(at)ElektrodaBot Ok, dzięki za pomoc! Mogę znaleźć arkusz danych dla HUF75344G3 tutaj . Rozlutowałem go i przetestowałem za pomocą dobrze znanego, otwartego "testera tranzystorów" i pokazuje on, co następuje: https://obrazki.elektroda.pl/2797564200_... Identyfikuje go jako BJT, chociaż z poprzednich informacji jest prawie pewne, że to MOSFET......
Nie, bo wtedy na obydwu biegunach będzie ten sam potencjał. Gdy obydwa przekaźniki są wyłączone to jak popatrzysz na schemat na obydwu biegunach silnika mamy minus. Gdy oba przekaźniki są załączone to na obydwu biegunach masz potencjał plus, czyli znowu brak różnicy potencjałów, czyli brak napięcia. Jak chcesz mieć blokadę to możesz wykorzystać kolejny...
Nawija się uzwojenie w odpowiedni sposób, zależnie od tego ile tych par chce się uzyskać. Ustala się to na etapie projektowania generatora, bo zupełnie inaczej zbudowane są generatory z jedną parą a inaczej z kilkoma parami biegunów.
Tak, około 1450 obr/min.
Jedynym wytłumaczeniem dlaczego chcesz to zrobić, to za oszczędzenie kasy na regulatorze i nie zależy ci na regulacji obrotów. Ja proponuje kupić takie 4szt.: http://sklep.avt.pl/p/pl/482322/mikroprz... Łączysz je po dwa i mocujesz po każdej stronie orczyka, blaszki na mikro włączniku łączysz tak aby orczyk wciskał je jednakowo....
Jeśli to silnik prądu stałego, to zrobiłbym to tak: - do pierwszego C jeden biegun silnika, do drugiego C drugi biegun silnika - oba NC do minusa lub masy - oba NO do plusa. Włączysz pierwszy przekaźnik to podasz plus na pierwszy biegun silnika. Włączysz drugi przekaźnik to podasz plus na drugi biegun silnika. Masy/minus pochodzi z nie załączonego przekaźnika
Powinny być rozładowane. Można rozładować żarówką 230V.
[url=http://myinventions.pl/014/0142.png... przykład ten schemat.
www45.zippyshare.com/v/uTZofrhP/file.htm... 6) mogę się mylić . gwizda : In:5800/(sqrt(3)*220)=15.2 ; iroz=In*7 trójkąt : In:5800/(sqrt(3)*380)=8.8 ; iroz=In*7
Podłącz obojętnie. Jak obroty silnika będą niezgodne z Twoimi oczekiwaniami to podłącz kable odwrotnie. Silnik wtedy zmieni obroty na przeciwne.
PD1432Ilość biegunów silnika
Zacznij od tego czy masz na pewno wszystko dobrze połączone. Przy prądnicy 6V możesz zrobić taki test: zdejmij pokrywę regulatora mechanicznego, przy wyłączonym zapłonie zewrzyj styki wyłącznika prądu zwrotnego - powinna zapalić się kontrolka ładowania. Następnie przy włączonym zapłonie, kontrolka normalnie zapalona, powinna przy zwarciu tych samych...
Zastosuj jeden z regulatorów obrotów silnika prądu stałego 24V stosowanych w migomatach: Zobacz do tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Do zmiany obrotów zastosuj przełącznik którym zmienisz biegunowość. Podobnie działa przełącznik krzyżowy stosowany w oświetleniu klatek schodowych...
Ilość szczotek zależy od ilości biegunów silnika.
czekam na mostek. ??? Przecież przekaźniki masz wbudowane, więc wystarczy je połączyć.
Ilość baterii będzie zależna od mocy silnika, aczkolwiek w szczoteczce do zębów raczej dużej mocy nie potrzeba, więc dwa ogniwa AA powinny wystarczyć. A co do schematu biegun dodatni z koszyczka na baterie trzeba przylutować do włącznika, z włącznika do "plusa" silnika, a biegun ujemny silnika bezpośrednio do "minusa" z koszyczka na baterie. W razie...
Silnik ma ośkę z obu stron można zostawić to co jest i kupić uchwyt i założyć od drugiej strony , zamienić tylko bieguny silnika i będzie działać . Uchwtry takie są z boku mają wkręt imbusowy do unieruchomienia .
Wyjście szpilkowe centrali (można rozkminić po schemacie): Od góry: 1,2 -wejścia krańcówek NC.(podciągnięte do masy) 3 - wyjście 24V DC standby do krańcówek lub/i zasilanie ew. krańcówek indukcyjnych 4 - wyjście masa zasilania ew. krańcówek indukcyjnych 5,6 - wejście +(ok 30V) z mostka - zasilanie silnika i ogólnie całości elektroniki napędu. 7,8 -...
Witam. Liczbą par biegunów zmieniasz prędkość wirowania, czyli przełącznik kupiłeś dobry. Przełączasz z trójkąta na podwójną gwiazdę (silnik musi mieć sześć wyprowadzeń). Poniżej masz rysunek poglądowy.
To w końcu ile ma biegunów ten silnik, sześć czy osiem?
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Możesz pobawić się ze zrobieniem komutatora, do którego przez szczotki doprowadzisz prąd. Lamelki komutatora (w ilości zależnej od ilości biegunów silnika) trzeba odpowiednio połączyć z pierścieniami, z których kolejnymi szczotkami można odebrać zasilanie silnika. Oczywiście taki twór trzeba odpowiednio umieścić na wale silnika. Żeby regulować prędkość...
powinno to wyglądać jakoś tak: home: do if pin..... =1 then goto przod elseif pin ...=1 goto tyl end if loop przod: Do Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: set port.... 'przekaźnik zmiany biegunów silnika Do if pin..... = then reset port.... pwm1a=0 goto home: end if . . Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: Do if pin........
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
Czesiu mógłbyś bardziej rozwinąć temat. Fajnie by było jak by mi to ktoś narysował na przykładzie silnika z 2 liczba par biegunów. Do mnie grafika bardziej przemawia niż opis. Wiem że jak się liczba par biegunów (której nie mogę sobie wyobrazić) zwiększa to prędkość maleje. Ale czy to ma też jakieś inne skutki, czy tylko służy do określenie konkretnej...
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
W końcu to 230V na wierzchu. To jest zasadniczy problem tej konstrukcji. Domyśliłem po tych dwóch sporawych kondensatorach zwijanych. Nie chcę przesadzać, ale zmierz też napięcie między nawet biegunami zasilania silnika a czymkolwiek mającym styczność z Ziemią.
Za hamowanie silnika odpowiada styk który zwiera bieguny silnika. Często dochodzi do jego wypalenia. Przerywanie podczas niepełnego wciśnięcia klawisza może być spowodowane także zabrudzeniem bądź wytarciem ścieżek oporowych lub współpracującego z nimi ślizgacza. Przy naprawie warto także wyczyścić drugi styk odpowiedzialny za omijanie tranzystora przy...
Ten przekaźnik nawet nie jest zgodny z tym co masz na schemacie, 87 i 87a są w nim połączone, a nie mogą być. Jak już będziesz miał 2 odpowiednie przekaźniki to podłączasz zacisk 30 jednego przekaźnika do jednego z biegunów silnika i tak samo 30 drugiego przekaźnika do silnika. W obu przekaźnikach do 87a podpinasz masę, do 87 plusa. Cewki przekaźników...
Witam. Najprościej rzecz ujmujac nie wazne są ilości faz tylko jeden biegun. Prąd ma płynąć w tym samym kierunku w każdym żłobku w biegunie. Jeśli jest 2p to w jednym biegunie płynie do góry (na schemacie połączeń), a w drugim do dołu. 4p w dwóch na przeciwko siebie do góry, w dwóch następnych do dołu. Najprościej poszukać katalogu uzwojeń i samemu...
Jeden biegun silnika do minusa baterii, drugi do wyjścia ESC, czy minus baterii weźmiesz prosto z baterii, czy z ESC to nie ma znaczenia. Na filmie to tam prawie nic nie widać... nie zamieniłeś czasem wyjścia ESC z wejściem (zasilaniem)? Jak podłączysz serwo do kanału którego masz podłączone ESC (czyli zamienisz kanały), to powinno się ruszać jak ruszasz...
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Witam! Na moc silnika składa się wiele czynników, z których 2 mają największe znaczenie, a które można łatwo i tanio pomierzyć. Pierwszy czynnik - to ilość par biegunów. Trzeba silnik otworzyć i policzyć, ile jest cewek na stojanie. To pozwala na obliczenie obrotów nominalnych. Tutaj, na obrazku masz uzwojenie silnika, który ma 6 cewek, po 1 parze na...
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
To jest silnik dwubiegowy czyli z przełączana ilością biegunów. Patrz ze masz oznaczenie: trójkąt/gwiazda gwiazda.
p to liczba par biegunów, czyli p=1,2,3...
Witam. Podobny temat i schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta na silniku steru, zamiana biegunów na silniku nic nie da. A co się dzieje jak skręcasz w prawo?
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Proszę mi wybaczyć pytanie(uczę się elektroniki), tzn. dając po jednym kontaktronie z cewką w obwód silnika będzie działać ?(rozważałem to, ale będą zmieniać się bieguny a że nie jestem pewien czy to będzie działać dałem aż 4). Teoretycznie (tylko by zrozumieć)chcący dać bezpiecznik przed napędem/silnikiem, raz będzie on na + a przy zmianie biegunów...
Jesli Robus 600 (15 szpilek a w nowszej wersji jeszcze osobno 5 pod spodem) to od góry licząć 12 i 13 to jeden biegun silnika, 14 i 15 - drugi biegun (po 2 szpilki do bieguna bo spore prądy idą). Jak sie okaże, że jednak silnik to i tak bedziesz musiał jakoś zdjąć obudowę.
Kolego jeżeli pochodzą z tego samego zaslacza to potencjał masz zerowy. W twoim przypadku jednak dojdzie do zwarcia. Dlatego, ze prziciskami zamieniasz bieguny. Na silniku będzie +12 i -12 jednocześnie na obydwu przewodach. Pamiętaj robisz coś, zrób wszystko debiloodporne. Najlepiej zastosuj 2 przekaźniki. Pozdrawiam daro
Cześć.Końcówka 2 i 5 do silnika 1 połączyć z 6 i do jednego bieguna zasilania a 3 połączyć z 4 i do drugiego bieguna zasilania.
Podłącz silniki odwrotnie biegunami. Jeżeli masz zakładkę może też być konieczność zamiany M1 z M2
Źle dobrany sterownik do silnika. Niewłaściwa ilość par biegunów magnetycznych.
Jeżeli silnik jest uzwojony na jedną parę biegunów to przełączanie nic nie da i tylko zniszczysz silnik.
Kupie sterownik automatycznie zmieniający bieguny silnika na 24V DC Ma to tak działać: za sterownikiem czasowym zamontuje transformator z 230V AC na 24V DC który spowoduje otwarcie się siłownika elektrycznego. Po otwarciu siłownika elektrycznego sterownik musi zmienić bieguny tak by o innej określonej godzinie ustawionej na programatorze czasowym zamkną...
silnik biegun biegun silnik zmiana biegun silnik
schemat toyoty verso mierzenie pojemności baterii ładowanie akumulatora słońcem
Koszt kodowania kluczyka do immobilisera Skoda Octavia II 1.6 MPI 2004 Zmywarka Samsung zepsuta po 3 latach - koszt naprawy 300 zł