Nie, bo wtedy na obydwu biegunach będzie ten sam potencjał. Gdy obydwa przekaźniki są wyłączone to jak popatrzysz na schemat na obydwu biegunach silnika mamy minus. Gdy oba przekaźniki są załączone to na obydwu biegunach masz potencjał plus, czyli znowu brak różnicy potencjałów, czyli brak napięcia. Jak chcesz mieć blokadę to możesz wykorzystać kolejny...
Nawija się uzwojenie w odpowiedni sposób, zależnie od tego ile tych par chce się uzyskać. Ustala się to na etapie projektowania generatora, bo zupełnie inaczej zbudowane są generatory z jedną parą a inaczej z kilkoma parami biegunów.
Tak, około 1450 obr/min.
Jedynym wytłumaczeniem dlaczego chcesz to zrobić, to za oszczędzenie kasy na regulatorze i nie zależy ci na regulacji obrotów. Ja proponuje kupić takie 4szt.: http://sklep.avt.pl/p/pl/482322/mikroprz... Łączysz je po dwa i mocujesz po każdej stronie orczyka, blaszki na mikro włączniku łączysz tak aby orczyk wciskał je jednakowo....
Masz tam 6 pinową wtyczkę do tego co dał Doktorr , podłącz wtyk 3 do ujemnego bieguna akumulatora a wtyk 4 do dodatniego bieguna akumulatora , sprawdź czy silnik się obraca? Piny 1,5 i 6 to wiadomość zwrotna do sterownika .
Jeśli to silnik prądu stałego, to zrobiłbym to tak: - do pierwszego C jeden biegun silnika, do drugiego C drugi biegun silnika - oba NC do minusa lub masy - oba NO do plusa. Włączysz pierwszy przekaźnik to podasz plus na pierwszy biegun silnika. Włączysz drugi przekaźnik to podasz plus na drugi biegun silnika. Masy/minus pochodzi z nie załączonego przekaźnika
[url=http://myinventions.pl/014/0142.png... przykład ten schemat.
Witam. Najprościej rzecz ujmujac nie wazne są ilości faz tylko jeden biegun. Prąd ma płynąć w tym samym kierunku w każdym żłobku w biegunie. Jeśli jest 2p to w jednym biegunie płynie do góry (na schemacie połączeń), a w drugim do dołu. 4p w dwóch na przeciwko siebie do góry, w dwóch następnych do dołu. Najprościej poszukać katalogu uzwojeń i samemu...
PD1432Ilość biegunów silnika
www45.zippyshare.com/v/uTZofrhP/file.htm... 6) mogę się mylić . gwizda : In:5800/(sqrt(3)*220)=15.2 ; iroz=In*7 trójkąt : In:5800/(sqrt(3)*380)=8.8 ; iroz=In*7
Podłącz obojętnie. Jak obroty silnika będą niezgodne z Twoimi oczekiwaniami to podłącz kable odwrotnie. Silnik wtedy zmieni obroty na przeciwne.
Witam! Na moc silnika składa się wiele czynników, z których 2 mają największe znaczenie, a które można łatwo i tanio pomierzyć. Pierwszy czynnik - to ilość par biegunów. Trzeba silnik otworzyć i policzyć, ile jest cewek na stojanie. To pozwala na obliczenie obrotów nominalnych. Tutaj, na obrazku masz uzwojenie silnika, który ma 6 cewek, po 1 parze na...
Ilość szczotek zależy od ilości biegunów silnika.
Może zle te pytanie zadałem,ale chciałem się dowiedzieć coś więcej o biegunach, co jest początkiem bieguna,a co końcem.
Zastosuj jeden z regulatorów obrotów silnika prądu stałego 24V stosowanych w migomatach: Zobacz do tematów: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic37... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72... Do zmiany obrotów zastosuj przełącznik którym zmienisz biegunowość. Podobnie działa przełącznik krzyżowy stosowany w oświetleniu klatek schodowych...
Silnik ma ośkę z obu stron można zostawić to co jest i kupić uchwyt i założyć od drugiej strony , zamienić tylko bieguny silnika i będzie działać . Uchwtry takie są z boku mają wkręt imbusowy do unieruchomienia .
czekam na mostek. ??? Przecież przekaźniki masz wbudowane, więc wystarczy je połączyć.
Wyjście szpilkowe centrali (można rozkminić po schemacie): Od góry: 1,2 -wejścia krańcówek NC.(podciągnięte do masy) 3 - wyjście 24V DC standby do krańcówek lub/i zasilanie ew. krańcówek indukcyjnych 4 - wyjście masa zasilania ew. krańcówek indukcyjnych 5,6 - wejście +(ok 30V) z mostka - zasilanie silnika i ogólnie całości elektroniki napędu. 7,8 -...
Ilość baterii będzie zależna od mocy silnika, aczkolwiek w szczoteczce do zębów raczej dużej mocy nie potrzeba, więc dwa ogniwa AA powinny wystarczyć. A co do schematu biegun dodatni z koszyczka na baterie trzeba przylutować do włącznika, z włącznika do "plusa" silnika, a biegun ujemny silnika bezpośrednio do "minusa" z koszyczka na baterie. W razie...
Witam. Liczbą par biegunów zmieniasz prędkość wirowania, czyli przełącznik kupiłeś dobry. Przełączasz z trójkąta na podwójną gwiazdę (silnik musi mieć sześć wyprowadzeń). Poniżej masz rysunek poglądowy.
Czesiu mógłbyś bardziej rozwinąć temat. Fajnie by było jak by mi to ktoś narysował na przykładzie silnika z 2 liczba par biegunów. Do mnie grafika bardziej przemawia niż opis. Wiem że jak się liczba par biegunów (której nie mogę sobie wyobrazić) zwiększa to prędkość maleje. Ale czy to ma też jakieś inne skutki, czy tylko służy do określenie konkretnej...
To w końcu ile ma biegunów ten silnik, sześć czy osiem?
Kurde aż mi wstyd. Taka głupota a tyle problemu. Laser czyściłem ale na przedmuchanie karetki nie wpadłem. Jak na razie wszystko działa. Mam tylko takie pytanie czy to jest normalne, że na obu biegunach silnika mam takie samo napięcie?
Witaj,tam przypadkiem nie ma hamowania silnikiem?Jak puszczasz pedał gazu wyłącznik zwiera bieguny zasilania silnika.
powinno to wyglądać jakoś tak: home: do if pin..... =1 then goto przod elseif pin ...=1 goto tyl end if loop przod: Do Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: set port.... 'przekaźnik zmiany biegunów silnika Do if pin..... = then reset port.... pwm1a=0 goto home: end if . . Waitms 1 Incr Pwm1a End If end if loop tyl: Do if pin........
Powinno być OK, przy czym takie połączenie powoduje nierównomierne rozładowanie akumulatorów. Zmierz prąd cewki (lub odczytaj z dokumentacji) i porównaj z prądem silnika, żeby rozważyć czy efekt będzie znaczący. Sprawdź też czy któryś biegun cewki nie jest wspólny z metalową obudową ("masa") bo to by mogło nabruździć. ps. przy prądach 35A być może dało...
W którym z dwóch zaznaczonych miejsc podłączyć jeden z przewodów sieci, a w którym jeden z biegunów silnika? Nie ma to znaczenia zarówno dla pracy silnika jak i regulatora. Jest jeszcze kondensator 0,22uF 250V~. Równolegle z zasilaniem silnika, to kondensator przeciwzakłóceniowy. czy jest różnica jak podłączę silnik za regulatorem, tzn. do których...
Za hamowanie silnika odpowiada styk który zwiera bieguny silnika. Często dochodzi do jego wypalenia. Przerywanie podczas niepełnego wciśnięcia klawisza może być spowodowane także zabrudzeniem bądź wytarciem ścieżek oporowych lub współpracującego z nimi ślizgacza. Przy naprawie warto także wyczyścić drugi styk odpowiedzialny za omijanie tranzystora przy...
Witam. Podobny temat i schemat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Odwrócić bieguny silnika lub połączenia krańcówek.
Ten przekaźnik nawet nie jest zgodny z tym co masz na schemacie, 87 i 87a są w nim połączone, a nie mogą być. Jak już będziesz miał 2 odpowiednie przekaźniki to podłączasz zacisk 30 jednego przekaźnika do jednego z biegunów silnika i tak samo 30 drugiego przekaźnika do silnika. W obu przekaźnikach do 87a podpinasz masę, do 87 plusa. Cewki przekaźników...
Jeden biegun silnika do minusa baterii, drugi do wyjścia ESC, czy minus baterii weźmiesz prosto z baterii, czy z ESC to nie ma znaczenia. Na filmie to tam prawie nic nie widać... nie zamieniłeś czasem wyjścia ESC z wejściem (zasilaniem)? Jak podłączysz serwo do kanału którego masz podłączone ESC (czyli zamienisz kanały), to powinno się ruszać jak ruszasz...
W końcu to 230V na wierzchu. To jest zasadniczy problem tej konstrukcji. Domyśliłem po tych dwóch sporawych kondensatorach zwijanych. Nie chcę przesadzać, ale zmierz też napięcie między nawet biegunami zasilania silnika a czymkolwiek mającym styczność z Ziemią.
A jeszcze pytanie odnośnie zmiany biegunów i zmiany częstotliwości. Czy to zdrowe dla silnika? Liczby par biegunów w tym silniku nie zmienisz. Częstotliwość do 60Hz nie jest dla silnika groźna, powyżej mogą być problemy.
Pod powyzszym linkiem jest dokładnie moja płytka;) czyżby to jakis standard ?:)) Słuchajcie, nie wiem jak ten sygnał jest przekazywany do centrali, w siłowniku jest gniazdo z 4 zaciskami tj. 2 przewody 24V dla silnika (kiedy zamieniam bieguny silnik kreci w inna stronę) oraz dwa zaciski na przewody z tej płytki. Cała płytka jest jak widać na foto w...
Kupie sterownik automatycznie zmieniający bieguny silnika na 24V DC Ma to tak działać: za sterownikiem czasowym zamontuje transformator z 230V AC na 24V DC który spowoduje otwarcie się siłownika elektrycznego. Po otwarciu siłownika elektrycznego sterownik musi zmienić bieguny tak by o innej określonej godzinie ustawionej na programatorze czasowym zamkną...
Jesli Robus 600 (15 szpilek a w nowszej wersji jeszcze osobno 5 pod spodem) to od góry licząć 12 i 13 to jeden biegun silnika, 14 i 15 - drugi biegun (po 2 szpilki do bieguna bo spore prądy idą). Jak sie okaże, że jednak silnik to i tak bedziesz musiał jakoś zdjąć obudowę.
Obroty silnika zależą od liczby par biegunów i poślizgu.
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Witaj! Autotransformator wej.220v do sieci/gniazdka/wyjście 110v na wyłącznik. Wyłącznik ma załączać po przekręceniu 1 biegu silnik,2 bieg to ma zapalić się lampa.3bieg gaśnie lampa - silnik dalej kręci się,4bieg wyłączone wszystko. Możesz sprawdzić żarówką z przewodami lub przyrządem./Faza silnika,faza lampy ma być na przełączniku.drugi przewód silnika...
co sugerujesz Zacznij od obrotów 3000 do 300 i od przełożenia 10 do 1.lub realnie jedne bieguny silnika do drugich biegunów prądnicy. 100 wat żarówce kręcąc ręką to każdy potrafi - nawet jak nie wie w którą stronę kręcić. https://www.youtube.com/watch?v=hT1hNAIM... Zauważ migotanie częstotliwości - trzeci miernik - zależne od obciążenia. Wtedy Tobie...
Kolego jeżeli pochodzą z tego samego zaslacza to potencjał masz zerowy. W twoim przypadku jednak dojdzie do zwarcia. Dlatego, ze prziciskami zamieniasz bieguny. Na silniku będzie +12 i -12 jednocześnie na obydwu przewodach. Pamiętaj robisz coś, zrób wszystko debiloodporne. Najlepiej zastosuj 2 przekaźniki. Pozdrawiam daro
Silnik progresywny jest to silnik o zwiększonej mocy w małej obudowie. Model 230/400 V podłączysz tylko w gwiazdę a 400/690 V możesz już poprzez 0 - Gwiazda - Trójkąt. Silnik 2-biegunowy czyli z jedną parą biegunów w silniku z dwoma parami biegunów zasilanym z sieci 50 Hz, pole wiruje z prędkością 1500 obrotów na minutę a wirnik np. tylko 1450-1480...
Witam . Mam podobny problem . Zaparzacz stał w miejscu i świecił się wykrzyknik. Uruchomiłem test i zaparzacz poszedł do góry i zatrzymał się ,jak uruchomiłem kolejny przycisk to zaparzacz dobił tak jak by wyżej po za krańcówkę. Silnik się zablokował i zamieniłem bieguny silnika żeby sprowadzić go na dół. Po zdemontowaniu modułu okazało się że za przekaźnikami...
Odwróciłem stojan (z,miana biegunów)
Tak jak pisałem 4 łączysz z jednym biegunem silnika i z C . B łączysz tylko z drugim biegunem silnika . To co naszkicowałeś pod kreską jest dobrze , tylko inny jest włącznik .
Jeżeli drugi biegun silnika podłączyłeś do tego samego napięcia, co pin 10 ULN-a, to podłączyłeś prawidłowo i właśnie diody wykorzystałeś. Sprawdź prąd silnika jak radził Mirekk36. EDIT: Coś mi się zdaje, że ten silnik pobiera aż 2A, a ULN ma 0,5A. Jeżeli tak, to już masz winowajcę, czyli siebie :)
Trzeba sprawdzić ustawienie kąta na silniku steru, zamiana biegunów na silniku nic nie da. A co się dzieje jak skręcasz w prawo?
Ten silnik wygląda na spalony, sądząc po wyglądzie uzwojenia stojana.
Marek_rr5 napisał: Chciałbym sie dowiedzieć jak obliczyć obroty silnika po uzwojeniu przykładowo 24 żłobku 2w grupie 4 wolne czyli 2 bieguny a wzór 60*50/p czy tak ? Zaczęliście od uzwojenia o czterech biegunach, a skończyliście na dwóch. :D A tak dla jasności p-ilość par biegunów , a ilość biegunów to jest- 2p romoo napisał: Licz bieguny czyli grupy...
Mostek prostowniczy pomiędzy siec a silnik zamieni prąd przemienny na stały a zmianę kierunku można zrobić poprzez zmianę biegunów silnika przy podłączeniu do mostka. Pozostaje kwestia miękkiego startu i praca z pełną mocą. Silnik podobny trochę do stosowanych w bieżniach elektrycznych.
A mnie brakuje tu podstawowych informacji: Czy falownik jest ustawiony na tryb wektorowy, czy U/f? Czy była przeprowadzona procedura autostrojenia? Czy są wprowadzone poprawne dane silnika? H03 Moc silnika H04 Ilość biegunów silnika H05 Prąd znamionowy silnika H06 Prąd biegu jałowego silnika Io H07 Poślizg silnika
Możesz go użyć.
Przerwa między biegunami to1-2 cm a reszta to bieguny.
Dwa przekaźniki przełączne i układ je załączający na 555. Mostek H i proste sterowanie.
No jak widzę kolega się jednak nie orientuje. Przedstawię prosty przykład silnika gdzie nie ma jak według kolegi miedzy czujnikami jest zawsze 120 stopni mechanicznych Na stojanie jest 12 zębów a wirnik posiada 8 biegunów http://obrazki.elektroda.pl/5413520700_1... To teraz liczymy 8 biegunów to magnesy są co 45° mechanicznych 12 zębów...
Mi kilka razy trafiły się felerne sztuki eatona, zmierz rezystancje przejscia wyłącznika, nie powinny się zbytnio różnic między sobą. Przy tym amperażu powinno być ok 4 omów/ biegun.
chodziło mi o to aby rozdzielić bieguny silnika tak aby nie powstawało napięcie zwrotne. Silnik celowo jest w ten sposób podłączony ponieważ 1 napięcie idzie w kierunku lewym 2 w kierunku prawym. Diody prostownicze nie pomagają.
Proszę mi wybaczyć pytanie(uczę się elektroniki), tzn. dając po jednym kontaktronie z cewką w obwód silnika będzie działać ?(rozważałem to, ale będą zmieniać się bieguny a że nie jestem pewien czy to będzie działać dałem aż 4). Teoretycznie (tylko by zrozumieć)chcący dać bezpiecznik przed napędem/silnikiem, raz będzie on na + a przy zmianie biegunów...
Czy moge zastosować transile dwukierunkowe pomiedzy biegunami silników? Czy to rozwiąże problem?
Sam mam C-330, i wstawiłem alternator od jakiegoś auta zachodniego, kupiony na szrocie, jedyne co wymaga zmiany to bieguny akumulatora. Rozrusznik nie zmieni kierunku wirowania bo nie posiada magnesów stałych, jest to silnik szeregowy. Jakby był równoległy to też nic by nie zmieniło, bo zmieniając kierunek przepływu prądu w wirniku zmieniasz też bieguny...
dokładnie pomiar wskazuje tylko na dwu biegunach identyczną rezystancje około 0,5k dwa zewnetrzne i dwa wewnętrzne silnik jest chyba sprawny tylko co z mechanizmem
Podczas dorabiania adaptera do baterii 18v do elektronarzędzi pomyliłem bieguny dodatni z ujemnym.. poszedł dym i przestał działać.. Czy mógł się spalić silnik ? przełącznik? Jak sprawdzić co się zepsuło?
Tak jak kolega Koderr zauważył parametry silnika ale dokładnie, autotuning i sterowanie wektorowe czyli: H30 – moc znamionowa silnika H31 - ilość biegunów H32 - znamionowy poślizg silnika H33 – prąd znamionowy silnika H34 - Prąd biegu luzem F22 - częstotliwość bazowa (znamionowa) H40: "3 "– sterowanie wektorowe bezczujnikowe H41 –...
Byłem zdziwiony patrząc na właśnie te rowki i stan komutatora, były czyste szczotki wyglądały jak by były z dodatkiem miedzi lub czegoś podobnego bo nie były czarne. Ilość biegunów by sprawdzić to nie wystarczy sprawdzić miernikiem przejścia na komutatorze i podzielić to przez 4, bo dwa przejścia dają 1 biegun.
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
To jest silnik dwubiegowy czyli z przełączana ilością biegunów. Patrz ze masz oznaczenie: trójkąt/gwiazda gwiazda.
Silnik w młocie udarowym po wyłączeniu nie chce ruszyć. Żadnych odznak życia. Sprawdziłem omomierzem i bieguny mają przejście. Wirnik także. Jednak po złożeniu silnika wirnik nie wykazuje przejścia. Szczotki dobre. Uzwojenie wirnika i biegunów przy oględzinach mają nie spaloną izolację. Co da się zrobić?
p to liczba par biegunów, czyli p=1,2,3...
silnik sprawdzilem ,bezposrednio z sieci kreci.z regulatora obrotow napiecie jest,od strony programatora daje na "krotko" jeden biegun pomijajac programator, silnik chodzi.
Jak zasiliłeś? Enkodery chodzą na 5V... I sprawdź przejście zamieniając bieguny miernika. A lepiej napięcia względem masy oraz plusa.
Obejrzyj ten filtr, tam często jest schemat. Ogólnie przez takie filtry puszczasz całe zasilanie, jest on jakby szeregowo z urządzeniem. Weź omomierz i sprawdź przejścia, obstawiam że powinno być przejście czarny-czarny, niebieski-niebieski, a nie powinno być między kolorami. Wtedy jeden biegun z wtyczki puszczasz przez czarne , drugi przez niebieskie....
Co do impulsu przy wyłączaniu silnika — potrafi on zresetować elektronikę i mikrokontroler znajdujące się w pobliżu. Ja bym użył kondensatora 100 nF podłączonego bezpośrednio do zacisków silnika, choć bardziej zgodne ze sztuką byłoby podłączenie dwójnika RC. W różnych urządzeniach spotyka się kondensatory przeciwzakłóceniowe podłączone pomiędzy biegunem...
Tak jak widać na obrazku: od zasilania odchodzi masa (-) do obu układów. Plusy z zasilania idą do przełącznika (który, jak wspomniałem włącza jeden albo drugi obwód, osobno) i do plusów układu. Wyjścia na wiertarkę (silnik) są połączone. Jedna rzecz - bieguny silnika są zamienione (w zwykłym wtyczkowym zasilaczu + miałem na zewnątrz), zastanawiam się...
Właśnie w oczekiwaniu na odpowiedź zauważyłem to samo. Zaraz ide sprawdzić Przekaznik w ramce narysowanej przerywana linia jest jakby odwrotnie podlaczony. Musi podawac napiecie na silnik ALBO zwierac bieguny silniow razem.
Poniżej schemat do chłodzenia silnika i schemat do klimatyzacji manualnej. P pliku tekstowym są opisy kodów użytych na schematach. Niestety nie mam lokalizacji elementów ze schematów - zbyt stare auto. Jak widać wentylator chłodnicy jest tak naprawdę jednobiegowy zaś dwie prędkości uzyskano poprzez szeregowe połączenie wentylatora z rezystorem. W sterowaniu...
To jest zależne od ilości biegunów silnika. Szerokość szczotek też musi być ograniczona do około szerokości lamelki komutatora. O tym, że obie szczotki będą mogły jednocześnie dotykać po dwie lamelki należy zapomnieć - zwarcie. W zasadzie da się to wykonać bez spawania/zgrzewania/lutowania, ale sama tokarka to za mało. Przyda się frezarka z podzielnicą...
Jeśli to silnik szczotkowy, to istotne jest odpowiednie usytuowanie biegunów N i S magnesów względem szczotek. Liczba biegunów magnesów musi być równa liczbie biegunów elektromagnesu wirnika (trzeba włączyć prąd i sprawdzić, gdzie pojawiają się bieguny). Niewielkie przesunięcie magnesów względem szczotek powoduje zwiększone iskrzenie na szczotkach;...
Ten sposób działa zawsze i jest do zrobienia w każdym samochodzie z fabrycznym centralnym zamkiem, który w spoczynku zwiera oba bieguny silnika do masy. https://obrazki.elektroda.pl/5061734500_...
Podłącz silniki odwrotnie biegunami. Jeżeli masz zakładkę może też być konieczność zamiany M1 z M2
Moim zdaniem masz uszkodzony styk przekaźnika hamującego ( zwiera on bieguny silnika i wywołuje hamowanie elektryczne ) .
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
Po pierwsze to sprawdź czy masz dobry termostat, wskazówka od temperatury stoi ciągle nieco poniżej połowy? nie opada ani nie wzrasta?Dwa odpowietrz układ, co do nadmuchu, jak odkręcisz schowek to masz nagrzewnice, w niej siedzi rezystor odpowiadający za bieguny nadmuchu, sprawdź czy nie masz przepalonych dwóch pierwszych spiralek(nowy 120zł, na szrotach...
A częstotliwość bazową masz ustawioną na 103 Hz? I ile biegunów silnika zadeklarowałeś w falowniku?
Witam kolegów szanownych. Potrzebuję wentylatora Webasto BW/DW 50 takiego jak na zdjęciu. Wdmuchuje powietrze do komory spalania. Uległ stopieniu gdyż ktoś chyba zamienił bieguny silnika i wyciągał gorące powietrze. Jakby ktoś z Was posiadał to proszę o info. Również potrzebuję tej stożkowej gumki co łączy króciec palnika z zaworkiem. Ma ktoś jakiś...
Myślałem, że to ma wpływ na prawidłową pracę silnika i sterownika ale jak tak... To tak żeby postawić kropkę nad "i" nie zostawiając nic domysłom, przy 32 i 16 jaka będzie wartość teoretycznych "par biegunów silnika"?
Witam --sprawdź czy ten akumulator co chcesz wstawić ma tak samo rozmieszczone bieguny minus i plus , żebyś w miejsce plusa nie założył klemy minusowej i odwrotnie!!! .Minus z akumulatora przeważnie idzie na karoserię i obudowę silnika !!!
Dobrze ogarniasz - za samo rozpoznanie praw fizyki należy Ci się medal. Podstawy konstrukcji maszyn elektrycznych (prądnic) nabrały rozpędu w tymi zaprzęgnięto też prawa fizyki. Sprawdzona konstrukcja to trójfazowa maszyna elektryczna - prądnica-transformator-silnik. Wszędzie jest rdzeń (pakiet blach) sprawdzony w działaniu. Cewka też nabrała kształtu...
Jutro rano to sprawdzę, pamietam jak kiedyś bawiłem się napedami CD i przy złej kolimacji płyty też kreciły się w lewo...ale zawsze był chociaż jeden obrót w prawo tu jest inaczej. Silnik wchodzi odrazu na spore obroty w lewo i tak jak napisałem bez płyty również... Zrobiłem prosty test i zamieniłem bieguny silnika aby krecił sie w prawo... napęd nawet...
W silniczku jest układ, który steruje pracą silnika, dlatego zamiana biegunów powoduje blokadę tego układu(scalonego). Jeśli strzałka ma oznaczać kierunek obrotów, to wydaje mi się, że kręci się we właściwym kierunku. Może wypowie się ktoś, kto ma taki wentylator i będziesz miał pewność.
EECU CR - SPN: 16 - FMI: 03 ilość wystąpień 126 "Czujnik zanieczyszczenia oleju napędowego: CO lub CC z masą•Sprawdzić wiązkę (B9, B33) i czujnikWIZYTA W WARSZTACIESerwis" Tak podaje dokumentacja, taki czujnik jest przy filtrach paliwa. Zasilany jest z tego samego przewodu (nr 292) co wentylator, zawór hamulca silnikowego i przycisk gaszenia silnika...
Pozostaje pomiar prędkości obrotowej na poszczególnych biegach lub sprawdzenie ilości biegunów silnika po jego rozebraniu. Przy ilościach biegunów np: 6/8 czyli 930 obr/min i 715 obr/min możesz tej różnicy wizualnie nie zobaczyć.
Ten nie ma „około” 1000 obrotów, ten ma cztery bieguny
Cześć.Końcówka 2 i 5 do silnika 1 połączyć z 6 i do jednego bieguna zasilania a 3 połączyć z 4 i do drugiego bieguna zasilania.
przewody w przelotkach sprawdzane w pierwszej kolejnosci-wszystko jest ok, przycisk od pasazera tylko zamyka w jedna strone natomiast gdy zamienie bieguny na silniku to otwiera ale oczywiscie nie zamknie, przycisk sprawdzony jest ok napewno, od tego przycisku przewody nie ida bezposrednio na silnik tylko tak jakby wracaly do srodka autka (do modulu...
Czytalem tu na forum że są mikro styki na module (plytce) cd , że one mogą mieć coś wspólnego ale są przeczyszczone . Biegunów + , - silników lasera też nie pomylilem , taśmy polączeniowe sprawdzone i przemyte izopropanolem.
Na 99% nie, zdjęcia słabe ale wygląda na silnik ze zwojem zwartym (faza rozruchowa) i tu obrotów nie zmienisz. Na 100 % tak. To oczywiście silnik ze zwartym zwojem więc wirnik względem stojana rzeczywiście będzie wirował zawsze tak samo ale oś będzie s drugiej strony więc kierunek wirowania z punktu widzenia mechaniki zmieni się na przeciwny
Czy ktoś konstruował już jakiś prosty układzik przełączający bieguny w silniku?? Oczywiście dziękuję za "żywą " dyskusję :) Chodzi Ci zapewne o mostek H. Można taki zbudować na tranzystorach, a można kupić gotowy układ, na przykład L293, L298. A może serwomechanizmy o ciągłej rotacji? Sterujesz jak zwykłe serwo, ale PWM nie steruje położeniem, a kierunkiem...
Częstotliwość bazowa oznacza częstotliwość sieci czyli 50Hz a częstotliwość maksymalna to ta z tabliczki czyli silnik jest dobrany 60Hz ilość obrotów zależy od ilości biegunów silnika dlatego na wyświetlaczu się to nie zgadza.
A czasem nie wsadziłeś odwrotnie silnika od jak ty mówisz krokowaca. Bo można zamienić bieguny silnika składając (wsadzić odwrotnie).
biegun silnik zmiana biegun silnik silnik liczba biegun
podłączyć wtyczka stereo czcionka chrome potencjometr cambridge audio
Pokrętło do kuchenki Mastercook KGE 3480 B DYN - gdzie kupić? Błąd rejestru i brak obrazu po restarcie komputera