Pytania : kolego a co bloki pomiarowe mówią ??? jakie ciśnienie klimatyzacji i ile czynnika nabite ??? oraz Jakie ciśnienie w klimie widzi sterownik silnika? Odpowiedź : Jak wyżej napisałem (ciśnienie jest klima nabita) książkowo Czego się czepiacie człowieka, przecież książkowo nabił, a wy z uporem maniaka o jakiś tam blokach pomiarowych.
Klimatronik to panel , tak jak climatic, ty napełniłes układ klimy i tyle, a czym to wysterujesz to juz osobna kwestia. VCDS i bloki pomiarowe trzeba obadać, bleldy nie muszą być.
Nie wiem czy pompki są od tego samego softu ja nic przy nich nie robiłem. Wymieniałem licznik z pół fis na pełny fis bo stary mi się zepsuł. Falowanie zaczęło się jakieś ponad pół roku temu. Jak podpisałem ją pod kompa to w vagu w pozycji 01 silnik bloki pomiarowe pokazuje obroty na zimnym 903 na ciepłym 861 i skaczą dokładnie nie pamiętam dokładnie...
koledzy ja klimatyzacjami to zajmuje się 15 lat i takie testy to ja już dawno poczyniłem i tak jak pisałem wszystko jest ok ,problem polega na tym że klimatronik nie daje rozkazu do pracy liczę na kogoś kto dobrze zna VAG a i bloki pomiarowe ,bo ja mam niekompletne i moje jedyne podejżenie tkwi w czujnikach temperatury i nie widzi potrzeby uruchamiania...
Diagnoza : klima ( 08 ), bloki pomiarowe ( 08 ) , powinno być na pierwszym bloku w pierwszym oknie (ale to różnie jest w tym modelu nie pamiętam). Przy nie pracującym silniku i włączonej klimie wartość wynosi 5, po wyłączeniu (włączenie ECON) 6, po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy (jeżeli wszystko jest OK) wartość powinna wynosić 0. Odczytaj co...
chodzilo mi o tester scisle do grupy vag tam w opcji bloki pomiarowe mozna sprawdzic elementy climatronika i dokonac np.zdalnego wylaczenia sprzegla klimy itp
Witam Samochód po wypadku. Sprężarka to 6SEU14C Denso. Sprzęgło sztywne zrywalne OK. Brak błędów w sterowniku. Po napełnieniu klimy ciśnienie fizyczne 7 bar ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia także 7 bar po odpaleniu klimy ciśnienie wzrośnie do 8 bar i znowu spadnie do 7. Chodzi mi głównie o zawór N280. Po podaniu napięcia bezpośrednio za zawór...
Witam, Posiadam VW Golfa 4 1.9 tdi na pompo-gnoju, który od jakiegoś czasu zaczął się sypać.Auto odpala normalnie, chodzi śicznie na wolnych obrotach, ale tylko do momentu kiedy zostanie włączona klima. Po włączeniu klimatzacji (słychać cyk) oboty silnika na wolnych szaleją, skaczą od 500 - 900. Klimatyzacja sprawna i chłodzi. Obroty szaleją tylko na...
W blokach pomiarowych ECU masz sygnał załączenia kompresora i co za tym idzie podbicie obrotów. W blokach pomiarowych klimatronika też masz status kompresora klimy (załączenie/wyłączenie ,kod awaryjengo wyłaczenia). PS Była tam klima manualna?
Sygnał z pinu 2 presostatu zasuwa do sterownika wentylatorów.Wtyczka 14 pinowa pin 2.Sprawdź miernikiem przejście czy kabelek nie zgnił. I jeszcze jedno.Jaką temperaturę płynu chłodzącego widzi licznik w blokach pomiarowych?
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
bloki pomiarowe w liczniku i w klimie
Witam Wg. schematu sygnał na sprężarkę idzie bezpośrednio z panela (czarna kośc 20-o pinowa) z pinu 18. Jako że nie ma sprzęgła a jest tylko zawór zmiennej wydajności to sygnałem sterującym jest PWM, więc miernik może pokazywać ok. 9V. czyli wydaje się być OK. Żeby zobaczyć rzeczywisty sygnał musiałbyś zapiąć oscyloskop. Dodatkowo po podpięciu do klimy...
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Piotrek, nie pamiętasz 😀 Pierwszy blok i tam widać czemu klima nie startuje. Odczytać błędy VAGiem i podać ich dokładne opisy oraz zapodaj to co widać w pierwszym bloku pomiarowym, oczywiście silnik ma być zapalony a na panelu ma być napis AUTO lub ma być tam pusto - ma nie być napisu ECON. Podłączy oryginalny sterownik.
Witam. Mam problem z klimą w Octavi 2 - w blokach pomiarowych w grupie 4 okno 2 mam wskazanie opisane: outside temp regulation i wskazanie 0,0. Jak mierzony jest ten parametr bo temperaturę zewnętrzną mam w pierwszym oknie? Proszę o pomoc czego dotyczy ten parametr i gdzie następuje pomiar, bo wskazanie 0 nie pozwala uruchomić klimy? Pozdrawiam.
VCDS wejście w moduł Klimy. Na którymś bloku pomiarowym jest kod stanu sprężarki (czy jest włączona lub dlaczego jest wyłączona). Wystarczy pierdoła jak odczyt z czujnika temp zewnętrznej poniżej 5 C i się nie załączy (zresztą po co ma działać jak temperatura jest niższa niż to co jest wstanie zrobić sprężarka).
Sprawdź w blokach pomiarowych czy prawidłowo podaje sygnał o załączonej klimie.
Ale wtedy z reguły jest błąd, zbyt niskie ciśnienie czynnika, powinna być podana przyczyna wyłączenia w blokach pomiarowych jako zbyt niskie ciśnienie, powinien też migać wyświetlacz klimatronika przez kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu. ( nie wiem, czy wszystkie miały taką funkcję)
No to masz dwóch podejrzanych. Czujnik Halla i przepustnicę. Jak bym się zajął przepustnicą. Sprawdził komputerem co widać w blokach pomiarowych od niej. Tutaj jest masa rzeczy do sprawdzenia. A problem raczej był wcześniej ale obciążenie przez Klimę spowodowało że się nasilił. Nawet głupi brak sygnału o prędkości pojazdu (ECU nie wie że nie stoisz...
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
Bloki pomiarowe od komunikacji can chyba coś około 128 bo albo can uszkodzony albo moduł sterowania klimą.
Wejdź w bloki pomiarowe modułu klimatyzacji. Tam na jednym kanale masz kod wł/wył kompresora Klimy. Dwa jaką temperaturę pokazuje na zewnątrz (czujnik za kratką w zderzaku poniżej 5C sprężarka nie załączy się). Trzecim ważnym parametrem jest temperatura parownika (poniżej 4 C wyłącza kompresor). Ale jak pisałem wyżej wszystko jest kodzie. Czy jest uruchomiony...
Możesz sprawdzić jeszcze, oprócz podglądu w Bloki pomiarowe którego nie wykonałeś, czy z testu elementów wykonawczych w sterowniku silnika jest wentylator wysterowywany. Bezpieczniki od wentylatorów odpadają - nawet na klimie by nie ruszyły. Tylko diagnostyka. Z bloków pomiarowych odczytywałem temp. cieczy chłodzącej. Trochę to zawile napisałeś: krótko...
Witam, mam problem z klimatronikiem w VW Golf 1.6 1998r. Skanuje go vagiem i wyskakuje mi błąd silniczka klapy obiegu zamkniętego oraz błąd czujnika ciśnienia f129. Wymieniłem czujnik 3 razy. Dwa używane jeden nowy. Błąd nadal istnieje klima nie załącza się. Klima nabita szczelna, podłączona na krótko działa lecz wysterowana z panelu klimatronik nie....
Myślę że dobrze by było tez zrobić ogólną diagnostykę sterowników auta i przyjrzeć się blokom pomiarowym Z postu nie wynika czy klima działała i padła czy też autko to "nowy nabytek" z niedziałającą klimą do uruchomienia. Co do wentylatora chłodnicy to nie blokuje on bezpośrednio załączania klimy. Mam takie samo autko i klima śmiga bez wentylatora elektrycznego....
Witam. Troszku rozrywki i nauki nie zaszkodzi. Pacjent - Audi A3, 1,8 turbo, benzyna, problem - brak załączenia klimatyzacji Na testerze brak błędów, w bloku pomiarowym "0" czyli zezwolenie na start. A klima ani rusz, dodam że czujnik ciśnienia "01" czyli zwarcie lub rozwarcie czteropinowy Pytanie - co obstawiacie ? Dodam że żadne kable nie pozamieniane,...
Potrzebny ci VCDS i przegląd bloków pomiarowych. Są dwa czujniki odpowiedzialne za załączenie klimy jeden od parownika jest w podszybiu dostęp z tego co pamiętam od zegarów (dokładnie po prawej pod nimi). Drugi jest za zderzakiem po stronie kierowcy w okolicy końca podłużnicy ( w kratce na halogen jest dziura by miał świeże powietrze) odpowiada on za...
Nie biało-niebieski przewód a fioletowo-biały. Zaworem N280 steruje sterownik klimatyzacji który siedzi w panelu klimatyzacji. Przewód idzie przez złącze w skrzynce pod maską - widać to na schemacie. tam zmienia kolor na filetowy i idzie do wtyczki 12 pinowej, pin 4. Gdyby był odpięty to by był błąd tego zaworu ale lepiej sprawdzić. W blokach pomiarowych...
Wtym roczniku kodowanie nie ma wpływu na działanie klimy,z tego co pamiętam koduje się tylko rodzaj skrzyni (manual ,automat).W sterowniku silnika w pierwszum bloku pomiarowym są stany pracy,sprawdz czy na pozycji trzeciej od lewej (6 od prawej),przy włączaniu klimy 0 zmienia się na 1.Może brakuje czegoś w instalacji np.czujnka temp.zewnętrznej.
Witajcie. Stoi sobie taka o Skodzinka.... 2016 bodajże rok, 2.0 tsi. Nagle przestał działać wentylator nawiewu w kabinie, a w climatronicu zaistniał błąd U103000 Magistarala LIN usterka elektryczna w obwodzie. innych błędów związanych z działaniem LIN nie ma... Teraz kilka pytań : - co jest głównym "źródłem" magistrali LIN - gateway czy może Bordnetz?...
Daj screena co widać w bloku pomiarowym nr 1 w sterowniku klimatyzacji. Jakie temperatury widać w sterowniku klimatyzacji - być może nie rusza klima bo myśli że jest zbyt zimo na zewnątrz.
Nie wiem z czym sie łączyłeś - czy z klimatyzacją czy z silnikiem ale skoro bledu nie ma to raczej nie wina czujnika. W blokach pomiarowych powinno być widać ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Jak nie ma błędów a w blokach pomiarowych 1 na pierwszej pozycji na włączonej klimie jest 0 to stawiam na kompresor (zawór kompresora). Dla pewności do sprawdzenia oscyloskopem sterowanie najlepiej w kostce kompresora ,ma być przebieg prostokątny a wypełnienie zmienia się w zależności od ustawień temperatury. Do sprawdzenia też koło kompresora czy oś...
Sprężarka być może jest zatarta lub kończy już swój żywot, dlatego klimatyzacja jest mało wydajna lub wcale nie działa. Należało by sprawdzić czy są jakieś błędy od klimatyzacji oraz w blokach pomiarowych (VCDSem) jakie ciśnienie jest w układzie na wyłączonej klimatyzacji oraz czy/o ile wzrasta po załączeniu klimy. klimatyzacja nabita Kiedy był robiony...
Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc kod włączenia..? Piszesz że używasz vcds, a tam w blokach pomiarowych jako pierwszy parametr jest kod włączenia sprężarki. Jeżeli nie wiesz o co chodzi to zejdę do poziomu - fajny masz samochód, ale klima ci nie chodzi. No i ręce opadły.
sterownik silnika moze nie otrzymywac sygnalu o wlaczeniu klimy i nie reaguje na to zmiana obrotow sprawdz w blokach pomiarowych czy sterownik silnika otrzymuje informacje o wlaczeniu sprezarki i polaczenia miedzy sterownikiem silnika i climatronika niestety nie podales dokladnych danych auta poza tym warto byloby sprawdzic czy nie ma jakis bledow w...
00819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 - Short to Ground Pozbądź się tego a klima ruszy. Co do błędu z VINem to zobacz w blokach pomiarowych który sterownik ma inny VIN - zobacz licznik, EDC, klime.
Witam, Może ktoś z was mnie naprowadzi na rozwiązanie... Gdy silnik jest już nagrzany (temp. oleju ok100 stopni) i obciążony jazdą na autostradzie tak jakby odłącza klimatyzację. Po zjechaniu do miasta i spokojniejszej jeździe zimne powietrze zaczyna z powrotem dmuchać (ale szału i tak nie ma) Czynnik nabity zgodnie z nalepką. Błędów na VCDS brak w...
Witam, Mam taki problem sprawdzony u mnie w VCDSie oraz u mechanika na 2 różnych innych oprogramowaniach, kablach itd. Nie można wejść w bloki pomiarowe sterownika silnika (obroty, temperatura itd.). Jeśli chodzi o obroty mogę zerknąć przez klimę. Jakiś czas temu zauważyłem brak na dużym FISie opcji VEHICLE STATUS, który na sto procent był wcześniej....
a jak mam to sprawdzić kolego??? Bo jeśli chodzi o temp silnika czyli w vag silnik->bloki pomiarowe-> grupa 7 to tam temperaturki są ok. Tylko kolego zastanawia mnie jeden fakt auto chyba widzi ok temp bo już na plusie jak jest to wiatrak od klimy się włącza jak wyłącze ECON
To nie musi być uszkodzenie licznika. Może być np tak że któryś ze sterowników w aucie robi zakłócenia po CAN przez co reszta nie może się dogadać. Należało by sprawdzić przewody pomiędzy licznikiem a ECU. Jeżeli przewody całe to wtedy spróbować podmienić licznik. W blokach pomiarowych widać czy jest komunikacja po CAN. W liczniku w blokach 125, 126...
Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź...
Nie napisałeś nic czy włączają się wentylatory na chłodnicy. Co z nimi? Powinny działać oba od razu po włączeniu klimatyzacji. W bloku pomiarowym nr 1 w pierwszym okienku widac co jest przyczyną braku działania kompresora, bedzie tam liczba od 0 do 17, klima ma byc włączona na panelu bo inaczej będzie tam 6 lub 7.
Z tego co widze po schematach w tym modelu nie ma czujnika F129, zamiast niego jest G65 który generuje sygnał prostokątny o zmiennym współczynniku wypełnienia w zależności od ciśnienia. W VAG-u powinieneś zobaczyć w blokach pomiarowych wartość aktualną ciśnienia, oczywiście gdy jest zbyt małe ciśnienie to się na załączy sprężarka.
I na cholerę mu ten jakś odczyt, nawet mi się nie chce ściągac co tam jest, pewne wskazania co jest w jakims bloku pomiarowym albo odczyt pojedynczej watrości, zupełnie bez sensu. Metodyka naprawy to odczyt błędów, usunięcie usterek, nastawy podstawowe i sprawdzenie jak z kodowaniem klimy!!! Widaż że ci jest to obce. Sciągłem jednak, bez wartości, w...
Golf5, BSE, 2008r., 102KM wymieniłem chłodnicę silnika oraz chłodnicę/skraplacz i czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dzisiaj układ nabity został gazem i niestety klima się nie włącza (wentylator oraz sprężarka). Po nabiciu gazem na maszynie nabijającej było ciśnienie ponad 5 bar, natomiast komputer Bosch (OBDII) pokazuje na czujniku 2.8 bara. Zapewne czujnik...
Witam. Koledzy przerobiłem temat krok po kroku. Po pierwsze trzeba podłączyć auto pod komputer. Zdiagnozować klimę, zobaczyć czy nie wali błędów. jeśli wali to trzeba odczytać te błędy i je zinterpretować. Ja niestety zacząłem od tego że wydawało mi się że nie uruchamiają się wentylatory w ogóle. Więc rozebrałem ten sterownik i nacisnąłem na przekaźniki...
Z punktu widzenia serwisanta to Cię nieźle strzygą, jeżeli klima działa na postoju to ponowne napełnianie jest ZBĘDNE i w ruch też ma działać. Usterka jest po stronie elektrycznej, najpierw kody błędów (jakie są) potem bloki pomiarowe (obserwować co się dzieje) zwłaszcza blok nr1 okno 1 (może być na innym oknie ale w tym modelu powinno tam być i powinno...
witam, zostawiłem auto w warsztacie. Znaleziono małe rozszczelnienie na oringu , Nabito klime i usunieto nieszczelnosc. PRzy odbiorze klima działała . Niestety wieczorem już nie. Podpialem do VCDS i wyrzuca błąd: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 06-00 - Signal too High Cisnienie w blokach pomiarowych 37 Bar odpiąłem czujnik i okazało się że jest w...
bloki pomiarowe bloki pomiarowe rozrząd bloki pomiarowe skoda
ładowarka rowerowy dynamo ciśnienia naczyniu przeponowym termet wypala szczotki
prostownik automatyczny schemat jabra elite
Sterownik tyrystorowy mostka diodowego: zasada działania i zastosowania Buczenie w amplitunerze Pioneer VSX-519V - przyczyny i rozwiązania