Odepnij wtyk z aparatu, na środkowy podaj masę z próbówki i zobacz czy masz iskrę.
Szukam schematu do w/w auta ( Oldsmobil ) brak iskry na cewce zapłonowej nie ma zasilania 12V
pierwsze co sprawdziłem wszystkie całe(te w puszce bo o innych nie wiem)a prad na cewke jednak dopływa
Przebicie w cewce spowodowało uszkodzenie modułu.
(at)robokop Dokładnie, moduł który jest pod cewką. Szybki sposób sprawdzenia: -Zdjąć przewód idący z cewki do kopułki -Włożyć w niego świece -Odpiąć trzypinowy wtyk czujnika halla na aparacie zapłonowym -do środkowego pinu włożyć kawałek miedzianego drutu -Włączyć zapłon -Dotykać drucikiem do masy Na świecy jest iskra - winny czujnik halla w aparacie...
Jadąc moim autkiem wyprzedzałem do odcięcia zapłonu(6200obr/mni)po tym fakcie autko zgasło.Na miejscu stwierdziłem brak iskry na cewce zapłonowej,którą to cewkę wymieniłem na nową i moduł zapłonowy też,lecz jak iskrę wcięło tak dalej jej nie ma. Proszę o pomoc.
Wezwałeś papraka, nie diagnostę. Weź sam schemat w rękę i zobaczysz. Obstawiam brak masy na ECU. Kolega ma rację, auto do naprawienia w godzinę.
witam mam problem z safrane mianowicie brak iskry na cewce zapłonowej. pompa paliwa podaje paliwo, immo gaśnie. po podłączeniu clipa błąd czujnika położenia przepustnicy, wymieniłem go i to samo. macie jakieś pomysły na tą usterkę??
Zobacz cz monowtrysk podaje paliwo jak kręcisz,jak tak to aparat i instalacja ok. Jeśli nie ma tylko iskry może być brak zasilania na cewce(przewód czarny) lub kluczowania (moduł).
Zasilanie na aparacie i cewce jest? przypadkiem nie zainika podczas uruchomiena rozrusznika. Czujnik w aparacie indukuje impuls ?
w desce bezpiecznikowej są bezpieczniki pod osłonką z napisem motor sprawdż je,sprawdż też czujnik hala podając masę przerywając przy włączonym zapłonie na środkowy pin w kostce na aparacie zapłonowym
Mógł, gdyż jest to główny przekaźnik zasilający, dający napięcie na wtryskiwacze, ECU (sterownik silnika), czujnik tlenu, pompę paliwa, i jeszcze kilka elementów, ale jeśli na ECU nie da napięcia to moduł zapłonowy połączony z ECU nie wygeneruje iskry na cewce zapłonowej.
Witam mam problem z audi B4 2.0 1992 r z odpaleniem. wczoraj zostawiłem auto na noc na dworze i juz dzisiaj nie odpaliło sprawdziłem brak iskry na swiecy i cewce zapłonowej ... co to moze byc za przyczyna. Pozdrawiam
kolego moduł zapłonowy na scianie grodziowej sie klania.
Witam. Sprawdź sobie czy masz plusa na cewce zapłonowej. Jeśli nie ma to sprawdz gdzie go odcina.
Masz kiepską masę na moduł.
witam. mam vw qolfa 1,6 z gazem i wymienione mozliwie wszystko co by moglo wpływać na brak iskry i dalej jej brak .Proszę o pomoc ps.zauwazylem brak(+) na cewce zapłonowej i hallu
Ja osobiście obstawiałbym moduł na cewce zapłonowej - tez mi padł podczas jazdy :(
Brak iskry, uszkodzona cewka zapłonowa bądź czujnik położenia wału.
Bezpiecznik aparatu zapłonowego spradziłeś?
Witam Od ponad tygodnia mam problem z odpaleniem - brak iskry na cewce zapłonowej . Co wymieniłem : cewke - moduł zapłonowy - komputer Czujnik halla daje sygnał do kompa Problem jest chyba z zwarciem na kablach bo po włączeniu zapłonu po chwili płytka od modułu zapłonowego cała nagrzewa się aż prawie parzy. Moduł dostaje zasilanie +12V na PIN 3, lecz...
Brak iskry. Zmierzyłem na cewce zapłonowej brak napięcia. Zmierzyłem napięcie czy coś się pojawia na impulsatorze -nie ma nic. Potrzebny schemat. Moduł jest 4 pin. (Moduł został zamówiony nowy). Impulsator popsuty? Oglądałem impulsatory na Allegro z dwoma przewodami są tylko do 2T, a tu mam 4T. Proszę o pomoc -schemat, dobór impulsatora, no i czy powinno...
- głowica nie była demontowana - zdejmowane były wałki rozrządu i wymieniony pasek rozrządu - ustawienia według znaków - odłączany był akumulator - iskry brak na cewce zapłonowej - czujniki przekładane były z identycznego silnika i nie była sprawdzana ich wartość - jeżeli są dobre w sprawnym silniku?
a napięcie na cewce masz?
Oczywiście że jest - w przypadku uszkodzenia hallotronu nie będzie iskry na cewce
Stawiam na moduł a nie znam sposobu sprawdzenia go w warunkach "domowych" ze względu na specyficzną budowę :( (nie to co na czujniku Halla gdzie jest to banalnie proste :) ) . jak masz możliwość podmiany aparatu zapłonowego w celu sprawdzenia (np. od kolegi) to to najprostszy sposób. Ale na początek sprawdź dokładnie bezpieczniki oraz czy na cewce zapłonowej...
Wg Twojego schematu na cewkomoduł wychodzi sygnał z pinu 27, 20 to jest TPS (throttle position sensor) Ja mam z kolei inny, sterowanie iskrą z pinu 7 https://obrazki.elektroda.pl/4174581100_...
Witam. U mnie pojawia się iskra tylko raz na początku kręcenia? Ktoś coś doradzi? 🤔
rocznik,typ silnika
Jak na obydwu pionach przygasa , to oznacza ,że masz kluczowanie. Teraz dalej do sprawdzenia , cewka. Nie , to oznacza - sterownik OK.
Chyba raczej moduł zapłonowy lub jego podzespoły (czujniki), itp.
Koledzy mam pytanko mam poldka na boschu i padła mi cewka bo 1 i 3 ma iskre,a 2 i 4 ma iskrę ale przez chwilę,a mam cewkę od abimexu,dało by radę przerobić takie coś????
Dobra Panowie, może być jakaś inna przyczyna braku iskry oprócz modułu w aparacie zapłonowym i cewce?
witam mam problem peugot 206 1.4 kfw 2002r brak iskry . pdłączałem tester solus pro wykazuje (bak kodów) a na parametrach bieżących nie pokazuje prędkości obrotowej . silnika brak też zasilania na cewce zapłonowej a czujnik wychylenia wału korbowego ma ok 500Ω i zanika.
Czyściłem platynki, ustawiłem 0,4mm. Nic nie ma, nawet palcem dotykam kabla świecy bez odzywu. Czy masz napięcie na cewce zapłonowej?
Możesz mieć przebicie na cewce zapłonowej.
Przecież tam jest zapłon typu DC-CDI, napięcia na cewce zapłonowej nie zobaczysz. Zwróć uwagę na zachowanie kontrolki immobilizera, czy prawidłowo czyta kluczyk. Sprawdź rezystancję impulsatora. Podłącz inną cewkę WN. Jeśli wszystko inne wygląda ok, to pozostaje uszkodzenie modułu zapłonowego.
Ale iskry nie ma w cewce, także chyba to bedzie kondensator.. Można zamienic kondensator na moduł zapłonowy z fiata 125p? jest mozliwosc?
to możesz mi coś doradzić w tej sprawie?? A w jakiej? Bo jak ustaliliśmy, napięcie jest. Czego natomiast nie ma, jakie są objawy? Nie ma iskry? Dodano po 1 Kolega zajrzy na swe "PW" :wink:
podpinam kondensator pod zacisk 1 na cewce Nie do końca..., Kondensator, który masz koło cewki, to kondensator przeciwzakłóceniowy, ma za zadanie tłumić zakłócenia pochodzące z układu zapłonowego, tak aby nie były słyszalne w radiu na falach średnich i krótkich (AM), dziś już chyba nikt nie używa w samochodzie takich zakresów, więc ten kondensator...
Dzięki za poradę ,maluszek nie stoi w warsztacie tylko pod domem. W warsztacie był tydzień temu i wszystko bylo OK. Kolor przewodu zasilającego cewkę jest niebieski. Po poruszaniu przewodami przy cewce wyzdrowiał i zapalił, jednak podejrzewam ,że niedługo będę się musiał na niego zasadzić i pomierzyć co się dzieje. :)
Muszę Cię zmartwić, albo pocieszyć Na pierwotnym powinno być 0,5 Ω do 1Ω, wtórne 4,7kΩ do 6kΩ A poniżej rysunek z podanymi indukcjami. http://obrazki.elektroda.net/34_12434183... Jak nie ma iskry to może masz przebicie w cewce, lub rezystor w fajce walnięty. Albo banalna sprawa to brak masy!
jest 12V ale iskry brak czyżby cewki
brak iskry na świecach. Nie wiem jaki masz aparat zapłonowy - nie wiem jakie były w późniejszych maluchach. Ja bym sprawdził, czy dochodzi po włączeniu zapłonu jest napięcie na cewce zapłonowej, a w drugiej kolejności aparat zapłonowy, czy przy obracaniu wałem silnika na przerywaczu powstaje przerwa.
A na styku nr 15 cewki zapłonowej masz dobre napięcie, podłącz tam żarówkę 12V21W jeden styk do masy, kolejny do 15 na cewce, po przekręceniu zapłonu żarówa ma się świecić pełnym światłem. Jeszcze sprawdź czy masz impulsy na styku nr 7 ECU z komputera z odłączoną cewką całkowicie, można LED`em.
Ok, dziękuję za odpowiedź, a o cewce zapłonowej możesz coś napisać? Znasz się na cewkach? Dziękuję Ci za pomoc.
skoro na cewkach masz zasilanie z tego co sie doczytałem wyżej to stawiam na uszkodzenie modułu zapłonowego...pozdrawiam
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Podłączyłem czerwony kabelek do B+ na cewce a czarny do 1 i brak iskry.
Prąd na czujniku jak i cewce jest po włączeniu zasilania na stacyjce.
Cewke mam wyjeta wiec sprawdzalem na sucho nie w silniku. Jezeli ustawilem miernik na 2 K to pokazało 002. Nie znam się. Czyli jest zwarcie w cewce?
przewody sprawdzane, lecz nie ma napięcia na cewce z modułu
Nie gdy kręcę rozrusznikiem napięcia na cewce nie ma.
Jedyny przewòd ktòry podłączony jest do cewki/modułu zapłonowego w tych silnikach jest od gaszenia, realizowane jest to przez połączenie do masy, po wyłączeniu stacyjki albo poprzez system bezpieczenstwa czyli krańćòwek. W każdym razie; odłącz ten przewòd od cewki zapłonowej i wtedy sprawdź czy masz iskrę, Pozdrawiam
te 0,04V to jest nic a impulsu cewki nie zmierzysz miernikiem zwykłym bo tam występują chwilowe impulsy tzw. szpili i tu tylko oscyloskop to wyłapie a nie mulaty miernik XD takie mierniki (tańsze) mają problem pokazać napięcie podczas włączonego kierunkowskazu a co dopiero takie krótkie impulsy Sprawdź przejście na cewce przewody dwa co z cewki wychodzą...
zdaża sie nova uszkodzona kopułka lub świeca dobrze jest spawdzic w drugim aucie
Zamoknieta cewka zapłonowa, przebicia, zła przerwa na przerywaczu jesli występuje. Masz możliwosc zrobic foto aparatu zapłonowego? wtedy byćmoże będę wiedział jak to ugryść. Jeśli elektroniczny moduł należało by go sprawdzic czy w momencie braku iskry podaje impulsy na cewke, jesli nie podaje wtedy szukac w cewce impulsatora w samym silniku.
Prawdopodobnie cewka. Iskra powinna być biała i skakać przynajmniej na centymetr.
Brak iskry jest już na cewce. Do cewki napięcie dochodzi ale brakuje przerywania. Podstawiałem nowy aparat i nic. Przewody i świece to bajka.
Z tego co pamiętam to tam są dwa rodzaje cewki zapłonowej - z wbudowanym modułem zapłonowym i z osobnym modułem. Cewka zasilana jest z modułu zapłonowego który zasilany jest ze stacyjki przez skrzynkę bezpiecznikową. Najprawdopodobniej masz cewkę z wbudowanym modułem (tylko 3 przewody przy cewce, płaska wtyczka). 3 to plus po stacyjce, 1 masa, 2 połączenie...
Wyczyść styki przerywacza. Zmniejsz przerwę na świecy na 0,2 mm i sprawdź czy wtedy jest iskra. Odłącz przewód od gaszenia.
"15" na cewce bez bezpiecznika.Kontrolką do środkowego styku wtyczki na aparacie zapłonowym, przy włączonym zapłonie ma być iskra pompa paliwa ma się załączać.Sprawdż.
Witam Posiadam Thalie z 2003 roku z silnikiem K7J. Samochód pracował bezawaryjnie od 3 lat jak go kupiłem. stan licznika 122000km. Niestety wczoraj zawiódł i nie odpalił, choć zawsze za pierwszym razem odpalał i nie było żadnych oznak, że coś się dzieje. Akumulator, świece (nowe) są Ok. Filtry w miarę nowe. Nie potrafię określić stanu cewki zapłonowej...
Sprawdź zasilanie na. cewce probówka. podczas kręcenia rozrusznika. Styk +B. .Odstęp czystych styków przerywacza na 0,45mm. Jeśli nie będzie iskry to może być cewka zapłonowa uszkodzona. Ustawienia punktu zapłonu to krok drugi.
Na cewce powinien pojawiać się przebieg napięcia zmiennego. To działa mniej więcej tak: Podawane jest napięcie ze sterownika na cewkę wymuszające przepływ prądu, po odcięciu napięcia cewka stara się podtrzymać prąd płynący w cewce indukując sem o znacznej wartości liczony w kV. Jeżeli cały czas by było napięcie, albo cały czas by go nie było to cewka...
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
Auto 8 zaworów on ma czujnika halla czy ma zintegrowany z modułem zapłonowym?
Moduł zapłonowy magneto kable cewka.
dobra kupiłem nowy miernik i sprawdziłem od początku a więc tak niebieski kabel ma 141 omów, na czerwonym 8 omów. Jest spięcie na czarnym kablu z białym paskiem i czerwonym kablu do zasilania CDI aha jeszcze jedno kabel czarno-biały który idzie do cewki zapłonowej jest przylutowany do kabla od świateł tylnich
witam posiadam passata b3 który po przejechaniu kilku metrów zgasł i już nie odpalił okazało sie że brak iskry na świecach a także na cewce , cewka założyłem nową ale to nic nie dało jak sprawdzic czy jest sprawna cewka i gdzie znajduje sie moduł zapłonowy
Cewki są pancerne.Aparat sie obraca jak kręcisz rozrusznikiem?Zasilanie na cewce jest?
Oczywiście, próba ze świecą była.Iskry brak, zresztą iskry nie ma już na samej cewce - ale, cewka zapłonowa jest ok - kiedy odpiałem złacze od modułu zapłonowego i "na krótko" przez żarówkę podpinałem cewkę do masy, to iskra jest (znaczy oczywiście mini-iskra :). Zaraz idę sprawdzić impulsy z komputera, no i spróbuję sprawdzić tego halla tudzież przeczyścić...
możesz też zwierać środkowy pin kostki aparatu do masy i wtedy powinna skakać iskra (sprawdzaj na przewodie z cewki zapłonowej)
Brak iskry zmienić cewkę na taką jak ma być. Sprawdziłeś czy masz napięcie na cewce?
Wyniki to około 1,3-1,5Ω To raczej zwarcie na cewce. Napięcie na moduł zapłonowy powinno wynosić od 50 do ponad 300V. https://obrazki.elektroda.pl/4575412200_...
Witam A sprawdz czy masz iskre na cewce zapłonowej albo czy są imnpulsy na cewce może tylko kabel ci spadł z kopułki popatrz po kablach i posprawdzaj. POZDRAWIAM
Witam Panowie na chwilę obecną zmieniłem przewód wysokiego napięcia i iskry brak. Na dniach będę sprawdzał cewkę - wg rysunku. Mam kolejne pytanie, czy połączenie słabe cewki zapłonowej z przewodem może powodować zanik iskry ? Połączenie polega na wsunięciu przewodu do cewki na głębokość ok.6/7mm, w cewce jest czpień na który nachodzi przewód. Mam wrażenie,...
Trabant nie ma cewkomodułu, tylko zwykłą butelkową cewkę i moduł zapłonowy. Sprawdź rezystor na cewce (jeśli naprawdę jest zasilanie cewki i modułu)
Kolega włożył swój sprawny aparat zapłonowy do mojego auta i w dalszym ciągu niema iskry-i powiedzieli mi ze być może problem tkwi w cewce ze nie daje napięcia cewka,ale ja nieznam sie na tym
Witam profilaktycznie sprawdż konektory na cewce, aparacie zapłonowym czy nie są zaśniedziałe.Pozdrawiam
Układ z lewej nie powinien działać, lub co najwyżej dawać słabą iskrę. Brak kondensatora wywołuje łuk elektryczny na stykach przerywacza powodując zmniejszenie prędkości zmiany natężenia prądu płynącego przez cewkę. Dodatkowo przez brak kondensatora nie dochodzi do oscylacji w układzie cewka–kondensator, przez co czas wyładowania iskrowego jest...
Nie ma tam żadnego czujnika położenia wału. Czujnik (optyczny) znajduje się wewnątrz aparatu zapłonowego. Sygnał jest na przewodzie pierwszym i drugim, trzeci to +12V po kluczyku, czwarty to masa. Do sprawdzenia oscyloskop ewentualnie kontrolka z diodą świecącą, żarówka się nie nadaje. Napięcie na cewce sprawdź względem masy, czerwonożółty powinien...
Według tego co piszesz to cewka jest ok. Podmień aparat zapłonowy, rozumiem ze kable, kopułkę i palec sprawdzałeś
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Kable jakoby nie mają z tym nic wspólnego. Nie ma sterowania tranzystorem przy cewce zapłonowej.
Witam, Posiadam, Opla Kadett'a 1.2 z inst. gazową. Ostatnio miałem problemy z odpalaniem auta, kupiłem nowy akumulator, wszystko było OK, lecz po jakimś czasie zauważyłem, że auto nagrzane potrafi zgasnąć, oraz nie trzyma obrotów na biegu jałowym, aż wreszcie gaśnie. Sprawdziłem iskrę na cewce zapłonowej.....BRAK. Jednocześnie zauważyłem, że cewka zapłonowa...
Nie wiem jak się odnieść do tematu. Agregat stary, części zamiennych brak, a do tego widzę że były użyte różne części. Wygląda że zapłon jest zbudowany podobnie jak w innych skuterach i motocyklach Yamahy z silnikiem dwusuwowym. Tak więc problem może tkwić w statorze, module zapłonowym lub cewce WN. Tą ostatnią najłatwiej sprawdzić podstawiając inną...
Oscyloskop i sprawdzić czy są impulsy na cewce zapłonowej, oraz jak wyglądają impulsy sterujące "komputerem" pochodzące z czujników.
Skrzyżuj przewody zapłonowe drugiego i trzeciego cylindra: (zamień je miejscami na świecach)jeśli niesprawność się przeniesie- to uszkodzony jest przewód lub wyprowadzenie WN cewki( pierwotnie trzeciego cylindra), następnie zamień przewody na cewce- na świecach nie ruszaj- jeśli usterka wróci na trzeci cylinder to cewka zapłonowa. Jeśli usterka się...
Witam. Mam problem z modułem. Quad był po malowaniu, bez końcówki wydechu, postanowiliśmy odpalić, chodził. Daliśmy trochę więcej gazu było ok, chcieliśmy jeszcze raz i zgasł. No i pierwsze co to świeca, brak iskry. Zaczęło się szukanie prądu na cewce brak, prad zatrzymuje się w module zapłonowym. Po przekręceniu kluczyka powinna się zapalić kontrolka...
witam wszystkich. Opel Astra F 1.6 benzyna + gaz. C16NZ Więc tak iskra raz jest raz nie ma, a ostatnio raczej codziennie jej nie ma. Z holu odpala po 10 metrach, a kręcąc nie. Prąd do cewki dochodzi, cewka ma masę, ale nie daje iskry. Zaznaczam, że pół roku temu ją wymieniałem (jak i wszystko inne - moduł, kable, świece, kopułka, cewka zapłonowa) proszę...
Jest to monowtrysk , sterownik Mono Motronic. Trzeba sprawdzić czy masz ciągłość przewodu pomiędzy pinem 24 sterownika ,a modułem zapłonowym - pin środkowy. Jeżeli jest ok , to sprawdzić , czy jest + 12 i masa na cz. halla i ciągłość przewodu z pinu środkowego halla do pinu 13 sterownika silnika. Gdy te sprawdzenia będą OK , wtedy brać się za sterownik.
Ponieważ nie znamy parametrów oryginału i opla ,takich jak -U,I,L nie możemy nic obliczyć. W najgorszym przypadku może uszkodzić się moduł zapłonowy,koszt 10-15 zł.Tyle grożi pod względem elektrycznym. O jakości iskry się nie wypowiem gdyż różnie to bywa.Sąsiadowi dwa lata temu na szybkiego (jest stróżem codziennie dojeżdża 15 km) założyłem cewkę od...
Sprawdź jeszcze kopułkę i palec i cewkę.
Wymiana cewki zapłonowej pomogła, silnik odpalił. Sposób pomiaru rezystancji był prawidłowy, na nowej cewce strona wtórna 10k ohm. Problem rozwiązany.
Mogę wykluczyć cewkę zapłonową gdyż na sprawdzonej dobrej cewce auto zachowuje się tak samo... Proszę pomóżcie!
Brakuje też pulsu na cewce zapłonowej. Cewka dostaje napięcie. Bez komentarza.
Witam. Potrzebuje pomocy w określeniu usterki w chińskim opryskiwaczu spalinowym. Zapłon oparty na cewce zapłonowej która wytwarza 0-30V AC, koło zamachowe aluminiowe z odpowiednio zatopionymi magnesami. Napięcie z cewki zapłonowej o wartości 0-30V AC zależne od siły pociągnięcia za sznurek przekazywane jest na cewkę WN (taka jak w skuterach 2t/4t)...
Tam masz 3 przewody na cewce. Sprawdź, czy zielony nie ma zwarcia do masy na włączonym zapłonie. Sprawdź, czy na białym masz napięcie z prądnicy podczas kręcenia silnikiem. Czerwony idzie na impulsator. Jeśli jest napięcie na białym i brak zwarcia do masy na zielonym, to znaczy, że cewka zapłonowa "umiera".
Ja bym sprawdził czy dobrze "leżą" te podkładki izolacyjne na przerywaczu, czy kondensator ma dobrą masę i czy nie masz gdzieś zwarcia na wyjściu przewodów z silnika najlepiej odłącz je szczególnie ten od gaszenia. Sprawdź jeszcze kabelek przy cewce zapłonowej, czy dobrze się trzyma wraz z biegiem czasu i pod wpływem drgań może nie łączy w miejscu lutowania....
napięcia cewce zapłonowej generator cewce zapłonowej przebicie cewce zapłonowej
powłoka aluminium tranzystor mosfet wzmacniacz płytki radmor
żelazko zelmer 28z030 candy ci642
Scania P/G/R/T, NTG – demontaż brzęczka, wyciszenie, lokalizacja, skutki prawne Sharp E-Scooter KS2 – jak odblokować prędkość powyżej 25 km/h?