce odpalić za pierwszym razem trzeba go kręcić kilka dobrych chwil a gdy już zapali praca silnika nie jest równa.
Nic nie jest zrobione a "mechanik" nie bardzo wie co robi.Jaki silnik?
Albo silnik się kończy a ciśnień na garnkach nie da się sprawdzić?
Witam. Silnik po regeneracji wtrysków. Wtryski zostały zaadaptowane przez VCDS. Średnio raz na 400 km wyskakuje błąd P228D i ogranicza obroty do ok. 20 tyś/min. Wyłączenie silnika likwiduje błąd. Najczęściej zdarza się to na drogach szybkiego ruchu przy zmianie pasa na lewy i wyprzedzaniu np. tira. Przewody przelewowe suche. Co można sprawdzić/wymienić?...
Potwierdzam. U mnie to samo. Wymiana czujnika 2 minuty. Skasowanie błędu. Wszystko śmiga. Szkoda tylko że SKODA dała taki badziew.
Czujnik na pedale już wymieniony; ostatnio nie było problemów ze wspomaganiem. Za jakiś czas sprawdzimy czy znów pojawi błąd zbyt bogatej mieszanki.
Witam. Mam problem z silnikiem 1.9 TDI 90KM. Mianowicie czasami mi faluje. Obroty spadają poniżej normy i wracają do normy. Podłączyłem koputer Bosch-a i wyskoczył mi bład 468E. Czy moze ktos wie co on oznacza? Szukałem na forum ale nie ma tego błedu niestety. Z góry dzięki i pozdrawiam
Przyszło mi jeszcze do głowy, sprawdzałeś masy na silniku?? spróbuj dołożyć może dodatkowy przewód masowy silnik <--> nadwozie, i sprawdź wielopinowe złącze instalacji silnika (przy silniku).
Panowie potrzebuję kupić vaga może mi coś polecicie,żeby było łatwe w obsłudze i nie bardzo drogie,potrzebne mi będzie do odczytu błędów silnika?
Na moje wypadało by sprawdzić adaptacje, czy sonda lambda działa i czujnik temperatury silnika i czy gaz się nie sączy do kolektora na postoju przy wyłączonym silniku. Potem ewentualnie rozrząd i kąt zapłonu, ale jak na gazie działa, to później. Jeśli były jakieś rzeczy wymieniane w ramach diagnostyki, to dobrze żebyś tu o nich napisał.
Dokładnie,zawsze można wymienić, nie zawsze naprawić ;) Jaki jest kod silnika ? Jaki nr. błędu ? Co powiedział mechanik - EGR niesprawny mechanicznie czy elektrycznie ? Błąd dał się skasować ?
Witam, nie bardzo rozumiem, chodzi o czuj. temperatury czy stanu płyny? Jeżeli temp. radze spr termostat, Oktavia ma czyjnik temp. przed i za terostatem czyli dzwie sztuki. ecu sprawdza zmiany różnice jakie sie pojawiają przy pracy silnika. Jeżeli termostat jest podparty, wywali błąd.
Witam Jeśli świeci kontrolka Airbag, to skasować błąd i pokręcić ponownie kierownicą przy odpalonym silniku. Jeśli Airbag mignie lub ponownie się zapali na stałe, to do wymiany spirala łącząca elektrykę koła kierownicy z resztą pojazdu. Ten element w Felicjach lubi padać. Oczywiście diagnostyka ma sens jeśli poduszka jest sprawna i nie wystrzelona....
Z demontażem jest problem śruby nigdy nie było odkręcone. Przeczyściłem tam drutem i zobaczę jak będzie wszystko składam. Nie da rady zdemontować kolana śruby uszkodzone a nie chce bloku silnika uszkodzić.
Ja mam podobny błąd, ale odwrotne objawy. Mianowicie silnik pompy ABS chodzi nieprzerwanie, nie zatrzymuje sie nawet po wyjęciu kluczyka. Zatrzymuje go jedynie wyciągnięcie bezpiecznika przy akumulatorze. :) (Skoda Octavia Combi 2000r.) To uleczalne ?
Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Ten samochód był chyba diagnozowany telefonem, jeśli świeci się check engine to błąd występuje w momencie uruchomienia silnika, a nie jest to za niskie ciśnienie doładowania, bo takowa usterka wystąpi tylko podczas jazdy i to w określonych warunkach
Pierścień spr był kamerą idzie równo , w otworach brak ciał obcych. Chyba że przemieszcza sie podczas pracy silnika.
Witam serdecznie!Mam pytanie odnośnie skrzyni biegów Skoda Octavia 2 1.6 mpi!Posiadam w mojej Skodzie skrzynię biegów jht. Czy ta skrzynia posiada jakiś czujnik połączony ze sterownikiem silnika?Po wymianie skrzyni biegów pojawił się problem z drugim biegiem i wyrzuca mi błąd polozenia wałka rozrządu!Czujnik wymieniłem i dalej jest problem!Proszę o...
skoda octavia błąd silnik błąd skoda skoda błąd
zakodować kanał kabel monitor 120hz jonizator plazmowy
hulajnoga elektryczna jakie panele fotowoltaiczne
Podłączenie pływaka alarmowego w sterowniku Preskpol Lokalizacja czujnika stopu w Peugeot 206