W blokach pomiarowych ECU masz sygnał załączenia kompresora i co za tym idzie podbicie obrotów. W blokach pomiarowych klimatronika też masz status kompresora klimy (załączenie/wyłączenie ,kod awaryjengo wyłaczenia). PS Była tam klima manualna?
Sygnał z pinu 2 presostatu zasuwa do sterownika wentylatorów.Wtyczka 14 pinowa pin 2.Sprawdź miernikiem przejście czy kabelek nie zgnił. I jeszcze jedno.Jaką temperaturę płynu chłodzącego widzi licznik w blokach pomiarowych?
Witam Wg. schematu sygnał na sprężarkę idzie bezpośrednio z panela (czarna kośc 20-o pinowa) z pinu 18. Jako że nie ma sprzęgła a jest tylko zawór zmiennej wydajności to sygnałem sterującym jest PWM, więc miernik może pokazywać ok. 9V. czyli wydaje się być OK. Żeby zobaczyć rzeczywisty sygnał musiałbyś zapiąć oscyloskop. Dodatkowo po podpięciu do klimy...
błędów w zegarach nie ma , kodowanie pompy prawidłowe, w blokach pomiarowych widać obrót kierownicy
VCDS wejście w moduł Klimy. Na którymś bloku pomiarowym jest kod stanu sprężarki (czy jest włączona lub dlaczego jest wyłączona). Wystarczy pierdoła jak odczyt z czujnika temp zewnętrznej poniżej 5 C i się nie załączy (zresztą po co ma działać jak temperatura jest niższa niż to co jest wstanie zrobić sprężarka).
Pytania : kolego a co bloki pomiarowe mówią ??? jakie ciśnienie klimatyzacji i ile czynnika nabite ??? oraz Jakie ciśnienie w klimie widzi sterownik silnika? Odpowiedź : Jak wyżej napisałem (ciśnienie jest klima nabita) książkowo Czego się czepiacie człowieka, przecież książkowo nabił, a wy z uporem maniaka o jakiś tam blokach pomiarowych.
Witam. Mam problem z klimą w Octavi 2 - w blokach pomiarowych w grupie 4 okno 2 mam wskazanie opisane: outside temp regulation i wskazanie 0,0. Jak mierzony jest ten parametr bo temperaturę zewnętrzną mam w pierwszym oknie? Proszę o pomoc czego dotyczy ten parametr i gdzie następuje pomiar, bo wskazanie 0 nie pozwala uruchomić klimy? Pozdrawiam.
Klimatronik to panel , tak jak climatic, ty napełniłes układ klimy i tyle, a czym to wysterujesz to juz osobna kwestia. VCDS i bloki pomiarowe trzeba obadać, bleldy nie muszą być.
chodzilo mi o tester scisle do grupy vag tam w opcji bloki pomiarowe mozna sprawdzic elementy climatronika i dokonac np.zdalnego wylaczenia sprzegla klimy itp
koledzy ja klimatyzacjami to zajmuje się 15 lat i takie testy to ja już dawno poczyniłem i tak jak pisałem wszystko jest ok ,problem polega na tym że klimatronik nie daje rozkazu do pracy liczę na kogoś kto dobrze zna VAG a i bloki pomiarowe ,bo ja mam niekompletne i moje jedyne podejżenie tkwi w czujnikach temperatury i nie widzi potrzeby uruchamiania...
Potrzebny ci VCDS i przegląd bloków pomiarowych. Są dwa czujniki odpowiedzialne za załączenie klimy jeden od parownika jest w podszybiu dostęp z tego co pamiętam od zegarów (dokładnie po prawej pod nimi). Drugi jest za zderzakiem po stronie kierowcy w okolicy końca podłużnicy ( w kratce na halogen jest dziura by miał świeże powietrze) odpowiada on za...
bloki pomiarowe w liczniku i w klimie
Witajcie. Stoi sobie taka o Skodzinka.... 2016 bodajże rok, 2.0 tsi. Nagle przestał działać wentylator nawiewu w kabinie, a w climatronicu zaistniał błąd U103000 Magistarala LIN usterka elektryczna w obwodzie. innych błędów związanych z działaniem LIN nie ma... Teraz kilka pytań : - co jest głównym "źródłem" magistrali LIN - gateway czy może Bordnetz?...
Diagnoza : klima ( 08 ), bloki pomiarowe ( 08 ) , powinno być na pierwszym bloku w pierwszym oknie (ale to różnie jest w tym modelu nie pamiętam). Przy nie pracującym silniku i włączonej klimie wartość wynosi 5, po wyłączeniu (włączenie ECON) 6, po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy (jeżeli wszystko jest OK) wartość powinna wynosić 0. Odczytaj co...
Wtym roczniku kodowanie nie ma wpływu na działanie klimy,z tego co pamiętam koduje się tylko rodzaj skrzyni (manual ,automat).W sterowniku silnika w pierwszum bloku pomiarowym są stany pracy,sprawdz czy na pozycji trzeciej od lewej (6 od prawej),przy włączaniu klimy 0 zmienia się na 1.Może brakuje czegoś w instalacji np.czujnka temp.zewnętrznej.
Wejdź w bloki pomiarowe modułu klimatyzacji. Tam na jednym kanale masz kod wł/wył kompresora Klimy. Dwa jaką temperaturę pokazuje na zewnątrz (czujnik za kratką w zderzaku poniżej 5C sprężarka nie załączy się). Trzecim ważnym parametrem jest temperatura parownika (poniżej 4 C wyłącza kompresor). Ale jak pisałem wyżej wszystko jest kodzie. Czy jest uruchomiony...
Sprężarka być może jest zatarta lub kończy już swój żywot, dlatego klimatyzacja jest mało wydajna lub wcale nie działa. Należało by sprawdzić czy są jakieś błędy od klimatyzacji oraz w blokach pomiarowych (VCDSem) jakie ciśnienie jest w układzie na wyłączonej klimatyzacji oraz czy/o ile wzrasta po załączeniu klimy. klimatyzacja nabita Kiedy był robiony...
Nie wiem z czym sie łączyłeś - czy z klimatyzacją czy z silnikiem ale skoro bledu nie ma to raczej nie wina czujnika. W blokach pomiarowych powinno być widać ciśnienie w układzie klimatyzacji.
Po sprawdzeniu napięcia na wtyczce kompresora : spada napięcie z 13 V drastycznie do 6 V na dodatnim biegunie pina. Czyli kompresor już nie dobija czy szukać przyczyny w jego sterowaniu ? Po pierwsze - Altea ma zawór sterujący pracą klimatyzacji w sprężarce. Potrafi się popsuć - nowy coś koło 150 - 200 złotych. Od niego powinieneś zacząć, bo on może...
Witam, Może ktoś z was mnie naprowadzi na rozwiązanie... Gdy silnik jest już nagrzany (temp. oleju ok100 stopni) i obciążony jazdą na autostradzie tak jakby odłącza klimatyzację. Po zjechaniu do miasta i spokojniejszej jeździe zimne powietrze zaczyna z powrotem dmuchać (ale szału i tak nie ma) Czynnik nabity zgodnie z nalepką. Błędów na VCDS brak w...
sterownik silnika moze nie otrzymywac sygnalu o wlaczeniu klimy i nie reaguje na to zmiana obrotow sprawdz w blokach pomiarowych czy sterownik silnika otrzymuje informacje o wlaczeniu sprezarki i polaczenia miedzy sterownikiem silnika i climatronika niestety nie podales dokladnych danych auta poza tym warto byloby sprawdzic czy nie ma jakis bledow w...
Witam, mam problem z klimatronikiem w VW Golf 1.6 1998r. Skanuje go vagiem i wyskakuje mi błąd silniczka klapy obiegu zamkniętego oraz błąd czujnika ciśnienia f129. Wymieniłem czujnik 3 razy. Dwa używane jeden nowy. Błąd nadal istnieje klima nie załącza się. Klima nabita szczelna, podłączona na krótko działa lecz wysterowana z panelu klimatronik nie....
Nie wiem czy pompki są od tego samego softu ja nic przy nich nie robiłem. Wymieniałem licznik z pół fis na pełny fis bo stary mi się zepsuł. Falowanie zaczęło się jakieś ponad pół roku temu. Jak podpisałem ją pod kompa to w vagu w pozycji 01 silnik bloki pomiarowe pokazuje obroty na zimnym 903 na ciepłym 861 i skaczą dokładnie nie pamiętam dokładnie...
a jak mam to sprawdzić kolego??? Bo jeśli chodzi o temp silnika czyli w vag silnik->bloki pomiarowe-> grupa 7 to tam temperaturki są ok. Tylko kolego zastanawia mnie jeden fakt auto chyba widzi ok temp bo już na plusie jak jest to wiatrak od klimy się włącza jak wyłącze ECON
Myślę że dobrze by było tez zrobić ogólną diagnostykę sterowników auta i przyjrzeć się blokom pomiarowym Z postu nie wynika czy klima działała i padła czy też autko to "nowy nabytek" z niedziałającą klimą do uruchomienia. Co do wentylatora chłodnicy to nie blokuje on bezpośrednio załączania klimy. Mam takie samo autko i klima śmiga bez wentylatora elektrycznego....
I na cholerę mu ten jakś odczyt, nawet mi się nie chce ściągac co tam jest, pewne wskazania co jest w jakims bloku pomiarowym albo odczyt pojedynczej watrości, zupełnie bez sensu. Metodyka naprawy to odczyt błędów, usunięcie usterek, nastawy podstawowe i sprawdzenie jak z kodowaniem klimy!!! Widaż że ci jest to obce. Sciągłem jednak, bez wartości, w...
Witam Samochód po wypadku. Sprężarka to 6SEU14C Denso. Sprzęgło sztywne zrywalne OK. Brak błędów w sterowniku. Po napełnieniu klimy ciśnienie fizyczne 7 bar ciśnienie na czujniku wysokiego ciśnienia także 7 bar po odpaleniu klimy ciśnienie wzrośnie do 8 bar i znowu spadnie do 7. Chodzi mi głównie o zawór N280. Po podaniu napięcia bezpośrednio za zawór...
Na diagnoskopie wejdź w bloki pomiarowe, na pierwszym bloku pierwsze okienko (nie zawsze czasem na pierwszych trzech blokach, na jednym z okienek) są wyświetlane powody zatrzymanie kompresora (na stojącym silniku powinna być 5, po włączeniu EKON 6, a przy odpaleniu silnika i włączeniu klimy gdy ruszy kompresor to 0) odczytaj co jest wyświetlone. Sprawdź...
Należało by podać kod literowy silnika bo SR to nie oznaczenie silnika a były chyba 3 modele silnika dla SR, gdzie jeden z pewnością nie posiadał EGR. Brak sygnału z sondy lambda, sprawdzić czy sonda jest podłączona i jakie wartości widzi ECU. EGR, problem w regulacji. Można spróbować wyczyścić i zrobic adaptację. Sterownik zablokowany przez immo. Możliwe...
W oryginale jest mostek 7 diodowy a nie 6. Powinien tam być ARC6019. Na tym 12diodowym powinien chodzić. To tak naprawdę 6 diodowy alternator gdzie są podwojone diody (dane równolegle). Nic to nie zmienia w jego pracy. Czy po wymianie mostka podłączałeś przewód z mostka do regulatora? Tam jest z prawej strony taka blaszka z mostka co powinna być podłączona...
Golf5, BSE, 2008r., 102KM wymieniłem chłodnicę silnika oraz chłodnicę/skraplacz i czujnik ciśnienia klimatyzacji. Dzisiaj układ nabity został gazem i niestety klima się nie włącza (wentylator oraz sprężarka). Po nabiciu gazem na maszynie nabijającej było ciśnienie ponad 5 bar, natomiast komputer Bosch (OBDII) pokazuje na czujniku 2.8 bara. Zapewne czujnik...
Przecież G113 to potencjometr który jest wraz z silnikiem i nie ma on tutaj nic do załączenia kompresora. Skoro jest opcja diagnozy to pokaż jak wygląda pierwszy blok pomiarowy gdy odpalisz klimatyzacje z panela na włączonym silniku. Miałem na myśli czujnik ciśnienia klimatyzacji... Pod 17tką u góry. https://obrazki.elektroda.pl/1320669000_...
Piotrek, nie pamiętasz 😀 Pierwszy blok i tam widać czemu klima nie startuje. Odczytać błędy VAGiem i podać ich dokładne opisy oraz zapodaj to co widać w pierwszym bloku pomiarowym, oczywiście silnik ma być zapalony a na panelu ma być napis AUTO lub ma być tam pusto - ma nie być napisu ECON. Podłączy oryginalny sterownik.
Sprawdź w blokach pomiarowych czy prawidłowo podaje sygnał o załączonej klimie.
Witam, Posiadam VW Golfa 4 1.9 tdi na pompo-gnoju, który od jakiegoś czasu zaczął się sypać.Auto odpala normalnie, chodzi śicznie na wolnych obrotach, ale tylko do momentu kiedy zostanie włączona klima. Po włączeniu klimatzacji (słychać cyk) oboty silnika na wolnych szaleją, skaczą od 500 - 900. Klimatyzacja sprawna i chłodzi. Obroty szaleją tylko na...
Witam. Mam problem z manualną klimą w sharanie 1,9 tdi 1999 r. Po przejechaniu jakichś 10 km przekraczając 120 km/h. Po zwolnieniu poniżej 90 km/h sprężarka klimy się wyłącza. Wentylatory dalej kręcą. Jak przyśpieszę i przekroczę te 90-100 km/h klima chłodzi, jak zwolnię znów nie działa. Gaz uzupełniony książkowo ciśnienia grają wymieniłem już dla pewności...
Witam. Koledzy przerobiłem temat krok po kroku. Po pierwsze trzeba podłączyć auto pod komputer. Zdiagnozować klimę, zobaczyć czy nie wali błędów. jeśli wali to trzeba odczytać te błędy i je zinterpretować. Ja niestety zacząłem od tego że wydawało mi się że nie uruchamiają się wentylatory w ogóle. Więc rozebrałem ten sterownik i nacisnąłem na przekaźniki...
Zrób jeszcze raz reset akumulatora, może mu przejdzie. A jak nie to sprawdź w blokach pomiarowych jak wygląda komunikacja pomiędzy sterownikami m.in zegary - klima.
Witam. Troszku rozrywki i nauki nie zaszkodzi. Pacjent - Audi A3, 1,8 turbo, benzyna, problem - brak załączenia klimatyzacji Na testerze brak błędów, w bloku pomiarowym "0" czyli zezwolenie na start. A klima ani rusz, dodam że czujnik ciśnienia "01" czyli zwarcie lub rozwarcie czteropinowy Pytanie - co obstawiacie ? Dodam że żadne kable nie pozamieniane,...
Golfa kupiłem pod koniec ubiegłego roku, więc nie wiem jak było wcześniej. Do niedawna klimy nie uruchamiałem. Jakiś miesiąc temu z wentylacji zaczął wydobywać się nieprzyjemny zapach. Po uruchomieniu klimy zapach znikał ale klima w zasadzie nie chłodziła. Po dłuższej jeździe (z uruchomiona klimą) z kratek czuć było chłodne powietrze, ale tylko lekko...
Jak nie ma błędów a w blokach pomiarowych 1 na pierwszej pozycji na włączonej klimie jest 0 to stawiam na kompresor (zawór kompresora). Dla pewności do sprawdzenia oscyloskopem sterowanie najlepiej w kostce kompresora ,ma być przebieg prostokątny a wypełnienie zmienia się w zależności od ustawień temperatury. Do sprawdzenia też koło kompresora czy oś...
Bloki pomiarowe od komunikacji can chyba coś około 128 bo albo can uszkodzony albo moduł sterowania klimą.
Możesz sprawdzić jeszcze, oprócz podglądu w Bloki pomiarowe którego nie wykonałeś, czy z testu elementów wykonawczych w sterowniku silnika jest wentylator wysterowywany. Bezpieczniki od wentylatorów odpadają - nawet na klimie by nie ruszyły. Tylko diagnostyka. Z bloków pomiarowych odczytywałem temp. cieczy chłodzącej. Trochę to zawile napisałeś: krótko...
Ale wtedy z reguły jest błąd, zbyt niskie ciśnienie czynnika, powinna być podana przyczyna wyłączenia w blokach pomiarowych jako zbyt niskie ciśnienie, powinien też migać wyświetlacz klimatronika przez kilkanaście sekund po włączeniu zapłonu. ( nie wiem, czy wszystkie miały taką funkcję)
00819 - High Pressure Sensor (G65) 29-00 - Short to Ground Pozbądź się tego a klima ruszy. Co do błędu z VINem to zobacz w blokach pomiarowych który sterownik ma inny VIN - zobacz licznik, EDC, klime.
Daj screena co widać w bloku pomiarowym nr 1 w sterowniku klimatyzacji. Jakie temperatury widać w sterowniku klimatyzacji - być może nie rusza klima bo myśli że jest zbyt zimo na zewnątrz.
Nie biało-niebieski przewód a fioletowo-biały. Zaworem N280 steruje sterownik klimatyzacji który siedzi w panelu klimatyzacji. Przewód idzie przez złącze w skrzynce pod maską - widać to na schemacie. tam zmienia kolor na filetowy i idzie do wtyczki 12 pinowej, pin 4. Gdyby był odpięty to by był błąd tego zaworu ale lepiej sprawdzić. W blokach pomiarowych...
Nie rozumiem co masz na myśli mówiąc kod włączenia..? Piszesz że używasz vcds, a tam w blokach pomiarowych jako pierwszy parametr jest kod włączenia sprężarki. Jeżeli nie wiesz o co chodzi to zejdę do poziomu - fajny masz samochód, ale klima ci nie chodzi. No i ręce opadły.
Witam, Mam taki problem sprawdzony u mnie w VCDSie oraz u mechanika na 2 różnych innych oprogramowaniach, kablach itd. Nie można wejść w bloki pomiarowe sterownika silnika (obroty, temperatura itd.). Jeśli chodzi o obroty mogę zerknąć przez klimę. Jakiś czas temu zauważyłem brak na dużym FISie opcji VEHICLE STATUS, który na sto procent był wcześniej....
Nie napisałeś nic czy włączają się wentylatory na chłodnicy. Co z nimi? Powinny działać oba od razu po włączeniu klimatyzacji. W bloku pomiarowym nr 1 w pierwszym okienku widac co jest przyczyną braku działania kompresora, bedzie tam liczba od 0 do 17, klima ma byc włączona na panelu bo inaczej będzie tam 6 lub 7.
To nie musi być uszkodzenie licznika. Może być np tak że któryś ze sterowników w aucie robi zakłócenia po CAN przez co reszta nie może się dogadać. Należało by sprawdzić przewody pomiędzy licznikiem a ECU. Jeżeli przewody całe to wtedy spróbować podmienić licznik. W blokach pomiarowych widać czy jest komunikacja po CAN. W liczniku w blokach 125, 126...
Z tego co widze po schematach w tym modelu nie ma czujnika F129, zamiast niego jest G65 który generuje sygnał prostokątny o zmiennym współczynniku wypełnienia w zależności od ciśnienia. W VAG-u powinieneś zobaczyć w blokach pomiarowych wartość aktualną ciśnienia, oczywiście gdy jest zbyt małe ciśnienie to się na załączy sprężarka.
witam, zostawiłem auto w warsztacie. Znaleziono małe rozszczelnienie na oringu , Nabito klime i usunieto nieszczelnosc. PRzy odbiorze klima działała . Niestety wieczorem już nie. Podpialem do VCDS i wyrzuca błąd: 00819 - High Pressure Sensor (G65) 06-00 - Signal too High Cisnienie w blokach pomiarowych 37 Bar odpiąłem czujnik i okazało się że jest w...
Z punktu widzenia serwisanta to Cię nieźle strzygą, jeżeli klima działa na postoju to ponowne napełnianie jest ZBĘDNE i w ruch też ma działać. Usterka jest po stronie elektrycznej, najpierw kody błędów (jakie są) potem bloki pomiarowe (obserwować co się dzieje) zwłaszcza blok nr1 okno 1 (może być na innym oknie ale w tym modelu powinno tam być i powinno...
Witam! Problem jak w temacie, po włączeniu zapłonu po chwili startuje wentylator na pełnej mocy, wyłącza się dopiero po odpięciu klemu na 3 sekundy, lub po 10u minutach postoju czego nie wytrzymuje akumulator ( nie odpali). W diagnostyce mogę sterować pracą wentylatora, i tutaj uruchamiam low speed i zwalnia chodzi na wolnym biegu, daje Hi speed to...
https://obrazki.elektroda.pl/2384864900_... Często się słyszy, że kiedyś czasy były lepsze, że PRL nie był taki zły, a wielkie przedsiębiorstwa w rodzaju Unitry, Elwro, CEMI czy nawet FSO robiły wspaniałe rzeczy, tylko potem ten przebrzydły i zgniły Zachód raczył polski przemysł zniszczyć z zazdrości i w ramach zwalczania dobrego....
Sprawdź czujniki może one coś szwankują lub podeślij loga z bloków pomiarowych dziś rano zrobiłem odczyt bloków. Klima o dziwo działa... Mam problem z nawiewem górnym z tyłu. Przy testowaniu dmucha, natomiast podczas naciśnięcia strzałki na górny nawiew nie działa :( Thursday,17,November,2016,19:19:55:37412 VCDS Version: Release 11.11.0 Data version:...
Chodzi o reset ECU - sterownik uczy się nastawów (w MPI na pewno jest to np. regulacja przepustnicy, w SPI chyba też to jest) oraz dostosowuje sobie mapę wtrysku do stanu silnika. Po przepięciu na gaz z racji innego paliwa sposób spalania jest inny i sterownik pracuje inaczej. To raczej nie jest instalacja, która w ogóle podmienia mapę, ale to już inna...
Witam Awarii uległ panel klimatyzacji + układ dmuchaw-zapłonął żywym ogniem :D . Auto jest z 2006r. panel klimatyzacji oryginalny posiadał numer 4L0820043F. Problem polega na tym że przez przypadek został zakupiony i zainstalowany cały zestaw( dmuchawy + panel klimatyzacji) od Q7 po lifcie 4L0820043AB. Po uporaniu się z component protection został mi...
bloki pomiarowe bloki pomiarowe akumulator bloki pomiarowe rozrząd
automapa windows zasilać pompa oleju przygasa płomień
numer seryjny anteny satelitarne
Młotowiertarka 58G874 przerywa w położeniach - przyczyny i rozwiązania Podłączenie wiązki do modułu pralki Ariston AQGD 149S