Wykręć świecę i kilkanaście razy poszarp szarpakiem to powinno wyrzucić nadmiar benzyny z cylindra. Zobacz czy nie masz za dużo oleju.
Daj zdjęcie świecy, a tego oleju nie jest za dużo?
A nie wypluwa ci paliwa przez korek wlewowy. Mam identyczną kosiarkę z napędem i miałem przypadek wypluwania paliwa przez korek. Pomogło rozkręcenie obudowy filtra powietrza, wymycie filtra i nasączenie gąbki olejem.
Bierz się za robotę i nie szukaj wymówek jakimś niedopalonym olejem hehe. ps. zasadę smarowania dopisałem wyżej bo kiedyś rozebrałem taki silnik ala był jż w fazie dożynki (ponad 300 roboczogodzin).
Takie przechylenie, to stanowczo za dużo. Do 20 stopni, przy maksymalnym stanie oleju.
Oleju nie ma za dużo w silniku??? Duży ten przechył??
Witaj kolego, regulator obrotów szwankuje. Nie znam akurat tego silnika, ale pewnie jak było za dużo oleju, to się w nim utopił.
podejrzewam że nie będzie miała prawie żadnej mocy i zgaśnie po wjechaniu na trawnik. A jednak nie gaśnie :) Tylko trochę obroty falują... Chyba tak zostawię. Zużycie paliwa będzie dużo wyższe?
za dużo oleju lub za duże przedmuchy, odłącz odmę od gaźnika, załóż dłuższy wężyk, poprowadź do góry i na tył, jak na końcu będzie dalej chlapać olej to wsadź do buteleczki i kontroluj i jak będzie dużo to wlewaj z powrotem do silnika króciec wlotowy przy gaźniku zaślep, żeby nie ssało lewego powietrza z brudem a nie to remont - przynajmniej pierścienie
Jak będzie numer to dowiemy się wszystkiego. Nie wiadomo czy jest z uszczelniaczem na zaworze czy bez, dolno czy górno zaworowy. Co godzine pracy musze dolać oleju. Silnik małowiele odpala dobrze i chodzi ok. Nie wróży to dobrze, jeżeli spala olej w tak szybkim tempie. Ciśnienie jest podniesione bo w cylindrze jest dużo oleju.
Membrana gaźnika do wymiany, poza tym chciałbym zobaczyć zdjęcie gaźnika, od dołu, po wykręceniu ze zbiornika. To że olej jest czarny to normalne, a silnik dostaje za dużo paliwa i stąd jego zapach w oleju.
Zrzuć głowicę i zobacz czy pierścienie zagarniają ładnie cały olej. U mnie kopciła jak lokomotywa i zostawiała BARDZO dużo oleju na gładzi cylindra. Po wymianie pierścieni problem zginął.
Jak chodzi dobrze,oleju nie bierze,nie kopci to czemu ma jeszcze nie pochodzić??. Widziałem stare kosiarki gdzie wszystko dookoła zgniło, odpadało a silnik chodził pięknie. Nie ma reguły.
Zaworek jest pod pokrywką. Sprawdzałeś poziom oleju w silniku, może jest go zbyt dużo, ma go być dokładnie 0,6 litra. Pewnie kosiarka była przewracana na bok.
Witaj Sprawdź 2 rzeczy Pierwsze- pod-pompuj gaźnik dobrze z parę razy aż wycieknie trochę paliwa na obudowę- i spróbuj odpalić jeśli nie będzie efektów- wykręć świece jeśli będzie mokra to przyczyna tkwi w braku iskry- nie gaźniku.. >>>> przyczyny to uszkodzenie kabla, elementu iskrownika - fajki...świecy druga- sprawdź samą świece po wykręceniu i oczyszczeniu...
Prawdopodobnie zalany został cylinder olejem z miski olejowej wskutek przechylenia kosiarki. Sprwdź poziom oleju czy nie masz za dużo. Nie szarp sznurkiem bo możesz uszkodzić silnik. 1. Spuść olej z miski 2.Odkręć świecę i zobacz czy nie ma tam oleju. 3. Jeśli tak to wypłucz benzyną/wylej 4. powoli ciągnij sznurem tak aby tłok poszedł do góry aby wszystko...
Po pierwsze jak wykręcisz świecę to jaka jest. Mokra?? "Zaspawane" elektrody??? Zaolejona??? Jak mokra od benzyny to jest za bogato czyli coś ze ssaniem,nie trzyma zaworek w gaźniku,coś z pływakiem. Jak zaspawane elektrody to może być za ubogo, dużo nagaru. Jak zalana olejem to prawdopodobnie wypierdziela olej,ale wtedy to by bardzo kopcila na niebiesko....
Więc tak dekompresator łatwo sprawdzić. Przed GMP zawór wydechowy ma się lekko uchylić. Dekompresator jest bardzo ważny bez niego silnik się ciężko "przełamuje" rozrusznik jest przeciążony i nie odpali. Z foto. widać przytarcie z prawej strony na godzinie 17-tej oleju nie powinno tam być, strasznie dużo nagaru na zaworze wydechowym. -Co do oporu to...
Niby udało się wyregulować i nie wręcza się na obroty. Tylko że 3 razy zapaliła i strasznie dymiła jak diesel stary. Teraz nie chce zapalić. Dostałem się znów do zaworów i moim zdaniem za dużo oleju tam jest. Czy puściły uszczelniacze zaworowe? Jeżeli tak to nie mogę przez to odpalić? Mogę działać sprężyny i dobić uszczelniacze? Takie filmiki też widziałem....
Czarny dym to, prawdopodobnie, problem z gaźnikiem. Dostaje za dużo paliwa. Niespalone paliwo, dostaje się do oleju i dlatego go przybywa. Jaki jest model gaźnika. Wygląda to, na włączone cały czas ssanie.
Fajnie jest jak ktoś czyta instrukcję producenta i się do niej stosuje . Ale praktyka praktyką jest , więc czy olej samochodowy dobrej klasy będzie gorszy od SAE 30 ?? W silniku samochodowym olej ma dużo cięższe warunki pracy , też odprowadza ciepło , nawet stosuje się chłodnice olejowe . Dodano po 1 Kosiarką w zime się nie pracuje a auto jeździ więc...
Kosiarkę radzę zalać markowym olejem do samochodów z dodatkiem dwusiarczku molibdenu wtedy korbowód wytrzyma dużo dłużej. Ja wlewam olej firmy Liqui Moly z dodatkiem MoS2.
A może po prostu za dużo oleju do niego wlewasz? Miałem taki przypadek, co najlepsze kosiarka należała do starego mechanika i oddał mi ją za darmo prawie nie używaną bo stwierdził że za ciężko mu ją odpalać :D.
Niestety musiałem spasować... sprawdziłem wszystko raz jeszcze i efekt żaden. Ze względu na dużą presję czasu padła decyzja o zakupie nowego silnika - tym razem zamiast 18hp wstawiłem do maszyny 23hp, "osiemnastka" zaczeka w warsztacie na spokojniejszy czas i pochylę się nad nią w nowym roku. Mam do tego silnika duży sentyment, bo zrobił sporo dobrej...
silniki B&S praktycznie wszystkie można pochylać tylko do tyłu. 1.Sprawdź czy nie zalało filtra olejem. 2. Tak naprawdę te silniki różnią się od siebie wychodząc z jednej fabryki, odstrzały, obroty moc itp.... 3.Nierówne cykliczne odstrzały są "normalne" w tym modelu silnika i są spowodowane zbyt bogatą mieszanką paliwo-powietrze, odstrzały powinny...
A taki olej na filtrze: Ma juz 7 sezon i do tej pory wszystko było oki. Ale dzisiaj zauważyłem, że jest mokry z oleju filtr powietrza a silnik jakby miał 1/3mniej mocy. Co ma piernik do wiatraka? Jakie ssanie jaki olej na filtrze? A ma i to dużo ma, Filtr powietrza jest połączony rurką ze skrzynią korbową, i gdy silnik już dostanie "przedmuchów" do...
Na początek zmień świece, bo słychać przerwy w pracy silnika. Mogą być jeszcze nieszczelne zawory, i też będzie tak robił silnik. Filtr nasączyłeś olejem, ok, ale jak będzie go za dużo to też jest nie dobrze, bo nie przepali wszystkiego i będzie się dopalać w tłumiku, odsącz go w papierowym ręczniku. Stare paliwo również dopala się w tłumiku. Klina...
Sdkwk napisał: Mam pytanie bo podejrzewam że mam ubogą mieszankę w silniku W tym wypadku silnik "karmiony" jest czystą benzyną bez domieszki oleju (no chyba, że bierze olej z miski olejowej) Ale nie ważne, taka mała uwaga :D Jeżeli chodzi o "ubogość mieszanki" to nie chodzi tu o zawartość oleju w paliwie, tylko o stosunek mieszanki powietrze-paliwo....
Witam forowiczów. Potrzebuje pomocy przy kosiarce BRIGGS& STRATTON 550 158cc. Kosiarka ma ponad rok przekosiała może 10h i mam mały problem, nie mogę jej uruchomić ile bym nie szarpał za ten sznurek nie chce zapalić, więc odkręciłem świece była zalana przemyłem ją osuszyłem sprawdziłem czy jest iskra i jest po zamontowaniu ona nadal nie chce odpalić,...
Witaj Na początek to oczyść mechanicznie ten filtr, następnie porządnie umyj go (odtłuść) jakimś detergentem. Zobacz czy sprężynki od automatycznej regulacji obrotów są czyste i minimalnie naciągnięte. Jeżeli chodzi o olej to do tego typu silników stosuje się oleje SAE 30. Takie oleje produkuje ORLEN i LOTOS. Jeden to Zielony Ogród a drugi Trawol. Kosztują...
Witam. Dostałem ostatnio spalinową kosiarkę do trawy z silnikiem Briggs & Stratton Classic. Sam jej nie odpalałem, dowiedziałem się jedynie, że ostatnio jak ją uruchamiano to paliła bardzo dużo, podobno pełen zbiornik szedł w 10 minut. No i była głośniejsza niż powinna. Rozebrałem tą kosiareczkę i już widzę, że membrana gaźnika jest do wymiany, to nie...
Dobrałem się do wnętrza silnika i ogólnie to masakra jest. Wszystko zmielone. Urwał się korbowód, wał zatarty, wyłamana prowadnica wałka w misce olejowej, wyłamane zęby trybu na wale od strony miski. Szkoda trochę bo krzywki wałka były w fajnym stanie, zawory nie miały luzu, tłok i cylinder również w bardzo fajnym stanie. Teraz pytanie, czy lepiej kupić...
0,4 mm to za dużo, i na pewno przez to silnik nierówno pracuje. Powinno być 0,15 ssący i 0,20 wydechowy (dokładniej poda kolega Rycho T, ale ja w małych silnikach ustawiam takie luzy i pracują równo). No i to polerowanie porysowanego cylindra, coś tu nie halo, jeśli są rysy to i będzie brać olej, zarzucać świece olejem.
Mam problem, karcher k2.00 stara wersja pozioma (nie classic, chyba jeszcze starsza. - puścił w trakcie pracy olej (powstała kolorowa kałuża). Niestety trochę za długo pracowałem oraz było gorąco. Od razu wyłączyłem. - nic się nie zatarło, zostało w środku jeszcze sporo oleju, rozebrałem całość (4 lata temu rozbierałem i wymieniałem olej, na nie pamiętam,...
Ksynio przeczytaj choć 10 stron do tyłu a złapiesz że obie myjki co podałeś to jednorazówki zamawiane kontenerami przez markety w CHRL beż żadnego zaplecza pogwarancyjnego a i gwarancyjnego też. Przeczytałem juz dużo więcej niż 10 stron ale chodzi mimo to że o tej myjce Stervins hpc4 dokładnie jak jesteś w temacie to może wiesz czy nie byly montowane...
Bezsens, przecież to jest silnik z pionowym wałem, chcesz śmigłowiec z tego zrobić?! na boku to w ogóle od razu się rozleci bo brak smarowania, poza tym Briggs to są dziadowskie silniki, chcesz się zabić jak korba bokiem wyjdzie, jeszcze Cie zarzyga gorącym olejem i odłamkami metalu, (albo na koniec jeszcze ten olej się zapali od gorącego wydechu)?...
Witam. Niefortunnie ktoś położył mi kosiarkę na bok zamiast świecą do góry. Od tamtej pory mam problem z zimnym rozruchem. Musze kręcić 10 razy. Potem wszystko jest ok. Co poradzić? Cześć, mam ten sam problem w Klippo z Briggs'em 750EX. U mnie też olej poszedł do cylindra, dymiła bardzo mocno, ale po 20 minutach wszystko wróciło niby do normy i dokończyłem...
Witam Mam parę pytań związanych z naprawą silnika briggs&stratton w kosiarce, ma 190cc i coś około 5-6km, ma około 3-4 lat. Z góry mówię, że wiem ile jest na ten temat informacji, o ile część potrzebnych mi materiałów udało się znaleźć, potrzebuję jeszcze kilku. Kosiarka dotychczasowo chodziła równo i dobrze, w ostatnią sobotę zaczęła bardzo dymić....
zawór działa sprawdzilem, poza tym sciagnałem węzyk z gaźnika żeby zoabczyc czy jest różnica i nie było różnicy. Śruby dociągnięte, jak pisałem uszczelka została wymieniona na nową i dodatkowo położona na paście. Zauważyłem pojawiający się znikąd olej w baku, zacząłem szukac i stwierdziłem że bagnet miałem troche wyigięty w taki sposób że pokazywał...
Witam. Na początek podziękowania, wielkie dziekuję dla "Rycho T". Dźwignie na osi ustawić według Jego wskazówek w poprzednim poście i silnik kosiarki pracuje OK. Teraz po czyszczeniu (wcześniej nie równa praca na wolnych obrotach i czasami podczas koszenia) oraz brak napędu. Czyszczenie gaźnika (komora pływaka i wszystkie kanały) i wymiana filtra powietrza...
Witam koledzy. Mam problem z silnikiem w traktorku dino apr 16-102. Jest on napędzany silnikiem briggsa jak w temacie. Traktorek odkupiłem od znajomego. Instalacja elektryczna nie istniała. Kupiłem nie na chodzie. Traktorek doprowadziłem do stanu używalności jednak jest problem z falującymi obrotami. Słyszałem że w tym silniku pada ta sprężyna od przepustnicy,...
Jeden większy oring. Średnicy nie pamiętam.
Jest tak: w zeszłym sezonie kosiłem traktorkiem normalnie. Chodził przyzwoicie. W tym sezonie nie mogąc go uruchomić. Wziąłem się do roboty po kolei. Co zrobiłem: - wymieniłem paliwo na świeże - jak go odpalam zawsze mam podpięty drugi akumulator (nie chcę od razu wyładować tego w traktorku, który jest nowy) -świeca nowa z serwisu (dobrana po numerze...
Nawet w nowym silniku można obrócić koło zamachowe ręką. Większość silników dla lżejszego zapalania ma na krzywce zaworu wydechowego tzw. odprężnik i przy wolnym obracaniu ręką kompresja jest dużo mniej odczuwalna. Możliwe że wystarczy tylko lekko dotrzeć zawory i kompresja będzie ok. Jeżeli silnik podczas pracy nie dymi na biało to znaczy że nie bierze...
W zasadzie każda kosiarka z silnikiem B&S ,metalową obudową przekładni(jeśli z napędem) i dużymi kołami będzie się sprawowała ok. Kupiłem kosiarkę Mustang z silnikiem B&S 675 i jestem zadowolony --kosztowała 1100zł z przesyłką i 2 opakowaniami oleju. No nie każda, ta obudowa wygląda jak moja: http://allegro.pl/kosiarka-spalinowa-yh5...
pierwsza sprawa jeżeli ktoś Ci powiedział że silnik był robiony na Rynek amerykański w związku z tym ma problem z częściami to daj sobie spokój z tym "fachowcem". W przypadku firmy B&S jest przedstawiciel w Łodzi i firma nazywa się Chabin Serwis i tam powiedzą Ci gdzie powinieneś się udać. Z tego co widzę to mozesz sobie z tym nie poradzić i nie przejmuj...
Powodem może być stacyjka, przekaźnik rozrusznika lub sam rozrusznik. W tym silniku nie ma korka spustowego, możesz użyć dużej strzykawki do ściągnięcia oleju. Świeca RC14YC Champion, na przykład. http://www.kosiarkiczesci.pl/wieca_zapon...
A nie pracowała na dużych przechyłach. Czasem wystarczy minuta dwie gdzie śmigło rozbryzgowe jest ponad olejem i efekt na zdjęciach.
Firma Briggs&Stratton dopuszcza do użycia inne oleje z dodatkami detergentu, jeżeli maja oznaczenie SF, SG, SH, SJ lub wyższe. Użycie oleju 10W-30, w temperaturze wyższej niż 25 stopni, będzie skutkowało większym jego zużyciem, wiec trzeba częściej kontrolować jego poziom i dolewać.
Co mam robić dalej?? jakieś pomysły?? jeśli tak to proszę o w miarę proste wytłumaczenie co mam robić Mierzy się na max otwartej przepustnicy czyli jak byś dał gazu na maxa. Powtórz te próby wlewając trochę oleju do cylindra pod świecę , jeśli wyniki będą większe tzn , to znaczy że pierścionki przepuszczają.
Dziękuję i bardzo za szybką odpowiedź Czyli zamontować ten nowy bez tej gumowej podkładki Bo stary się zacinał czasami i puszczał paliwo do oleju😔 Dodano po 2 A dokładnie gdy zatankowałem do pełna i przy większym ciśnieniu przepuszczal
Sprawdź w instrukcji na jakich pochyłościach możesz kosić, pewnie olej zalewa Ci gaźnik poprzez odmę, nie nachylaj kosiarki na stronę gaźnika. Przy dużych pochyłościach silnik nie jest smarowany i możesz go zatrzeć. Wymień filtr powietrza bo pewnie jest zalany olejem.
MTD B 155 - Briggs&Stratton 15.5 HP. Przy włączeniu większego biegu, skrzynia strasznie wyje, na mniejszych biegach chodzi normalnie, np.3. Jest możliwość dolania oleju do tego modelu? W załączniku przesyłam model skrzyni: 814331
Kopci na biało, czy na niebiesko. Sprawdź poziom oleju (może jest za duży stan) oraz drożność odmy. Czy silnik jest w dobrej kondycji (sprawdź ciśnienie w cylindrze), może czas pomyśleć o ewentualnym remoncie.
Witam. Temat dotyczy kosiarki z silnikiem B&S 3,5 Classic. Zakupiona w czerwcu br. na giełdzie 320zł z napędem działająca bez zastrzeżeń. Facet sprowadza z Niemiec itd. Chciałem nówkę Brigssa z Castoramy, ale jednak trochę żal mi było jej na dużą trawę jaką miałem i nie ogarnięcie na działce. Do czasu problemu przed moim wyjazdem tzn przed połową lipca...
dużo oleju dużo oleju silniku bierze dużo oleju
schemat pilota centralnego zamka wycie silnika hydraulicznego wymiana grzałka czajnik
Schemat uzwojeń transformatora TGL5/001 Vaillant atmotec plus - błąd F.28, przekreślona ikona płomyka