Odkręć 8 śrub od półosi, wyciągnij pół oś, w środku jest nakrętka dwunastokątna o ile dobrze pamiętam na nasadkę 65. Nakrętka ma zagniatane zabezpieczenie, po odkręceniu ściągniesz całą piastę z bębnem.
Ta śruba to czasem nie ma nakrętki z drugiej strony?? Zgrzanej do profilu/ramy? Może ta "nakrętka" lata razem ze śrubą, a tak to można kręcić...
Masz przecież na rysunku skrzynię biegów. Spust jest pod lewą półosią. Śruba górna to kontrolka poziomu oleju a wlewać najlepiej przez odpowietrznik na skrzyni w komorze silnika. Żeby było łatwiej można wymontować obudowę filtra powietrza.
Korek spustowy jest od spodu skrzyni poniżej gniazd półosi ( śruba na imbus dosyć specyficzna). Wlewy mogą być: https://obrazki.elektroda.pl/9363002000_... https://obrazki.elektroda.pl/1706342600_... Lub w okolicy gniazda prawej półosi.
W rozecie masz centralny otwór od strony półosi długi klucz HEX (imbus) nie pamiętam albo 5 mm albo 6mm i wykręcasz śrubę. Po tym zabiegu rozeta półosi powinna wyjść. Tylko uważaj bo wyleje się trochę oleju ze skrzyni. Albo trzeba go upuścić albo podnieść tak by auto było przychylone przy demontażu.
a przecież to łożysko ma określoną siłę skręcania A zauważyłeś że śruba/nakrętka półosi to czasem może być M18 a czasem M10? Takim samym momentem byś chciał je dokręcać bo takie samo łożysko? W niektórych samochodach też możesz dokręcać 2m rurą i dla łożyska się nic nie stanie, prędzej gwint zniszczysz, a w niektórych (np Subaru) zniszczysz łożysko...
Ok. Problem rozwiązany. Okazało się że śruba półosi miała zerwane zabezpieczenie i poluzowała się. :D Dzięki za pomoc.
Ta rdza na gwincie półosi (np. tutaj https://youtu.be/5ZjPSr7 qaY?t=442) też jest świetnie sfingowana. Nie musi, jeżeli jesteś fachowcem od odkręcania to powinieneś to wiedzieć. Polecam post #8 Niestety nie łudź się, że za kilka stów kupisz klucz, który będzie Ci zawsze odkręcał zapieczone śruby półosi
Śruba znajduje się po lewej stronie pod półosią i spina skrzynię biegów z miską olejową. Na tę śrubę nakręca się nakrętkę.
Jak wymienić krzyżaki przy zwolnicach. Nie mogę wyjąć półosi. Odkręciłem z góry mostu taką zaostrzoną śrubę która wydaje mi się, że wchodziła w zatoczenie półosi i była blokadą. Ale półoś ani drgnie.
Pod zaślepką jest albo śruba na imbus 6 albo pierścień segera
Tylko to chyba nie skrzynia, bo jak wcisnę sprzęgło to dalej stuka Wciśnięcie sprzęgła nie powoduje zatrzymania skrzyni. Ale kolega dobrze napisał. To mogą być śruby półosi. Ja swoim maluszkiem dawałem ostro i nigdy nie miałem problemów, ale miałem znajomego, któremu śruby na przegubach półosi ścinało po kilka razy rocznie.
https://obrazki.elektroda.pl/1104569700_... Ten wspornik poduszek ma regulację na śrubach mocujących go do nadwozia.
Mogą być poduszki. Sprawdź jeszcze czy śruby od półosi czy są dobrze dobrze dokręcone (ta w pieście kołą) i do sprawdzenia przeguby.
Dolne kolo tak jak i górne jest bez klina. Pod półosią jest śruba w bloku. Tam wkładasz blokadę, coś około 8 mm, zapierasz wal przeciw wagą o blokadę. Musisz tak dobrać blokadę aby nie było luzu. Co do śruby w bloku, to pierwsze wrażenie jest takie, że trzeba zdemontować półoś, ale jak ją odpowiednio obrocisz to można włożyć blokadę
U góry pod głowicą masz dwie szpilki z nakrętką na klucz 13. Ja odkręcam elektrykę od alternatora, rozrusznika i czujnika oleju, żeby odsunąć plastikowe korytko z przewodami (nad skrzynią). Korytko przykręcane jest na dwie śruby. Jedna w okolicy odpowietrznika wyprzęgnika, (poziomo), druga w okolicach półosi od góry - pionowo. Kiedyś wyciągałem bez...
Dzięki. Temat trochę pomógł. Z prawej strony zdemontowałem tą półoś (wyjąłem bez problemu na zewnątrz), ale z lewej strony kręci się cała śruba półosi i nie da rady tego odkręcić. Odkręciłem pokrywę zbiornika od strony grzałki ale tam są punktowe zgrzewy i nie mogę jej zdemontować. Jak to zrobić aby jej nie uszkodzić? Łożyska są ok. Potrzebne tylko...
Od tyłu silnika :D Na lewarku to powodzenia... Osłona pod silnik, prawy mcpherson odczepić od zwrotnicy, olej ze skrzyni, prawa półoś, dopiero rozrusznik. 2 śruby od góry, 1 od dołu, i gimnastyka z wyciągnięciem. Edit: Powodzenia z wybiciem półosi z podpory :D
Odkręcasz wszystki śruby. I wypinasz półosie. Plus wybierak biegów i przewody elektryczne. Wszystko widać. Gorzej ze złozeniem.
Problemem okazało się uszkodzenie skrzyni biegów, widoczna ścięta jedna ze śrub kielicha półosi wew, lewej - prawdopodobnie uszkodzony mechanizm różnicowy (nie rozbierałem starej skrzyni). Niestety JR5008 nie należą do najtańszych i łatwo dostępnych, jako ciekawostkę dodam, że zamiennie pasuje też JH3005 z 1.6 16V.
Dobry klucz (bit spline 8) i dobre śruby i nie powinno być problemów.
Poszukuje klucza udarowego elektrycznego do domowego warsztatu . W oko wpadł mi powermat 2000W 720nm . Podzieli się ktoś opinia na jego temat ? Da radę odkręcić śruby od półosi ? Jeśli nie ten to może coś innego ?
A masz klucz dynamometryczny? Wejdz na AUTODOC na youtobie tam jest o ile mię coś kojarzy to śruby kół 120Nm M12 norm dla 8.8 10.5 i 12. 9 znajdziesz w tablicy klucza dynamometrycznego do klasy śruby i nakretki.
Używam czegoś takiego do śrub głowic oraz śrub mocujących półosie do mechanizmów różnicowych i nigdy nie obrobiło mi żadnej śruby: http://obrazki.elektroda.pl/3908847600_1... Chyba, że masz na myśli zwykłe klucze 12-to kątne, To wtedy owszem, zdarza się.
Ma ktoś może info z jakim momentem dokręcac śruby mocujące flanszę półosi? Chodzi mi o te 6 śrub na imbusa.
Znalazłem przyczynę... Odkręcana była śruba od piasty/półosi. Dokreciłem ją i ucichło. Tylko moje pytanie brzmi czemu ona się poluzowała??? I czy jak dokreciłem kluczem ręką na siłę to czy to nie zaszkodzi łożysku???
Witam mam problem z golfem 2 a mianowicie brakło mi wstecznego brakło po tym jak pół os z lewej strony urwało mi śruba na półosi przy skrzyni i uderzyła mi w wybierak przy skrzyni i zgięło mi to takie ciegielko co jest przy skrzyni o zalaczania biegów wyprostowalem i po tym brakło mi wstecznego co może być ? Jest jakaś regulacja na skrzyni bo może jak...
Czy po montaż nowych amortyzatorów jest jaki s problem z zakręceniem półosi. Czy trzeba regulować śrubę .?
Witam, Zakupiłem klucz z tematu z serii Performance, o momencie obrotowym 1356nm, zrywającym 1898. Problem z tym, że jestem praktycznie pewien, że klucz nie osiąga tej mocy (może nawet jej połowy), co na to wskazuje: - problem z odkręceniem zapieczonych śrub kół na klucz 17 (20 sekund pracy zanim poluzował) - nie odkręcił w A8 śruby półosi - nie odkręcił...
Powinna być śruba kontrolna z lewej lub z prawej strony skrzyni w okolicach półosi. Ale tak, czy tak, zmieniłbym olej, bo nie wiadomo ile ma przebiegu. To bzdura, że oleju się nie wymienia, tylko dolewa. Co 60 tys. km max. powinno się wymienić i tyle.
Osobiście i od zawsze dokręcam śruby poszczególnych elementów siłą ogólną jaką dany element należy dokręcić bez podziału na samochody poszczególnych producentów. Zatem bez różnicy czy dokręcam sprzęgło w VW, Polonezie czy Renault ale sprzęgło a dokładniej dwumasę w następujący sposób. Oczywiście kolejność dokręcania śrub ma znaczenie i zakładam że wiesz...
Auto Renault Clio 2 1.2 16V manual. Wymiana półosi prawej długiej, tam podobno jest jakiś pin do wybicia, czym to wybić, jak się na to natknę? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Jeśli w Twoim Renault Clio 2 1.2 16V (manual) faktycznie zastosowano sworzeń (tzw. „pin” lub „kołek zabezpieczający”) blokujący prawą, długą półoś w okolicach...
Sprawdź skąd jest wyciek j,esli to z uszczelniacza półosi , to wykręć 6 śrub od flanszy półosi odsuń półoś , wykręć imbus (w środku centralnie )od flanszy i flansza wyjdzie. Będziesz widział uszczelniacz wtedy. Pozdro .
Nie pamiętam dokładnie jak jest w 1.6 ale w 1,25 jest śruba od strony półosi ją się wykręca i się zakręca blokadę.
Trzeba uważać bo czasem potrafią wsypać igiełki z tych łożysk na półosi co w skrzynie wchodzi. Ogólnie proste. Wybić sworzeń, wyjąć przegub zewnętrzny ze zwrotnicy. Odkręcić 3 śruby na osłonie przegubu wewnętrznego. Wcześniej najlepiej spuścić olej. Wyjąć powoli cała półoś. Zdjąć zabezpieczenie na końcu półosi która była w skrzyni. Zabezpieczyć taśmą...
W jumzie na pewno piasta koła jest inaczej mocowana na półosi ale sam rozstaw śrub według mnie taki sam jak w mtz-cie. Felgi 30-ki ruski zakładały do mtz-ta z oponami 18,4r30 więc jeśli rozstaw jest taki sam to szukaj ruskich 30-tek.Ja mam w swoim rusie akurat 18,4r34 nowa felga do tej opony ruska kosztuje około 700 zeta. czy z bizona wejdzie pojęcia...
Z tego co się wstępnie orientuje nawet w nowszych mocowanie, rozstawy śrub są takie same. Na pewno są różnice w przełożeniach i nie wiem czy nie wieloklinie półosi.
Dziękuję Wam wszystkim za zainteresowanie tematem i pomocne wskazówki. Finalnie obyło się bez konieczności odkręcenia półosi od zwrotnicy. Po odkręceniu półosi od flanszy przy skrzyni na 6 śrub spline i osłony przegubów na skrzyni montowanych na 3 śruby imbusowe półosie można podwiesić wyżej za pomocą trytek z funkcją rozpinania. Wtedy jest możliwość...
Obok półosi. Śruba ma duży imbus. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Zdaje się, że 10.9, ale nie wiem do końca, wrócę z pracy, to podam dokładnie, na łbie jest chyba jakiś napis. Dodano po 9 Obudowa dyferencjału - 4 śruby M12(10.9) i 6 śrub M8 (8.8) Pokrywa uszczelniacz półosi - 4 śruby M8(10.9) Obudowa wałków z bieżniami -15 śrub M8(8.8) i jedna z torx wew. M8(8.8) Wysprzęglik - 3 śruby M6(8.8)
W pochwie czyli element oznaczony "LK" nie ma oleju. Tam jest półoś z hamulcami. Śruby o których wspominasz są do regulacji hamulca. Jest ich 3. Jak się dobrze przyjrzysz u spodu pochwy masz otworek z zawleczką tam będzie sączył się olej gdy uszczelnienia w na półosi się skończą. Przy silniku nic nie ruszaj, korbowody tak wyglądają. Na internecie jest...
nie pamiętam chyba śruba m10 wkręcasz ją w miejsce śruby od przegubu tak głęboko aż opiera się o skrzynie i dalej kręcisz aż zacznie kielich wychodzić i tyle.
Jedna uwaga, skoro wymieniasz też amory to po co tyle kręcenia, odkręcić amortyzator z kielicha, odkręcić śrubę zabezpieczającą i wybić amortyzator ze zwrotnicy, reszty nie trzeba ruszać.
Nie trzeba rozpoławiać skrzyni. Trzeba odkręcić podporę półosi od silnika i wysunąć z frezu krótką część półosi, a następnie w środku flanszy jest śruba po odkręceniu trzeba ją wyciągnąć i wymieniać w komplecie czyli flansza+ półoś.
Sprawdź też lizak lewarka biegów, przy okazji zobacz ile śrub zostało na zabierakach półosi.
Zrób sobie "przyrząd specjalny" tj kawałek płaskownika z wywierconą na środku dziurą Φ8mm. połóż go na kielichu półosi i wkręć śrubę aby go wcisnąć w stronę obudowy mechanizmu różnicowego, wtedy będziesz mógł zdjąć pierścień segera, który jest pod tym szarym silikonem
Skrzynai jak skrzynia. Auto do góry, odkręcasz kołyskę i w dół. Odpinasz co się da od skrzyni, odkręcasz 3 łapy, podwieszasz silnik zostawiając go na 1, potem wybijasz półosie, odkręcasz wszystkie śruby łączące skrzynie z silnikiem i wyciągasz ją (min 2 osoby). Składanie odwrotnie. Przydało by się wysprzeglik dać nowy i tarczę, a najlepiej całe sprzęgło...
A marka/model auta do "wóz drabiniasty"? Jak pamiętam, mniej więcej podobnie wygląda podkładka mostkowa i śruba od przegubu półosi napędowej od strony skrzyni np. w starym Golfie. Przykład- https://obrazki.elektroda.pl/4166335500_... V.
Nie, nie robię z Polo. Problem z ABS i resztą kontrolo-trakcji :-) Samo zamontowanie Polo i reszty to nie problem. Boję się o resztę czyli właśnie ABSy i inne duperele. Niestety, Palio 1.4 8V to całkiem co innego (mówię o silnik 178B2000), tak samo 1.6 16V (178B3000). Nie pasują: skrzynia (śruby), półosie, przeguby, poduszki i wsporniki silnika. Trzeba...
Wywalasz most, ściągasz zwrotnice razem z półosiami. W niektórych ciągnikach półosie były zabezpieczane więc dokładnie obejrzyj. Odkręcasz wszystkie śruby chyba 8 od mechanizmu różnicowego i go wyciągasz. Hydraulika najpewniej do blokady mostu, a elektryka chyba do czujnika kąta skrętu. Rób wszystko powoli, a nic nie popsujesz. Jeśli nie ustawiałeś...
Prostowałem most od Mercedesa- był ugięty w środku (w miejscu mechanizmu różnicowego) ok 3 cm. Ucinało śruby na półosiach. Kolega może mieć coś podobnego.
Ja mam coś w rodzaju tego Lexa i ostatniego czerwonego. Używany typowo amatorsko, odkręca śruby kół w osobówce, nakrętki półosi, coś tam przy hamulcach mam od ~5 lat, na razie żadnych problemów.
Za 160zł dostaniesz klucz elektryczny udarowy 600-700Nm (tak przynajmniej się chwalą). Mam taki w domu i daje radę: koła, nakrętka półosi, śruby zacisków hamulcowych itp. do użytku sporadycznego-domowego ok. Identyczny jak na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=a8PCBCRX...
witam kod silnika DV6FD) A model skrzyni skoro o półosie pytasz?
Nie kumam... To nie zabieraj głosu - żadnej wielkiej nakrętki tam nie ma. Pewnie nikt szanownemu założycielowi tematu nie pokazał, jak działa czy jak powinno działać druciane zabezpieczenie półosi w przegubie. Chyba że wypada razem z przegubem - bo nie wkręcono śruby blokującej...
Półosie zakłada się od Zaporożca po uprzednim przerobieniu kosza dyferencjału. Zabieraki spawa się na stałe,a na przeguby toczy tujeję ztalową bo rozrywa. Można też założyć modyfikowane półosie z przednionapedówki ,pod waruniem ze masz mały rozstaw śrub w piaście. Skrzynię można przerobić na 5 biegów,są do tego przystawki . ""
zdecydowanie młotkiem w przegub, albo dłuższa śruba z takim samym gwintem.
Witam, Potrzebuję długość śruby M10, mocowanie półosi do skrzyni. Zmieniam półosie z wersji 70KM na 80KM i niestety są inne śruby.
Po lewej stronie na kołnierzu mocującym obudowę półosi do bloku tylnego mostu.Na górze, pomiędzy śrubami mocującymi kołnierz.
Musisz poza skrzynią dokupić kompletne sprzęgło z kołem zamachowym i śrubami, lewarek zmiany biegów z osprzętem i kilka elementów wnętrza, oraz zespół pedałów z linkami, ponieważ jest inny. Nie pamiętam natomiast, czy długość półosi się pokrywa z manualem, koniecznie to sprawdź. Łapa skrzyni też była inna. Trzeba sobie to wszystko wypisać i sprawdzać...
bez mechanizmu różnicowego nawet jak dasz śruby 12mm 10,9 to cienko widzę półosie tym można będzie jeździć tylko po błocie bo na asfalcie nawet łagodny ale długi łuk spowoduje potężną siłę skręcejącą na półosiach
Posiadam skrzynie dp0 w Lagunie. Proszę o instrukcje jak dolać olej i ile go dolać? Miałem wyciek z oringa półosi i teraz nie wiem ile wlać. Czytałem ze można przez odpowietrznik. Tylko gdzie jest śruba przelewowa albo do sprawdzania stanu oleju?
Twojemu sąsiadowi jeżeli chodziło o przegub wewnętrzny, to nie jest on wewnątrz skrzyni biegów, tylko na zewnątrz. Wymiana jest dość prosta z kanału lub podnośnika kolumnowego. Na upartego da radę nawet "pod blokiem", jednak trzeba auto podnieść, żeby móc obracać kołem. Ja osobiście przy wymianie przegubów staram się zawsze demontować jest razem z półosią,...
Witam. Każde łożysko ma jakiś tam luz. Jeżeli półoś będzie miała duże luzy w łożyskach to wtedy pierścień uszczelniający w zwolnicy nie będzie uszczelniał i będą przecieki oleju. Co do półosi to najlepiej by było zdemontować ją razem z łożyskami. Najpierw musisz wymontować wał koła tylnego by koło zębate napędzane zwolnicy odkryło gniazdo z łożyskiem...
A jesteś w stanie pokazać jakieś zdjęcie tego miejsca. Byłem pod autem i ok 15 cm nad półosią od strony koła lewego jest jakaś śruba zakończona kulką z łożyska. To jest ta?
w książce sam naprawiam przeczytałem o wymontowaniu półosi przy pomocy specjalnych narzędzi których w tej chwili modeli nie pamiętam , a chodzi mi o to czy mam je na siłe wyszarpać ze skrzyni bo tam chyba nie ma śrub
Witam wykonuje samoróbkę quada i chce zastosować 2* półoś krótka do napędu quada. Czy ktos z forumowiczów tutaj zebranych posiada rysunek albo mógł by mi odrysować wraz z wymiarami. Potrzebuje dokładnie średnice i rozstaw śrub mocujących przegubu wewnętrznego półosi krótkiej. Z Golfa II 1,6 diesel. Z góry dziękuje
Nie potrzeba wyjmować półosi. Wystarczy odkręcić dwie śruby mocujące amortyzator i odchylić całą zwrotnicę, następnie można wysunąć końcówkę przegubu z piasty. Potem trzeba zdjąć mieszek, wyciągnąć pierścień (nie jest to typowy "seger" z oczkami i to stanowi trudność bo ciężko go rozchylić) który zabezpiecza przegub przed zsunięciem się z półosi i można...
Tak jak przedmówcy,po wysunięciu półoci z piasty używamy starą śrubę wkręcając ją w półoś aż wypchnie przegub z półosi,naturalnie przy wyprostowanym przegubie.sposób mniej brutalny od bicia młotkiem.
nie wyskoczył tylko wyrwało go. pewnie za mocno zbijałeś zewnętrzny. jak masz rozłożone, to odkręć od piasty skrzyni gniazdo /6 śrub/ ,zdejmij krzyżak z półosi i zamontuj od środka. w gnieździe jest walcowanie, żeby nie wypadł jak tobie i może być problem z jego wsadzeniem od zewnątrz.
Jest blokada w postaci śruby imbusowej w środku flanszy.
Będzie trochę zabawy jeśli nie masz sprzętu :D Jeśli nie masz czym i gdzie, to szczerze odradzam Ci :D W nogach kierowcy okręcić krzyżak między kolumną kierownicy a przekładnią. Koła zdjąć, odkręcić śruby od półosi, spuścić olej ze skrzyni (korek z boku skrzyni pod półosią lewą na imbus 12 albo 14), okręcić piasty od amortyzatorów, wysunąć półosie (prawą...
Z prawej strony,na obudowie mechanizmu różnicowego(przy półosi)masz śrubę(korek) na imbus.Postaw samochód na lewarku na równo i odkręć ten korek,później dolej strzykawką.Jak już zacznie wyciekać to zakręć i wszystko,aha ja wlałem Mobil SAE 75W-90 bo w mechaniźmie różnicowym jest oddzielny olej i wchodzi w sumie 0,7 L.
Nic sobie uciąć za to nie dam, ale były chyba różne półosie dla kół na 3 i 4 śruby...
Do uszczelnienia skrzyni biegów, podczas jej składania, użyłem oryginalnej wysokotemperaturowej uszczelki silikonowej o numerze: 71753861 zakupionej w ASO (jest to po prostu silikon wysokotemperaturowy w tubce - jak pasta do zębów). Momenty dokręceń śrub skrzyni Fiata Pandy zaczerpnąłem z Internetu i bazowałem na skrzyni C514 Fiata Punto II (parę momentów...
Ale raczej szukam odpowiedzi na pytania typu: co to za czujnik (może numery), gdzie go znaleźć, co odkręcić. Zwierno-rozwierny lub w formie potencjometru. Fajnie że opisałeś do jakiego samochodu więc od razu masz nr katalogowy : 7558664GW76TR. Znajdziesz go przy lewej półosi, lewa strona zawieszenia do demontażu. Co odkręcić ? Śruby, najlepiej śruby.
Witaj kolego,wybacz,że się nie odzywałem ale nie samym forum człowiek żyje.Do rzeczy; o tuż jeżeli chodzi o tylną łapę silnika to składa się ona z dwóch części,obczaiłem to dokładnie.Nie ma potrzeby wyjmowania ani silnika ani skrzyni biegów.Dostęp do śrub jest faktycznie bardzo utrudniony ale przy odrobinie cierpliwości i przy pomocy różnych kluczy;mam...
Witam Z racji, że pękła mi osłona przegubu zewnętrznego lewego (od strony kierowcy) w moim Polo 9N wziąłem się dzisiaj za jej wymianę i w związku mam dwa pytania. 1. Z jaką siłą dokręcić nakrętkę półosi i te sześć śrub, którymi półoś jest dokręcona do skrzyni? Pytam zarówno o momenty w Nm i na rękę bo nie jestem pewny czy uda mi się pożyczyć porządny...
Witam, momenty :D niestety dokrecania są podawane przy tem 20st, w warunkach warsztatowych mozliwe do uzyskania ,ale jak sam trafia na szybka naprawe np przy nadwoziu w zimę? , stosuję klucz dynamometryczny ale posługuję sie w wiekszości własnym wbudowanym w rękę lub dłoń :D, najważniesze chyba by do tych newralgicznych połączeń ,głowica, rozrząd, półosie...
Nie wiem skąd taka wiedza u ciebie . Owszem opel czy ford już ponad 20 lat temu pisał w materiałach serwisowych że nie przewiduję się wymiany oleju w skrzyni. Ale są przypadki losowe , np. wymiana sprzęgła czy uszczelniacza półosi . Musi być i jest możliwość napełnienia skrzyni olejem. Choćby to że trzeba wlać olej w fabryce jak auto dochodzi do końca...
Bez blokady na wał będziesz miał problem. https://obrazki.elektroda.pl/6698746200_... Blokada to nr 2 i 3 na rysunku. Zależy czy to automat czy manualna skrzynia. Koło paska rozrządu na wale jest bez klina i dociskane jest kołem pasowym paska osprzętu. Przez to trzeba zablokować wał wkładając blokadę w koło zamachowe, blokadę wkłada...
Odkrecasz nakrętkę na piascie, w podporze odkrecasz 2 nakrętki tak aby śruby wyszły z podpory (łeb na fasolki) i trzymają łożysko na półosi. Wyciągnąć przegub z piasty i wyciągać półoś.
Spawać nie- piasta jest z żeliwa które nie lubi spawania na zimno, szpilki powinny mieć ryflowanie i ścięcie z jednej strony łba żeby się nie obracały. Jak wymiana na nowe szpilki nie da skutku dotoczyć szpilki z większą średnicą mocowania i dużym łbem. Śruba 8,8 lub półoś- nie toczyć z normalnej stali bo to ciasto.
Potrzebuje sie dowiedzieć coś o mechanizmie różnicowym w/w samochodzie !! Generalnie w Transitach 1986 - 2000 były stosowane dwa podstawowe, całkowicie różne mosty: typ Timken (lub "H") o pięciu szpilkach w piaście i typ Salisbury (lub "G") o sześciu szpilkach. Każdy w wielu odmianach, wykonaniach i o różnych przełożeniach. Timken stosowany był w lżejszych...
Nie pamietam czy w sharanie czy w t4 jest śruba imbus 6mm w środku w osi tego wałeczka i on go trzyma, i lekko to wychodzi.
Jest to żeliwna tarcza przykręcena do przegubu 4-ma śrubami M8, uwaga na odpowiednią długość, na półosi osadzona jest na wielowypuście, półośka ma na końcu pierścień z okrągłego drutu aby nie wypadła z zabieraka a od czoła sprężynę która odpycha półoś od przegubu, naprężając połączenie. Jest to element zużywający się i powinien być wymianiany razem...
Witam wszystkich. Mam samochód Toyota Yaris z 2004r. Z tyłu hamulce bębnowe (szczękowe czy jak tam kto je zwie). W tym tygodniu podjechałem na przegląd okresowy i na rolkach wyszło że tylne prawe koło mi prawie że nic nie hamuje. Troche mnie to zdziwiło bo auto ma przejechane (realny przebieg) niecałe 40 000 tys km. Na zużyte okładziny chyba jeszcze...
Widzę że trafiłem na fachowca. Wszystko idzie ok. śruby odkręcone półoś wyjęta. przegub wewnętrzny wyczyszczony i rozebrany i tu mam pytanie. z jednej strony jest wgłębienie w obudowie przegubu a z drugiej jest gładka strona. i mój błąd nie zobaczyłem która strona jak była i jak to teraz złożyć która strona do skrzyni a która w kierunku półosi??
jeżeli kupujemy nowe części, to używamy fachowych określeń Dodano po 18 PchlaW81, to że nie znalazłeś śladów na nakrętkach, to nic nowego. auto dostało strzała, więc wyciągnęli silnik, skrzynię wraz z kołyską [sankami] i ze wszystkimi podzespołami, a potem to rozbierali, czyli opięli wahacze i wyjęli półosie ze skrzyni, poskładali w odwrotnej kolejności....
Występuje taki problem przy skręceniu półosi z piastą, rozwiązaniem problemu jest: 1. Zastosowanie śruby z XC90, takie śruby z podkładką gumową, też to przerabiałem, w moim przypadku to nic nie dało, po prostu wieloklin półosi ma luz względem piasty i to może też powodować atuki. 2. Montaż półosi na kleju ale to na niedługo pomaga. Na angielskim forum...
Witam kolegę no to masz problemik , radził bym Ci posłuchać rad kolegów z tymi sankami aby opuścić silnik na dół.Chcesz wyrywać silnik górą to będziesz miał więcej roboty i straconych nerwów.A tak to tylko dwie śruby w przednim pasie wykręcasz półosie ze skrzyni i po zawodach . A te dziwne odgłosy mogą być spowodowane łożyskiem oporowym.Pozdrawiam daj...
Puki co jestem miło zaskoczony. Może nie jest tak do końca jak w opisie ale naprawdę mocny sprzęt. Bez problemów odkręca koła, śruby trzymające kolo pasowe na wale, nawet nakrętki półosi. Może akurat nie były tak ekstremalnie dowalone ale zobaczymy jak dalej. Ciekawe ile czasu posłuży.
Lewy był padnięty bo się rozpadł ale wewnętrzny ,chodził na sucho i bez problemowo wychodziły te trzy łożyska z gniazda przykręconego do skrzyni czego być nie powinno z drugą półosią są problemy wszystkie śruby objechane i dokręcane przecinakiem zresztą jak większość śrub w tym aucie ,nie wiadomo gdzie wcześniej było serwisowane dziś sie zabieram za...
Kawałek wieńca jest widoczny koło przegubu wewnętrznego prawej półosi, tam blokuj wał
Nie trzeba półosi. U góry luzujesz i zdejmujesz obejmę między turbiną a DPF, odkręcasz też śruby mocujące do silnika, osuwasz go tylko trochę i już masz dojście do wszystkich śrub od dołu.
Nic nie powinno wypaść. Odkręcasz linkę, potem klucz 10 wykręcasz śrubę zabezpieczenia i wyciągasz do góry napęd linki z blachą zabezpieczającą. Przez otwór ma być widać poziom oleju a na przekładni linki powinien być ślad poziomu. Co do szlifowania powierzchni to raczej nazwał bym to polerką. Ale pierwsze to trzeba sprawdzić czy leje się tam ,a nie...
Witam. Początek nie na temat... Dziś w rozmowie z towarzystwem na firmowym warsztacie doszło do, hmm... Wymiany poglądów na temat stosowania jako zbiornika do kompresora starych butli po LPG, zresztą podobne teksty na Elektrodzie też się przewijają - że to lipa, niebezpieczne itd. Otóż jakieś osiem-dziesięć lat temu zrobiłem sobie taki dodatkowy zbiornik...
Nie trzeba wyciągać półosi. Najlepiej jest z kanału, ale z podnośnika też można. Wyciągałem rozrusznik osobiście 2 razy, mając tylko podnośnik + kobyłkę do dyspozycji i 2 wykładziny ze środka aby się na nich położyć ;) 1. Odpinamy klemę minus z akumulatora 2. Zdejmujemy dolot powietrza. Można bez ściągania, ale będzie łatwiej. 3. Luzujemy śruby rozrusznika...
Jeśli zmieniasz tylko koła przekładni głównej to przecież nic nie zmieniłeś wewnątrz mechanizmu różnicowego a nawet nie musiałeś go rozmontowywać (ale pewno i tak się rozpadł przy wybijaniu śrub). Skąd zatem ten problem? Aby nie przedłużać. Sprawdzaj czy w miarę poprawnie działa mechanizm różnicowy, czyli czy można niezależnie w miarę lekko obracać...
Nic nie "huknąć" odłóż młotek. W środku, w tej części co chcesz zdjąć(flansza) jest gumowo-metalowa zaślepka, zapewne jej nie widać bo jest zawalona smarem z przegóbu. Wytrzyj smar, wyciągnij zaślepkę. Pod nią będzie,albo śruba albo zabezpieczenie(pierścień) Jak odbezpieczysz to flansza powinna lekko zejść z półosi wewnętrznej i uszczelniacz masz jak...
drgania półosi przegub półosi bicie półosi
falownik sterować moment wymiana pierścień tłokowy tranzystor bc337
bateria wylewka 17mb130p firmware
Wiertarka udarowa Hilti TE5 nie włącza się po wierceniu fi12 Niedziałający nawiew w Ferguson 3635 - przyczyny i diagnostyka